0
back
 

diskuze k tématu: Hyundai Lantra nebo Opel Astra?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, korejská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 00:47, rada
co takhle auto s atmosférickým benzínem?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 07:14, rada
Naftový ojetý auto 12 let starý s vidinou úspor na spotřebě?!? To těžko! U tak starých aut jedině benzín a pokud úsporně, tak pro Opela vybrat kousek s nesmrtelným motorem C16NZ (1.6 8-mi ventil) nebo 1.4 16V - nic jinýho. Lantru neznám a naftovou už vůbec ne, ani jsem nevěděl, že se něco takovýho vyrábí. Asi bude minimální výběr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 07:57, rada
Když Fkovou naftovou Astru, tak JEDINĚ s motorem Isuzu!!!! Opelův agregát NEBRAT, pokud si nechcete zadělat na maximální starosti!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 08:01, rada
vlstním astru 1,7 TD caravan již 12 let a můžu odpovědně že je velmi spolehlivá a usporná ročně najedu cca 16tis. km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 08:08, rada
2 Zdeněk: A prodáš mu ji? Přesně takovou shání.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 08:53, rada
proč zrovna takový paštiky?za tyhle prachy je úplně mimo mísu hledat konkrétní značku, spíš je nutný najít hezkej kus auta, a je jedno jestli Astra,Golf, Corolla atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 09:13, rada
opravdu nema cenu na 15tis rocne kupovat starou naftu. Pripadne problemy za to nestoji. Lantry bych se nebal, respektive nebal bych se asi zadneho auta s pozinkem, kteremu predchozi majitel venoval cas na udrzbu. Stejne tak bych mohl pridat Nissana Almeru, Daewoo Lanos apod. Korejci z te doby byli casto staveni na podvozcich japoncu s licencovanou technikou.
Spis nez konkretni znacku bych se opravdu zajimal o auto v dobrem stavu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 09:59, rada
Motor 1,9D z Peugeotu se začínal montovat v roce 1998. Má 50kW a je úspornej a téměř nezničitelnej. Takže pokud bude zbytek Lantry v přiměřeném stavu,tak bych se toho nebál. Na trhu jich ale asi moc nebude...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 11:05, rada
Jak už se tady píše, motor 1.7TD do Astry nebrat, když už, jedině 1.7TDS 60kw, motor Isuzu!
Jinak bych souhlasil s tím, koupit radši benzínovej motor...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 11:38, rada
Pokud bych měl volit já sám za sebe, tak ani jedno ani druhé. Astra - pokud, tak jak se tu psalo, benzín, ale s ohledem na znančou ochotě ke korozi bych do tohodle auta nešel a pokud Hyundai - tak by mi museli doplatit. Z tohoto období mám příklad kousek od mého baráku - na sto sraček shnilý durchunddurch, technicak pochybná. Šel byl do Peugeot 406 2,0HDI. Mám proto svůj důvod: tohle auto jsem měl 3 roky jako služebák, dneska ho má kamarád, resp. už nemá, neboť se zbláznil a na podpud své ženy ho vyměnil za P206 benzín a to auto ve 310tkm mělo měněy jen rozvody, brzdy a výfuk. Po korozi ani památky a jde o vůz z r. 2002!!!! Cenu v bazaru mu dali 60t CZK a to bylo prosím pěkně ve slušné výbavě - klim automatická, výhřev sedaček, komplet elektrika a na 16´´ ALU kolech orig. Peugeot. Takže - to by byla moje volba.
Poznámka k motorů HDI od PSA. dle mého skromného názoru se jedná o vůbec jedny z nej motorů, co se týká životnosti a spolehlivosti. Nafta se tam lila za mé éry jen OMV, či Shell, parkrát i jiná. Kamarád tam lil, co měl u nosu - nějakou noname pumpu v Hanušovicích. Auto jezdilo půl roku z roku v zimních podmínkách, v té kilometráži straty na drb . Takže za mě palec nahoru a číslo 1. A ještě něco: na rozdíl od P407 jsou P406 jednodušší a daleko méně náchylné k potížím s elektronikou. A dodnes jsou líbivé, což se o Hyundai ani Astře moc prohlásit nedá.
Byl jsem P-positiver, takže mé ódy berte s nadhledem, ale vychází z vlastní zkušenosti se 5 vozy Peugeot (306,605,406,407,807)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 11:55, rada
to zdeny60: P406 je líbivější, zřejmě to bude tím,že auto z roku 2002 by mělo vypadat moderněji než astra a lantra z 1995 za 30tisíc.
Jinak Peugeot nikdy neměl pověst spolehlivé značky a tvoje pohádka jen o rozvodech za 310tkm je nic moc,spíš trapná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 12:20, rada
pane,
na Hyundai žádná druhovýroba není, existuje pouze orig.díly od Niparts.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 12:39, rada
Pozor ta Astra poprvé sjela z pásu na sklonku roku 1991, čili oproti tomu Peugeotu je tam rozdíl v designu 10 let. Nicméně si nemyslím, že by se ten Peugeot z roku 2002 prodával za 45 tisíc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 14:17, rada
Pane Hajný, máte kliku, protože se tady sešli odborníci a až na úlet pana Zdenyho Vám radí rozumně. Obě Vámi vybraná auta seženete levněji, než je Váš cenový strop, ale zamyslete se, zda je nutné se zaměřit přímo na ně. Lanter v dieselu z daného období bude v ČR na prodej možná 5, navíc s širokou nabídkou dílů z druhovýroby nepočítejte. U Astry je z dieselů slušný opravdu jen motor od Isuzu, navíc budete bojovat s korozí. Co raději Scorpio 2,9 v automatu a předělat ho na LPG? Nebo CNG? Či na dřevoplyn?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 14:31, rada
Co Mazda? Mam 323 F - 1,5 benzin, 65kW, spolehliva, spotreba 6 litru, daji se sehnat kolem 40-50tis, cenu uz tolik neztraci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 14:31, rada
Zdeny60: Peugeot 406 v HDI za 45 000 Kč? Dřív než něco napíšeš, tak se aspoň trochu zamysli!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 14:37, rada
2 Muroň:Člověče, Astry hnijí, to je bez debat, ale dá se mez nimi sem tam najít zdrvější kus, ale jde o celkem odolné auto s levným provozem, ovšem u Scorpia je ta koroze dokonce slyšet, jak to rychle postupuje a když se něco vysype, tak to pořád stojí pálku, kamarád to donedávna měl a jen jsem střihal ušima, když říkal co kde za co chtěli. Když už tak Mondeo Mk II s motorem Duratec 2.5 V6 (ale pozor, pojistit dle výkonu, neboť přesný obsah je 2544 ccm). Je tam řetěz a celkově je to solidní agregát a na 15 tkm/rok i ve starým autě. No trochu žere, ale hezky jede.
Ale k věci. Auto této cenové relace bude s velkou pravděpodobností dosti vyžilé a bude určitě potřebovat nějakou tu vstupní investici na rozvody (když to nebude ten Duratec), na kapaliny, na pneu, na svíčky, na kabely (pořád věřím tomu, že tazatel od nafty upustí a vezme rozum do hrsti), na filtry a na vyložené opravy. Tak bych doporučil si na inetu najít pár obchodů s autodíly a udělat si průzkum, jestli bude stačit investovat ještě 5, 10 nebo spíše 15 dalších tisíc. Krom Astry F se dá ještě koukat po Escortech, ale nejlépe vyrobených po roce 1998, kde bylo odstraněno spousta drobných much. Motory Zetec 1.6 16V mají sice řemen, ale jsou to solidní agregáty s dobrou dynamikou a dobrou spotřebou. Ale pozor, reznou taky a taky fest, prahy, lemy, jako Astra, Scorpio, Mondeo, Vectra.
Na druhou stranu, na 2 roky bych do toho možná neinvestoval vůbec nic a řešil bych jen to co hoří. Maximálně bych vyměnil olej a svíčky a nějakej filtr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 14:47, rada
Taky možná alternativa: jsem celkem fiatový, a za ty peníze se dá koupit velice slušná Marea Weekend, a to od 1.6 benzínu po 1.9 TD. A když Mareu, tak právě Weekend, což je kombík. Sedan má nepraktický kufr. Nebo mě ještě napadá podlední 1.6 Escort, což je slušná alternativa k té astře. Nebo ve stejné velikosti např. Mégane, ale s těmi nemám zkušenosti, co se týká spolehlivosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 14:56, rada
2 David V: Se scorpiem to byl vtip, proto jsem tam psal dřevoplyn. Pokud se pan Hajný nerozhoduje mezi dvěma konkretními auty (což asi ne, když píše r.v. "kolem"), tak může vzít v potaz prakticky cokoli v dané třídě a cenové hladině, co bude v solidním stavu a nebude to vyložená exotika, na kterou by se hůře sháněly díly (Rover, Proton, US auta).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.10.2009 15:07, rada
2 Muroň: Beru, ale já na stejný nájezd zrovna šestiválec koupil, asi proto jsem se chytl. Pro mě byl rozhodující motor. Ostatní tak nějak přišlo samo.
Ono totiž uvalit cca 8 tisíc za výměnu rozvoďáku do nějakýho 16V auta je celkem dost, to už je lepší se informovat, kde na sebe písty a ventily nedosáhnou a volit na podzim života auta tento agregát. U Opela je to C16NZ a C20NE, oboje se tuším dá v Astře sehnat, jenže tam ta výměna zase díky 8V rozvodům přijde na čtyřku, což se dá. Hlavně NE starý TD nebo D, jedině, kdyby naftu vyráběl...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.