Osobně jsem měl jako své první auto ve 20 Ford Puma a můžu ríci, žře jsem toho nikdy nelitoval, jen ze začátku si bylo potřeba zvyknout, že je to něco jiného něž mají ostatní. Po prvním roce jsem uvažoval o změně a zakoupení Golfu nebo A3, ale naštěstí mě to přešlo a Puma mi spolehlivě bez poruch sloužila další 2 roky. Výkon je dostatečný pro jízdu rychlostmy i přes 200km/h, zrychlení dobré i na dnešní poměry a přilnavost v zatáčkách je s dobrým obutím úchvatná. Je potřeba pečlivě vybírat nezrezlý a netuněný kus, hlavně koukat se po lepších vybavách okolo roku 2000. Ceny náhladních dílů nejsou jako u Felicie, ale jsou vcelku nízké a je dostatek dílů z druhovýroby i případně z druhé ruky. Je to menší vozítko, ale člověk průměrné postavy se vměstná bez problémů.
Jako auto pro 20ti letého člověka je to ideální volba, která naučí člověka dobře řídit a posléze bude rozumět pojmům jako "upovídaný volant" a "čitelný podvozek". Focus 2,0i je taky dobrá volba, ale už to neí takové individulistické auto jako Puma. Spotřeba se mi pohybovala okolo 7 litrů, což není nijak děsivé, ale když jí člověk nešwtří, tak stoupné k 10, dostat se přes tuto hranici bývá i při sportovnější jízdě nad povolenými limity velice těžké. Díky malé nádrži není dojezd nijak oslinvý, ale v ČR není problém sehnat benzínku, takže mě to netrápilo. Spousta lidí provádi upgrade brd z Focusu či Mondea, čož není vzhledem k menším seriovým brzdám nepochopitelné. V přímém porovnáním třeba s BMW 320i E36 z těch let jednoznačně vítězí. Puma je celkově velice povedené auto, ne nadarmo to bylo auto roku Top Gearu roku 1997 kdy vyšla na trh.
PS: Povídačky o tom, že je to auto pro holky každého přejdou, až uvídí vzdalucící se záď pumy v levém pruhu