0
back
 

diskuze k tématu: Nové poplatky za ojetiny se blíží

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.12.2008 12:30, RE: Ceny aut
David V posted by:
Nejsem demagog. Chci v tomto rovnoprávnost pro každého, takže pokud se má paltit ekologická daň, tak to musí být na základě skutečného množství vypuštěných škodlivin a ne pouze na normě, podle které je vozidlo vyrobeno. A pokud se chceš ohánět spotřební daní, tak bych k ní přidal ještě ekodaň a zrušil tyto nesmyslné poplatky. Pak by ekodaň platil každý, kdo by pálil benzín nebo naftu a její výše by přímo závisela na projetých litrech. A bylo by to spravedlivější než teď a nebylo by to jednorázov...
Co se týče parafráze, pak v v podstatě souhlas. Ano, můžu filosofovat do nekonečna, že bezpečnější auto=těžší auto=větší Ek=>musí se někde pohltit. Ale všeho s mírou. Občas je totiž vhodné podívat se do reality. Promluv si někdy se záchranářem, co jezdí k nehodám. Uslyšíš, jak rádi jezdí k různým 120kám, ladám, starým golfům apod. Moderní vozy prostě jsou mnohem bezpečnější (samozřejmě není problém zabít se i v něm).
S ekopoplatky a tvojí rovnoprávností také nemohu souhlasit. Kdyby se dala jako přirážka k dani z PHM, pak na 1l zaplatí stejně žigul i Prius. Najedou-li oba stejně km, pak zaplatí stejnou daň za znečišťování. Ale starý vůz vypustí nesrovnatelně více emisí (i za uvážení stejné spotřeby vozů). To by musela být kombinace ekodaně/l+progresivní sazba daně dle euronormy. Což asi uznáš, je v praxi neproveditelné...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.12.2008 12:31, RE: Ceny aut
rohYpnol posted by:
Ano, bezpečnost nesouvisí s ekotématem. Souvislost je jiného ražení. Spojením jsou právě staré vozy. Neplní jak ekologické normy, tak bezpečnostní normy. Takže bezpečnost a "ekologii" v podstatě spojují právě tyto staré vozy.
Provoz (ne)bezpečným nečiní vozy, ale jejich provozovatelé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.12.2008 12:35, RE: Ještě něco
David V posted by:
Taky si myslím, že pokud už tuto daň zavedli, tak by se měla platit při každé přeregistraci vozidla a ne jen při té první po 1.1.2009. Navíc norma Euro 2 pro benzín má pro NOx+HC lepší hodnoty než pro naftu Euro 3, takže benzínová auta jsou diskriminována. Platí to i v případě E2 pro naftu a E1 pro benzín. Čili, jak jsem v jednom příspěvku psal - dejte eko daň přímo do paliv a nebude to jednorázový příjem, ale trvalý a bude záviset výhradně na množství spáleného paliva tak, jak je to logické, či...
S ekopoplatky a tvojí rovnoprávností nemohu souhlasit. Kdyby se dala jako přirážka k dani z PHM, pak na 1l zaplatí stejně žigul i Prius. Najedou-li oba stejně km, pak zaplatí stejnou daň za znečišťování. Ale starý vůz vypustí nesrovnatelně více emisí (i za uvážení stejné spotřeby vozů). Jednoduše řečeno - z 1l paliva vyprodukují různé vozy různé množství emisí dle normy, kretou splňuje, konstrukce motoru, účinnosti spalování, filtrů spalin apod.. To by musela být kombinace ekodaně/l+progresivní sazba daně dle euronormy. Což asi uznáš, je v praxi neproveditelné... (psal jsem již výše)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.12.2008 13:20, RE: Ještě něco
rohYpnol posted by:
S ekopoplatky a tvojí rovnoprávností nemohu souhlasit. Kdyby se dala jako přirážka k dani z PHM, pak na 1l zaplatí stejně žigul i Prius. Najedou-li oba stejně km, pak zaplatí stejnou daň za znečišťování. Ale starý vůz vypustí nesrovnatelně více emisí (i za uvážení stejné spotřeby vozů). Jednoduše řečeno - z 1l paliva vyprodukují různé vozy různé množství emisí dle normy, kretou splňuje, konstrukce motoru, účinnosti spalování, filtrů spalin apod.. To by musela být kombinace ekodaně/l+progresivní ...
A vztahuješ do té bilance i spotřebované energie a uvolněné zplodiny při výrobě Priusu a Žigula nebo jen terminální produkt spáleného paliva. Myslím si, že zápas o ekologičnost by Prius v globálním měřítku prohrál. Jo a jestli Prius na 100 km spotřebuje stejné množství paliva, jak Žigul (ano bude rozdíl ve složení emisí), asi nebude s Priusem něco v pořádku a měl by tedy platit ekologickou daň. Mimochodem z jednoho litru paliva je množství emisí stejné, jen velikosti jednotlivých složek se liší. Vím, že primárně jde o NOx a HC, prach a CO, což jsou nežádoucí produkty.
Nezastávám se tím Žigula, jen se snažím navrhnout spravedlivější systém řešení a proto si myslím, že výroba litru paliva pro Prius i Žigul zatíží ŽP stejným způsobem, výroba Priusu, který nahradí Žiguli, je ekologicky náročnější než Prius nevyrábět a jezdit se Žigulem i za cenu zhoršených emisí, a proto bych přesunul daň do paliva. Daň z luxusu a ne chudoby.
Mám pocit, že mnozí pro stromy nevidí les. Obnovovat vozový park co 4 roky podstatně více zatěžuje planetu, než prodloužení tohoto intervalu na 10 let, kdy auta s potřebnou péčí ještě pořád dobře slouží. Jaký je průměrné staáří českých ledniček a praček, není to taky alarmující číslo?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.12.2008 20:05, RE: Ještě něco
David V posted by:
A vztahuješ do té bilance i spotřebované energie a uvolněné zplodiny při výrobě Priusu a Žigula nebo jen terminální produkt spáleného paliva. Myslím si, že zápas o ekologičnost by Prius v globálním měřítku prohrál. Jo a jestli Prius na 100 km spotřebuje stejné množství paliva, jak Žigul (ano bude rozdíl ve složení emisí), asi nebude s Priusem něco v pořádku a měl by tedy platit ekologickou daň. Mimochodem z jednoho litru paliva je množství emisí stejné, jen velikosti jednotlivých složek se liší....
Jo to přesně souhlasím. Priuse jsem psal jako PŘÍKLAD. Už jsem taky někde psal, že o životnostu bateríí a tím, jak zatěžují životní prostředí, se raději mlčí. Jenže vozy z 1990-2000 (zhruba) alespoň já považuji za nejzdařilejší kompromis. Některé dostatečně bezpečné, spolehlivé. Podařilo se vychytat dřívější bolístky typu hnijící kastle, elektronika v rozumné míře, dostatečný komfort. A tyto vozy je potřeba vystrnadit. Dnes se vše točí kolem konzumu. Nicméně 120ky, žiguly a podobná "stará garda" již zkrátka přesluhuje a hlavně většina jich je v naprosto zbídačeném stavu.
Prius samozřejmě spotřebuje na stejnou vzdálenost méně paliva než žigul. Ale aby platil z 1l stejnou daň ekodaň jak starý vůz??? Když z 1l zkrátka vyprodukuje méně škodlivin? Nesouhlasím s tím, že škodlivin je stejně, jen v jiném poměru. Škodlivin je podle mě opravdu méně (a nejspíš v jiném poměru).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.12.2008 20:08, RE: Ceny aut
David V posted by:
Provoz (ne)bezpečným nečiní vozy, ale jejich provozovatelé.
Jenže provozovatele nejde jen tak postavit ke zdi a vystřílet. Vozy se obměnit dají... To je trošku rozdíl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 06.12.2008 18:56, RE: Ach ta ekologie
David V posted by:
A není bezohledný ten, kdo se k nim zezadu přiřítí a svou agresivní jízdou je nutí jet málem pravýma kolama ve škarpě. To je jen úhel pohledu. Jo staré škodovky smrdí, ale taková zrychlující TDi smrdí taky, stejně jako kterékoliv jiné právě akcelerující auto. V autě mám klapku, která mi přepne na vnitřní cirkulaci, když vidím, že někoho takovýho dojíždím nebo za ním jedu ve větší vzdálenosti, abych to nemusel čuchat. Co takhle zakázat ledničky, který mají spotřebu 3 kWh/za den a já kvůli nim čuc...
No já teda nevím, ale když jsem nastratoval favorita (kdysi hodně dávno) v garáži, tak jsem otevřel vrata a vyjel. Ted musim driv otevrit vrata (mám C4), protože když ten kolos nakopnu, smrdí jak prase. Taky jsem si všiml, že ty nové fábie pěkně kouřej...máme je v práci a když to kolegové odpoledne zapíchnou a rozjíždějí se domů, za Fabkama je modrý dým, kdežto za jiným autem (krom nafťáku, tam je černej) žadný oblak není...jenom takovej postřeh menší.....pořád mi smrad ze starý škodárny vadí míň, než z TDI, to se nedá....ona totiž, pokud je ta škodovka seřízená, nikde nepropouští olej do bloku atd....tak zas takolik nemoří, jako čipnuté TDi na 132kW :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 06.12.2008 19:10, RE: Ještě něco
David V posted by:
A vztahuješ do té bilance i spotřebované energie a uvolněné zplodiny při výrobě Priusu a Žigula nebo jen terminální produkt spáleného paliva. Myslím si, že zápas o ekologičnost by Prius v globálním měřítku prohrál. Jo a jestli Prius na 100 km spotřebuje stejné množství paliva, jak Žigul (ano bude rozdíl ve složení emisí), asi nebude s Priusem něco v pořádku a měl by tedy platit ekologickou daň. Mimochodem z jednoho litru paliva je množství emisí stejné, jen velikosti jednotlivých složek se liší....
Ty pračky nevim.....naši jsou spolu 24 let a mají všechno již 1x měněné (2 myčky, pračky, lednice atd)...auto ale třetí za tu dobu...ted se chystají taky obměnit...takže dejme tomu auto po 8 letech, spotřebiče cca po 10....??ale bude to častější, protože ty krámy čím dál méně vydrží....Třeba videokamera, v r. 1992 stála sice 40.000.- (a nic to neumělo) ovšem vydržela 11let na původní baterku. V roce 2003 jsem koupil novou, resp. dostal, natočil 8 kazet miniDV (maximálně) a letos úspěšně chcípla po necelých pěti letech (a akumulátor jsem měnil po prvních 3 letech), takže doufám že ta nová, co teď mám, se vysere ještě v záruce :) To kamera po strejci Canon super 8mm na filmový pásek maká ještě dneska, a té je asi 30 let, a světe div se, má původní úplně všechno......takže se nebojim toho, že současná auta tu budou strašit za 20 let.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 06.12.2008 22:29, RE: Ještě něco
dpwagen posted by:
Ty pračky nevim.....naši jsou spolu 24 let a mají všechno již 1x měněné (2 myčky, pračky, lednice atd)...auto ale třetí za tu dobu...ted se chystají taky obměnit...takže dejme tomu auto po 8 letech, spotřebiče cca po 10....??ale bude to častější, protože ty krámy čím dál méně vydrží....Třeba videokamera, v r. 1992 stála sice 40.000.- (a nic to neumělo) ovšem vydržela 11let na původní baterku. V roce 2003 jsem koupil novou, resp. dostal, natočil 8 kazet miniDV (maximálně) a letos úspěšně chcípla ...
No jo, dnes je všechno ve stylu "Ošustit - opustit". Co dodat :/
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 07.12.2008 00:30, RE: Ještě něco
rohYpnol posted by:
No jo, dnes je všechno ve stylu "Ošustit - opustit". Co dodat :/
Jo, reulovaná životnost - prachy se musí točit a nikdo nechce umřít hlady.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 07.12.2008 19:39, RE: Ach ta ekologie
dpwagen posted by:
No já teda nevím, ale když jsem nastratoval favorita (kdysi hodně dávno) v garáži, tak jsem otevřel vrata a vyjel. Ted musim driv otevrit vrata (mám C4), protože když ten kolos nakopnu, smrdí jak prase. Taky jsem si všiml, že ty nové fábie pěkně kouřej...máme je v práci a když to kolegové odpoledne zapíchnou a rozjíždějí se domů, za Fabkama je modrý dým, kdežto za jiným autem (krom nafťáku, tam je černej) žadný oblak není...jenom takovej postřeh menší.....pořád mi smrad ze starý škodárny vadí mí...
Tipuji, že tvá C4 jsou kamna na dehet :) Srovnávat benzin a naftu příliš nejde. Jiné limity, jiné složení exhalací... Čipnuté diesely jsou na zcela jinou debatu. Kouřící Fabie jsem ještě nepotkal. A jak existují vylítané "staré gardy", tak existují i vylítané "nové fára". O tom žádná...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 21.12.2008 19:53, Re:ekologická daň
Já si myslim že je to kravina na n-tou.Protože lidi si ty starý auta budou nadále kupovat, ale vykašlou se na přihlášení a budou jezdit na doklady předchozího majitele, tim pádem vznikne v registru vozidel eště větší bordel než je teď.Naši milí páni poslanci zase vymysleli "dobrou věc pro lidi".Sami si vozej zadky v Superbech a Passatech, který nakoupí stát za peníze daňovejch poplatníků a asi po 2 letech jdou pryč jako ojetiny.Kde takoví lidi, např.důchodci a nebo majetně slabší lidi maj vzít peníze na nový auto, např: 300 000 na Fabii??Stejně jako studenti, kteří nemaj moc peněz, tak byli rádi za škodovky 120 a Favority.Čim teda maj jezdit??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 13:10, RE: pseudoekodaň
tomaskrtek posted by:
To není jen o emisích, těmi jen zaštítěno. Kdyby to bylo jen o nich tak největší ekodaň by platili paka s čipnutým TDi za kterým není nic vidět. Je to také o bezpečnosti, hlavně té pasivní. Pokud povede ekodaň k omlazení vozového parku tak je to jen v pořádku. Když narazím s pět let starým autem do dvacetiletého, následky budou fatální, a je jedno z čí je to viny. A stát si uvědomuje že smrtí občana tratí (vyjma několika skupin ´´nepřizpůsoivého´´ obyvatelstva jedno jaké barvy pleti, a důchodců,...
Tak si přivez to tvoje 5 let staré auto, a já do tebe s chutí narazím 20 let star¨ým Cadillacem, a pak se budeme dohadovat o pasívní bezpečnosti ty šašku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 13:21, RE: Ach ta ekologie
rohYpnol posted by:
Já v podstatě souhlasím. Ale je důležité si uvědomit, že doba zkrátka pokročila. Stav vozu a (ne)bezpečnost v prvé řadě samozřejmě závisí na majiteli. Ale i když by byla např. š105 v perfektním stavu, pak zadní světla stejně svítí jak dušičky. Což není zrovna bezpečné. V kontrastu s mnohem rychleji za ním jedoucím vozidlem (např. oslněným protijedoucími "xenon kity") pak může dojít k nehodě. Atd. Tyto staré vozy zkrátka nesplňují mnohé (a ne jen "ekologické") standarty. Plošně je zakázat je blbo...
No nevím kde jezdíš ani čím, ale sám jsem jel za několika super novými TDI, a že by zrovna voněly nemůžu říct, tak nevím, není to vše spíš o údržbě vozidel??
respond
  1 ... 3 4 5


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.