0
back
 

diskuze k tématu: Opel Astra G 1.6 16V - jak na problémy s chodem motoru?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 08:49, ta spravna rada chybi
navstivit servis a nehrat si na brouka pytlika, kdyz tomu dotycny nerozumi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 09:35, Nadrž
Jen doplním autora článku, další možností a u starších aut se s tím setkávám dost často je extrémně orezlá a porézní nádrž (pokud ji máte ocelovou), to má potom za následek, že čerpadlo občas saje naprázdno a společně s benzinem hrne do motoru i "falešný" vzduch. Obvykle se to projevuje právě při chodu na volnoběh nebo při zatížení motoru pod plynem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 09:49, Okamžitě prodat
Moje zkušenost! Když auto začne dělat tohle , co je popsáno v článku, je na konci životnosti. Tohle jsem zažil u více Oplů, ať už u svého, nebo od známých. Nedá se s tím nic dělat! Pouze vyměnit motor, elektriku, nádrž, čerpadlo... za nové! Protože tady se sloučilo několik vážných závad dohromady.... Kamarád málem zešíle u Vectry B 1.6, já pro změnu u dvoulitru. Motory jely na volnoběh na míň válců, chrochtaly, nereagovaly na plyn... potom se to zklidnilo a opakovalo se to při výrazné akceleraci... auto při přidání plynu brzdilo!!! Dalo se tak i zastavit. U obou motorů se spojily mechanické závady motoru, vylítané germánské elektroniky, problémy se sáním (těžko dohledat...) Výměna čidel, cívek, kabelů, svíček nepomohla. Tady hrozí velké investice. Prodat na náhradní díly a koupit novější auto. Tohle dělají většinou starší a vylítané motory... Nedokáží si s tím poradit ani v autor. servisech... tam jenom odsávají prachy za diagnostiky. Často to ale neukáže nic... Až rozborka motoru ukáže, že je dost opotřebený... Já osobně z těhle projevu mám vždycky strach....čekám kdy příjdou...to je vždycky kolem 200 000Km... Jenom u jediného auta se mi to nestalo, u Dieselové Sierry 2.3D bez řídící elektroniky... jinak časem u každého benzínu... Taky se prokázaly v době tohoto problému špatné tlaky na válcích a zhoršené emise... jak říkám mechanika + elektronika (snad řídící jednotka), netěsnosti... ale to všechno dohromady!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 10:02, RE: Okamžitě prodat
gablenz posted by:
Moje zkušenost! Když auto začne dělat tohle , co je popsáno v článku, je na konci životnosti. Tohle jsem zažil u více Oplů, ať už u svého, nebo od známých. Nedá se s tím nic dělat! Pouze vyměnit motor, elektriku, nádrž, čerpadlo... za nové! Protože tady se sloučilo několik vážných závad dohromady.... Kamarád málem zešíle u Vectry B 1.6, já pro změnu u dvoulitru. Motory jely na volnoběh na míň válců, chrochtaly, nereagovaly na plyn... potom se to zklidnilo a opakovalo se to při výrazné akceleraci...
a ještě detail: Ty motory měly i ten projev, co je popsán na konci článků: Při menší zátěži jely na míň válců, nebo při zařazení na vyšší rych stupeň, při zachování otáček, nebo mírném snížení, nedokázaly rozvinout výkon a kolabovaly...muselo se vyřadit, motor protůrovat až do omezovače, zařadit menší rychlost než byla před tím..auto pak jelo normálně..to se zopakovalo opět při podřazení a zmenšení otáček při potřebě točivého momentu...motor se už prostě nechytil. Při protůrování se ozvalo silné lupnutí a zase se to znormalizovalo... Vectry 1.6 B, 2.0 A s tím mám detailní zkušenost...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 13:06,
Z tohoto článku by šel udělat pěkný obecný příspěvek na téma diagnostiky poruchy nepravidleného chodu motoru. Ještě bych zde doplnil kontrolu palivového čerpadla v nádrži, zda dává dostatečný tlak, přece jen po dvanácti letech provozu už nemusí být v nejlepší kondici. Jinak je v článku snad vše nejběžnější, co by se na motoru mohlo pokazit a stojí za kontrolu funkce či opotřebení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 13:36, běh motoru
Já měl/ještě trochu mám problém s během motoru, hádavý volnoběh, mezery výkonu při akceleraci. Nepomohl servis ani ten autorizovaný, až šikovný mechanik autoelektrikář odhalil závadu v příliš vytahaném řetězu rozvodu, čímž nefungovalo správně časování ventilů. Proměřil vše od elektriky co šlo a diagnostikoval ten řetěz, po výměně ozub. kol, řetězu a lišt jsde motor daleko líp, ještě mě čeká výměna napínáku a bude to OK.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 14:40, RE: běh motoru
mykovec posted by:
Já měl/ještě trochu mám problém s během motoru, hádavý volnoběh, mezery výkonu při akceleraci. Nepomohl servis ani ten autorizovaný, až šikovný mechanik autoelektrikář odhalil závadu v příliš vytahaném řetězu rozvodu, čímž nefungovalo správně časování ventilů. Proměřil vše od elektriky co šlo a diagnostikoval ten řetěz, po výměně ozub. kol, řetězu a lišt jsde motor daleko líp, ještě mě čeká výměna napínáku a bude to OK.
Když už měním řetěz, tak snad rovnou s napínákem. Jednak je to při jedné práci a tak to vyjde levněji (téměř jen o cenu toho napínáku, práce o moc víc není), ale hlavně právě špatný napínák bývá často příčinou problémů s řetězem. Je to jako s rozvodovým řemenem - když s řemenem nevyměníte všechny kladky, tak skoro ani ten řemen měnit nemusíte.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 14:52, Sání
Pokud by měla být netěsnost v sání příčinou nevyrovaného běhu, pak by to muselo být až v místě, kde jsou samostatné větve pro jednotlivé válce. Netěsnost před škrtící klapkou by se na chodu motoru neprojevila vůbec, netěsnost za škrtící klpkou by se asi projevila zvýšenými otáčkami volnoběhu, protože by lambda hlásila chudou směs a řídící jednotka by přidala palivo (s tím jsem se sám setkal). Teprve kdyby byl přisátým vzduchem ochuzen jen jeden válec, tak by to způsobilo nerovnoměrný chod motoru. Tuhle závadu by se možná dalo odhalit dobrým uchem, protože při vypnutí motoru jedoucího na volnoběh se dá slyšet, jak do sání proudí vzduch s krátkým zasyčením. Za škrtící klapkou je totiž na volnoběh dost velký podtlak a při vypnutí motoru se chvíli (zlomek vteřiny) vyrovnává, takže při netěsnosti se dá zaslechnout krátké zasyčení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 14:57, Svíčky - diagnostika
Taky jsem se setkal s prasklou keramikou na svíčce a projevy byly podobné. Odhalila to diagnostika, prasklina nebyla témř vidět a při zběžné kontrole vypadala svíčka naprosto normálně. S tou diagnostikou bych neváhal, tam se snadno ukáže, jestli je problém nas jednom válci nebo obecně náhodně na všech a hned je člověk moudřejší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 16:05, RE:
Alkantpan posted by:
Z tohoto článku by šel udělat pěkný obecný příspěvek na téma diagnostiky poruchy nepravidleného chodu motoru. Ještě bych zde doplnil kontrolu palivového čerpadla v nádrži, zda dává dostatečný tlak, přece jen po dvanácti letech provozu už nemusí být v nejlepší kondici. Jinak je v článku snad vše nejběžnější, co by se na motoru mohlo pokazit a stojí za kontrolu funkce či opotřebení.
Muze to byt i nefunkcni strikovac, resp. za studena lepi a spravne nestrika, rekneme 2-3 km, na volnobeho to skube, pak se prohreje a je vse O.K. a i volnobeh za tepla slape jak hodinky. Prave tohle odhali diagnostika, udelat komprese za studena a za tepla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 18:12, RE: Svíčky - diagnostika
Koloss posted by:
Taky jsem se setkal s prasklou keramikou na svíčce a projevy byly podobné. Odhalila to diagnostika, prasklina nebyla témř vidět a při zběžné kontrole vypadala svíčka naprosto normálně. S tou diagnostikou bych neváhal, tam se snadno ukáže, jestli je problém nas jednom válci nebo obecně náhodně na všech a hned je člověk moudřejší.
Ale prd. Diagnostika u těhle starých krámů a navíc u Opelu nestojí za nic. Ta neukáže vůbec nic. A když, tak odhalí chybu tam, kde není... Je zbytečné jezdit na diagnostiku se starým verglem, když ta neřekne nic a když už obvykle zub času sáhl na železo... A někdo tady dal superchytrou radu ohledně palivového čerpadla... To se neprojevuje tímhle způsobem! To nemá s chodem na tři válce a s výpadky výkonu nic společného. Mě taly na Vectře odcházelo a auto jednoduše nejelo... zastavilo se a konec. Do posledka i se špatným čerpadelm jelo...než definitivně kikslo... Ale vlastně ta diagnostika má smysl... za pár minut nulového výkonu přeškoleného kombajnisty, nebo kuchaře v autoritovaném servisu pár stovek... v tom je ten smysl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 18:21, RE: Svíčky - diagnostika
gablenz posted by:
Ale prd. Diagnostika u těhle starých krámů a navíc u Opelu nestojí za nic. Ta neukáže vůbec nic. A když, tak odhalí chybu tam, kde není... Je zbytečné jezdit na diagnostiku se starým verglem, když ta neřekne nic a když už obvykle zub času sáhl na železo... A někdo tady dal superchytrou radu ohledně palivového čerpadla... To se neprojevuje tímhle způsobem! To nemá s chodem na tři válce a s výpadky výkonu nic společného. Mě taly na Vectře odcházelo a auto jednoduše nejelo... zastavilo se a konec. ...
No tak v mém případě ta diagnostika ukázala tu vadnou svíčku na Mondeu z roku 1993, což je podle všeho starší auto, než poptávaná Astra. V tomto případě asi tou diagnostikou nebylo jen pouhé přečtení chyb v řídící jednotce, ta by asi nic neukázala.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 20:10, RE: Svíčky - diagnostika
gablenz posted by:
Ale prd. Diagnostika u těhle starých krámů a navíc u Opelu nestojí za nic. Ta neukáže vůbec nic. A když, tak odhalí chybu tam, kde není... Je zbytečné jezdit na diagnostiku se starým verglem, když ta neřekne nic a když už obvykle zub času sáhl na železo... A někdo tady dal superchytrou radu ohledně palivového čerpadla... To se neprojevuje tímhle způsobem! To nemá s chodem na tři válce a s výpadky výkonu nic společného. Mě taly na Vectře odcházelo a auto jednoduše nejelo... zastavilo se a konec. ...
Superchytra... ten popis zavady je tak strohy, ze se pod nej muze schovat prakticky cokoliv. Od zavady na palivove soustave az po prozrany kabel od kuny. Spise bych uvital, kdyby tu treba autor dotazu dopsal vysledek servisu, pokud uz nejaky provedl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.09.2011 09:57, RE: Svíčky - diagnostika
Alkantpan posted by:
Superchytra... ten popis zavady je tak strohy, ze se pod nej muze schovat prakticky cokoliv. Od zavady na palivove soustave az po prozrany kabel od kuny. Spise bych uvital, kdyby tu treba autor dotazu dopsal vysledek servisu, pokud uz nejaky provedl.
jen na doplnění, na mém géčku, r.v.1994, podobný problém po cca 3 letech a 30 000 km, tudíž nic vylítaného nebylo, pokles výkonu při akceleraci, až do zhasnutí motoru, chod na 3 válce-opakované diagnostiky v autorizovaném servisu i jinde, výměny svíček, flitrů, rozdělovací lišty zapalování-tu jsem posléze vrátil-chcíplo to hned po vyjetí ze servisu pak jsem auto svěřil konečně šikovnému technikovi co servisuje většinou BMW a ten během jednoho dne zjistil a opravil příčinu, která mě srala několik let s krátkými přestávkami-prostě "ucpaný katalyzátor"-viděl jsem ho rozdělaný na vlastní oči, po výměně již několik let bez poruchy a na plný výkon (podle něj je tato poruchy pro G 1.4 i 1.6 typická a ví o tom i v servisu Opel, jen mlží a tahyjí z lidí prachy za zbytečné diagnostiky), ovšem je to drahá záležitost, vyplatí se jen o zánovního vozu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.09.2011 10:55, RE: Svíčky - diagnostika
pavlosss posted by:
jen na doplnění, na mém géčku, r.v.1994, podobný problém po cca 3 letech a 30 000 km, tudíž nic vylítaného nebylo, pokles výkonu při akceleraci, až do zhasnutí motoru, chod na 3 válce-opakované diagnostiky v autorizovaném servisu i jinde, výměny svíček, flitrů, rozdělovací lišty zapalování-tu jsem posléze vrátil-chcíplo to hned po vyjetí ze servisu pak jsem auto svěřil konečně šikovnému technikovi co servisuje většinou BMW a ten během jednoho dne zjistil a opravil příčinu, která mě srala něko...
V roce 1994 se G-čko nedělalo, dělalo se F-ko a navíc se nedělal motor X16XEL, který je až z roku 1995. Pokud to byla 1.6, tak to mohl být třeba C16NZ nebo X16SZ popřípadě C16SE. Ucpaný kat se většinou projeví až při potřebě vyššího výkonu tím, že se motor dusí. Dochází k tomu, že je vysoký protitlak a do motoru se nasaje málo čerstvé směsi.
Jako typickou závadu bych to chápal u X16XEL, která měla zpočátku veliké probléms konzumací oleje, který se často nespaloval, ale procházel kolem dříků ventilů. Ten mohl zalepit nebo i spálit katalyzátor, ale osmiventilové motory z počátku devadesátých let tímto netrpěly.
A ano značkový kat je drahý, ale existují levnější plnohodnotné náhrady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.09.2011 15:20, RE: běh motoru
Koloss posted by:
Když už měním řetěz, tak snad rovnou s napínákem. Jednak je to při jedné práci a tak to vyjde levněji (téměř jen o cenu toho napínáku, práce o moc víc není), ale hlavně právě špatný napínák bývá často příčinou problémů s řetězem. Je to jako s rozvodovým řemenem - když s řemenem nevyměníte všechny kladky, tak skoro ani ten řemen měnit nemusíte.
pochopitelně se měnilo všechno i napínák, ale musím dát jiný. Koupil jsem v USA přes e-bay celou rozvodovou sadu: kola, řetěz, lišty i napínák. Podle servisu je vše až na ten napínák Ok, prý ten řetěz napíná míň, než je potřeba, takže tam přijde originál, jináč ta sada na motor nissan sr20de mě vyšla na 950kč + 1400 poštovný a dph, což je docela fajn cena
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.09.2011 07:05, RE: Svíčky - diagnostika
David V posted by:
V roce 1994 se G-čko nedělalo, dělalo se F-ko a navíc se nedělal motor X16XEL, který je až z roku 1995. Pokud to byla 1.6, tak to mohl být třeba C16NZ nebo X16SZ popřípadě C16SE. Ucpaný kat se většinou projeví až při potřebě vyššího výkonu tím, že se motor dusí. Dochází k tomu, že je vysoký protitlak a do motoru se nasaje málo čerstvé směsi.
Jako typickou závadu bych to chápal u X16XEL, která měla zpočátku veliké probléms konzumací oleje, který se často nespaloval, ale procházel kolem dříků ven...
jasně, jen s drobnou opravou G je z r.2004 tak to sedí, nějak jsem se přepsal
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.09.2011 07:09, RE: Svíčky - diagnostika
pavlosss posted by:
jasně, jen s drobnou opravou G je z r.2004 tak to sedí, nějak jsem se přepsal
i ty levnější náhrady kat.se s prací stejně pod 20 t.nevejdou, spíše by mě zajímalo jak po výměně kat.zabránit opakování stejné poruchy, teď "babo" raď
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.09.2011 08:52, RE: Svíčky - diagnostika
pavlosss posted by:
i ty levnější náhrady kat.se s prací stejně pod 20 t.nevejdou, spíše by mě zajímalo jak po výměně kat.zabránit opakování stejné poruchy, teď "babo" raď
universální katalysátor stojí od 4500,- do 6000,- Kč

musí se upravit (vytvarovat a navařit) správné koncovky - trubky.

To snad nebude tak drahé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.09.2011 09:19, RE: Svíčky - diagnostika
pavlosss posted by:
i ty levnější náhrady kat.se s prací stejně pod 20 t.nevejdou, spíše by mě zajímalo jak po výměně kat.zabránit opakování stejné poruchy, teď "babo" raď
Katalyzátor zničí buď olej nebo dlouhodobě bohatá směs. Na měření emisí by tomu měli přijít na kloub. Pokud emise budou OK (o řád nižší než předepsané limity 0,5 pro volnoběh a 0,3 pro 3000rpm), tak se pravděpodobně jednalo o vadný katalyzátor nebo byl ve výfukovém potrubí nějaký nátěr, který kat poškodil. Troufám si tvrdit, že pokud emise dopadnou dobře, další katalyzátor se neucpe.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.