0
back
 

diskuze k tématu: Hyundai Lantra nebo Opel Astra?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, korejská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.10.2009 12:42, rada
Od dieslového motoru v escortu by mě mj. odradil tento článek - http://tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=106&from=tipcars&kodboxu=vyhledavani&sobrazkem=A&Lang=cz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.10.2009 18:56, rada
Předně v daném cenovém limitu je diesel vstupenkou do pekel aý na vyjímky. Tak levný vůz bude buď tak vylítaný, nebo tak starý. Přičemž tehdy kupoval diesel ve většině opravdu ten, kdo hodně najezdil. Takže koupit tak starý a relativně málo jetý vůz se prakticky téměř vylučuje.
Někdo tu zmínil Escorta TD. Radím obrovským obloukem se mu vyhnout. Snad jeden z nejméně povedených motorů... Když Escorta, tak 1.6 benzin. A v dané ceně nebude ani tak až tak snadné najít zachoovalý kus. Radit model mi přijde celkem zbytečné, v dané ceně jde především o stav a pak o to vyhnout se vyloýeně nepovedeným motorizacím. Takže nebrat 1.6 16V od Opela (v Astře F). Uznávám ale, že takový P306 1,7TD by nemusel být marnou volbou i přes naftu, jen najít zachovalý kus, co 8x neobjel rovník...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.10.2009 02:29, rada
Souhlasím s Rohypnolem.
Kamarád Escorta vlastní 1.8 TD 66kw r.v.98 co se týče motoru tak v poho ( dodržuje daná pravidla ) s tou korozí je to,ale horší klasika prahy a zadní lemy.
A ještě jedna věc P 306 nemněl 1.7TD ( Oplův obsah i teď je stále dělá jako Ford 1.8 ),ale 1.9D a TD.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.10.2009 10:17, rada
A proč ne nějaké normální auto? Kousek za 50tis., to může být snad jen pro nadšeného automechanika, kterému nedělá problém si ten vrak za malý peníz uvést do přijatelného stavu. Pro laika, aby při první návštěvě servisu zaplatil 30tis. za rozvody, všechny náplně, drobné závady (to nehovořím o velkých dardách typu spojka, převodovka, apod.) je to cesta do pekel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.10.2009 12:36, rada
Za 45 000 kč koupí Golf 3/ Vento, z roku 96, v perfektním stavu. Pokud by trval na dieselu, na slušné TDi asi nedosáhne, ale TD 55kW jede slušně a je spolehlivé. Pouze pozor na rozvody (musí se měnit i řemenice na klice). Sám sem měl Vento s tímto motorem, do 300 000 km bez problémů, potom mi při výměně rozvodů nevyměnili řemenici, motor se potkal. Pak jsem měl golf 3 1,6 benzin, tam se měnila škrtící klapka. Auta jsou ještě poměrně hezká, nereznou tolik, vcelku bezpečná a hlavně jednoduchá a spolehlivá. Plus jich jezdí mraky, tudíž o díly není nouze, a jsou za super ceny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.10.2009 13:47, rada
ja mam hyundae od zacatku a jsem snema moc spokojeny.Od hyundae mam uz 5 auto jsou spolehlive a nenarocne myslim si ze vydrzi mnohem dyk nez opel astra
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.10.2009 10:47, Olej?
Nemohu si odpustit poznámku k syntetickému oleji pro lantru: Jak na to autor přišel, to je záhada. Mám elantru CRDi s nepoměrně složitějším systémem a výrobce předepisuje olej API CE. Tedy stačí minerál. Pokud jde o viskozitu, běžně se používá 15W-40, lepší je 10W-40 /řidší olej, dříve se zahřeje na provozní teplotu/. Když už radí odborník, měl by být přesný. Kecy dostanu v každé hospodě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.10.2009 11:40,
Nechápu názor autora kde doporučuje starou dieslovou astru, moc větších šmejdů na českých silnicích nenajdeme. Tahle kára reznula už na rýsovacím prkně a motor byl schopnej najet 200 tkm jen v pohádkách. Koupit variantu s turbem je poslední hřebíček do rakve, turba špatně fungovala ještě v prvních verzích další generace. O tomhle vozu se dá uvožovat jedině v provedení motoru od Isuzu a samozřejmě musí mít kupující dostatečně silné nervy a odpovídající fond na opravy.
Jinak ta lantra je o trošku menší zlo. Souhlasím s možností peogeot 306, poměrně kvalitní auto s nezničitelným motorem, možná bych ale volil variantu bez turba. Vypadá to, že zájemnce není žádný závodník a co tam není se nerozbije .....nebo je spousta jiných možností eskort, xantia, golf, ibiza III.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.10.2009 11:45, RE: Olej?
donald posted by:
Nemohu si odpustit poznámku k syntetickému oleji pro lantru: Jak na to autor přišel, to je záhada. Mám elantru CRDi s nepoměrně složitějším systémem a výrobce předepisuje olej API CE. Tedy stačí minerál. Pokud jde o viskozitu, běžně se používá 15W-40, lepší je 10W-40 /řidší olej, dříve se zahřeje na provozní teplotu/. Když už radí odborník, měl by být přesný. Kecy dostanu v každé hospodě.
souhlas, lít do lantry plnou syntetiku je zbytečnost. Naprosto stačí 10W-40. CRDi by si podle mého názoru zasloužil 5W-40. Ale pokud to udává výrobce není co řešit..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.10.2009 12:06, RE: bez předmětu
Evildoer posted by:
Nechápu názor autora kde doporučuje starou dieslovou astru, moc větších šmejdů na českých silnicích nenajdeme. Tahle kára reznula už na rýsovacím prkně a motor byl schopnej najet 200 tkm jen v pohádkách. Koupit variantu s turbem je poslední hřebíček do rakve, turba špatně fungovala ještě v prvních verzích další generace. O tomhle vozu se dá uvožovat jedině v provedení motoru od Isuzu a samozřejmě musí mít kupující dostatečně silné nervy a odpovídající fond na opravy.
Jinak ta lantra je o trošku ...
Escorta v naftě bych rozhodně nedoporučoval jeden z nejhorších motoru .Dobrá alternativa je peugeot 306 nebo fiat brava .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.10.2009 13:44, Zapomeňte na diesla
S tímto nájezdem a věkem auta je to k ničemu a o strach. A do 45 tisíc seženete třeba benzín Vectru r.v.98, v porovnání s Astrou a nedej bože s Lantrou jako nebe a dudy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.10.2009 18:16, RE: bez předmětu
jarda84 posted by:
Escorta v naftě bych rozhodně nedoporučoval jeden z nejhorších motoru .Dobrá alternativa je peugeot 306 nebo fiat brava .
To jsem zapomněl v příspěvku uvést, je to tak escorta jedině 1,6 Z-tec
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.10.2009 21:48, RE: Zapomeňte na diesla
rojack posted by:
S tímto nájezdem a věkem auta je to k ničemu a o strach. A do 45 tisíc seženete třeba benzín Vectru r.v.98, v porovnání s Astrou a nedej bože s Lantrou jako nebe a dudy.
"Chci naftovou Astru, ať jezdím levně".
"Kup benzinovou Vectru, spotřeba dražšího benzínu bude vyšší jen o třetinu".

1. Nevíme, proč chce auto v naftě. Třeba jeho švagr jezdí s Tatrou na stavbě a u pumpy se staví maximálně na cigarety a dofoukat gumy.

2. Má zájem o starší typy dieslů, jejichž palivové závady rozhodně nejsou nákladné - pokud to nedáte k "odborníkům" do super dieslového servisu, ale jen k frajerovi, který má testovací stolici doma - mohu jen doporučit! Vyčištění a seřízení vstřikovacích trysek na starším motoru za 250 Kč, kompletní repase zadřeného čerpadla 3.600 Kč - to jen proto, že se to napřed snažil vyčistit a rozhýbat, nakonec to celé vyměnil, mohl jsem se vejít do 2.500,- Kč. Jinak kromě turba se tam prakticky nemá co pokazit. A i to turbo se na tyhle vrány dá sehnat za relativně příznivou cenu.

3. Benzínové motory rozhodně nejsou bez závad. Taková lambda sonda dokáže nadělat taky pěknou neplechu.

Když jsem si po benzínovém autu koupil podobné v naftě, rozdíl v penězích nechaných na pumpě byl dost poznat. Příští mé auto ale bude na benzín, kamarád z Tatry už tolik nedává, navíc ty desetileté HDI, CRDI, DCI, apod. už jsou pasti na peníze a kilometrový nájezd bych měl značně snížit. Ale tohoto starého diesla si nechám, dokud se nerozpadne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 24.10.2009 18:48, RE: Zapomeňte na diesla
Michal 22 posted by:
"Chci naftovou Astru, ať jezdím levně".
"Kup benzinovou Vectru, spotřeba dražšího benzínu bude vyšší jen o třetinu".

1. Nevíme, proč chce auto v naftě. Třeba jeho švagr jezdí s Tatrou na stavbě a u pumpy se staví maximálně na cigarety a dofoukat gumy.

2. Má zájem o starší typy dieslů, jejichž palivové závady rozhodně nejsou nákladné - pokud to nedáte k "odborníkům" do super dieslového servisu, ale jen k frajerovi, který má testovací stolici doma - mohu jen doporučit! Vyčištění a seřízení vstř...
4. Shodou okolností jsem svého času měl možnost jezdit jak s diesely 1.7 v Astře F, tak s 1.8TD ve Fordu. A upřímně - oba motory byly mizerné už tehdy. Tehdy to právě byla doba TDiček, kdy ve srovnání s těmito šroty byly koncernové diesely jak dar z čistého nebe... Pokud starý diesel, pak jedině TDi (ne PD, ne 1.4), diesely od Peugeotu a tím jsme použitelné diesely u často prodávaných bazarvozů podle mě vyčerpali. Nicméně u takhle starého vozu bude podle mě diesel VŽDY znamenat astronomickou porci km. Kdo tehdy kupoval diesel, ten tehdá hodně jezdil. Není to jak dnes, kdy každá "tupá ovce" koupí naftu, protože ušetří, i když jezdí 1x za rok na dušičky za svými zesnulými...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 26.10.2009 10:22, RE: bez předmětu
Evildoer posted by:
Nechápu názor autora kde doporučuje starou dieslovou astru, moc větších šmejdů na českých silnicích nenajdeme. Tahle kára reznula už na rýsovacím prkně a motor byl schopnej najet 200 tkm jen v pohádkách. Koupit variantu s turbem je poslední hřebíček do rakve, turba špatně fungovala ještě v prvních verzích další generace. O tomhle vozu se dá uvožovat jedině v provedení motoru od Isuzu a samozřejmě musí mít kupující dostatečně silné nervy a odpovídající fond na opravy.
Jinak ta lantra je o trošku ...
Tedy ten rozptyl velikosti zmíněných aut mě trochu zaráží - bavíme se asi o nižší střední, takže pokud Citrón, takže když už, tak ne Xantia, ale Xsara. Ibiza je zase o třídu menší...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 26.10.2009 12:45, RE: bez předmětu
Evildoer posted by:
Nechápu názor autora kde doporučuje starou dieslovou astru, moc větších šmejdů na českých silnicích nenajdeme. Tahle kára reznula už na rýsovacím prkně a motor byl schopnej najet 200 tkm jen v pohádkách. Koupit variantu s turbem je poslední hřebíček do rakve, turba špatně fungovala ještě v prvních verzích další generace. O tomhle vozu se dá uvožovat jedině v provedení motoru od Isuzu a samozřejmě musí mít kupující dostatečně silné nervy a odpovídající fond na opravy.
Jinak ta lantra je o trošku ...
No nevim, kde beres tyto informace. Mam na Isuzu najeto 280tkm a vymenil jsem za tu dobu jeden zhavic. (doufam, ze jsem to ted nezarekl ..). Motor stale slape vyborne. Souhlas s alternatorem - nevhodne umisteni, prvni repase v 150tkm a koroze. Jinak je to auto kterym nikoho nenadchnes ale neuveritelne slouzi ....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 26.10.2009 14:30, RE: bez předmětu
Banjo posted by:
Tedy ten rozptyl velikosti zmíněných aut mě trochu zaráží - bavíme se asi o nižší střední, takže pokud Citrón, takže když už, tak ne Xantia, ale Xsara. Ibiza je zase o třídu menší...
Tak ano xantia je o třídu větší vůz, ale bavíme se o ceně do 45 tisíc za což se sice xsara před faceliftem koupit dá ale je to spíše spodní hranice. A xsara po faceliftu, která mi mimochodem stojí v garáži se pohybuje ještě kolem hranice 60 - 100 tisíc. Proto si myslím, že xantia je sice větší ale dobrou alternativou ale uznávám, že máte s xsarou pravdu. Nejlepší možností vzhledem k ceně zůstáva asi stále 306
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.