0
back
 

diskuze k tématu: Auto za 60 tis. Kč: vybrat naftu nebo LPG?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, francouzská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 06:31, rada
Já osobně bych volil citroen xsara nebo zx. Jak známo citroeny jsou hodně pod cenou, mají pozink kastli, motory 1.4i,1.6i,1.8i případně 1.9d,1.9td jsou spolehlivé a za dané peníze se dá koupit celkem zachovalý kus, narozdíl od jiných značek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 08:22, rada
Jak bylo níže zmíněno, hledej pohon lpg do tve cenove relace. Typ auta je vedlejsi pouze zhodnot zda je stav auta a typ pro tebe "prijatelnou" volbou. Soustred se take na typ lpg soustavy-přímy vstřik je lepší volbou. Minimalni narust spotreby lpg a skoro zadna ztrata vykonu. Pred nedavnem sem touto volbou take poridil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 09:39, rada
Pokud je ta úspora prioritou, tak LPG. Ovšem při nájezdu 10 tkm ročně bych se na nějaký dodatečný montáže LPG u 10 let starých aut vykvák a koupil standardní benzínové auto. Asi bych volil 1.6. Už tady zazněl Ford Escort, ano proč ne, stejně tak Opel Astra F, ale s motorem 1.6 8V (ne šestnáctiventil) Nissan Almera 1.4 - tam je zase menší riziko neplánovaných výdajů. Ale všude platí - kontrola koroze!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 10:01, rada
Nevím,nezdá se mě dobrý nápad kupovat diesela z r.v.96,uvědomte si,že bude mít hrozně moc km v těle!!!Nebo věříte těm pohádkám např.Passat z roku 1998 naj.120.tis km??Počítejte min. nájezd 20.tis za rok,počítat snad umí každý.Zástavbu LPG si taky montují aby najeli hodně km,aby se jím to vyplatilo!!!Takže jedině benzína a dobře vybírat!!!Nabídka je obrovská!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 11:41, rada
jestli někdo souhlasí s Paulem tak je stejně mimo mísu jako on.Nedoporučit LPG kvůli tomu,že je jezdí na revize?to je fakt,kdyť se jezdí 1 za rok,na to nikdo nemá čas.A,že to stojí peníze?to je fakt 100-150kč dát za kontrolu zařízení,které mi za celý rok ušetřilo 6-7000kč se nevyplatí :)
speciální olej do motoru s LPG???ach jo :) žádný speciální pro LPG neznám,beru to co ostatní za stejnou cenu,stačí jen dodržet viskozitu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 11:49, rada
Máme v rodině Hondu Civic, 1.5, 16 V, r.v. 1993, sedan, již ten kulatý sympatický model, koupeno před 2 roky za 59 tisíc. Kč již s přestavbou na LPG. Auto a samozřejmě i systém LPG šlape bez problémů a úspora na provozu je určitě znát. Žádnou extra údržbu systém LPG nevyžaduje, jsou tam drobné odlišnosti od běžného pohonu na benzín, ale není to žádné drama a dnes jsou to již všechno věci obecně známé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 11:52, rada
taky nevím nic o speciálním oleji pro LPG.Mám ho v Octavii a v servise mi dávají z kanystru,který dostávají všichni co chtějí ušetřit.A jezdím tak už 3 roky.
Nechápu proč někteří tady uvažují o dodatečné montáži LPG?Ten chlap koupí auto,které už LPG má!!!jak je jasně vidět z příspěvku, ptá se jestli LPG nebo diesel.
Já mohu LPG jen doporučit,náklady na provoz minimální a pokud se člověk dodržuje zásady na provoz s LPG tak spolehlivé a bezproblémové.
Ještě jedna věc,Paul píše,že ve starém autě by se LPG bál.Rád bych věděl proč?Jen doufám,že nenapíše hovadinu,že to může bouchnout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 12:04, rada
ten strach z lpg ve starém autě také nechápu.Pokud je někdo neználek je to poznat,že Paule.Na revize se jezdí,aby se minimalizovalo riziko úniku.Navíc nádrže jsou velmi kvalitní a jištěné ve srovnání s těmi bežnými plastovými co má každé auto.
O výbuchu lpg jsem už dlouho neslyšel,nevím jak ty.
Jedna rada,pokud se bojíš,že ti pod zadkem bouchne lpg nádrž tak bys nemohl sednout ani do auta s benzínovou nádrží :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 12:22, rada
Pokud byste se rozhodnul pro LPG, tak si zjistete, jak dlouho je tam nadrz na LPG. Obvykle se musi menit po 10 letech a je to investice tak za 8000.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 14:14, rada
Při pořízení slušného auta na LPG člověk přestává hledět kam pojede, aby ho to moc nestálo a jezdí úplně všude. Je to má zkušenost. Měl jsem několik aut a byl jsem se všemi spokojený. Revize na LPG se musí dělat, ale stačí jen jednou za dva roky před STK (cca 150Kč). Olej speciální potřeba není, stačí olej dle doporučení výrobce auta. Je dobré dle doporučení výrobců aut měnit olej jednou ročně. Dodoržuji a jsem spokojený. Jiná údržba opravdu není nutná!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 14:39, rada
Já jsem měl Ford escort z roku 1992. Já jsem s ním žádné velké problémy a to sem ho měl 12 roků . Rozhodně doporučuji 1.8 benzín který je na relativně malé auto dost výkoný a auto má dost slušnou dynamiku. Akorát pozor na korozi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 16:03, rada
Ahoj měl jsem Meggie 2 kombi 1.5dCi. Koupil jsem ho ve 24tis km a prodal ve 60tis. Za tu dobu se mu rozpadla převodovka, kterou vyměnili v rámci záruky zdarma(její cena asi 100tis)a silentblok mezi motorem a převodovkou(2500). Taky byl hlučnější areodynamicky na zadních sedadlech. Jinak jsem byl s autem moc spokojený, zejména motor byl fantastický, dalo se s ním jezdit za 3l/100km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 16:58, rada
No jo ale megan 2 neseženeš za 60 tisíc leda nabouranej.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 18:00, rada
Na 10 tis. ročně podle mě bohatě stačí 1,5 nebo 1,6 benzín. Třeba Mazda 323, Honda Civic, Toyota Corolla, Mitsubishi Lancer nebo Subaru Impreza.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 18:03, rada
Jezdím s feldou 97 na LPG, spotřeba 8,6 na benzin jede stejne jako na plyn a myslim ze hodnota toho auta na trhu je cca 39 tisíc?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 19:53, rada
Jak už jsem psal, proti LPG nic nemám ale u auta z poloviny 90 let bych měl obavy z jeho stavu. Je to víc než 10 let a za tu dobu už stav všech hadiček, ventilů, nádrže (která bude tutově původní) apod. určitě nebude 100%. Zvlášť pokud natrefíte na auto po majiteli který si to montoval svépomocí nebo u někoho v garáži a nějaké revize řešil najednou flaškou na STK. Dále s tím olejem jsem si nic nevymyslel a překvapuje mě že tolik zastánců LPG nemá o věci ani páru. Za prvé, celkem nedávno mě kamarád požádal jestli auto na naftu nebo LPG pro drobné podnikání. Ptal jsem se v servisu a tam mi o LPG vše podstatné řekli (výměna oleje nejlépe po 10 000 a speciální olej pro LPG, který EXISTUJE a je dražší než obyč protože obsahuje speciální aditiva, která zabraňují tvorbě karbonu např. na pístních kroužcích. Tyto aditiva by měl obsahovat i obyč olej ale ne potřebný typ aditiv. Co ale obyč olej neobsahuje jsou přísady pro rozpouštění usazenin vznikajících při spalování plynu, které jsou ještě škodlivější než karbonové. Toto si můžete ověřit i na internetu. Kde když vynecháte diskuze "Franta žvaní s Pepou" můžete najít články od opravdových odborníků, kteří to i studovali. To že něco nevíte nebo neznáte neznamená že to neexistuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 22:28, rada
Uz mam 3 auto na LPG,nebal bych se ho.Ovsem kazde jsem nejaky cas po koupi provozoval na BA a az teprve pote investoval do NOVE instalace LPG.Auto jiz zaplynovane bych mozna vzal tak od znameho,kde bych znal historii.Provoz na LPG ma svoje specifika,a i kdyz paul ma sice pravdu s usazovanim jineho typu karbonu,zase je to odsud pocud,dulezite je neceka taz zcerna,protoze od LPG jen tak nezcerna.Zkratit interval vymeny oleje o 25% vam moc neublizi,sak ste na to usetrili.Samo zkombinovani vice nepriznivych faktoru jako caste kratke jizdy zastudena,mestsky provoz k tomu,nefunkcni lambda napr.... to vam muze i pri provozu na BA olej znehodnotit driv,nez klidne jizdy na delsi trasy s plynem.
Do Favorita BMM se lije normalni olej,meni se pred zimou,zena najezdi malo.
Do Fiatu Marea sem dal Magic2-sekvence,olej sice drahy-250Kc/l,Selenie Alfa Romeo 20K(ano,obsahuje udaj i o vhodnosti k pouzivani alternativniho paliva),vetsinou menim po 15.000-18.000 misto po 20.000,zatim 45.000km za dva roky zadny problem.Plyn sem dal po najeti 5.000km po overeni technickeho stavu motoru v provozu.
Ono najet 10.000 rocne v kratkych trasach do 20 km v aute,ktere by melo bastit 6l BA,tam je navratnost investice hodne dlouha,to si vetsinou dokaze spocitat kazdy,tudiz tam LPG nedavaji.A kdo jezdi daleko,zase si poridi pohodlnejsi vuz,vetsinou vetsi,co jezdi za vic.
Pokud trvate na ty sume,a chcete jen priblizovadlo,skuste se poohlednout po favoritu z 94 v dobrem stavu,s minimem koroze na nosnych a dulezitych castech,prahy i blatniky se daji vymenit,a dat si do nej novej plyn vyjde cca 15-18 tisic v pripade BMM,10-12 tisic v pripade karbecu.Nejlip do konce roku,ted se tehle vozidel hodne zbavuji kuli ekodani od pristiho roku.Sice jezdi za 7-10l,ale v LPG to neni az taka darda,a system LPG nove danej auto nejspis prezije.Dva roky zaruky se taky jiste siknou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 14:31, rada
Nemíním se vyjadřovat o sporu nafta-LPG, ale o tom požadovaném objemu "do 1.8". To je častá podmínka vzhledem k ceně povinného ručení, ale nemusí to být vždycky pravda. Existují i pojistky ne podle objemu ale podle výkonu motoru. Např. kolega teď platí za 1.9 míň než ve starém autě za 1.6. Jenomže lidi to moc neví a tak jsou stará auta s objemem nad 1.8 hodně laciná. A takový motor (nevyhoněný na výkon) z principu vydrží o kus víc než nějaká uštvaná 1.5ka. A jestli to budeš chtít v dieselu nebo v LPG je na tobě, aspoň se ti ale rozšíří výběr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 18:57, rada
taky bych se na lpg s takovim najezdem vyprt a hlavně to zabere misto což mě by vadilo.Docela souhlas z lencrem ,ale těch bude ve slušném stavu míň.Osobně mám mareu 1.6 benál av klidu.Ovšem tajný tip by byla Lancia lybra.Celkem slušné svezení a výbava a malá poptávka. Samoyřejmě platí u jakéhokoli auta trefit kus přeji šťastnouruku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.12.2008 19:32, rada
někteří moc neuvažují nad tím co píší...nevím proč by se na lgp měl vyprdnout,aby platil víc za benzín?
Pokud dobře sežene auto s lpg tak to bude mít jen plus tak co sem pleteš nájezd km?!!on ho tam nebude instalovat!
Pokud jezdí 10tkm ročně tak asi nevozí rodinu s sebou takže místo v kufru by ho štvát nemělo.
Spíš jde o to něco najít,nabídka není moc velká.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.