Tuesday 09.12.2008 22:28,
rada
Uz mam 3 auto na LPG,nebal bych se ho.Ovsem kazde jsem nejaky cas po koupi provozoval na BA a az teprve pote investoval do NOVE instalace LPG.Auto jiz zaplynovane bych mozna vzal tak od znameho,kde bych znal historii.Provoz na LPG ma svoje specifika,a i kdyz paul ma sice pravdu s usazovanim jineho typu karbonu,zase je to odsud pocud,dulezite je neceka taz zcerna,protoze od LPG jen tak nezcerna.Zkratit interval vymeny oleje o 25% vam moc neublizi,sak ste na to usetrili.Samo zkombinovani vice nepriznivych faktoru jako caste kratke jizdy zastudena,mestsky provoz k tomu,nefunkcni lambda napr.... to vam muze i pri provozu na BA olej znehodnotit driv,nez klidne jizdy na delsi trasy s plynem.
Do Favorita BMM se lije normalni olej,meni se pred zimou,zena najezdi malo.
Do Fiatu Marea sem dal Magic2-sekvence,olej sice drahy-250Kc/l,Selenie Alfa Romeo 20K(ano,obsahuje udaj i o vhodnosti k pouzivani alternativniho paliva),vetsinou menim po 15.000-18.000 misto po 20.000,zatim 45.000km za dva roky zadny problem.Plyn sem dal po najeti 5.000km po overeni technickeho stavu motoru v provozu.
Ono najet 10.000 rocne v kratkych trasach do 20 km v aute,ktere by melo bastit 6l BA,tam je navratnost investice hodne dlouha,to si vetsinou dokaze spocitat kazdy,tudiz tam LPG nedavaji.A kdo jezdi daleko,zase si poridi pohodlnejsi vuz,vetsinou vetsi,co jezdi za vic.
Pokud trvate na ty sume,a chcete jen priblizovadlo,skuste se poohlednout po favoritu z 94 v dobrem stavu,s minimem koroze na nosnych a dulezitych castech,prahy i blatniky se daji vymenit,a dat si do nej novej plyn vyjde cca 15-18 tisic v pripade BMM,10-12 tisic v pripade karbecu.Nejlip do konce roku,ted se tehle vozidel hodne zbavuji kuli ekodani od pristiho roku.Sice jezdi za 7-10l,ale v LPG to neni az taka darda,a system LPG nove danej auto nejspis prezije.Dva roky zaruky se taky jiste siknou.
respond