Jeste pred nedavnem jsem byl take majitelem tohoto vozu (1.8 81kW 16V sedan, r.v 95). Neobavam se oznacit toto auto slovem "limuzina"....ja, 202 cm vysoky clovek jsem nemel problemy se pohodlne usadit za volant a vychutnavat si, jak se auto lehce prehoupne pres "jakoukoliv" nerovnost na ceste. Podle me, melo auto optimalne nastaveny jak posilovac rizeni, tak i pedaly. Velke prostorne pohodlne auto. Vzdycky jsem se tesil, az nekam pojedu.
Bohuzel o poruchovosti toho moc kladneho rict nemuzu. Po tomhle aute jsem vzdycky snil, ale diky HODNE vysoke spotrebe oleje, jsem ho musel dat pryc.
Koupil jsem jej z Nemecka pri najetych "95000". Auto bylo v hone zachovalem stavu a nikde ani naznak nejakeho problemu. Po nekolika tydnech mi ale zacal vynechavat palivomer. Nekde nejaky kontak, ale palubovka se mi kvuli tomu nechtela rozebirat. Stacilo parkrat poklepat a na chvilku jsem videl, kolik tam toho bezninu vlastne je.
Dalsim problemem bylo, ze odeslo topeni - proste se prestal tocit vetrak a fce tlacitek. Diky tomu, ze tam byla klima, tak oprava by se trochu prodrazila...nechal jsem se na to podivat mechanika, ale topeni tam obsahuje dva moduly...jeden za 5000....no jo, ale ktery objednat
- prodaval jsem ho i s nefunkcni klimou.
Hlavnim problemem ale byla spotreba oleje. Co jsem byl tankovat benzin, tak jsem musel nalit i olej. Diky tomu, ze jsem mel olej od bratrance o dost levneji, dokazal jsem auto zivit "cely rok". Podezreni bylo na netesnost kolem ventilu. Nechal jsem je tedy pretesnit. Bylo meneno tesneni a nadzvihavatka ventilu. 16x neco = 18000 Kc !. Olej to ale zralo vesele dal. 1l oleje na 800km. 406ka musel jit z domu.
Mimochodem pri finalnim myti pred prodejem mi upadla zadni koncovka vyfuku - samozrejme me to velice "potesilo". Auto jsem prodal za 50% kupni ceny. Nastesti to stacilo na doplaceni uveru a vysel jsem z toho s nulovym zustatkem. Nemusel nic doplacet, ale ani mi nic nezustalo.
Sel jsem znovu do ojeteho, tentokrat uz ale ceskeho, auta...Fabie Combi 1.4 16V 74kW, r.v.2002, 93000km.....zatim spokojenost a doufam ze to tak vydrzi...prvni co po par kilometrech kontroluju, je hladina oleje....drzi
.
...za 406kou se ale vzdycky jeste ohlednu....