0
back
 

diskuze k tématu: Astra Biturbo nebo Octavia III RS

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 06.11.2014 11:52, RS
Z těchto dvou aut jednoznačně RS. Z hlediska poměru výkon/spotřeba/výbava/prostor/cena/prodejnost/pokles hodnoty/dostupnost servisu těžko bude mít konkurenta. Trochu bych měl obavy z většího cestování po našich rozbitých dálnicích, jinak ani komfortem na tom není špatně. Jen bych nedával větší kola než 18´´, na standardních 17 by neměl vůbec být problém. Pokud od RS nebudete vyžadovat komfort A4 nebo C classe. Ještě bych pouvažoval o Superbu kombi 125 kW - prostorově a pohodlím je na dlouhé cestování jako dělaný.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 06.11.2014 12:35, RE: 60.000/rok ???
Zdeny60 posted by:
K tomuto ohu uvést svoji vlastní osobní zkušenost. V letech 1995-2008 jsem pracoval u zahraniční poslečnosti a tento nájezd býval pro mě standardem (50-70.000km/rok). Kdysi jsem počítal, kolik jsem tenkrát strávil času on-stop v autě - bylo to asi 3,5 měsíce, aniž bych z něj vylezl. A protože jsem vystřídal tenrkát několik vozů (3 letá obměna), tak mohu porovnávat. pravda - tenkrát nebyly modely, co jsou dnes, ovšem rozdíl ve třídách zůstal. Proto bych okamžitě začal tím, že bych zapomněl na cokoliv od koncernu, co je postavé níže než Pasát nebo A6. Astra - to nemá ani cenu zmiňovat, totéž, jak tu někdo navrhnul Civic. To je absolutní nesmysl!!! Pro takové nájezdy je třeba jít cestou výběru, kdy auto bude pokud možno co největší (dlouhý rozvor je předpokladem, že bude auto lépe tlumit projevy našich tankodromů), bude více místa pro přípdaný převoz pasžerů vzdau (neznám "nic lepšího", když kvůli tomu, aby někdo jakžtakž seděl vzadu, mám kolena pod bradou nemohu poholdně sedět za volantem). Velká auta patří obvykle do kategorie vyšší, než menší-tudíž je splněn další předpoklad a tím je ticho v autě. Opět - poslouchat projevy tvrdého podvokzu s krátkým rozvorem na špatníé cestě je za trest. Kufr je jen jako bobnus - občas jsem potřeboval poskládat 4 lidi na letišti a byl to problém - dokonce i s Oktávkou.Moje volba dnes by byla: Mazda 6, Subaru Legacy/Outback, Audi A6, Pežot 508, Pasát, Mondeo.Cokoliv menšího je nesmysl a každý si musí uvědomit, že pohodlí za jízdy snižuje únavu a ta má zásadní vliv na bezpečnost provozu.PS: protože jsem letitý Subarista, z dané skupiny bych volil Outback s benzínovým motorem 2,5 a CVT - tato kombinace se vejde do dané ceny a paradoxně, navzodry velikosti auta je v praxi dosažitelná spotřeba ne o moc vyšší, než u nafty z dnešní produkce, zabité kdejakými ekobariérami. Spotřeba je v rámci provozu auta sice významná, ne však jediná veličina, která určujě náklady na provoz. O podvozku nemá cenu diskutovat, ticho v autě je prostě neskutečné a díky velikosti člověk nevnímá, že jede po D1. Tlumení/pružení je prostě výtečné.Ještě jsem dočetl všechny příspěvky: pokud ti někdo bude radit Megane RS, Volvo V50, tak od těchto "expúertů" rychle utíkej, protože netuší, co ti radí. JO, a bi, nebo radši tri-turbo, je také ta pravá volba. Na oopravy dostaneš pak rabat, když budeš brát dve tři turba naráz))) Správná cesta je sice denš uz vzácný, ale velký atmopsferický motor na benzín, servisně totiž vychází stále nejlevněji. 60tkm/rok je předpokladem k tomu, že v druhé roce začněeš postupně řešit obyvklé naftové problémy - začne do DPF, pak bude následovat EGR, pak turbo, o pár chvil později i vstřiky a jsi v tom...


Čti pořádně, psal jsem Megane GT, ne RS. To je dost velký rozdíl.
Subaru je jistě fajn, ale současná outback je dost mastodont, na pohled. Nic hezkého. A ta CVT by mě také odradila, zatím jsem neslyšel o velkém autě kde by držela, těch 150t. km co vydrží třeba v Muranu by pánovi akorát vyšlo na konec záruky. Navíc jsem někde četl že Subaru s CVT neni tak uplně stálá čtyřkolka, možná se ale pletu.
respond
alex23
number of posts7
date of registration05.11.2014
Thursday 06.11.2014 17:28, Benzínová V6
Dobrý den, děkuji všem za názory a přidám osobní zkušenost. Auto které výbírám má ujet v neděli 650 km do práce (Praha - Rozvadov a pak německá dálnice) a v pátek opačným směrem domů. V současné octavii 1,9TDi s pětistupňovým manuálem spotřeba mezi 7,5 - 8L dle provozu. Stalo se, že Octavia byla v servisu a měl jsem půjčené auto. A6 3,0TDi spotřeba 11,5, Octavia 2,0 TDi 4x4 spotřeba 9,2 a jediné benzínové auto Mazda Xedos 9 2,5 V6 spotřeba cca 11. Ale hlavní rozdíl byl v čase dojezdu, s benzínovým seštiválcem jsem jel cestu možná o 2 hodiny déle, jelikož když jsem nasadil stejné tempo jako s octavií 1,9TDi, skákala na palubním počítačí neskutečná čísla spotřeby, tak jsem se zbytek cesty raději krotil Pokud by byl při stejném (a v mém případě poměrně asi vysokém) tempu rozdíl ve spotřebě nafta vs. benzín 1,5 litru, tak není co řešit, ale ve vysokých rychlostech si myslím, že je to nereálné. P.S. Pro šťastné majitele octavií 1,9TDi: Ano, moje octavia také umí jezdit za pověstných 4,5 litru, pokud sjedu z Barandovského kopce se zařazenou rychlostí a pak jedu 80 km/h přes celou jižní spojku na Černý Most, ale na několikaset kilometrové dálniční vzdálenosti opravdu rychlým tempem je spotřeba 7,5 - 8 litrů mnohokrát vyzkoušená.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 06.11.2014 17:40, RE: Benzínová V6
alex23 posted by:
Dobrý den, děkuji všem za názory a přidám osobní zkušenost. Auto které výbírám má ujet v neděli 650 km do práce (Praha - Rozvadov a pak německá dálnice) a v pátek opačným směrem domů. V současné octavii 1,9TDi s pětistupňovým manuálem spotřeba mezi 7,5 - 8L dle provozu. Stalo se, že Octavia byla v servisu a měl jsem půjčené auto. A6 3,0TDi spotřeba 11,5, Octavia 2,0 TDi 4x4 spotřeba 9,2 a jediné benzínové auto Mazda Xedos 9 2,5 V6 spotřeba cca 11. Ale hlavní rozdíl byl v čase dojezdu, s benzínovým seštiválcem jsem jel cestu možná o 2 hodiny déle, jelikož když jsem nasadil stejné tempo jako s octavií 1,9TDi, skákala na palubním počítačí neskutečná čísla spotřeby, tak jsem se zbytek cesty raději krotil Pokud by byl při stejném (a v mém případě poměrně asi vysokém) tempu rozdíl ve spotřebě nafta vs. benzín 1,5 litru, tak není co řešit, ale ve vysokých rychlostech si myslím, že je to nereálné. P.S. Pro šťastné majitele octavií 1,9TDi: Ano, moje octavia také umí jezdit za pověstných 4,5 litru, pokud sjedu z Barandovského kopce se zařazenou rychlostí a pak jedu 80 km/h přes celou jižní spojku na Černý Most, ale na několikaset kilometrové dálniční vzdálenosti opravdu rychlým tempem je spotřeba 7,5 - 8 litrů mnohokrát vyzkoušená.


Pro tento nájezd a ještě po dálnici vysokou rychlostí je nafta jasná, tady už jen vybrat co. Ale s převahou německých dálnic bych s klidem šel do RS. S rozumným čipem pak vyklidí z pruhu i 3,0 TDI
respond
alex23
number of posts7
date of registration05.11.2014
Thursday 06.11.2014 18:42, RS
Do octavie RS bych šel s klidem taky, ale mám pocit, že se z octavie ať už jakékoli stala v ČR taková všeobecná jasná volba. Proto se snažím najít auto lepší, vhodnější. Trochu se odmítám smířit s tím, že by byla Octavia prostě nejlepší, prostě vždy a pro každého a pomalu na jakýkoli účel. Proto jsem hledal alternativu. Kolikrát jsem měl u spousty lidí, kteří si pořídili nové auto Octavii, pocit, že zbytečně přeplatili, že si za stejné peníze mohli pořídit auto lepší, větší, rychlejší, zajímavější, vhodnější, vybavenější, vyjímečnější a já nevím jaké ještě. Teď zjišťuju, že i v mém případě, ať hledám jak hledám se zdá Octavia nejžhavějším favoritem.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 07.11.2014 08:05, RE: RS
alex23 posted by:
Do octavie RS bych šel s klidem taky, ale mám pocit, že se z octavie ať už jakékoli stala v ČR taková všeobecná jasná volba. Proto se snažím najít auto lepší, vhodnější. Trochu se odmítám smířit s tím, že by byla Octavia prostě nejlepší, prostě vždy a pro každého a pomalu na jakýkoli účel. Proto jsem hledal alternativu. Kolikrát jsem měl u spousty lidí, kteří si pořídili nové auto Octavii, pocit, že zbytečně přeplatili, že si za stejné peníze mohli pořídit auto lepší, větší, rychlejší, zajímavější, vhodnější, vybavenější, vyjímečnější a já nevím jaké ještě. Teď zjišťuju, že i v mém případě, ať hledám jak hledám se zdá Octavia nejžhavějším favoritem.


Je docela škoda, že jste se začal zajímat o auto právě teď. Před pár měsíci bych jako jasnou volbu pro tento typ provozu doporučil dnes již asi vyprodané odcházející Mondeo s motorem 2,2 TDCi 149kw. Auto je to jízdně vynikající, prostorné, vybavené, kvalitní - za roky výroby vychytané a s tímto motorem je to dálniční stíhačka par excelance.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 07.11.2014 14:05, RE: RS
Pavlik posted by:
Je docela škoda, že jste se začal zajímat o auto právě teď. Před pár měsíci bych jako jasnou volbu pro tento typ provozu doporučil dnes již asi vyprodané odcházející Mondeo s motorem 2,2 TDCi 149kw. Auto je to jízdně vynikající, prostorné, vybavené, kvalitní - za roky výroby vychytané a s tímto motorem je to dálniční stíhačka par excelance.


Na Mondeo jsem myslel taky, ted by se mohla najít nějaká výhodná skladovka a nebo i odcházející Passat se 125kW dieselem není špatný, pořád jsou to auta o třídu víš a OIII je lepší asi jenom v infotaimentu a škále elektronických asistentů.

respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 07.11.2014 18:45, RE: RS
ctverak posted by:
Pavlik posted by:
Je docela škoda, že jste se začal zajímat o auto právě teď. Před pár měsíci bych jako jasnou volbu pro tento typ provozu doporučil dnes již asi vyprodané odcházející Mondeo s motorem 2,2 TDCi 149kw. Auto je to jízdně vynikající, prostorné, vybavené, kvalitní - za roky výroby vychytané a s tímto motorem je to dálniční stíhačka par excelance.
Na Mondeo jsem myslel taky, ted by se mohla najít nějaká výhodná skladovka a nebo i odcházející Passat se 125kW dieselem není špatný, pořád jsou to auta o třídu víš a OIII je lepší asi jenom v infotaimentu a škále elektronických asistentů.


No nevím, Passat sice není špatný, ale je celkem bezpohlavní a o radosti z jízdy nelze hovořit ani v náznaku. RS TDI má poslední evoluci 2.0 s ohledem na vyšší spolehlivost - prý by měl být definitivně vyřešen i problém s vyvažovacími hřídeli. Navíc má RS o 10 kW víc, je lehčí, neztratí se ani v zatáčkách a pro mě má obrovské plus v normální ruční brzdě.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Saturday 08.11.2014 00:04, Octavia
Je s podivem, jak někteří svorně doporučují octavii na delší cesty. Kolik z vás takhle dlouhé cesty PRAVIDELNĚ absolvovalo? Oct. má na potřeby tazatele nevyhovující podvozek !!
Je sice zvyklý s 1.9 TDI, ale v téměř v čemkoliv o třídu výš to bude naprosto jiná liga v pohodí !!!! Na to bych dal důraz v PRVNÍ ŘADĚ.
A co se týká motoru, ač nerad :) , tak doporučím naftu.
Osobně bych volil na delší ježdění nějaké benzinové atmo V6/V8 na LPG. Tam je poměr výkon/ekonomika/ekologie BEZKONKURENČNÍ
Také jezdím měsíčně cca 6500km, tímtéž směrem jako tazatel . Silně uvažuji o pár let starém Volvu S80 3,2 V6 / 4.4 V8 na LPG
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Saturday 08.11.2014 19:37, RE: Octavia
Zvirak posted by:
Je s podivem, jak někteří svorně doporučují octavii na delší cesty. Kolik z vás takhle dlouhé cesty PRAVIDELNĚ absolvovalo? Oct. má na potřeby tazatele nevyhovující podvozek !!Je sice zvyklý s 1.9 TDI, ale v téměř v čemkoliv o třídu výš to bude naprosto jiná liga v pohodí !!!! Na to bych dal důraz v PRVNÍ ŘADĚ.A co se týká motoru, ač nerad :) , tak doporučím naftu.Osobně bych volil na delší ježdění nějaké benzinové atmo V6/V8 na LPG. Tam je poměr výkon/ekonomika/ekologie BEZKONKURENČNÍTaké jezdím měsíčně cca 6500km, tímtéž směrem jako tazatel . Silně uvažuji o pár let starém Volvu S80 3,2 V6 / 4.4 V8 na LPG


Pozor, ten šestiválec ve Volvu je řaďák, takže I6 (teda jsem o tom přesvědčen), ale to jen taková drobnost. Ta V8 od Volva se mi taky líbí, to bych snad i oželel, že je to sedan. Ale tam by to bylo čistě o tom mít exota, protože 175 kW u té 3,2 by mi asi stačilo. Ale ten zvuk ... na youtube je pár videí a je to fakt něco.
respond
studenak1
number of posts2
date of registration16.08.2014
Sunday 09.11.2014 12:20, Cinroen
A co citroen c5?
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Monday 10.11.2014 14:58, RE: RS
Paul posted by:
No nevím, Passat sice není špatný, ale je celkem bezpohlavní a o radosti z jízdy nelze hovořit ani v náznaku. RS TDI má poslední evoluci 2.0 s ohledem na vyšší spolehlivost - prý by měl být definitivně vyřešen i problém s vyvažovacími hřídeli. Navíc má RS o 10 kW víc, je lehčí, neztratí se ani v zatáčkách a pro mě má obrovské plus v normální ruční brzdě.


Passat sice se dá říct že je nudný, ale ke zdolávání dlouhých dálničních přesunů je vhodnější než OIII, nevím jak je na tom současná generace OIII RS ale rozdíl v komfortu dvojkové octy a Passatu je velký, a na dálnicí obvykle o radost z jízdy nejde.
Jinak nové diesely EA288 v OIII jsou úplně novou konstrukcí nemající nic společného z předchozí generací.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.