0
back
 

diskuze k tématu: Nové poplatky za ojetiny se blíží

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 19:19, RE: pseudoekodaň
Giorgio posted by:
Ano, však jsem uvedl, že jde o rok 1985. Jinak bych o veteránské SPZ usiloval dávno. :(

Ale jinak díky za info. :)
tak počkáš ještě rok a měsíc...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 19:21, RE: pseudoekodaň
Joska posted by:
Ano, s poplatky budu souhlasit, až na tom ČR bude jako Německo, Francie nebo třeba alespoň to Rakousko...potom ano.
Každý na tom může být třeba i líp než ten němec nebo rakušan, to už je dneska skutečně věc každého z nás. To že je někdo neschopný ho neomlouvá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 19:24, RE: Ach ta ekologie
David V posted by:
A není bezohledný ten, kdo se k nim zezadu přiřítí a svou agresivní jízdou je nutí jet málem pravýma kolama ve škarpě. To je jen úhel pohledu. Jo staré škodovky smrdí, ale taková zrychlující TDi smrdí taky, stejně jako kterékoliv jiné právě akcelerující auto. V autě mám klapku, která mi přepne na vnitřní cirkulaci, když vidím, že někoho takovýho dojíždím nebo za ním jedu ve větší vzdálenosti, abych to nemusel čuchat. Co takhle zakázat ledničky, který mají spotřebu 3 kWh/za den a já kvůli nim čuc...
jenže majitel takové staré calexky apod. je postižen už placením té spotřeby, majitel třicetiletého žigula zatím bohužel není postižen nijak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 20:02, RE: Ach ta ekologie
David V posted by:
A není bezohledný ten, kdo se k nim zezadu přiřítí a svou agresivní jízdou je nutí jet málem pravýma kolama ve škarpě. To je jen úhel pohledu. Jo staré škodovky smrdí, ale taková zrychlující TDi smrdí taky, stejně jako kterékoliv jiné právě akcelerující auto. V autě mám klapku, která mi přepne na vnitřní cirkulaci, když vidím, že někoho takovýho dojíždím nebo za ním jedu ve větší vzdálenosti, abych to nemusel čuchat. Co takhle zakázat ledničky, který mají spotřebu 3 kWh/za den a já kvůli nim čuc...
Zapomínáš, že se můžu za tou 120kou (či něčím jiným) ploužit v bezpečné vzdálenosti a stejně ten smrad budu čichat. Smrad je také jeden z důvodů, proč se mnozí snaží tyto šroty předjet stůj co stůj. jaké pak vznikají situace, asi nemusím psát. Vnitřní cirkulace je fajn, ale nejde použít např. v pařáku bez klimy nebo za deště/zimy (začnou se rosit okna, že).
Ono je to s těmito vozy jako s kouřením. Také kuřák může nekuřákovi říct, ať si vezme dýchací přístroj. Takže kuřák potom také nikoho neobtěžuje. Nebo nemám jako nekuřák stát vedle něho...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 20:10, RE: Ceny aut
rohYpnol posted by:
Souhlasím s vámi. ale co se týče mých myšlenek: i vozy vyrobené před r.1990 (a můžeme diskutovat o tom, jestli ne zrovna 1988 nebo 1992, leč tady jádro pudla opravdu není...) mohou být stále technicky v dobré kondici. Ale ony musí splňovat předpisy platné v té době (tehdy pomalu ani nevěděli, že nějaké emise jsou - takže to může čadit jak fabrika a předpisy to splňuje, že ano. To znamená jediné. Že i kdyby fungovaly STK tak, jak by měly, tyto auta z provozu nevyřadí.
Další věcí je, že tyto vozy ...
Pozorně jsem četl tvé příspěvky, protože mne velmi zaujaly a ve většině se s nimi ztotožňuji. Co mi však přijde mimo mísu, to je nahlížení na riziko poranění ve starších autech a s tím související státní náklady na léčbu atd. Při tomto uvažování bychom potom současně měli zakázat kouření, dohlížet na míru konzumace alkoholu, kontrolovat a postihovat lidi, kteří si nesprávnou stravou zatěžují žlučník, zakázat rizikové adrebnalinové sporty atd. atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 21:00, RE: pseudoekodaň
Joska posted by:
Přesně tak, lidé přeci nejezdí ve starých plečkách jen tak z plezíru ale prostě proto, že na lepší nemají. Je to jenom klacek na méně majetné a na novější auto jim to rozhodně nepřidá, ba naopak. Za ekologii a ještě finanční krizi se dá schovat spoustu lumpáren a tato je jedna z těch největších. Podraz vlády na vlastních lidech...prasečina. Jo až budeme s životní úrovní srovnatelní s takovým Německem či Francií, potom ano, potom uzraje čas na "šikanu" starých vozidel, ale nyní na to nejsme připraveni.
Taky nesouhlasím, mělo by to fungovat tak, že autem nemůže jezdit úplně každý! Měl by jezdit jenom ten, kdo na to má, ale ne že by to byli nějací pracháči. Je to jen o tom, že by měli všichni počítat s následky z provozu vozidla a podle toho by to mělo vypadat. Nemáš na lepší auto a to Tvoje se již rozpadá? Tak si buď půjč, nebo nejezdi, ale nemělo by se jezdit za každou cenu! Třeba cikáni si tím halvu nelámou. Jezdí bez papírů, bez TP a je jim to salám. na ty by si měl stát posvítit. Doufám, že to nikdo nevymaže, dyť je to pravda))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.12.2008 22:22, RE: Ceny aut
radim posted by:
Pozorně jsem četl tvé příspěvky, protože mne velmi zaujaly a ve většině se s nimi ztotožňuji. Co mi však přijde mimo mísu, to je nahlížení na riziko poranění ve starších autech a s tím související státní náklady na léčbu atd. Při tomto uvažování bychom potom současně měli zakázat kouření, dohlížet na míru konzumace alkoholu, kontrolovat a postihovat lidi, kteří si nesprávnou stravou zatěžují žlučník, zakázat rizikové adrebnalinové sporty atd. atd.
Však to bych taky udělal :p Je tady ale malý rozdíl. Kouření, alkohol je závislost (v nadbytečném množství ohrožující zdraví). A té se stát alespoň minimálně věnuje (léčebny,...). Jízdě v starém autě se nikdo nevěnuje. Nevím jak vy, ale pokud si to alespoň trošku sesumírujete, vyjde vám, že mnoho nehod, které se účastní přestárlá vozidla, jsou smrťáky. Z jistého pohledu bych měl být spokojený, protože stát tím pádem neplatí žádné náklady na léčbu. Já ale myslím, že nejcennější je lidský život slušného člověka. Nicméně obecně - čím bezpečněji bude na silnicích, tím méně budeme muset platit státu. Stálo by zato uvést zde, kolik stojí průměrně léčba 1 pacienta po dopravní nehodě, kdy došlo k újmě na zdraví. Vynásobením počtem těchto nehod byste dostal určitě velmi zajímavé číslo...
Nezapírám, že bych zakázal kouření, jenže to nejde. Protože jsem tolerantní, tak si jen přeji, aby byly kuřáci ohleduplní a já stále nemusel dýchat ten smrad (což se mi samozřejmě nepovede). Nezapírám, že bych opilce nechal hradit náklady na jejich ošetření, neboť to zcela zbytečně vysává prostředky nás všech. Součástí svéprávného člověka snad je, že se neožere jak dobytek na plech. Pokud by věděl, že zas bude platit, možná by si to dvacáté pivo v hospodě rozmyslel...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 07:40, RE: pseudoekodaň
Šakal posted by:
Taky nesouhlasím, mělo by to fungovat tak, že autem nemůže jezdit úplně každý! Měl by jezdit jenom ten, kdo na to má, ale ne že by to byli nějací pracháči. Je to jen o tom, že by měli všichni počítat s následky z provozu vozidla a podle toho by to mělo vypadat. Nemáš na lepší auto a to Tvoje se již rozpadá? Tak si buď půjč, nebo nejezdi, ale nemělo by se jezdit za každou cenu! Třeba cikáni si tím halvu nelámou. Jezdí bez papírů, bez TP a je jim to salám. na ty by si měl stát posvítit. Doufám, ...
Ty BLBE Jsme penzisti do obchodu a k lékaři máme 10 km první zastávka MHD je 4 km.Mám Peugeota 106 60000km v perfektním stavu r.v. 93.To taky vypouštím víc škodlivin než některý /ůspěšný/podnikatel který najezdí co já za 18 let za rok.Takže by jsme si koupily příšeru viz. Fabia II na liesing? A to nám ho dají nebo dle Vaší rady chodit pěšky?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 07:50, RE: pseudoekodaň
tomaskrtek posted by:
tak počkáš ještě rok a měsíc...
Pokud vím, tak se ta hranice neposouvá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 07:59, RE: Ceny aut
rohYpnol posted by:
Však to bych taky udělal :p Je tady ale malý rozdíl. Kouření, alkohol je závislost (v nadbytečném množství ohrožující zdraví). A té se stát alespoň minimálně věnuje (léčebny,...). Jízdě v starém autě se nikdo nevěnuje. Nevím jak vy, ale pokud si to alespoň trošku sesumírujete, vyjde vám, že mnoho nehod, které se účastní přestárlá vozidla, jsou smrťáky. Z jistého pohledu bych měl být spokojený, protože stát tím pádem neplatí žádné náklady na léčbu. Já ale myslím, že nejcennější je lidský život sl...
pokusím se o malou osvětu ikdyž je mi jasné,že budu čelit kritice...
Ono to není jen to co se říká v tv a píše v tisku.Ano chtějí omladit vozový park a "vybavit" nás novějšími,bezpečnějším,ekologičtějšími ... vozy.
Nečekám,že tomu bude každý věřit,ten zákon vznikl na základě lobování "velkých zvířat v autoprůmyslu" na dovoz(ce) a omezit je v dovozu čehokoliv.
Jednou z hlavních myšlenek jsou samozřejmě prachy,ale to nikdo nemůže říkat a psát.(čeští NEJ prodejci vozů mají zájem,aby se zlikvidovaly PŘI NEJMENŠÍM "mini a menší" dovozci co si přivydělají dotažením pár vraků ročně za pár euro a prodají to třeba jen za 5-10tisíc, dělá to jednoduše už moc lidí.
To,že nový zákon doprovází spousta otázek nejen od Vás (je správné) ,ale je to vedlejší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 08:15, RE: pseudoekodaň
tomaskrtek posted by:
Každý na tom může být třeba i líp než ten němec nebo rakušan, to už je dneska skutečně věc každého z nás. To že je někdo neschopný ho neomlouvá.
Český důchodce se opravdu těžko bude mít líp, jak Němec či Rakušan.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 08:31, RE: Ceny aut
rohYpnol posted by:
Však to bych taky udělal :p Je tady ale malý rozdíl. Kouření, alkohol je závislost (v nadbytečném množství ohrožující zdraví). A té se stát alespoň minimálně věnuje (léčebny,...). Jízdě v starém autě se nikdo nevěnuje. Nevím jak vy, ale pokud si to alespoň trošku sesumírujete, vyjde vám, že mnoho nehod, které se účastní přestárlá vozidla, jsou smrťáky. Z jistého pohledu bych měl být spokojený, protože stát tím pádem neplatí žádné náklady na léčbu. Já ale myslím, že nejcennější je lidský život sl...
Z hlediska pravděpodobnosti: člověk s 15 let starým autem, který najede do 5000km ročně, versus člověk s autem novým, který najede 50 000km za rok. Kdo má větší šanci účastnit se autonehody s následnou drahou léčbou v nemocnici?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 09:20, RE: pseudoekodaň
Giorgio posted by:
Pokud vím, tak se ta hranice neposouvá.
myslím že posouvá, jde o stáří vozu 25 let
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 09:43, RE: Ceny aut
briketomet posted by:
Z hlediska pravděpodobnosti: člověk s 15 let starým autem, který najede do 5000km ročně, versus člověk s autem novým, který najede 50 000km za rok. Kdo má větší šanci účastnit se autonehody s následnou drahou léčbou v nemocnici?
...tím, že s někým sociálně cítím ještě přeci nejsem komunista a pod. ... tím chci říci, že Vám i třeba mně, kteří máme na lepší auto a jsme na tom finančně dobře, může být tento zákon u pr...zadnice a naopak můžeme křičet, že je skvělý, protože konečně ty hnusný starý auta zmizí (pochybuju o tom) z našich cest, A L E bydlím na vesnici a vím, že pro mnoho lidí je jejich střičké auto i nyní velký a k životu nezbytně nutný majetek. Na to, aby se přestěhovali do města nemají, pracují třeba ve 20 km vzdáleném družstvu (blíž práce není), musí vozit děti do jeslí, školek, škol, manželku do práce...dále jsou tu návštěvy lékaře, zubaře...vzdálené úřady, nulová doprava, vlaky sem nejezdí, autobus stěží 2 x denně a jede jenom někam...a jak tito lidé příjdou k tomu, že po novém roce se stane jejich auto neprodejným - i když v dobrém stavu, nikdo jej nebude chtít, díky poplatkům... !?! A dále, když tedy zatouží po něčem "novějším", určitě nebudou mít na nic suprového a i když se své škůdky zbaví, stejně nakonec koupí něco, kde alespoň těch 5.000,-Kč budou muset při přihlášení zaplatit...a to je správné ??! Pro takové lidi jsou částky ve výši 10 či 5 tisíc Kč značnou sumou. A nechápu, že někdo takové lidi považuje za neschopné a klidně napíše, že je jejich vina, že se nemají tak dobře, jako třeba Němec či Francouz, to jsou všichni úspěšní a majetní lidé tak bezcitní, bezohlední a nafoukaní ? Dobře, budeme všichni podnikat a kdo bude v našich firmách pracovat ? Kdo upeče rohlíky, kdo zamete silnice, kdo bude učit naše děti a co důchodci, ty postřílíme ??? Zase se budu jen a jen opakovat a proto už s touto diskuzí raději končím, ale ČR na takové věci ( a na spoustu jiných) není celkově - v globálu připravená, prostě není ! Ano, myšlenka dobrá, ale provedení děsivé a ještě načasované úplně blbě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 10:37, RE: Ceny aut
Joska posted by:
...tím, že s někým sociálně cítím ještě přeci nejsem komunista a pod. ... tím chci říci, že Vám i třeba mně, kteří máme na lepší auto a jsme na tom finančně dobře, může být tento zákon u pr...zadnice a naopak můžeme křičet, že je skvělý, protože konečně ty hnusný starý auta zmizí (pochybuju o tom) z našich cest, A L E bydlím na vesnici a vím, že pro mnoho lidí je jejich střičké auto i nyní velký a k životu nezbytně nutný majetek. Na to, aby se přestěhovali do města nemají, pracují třeba ve 2...
Tohle je myslím obecná reakce na celou diskuzi a né přímá reakce na briketometa, který má trefnou poznámku o pravděpodobnosti havárie vzhledem k času stráveném na silnici. Všech těch velmi schopných a úspěšných bych se chtěl zeptat, jestli dělají nějakou opravdu prospěšnou činnost (lékař, učitel, hasič, popelář apod.) nebo jsou to finanční poradci, konzultanti, bankovní úředníci a jiná bezcenná pakáž, která má ovšem ty nejlepší platy. Kdybychom my pitomci nežili na dluh (hypotéka, leasing a jiné půjčky), tak spousta těchto darmožroutů chcípne hlady. A mnohdy jsou to stejní lidé, kteří mají odvahu kázat o lenosti - je vidět, že se jim zatím nestalo nic, kdy by potřebovali někoho líného s podstatně niším platem, aby jim třeba zašil rozšvihlé obočí, kdy je trefil golfový míček nebo sešrouboval nohu po "workshopu" v alpském středisku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 10:43, Rada
Mám výbornou radu pro všechny, kmu lezou na nervy staré vozy brázdící naše silnice. Až budete měnit svoje dosavadní vozidlo za novější, tak jej rozmontujte a všechny části odneste do sběrných surovin kovového odpadu a plasty do sběrných ekodvorů. Jedině tak budete mí 100% jistotu, že se z Vašeho auta nestane vrak, který jednou nebudete chtít na silnici vidět a nestane se, že by se ND z Vašeho auta použily na opravu jiného, které se po havárii bude muset taky zlikvidovat. Dokud tohle nebudete dělat, tak si vyprošuji nářky o starých autech na silnici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 11:10, RE: Ceny aut
briketomet posted by:
Z hlediska pravděpodobnosti: člověk s 15 let starým autem, který najede do 5000km ročně, versus člověk s autem novým, který najede 50 000km za rok. Kdo má větší šanci účastnit se autonehody s následnou drahou léčbou v nemocnici?
samozřejmě ten co najezdí 50k za rok, ale spočítej si, kolik zaplatí státu na spotřební dani z paliva
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 11:12, RE: pseudoekodaň
PROCHOR posted by:
Ty BLBE Jsme penzisti do obchodu a k lékaři máme 10 km první zastávka MHD je 4 km.Mám Peugeota 106 60000km v perfektním stavu r.v. 93.To taky vypouštím víc škodlivin než některý /ůspěšný/podnikatel který najezdí co já za 18 let za rok.Takže by jsme si koupily příšeru viz. Fabia II na liesing? A to nám ho dají nebo dle Vaší rady chodit pěšky?
znám důchodce kteří si co tři roky berou nové Punto na leasing, staré tam vždy nechají jako akontaci, a také to bez problémů zvládají
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 11:15, RE: Rada
David V posted by:
Mám výbornou radu pro všechny, kmu lezou na nervy staré vozy brázdící naše silnice. Až budete měnit svoje dosavadní vozidlo za novější, tak jej rozmontujte a všechny části odneste do sběrných surovin kovového odpadu a plasty do sběrných ekodvorů. Jedině tak budete mí 100% jistotu, že se z Vašeho auta nestane vrak, který jednou nebudete chtít na silnici vidět a nestane se, že by se ND z Vašeho auta použily na opravu jiného, které se po havárii bude muset taky zlikvidovat. Dokud tohle nebudete děl...
Jo a komu by se to nechtělo demontovat samotnýmu, tak se spolu můžeme domluvit na nějakém ekologickém poplatku, jehož výše se bude odvíjet od nějakého důležitého kritéria - třeba rozvoru náprav a já mu auto rozmonutji, díly znehodnotím, aby byla jistota, že půjdou rovnou do tavby a vystavím certifikát, na který obdrží slevu 3% při nákupu auta na leasing. Mimoto bych zcela zakázal opravovat havarovaná vozidla pod trestem zabavení a zlikvidování stroje a pokuty podle nějakého důležitého kritéria - třeba počet vystřelených airbagů. Pokud auto airbagy nemá, setnula by se majiteli hlava, aby si to příště rozmyslel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.12.2008 11:17, RE: Ceny aut
tomaskrtek posted by:
samozřejmě ten co najezdí 50k za rok, ale spočítej si, kolik zaplatí státu na spotřební dani z paliva
Nemotej dohromady věci, které k sobě nepatří - to není argument pro tuto diskusi.
respond
1 2 3 4 5


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.