0
back
 

diskuze k tématu: „o hybridech si myslím své“

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.07.2010 16:17, rada
Prius bude při prodeji opticky drahý,ale reálně neprodejný za vysoké částky.
Jen velmi málo lidí má zájem o ekologii v autě, navíc spoustě se toto auto nelíbí a i laika hned napadne, že baterie se jednou budou muset vyměnit. Proto nemá v ČR na růžích ustláno. Takže to nakonec skončí jak prodeje aut viz níže, Fiaty,Seaty, Alfy Romeo...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.07.2010 20:43, rada
Tak po 8-mi letech to auto od Vas koupim za 120 000 kc, ale jen v pripade, ze pred prodejem do nej koupite novou baterku za 90 000kc/ takze asi tak nejak dopadnete s tim krapem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.07.2010 14:17, rada
Mam Lexus GS 450h půl roku a je to mazec, doporučuju. Příště půjdu zase do hybrida.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.07.2010 14:23, rada
Jsem zvědav na vyjádření automobilového konstruktéra. Jestli to bude Slávek Stýblo, tak tu od něj proběhl článek o Priusu, kde ho chválil. Tady očekávám spíše hlubší rozbor téhle trendy technologie.
Čistě za sebe. Všechno, co je technologicky náročné a projeví se na vysokých nákladech rozhodně popírá snahu býti ekologické. To je celkem jednoduchá rovnice.
A ušetřený litr nebo 2 benzínu zatím ty zvýšené náklady nepokryjí při nějaké rozumné ujeté vzdálenosti. A za životnost vozu? To přece nemá smysl.
Jako ojetinu vidím hybrid taky černě. Sám nemám odvahu jít do složitějšího turbodieselu a volím jednoduché osvědčené atmo-benzíny, takže tenhle exot by mi naháněl husí kůži, a to i přes to, že spalovací motor má určitě nižší MTBF než elektromotor, čili by se dalo předpokládat, že se budou řešit opět spíše mechanické závady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.07.2010 14:25, rada
To Honza:
Co konkrétně je mazec? Já zase doporučuju atmosférický vidlicový benzínový šestiválec, protože mi přijde, že to je mazec.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.07.2010 14:45, rada
To David V:
Moc nerozumim terminologii motorů, jsem jen spokojenej zákazník, ale co vim tak mam vidlicový benzínový šestiválec 3,5 litru v kombinaci s elektromotorem. Ale nevim co znamená atmosférický.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.07.2010 15:02, rada
To Honza:
A kolik žere takovej hybrid s 3,5 V6? Respektive o kolik žere míň než stejná verze bez větší baterky a elektromotoru? A kolik ujede na baterku takovej hybrid?Respektive od kolika km na čistě bateriový provoz se dá vozidlu říkad hybrid? Na starér z baterky taky něco ujedu.
Atmosférický znamená, že sací tlak je roven atmosférickému tlaku, čili není tam přeplňování (dmychadlo ať už poháněné od turbíny nebo od klikovky).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.07.2010 15:26, rada
To David V:
Tabulková spotřeba:
Kombinovaný provoz (l/100km)7,6
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,9
Maximální rychlost (km/h)250
Moje spotřeba je kolem 9,8 a jezdim svižně. Todle auto není o spotřebě, ale o svezení a pohodlí. Co žere takový auto bez baterek nevim a ani jsem to nezkoumal.
Lexus uvádí na 3 litr V6:
Kombinovaný provoz (l/100km)9,6
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,2
Maximálni rychlost (km/h)240
Baterku jsem testoval a udělá cca 1 až 1,5 Km. Ale od toho tam podle mě neni.
Hybrid znamení mix mezi elektromotorem a benzínovým mot.
Kdyby to mělo jezdit jen na elektriku tak se to nejmenuje Hybrid, ale Elektromobil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.07.2010 15:34, rada
Tak pro upřesnění. Toyota,resp.Lexus se prozatím jako jediní řadí to kategorie tzv. full hybridů - tzn. že auta dle aktuálních podmínek jsou např.po městě jet pouze na energii z baterií!! |jako prodejce mám zkušenost např.s GS 450h a to 4km pouze na elektriku. Je fakt že člověk hodně sleduje "ekonoměr" aby jel jen na elektriku. pak se člověk plýží a zdržuje provoz .o). Motor je defacro jako GS 350 V6 + pomáhají elektromotory. Výkonově je nastejno jako GS 460 V8 ale spotřebou okolo 8-9l/100km. Obě motorizace jsou atmosférické, tj. bez přeplňování..
je to zajímavé svezení, ale dražší pořizovací cena ( až o 300.000 Kč ) :(((
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 07:11, Jak je to?
V článku se píše "spalovací motor je provozován co nejblíže oblasti maximální měrné spotřeby" - nemělo být spíše "minimální", anebo "maximálního měrného výkonu"? Jinak mi to hlava nějak nebere, ale rád se nechám poučit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 08:11, RE: Jak je to?
Kýchal posted by:
V článku se píše "spalovací motor je provozován co nejblíže oblasti maximální měrné spotřeby" - nemělo být spíše "minimální", anebo "maximálního měrného výkonu"? Jinak mi to hlava nějak nebere, ale rád se nechám poučit.
To se autor jen upsal, ovšemže tam patří oblast minimální měrné spotřeby.
Z článku se bohužel nedá nic hmatatelného odnést. Je v podstatě napsán stylem "věř si čemu chceš". To mě trochu zklamalo. Myslím, že by se určitě dalo vyjádřit, zda je hybrid celkově ekologický, či ne.
Já se těšil, že se konečně dozvím PRAVDU!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 08:32, Hybrid se hlavně nesmí stát technologickým monstrem.
Obecně vzato, co je drahé nemůže být nikdy ekologické. Takže celkové náklady po dobu životnosti jsou pořád tím nejsprávnějším měřítkem (samozřejmě bez započtení jakýchkoliv dotací a jiných deformací).
Já se přikláním k řešení spalovací motor - volnoběžka - elektromotoralternátorspouštěč ve věnci setrvačníku - převodovka.
Baterky s kapacitou pouze na vyrovnání výkonových špiček (předjíždění, brzdění před zatáčkou...) Toto řešení motor spíše zjednodušuje než zesložiťuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 08:48, zisk z jednoho kusu
Je příliš malý. Ano, souhlasím, tak ať zvýší cenu Fabie 1.2 na reálných, nedotovaných 699 000 Kč. Myslím, že tohle by bylo fér. A každý slušný člověk by to pochopil a rád výrobce podpořil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 09:06, RE: Hybrid se hlavně nesmí stát technologickým monstrem.
Honza42 posted by:
Obecně vzato, co je drahé nemůže být nikdy ekologické. Takže celkové náklady po dobu životnosti jsou pořád tím nejsprávnějším měřítkem (samozřejmě bez započtení jakýchkoliv dotací a jiných deformací).
Já se přikláním k řešení spalovací motor - volnoběžka - elektromotoralternátorspouštěč ve věnci setrvačníku - převodovka.
Baterky s kapacitou pouze na vyrovnání výkonových špiček (předjíždění, brzdění před zatáčkou...) Toto řešení motor spíše zjednodušuje než zesložiťuje.
O tom jsem taky přemýšlel. Napojit motor-generátor přímo na převodovku. Kompresor klimy a posilovač řízení by byly elektrické a nebyl by třeba běžící motor. Kapacita baterie by se zvětšila a rekuperovaná energie by poháněla pomocné systémy v autě. Z kopce by se mohlo jet bez běžícího motoru a všechno by fungovalo. V případě požadavku na nějaký drobný výkon (třeba z ne příliš prudkého kopce) by se pomáhalo z baterky v režimu elektromotor, respektive by třeba stačilo odlehčit zátěž pohonem klimy z baterie.
Start / stop auta už mají - jen to chce mírně rozvinout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 09:26, TIGER
Jo, cital som volakde, ze pan Porsche postavil prototyp Konigstigru s benzino-elektrickym pohonom, skusky boli dcela uspesne ale vzhladom na nedostatok medi v na konci vojny sa uz do seriovej vyroby nedostal. Neslo ale o hybrid ako je napisane v clanku, benzinovy motor tu sluzil cisto ako generator elektriny, pohon zabezpecovali vyhradne elektromotory. No a ja si myslim, ze toto je ta spravna cesta aj dnes, namiesto zlozitych hybridov, ktore na elektriku prejdu 3km a su velmi komplikovane. Benzinoelektricky alebo dieselelektricky pohon je zlata stredna cesta, ktorou by sa mal uberat vyvoj automobilov.... napokon zeleznice tento sys. vyuzivaju uz desiatky rokov....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 09:37, RE: Jak je to?
David V posted by:
To se autor jen upsal, ovšemže tam patří oblast minimální měrné spotřeby.
Z článku se bohužel nedá nic hmatatelného odnést. Je v podstatě napsán stylem "věř si čemu chceš". To mě trochu zklamalo. Myslím, že by se určitě dalo vyjádřit, zda je hybrid celkově ekologický, či ne.
Já se těšil, že se konečně dozvím PRAVDU!
Přesně tak, jedná se o překlep. Správně je samozřejmě v oblasti minimalni měrné spotřeby. Díky za upozornění, pokusím se to napravit. Jiak s tou PRAVDOU je to dost složité. Já odpověď neznám a myslím, že jí nezná nikdo. I když jistí politicici mají pravděpodobně jasno, když hybridy všemožně dotují a podporují. Já však tomuto přístupu nefandím. Jestli je ta technologie přínosná, tak se musí prosadit přirozenou cestou. Hybridy jsou jistá cesta vývoje a až čas ukáže, jestli je to cesta vpřed...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 09:41, RE: TIGER
bubu posted by:
Jo, cital som volakde, ze pan Porsche postavil prototyp Konigstigru s benzino-elektrickym pohonom, skusky boli dcela uspesne ale vzhladom na nedostatok medi v na konci vojny sa uz do seriovej vyroby nedostal. Neslo ale o hybrid ako je napisane v clanku, benzinovy motor tu sluzil cisto ako generator elektriny, pohon zabezpecovali vyhradne elektromotory. No a ja si myslim, ze toto je ta spravna cesta aj dnes, namiesto zlozitych hybridov, ktore na elektriku prejdu 3km a su velmi komplikovane. Benzi...
Ano, diesel elektrické lokomotivy jsou v provozu již desítky let. Ovšem i to je hybridní stroj. jedná se o sériové zapojení spalovacího motoru a elektromotoru. Nevýhodou je, že elektromotor musí být velký a výkonný, protože se výkony obou motorů nemohou sčítat (pro potřebu výkonnových špiček). U aut se s takovým řešením počítá pro některé "plug-in" hybridy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 09:55, RE: TIGER
slavek styblo posted by:
Ano, diesel elektrické lokomotivy jsou v provozu již desítky let. Ovšem i to je hybridní stroj. jedná se o sériové zapojení spalovacího motoru a elektromotoru. Nevýhodou je, že elektromotor musí být velký a výkonný, protože se výkony obou motorů nemohou sčítat (pro potřebu výkonnových špiček). U aut se s takovým řešením počítá pro některé "plug-in" hybridy.
V podstatě se dá elektromotorem osadit každá náprava nebo kolo. ESP je pak naprostá hračka, dokonce je hračka i posílání různých výkonů na různá kola. Ano tato cesta mi taky připadne lepší.
Diesel eletrické lokomotivy se ovšem začaly dělat hlavně kvůli tomu, že by jim při rozjezdech hořely spojky. I měnič by se dost "zapotil" takto to třeba pro trakční motor je naprostá hračka a plynule z 0 se krásně rozjede.
U toho řešení sériového zapojení motorů se pak dají benzínové motory výrazně zjednodušit, protože nepotřebují tak široké pásmu pružnosti. Stačí pak 2-ventilová technika, není potřeba měnit časování ventilů a motor bude mít výrazně delší životnost, bude li jej řídit CPU v rámci řízení celého procesu pohonu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 10:06, RE: Jak je to?
slavek styblo posted by:
Přesně tak, jedná se o překlep. Správně je samozřejmě v oblasti minimalni měrné spotřeby. Díky za upozornění, pokusím se to napravit. Jiak s tou PRAVDOU je to dost složité. Já odpověď neznám a myslím, že jí nezná nikdo. I když jistí politicici mají pravděpodobně jasno, když hybridy všemožně dotují a podporují. Já však tomuto přístupu nefandím. Jestli je ta technologie přínosná, tak se musí prosadit přirozenou cestou. Hybridy jsou jistá cesta vývoje a až čas ukáže, jestli je to cesta vpřed...
Souhlasím. I když vím, že automobilky odpověď na tuto otázku znají, avšak direktivy přicházejí od lidí, kteří většinou ani nemají páru, o čem konkrétně rozhodují. Například dotace na solární panely je ten největší "ekologický" podvod, stejně tak jako biopaliva. Z titulu svého vzdělání jsem to věděl ještě dříve, než se to začalo rozšiřovat a mnohem dříve než vyšly první "vlaštovky", které tyto počiny zcela správně zpochybňují.
To stejné platí pro hybridy. Cokoliv technologicky náročného nikdy nebude v součtu ekologické, byť se v některých rovinách výsledky zdají lepší (gramy CO2/km - ovšem pouze přímé palivo).
Nejekologičtější je právě to auto, co máme doma. I když ho vyměníme za ten nejlevnější nové auto adekvátní velikosti s o něco nižší spotřebou a o 2 stupně (klidně i 4 stupně) vyšší emisní normou, tak jsme se proti přírodě prohřešili.
Tím nechci odrazovat od výměn strojů, ale proboha, ať se lidi přestanou schovávat za ekologii.
A na závěr - všechno co, je produkt Země je ekologické, tedy i ropa a uhlí. Země se s tím nakonec vypořádá, jen to trvá delší dobu, než by se lidstvu líbilo. Ona se nakonec vypořádá i s lidstvem....Je to sice trochu filosofické, ale je to tak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 23.07.2010 10:17, RE: TIGER
bubu posted by:
Jo, cital som volakde, ze pan Porsche postavil prototyp Konigstigru s benzino-elektrickym pohonom, skusky boli dcela uspesne ale vzhladom na nedostatok medi v na konci vojny sa uz do seriovej vyroby nedostal. Neslo ale o hybrid ako je napisane v clanku, benzinovy motor tu sluzil cisto ako generator elektriny, pohon zabezpecovali vyhradne elektromotory. No a ja si myslim, ze toto je ta spravna cesta aj dnes, namiesto zlozitych hybridov, ktore na elektriku prejdu 3km a su velmi komplikovane. Benzi...
Nemýlím-li se, ještě před panem Porche a o jednu světovou válku dříve jsme tady měli subvenční autovlak Praga na benzino-elektrický pohon. To by bylo něco (s dieslem, samozřejmě) pro dnešní soupravy, které mají z pěti náprav poháněnu jedinou, takže na sněhu nevyjedou kopec...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.