0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 405 MI16 je silný i po letech

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:14, nepomlouvejte, když neznáte...
Dobrý den,
dámo a pánové. Dovoluji si tvrdit, že 405 byla celkově velmi povedené auto. Já ho vlastnil po prvním majiteli a byl to opravdu skvostný kousek. Byla to JEN osmnáctka 8V, a naprosto s přehledem dokázala jezdit kolem 190-200 tacho. Když jsme u toho-víme jak funguje GPS? Nechápu, jak se tedy dokážete o její „jakože“ přesné měření rychlosti opírat. No, ale to není až tak podstatné. Nerozčilujte se, prosím, nad tím, že někomu i 20 let staré auto dokáže velmi dobře sloužit. Mám velké zkušenosti se 405, a mohu Vám přísahat, že pokud ji udržujete, nepotřebuje od Vás vůbec nic. Do auto jsem za nějakých 150 tkm nedal ani halíř, krom spotřebky. Obávám se, že takové vozy již dávná nejsou k dispozici. Navíc - onu 405 mám denně na očích, a pánové!!!!- najeto skutečných 628.316.2 km přesně. K tomu není snad co dodat. Ve slušném stavu se dá najít taková obyčejná 405 (ne míčko, nebo T16 (jedna k mání za 120t CZK v Praze)) z roku 95 kolem 40-50 t CZK. A to je určitě více muziky za méně peněz, než-li favo facelift felicia i třeba z roku 3050. Jenže každý si raději koupí tu feldu... „vždyť je to 00 voé, má najeto 130!!! to je kauf!!“ No, nemám slova.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:15, RE: Hezké
Muroň posted by:
Vyhledal jsem si to a do roku 1992 se do Mi 16 dával1,9, pak 2,0. T 16 byla 2,0 a měla 150 kw.
150 kW s takhle (ještě) lehkým autem asi dovedlo "pěkně hýbnout" .. no vývoj spěje jiným směrem soumrak takovýchto aut na obzoru jest (a Kolíně "nestíhají" a výrobu rozšiřují..)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:16, RE: Hezké
Kylie posted by:
Myslela jsem, že "angličkáky" byly od Matchbox, ne? Ale jinak si dobrý vkus na auta již v ranném věku prokázal .-)
Ehm a jaký jsi měl víkend? A co "švára", jak ten se má? Co takhle během víkendu povídá (třeba o motorech HDi)?
PS: Jsem (docela) zvědavá (zda-li můj oblíbený 2.2 HDi zná..)
Švára by Tě potešil. S HDi má dobré zkušenosti a ani z doslechu neví, že by byly nějak problémové. Mezi common raily je považuje za to lepší. Biturbo zná a oceňuje. Taky si myslí, že v kombinaci spotřeby a životnosti není nad mé staré TDi a nebýt přísnějších emisních norem, Tdi se dělají dál.
Mě potěšil tím, že mi výhodně sežene tlumiče Sachs.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:17, RE: Zajímavá recenze
Osel II posted by:
Mě ale nejvíce zaujala nákupka toho auta v roce 1989. Takže v době rozvinuté socialistické společnosti stálo auto střední třídy opravdu 280 000 kč (sice tuzexových ale to je jedno, daly se u Kočky koupit, pokud bylo za co)? Pokud si pamatuji, tak můj táta, starý osel, tehdy vydělával cirka 3000 čistého jako mistr v továrně na turbíny a to měl na tehdejší dobu mírně nadstandardní plat. Běžné mohlo být tak 2500 čistého. Takže auto střední třídy tehdy v ČSSR stálo 112 (!!!) běžných čistých platů no...
Hele my dali za fávo v r. 1989 asi 90.000.- (i to bylo hodně, auto bylo z části nějak dotované, že hned po revoluci cena vyletěla na 180.000.- a v.r. 1992 na 260.000.-. (v.r. 1992 byl prům plat asi 7.000-). Jinak s těma platama.....dědek byl vedoucí úseku konstrukce, sice bez VŠ, ale tenkrát to šlo, když měl člověk znalosti a praxi, bral v roce 1988 zhruba 4.400.-, druhej dědek dělal mistra ve slévárně, v půl třetí už byl doma, a měl před revolucí 6.000.-. A průměr byl okolo 3.000.-...záleželo, kdo byl jakej komouš nebo jestli držel hubu a krok. Jinak mi vyprávěl, že za Ford Taunus 1.6 dával někdy v.r. 1980 cca 8500DM (asi 90.000Kčs) a to byla rok stará.....Tehdejší hvězda Mladé boleslavi Škoda 120 GLS (43kW, 150km/h maximálka, otáčkoměr, na poměry super svěží Paluba, výhřev zadního skla a již emkový podvozek nás vyšla na 60.000.- v.r. 1980....Normální 105S stála 42.000.-...Ty ceny co píšete jsou reál.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:20, RE: nepomlouvejte, když neznáte...
T.J. posted by:
Dobrý den,
dámo a pánové. Dovoluji si tvrdit, že 405 byla celkově velmi povedené auto. Já ho vlastnil po prvním majiteli a byl to opravdu skvostný kousek. Byla to JEN osmnáctka 8V, a naprosto s přehledem dokázala jezdit kolem 190-200 tacho. Když jsme u toho-víme jak funguje GPS? Nechápu, jak se tedy dokážete o její „jakože“ přesné měření rychlosti opírat. No, ale to není až tak podstatné. Nerozčilujte se, prosím, nad tím, že někomu i 20 let staré auto dokáže velmi dobře sloužit. Mám velké zkušen...
Nadčasové a povedené autíčko to rozhodně bylo, bohužel tou dobou evidentně (všichni) výrobci uzavřeli tajnou kartelovou dohodu a trvanlivost a kvalitu svých budoucích produktů "omezili", bohužel ... (ale ZCELA jednoznačně)
Dohody se odmítli zúčastnit RR a Bristol .-), ale na ty ani těch 120 měsíčních platů, či kolik, NEstačí ... BOHUŽEL!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:22, RE: rychlost dle navigace
Kylie posted by:
Tachometr NESMí ukazovat rychlost NIŽŠÍ než reálnou - TO si výrobci (pečlivě) hlídají, naopak (optimistické) "přeměření" o 10 a výjimkou není ani 20 km/h (ve vyšších rychlostech blízko maxima ani ještě větší "bajkaření" není výjimkou) je vcelku "běžné" (jet za důsledným "dodržovatelem předpisů" v levém dálničním pruhu "reálných" 115 km/h tak nijak vyjímečné ...)
přesně tak,taky na dálnici jedu s klidným svědomím tacho 150, protože v tu chvíli jedu pořád předpisově, navíc páni policajti mi dávají menší toleranci.
Jinak rozdíl udávané a reálné rychlosti při maximálce je běžně přes 20km/h,ale ten kdo vidí 230 na tacho tak "nemůže uvěřit,že jel vlastně pouhých cca 210".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:26, RE: Zajímavá recenze
dpwagen posted by:
Hele my dali za fávo v r. 1989 asi 90.000.- (i to bylo hodně, auto bylo z části nějak dotované, že hned po revoluci cena vyletěla na 180.000.- a v.r. 1992 na 260.000.-. (v.r. 1992 byl prům plat asi 7.000-). Jinak s těma platama.....dědek byl vedoucí úseku konstrukce, sice bez VŠ, ale tenkrát to šlo, když měl člověk znalosti a praxi, bral v roce 1988 zhruba 4.400.-, druhej dědek dělal mistra ve slévárně, v půl třetí už byl doma, a měl před revolucí 6.000.-. A průměr byl okolo 3.000.-...záleželo,...
Ještě bych rád dodal, že když přišel v roce 1987 Favorit, nebylo to vůbec žádné podprůměrné auto. Sice mělo slabý motor, ale ve srovnání s golfem 2 a základním motorem, nebo 30-pětkou, popř. Citroenem AX, 205 a Renaultem 5 vůbec nezaostávalo. Prostorově super, brzdy po golfu nejlepší, motor ve stejné objemové skupině taky v první polovině, a pasivní bezpečnost 3. místo ! ! ! ! Dojem s řízení Po golfu a P205 nejlepší, stejně jako ovladatelnost. (Bylo tam 8 aut, i Lada 1300) Celkem skončilo fáčko na 4.místě z osmi. 1. golf, 2.P205, 3. P305, 4.Fávo, 5.R5, 6.Citroen AX, 7. Lada 1300, 8. Jugo nebo co.....Fáčko ztratilo hlučností, slabší výbavou a nemožností silnějšího motoru. Jízdní vlastnosti hodnotili velice pozitivně, stejně jako bezpečnost.....ale bylo to před 20 lety :) Zájemcům mohu naskenovat, jestli najdu. Je to v NJ
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:26, RE: Zajímavá recenze
dpwagen posted by:
Hele my dali za fávo v r. 1989 asi 90.000.- (i to bylo hodně, auto bylo z části nějak dotované, že hned po revoluci cena vyletěla na 180.000.- a v.r. 1992 na 260.000.-. (v.r. 1992 byl prům plat asi 7.000-). Jinak s těma platama.....dědek byl vedoucí úseku konstrukce, sice bez VŠ, ale tenkrát to šlo, když měl člověk znalosti a praxi, bral v roce 1988 zhruba 4.400.-, druhej dědek dělal mistra ve slévárně, v půl třetí už byl doma, a měl před revolucí 6.000.-. A průměr byl okolo 3.000.-...záleželo,...
Plat (PŘED revolucí) 4400 a 6000 byl VELMi NADprůměrný, musím vás informovat, že ti "S" vysokoškolským dipolomem tak ztěží polovinu měli (doslova!).
Pravda, PO revoluci se to (částečně) obrátilo ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:28, HDi a tlumiče
Muroň posted by:
Švára by Tě potešil. S HDi má dobré zkušenosti a ani z doslechu neví, že by byly nějak problémové. Mezi common raily je považuje za to lepší. Biturbo zná a oceňuje. Taky si myslí, že v kombinaci spotřeby a životnosti není nad mé staré TDi a nebýt přísnějších emisních norem, Tdi se dělají dál.
Mě potěšil tím, že mi výhodně sežene tlumiče Sachs.
Děkuji, milé, potěšil jste mne!
PS: A tlumiče prý Bilstein nejlepší jsou .. jsem někdy "zaslechla" (ale pravda, asi i nejdražší..)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:28, RE: Zajímavá recenze
Osel II posted by:
Mě ale nejvíce zaujala nákupka toho auta v roce 1989. Takže v době rozvinuté socialistické společnosti stálo auto střední třídy opravdu 280 000 kč (sice tuzexových ale to je jedno, daly se u Kočky koupit, pokud bylo za co)? Pokud si pamatuji, tak můj táta, starý osel, tehdy vydělával cirka 3000 čistého jako mistr v továrně na turbíny a to měl na tehdejší dobu mírně nadstandardní plat. Běžné mohlo být tak 2500 čistého. Takže auto střední třídy tehdy v ČSSR stálo 112 (!!!) běžných čistých platů no...
Je to tak - průměrných platů na nové auto je teď třeba výrazně méně než před plyšákem, o ojetinách ani nemluvě. Na druhou stranu podíl výdajů na bydlení se hodně zvedl. Zkrátka jsme se přiblížili vyspělému světu, kde nejvíce peněz spolykají náklady na bydlení, mnohem méně na spotřební položky, mezi které patří auto, elektronika, žrádlo či dovolené.
Kdo si na konci 80tých let kupoval auto za 280k, byl buď soudruh nebo vekslák anebo šikula.
A oceňuji první smysluplný příspevěk Osla II.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:32, RE: rychlost dle navigace
Tomi posted by:
přesně tak,taky na dálnici jedu s klidným svědomím tacho 150, protože v tu chvíli jedu pořád předpisově, navíc páni policajti mi dávají menší toleranci.
Jinak rozdíl udávané a reálné rychlosti při maximálce je běžně přes 20km/h,ale ten kdo vidí 230 na tacho tak "nemůže uvěřit,že jel vlastně pouhých cca 210".
Tak nějak jsem to myslela .-)
Brumla 3.0 V6 C5 je nebývale nadprůměrně přesný (i dle testů Auto Tip) a když na tachometru (na tempomat) 232 km/h mám, navigace 224 km/h mi ukázala (není možné, že by se "zpožďovala"? .-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:37, RE: HDi a tlumiče
Kylie posted by:
Děkuji, milé, potěšil jste mne!
PS: A tlumiče prý Bilstein nejlepší jsou .. jsem někdy "zaslechla" (ale pravda, asi i nejdražší..)
To asi jo, ale ty Sachs jsou pro mě plně dostačující, navíc švára mi je sežene za mnohem příznivější cenu, než jsem čekal. Původně jsem uvažoval max. o Kayaba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:40, RE: nepomlouvejte, když neznáte...
T.J. posted by:
Dobrý den,
dámo a pánové. Dovoluji si tvrdit, že 405 byla celkově velmi povedené auto. Já ho vlastnil po prvním majiteli a byl to opravdu skvostný kousek. Byla to JEN osmnáctka 8V, a naprosto s přehledem dokázala jezdit kolem 190-200 tacho. Když jsme u toho-víme jak funguje GPS? Nechápu, jak se tedy dokážete o její „jakože“ přesné měření rychlosti opírat. No, ale to není až tak podstatné. Nerozčilujte se, prosím, nad tím, že někomu i 20 let staré auto dokáže velmi dobře sloužit. Mám velké zkušen...
pro T.J.
víme jak funguje GPS?..."jakože" přesné měření???
Podle tebe GPS neměří přesně?

Znáte všichni jak ve městě přojíždíte kolem těch "tabulí s radarem" co Vám ukazují kolik jedete?
Ty se vždycky shodují s mojí navigací.Na jakém principu měří rychlost ty radary?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:41, RE: HDi a tlumiče
Muroň posted by:
To asi jo, ale ty Sachs jsou pro mě plně dostačující, navíc švára mi je sežene za mnohem příznivější cenu, než jsem čekal. Původně jsem uvažoval max. o Kayaba.
Koyoa..něco přiznám neznám, Sachs jsou naprosto O.K. - tvůj Classic ti bude vděčný ..
PS: Já se chtěla jen trochu "blýsknout", že vím ..
PPS: A "švára" mi radost udělal ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:42, RE: Zajímavá recenze
dpwagen posted by:
Ještě bych rád dodal, že když přišel v roce 1987 Favorit, nebylo to vůbec žádné podprůměrné auto. Sice mělo slabý motor, ale ve srovnání s golfem 2 a základním motorem, nebo 30-pětkou, popř. Citroenem AX, 205 a Renaultem 5 vůbec nezaostávalo. Prostorově super, brzdy po golfu nejlepší, motor ve stejné objemové skupině taky v první polovině, a pasivní bezpečnost 3. místo ! ! ! ! Dojem s řízení Po golfu a P205 nejlepší, stejně jako ovladatelnost. (Bylo tam 8 aut, i Lada 1300) Celkem skončilo fáčko ...
Podle toho žebříčku to zas taková sláva nebyla. R5 byl v té době starý model, AX bylo maximálně šuntozní a Samara a Yugo (zřejmě Koral, Florida přišla myslím později) byly socialistické produkty s odpovídající kvalitou a úrovní.
Fáva se v té době delaly jen bílé, šedé a béžové. Ale souhlasim s tím, že po stránce ovladatelnosti, jízních vlastností a nabídky prostoru na tom ve své době špatně nebyly.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:42, RE: nepomlouvejte, když neznáte...
Tomi posted by:
pro T.J.
víme jak funguje GPS?..."jakože" přesné měření???
Podle tebe GPS neměří přesně?

Znáte všichni jak ve městě přojíždíte kolem těch "tabulí s radarem" co Vám ukazují kolik jedete?
Ty se vždycky shodují s mojí navigací.Na jakém principu měří rychlost ty radary?
Někde jsem četla, že malá "domácí" GPS navigace je dokonce přesnější, než ony radary ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:42, RE: rychlost dle navigace
Kylie posted by:
Tak nějak jsem to myslela .-)
Brumla 3.0 V6 C5 je nebývale nadprůměrně přesný (i dle testů Auto Tip) a když na tachometru (na tempomat) 232 km/h mám, navigace 224 km/h mi ukázala (není možné, že by se "zpožďovala"? .-)
To Kylie: C5 má tempomat nastavitelný na libovolnou rychlost?Někde jsem četl,že některé značky to mají třeba od 40 - 180kmh, ikdyž maximálka je přes 200kmh.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:50, RE: rychlost dle navigace
Tomi posted by:
To Kylie: C5 má tempomat nastavitelný na libovolnou rychlost?Někde jsem četl,že některé značky to mají třeba od 40 - 180kmh, ikdyž maximálka je přes 200kmh.
Ano také jsem to četla, tak jsem to vyzkoušela. Šlo to dál a dál (naráz musíte přidat - přiťuknout - vždy tak 3 km, poskakujete-li "o víc" - vypne se; tedy plynem přidat a PAK zmáčknout tempomat bez problémů, myslím přidávat "regulátorem" - což v takovýchto situacích dělám), já na Regensburg se řítila, vše "v poho" probíhalo, slaboučký provoz, já dál a dál šla až se naráz "pěkně opotila", když mi došlo že na zimních pneu jedu (ty minulé jsem kamaráda koupit nechala - kvalitní - Dunlop - to ano, ale JEN s limitem do 210ti km/h - "bub" koupil), ale vážně - u C5 jde tempomat "do ...".
Nedávno jsem tu psala jak mi Brumla po cestě zazlobil (už má 2 jakési senzory vyměněné) a je prý "důkladně" dvěma okruhy hlídán a když se jim "něco" nelíbí, celý okruh tempomatu prostě odpojí (což se mi stalo)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:58, RE: nepomlouvejte, když neznáte...
Tomi posted by:
pro T.J.
víme jak funguje GPS?..."jakože" přesné měření???
Podle tebe GPS neměří přesně?

Znáte všichni jak ve městě přojíždíte kolem těch "tabulí s radarem" co Vám ukazují kolik jedete?
Ty se vždycky shodují s mojí navigací.Na jakém principu měří rychlost ty radary?
Radary ve městech jsou úplně mimo... dají se velmi snadno řídit, některé dokonce i dálkově, neboť jsou napojeny na PC přímo někam na radnici, kde zpracovávají statistiky apod. No, může samozřejmě ukazovat nějak přesně +- něco, prostě je to o kalibraci, ale většinou jsou nastaveny prostě tak, aby i pan Novák, se svým vybaveným bílým juniorem, pohybujícím se standardně asi čtyřicítkou, byl tímto radarem donucen přibrzdit, a vytvořit "špunt" stojící asi třicetikilometrovou ryhclostí. Dle mého názoru jsou tyto radary jen a jen k vzteku. Co se týká GPS, má svoje odchylky a povolené (!!!) výrobní úchylky, tudíž při dopočítávání průjezdných metrů se prostě také plete. Vezmětě dvě GPS od rozdílných výrobců, a vyzkoušejte. Tyto rozumy nemám prosím ze sebe, ale od chytřejšího, GSP používajícího kolegy. Ovšem mám to vyzkoušeno -GPS TomTom vs. policejní radar: Kia Sportage -tacho 50/GPS 48/pol.47; dále 80/76/79!!!! (nechápeme nikdo???); 120/121/116; 160/151/151. Možná, že už si to nepamatuji naprosto přesně, ale bylo to cca tak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.10.2008 11:58, RE: rychlost dle navigace
Kylie posted by:
Ano také jsem to četla, tak jsem to vyzkoušela. Šlo to dál a dál (naráz musíte přidat - přiťuknout - vždy tak 3 km, poskakujete-li "o víc" - vypne se; tedy plynem přidat a PAK zmáčknout tempomat bez problémů, myslím přidávat "regulátorem" - což v takovýchto situacích dělám), já na Regensburg se řítila, vše "v poho" probíhalo, slaboučký provoz, já dál a dál šla až se naráz "pěkně opotila", když mi došlo že na zimních pneu jedu (ty minulé jsem kamaráda koupit nechala - kvalitní - Dunlop - t...
A funguje (myslím obecně) ta odchylka tak, že vždy tacho ukazuje např. o 8% méně, než je skutečná rychlost ? Např. při tachometrových 50 jedu ve skutečnosti 46, při tacho 130 je skutečnost 119 km.
respond
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.