0
back
 

diskuze k tématu: Astra Biturbo nebo Octavia III RS

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.11.2014 21:31, Astra Biturbo nebo Octavia III RS
Dobrý den, rozhoduji se mezi dvěma kandidáty na nový vůz. Kritéria jsou nafta (60000 km/rok), combi (pes), ceníková cena cca 800 000 kč, co možná nejvyšší výkon (v rámci čtyřválcových motorů), přijatelná spotřeba a co nejlepší výbava. Z hlediska užívání očekávám spolehlivost, rychlý a kvalitní autorizovaný servis a v rámci možností pěkné, rychlé svezení. Na obou vozech se mi líbí optické pakety a sportovnější interíéry vč. sedaček. Astra v mých očích získává větší originalitou (Biturbo jsem potkal pouze jedno a ne na českých silnicích), lákají mě dvě turba z důvodu \"benzinovějšího\" projevu a výhodou je možnost sedaček s prodloužením sedáku (měřím 193 cm). Na druhé straně Octavia III bude asi díky jednomu turbu a své rozšířenosti, dostupnosti dílů a znalosti mechaniků lépe, rychleji a levněji servisovatelná a po odsloužení v rámci ČR i lépe prodejná. Auto budu využívat v 90% pro rychlé dálniční kilometry ve dvou lidech a zbytek na cesty na chalupu ve dvou lidech se psem, proto pro mě hlavní výhoda Octavie (kufr a prostor na zadních sedadlech) nehraje roli. Mám vystoupit z davu a po čtyřech koncernových vozech (Golf III, T4, T5, Oct II 1,9TDi) vsadit na trochu originality nebo stojí za to držet se v zajetých, více méně spolehlivých, ale tuctových kolejích? Nebo Vás napadá ještě jiná alternativa podle daných kritérií? Děkuji mnohokrát za Váš názor.
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Wednesday 05.11.2014 13:43, Ještě jeden tip
Nikdy bych nevěřil že to napíšu kdybych si auto sám nevyzkoušel, ale než trpět 60000km ročně v nižší střední tak bych zahrnul do výběru 508SW ve verzi GT. Velice příjemný motor, krásně sladěný automat, lepší podvozek a brzdy (vpředu je lichoběžníková náprava) a hlavně oproti jmenovaným konkurentům TICHO i ve vysokých rychlostech. Kolem 800tKč se dá koupit a seznam doplňkové výbavy je zde už velice chudý. Z Astry za něco stojí akorát ta sedadla, mimo jiné v GT jsou velice podobná a ve standardu.
respond
kev4
number of posts2
date of registration05.11.2014
Wednesday 05.11.2014 16:40, Zbytečně úzký výběr
Přidávám se k titulku výše a s deklarovaným nájezdem 60tis ročně bych taky uvažoval nad vyšší střední. Můj favorit by bylo Volvo V60 s motorem E-drive. Velice nízká spotřeba, nesčetně ocenění apod. BTW: hodina ve Volvo servisu stojí něco mezi 700-1000kč, stejné jako škoda.
respond
alex23
number of posts7
date of registration05.11.2014
Wednesday 05.11.2014 17:52, 508 GT
Děkuju za tip a souhlasím, že dané dálniční kilometry by se lépe a pohodlněji zdolávaly v autě o třídu vyšším a zrovna GT by se zdálo ideální, nicméně při pohledu do ceníku je výchozí ceníková cena 1030 000kč proti astra/octavia cca 700 000kč. Samozřejmě chápu, že peugeot v rámci své prodejní politiky umí nabídnout slevu, ale při teoretické slevě 20% jsme cca na oněch limitních 800 000 kč. To je cena astry případně octavie včetně všemožných příplatků a cena ceníková, tudíž i s tou jistě bude umět prodejce opelu znatelně pohnout (u škodovky to asi nijak slavné nebude).
respond
alex23
number of posts7
date of registration05.11.2014
Wednesday 05.11.2014 18:02, V60
Dobrý den, souhlasím, že výběr je poněkud úzký, ale není to zapříčiněno mojí oblibou koncernu, případně pouze německých vozů nebo úmyslným přehlížením jakékoli konkurenční značky. Je to dáno tím, že podle mých kritérií jsou takové auto schopny vyrobit pouze tyto dvě značky a pouze tyto dva modely. Volvo V60 je krásné auto a nepochybuji o jeho kvalitách, ale cenově je blíže k německým prémiovkám než k těmto dvěma "lidovkám". V60 se silným naftovým motorem stojí v základní výbavě necelý milion, s optickým paketem R-Design ještě asi o 100 000 více.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Wednesday 05.11.2014 18:29, Peugeot japonci
Este by som spomenul hondu civic combi, lenze ta ma len jeden naftovy motor a ten sa vykonovo na tieto dva stroje nechyta. Vsetko ostatne ale zvladne, najme ma vyborny podvozok a velky kufor. Skoda, ze sa nevyraba mazda 3 ako kombi. U toyoty by som sa asi osobne dieselov bal. Ale mozte este vyskusat novy peugeot 308SW GT. Ma dvojliter 2.0HDI s vykonom 133kw, a to by uz mohlo byt dostatocne.
respond
alex23
number of posts7
date of registration05.11.2014
Wednesday 05.11.2014 18:52, 308SW GT
Přiznám se, že jsem nevěděl, že peugeot dělá 308 v modelu GT. Kouknul jsem na stránky peugeotu a nikde jsem nenašel cenu, buď je to úplná novinka a ještě není zveřejněná cena, nebo jsem špatně hledal. Ale alternativa je to velice zajímavá. Věřím, že peugeot nebude cenově výš než škoda a opel a jako výhodu by mohl nabídnout trochu francouzského pohodlí , i když je auto střižené do sportovna. K tomu navíc ocenění auto roku. Děkuji moc za dobrý tip a pokud jezdíte v C5, tak ať Vám to houpe!
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 05.11.2014 19:04, astra
Astru bych asi vynechal, je dost těžká a i se silným motorem to nebude nic zábavného. Dobrý by mohl být Megane GT nebo tak nějak, minimálně bude za slušnou cenu a podvozek je prý laděný trochu do RS. Bodykit má hezký, ale je to už starší model, zase ale bude vychytaný.
Mě osobně se líbí kombik Golf VII, ale nevím jak silný diesel se tam dává.
respond
karelgr
number of posts26
date of registration20.05.2014
Wednesday 05.11.2014 19:27, Mazda?
Ceníkových 809.000,- stojí Mazda 6 kombi 2,2D biturbo 175k v druhé nejvyšší výbavě, která je opravdu bohatá. Že bude jízdně lepší než Octavia je jasné.
respond
alekas
number of posts9
date of registration06.06.2014
Wednesday 05.11.2014 19:37, Accord
Zkusil by jsem sice už trochu starší ale pořád velmi dobrou Hondu Accord Tourer 2.2 i-dtec 132kw.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 05.11.2014 19:42, RE: Mazda?
karelgr posted by:
Ceníkových 809.000,- stojí Mazda 6 kombi 2,2D biturbo 175k v druhé nejvyšší výbavě, která je opravdu bohatá. Že bude jízdně lepší než Octavia je jasné.


Nafty od Mazdy zrovna nejlepší pověst nemají, ale třeba se doba změnila. Každopádně vzhledem k velikosti je uvnitř ale šestka dost malá.

respond
alex23
number of posts7
date of registration05.11.2014
Wednesday 05.11.2014 19:43, Megane GT
Dobrý den, Renault Mégane mě taky napadl, nicméně Renault už má nabídku tohoto modelu poměrně úzkou a sportovní variantu už nenabízí. Zřejmě je očekávaný příchod nové generace. Golf VII má sportovní naftovou variantu GTD se stejným motorem, jako Octavia RS, ale není v nabídce pro combi. Bohužel podle mého přehledu není aktuálně jiná automobilka než Škoda, Opel, nyní nově Peugeot, která vyrábí tento typ auta a alternativ je takřka nula. Astra je objektivně těžká, ale upřímně očekávám od silného naftového combi s pohonem přední nápravy spíš rychlý dálniční přesun s přijatelnou spotřebou než zábavu a tam by ty kila navíc snad nemusela hrát zásadní roli. Na zábavu a řidičské zážitky existují určitě lepší vozy z jiných kategorií a jiné koncepce, ale pro mě bohužel nevhodné.
respond
alex23
number of posts7
date of registration05.11.2014
Wednesday 05.11.2014 19:55, Mazda 6
Mazdu uznávám jako velmi zajímavou alternativu, cena takřka stejná a auto o kategorii výš se vším, co je pro mě důležité. Jediné, co mě napadá o Mazdě a asi japoncích celkově, že při prodeji nových vozů nemají nebo nechtějí mít prostor pro "ohromující" slevu jako třeba francouzi nebo opel. Škodovka si myslim, že s ochotou slevovat to asi taky nebude přehánět. Ale za nápad každopádně děkuju!
respond
karelgr
number of posts26
date of registration20.05.2014
Wednesday 05.11.2014 21:29, šestka
Šestka je malá proti Octavii a Astře? To asi ne. Nové naftové motry- zatím spolehlivost těžko říct, ale obecně je Mazda velmi spolehlivá značka. A jako motor je 2,2d taky chválenej.
respond
karelgr
number of posts26
date of registration20.05.2014
Wednesday 05.11.2014 21:31, Mazda
U mazdy budou slevy tak na metalízu, nic moc, skladovky možná o kousek lepší.Ale Škodovka se už taky pohoršila a sleva jen do 12% bude nejspíš realitou.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 05.11.2014 23:12, RE: šestka
karelgr posted by:
Šestka je malá proti Octavii a Astře? To asi ne. Nové naftové motry- zatím spolehlivost těžko říct, ale obecně je Mazda velmi spolehlivá značka. A jako motor je 2,2d taky chválenej.


V první a druhé generaci diesly nic moc, bez ohledu na dobrou pověst značky. Dobré je že snad už nereznou.
To že je uvnitř malá jsem myslel v rámci třídy, astra i oktávka jsou samozřejmě menší ale nijak dramaticky, minimálně ta oktávka. Astru neznám.

respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Thursday 06.11.2014 06:21, 60.000/rok ???
K tomuto ohu uvést svoji vlastní osobní zkušenost. V letech 1995-2008 jsem pracoval u zahraniční poslečnosti a tento nájezd býval pro mě standardem (50-70.000km/rok). Kdysi jsem počítal, kolik jsem tenkrát strávil času on-stop v autě - bylo to asi 3,5 měsíce, aniž bych z něj vylezl. A protože jsem vystřídal tenrkát několik vozů (3 letá obměna), tak mohu porovnávat. pravda - tenkrát nebyly modely, co jsou dnes, ovšem rozdíl ve třídách zůstal. Proto bych okamžitě začal tím, že bych zapomněl na cokoliv od koncernu, co je postavé níže než Pasát nebo A6. Astra - to nemá ani cenu zmiňovat, totéž, jak tu někdo navrhnul Civic. To je absolutní nesmysl!!! Pro takové nájezdy je třeba jít cestou výběru, kdy auto bude pokud možno co největší (dlouhý rozvor je předpokladem, že bude auto lépe tlumit projevy našich tankodromů), bude více místa pro přípdaný převoz pasžerů vzdau (neznám "nic lepšího", když kvůli tomu, aby někdo jakžtakž seděl vzadu, mám kolena pod bradou nemohu poholdně sedět za volantem). Velká auta patří obvykle do kategorie vyšší, než menší-tudíž je splněn další předpoklad a tím je ticho v autě. Opět - poslouchat projevy tvrdého podvokzu s krátkým rozvorem na špatníé cestě je za trest. Kufr je jen jako bobnus - občas jsem potřeboval poskládat 4 lidi na letišti a byl to problém - dokonce i s Oktávkou.
Moje volba dnes by byla: Mazda 6, Subaru Legacy/Outback, Audi A6, Pežot 508, Pasát, Mondeo.
Cokoliv menšího je nesmysl a každý si musí uvědomit, že pohodlí za jízdy snižuje únavu a ta má zásadní vliv na bezpečnost provozu.

PS: protože jsem letitý Subarista, z dané skupiny bych volil Outback s benzínovým motorem 2,5 a CVT - tato kombinace se vejde do dané ceny a paradoxně, navzodry velikosti auta je v praxi dosažitelná spotřeba ne o moc vyšší, než u nafty z dnešní produkce, zabité kdejakými ekobariérami. Spotřeba je v rámci provozu auta sice významná, ne však jediná veličina, která určujě náklady na provoz. O podvozku nemá cenu diskutovat, ticho v autě je prostě neskutečné a díky velikosti člověk nevnímá, že jede po D1. Tlumení/pružení je prostě výtečné.

Ještě jsem dočetl všechny příspěvky: pokud ti někdo bude radit Megane RS, Volvo V50, tak od těchto "expúertů" rychle utíkej, protože netuší, co ti radí. JO, a bi, nebo radši tri-turbo, je také ta pravá volba. Na oopravy dostaneš pak rabat, když budeš brát dve tři turba naráz))) Správná cesta je sice denš uz vzácný, ale velký atmopsferický motor na benzín, servisně totiž vychází stále nejlevněji. 60tkm/rok je předpokladem k tomu, že v druhé roce začněeš postupně řešit obyvklé naftové problémy - začne do DPF, pak bude následovat EGR, pak turbo, o pár chvil později i vstřiky a jsi v tom...
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 06.11.2014 09:16, RE: 60.000/rok ???
Zdeny60 posted by:
K tomuto ohu uvést svoji vlastní osobní zkušenost. V letech 1995-2008 jsem pracoval u zahraniční poslečnosti a tento nájezd býval pro mě standardem (50-70.000km/rok). Kdysi jsem počítal, kolik jsem tenkrát strávil času on-stop v autě - bylo to asi 3,5 měsíce, aniž bych z něj vylezl. A protože jsem vystřídal tenrkát několik vozů (3 letá obměna), tak mohu porovnávat. pravda - tenkrát nebyly modely, co jsou dnes, ovšem rozdíl ve třídách zůstal. Proto bych okamžitě začal tím, že bych zapomněl na cokoliv od koncernu, co je postavé níže než Pasát nebo A6. Astra - to nemá ani cenu zmiňovat, totéž, jak tu někdo navrhnul Civic. To je absolutní nesmysl!!! Pro takové nájezdy je třeba jít cestou výběru, kdy auto bude pokud možno co největší (dlouhý rozvor je předpokladem, že bude auto lépe tlumit projevy našich tankodromů), bude více místa pro přípdaný převoz pasžerů vzdau (neznám "nic lepšího", když kvůli tomu, aby někdo jakžtakž seděl vzadu, mám kolena pod bradou nemohu poholdně sedět za volantem). Velká auta patří obvykle do kategorie vyšší, než menší-tudíž je splněn další předpoklad a tím je ticho v autě. Opět - poslouchat projevy tvrdého podvokzu s krátkým rozvorem na špatníé cestě je za trest. Kufr je jen jako bobnus - občas jsem potřeboval poskládat 4 lidi na letišti a byl to problém - dokonce i s Oktávkou.Moje volba dnes by byla: Mazda 6, Subaru Legacy/Outback, Audi A6, Pežot 508, Pasát, Mondeo.Cokoliv menšího je nesmysl a každý si musí uvědomit, že pohodlí za jízdy snižuje únavu a ta má zásadní vliv na bezpečnost provozu.PS: protože jsem letitý Subarista, z dané skupiny bych volil Outback s benzínovým motorem 2,5 a CVT - tato kombinace se vejde do dané ceny a paradoxně, navzodry velikosti auta je v praxi dosažitelná spotřeba ne o moc vyšší, než u nafty z dnešní produkce, zabité kdejakými ekobariérami. Spotřeba je v rámci provozu auta sice významná, ne však jediná veličina, která určujě náklady na provoz. O podvozku nemá cenu diskutovat, ticho v autě je prostě neskutečné a díky velikosti člověk nevnímá, že jede po D1. Tlumení/pružení je prostě výtečné.Ještě jsem dočetl všechny příspěvky: pokud ti někdo bude radit Megane RS, Volvo V50, tak od těchto "expúertů" rychle utíkej, protože netuší, co ti radí. JO, a bi, nebo radši tri-turbo, je také ta pravá volba. Na oopravy dostaneš pak rabat, když budeš brát dve tři turba naráz))) Správná cesta je sice denš uz vzácný, ale velký atmopsferický motor na benzín, servisně totiž vychází stále nejlevněji. 60tkm/rok je předpokladem k tomu, že v druhé roce začněeš postupně řešit obyvklé naftové problémy - začne do DPF, pak bude následovat EGR, pak turbo, o pár chvil později i vstřiky a jsi v tom...


Zdeny, tebe je opravdu "radost" číst. Tazatel chce diesel na rychlou jízdu po dálnici (což je pro diesel ideální parketa) a ty mu doporučíš velký benzín (který v takovém režimu žere i trávu kolem cesty) a ještě navíc s CVT (tedy variátor - naprosto nevhodná volba pro jízdu ustálenou rychlostí).
I při nájezdu 60 tis/rok nebude u NOVÉHO dieselu nic řešit. Pro DPF je "dálkový" dálniční režim ideální, pro EGR také, vstřiky vydrží minimálně 300 tisíc km. Jediné co se může projevit je "zapečené" turbo - stačí po dojezdu na dálniční odpočívadlo/benzínku nechat motor chvíli běžet na volnoběh, nebo když vím, že budu zastavovat, tak jednoduše pár km předem zvolnit jízdní tempo. A i kdyby turbo nebo něco jiného skutečně odešlo, bude se opravovat na náklady výrobce - bavíme o novém autě se zárukou.
Jediné s čím se dá souhlasit, je doporučení opustit v současnosti vybrané modely a soustředit se na střední třídu (Mondeo, Passat, Mazda 6, Peugeot 508). Já bych klidně vybírat i mezi dieselovými motory s výkonem okolo 110kw - výkon na dálnici do cca 180 -190km/h bohatě postačuje a střední třída je bezesporu pro dlouhé cestování pohodlnější, prostornější, tišší i bezpečnější.
PS: úplně jsi mě dostal doporučením A6 - jestli tohle auto koupíš nové do 800 tisíc, tak jsi kouzelník.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Thursday 06.11.2014 10:18, dálnice
A6 - bez DPH lze. Nevíš ani ty, ani já, zdali tazatel dokáže uplatnit opdočet DPH.
K tomu benzínu - jasné je, že spotřeba benzínu bude vyšší, než u nafty. O tom se s tebou nepřu. Já jsem napsal svůj názor podepřený těmi 13 lety ježdění s dýzlem v podobném režimu ( a věř, že v té době jednak byla kvallitnější nafta s méně bionesmysly) a motory byly jednodušší a méně omezované, což v praxi znamenalo méně kurvítek. Po 13 letech ježdění s dýzly právě v tom dálničním režimu (většina byly cesty do Milána, kde sídlila firma) a pak zejnéna po Rakousku, Balkáně a samosebou u nás), ti říkám: děkuji,ale víc už nechci. Jestli s myslíš, že rozdíl spotřeby ca 1-1,5l benzínu je zásadní (protože ona ta dnešní uškrcená nafta na té dálnici vezme těch 7-7,5/100 jako prd), benzín tam vezme 9/100 je pro tebe zásadní, OK, je to tvoje volba pak si jedzi na naftu.

A nyní bych se rád zeptal, co je za problém na dálnici s CVT? Zkus mi napsat tvoje osobní zkušenosti. Budu se těšit. Ale prosím, nepiš nějaké výmysly, ale podložená fakta. PS: CVT není nová věc a věř, že po 50 letech vývoje už má tento systém své nemoci za sebou. Tak jsem zvědav, co si počtu.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 06.11.2014 11:19, RE: dálnice
Zdeny60 posted by:
A6 - bez DPH lze. Nevíš ani ty, ani já, zdali tazatel dokáže uplatnit opdočet DPH.K tomu benzínu - jasné je, že spotřeba benzínu bude vyšší, než u nafty. O tom se s tebou nepřu. Já jsem napsal svůj názor podepřený těmi 13 lety ježdění s dýzlem v podobném režimu ( a věř, že v té době jednak byla kvallitnější nafta s méně bionesmysly) a motory byly jednodušší a méně omezované, což v praxi znamenalo méně kurvítek. Po 13 letech ježdění s dýzly právě v tom dálničním režimu (většina byly cesty do Milána, kde sídlila firma) a pak zejnéna po Rakousku, Balkáně a samosebou u nás), ti říkám: děkuji,ale víc už nechci. Jestli s myslíš, že rozdíl spotřeby ca 1-1,5l benzínu je zásadní (protože ona ta dnešní uškrcená nafta na té dálnici vezme těch 7-7,5/100 jako prd), benzín tam vezme 9/100 je pro tebe zásadní, OK, je to tvoje volba pak si jedzi na naftu. A nyní bych se rád zeptal, co je za problém na dálnici s CVT? Zkus mi napsat tvoje osobní zkušenosti. Budu se těšit. Ale prosím, nepiš nějaké výmysly, ale podložená fakta. PS: CVT není nová věc a věř, že po 50 letech vývoje už má tento systém své nemoci za sebou. Tak jsem zvědav, co si počtu.

Začnu tou A6 - tazatel tady píše o autech za 800tis s DPH a nikde neuvedl, že může DPH odepsat. Takže doporučit mu auto o minimálně 200tis nad limit je dle mého názoru mimo. Když si ještě přečteš jeho příspěvky v diskusi, zjistíš, že řeší cenu jako docela důležitý faktor (možnost/pravděpodobnost slevy).
CVT - variátor je výborná věc do města pro vozidlo se slabým motorem (k tomu byl zkonstruován). Na jízdu ustálenou rychlostí (dálnice) je ale zcela nevhodný - řemen běží dlouhodobě na jednom místě a vydře dosedací plochu na variátorových kolech. Doslova se do kol zařeže / zabrousí (přenos síly je pouze třením řemenu o variátorová kola) a to tím dříve, čím silnější je motor vozidla. Řešením je pouze výměna celého variátoru, což je u auta na rozdíl od skůtru velmi drahá záležitost. Odkážu tě v tomto na stránky Audi a Nissan clubu, kde se řeší převodovky multitronic (audi) a CVT u modelu Murano (Nissan) - u obou je životnost variátoru max 150 tis km. Audi s multitronicem je prakticky neprodejné. Do Murana se nic jiného nedávalo a tak se prodává za mnohem příznivější peníz než sesterské Infinity FX35 s klasickým automatem. S variátorem mám celkem zkušenosti jako majitel skůtru (kde to skvěle funguje),ale řeknu ti otevřeně, že do auta bych si to nikdy nedal.
Spotřebu nemá cenu řešit - tazatel musí rozhodnout sám, zda je pro něj důležitá úspora 30 a více tisíc korun ročně. 30tis počítám při rozdílu spotřeby jen 1,5 litru, přičemž dle mých zkušeností je při rychlé plynulé dálniční jízdě (150-180km/h) rozdíl ve spotřebě minimálně dvojnásobný (tedy min. 3 litry).


respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.