0
back
 

diskuze k tématu: Auto za 60 tis. Kč: vybrat naftu nebo LPG?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, francouzská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 21:23, rada
Tak to já můžu vřele doporučit všemi přezíraného Escorta a v dieselu!!!Dnešní ceny aut jsou úplně na dně,takže za 30tis.Kč je s airbagy i klimou...Osobně mám
teď escorta kombi ročník 96,koupil jsem ho za 9000 bez dokladů na přestavbu.Přes léto jezdím na friťák se spotřebou do 5,5 litrů.Dneska byla akce v supermarketu litr za 19,90-čili to je ještě tak o 6korun levnější než nafta...Na tomhle typu mám najeto přes 150 000km,měním jen filtry,olej,rozvoďák,
destičky,výfuk..prostě věci jako na každým autě.Absolutně mi nezajímají problémy s krádežema-tahle auta už se nekradou.Mrzí mi jenom jedna věc,že jsem se k Fordu nedostal dříve!
Ještě chci poznamenat,že teda nejezdím jako čurdové okolo...V obci 50,mimo 90 a na dálnici 130...Rekord mám tachometrových 170km/hod-od Plzně na Prahu z kopce a s větrem v zádech
Tak,a teď do mě-těším se na načipované oktáfky,vytuněné bramboráky případně snížené hondy s neonovým osvětlením...))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 22:37, rada
Dobrý den, pokud opravdu chcete jezdit co nejlevněji, nezaměřujte se pouze na druh paliva. Je třeba zahrnnout celkové náklady jako (pořiz. cenu, pov. ručení, ceny nd, spotřeba atd.) V této cenové kategorii a při tomto nájezdu bych uvažoval spíše o malém automobilu s maloobjemovým benzínovým motorem (pokud hodláte jezdit většinou sám). LPG nedoporučuji, v této cenové relaci Vás s největší pravděpodobností bude čekat výměna nádrže na plyn, palivové soustavy atd. Z dieselů bych doporučil Citroen Saxo 1.5 D (nesmrtelný motor + bezkonkurenční antikorozní ochrana), Peugeot 106 1.5 D, Nissan Micra 1.5 D, Opel Corsa 1.7 D, VW Polo 1.7 D (těžko se shání) - nicméně ješte jednou, pokud hodláte najet max. 12 tkm ročně, vyjde Vás celkově levněji malobjemový benzín (Doporučuji Saxo 1.1, 106 1.1, Corsa 1.2, Micra 1.0, Polo 1.0). Do více jak desetiletého auta bych nešel, dle mého názoru je lepší mladší a menší vůz nežli starší a větší, proto tedy neuvažuji o kombi apod..S uvedenými motorizacemi mám určitou zkušenost, proto doporučuji právě tyto. Bohužel mám zkušenost i s Fordy - nemohu doporučit žádného z fordů do doby nástupu Focusa (rezne to, nespolehlivé, vysoká spotřeba - proto jsou ceny tak lákavé). Sám jezdím s P 106 1.0 r.v. 98, cena 48 tis, naj. 102 tkm, super stav, průměrná spotřeba 5.3 l, pojistka 1800 ročně, levné nd - žádný velký luxus ani výkon, ale na peněžence auto téměř nepoznám a o to mi šlo nejvíce. Snad se Vám mé zkušenosti k něčemu budou hodit. I když co se týče požadavku kombi, asi jsem Vás moc nepotěšil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 22:42, rada
Když bych si měl vybrat diesla do 60tis, tak by to byl určitě Peugeot TD nebo D. Konkrétne bych volil 306 TD, slušná dynamika i spotřeba a myslim si i povedeny design. Do cenovýho stropu se hravě vejdete i s faceliftem. Je to ovšem objem 1,9, ale myslim že stojí za zvážení. A pokud majitel zacházel s autem alespoň trochu slušně, tak toho má ještě hodně před sebou i když bude mít natočeno i přes 200tis. km. Samožejmě mluvim o motoru to ostatní je běžně opotřebení.
Můj druhý tip je FIAT BRAVO/BRAVA s motorem 1,6 16v, popř. Marea Weekend.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.12.2008 08:35, rada
To: Sun.Alex. Nejsem škodolibej ale přál bych ti aby ti nějakej čurda okolo ve vyhnilým escortu srazil v obci dítě až nepojede těch tvých čurdovských 50.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.12.2008 11:16, rada
Mám osobní zkušenost s fordem escortem 97 16 16v a můžu říct že jsem byl velmi spokojen jak se spotřebou tak s provozem. V současné době je velká nabídka těchto vozů takže je z čeho vybírat. Jako další variantu bych doporučil VW GOLF III 16 nebo 18, pokud neseženete auto s LPG už namontovaným, volte radši GOLF s jednobodovým vstřikováním. Montáž soupravy i s bombou místo rezervy vyjde levněji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.12.2008 19:20, rada
Doporučuji LPG, jezdili jsme autem na LPG 10 roků, potom ale bychom museli vyměnit láhev (max.10let). Auto je už staré, tak jsme další investici do něj nehodlali dávat. Pozor tedy - na láhev se jezdí jen 10 roků, potom se musí vyměnit. Jinak s LPG pohoda, kdybych nemusela, neměnila bych za jiný pohon.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 07:21, LPG
S tim LPG bych to nevidel tak spatne jak to vidi redaktor. Ano pokud koupite auto s LPG pred konci zivotnosti nadoby a jeste ve spatnem technickem stavu tak prodelate, ale pokud koupite automobil treba s 5 let starym LPG v nejakem escortu ci mondeu, ktery byl pravidelne servisovany, tak krome drazsich emisi 450 kc navic jednou za 2 roky, tak jinak vas nic jineho moc neceka. Ano co v aute neni to se nepos....ale pokud to LPG funguje tak se tam nema vylozene co rozbit. Vetsinou staci menit membrany a jen nechavat kontrolovat a to je vse. Jeste bych zapomel na rocni prohlidky v LPG servisu, ale to taky neni zdaleka tak drahe. A myslim, ze se vyplati i u najezdi 10 tis km rocne. Jinak Mondeo muzu vrele doporucit. Mam kombika 1995 s 1.8TD najeto 290 tis km a maximalni spokojenost. I proto do rodiny misto passata pro mamku slo dalsi mondeo 2004. ale tentokrat v ve 2.0 benzinu, ktery muzu doporucit i pro starsi typ mondea 1996 az 2000
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 08:13, RE: LPG
mufik.martin posted by:
S tim LPG bych to nevidel tak spatne jak to vidi redaktor. Ano pokud koupite auto s LPG pred konci zivotnosti nadoby a jeste ve spatnem technickem stavu tak prodelate, ale pokud koupite automobil treba s 5 let starym LPG v nejakem escortu ci mondeu, ktery byl pravidelne servisovany, tak krome drazsich emisi 450 kc navic jednou za 2 roky, tak jinak vas nic jineho moc neceka. Ano co v aute neni to se nepos....ale pokud to LPG funguje tak se tam nema vylozene co rozbit. Vetsinou staci menit membran...
souhlasím s Martinem.Pokud autor nedoporučí LPG kvůli dražším emisím a ročním prohlídkám tak to nechápu.Neviděl jsem ještě dražší roční prohlídku (revizi) jak 200kč!a dražší emise opět o pár stovek?!
Návratnost těch pár stovek je "chvilková".
Ano výměna bomby je drahá,tak budu snad hledat déle a najdu něco kde je bomba ještě min. na 3-4roky,mezitím na palivu na bombu ušetřím 3x a nebo už auto bude šrot a pořídím jiné.
Není snad těžké si spočítat,že za 10 000km ušetřím oproti benzínu cca 6000kč a to jsem při zemi,většinou ještě víc.A z toho dám jen 200kč na revizi a pokud nemám opravy tak jezdím do plusu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 08:23, Cena LPG oproti benzínu/naftě
nesouhlasím s tím,že cena LPG stoupá stejně jako ostatní pohonné hmoty.Pokud si pamatuju tak cca 3roky zpátky ( ! ) jsem LPG bral za cca 12,50 a od té doby bylo nejdražší cca 15,50 (max 16).
Zdá se mi,že benzín/nafta za poslední 3 roky zdražil víc než o 3 koruny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 09:35, RE: Cena LPG oproti benzínu/naftě
Tomi posted by:
nesouhlasím s tím,že cena LPG stoupá stejně jako ostatní pohonné hmoty.Pokud si pamatuju tak cca 3roky zpátky ( ! ) jsem LPG bral za cca 12,50 a od té doby bylo nejdražší cca 15,50 (max 16).
Zdá se mi,že benzín/nafta za poslední 3 roky zdražil víc než o 3 koruny.
Kup si slabý benzín, uděláš nejlíp.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 09:51, podpora Opelu
Vzhledem k tomu, že GM stojí před krachem, a že se omluvil za ubohou kvalitu svých vozů, rozhodl jsem se podpořit prodej vozů Opel ( i když mi GM manažeři potvrdili to, co jsem tušil ) a nabízím 10 000 Kč za nový Opel. Pouze však v plné výbavě. Myslím, že je to vzhledem k situaci GM zajímavá nabídka. Zn. Berte dokud dávám. Za týden dám jen 5 000 Kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 10:41, RE: podpora Opelu
edmund posted by:
Vzhledem k tomu, že GM stojí před krachem, a že se omluvil za ubohou kvalitu svých vozů, rozhodl jsem se podpořit prodej vozů Opel ( i když mi GM manažeři potvrdili to, co jsem tušil ) a nabízím 10 000 Kč za nový Opel. Pouze však v plné výbavě. Myslím, že je to vzhledem k situaci GM zajímavá nabídka. Zn. Berte dokud dávám. Za týden dám jen 5 000 Kč.
bohužel teď mají jen jakési modré astry s 19" kolama,vzadu je nějaké OPC. Za 10 000 je vaše a zimní prohlídka za 99kč bude zdarma :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 10:56, Souhlasím
Dnes tedy s redaktorem souhlasím prakticky do posledního slova. A protože provozuji benzínový vůz kolem 10-12 tisíc ročně, mohu napsat, že spotřeba dělá něco málo přes 1/3 veškerých nákladů včetně pořízení vozu(po odečtení zbytkové hodnoty). Takže pokud se sníží náklady na spotřebu o 1/2 (a to je spíše fantazie než realita), na celkových nákladech se to projeví cca 15%, a to za potenciální komplikace s LPG a starými diesely opravdu nestojí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 10:59, RE: podpora Opelu
edmund posted by:
Vzhledem k tomu, že GM stojí před krachem, a že se omluvil za ubohou kvalitu svých vozů, rozhodl jsem se podpořit prodej vozů Opel ( i když mi GM manažeři potvrdili to, co jsem tušil ) a nabízím 10 000 Kč za nový Opel. Pouze však v plné výbavě. Myslím, že je to vzhledem k situaci GM zajímavá nabídka. Zn. Berte dokud dávám. Za týden dám jen 5 000 Kč.
Ze včerejších a dnešního příspěvku mám pocit, že máš nějaký problém. Svěř se nám, uleví se Ti. Opel Ti leží v žaludku, asi Ti udělal nějaké bebí, tak si požaluj. My to tady snesem, obzvláště, když víme, že nejsi úplně v pořádku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 11:22, RE: podpora Opelu
David V posted by:
Ze včerejších a dnešního příspěvku mám pocit, že máš nějaký problém. Svěř se nám, uleví se Ti. Opel Ti leží v žaludku, asi Ti udělal nějaké bebí, tak si požaluj. My to tady snesem, obzvláště, když víme, že nejsi úplně v pořádku.
Ajajajajajaj. To bych tipoval na někoho, kdo si od nich něco koupil a teď nemůže skousnout ostudu. Tak máte průšvih no. Můžete si z toho buďto udělat pudel, a nebo tady takhle prskat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 11:27, počkat
S nákupem počkat. Ještě pár chvil a všechno od GM se bude prodávat na kila. A železo jde dolů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 11:53, auto za 60 tisic?
Navzdory vsem zde napsanym prispevkum ohledne Opelu bych se za 60 tisic bych se poohlidnul po Opelu Astra 1.6i 8 ventil 52-55 kW z roku 1999-2000. Auto prostorne, vykon k velikosti a stari vozu dostatecny, spotreba pri normlanim jezdeni 6-7 litru paliva. POkud si ji prohlidnete, tak zjistite, ze mozna nebudete potrebovat ani kombi ale bude vam stacit hatchback, kufr v nem neni zrovna maly. Co se tyce rzi, auto mozna rezavi, ale prosim nepredstavovat si rezaveni ala Skoda Favorit nebo felicie, v takovem rozsahu urcite ne. Mluvim z vlastni zkusenosti. Tohle auto jsme provozovali 7 let, koupeno jako 4lete (80 tisic km), prodano jako 10 lete 145 tisic km), bez vaznych zavad na mechanice i elektronice. Jen s pravidelnym servisem. Ceny nahradnich dilu prumerne. Svezeni obstojne. Co se tyce rzi, resila se bodova rez na predni kapote /puvod v opryskanem laku od odletavajicich kaminku/ pak rez na lemu zadnich dveri, opraveno lokalne. A pak rez kolem hrdla palivove nadrze. Tot vse.
Co se tyce plynu, 10-12 tisic km najezdu rocne mi pri spotrebe 7 litru benzinu za 25 Kč a nebo 9 litru plynu za 15 Kč děla usporu asi 40Kč na 100 km, což je asi 4800 Kč finanční uspora ročně. Zvýšené náklady: povinná roční revize LPG cca 250Kč, výměna svíček po 10 tisicích km cca 300 Kč a vzduchového filtru 200kč. Kdyby jste provozoval auto na LPG 4 roky, tak by vas alespon jednou neminula vymena membran cca 2000 Kč, což je 500 Kč na rok, a jednou za dva roky držší STK plus EMISE v řádu stokorun, už si nepamatuji přesně kolik. Takže finanční uspora LPG ve vasem pripade nebude tak velká, záleží na vás. Ja sám jsem provozoval vozidlo na LPG , za 4 roky přes 100 tisic bezproblemovych km, ale při vašem najezdu bych do něj asi nešel.
Navic naklady na palivo se i při snaze o co nejlevnější servis pohybuji zhruba v rozmezi 40-60 procent nakladu celkovych.
Vozidlo na naftu za 60 tisic km bych uplně vyloučil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.12.2008 17:32, RE: auto za 60 tisic?
Alkantpan posted by:
Navzdory vsem zde napsanym prispevkum ohledne Opelu bych se za 60 tisic bych se poohlidnul po Opelu Astra 1.6i 8 ventil 52-55 kW z roku 1999-2000. Auto prostorne, vykon k velikosti a stari vozu dostatecny, spotreba pri normlanim jezdeni 6-7 litru paliva. POkud si ji prohlidnete, tak zjistite, ze mozna nebudete potrebovat ani kombi ale bude vam stacit hatchback, kufr v nem neni zrovna maly. Co se tyce rzi, auto mozna rezavi, ale prosim nepredstavovat si rezaveni ala Skoda Favorit nebo felicie, v ...
Samozřejmě záleží v jakém stavu bude auto s LPG a jaký systém LPG je montován. Já jsem najel na 2 auta s LPG 250 000 km. První stále jezdí na plyn tj. 6 let po přestavbě (Felicie Combi, 1997, 1,3 MPI - Lovtec) . Po přestavbě najeto 150 000 km a memrána se neměnila. Svíčky Bosh byly o polovinu levnější než předepsané Championy k benzínu. Projezd na nádrž - toroid (tankování 33 litrů plynu v průměru) 420-450km dle ročního období. Současné auto Mondeo Combi (2000, 1,8i), koupeno s přestavbou (nejstarší systém přímo do sání). Spotřeba dlouhodobá 10 l plynu s naloženým nebo prázdným autem v létě i v zimě (43 l nádrž, projezd 430-500km). Svíčky originál Ford Mondeo Platinum (na benzín životnost 90 000km, plyn 50 000). Bohužel je přestali vyrábět a je tu jen obyč náhrada (lze řešit ekvivalentem Denso Iridium). Felicie byla mnohem citlivější na svíčky, čistotu filtru. Je dobré projet fóra týkající se LPG. Jinak kontrola LPG 200-300,- Kč to už bylo řečeno, já jsem si nechal do Mondea dát i Flashlube (ochrana ventilů a sedel ventilů).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 13.12.2008 11:47, RE: Cena LPG oproti benzínu/naftě
Tomi posted by:
nesouhlasím s tím,že cena LPG stoupá stejně jako ostatní pohonné hmoty.Pokud si pamatuju tak cca 3roky zpátky ( ! ) jsem LPG bral za cca 12,50 a od té doby bylo nejdražší cca 15,50 (max 16).
Zdá se mi,že benzín/nafta za poslední 3 roky zdražil víc než o 3 koruny.
no, při dnešních cenách benzínu kolem 23 kč/litr ti ten plyn za 15,50 kč řeší opravdu všechno..... Ber nějaký normální benzín a na dehet a plyn zapomeň.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.12.2008 11:26, RE: počkat
edmund posted by:
S nákupem počkat. Ještě pár chvil a všechno od GM se bude prodávat na kila. A železo jde dolů.
edmunde, edmunde, nechtěl bych být v tvé kůži, děláš tady ze sebe blba, který si nevidí na špičku nosu. Očividně ti dělá problém zpracovat informace, takže ještě jednou - omluva GM za špatnou kvalitu vozů byla směřována na americké zákazníky, Opel se v USA neprodává, takže je jasné, že omluva se týká jiných značek koncernu GM než Opel (Buick, Chevrolet, Hummer a další). Najdeš to na všech informačních serverech, namátkou zde: http://www.hybrid.cz/novinky/tkliva-omluva-general-motors-americkemu-narodu. Opel má tu smůlu, že ho US větev koncernu táhne dolů, kdo se o auta jen trochu zajímá ví, že Opel v posledních 4 letech vyrábí kvalitní auta (nemyslím výběhovou Astru G Clasic a Vectru C). Prodejní úspěchy mezi malými vozy a v nižší střední třídě hovoří jasně, nebo to snad lidi kupujou, protože jde o zmetky? Nejsem zarytý Oplista jako třeba Zigi a netvrdím, že jsou to nejlepší auta, ale ty edmundovy kraviny jsou mimo mísu.. Omluva ostatním (normálním) přispěvatelům.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.