Zdeny60 posted by:
K tomuto ohu uvést svoji vlastní osobní zkušenost. V letech 1995-2008 jsem pracoval u zahraniční poslečnosti a tento nájezd býval pro mě standardem (50-70.000km/rok). Kdysi jsem počítal, kolik jsem tenkrát strávil času on-stop v autě - bylo to asi 3,5 měsíce, aniž bych z něj vylezl. A protože jsem vystřídal tenrkát několik vozů (3 letá obměna), tak mohu porovnávat. pravda - tenkrát nebyly modely, co jsou dnes, ovšem rozdíl ve třídách zůstal. Proto bych okamžitě začal tím, že bych zapomněl na cokoliv od koncernu, co je postavé níže než Pasát nebo A6. Astra - to nemá ani cenu zmiňovat, totéž, jak tu někdo navrhnul Civic. To je absolutní nesmysl!!! Pro takové nájezdy je třeba jít cestou výběru, kdy auto bude pokud možno co největší (dlouhý rozvor je předpokladem, že bude auto lépe tlumit projevy našich tankodromů), bude více místa pro přípdaný převoz pasžerů vzdau (neznám "nic lepšího", když kvůli tomu, aby někdo jakžtakž seděl vzadu, mám kolena pod bradou nemohu poholdně sedět za volantem). Velká auta patří obvykle do kategorie vyšší, než menší-tudíž je splněn další předpoklad a tím je ticho v autě. Opět - poslouchat projevy tvrdého podvokzu s krátkým rozvorem na špatníé cestě je za trest. Kufr je jen jako bobnus - občas jsem potřeboval poskládat 4 lidi na letišti a byl to problém - dokonce i s Oktávkou.Moje volba dnes by byla: Mazda 6, Subaru Legacy/Outback, Audi A6, Pežot 508, Pasát, Mondeo.Cokoliv menšího je nesmysl a každý si musí uvědomit, že pohodlí za jízdy snižuje únavu a ta má zásadní vliv na bezpečnost provozu.PS: protože jsem letitý Subarista, z dané skupiny bych volil Outback s benzínovým motorem 2,5 a CVT - tato kombinace se vejde do dané ceny a paradoxně, navzodry velikosti auta je v praxi dosažitelná spotřeba ne o moc vyšší, než u nafty z dnešní produkce, zabité kdejakými ekobariérami. Spotřeba je v rámci provozu auta sice významná, ne však jediná veličina, která určujě náklady na provoz. O podvozku nemá cenu diskutovat, ticho v autě je prostě neskutečné a díky velikosti člověk nevnímá, že jede po D1. Tlumení/pružení je prostě výtečné.Ještě jsem dočetl všechny příspěvky: pokud ti někdo bude radit Megane RS, Volvo V50, tak od těchto "expúertů" rychle utíkej, protože netuší, co ti radí. JO, a bi, nebo radši tri-turbo, je také ta pravá volba. Na oopravy dostaneš pak rabat, když budeš brát dve tři turba naráz
))) Správná cesta je sice denš uz vzácný, ale velký atmopsferický motor na benzín, servisně totiž vychází stále nejlevněji. 60tkm/rok je předpokladem k tomu, že v druhé roce začněeš postupně řešit obyvklé naftové problémy - začne do DPF, pak bude následovat EGR, pak turbo, o pár chvil později i vstřiky a jsi v tom...
Čti pořádně, psal jsem Megane GT, ne RS. To je dost velký rozdíl.
Subaru je jistě fajn, ale současná outback je dost mastodont, na pohled. Nic hezkého. A ta CVT by mě také odradila, zatím jsem neslyšel o velkém autě kde by držela, těch 150t. km co vydrží třeba v Muranu by pánovi akorát vyšlo na konec záruky. Navíc jsem někde četl že Subaru s CVT neni tak uplně stálá čtyřkolka, možná se ale pletu.