0
back
 

diskuze k tématu: „o hybridech si myslím své“

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 07:41, rada
Tak jsem se podíval na www.spritmonitor.de , vyhledal Toyota Prius a podíval jsem se na průměrnou spotřebu benzinu - 5,24 l/100km. Myslím, že se dá sehnat mnohem levnější srovnatelně velké nehybridní auto s podobnou spotřebou. Co Vás vede k tomu, že chcete hybridní vůz? Ekologie? Móda?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 08:57, rada
Pokud to chcete přírodě "dat sežrat" tak hurá do hybridu: má vyšší spotřebu než mini, je mizerněji vyroben a když započítáte vše co je k jeho výrobě potřeba, je energeticky srovnatelný s HUMMER-er. Hodnw štěstí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 09:11, rada
Pavle, nezapomeň také na blízkou budoucnost, to až budeš chtít tu potvoru prodat, protože za pár let bude v podstatě neprodejná. Takže ekonomický význam to nemá, šetření přírody nízkou spotřebou a emisemi lze dosáhnout také i jinými vozy. Otázkou je, co od hybridu očekáváš ? Povětšině je hybrid vnímán jako "ekologický snobismus, úchylka, nebo špatný nápad"." Také je rozdíl mezi například Toyotou Prius, nebo Lexusem 450 apod. Já bych do hybrida nešel, ale je to Tvá myšlenka, rozhodnutí je na Tobě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 09:17, rada
Kdyby neexistovalo objektivně přítomně extremně silné lobby olejářů a jejich patolízalů, kteří určují trendy národních ekonomik, tak až asi 30 let se jezdí jen na elektriku. Kdo se o tuto problematiku jen okrajov+ě trochu zajímá, tak ví, že elektrika má jen výhody v porovnání s čímkoliv, co se jen byť okrajově týká benzínu či nafty a všeho, co se dá pálit.
Baterie problém nejsou, už asi 20 let existují baterie firmy A Cyclone, které se používají v kosmickém programu a jsou ekologicky mnohonásobně přívětivěší, než vše, co hoří. Navíc, dají se recyklovat, což o fosilních palivech jaksi nejde říct.
Bohže, pokud budou světu vládnout tyhle skupiny lidí, tak elektrika zůstane dalších 100 let (nebo do okamžiku, až opravdu dojde ropa a zemní plyn) v šuplíku.
A srovnávat výkon jakéhokoliv spalovacího motoru s elektromotorem- to snad ani nejde. Nehledě na to, že ve spalovacích motorech už vývoj nemá kam jít, kdežto v elektrice je tak na prvním shcodě teprve. A to jak v bateriích (zdaleka ještě vývoj není u konce, viz vývoj lithiových článků v posledích dejme tomu 5 letech) tak v regulaci a hlavně rekuperaci. Tady já osobně vidím zelenou - stačí si jen připomenout. že byl sestrojen v podstatě perpetum mobile (to je příměr) stroje, který dokáže létat a ještě nést pilota i v noci na solární články!!
Co se týká konkretního dotazu zadli jít do hybridu, záleží na tom, jak silná o odolná je peněženka tazatele. Hybrid bude v provozu vždy dražší než čistý benzín či nafta a je to dáno tím, že jednou přijde okamžik, že bude třeba vyměnit baterie. Jinak výhody jsou jasné, pokud pominu právě tento okamžik. Jízda ve městech v dosahu el. sítě je jasně výhodnější, nehldě na další vliv - hluk + emise.
Jestli začně někdo dávat protiargumenty, že elektřina se musí napřed vyrobit, tak mu jen připomenu, že spozřeba el. energie na dobití akumulátoru je asi tak miontina z celkvé spotřeby, tudíž tady lze mít čisté svědomí, kdyby někdo začal argumentovat vlivem na ekologii. A kdo trochu ví, jak se vyrábí palivo na bázi ropy (benzín, nafta), ví, jaký je rozdíl co se vlivu na ekologii týká, při výrobě akumulátorů...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 09:29, rada
Mám zkušenost s předělaným fiatem na čistě elektrický pohon. Svezení stím bylo zajímavé, po městě naprosto dostačující výkon. Co mě ale nejvíc dostalo byl systém vytápění, byl tam benzínový bufík, takže veškerá ekologie byla vynahrazena smradlavými kamny na benzín. Dojezd na baterie byl cca 150km a výrobce udával životnost baterií na 5000 nabití tzn. po celou dobu životnosti vozidla. Jízdní vlastnosti byly zajímavé v tom, že tam byla klasická převodovka se kterou se rozjíždělo způsobem, zařazení rychlosti např.3st vyšlápnutí spojky a potom přidávat "plyn" rozjelo se to od nuly naprosto plynule. Cena tohoto zázraku byla udávána na 1 200 000,- což je pětkrát vyšší cena co u normální bezínové verze. Jo a nakoupil to ČEZ na propagaci zelené energie :o) tak až vám přijde, že je drahá elektrika, tak se nedivte, takovéhle hračky jim totiž musíme zaplatit také :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 10:57, rada
Mě osobně přijde, že současné hybridy slouží automobilkám zejména k tomu, aby mohly vyrábět velká auta s dostatečným výkonem motoru, ale přitom splnily limit produkce CO2 stanovený Evropskou komisí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 11:49, rada
Tak na adresu hybridu toho bylo napsáno dost,ale myslím,že je potřeba připomenout několik faktů.
Pokud jde o spotřebu udělá vám naftový motor stejnou službu s nižší spotřebou,dokonce lze nalézt i vozy na benzin které mají nižší spotřebu než zmíněné hybridy a nejsou o moc menší.
Dál tady někdo zmínil,že dobíjení auta je poměrně malý výdaj,ale to je chyba,po většinou seženete pouze hybridy které nelze z klasické elektrické sítě dobíjet,dobíjení probíhá při jízdě z kopce nebo brzdění,je sice možné takový vůz přestavět na to aby šel dobíjet z klasické elektrické sítě,ale to je další výdaj navíc a ještě k tomu v ČR ani neexistuje firma která by to provedla bez toho,že by vám výrobce zrušil záruku (pokud je auto nové).
Další věcí je styl rozjezdu na křižovatkách,je nutné se to učit znova,při klasickém rozjedu jak je člověk zvyklý totiž stoprocentně překročíte takové to zelené pole na budíku Power (ten je v hybridech obvykle místo otáčkoměru) a sepne se vám i benzinový motor.Za nějakou doby se to dá naučit,ale ze začátku budete asi pořád koukat na ten budík Power.
Další je problém dojezdu,hybridy přiřazují benzinový motor až při překročení rychlosti 40km/h nebo při prudkém sešlápnutí plynu,problém je ovšem v tom,že dojezd na baterie je maximálně tak kolem 10 kilometrů a pořád nesmíte překročit 40km/h,je to výhodné při jízdě kolonou kdy vám to asi ušetří nějaký ten litřík,protože pojedete skoro celou kolonu na baterii
Další je problém prodejnosti takového auta,v tomhle státě ho neprodáte skoro vůbec,češi až moc dávají na stav tachometru a u ojetiny se vyhýbají skoro všemu co není celostátní průměr (takže typicky japonské značky,velké benzinové motory,automaty,dokonce i přestavby na LPG,takže počítám,že hybridy se budou do tohoto seznamu řadit taky).
Pak je problém případná bouračka,baterie je v autě vzadu pod kufrem (což sice prospívá lepšímu rozložení hmotnosti),ale je to stejné jako u Škody 100 kde byla nádrž hned za nárazníkem vepředu,tady máte až na zadním nárazníku nalepenou baterii,takže i neopatrné ťuknutí do zadku auta může znamenat velký výdaj v podobě nutnosti vyměnit baterii,jakkoli poškozený článek je totiž potencionálně nebezpečný
Co vám takový hybrid přinese,no hlavně dobrý pocit,naučíte se jezdit plynule,předvídat a nevytáčet zbytečně motor,bohužel v tomhle státě plném šílenců brzy zjistíte,že plynulá jízda a předvídání jsou pro většinu motoristické populace česka asi sprostá slova.
Co je proti,určitě špatná prodejnost pokud budete chtít auto prodat tady,problém při bouračce na zadek (záleží na autu),vyšší cena takového auta
Co je tak na pomezí,spotřeba ta je prostě třeba u Priusu kolem 5 litrů,záleží na každém jestli je to moc nebo málo,životnost baterie může být až 10 let (spíš polovina),opět záleží na každém jestli je to málo nebo hodně,nemožnost většinu hybridů nabíjet ze sítě (lze to sice dodělat,ale v česku není kde,aspoň já tedy nevím kde).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 12:38, rada
Kdyz se podivam na spritmonitor.de a vezmu v uvahu treba maly Yaris s vykonem nad 60 kW a r.v. 2005 a novejsi, tak mam spotrebu 6.43L. Kdyz to porovnam s Priusem stejny roky tak jsem na spotrebe 5.19L. A to Prius je v podstate plnohodnotny, tezky auto stredni tridy s celkovym kombinovanym vykonem kolem 100kW (posledni modely). Takze mi prijde ze hybridni technologie konkretne Priuse v praxi funguje docela dobre.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 14:26, rada
Nedejte na "rady" malych ceskych lidi. Jeste auto nekoupily a uz premysli jak pujde za x let prodat. To je mi filozofie. Udelejte si radost a jezdete cim chcete. Kdyby podobne premysleli napr. prvni majitele LCD nebo plazma TV, tak dodnes cucime na CRT a ceny by byly stale v risi snu. Kazda nova technologie je v pocatku draha a nedokonala. S podobnym myuslenim, bychom stale jezdili na drevo nebo uhli. Aktualni Prius samozrejme nabijet ze site lze. Argumentace, ze se stejnou spotrebou jezdite i v nafte je pravdiva, jako vzdy na pul. Stale mate pod kapotou na udrzbu jednodussi benzinovy motor, na baterie je tusim zaruka 8 let, takze zadny problem, nelitaj z toho saze jak z lokomotivy, zadny filtr pevnych paliv, turbo .... Naslo by se mnoho duvodu proc benzin + el. motor je lepsi nez diesel. Spotreba je jen uhel pohledu. Nakupem treba podporite i dalsi vyvoj techto technologii do budoucna. Kdyz budou vsichni kupovat traktor a onanovat nad bajecnou spotrebou, tak budem tento archaicky a oprasovany agregat pouzivat dalsich 100 let. Osobne jsem mel Prius pujceny a mit ty penize, je muj. Samo ze v te vybave s panely na strese .o) P. s. Navic co neni prodejne dnes, neznamena ze nebude v mode zitra. Jinak pocet zajemcu o podobne ojete vozy je stejny, jako pocet zajemcu o vozy nove .o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 14:59, rada
Elektrika je budoucnost. Je to obdoba toho,. jak se vyvíjí například modelářský svět. Dnes už na benzín lítá jen zlomek modelářů, na metly už skoro nikdo. Vše přešlo na elektriku. A proč asi? Náklady, spolehlivost, čistota, HLUK!! emise škodlivin a ... CENA. Lithiová technologie už je dávno překonána, dnes běží nanofosfáty a další, o kterých zatím veřejnost neví, protože VÚ si to střeží více než oko v hlavě, až TO jednou přijde.
Že bude hybrid u nás neprodejný, je fakt a to ne z titulu nedůvěry, ale z obavy před počáteční nutnou investicí do AKU, prožoe 8 let je jen zbožné přání, podpořené laboratořemi. V praxi to bnude tak 4-6 let a to je v podtsatě běžné dopisové období plůus mínus, kdy jde nové auto ven. A nový AKB nebude sranda za pár kaček. Byl by, pokdu by šel přímo od výrobce článků. Jenže tak to v praxi nikdy není a nebude.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 16:28, rada
Pavle a jaké auto chcete kupovat? Priuse nebo Civica?Lexuse 600h?
Jde o snahu mít co nejnižší spotřebu nebo snad chcete mít auto s moderní technologií?
Můj názor: Spotřeba dnešních hybridů není absolutně zajímavá, technologie momentálně nedomyšlená a částečně na obtíž. Určeno jen pro hraní se spotřebou pro ty,které to baví. Fandím tomu,ale zatím nic pro mě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 16:28, rada
Pokud mohu připojit názor, hybrid je slepá ulička kde se o ekologii nedá mluvit.
Myslím že cesta vede přes vodík, nebo CNG. Hybridy jsou těžší (vezu baterie) tudíž brzdění, rozjezdy, tlumení nerovností, tlumiče, uložení kol, jde dříve do kopru, aby lexus uvezl těžkou baterii musí mít třílitrový šestiválec, díky váze jsou odstředivé síly zvlášť v zatáčkách dost poznat, a aby to jelo musíte těm benzínovým koním dát nažrat. Problémy s ťukanci viz níže, elektronika je náchylná a opravy baterijí potažmo výměna jsou stotisícové sumy. A pak jak ekologická je výroba baterijí? Měl jsem možnost se s lexusy dost povozit, je to krása ale opravdu Hybrid ne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 19:21, rada
Pane Porizka kupte si benzin aspon 2.0, prekopejte na LPG a zbytek mi poslete pls ja si koupim kone a budeme oba ekologicti
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 19.07.2010 22:57, rada
Pokud chcete velké auto,hybrid doporučuji.
Mám hybridní auto 2 roky s nájezdem cca 150000km s průměrnou spotřebou 11L.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.07.2010 07:21, rada
Já mám Prius III cca 5 měsíců a jsem s ním velice spokojen. Nejde jen o spotřebu, tu mám zatím po najetí 2 500 km 4,6 l, ale o ty vychytávky,které to auto má. Veškeré moderní záležitosti, které dnes automobilky montují do různých aut, se zde schází v jednom. Např. Head-Up Display; LED potkávací světlomety (no, které auto to má?); Touch Tracer; adaptivní tempomat; přednárazový bezpečnostní systém; solární ventilační systém; inteligentní parkovací asistent a další. Auto je podle mne i líbivé (samozřejmě je to subjektivní – mě se líbí) a jak tu někdo napsal, řešit při koupi auta, jak jej prodám po pár letech, no to snad ne. Teď jsem prodával 6 let staré auto v plné výbavě, najeto 52 000 km a prodal jsem ho za 19% pořizovací hodnoty a to jsem byl ještě rád. Podotýkám, že bylo velmi zachovalé. Takže pokud si necháte auto třeba 10 let., což dnes auta běžně vydrží, tak je stejně prodejní hodnota nulová, ať máte cokoliv. Navíc při koupi Priusu mi bylo prodejcem sděleno, že ho po ojetí ode mne zase zpětně odkoupí. Také bylo řečeno, že Prius II se zde prodává již od roku 2000 a zatím nezaznamenali výměnu baterií, se kterou se zde pořád straší. Dnes je cena baterií sice dost vysoká, to přiznávám, ale co bude za 8, 10 let? To může být cena podstatně dokonalejších baterií třena za 30% dnešní ceny. Prostě každá sranda něco stojí. A jak zde někdo píše o velkém zatížení auta bateriemi, tak hmotnost celého bateriového modulu vysokého napětí (baterií pro hybridní pohon) je 41 kg. Tak to rozdíl mezi hmotností benzínového a naftového motoru je určitě větší (mohl bych to dohledat, ale není to teď podstatné). Já osobně doporučuji, perfektní svezeníčko. Samozřejmě to není auto pro závodníky, ale pro rozumného řidiče s klidnými rozjezdy a dodržováním rychlostních limitů = pro takového řidiče je to super. Držím Vám palce pro správné rozhodnutí. Jinak pokud se rozhodnete pro Prius, tak počítejte s cca 6 měsíci od objednání do dodání auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.07.2010 08:19, rada
Milane za těch 4,6/100 se dá jezdit například s 320d ED a svezení je úplně někde jinde.
Za mě říkám hybridy ANO, ale až tak za 20let až bude jejich vývoj trošku dále.
Jsou lidé kteří si auto plánují nechat 2-3 roky (mězi ně se řadím i já) a já při koupi řeším i to jak asi ten daný model půjde za ty 2 roky prodat. Určitě si nebudu kupovat Exota kolem kterého poroste v bazaru tráva do výše oken.
To že si někdo nechá uspokojit kecama při prodeji my to od vás koupíme až vás to přestane bavit je pitomost do nebe volající. Zřejmě jste milionář nebo jste ještě žádné auto u delaera neprodával či neměnil protiúčtem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.07.2010 10:38, rada
Také si myslím, že každý soudný člověk, který si kupuje nějakou celkem nákladnou věc, a nepočítá s tím, že ji bude vlastnit až do konce její životnosti, se zamyslí nad tím, jak bude za nějaký čas prodejná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 20.07.2010 22:33, rada
Zajimalo by me jake auto po 6 letech a 53 tis km a vybornem stavu se proda jen za 19% ceny? Snad nejvetsi pad cen je u Mondea a Citroenu C5 a tam teoreticky ten pokles za 6 - 7 let je opravdu okolo tech 70 - 80%......ale kdyz kupuji auto take me zajima jak dalece bude prodejne a za kolik....a nebo mam tolik penez a pak me to netrapi jaka bude prodejni cena....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.07.2010 09:03, rada
Pro Mufik.martin. Je to jednoduché. Jednalo se o Fiat Stilo v plné výbavě včetně vestavěné navigace - pořizovací cena 660 000 Kč a prodejní cena po 6 letech s ujetými "jen" 52 000 km 125 000 Kč. I když odhad podle eurotaxu vycházel na 160 000 Kč, musel jsem cenu několikrát snižovat - žádný zajemce, a až jsem snížil na 125 000 tak byli hned 4 najednou. Tolik na vysvětlenou. Jen tak pro info, po čtyrech letech provozu s najetými cca 35 000 km nabízel autobazar "AAA" 204 000 Kč. Tak padají ceny ojetin a v loni a letos na jaře to bylo pro ojetiny ještě více nepříznivé, ceny šly hodně dolů. Takže nejen Mondea a Citroen C5, ale i jiná auta. To je realita.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 21.07.2010 11:49, rada
Ja mel podobnou smulu se seatem toledoprvni generace, koupili jsem ho chtili pred tim nez se mohli vozit ve velkem stara auta z nemecka, nakup 150 tis a prodej 22 tis a to ho stale nikdo moc nechtel, bylo jich tu mraky...u toho fiatu kdyz mel tak malo najeto se divim ze sel az tak tezko prodat...kdyz jsem kdysi hledal stilo kombi tak bylo stale docela drahe...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.