0
back
 

diskuze k tématu: Auto do 60tis.Kč pro mladou rodinu

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.11.2009 11:07, RE: Nemohu souhlasit s výběrem
David V posted by:
Hele a je lepší bezpečné nebo spolehlivé auto. Je lepší být 10x ročně v servisu a pak bez zásadních potíží ustát havárii nebo jezdit ve staré Almeře a střet nerozdejchat? Diskuse na toto téma jsou dle mého názoru úplně na ....
Pokud se kupuje auto za pár šupů, tak je primárním kritériem spíše ta spolehlivost. Prostě jezdit autem je riziko a musí se tak k tomu přistupovat. Aktivní řízení snižuje riziko nehody mnohonásobně víc než pasivní ochrana auta pak následky nehody.
Jedna čistě demagogická ...
Lepší je samozřejmě spolehlivé i bezpečné auto Proto radši než zmíněnou Xantii bych osobně vzal za stejné peníze radši už Mondeo z 98. Příp. trošku připlatil a volil ještě bezpečnějsí a spolehlivější Avensis 1998.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.11.2009 18:21, RE: Nemohu souhlasit s výběrem
David V posted by:
Tento ty příspěvků nemám rád. Copak nedokážete pochopit, že ne každý pracuje jako nějaký auditor nabo konzultant, ale že lidé dělají učitele, hasiče, prodavače, popeláře, zedníky, lékaře a podobné ne zrovna excelentně placené profese. Tam se o ceně automobilů rozohuje o řád níže než začínají jejich nové ekvivalenty. Někdo ty peníze na auto nemá, ale jezdit potřebuje. Třeba za o něco lépe placeno prací. To si mají lidi kvůli dětem pořídit OT-čko. Co takhle místo bezpečných aut opravdu se snažit z...
Já zase nemám rád tento typ lidí - nemám peníze, ale chci...a chci...a chci. Tak buď na to mám a pořídím bezpečné, relativně konstrukčně "nové" auto, nebo nemám a pořídím přibližovadlo dle rozpočtu. Ale koncipovat otázku - spolehlivost, bezpečnost a tato cena je nesmysl. Typek sice s hvězdami nesouhlasí (jeho volba), já je vyhledávám - život mám jen jeden a pouze "aktivní" styl řízení dnes zdaleka nestačí. Najíždím 35-40 tisíc za rok a těch bláznů, svátečních řidičů a vůbec lidí u kterých nevím zda vůbec mají řidičák v posledních letech přibývá geomerickou řadou. Naštěstí valná většina z nich jezdí právě starými auty, která můj vůz bezpečností značně převyšuje - mluvím o běžných nehodách v rychlostech okolo 60 km/h. Já také dobře chápu, že část lidí na "bezpečné" auto nemá, ale pak musí koncipovat otázku jinak a zaměřit se na spolehlivost a provozní náklady - na bezpečnost prostě nemají. Toť můj názor - souhlasit nemusíte, ale to je tak všechno co s tím můžete dělat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.11.2009 19:11, RE: Já bych volil Fiat
i posted by:
Dobrý den, dovolím si přispět svým názorem do diskuze. Zkusil bych se podívat po zachovalém Fiatu Marea 1,6 16v. Okolo 60 tis. se pohybují verze kombi i sedan a s tímto motorem získáte slušně spolehlivý a nenáročný vůz. Pro rodinu a její potřeby bude v interiéru i zavazadlovém prostoru víc místa než ve Fabii, díly jsou levné a spotřeba i jízda samotná příjemné. Záleží na preferencích pana tazatele, ale u nás bezdůvodně diskriminovaný Fiat bych volil já.
já jsem zvolil Mareu weekend přesně v 1,6 16v za 130 před dvěmi lety a auto je naprosto bezúdržbové, jen pravidelný servis v autorizovaném servisu se mi odvděčil tím, že auto se nikdy nepokazilo a nebylo potřeba nic měnit. Najeto 174, a kupoval jsem když mělo 137. Jinak je to prostornější než Octavie, ocenite sklopný kufr, aut.klimatizaci v základu a dravost a nízkou spotřebu dálnice Brno-Praha 8l při průměrné rychl. 140Km/h a je jí jedno, zda je naložená až po střechu. Ale mrzí mě, že jsem tehdy nešel do 1,8, byla by nižší spotřeba a větší výkon.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 07:24, RE: Nemohu souhlasit s výběrem
Pavlik posted by:
Já zase nemám rád tento typ lidí - nemám peníze, ale chci...a chci...a chci. Tak buď na to mám a pořídím bezpečné, relativně konstrukčně "nové" auto, nebo nemám a pořídím přibližovadlo dle rozpočtu. Ale koncipovat otázku - spolehlivost, bezpečnost a tato cena je nesmysl. Typek sice s hvězdami nesouhlasí (jeho volba), já je vyhledávám - život mám jen jeden a pouze "aktivní" styl řízení dnes zdaleka nestačí. Najíždím 35-40 tisíc za rok a těch bláznů, svátečních řidičů a vůbec lidí u kterých nevím...
Neříkám, že nesouhlasím, ale nezdá se mi vhodné řešení buď všechno nebo nic. Jenže je jiný úhel pohledu, když člověk tráví v autě ne nepodstatnou část dne nebo 3 hodiny týdně. A to jak na pohodlí, tak na bezpečnost. Mimo to si myslím, že málokdo 35-40 tisíc ročně najezdí převážně soukromě, a to dostává pořízení auta zase jiný rozměr.
Člověk má život jen jeden, to jest pravda, ale stejně tak se dá prožít v dluzích, když si koupím něco, na co nemám, a to já neuznávám. Nikde není napsaný, že se všichni co mají starý auta musí v nich nutně zabít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 08:32, RE: Nemohu souhlasit s výběrem
MPi Rider posted by:
Radši bych doporučil Škodu Felicii (sám mám Felicii v kombíku 1.6MPi a nemůžu si stěžovat) nebo trojku Golfa. Snad bych už raději sáhnul i po Oplu Astra než po Citroenu nebo Peugeotu.
Feldu máme jako druhé auto do rodiny a na pojíždění ideální. Jako rodinné auto bych ji určitě nebral. Je to v porovnání se zmiňovanými auty takový nepohodlný trakař.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 16:13, RE: Nemohu souhlasit s výběrem
David V posted by:
Neříkám, že nesouhlasím, ale nezdá se mi vhodné řešení buď všechno nebo nic. Jenže je jiný úhel pohledu, když člověk tráví v autě ne nepodstatnou část dne nebo 3 hodiny týdně. A to jak na pohodlí, tak na bezpečnost. Mimo to si myslím, že málokdo 35-40 tisíc ročně najezdí převážně soukromě, a to dostává pořízení auta zase jiný rozměr.
Člověk má život jen jeden, to jest pravda, ale stejně tak se dá prožít v dluzích, když si koupím něco, na co nemám, a to já neuznávám. Nikde není napsaný, že se vš...
Tak to je jako - na co dávat dítě do sedačky, je to jenom za rohem?
A zrovna takoví, co tráví za volantem ty 3 hodiny týdně jsou sobě i okolí nejvíc nebezpeční...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 16:23, RE: Nemohu souhlasit s výběrem
David V posted by:
Tento ty příspěvků nemám rád. Copak nedokážete pochopit, že ne každý pracuje jako nějaký auditor nabo konzultant, ale že lidé dělají učitele, hasiče, prodavače, popeláře, zedníky, lékaře a podobné ne zrovna excelentně placené profese. Tam se o ceně automobilů rozohuje o řád níže než začínají jejich nové ekvivalenty. Někdo ty peníze na auto nemá, ale jezdit potřebuje. Třeba za o něco lépe placeno prací. To si mají lidi kvůli dětem pořídit OT-čko. Co takhle místo bezpečných aut opravdu se snažit z...
Tak to sorry - že by paušálně jmenované profese byly mizerně honorovány, to odmítám. Ono záleží na přístupu, potom i u jmenovaných profesí to mohou být klidně 2 čisté platy, klidně taky 5 platů. Každej ať si jezdí v čem chce, ale dělat ze 2 singlistů socky mě přijde přitažené za vlasy... V drtivé většině lidi odkládají založení rodiny právě z důvodů vybudování si pozice, kariéry, zajištění. A ochránit v maximální míře potomka je snad pud. Takže OT nebo BRDM beru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 20:09, RE: Nemohu souhlasit s výběrem
David V posted by:
Neříkám, že nesouhlasím, ale nezdá se mi vhodné řešení buď všechno nebo nic. Jenže je jiný úhel pohledu, když člověk tráví v autě ne nepodstatnou část dne nebo 3 hodiny týdně. A to jak na pohodlí, tak na bezpečnost. Mimo to si myslím, že málokdo 35-40 tisíc ročně najezdí převážně soukromě, a to dostává pořízení auta zase jiný rozměr.
Člověk má život jen jeden, to jest pravda, ale stejně tak se dá prožít v dluzích, když si koupím něco, na co nemám, a to já neuznávám. Nikde není napsaný, že se vš...
Jestliže nemám na provoz a údržbu auta, nemohu si jej koupit. A zadlužit se na koupi ojetiny je naprostá hloupost - jen RPSN je šílené. Je to pořád dokola - nemám peníze ale chci.....tak to prostě nefunguje. Za těch 60 tisíc koupí buď spolehlivé, nebo bezpečné - obojí nenajde. Pokud bude staré - může být spolehlivé, ale nebude bezpečné. Pokud za tyto peníze bude bezpečné (novější), bude totálně ojeté a tudíž nepříliš spolehlivé - navíc jako každé novější auto bude dražší servis. Howk!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 22:41, RE: xantie
kos posted by:
To je super výběr a doporučení ta Xantie a citroeny vůbec. Vzhledem k tomu, že se jich u nás mnoho prodalo předpokládám, že v bazaru se najde nějaký spolehlivý a zachovalý kus z dovozu he he. Známý ji měl a na podvozku spravoval pořád něco. Buď to nešlo nahoru nebo naopak dolů, nebo to šlo oběma směry za neskutečného skřípění. Ono totiž je tam krom koulí taky nějaký rozvod ,který musí těsnit, nějaké čerpadlo, nějaké čidla. Někdy kroutím hlavu nad debilními dotazy čtenářu, ale v poslední době je ...
Jo tak tomu říkam doporučení sezony kup si fábii je skvělá a ještě jsi měl zdůraznit že se moc nekradou ale současně jsou na vrakáčích spousty dílu z ukradených aut. Já myslel že ten člověk s tím autem chce jezdit a ne darovat je neznámemu pobertovi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 22:43, RE: A teď vážně
typek posted by:
Xantia je výborné auto, rozhodně bych ovšem netvrdil, že podvozek je jen o "koulích". Mít však 60 + 30 táců na repasi, tak nevidím problém, jezdit na "létajícím koberci" je zážitek.
P306 je skutečně prost dětských nemocí, konstrukce je bytelná a spotřebák levný. Z nabídky redaktora bych vybral tohle. Xantia je totéž jen v méně líbivém balení.
Ford je slušná volba, ale bude mít vyšší provozní náklady, ale větší kufr.
Osobně bych přidal Hondu Civic kombi, ač se servis může zdát dražší je pravdou,...
Jak jsi dospěl k těm vyšším provozním nákladum u mondea?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 22:48, RE: Mondeo
Koloss posted by:
Já měl v Mondeu tu 1.8 a neviděl jsem ji zase tak špatně. Pravda je, že kombík je těžší než hatchback a že po faceliftu Mondeo taky trochu přibralo, ale myslím si, že mladá rodina bude s 1.8 spokojená. Přece jen bych očekával, že ten 2.0 bude mít tu spotřebu o něco vyšší, i když tragédie to nebude. Hodně záleží na řidiči.
Vyšší spotřebu očekávat můžeš ale tvé očekávání nebude naplněno mám mondeo 1998 a 2009 manželka 1997 všechny jsou dvoulitry a všechny jezdí plus mínus kolem těch výše zminěných osmi litru ta novka teda v průměru za 8,3 ty babičky za osm. A argument že když to budeš honit a bla bla bla, nejsem kloboučník a mám rád svižnou jízdu a obávám se že tady naopak bude bumbat víc ta 1,8 protože se bude s tím kombajnem trápit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.12.2009 23:01, RE: Mondeo
Koloss posted by:
Na Xantii nadávat nebudu, ale srovnávání koulí a tlumičů bych neviděl zase tak jednoduše. Ty tlumiče se dají měnit po dvou, výběr je velký, cenové možnosti poměrně široké. Taky to většinou není tak, že bych tlumiče musel vyměnit ihned. Většinou nějakou dobu vydrží i když už není ve formě a mezitím se dá našetřit. Jinak je podvozek v Mondeu povedený a odolný. Za 6 let jsem měnil jen jeden čep a silentblok, a to jen proto, že nějaké pako přede mnou namontovalo ten silentblok špatně. Tlumiče jsem z...
Jak už tady je psáno mondeo je výborné auto a velmi velmi spolehlivé ale rozhodně se nedá říct že by nerezavělo, rezaví a to tak že fest, zadní lemy jsou folklor už od scorpia ty jsem měl čtyři a mondea staré mám dvě tak vím o čem mluvím taky reziví prahy a spodky dveří pro srovnáni manželka má devadest sedmu z italie která vypadá jako novka a já mám devadesat osmu koupenou v cz a musel jsem měnit brzdové trubyk protože od skvělé české soli zhnily taky a mám rezave vše co jsem popsal výš, ale auto je taková mrdka na ježdění po městě takže to nijak neřeším stejně mi to vždycky na parkovišti otlučou, jsou to estetické vady které nemají na jizdu vliv.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 07:59, RE: Nemohu souhlasit s výběrem
Pepe posted by:
Tak to sorry - že by paušálně jmenované profese byly mizerně honorovány, to odmítám. Ono záleží na přístupu, potom i u jmenovaných profesí to mohou být klidně 2 čisté platy, klidně taky 5 platů. Každej ať si jezdí v čem chce, ale dělat ze 2 singlistů socky mě přijde přitažené za vlasy... V drtivé většině lidi odkládají založení rodiny právě z důvodů vybudování si pozice, kariéry, zajištění. A ochránit v maximální míře potomka je snad pud. Takže OT nebo BRDM beru
Jestli myslíš nějaké špičkově placené lékaře, tak to prosím, ale těch je poskrovnu nebo třeba vysokoškolské učitele, kteří shání neustále nějaké granty, to taky lze, ale zbytek darmo mluvit. Mimochodem mám kamaráda vynikajícího lékaře u novorozenců, ale aby ucházejícně zabezpečil rodinu, tak bere pořád služby a v práci je prakticky furt. Na to já řeknu jediné, je to hnus velebnosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 13:45, RE: Nemohu souhlasit s výběrem
David V posted by:
Jestli myslíš nějaké špičkově placené lékaře, tak to prosím, ale těch je poskrovnu nebo třeba vysokoškolské učitele, kteří shání neustále nějaké granty, to taky lze, ale zbytek darmo mluvit. Mimochodem mám kamaráda vynikajícího lékaře u novorozenců, ale aby ucházejícně zabezpečil rodinu, tak bere pořád služby a v práci je prakticky furt. Na to já řeknu jediné, je to hnus velebnosti.
Naprostý souhlas. Pokud oddělím soukromé lékaře, pak zbytek má plat víc než mizerný. Na únosné hodnoty se dostávají pouze přesčasy a službami, kdy prakticky neví, co je doma. No aspoň nepotřebují auto, protože jsou vlastně pořád v práci, tudíž odpadá potřeba dojíždět domů. Ach jo ;(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.12.2009 13:50, RE: Nemohu souhlasit s výběrem
Pavlik posted by:
Jestliže nemám na provoz a údržbu auta, nemohu si jej koupit. A zadlužit se na koupi ojetiny je naprostá hloupost - jen RPSN je šílené. Je to pořád dokola - nemám peníze ale chci.....tak to prostě nefunguje. Za těch 60 tisíc koupí buď spolehlivé, nebo bezpečné - obojí nenajde. Pokud bude staré - může být spolehlivé, ale nebude bezpečné. Pokud za tyto peníze bude bezpečné (novější), bude totálně ojeté a tudíž nepříliš spolehlivé - navíc jako každé novější auto bude dražší servis. Howk!
Jenže ono to často není já chci.... Ono to většinou je já POTŘEBUJI... A nejí jen "buď" a "nebo". Ono je i něco mezi tím. Třeba ne tak staré a le přitom alespoň +- bezpečné auto. Např. Mégane I měl ve své době solidní bezpečnost. Nebo Punto II. To jsou vozy, které jdou již koupit za "lidové" ceny, kdy si je může dovolit širší masa, a s bezpečností to také není naštíru. Pravda spolehlivost a Mégane zrovna moc nekoresponduje... Ale doporučovat zrovna Xantii, která byla i ve své době tragédie... No aspoň že to tu někdo zmínil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 10.01.2010 23:37, RE: Laguna
MPi Rider posted by:
u dvoulitrovýho benzínu a ještě v kombajnu bych asi čekal brutální spotřebu?
Mam take starou Lagunu 2.0 8v, ale karoserii liftback. Spotreba podle stylu jizdy, nahusteni gum, mesto/okreska/dalnice byla typicky mezi 8,0 - 10,0 litru. Jezdim spise svizne. Pod 10 litry jezdim i v Praze, jakkoli vyrobce udava myslim 11 litru.
respond
Zaolziak
number of posts6
date of registration04.08.2022
Thursday 04.08.2022 14:18, Peugeot 306 break 1,9 TD
Byl to můj 14 "živnostenský" pracovní vůz. Po koupi auta Peugeot s nájezdem cca 178.000 km, jsem na něm vyměnil přední levé ložisko, čep, prachovky a homokineticky kloub z druhovýroby (při jednom rozebrání). Vyměnil jsem i oba přední tlumiče. Byl podzim tak se vyměnily i gumy, stěrače, silikon a pod. Vyměnil jsem si i olej, veškeré filtry, rozvody vč. vodní pumpy (ty mě dělal automechanik). Rozebral jsem i "vodní soustavu" a pročistil, co se pročistit dalo od nánosů vodního kamene - mechanický a chladič (ten vykoupu a vykartačuji ve vaně - je v něm plno much a bordelu). Rozebral jsem světla, pročistil a doplnil kabliky bužirkami, v místech dotyku s částmi karoserie. Francouzská auta mívají s tímto problémy, pak odcházejí kontrolky a pojistky. No a začal jsem jezdit a jezdit a jezdit - 80.000 km. Při běžných provozních nákladech, nafta, olej, filtry, gumy a časem i stěrače. Jen na jedny straně (už si nepamatuji na které) jsem asi 3 - 4x měnil přední žárovky.
respond
Zaolziak
number of posts6
date of registration04.08.2022
Thursday 04.08.2022 14:43, RE: rada
citation:
reakce na: -, 23.11.2009 17:51 (Asi bych volil Mareu 1.6. Dají ...)


Fiata Mareu jedině v dieselu a pouze auto, které bylo exportované mimo Itálii, Španělsko, Portugalsko nebo blízký východ. Nejlépe z Holandska, Belgie, Německa nebo severských států... kde je vozům zajištěn potřebný servis a kde s nimi nejezdí šílenci.
respond
Zaolziak
number of posts6
date of registration04.08.2022
Thursday 04.08.2022 14:55, Peugeot 306 break 1,9 TD
Pokud koupíte auto Peugeot 306 1,9 TD s dobrým motorem a převodovkou, a po koupi dobře ošetřite, vymenite olej, filtry, rozvody + cerpadlo, gumy, fridex, ošetřite elektriku - contox, tlumiče, případně mírně rezavé díly ošetřite proti korozi, bude vám Peugeot sloužit věrně a dobře min. 80 - 100.000 km. Mě odešel na korozi podběhu a kastle ale vydělával mi 4 roky měsíčně cca 20.000 Kč.
respond
Pepanek
number of posts45
date of registration16.01.2022
Thursday 04.08.2022 16:33, RE: Peugeot 306 break 1,9 TD
citation:
reakce na: Zaolziak, 04.08.2022 14:55 (Pokud koupíte auto Peugeot 306 ...)

Tak snad už ten nákup ojetiny ta (tenkrát v 2009) mladá rodina nějak vyřešila...
respond
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.