0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme studentské auto

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, francouzská vozidla, japonská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 00:12, Tedy za MÝCH ...
... let studentských studenti mívali spíše MENŠí vozy ,-)
Já třeba "muňavou" NÍZKOnákladovou hondu ...
Já bych ze STARÝCH (a asi LEVNÝCH) "studentských" auto doporučila starou Mazdu MX-3 a 323 nebo tak nějak - už se NEpamatuji - co V6 2.0 měla - TO bylo autíčko co se mi MOC MOC líbilo - jinak CO z toho ŠIROKÉHO "požadovaného" PŘEDvýběru vybrat - snad se autor/tazatel NEurazí, ale trochu to působí jako že nevím zda si jdu koupit jeansy, sukni bílou nebo černou koženou, nebo snad i boty - no nic, já ze starých "levných" vozů doporučuji k OZKOUŠENí např. tu Mazdu MX-3 (a do Xantie bych NEvolila 1.8 16V - ale slyšela jsem že ročník 2000/2001 je už C5 - a tou dobou byly NADprůměrně spolehlivé - jjiž za 90 t. - to NENí "špatná cena" - zdá se mi)
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 00:59, RE: Tedy za MÝCH ...
Kylie posted by:
... let studentských studenti mívali spíše MENŠí vozy ,-)
Já třeba "muňavou" NÍZKOnákladovou hondu ...
Já bych ze STARÝCH (a asi LEVNÝCH) "studentských" auto doporučila starou Mazdu MX-3 a 323 nebo tak nějak - už se NEpamatuji - co V6 2.0 měla - TO bylo autíčko co se mi MOC MOC líbilo - jinak CO z toho ŠIROKÉHO "požadovaného" PŘEDvýběru vybrat - snad se autor/tazatel NEurazí, ale trochu to působí jako že nevím zda si jdu koupit jeansy, sukni bílou nebo černou koženou, nebo snad i bot...
Tedy nevím, co je nízkonákladová muňavá Honda, ale měl jsem za svých mladých studentských let Hondu CRX, moc nízkonákladová nebyla (kromě benzínu, moc to nežralo), ale poruchová také ne (ale plná atypických vychytávek - např. zadní ložisko dohromady s nábojem atp.), no dalo se to přežít. Cenově se to třeba s Audi 80 nedá srovnat, ale asi bych do ní nešel, to už jsou všechno vyklepané vergly. Volvo 440 je předělaný Renault 21, do toho bych také nešel. Volvo 850 je nádhera, ale blbě se shání v dobrém stavu, navíc je tam spousta atypických věcí. Takže souhlasím s Vámi, buď Magdu nebo Xantiu (těch bude dnes možná i víc k sehnání) i za lepší peníze (323 F II stojí zbytečně moc i dnes).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 08:01, Těžko poradit
Studente, Tvůj problém se určitě vyřeší až dostuduješ a najdeš si dobře placenou práci. Poté si můžeš koupit nový vůz. Do té doby je nalezení té pravé odpověďi celkem problém. Každé staré auto je totiž problém sám o sobě.Tvůj zájem o konkrétní vozy je velmi široký. Čeká Tě tu tisíc zaručených informací, CO je ta nejlepší volba, což Ti určitě udělá v hlavě pořádný zmatek. Vždy to bude sázka do loterie. Obecné rady jsi už dostal z redakce, teď je to fakt jen a jen na Tobě. Až se rozjede diskuse, uvidíš sám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 09:12, SAP konzultant
Já jako student jezdil tramvají a metrem, nebo pěšky a je to jen pár let...Ale k věci. Pokud bych měl hluboko do kapsy, tak bych volil osvědčenou českou klasiku Škoda Felicia, nejlépe s motorem 1.3 50 KW, rok výroby okolo 2000. Náhradní díly směšně levné, spotřeba 6-7 litrů, spolehlivost a opraví to každý strejda na vesnici...nevýhoda je relativně slabší motor, ale v jednom člověku je výkon dostatečný a dnes už trochu nižší bezpečnost. Šel bych do ní, protože to je skoro zadarmo a ježdění bez starostí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 09:15, RE: Těžko poradit
frupo posted by:
Studente, Tvůj problém se určitě vyřeší až dostuduješ a najdeš si dobře placenou práci. Poté si můžeš koupit nový vůz. Do té doby je nalezení té pravé odpověďi celkem problém. Každé staré auto je totiž problém sám o sobě.Tvůj zájem o konkrétní vozy je velmi široký. Čeká Tě tu tisíc zaručených informací, CO je ta nejlepší volba, což Ti určitě udělá v hlavě pořádný zmatek. Vždy to bude sázka do loterie. Obecné rady jsi už dostal z redakce, teď je to fakt jen a jen na Tobě. Až se rozjede diskuse, uvidíš sám.
Já bych se ještě poohlédl po nissanu almera nebo lépe primera P11-nízké ceny ojetin,vysoká spolehlivost a životnost,perfektní podvozek a řízení a živý motor(spotřeba u 1,6 7L).nevýhody-obyčejný vzhled,tvrdší odpružení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 09:27, RE: SAP konzultant
SAP_consultant posted by:
Já jako student jezdil tramvají a metrem, nebo pěšky a je to jen pár let...Ale k věci. Pokud bych měl hluboko do kapsy, tak bych volil osvědčenou českou klasiku Škoda Felicia, nejlépe s motorem 1.3 50 KW, rok výroby okolo 2000. Náhradní díly směšně levné, spotřeba 6-7 litrů, spolehlivost a opraví to každý strejda na vesnici...nevýhoda je relativně slabší motor, ale v jednom člověku je výkon dostatečný a dnes už trochu nižší bezpečnost. Šel bych do ní, protože to je skoro zadarmo a ježdění bez starostí
No felicii teda určitě ne!!To si může student rovnou nechat fávo!!vždyť je to úplně stejné auto,navíc slušná felicie stojí pořád hodně peněz a neposkytuje naprosto nic,krom koroze v základní výbavě!!!šel bych to golfa 3, 1,6 GT nejlépe slušně zachovalého z IT,nebude rezaví a dá se sehnat ve slušném stavu,má klimu 2x airbag atd..,o co se felicii ani nezdálo a bude stát skoro stejně a je to opravdu jiná dimenze!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 09:33, jen jezdit nebo se vozit
De o to co je pro tazatele důležitější. Jestli mu jde jen o bezproblémový a co nejlevnější provoz a potřebu se někam dopravit a na vůz se spolehnout - pak jednoznačně felda s novou tváří, bez koroze, nejlépe po nějakém dědovy, to je nejjistější volba. Pokud se chce i "pěkně povozit" a jízdu si užít ( proto asi volil volvo 850 a E36) pak je to thorší. To se mu bude moooc težko shánět něco v ucházejícím stavu. Objížděl jsem s kámošem pár těchto kočáru "za dobrou cenu" a nic co bych doporučil. Všechno vylítany a jelikož to byly levny auta, tak už ani předchozí majitelé to s údržbou nepřeháněli. Musel by být fanda a takové auto si zrenovovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 09:42, Neví co chce
Teď tady x lidí napíše x názoru co má dotyčný koupit. Už teď tady přibyla felicia, 323, alemra, primera, a kdo ví co ještě. Nakonec na tom bude stejně jako na začátku, nebude vědět nic Kdyby alespoň napsal kolik chce za auto dát a kolik je ochotný si nechat na případné opravy. Těžko mu radit, nemá ani jasno v tom jak velké auto chce. Myslím si že pro studenta je auto střední třídy celkem zbytečné, ale pokud a to má tak proč ne. Pak by ale mohl dát vědět co koupil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 10:26, Tak nevím...
Místo starého favorita si koupit stejně staré auto s vyššími servisními náklady, to podle mě není moc rozumné. Když jsem byl student, koupil jsem si jako první auto 16 let staré uno, za 10 měsíců jsem koupil 6 let staré punto I, skoro nejeté, ale za 140 000. Nevím, kolik má tazatel měsíční příjem, ani kolik má naspořeno, ale jestliže mu něco zbývá po zaplacení provozních nákladů favorita, investoval bych to spíše do "modernizace" než do stejně starého, většího auta (mám na mysli Audi 80).

Nikdy jsem nelitoval, že jsem si koupil punto, vydrželo se mnou celou výšku a kus, měl jsem ho jako druhé auto nějakou dobu souběžně se současným fusionem. Vloni jsem dal punto rodičům a slouží dál bez problémů. Dneska bych volil obdobně - podle peněz zachovalé punto II s klimou, pokud je hlouběji do kapsy, tak třeba Fiat Bravo/Brava 1.2 16V nebo 1.6 16V. Ale rozhodně bych se vyhnul velkým autům, která mohou "sežrat" nejen studenta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 11:44, Auto pro studenta
Odlož bokem litr a najmi si automechanika, který se s tebou půjde podívat po bazarech a něco ti vybere. Spíš než po značce se dívej po technickém stavu. A rozhodně nekupuj bmw, audi apod. na to určitě nebudeš servisně mít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 12:03, Životní styl
Zapomínáte, že ten mládenec chce žít naplno, pít život plnými doušky, nevázat se! Proto mu navrhuji novou Dacii Logan Pick Up na leasing s financováním od Dacia Finance premium credit už za 139000 s hvězdičkou!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 12:58, Mondeo nebo Punto
Nevim kolik presne chce tazatel investovat ale jak Punto II. generace nebo mondeo 1 a 2 generace nebo lepe receno facelift te prvni genertace jsou slusna auta. Jedno je male a novejsi s malym motorem druhe je pomerne odolne velke auto. Koroze tam nejaka je, ale nemusi se moc resit, nerozleza se a je to pohodlne svezeni a ceny dilu prijatelne a opravitelnost u Mondea je snadna. Jeste stara puvodni mechanika s minimem elektronickych vychytavek....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 14:02, RE: Tedy za MÝCH ...
Kylie posted by:
... let studentských studenti mívali spíše MENŠí vozy ,-)
Já třeba "muňavou" NÍZKOnákladovou hondu ...
Já bych ze STARÝCH (a asi LEVNÝCH) "studentských" auto doporučila starou Mazdu MX-3 a 323 nebo tak nějak - už se NEpamatuji - co V6 2.0 měla - TO bylo autíčko co se mi MOC MOC líbilo - jinak CO z toho ŠIROKÉHO "požadovaného" PŘEDvýběru vybrat - snad se autor/tazatel NEurazí, ale trochu to působí jako že nevím zda si jdu koupit jeansy, sukni bílou nebo černou koženou, nebo snad i bot...
Kylie jistě myslela Mazdu 323F generace BA '94-98, krásná sportovně střižená karoserie, bezrámová okna...
Jenom ten motor 2,0 V6 obejít oklikou několik kilometrů - komu V6 drží, ten ho neprodá, kde se sype, je na prodej...Proto v této generaci vybírat 1,5 nebo 1,8. Ony ty motory taky vrčí a auto dovezou kam je potřeba, jen s jinou zvukovou kulisou a jiným pocitem z jízdy.

Osobně bych doporučil Mazdu, ale nekupovat podle ceny, ale podle stavu a radši benzín...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 14:40, BMW
Mé osobní preference patří BMW e36. Obloukem bych se vyhnul bazarům a zkoušel to přes baworácké klubové stránky (i v ČR jich je dostatek). Tam je mnohem vyšší pravděpodobnost, že narazíš na opečovávaný kus. Většina fandů nestrpí ani holubí hovno na kapotě, natož aby něco nebylo v pořádku ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 15:00, Punto II nebo Primera
Možná jsem přehlédl cenovou hladinu - ale já bych doporučil:
a) Punto II 1.2l (benzin samozřejmě) - kolem 80 tis. se dají sehnat docela pěkné kousky, a hlavně je to vůz mnohem modernější konstrukce - už i relativně bezpečný vůz (ve slušném stavu asi nejlevnější 4*NCAP)
b) Nissan Primera 1.6l benzin při požadavku na nižší cenu - dají se ještě sehnat i nevylítané a je to starý poctivý japonec
c) jakákoliv nabídka na zachovalý vůz od nebazarníka, co není vyloženě nepovedená výroba (jako 16V 1.6 od Opelu apod.) - doporučuji nejdřív najít příležitost ke koupi a poté si tu nebo někde jinde najít informace o konkrétním typu. Teď jsem třeba viděl velice pěkný Renault Laguna 1.8 za cca 45 tis. Ač Renault není známkou spolehlivosti, bral bych jej za tu cenu ihned (v tom stavu).
Jinak se podle mě dál nehnete, budete tápat. Přeji šťastnou volbu. Je vlastně úplně jedno, jestli to bude Mondeo 1.8, Laguna, Xantia, 406 či něco jiného. Jde hlavně o stav. Jinak se s ekonomikou provozu rozlučte a připravte si kladívko na všechny vaše pokladničky.
Jak jsem napsal výše - já bych se snažil nahrabat nějakých 80 tis. a sháněl Punto II - to kvůli bezpečnosti vozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 15:13, Pro redakci
Množí se tu dotazy na laciné vozy. Podle mě nemá cenu tyto dotazy až tak rozebírat, protože v této cenové hladině až tak nejde o to koupit ten či onen model, ale spíše sehnat ještě zachovalý kus. Problém pro většinu je, jak poznat zachovalý kus od naleštěné voňafky po deusche rentner(in).
Proto bych se přimlouval k seriálu, jak zjistit skutečný technický stav. Co hlídat, kam se dívat, jak co vyzkoušet, co značí jaký projev. Jak co prověřit Některé věci jsou docela známé, ale právě zde je podle mě největší NEZNALOST všech kupujících (a ne to, jestli je ten či onen model spolehlivý). A tato neznalost ŽIVÍ všechny BAZARZMRDY.

Pokud chcete, pak se pod můj přispěvek přidejte (třeba jde jen o můj pocit a moji neznalost a píši sem co by zajímalo jen mne, kdo ví -v diskusi je každý chytrý jak rádio;) ?).

V této části je POLDE MNE pole neorané a prostor pro osvětu. Dále např. na konkrétních vozech rozebrat technický stav a poradit, zda by konkrétní vůz byl doporučeníhodný ke koupi či ne a proč? Ukázat, jak vypadá vůz s určitým nájezdem - mnozí by se asi divili, jak může vůz vypadat po 200tis. km a možná by jim pak také došlo, že to, co stojí v bazarech asi těch zaručených 130tis.-160tis. nebude ani kdyby s tím jezdil ten největší dobytek.

rohYpnol v.r.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 15:23, RE: Pro redakci
rohYpnol posted by:
Množí se tu dotazy na laciné vozy. Podle mě nemá cenu tyto dotazy až tak rozebírat, protože v této cenové hladině až tak nejde o to koupit ten či onen model, ale spíše sehnat ještě zachovalý kus. Problém pro většinu je, jak poznat zachovalý kus od naleštěné voňafky po deusche rentner(in).
Proto bych se přimlouval k seriálu, jak zjistit skutečný technický stav. Co hlídat, kam se dívat, jak co vyzkoušet, co značí jaký projev. Jak co prověřit Některé věci jsou docela známé, ale právě zde je podle m...
jen ještě dodám, že podobný typ článku vychází sem tam na jistém auto portálu - ale podle mě ve velmi nepovedené formě - pod taktovkou nejmenovaného aaautobazaru, kde si člověk pomalu jen počte to, co o voze vydal výrobce v katalogu doplněné o zaručené informace odborníka z nezávislého aaautobazaru. Prostě se zaměřit téměř výhradně na technický stav a popsat, co sedí a co ne, co bude vyžadovat investici a hlavně JAK danou závadu odhalit, zda je to tradiční bolest daného modelu apod. Nafotit spodek a klíčové partie na rampě a poukázat, kam a na co sáhnout, odkud co nesmí téct apod.
A ne ve stylu (ne)zmíněného portálu že páčky pod volantem jsou takové a makové, chybí tam klimatizace, barva vozu je ošklivá apod. Tak bych to viděl já.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 18:07, TDi???
Zdravím!
Nejspíš neporadím, jsem taky student a taky se porozhlížím po nějakém autíčku.
Osobně jsem fanda velkých aut a tak když vybírám, většinou koukám po Octaviích s motorem 1.8 20V a nebo 1.9 TDi - samozřejmě těch prvních (ročníky 97/98) - osobní cenový strop mam 80 000,-
Takže spíš vznáším dotaz - jak je to se starými nafťáky???
Krátce jsme doma měli Octavku 1.9 TDi - čipnutou - oproti původním 66kW to byla střela "jak cyp" Měla najeto přes 400 000 km, pravidelný servis - a jezdila - což by mi jako studentovi stačilo.

Jestli někoho zajmá z jakých vozů vybírám já krom již výše zmíněných:
Audi A4/A6; Opel Omega/Vectra; VW Passat; Mazda Xedos 6; Volvo S40/V40 + stejně jako úvodní tazatel.

Přeji šťastnou volbu!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 18:41, RE: TDi???
Taurus89 posted by:
Zdravím!
Nejspíš neporadím, jsem taky student a taky se porozhlížím po nějakém autíčku.
Osobně jsem fanda velkých aut a tak když vybírám, většinou koukám po Octaviích s motorem 1.8 20V a nebo 1.9 TDi - samozřejmě těch prvních (ročníky 97/98) - osobní cenový strop mam 80 000,-
Takže spíš vznáším dotaz - jak je to se starými nafťáky???
Krátce jsme doma měli Octavku 1.9 TDi - čipnutou - oproti původním 66kW to byla střela "jak cyp" Měla najeto přes 400 000 km, pravidelný servis - a jezdila - ...
Takže moje odpověď můžeš najít výše, bude totiž naprosto stejná.
Octavia ve starých TDi je vcelku bezproblémové, bytelné vozidlo, bylo tu už omýláno asi milionkrát. Omega hnije, A6 má pokud se nepletu hliníkové přední nápravy, čili nic na kombinaci student a české silnice. Volvo S/V40 zrovna povedený kousek nebyl, Xedox6 se blbě shání v dobrém stavu a náhradní díly podle mě na vrakáči jen tak nenajdeš, Octavii jsem (bohužel) pěknou za 80tis. ještě neviděl - jsou to vylítané hujdy nebo také 1.8 20V (bez turba) - jede to ale žere to, 1.6 74kW problémové převodovky do cca r. 2000 (motor povedený), nebo Octavia v povedeným tjúningu nebo crashtestově ověřená... Takže opět s klidným svědomím doporučím Primeru, Punto II nebo jakýkoliv nabízející se dobrý kauf atd. atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.04.2009 18:44, Mitsubishi
Taky jsem student, používám Lancera 1,5 12V 66 kW, r.v. 92 a nemůžu si stěžovat.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.