Tak si tak pročítám některé příspěvky a zjišťuji, že někteří čtenáři stále žijí v domění, že co je z Francie, je na houby. Přidám-li k tomu ještě stáří víc jak 15 let, je neštěstí ůplné... Peugeoty 405 byly dlouhá léta oblíbenými auty taxikářů, a ti věděli, co si mají kupovat, aby se jim to rentovalo a zároveň vydrželo. Peugeoty řady 405, ne ale všechny verze, byly svou dobu výbavou hodně popředu a spolehlivost byla také výborná. Záleželo jen na majiteli, jak se staral.
To stejné platilo i o Renaultech. Výbava a komfort byla na takové úrovni, jakou dlouho po nich málokdo z výrobců měl. Co taková klima nebo ABS, či vše v elektrice a k tomu alarm v roce 1986? Samozřejmě, že to bylo za příplatek, ale bylo to. Vlastnil jsem R21 s motorem 2,1 TD. Vím jaká byla historie toho auta, kolik lidí se na něm vystřídalo a co zažilo. Přesto jsem zhruba po 14-ti letech na něm teprve začal měnit měnit původní díly. Dalo se to čekat, byla už to stará "herka", ale po takové době nešetrného provozu měnit původní součástky za nové? Myslím, že o takové periodě by si dnes mohl VW a jemu podobní nechat zdát. A pozor, nejednalo se o motor! Kromě vodní pumpy a kladek na rozvodech, které jsem raději preventivně nechal vyměnit, jezdí dodnes v takovém stavu, v jakém opustil výrobní závod. Na emisích také procházel stále oficiálně a bez problémů. No, dost bylo chvály. Snad se tehdy dělala auta střední třídy více poctivěji a nebylo to tzv. spotřební zboží... Ještě jednu perličku k zmiňované R21. Motor měl "pouhých" 63 kW. Měl ale výbornou, tzv. krátkou převodovku. Tuningoví hrdinové našich silnic si pravidelně prohlíželi zadní světla tohoto auta a co víc, chyběl tam 6-tý rychlostní stupeň
To vše při spotřebě do 7 litrů nafty! Není to paráda na auto, vyvýjené někdy od roku 1982 do 1986 kdy se začalo vyrábět?