0
back
 

diskuze k tématu: Nové BMW M3 bude mít 420 koní bez turba

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 08:45, BMW
Moc jsem nepochopil vetu: protoze neni preplnovany, tak 85% krouticiho momentu je uz od 2 tis otacek? to by znamenalo, ze v pripade preplnovatni na tom bude auto hure, ale podle me je to naopak ne? Ze prave diky preplnovani, je kroutak jeste vetsi, a od jeste nizsich otacek nebo jak to je? Kdyz vezmu jakykoliv motor, ktery automobilka nabizi ve verzi S i BEZ turba, tka je krasne videt, kde a jak velky maji kroutak. Turbo vzdycky zvysi kroutak a dosahuje ho v mnohem nizsich otackach
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 08:46, BMW - to jsou kone:)
Rikam, BMW pak dlouho nic, zbyle nemecke automobilky a potom ty sracky az za plotem.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 09:46, RE: BMW - to jsou kone:)
David_Logins posted by:
Rikam, BMW pak dlouho nic, zbyle nemecke automobilky a potom ty sracky az za plotem.....
Ono mercedes kdyz neco postavi tak to taky stoji za to, a kdyz to jeste Upravi seriove AMG nebo potom tuning Brabus tak to je nadhera. Ale jinak vyborny sportovni vozy, odvozene od seriovky normalni ma Merdeces taky vyborne. Jinak me u BMW porad vadi interier. Jsou takove moc obycejne. Miluju interiery Audi ty jsou pravdu krasne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 10:00, odbornost
Někteří "autoři" by se měli vrátit do školy. Přeplňované motory mají vrchol kroutící momentu posazen níž, jak správně předpokládá mufik
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 11:42, RE: BMW
mufik.martin posted by:
Moc jsem nepochopil vetu: protoze neni preplnovany, tak 85% krouticiho momentu je uz od 2 tis otacek? to by znamenalo, ze v pripade preplnovatni na tom bude auto hure, ale podle me je to naopak ne? Ze prave diky preplnovani, je kroutak jeste vetsi, a od jeste nizsich otacek nebo jak to je? Kdyz vezmu jakykoliv motor, ktery automobilka nabizi ve verzi S i BEZ turba, tka je krasne videt, kde a jak velky maji kroutak. Turbo vzdycky zvysi kroutak a dosahuje ho v mnohem nizsich otackach
Tohle, co popisuješ, přesně platí pro naftové motory, ale mám obavu, že u benzínových je to jinak. Naftový motor tlačí do válce neustále maximální množství vzduchu a jen dávkováním paliva se dosahuje požadovaného výkonu. U benzínového motoru se stlačuje už hotová směs, takže při nízkých režimech není sepnutí turba potřebné a dokonce ani žádoucí. Benzínový turbomotor má díky hrozbě detonačního spalování (čili samovznícení směsi ještě před okamžikem zážehu) snížen kompresní poměr o 10-20% oproti atmosférickému, a proto v nízkých otáčkách (docházelo by totiž k zmíněnému detonačnímu spalování) je turbomotor lenivější, neboť turbo ani nespíná. O to výraznější nárůst tahu může řidič pociťovat v okamžiku, kdy se roztočí turbodmychadlo. Rád to s někým prodiskutuji, abychom to úplně principielně dotáhli.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 13:12, RE: BMW
David V posted by:
Tohle, co popisuješ, přesně platí pro naftové motory, ale mám obavu, že u benzínových je to jinak. Naftový motor tlačí do válce neustále maximální množství vzduchu a jen dávkováním paliva se dosahuje požadovaného výkonu. U benzínového motoru se stlačuje už hotová směs, takže při nízkých režimech není sepnutí turba potřebné a dokonce ani žádoucí. Benzínový turbomotor má díky hrozbě detonačního spalování (čili samovznícení směsi ještě před okamžikem zážehu) snížen kompresní poměr o 10-20% oproti a...
No pokud vezmu napriklad motor octavia 1.8 a 1.8T tak krome toho ze bez turba ma nizsi vykon, tak i kroutak je mensi a dosahovan az dost vysoko, radove vetsinou mezi 3 - 4 tis otackami, ale 1.8T ten smay motor s tubrem, ma kroutka 210Nm a ma ho uz od 1750 otacek. To same pokud vezmem napriklad 2.0 FSI a TFSI, tam je taky kroutak vetsi a dosahovat uz nekde mezi 1500 a 2000 tis otackama, prece teorie turba by mela platiti vsude ne? a to zvyseni vykonu, tociveho monentu a snizeni otacek ve kterych motor dosahne na maximum koutaku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 13:30, RE: BMW
mufik.martin posted by:
No pokud vezmu napriklad motor octavia 1.8 a 1.8T tak krome toho ze bez turba ma nizsi vykon, tak i kroutak je mensi a dosahovan az dost vysoko, radove vetsinou mezi 3 - 4 tis otackami, ale 1.8T ten smay motor s tubrem, ma kroutka 210Nm a ma ho uz od 1750 otacek. To same pokud vezmem napriklad 2.0 FSI a TFSI, tam je taky kroutak vetsi a dosahovat uz nekde mezi 1500 a 2000 tis otackama, prece teorie turba by mela platiti vsude ne? a to zvyseni vykonu, tociveho monentu a snizeni otacek ve kterych ...
A nemáš někde ty křivky těch motorů po ruce? Ty oběhy naftového a benzínového motoru se přecejen liší a dle toho je udělaná regulace. Naftovej motor můžeš přeplnit, co se do něj vejde a nic se neděje, ale pokud stlačíš směs s palivem, tak se nekontrolovaně rozhoří.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 14:48, RE: BMW
mufik.martin posted by:
Moc jsem nepochopil vetu: protoze neni preplnovany, tak 85% krouticiho momentu je uz od 2 tis otacek? to by znamenalo, ze v pripade preplnovatni na tom bude auto hure, ale podle me je to naopak ne? Ze prave diky preplnovani, je kroutak jeste vetsi, a od jeste nizsich otacek nebo jak to je? Kdyz vezmu jakykoliv motor, ktery automobilka nabizi ve verzi S i BEZ turba, tka je krasne videt, kde a jak velky maji kroutak. Turbo vzdycky zvysi kroutak a dosahuje ho v mnohem nizsich otackach
Souhlas, myslim, že správně ta věta měla znít: ..."PŘESTOŽE motor neni přeplňovaný...".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 15:00, RE: odbornost
donald posted by:
Někteří "autoři" by se měli vrátit do školy. Přeplňované motory mají vrchol kroutící momentu posazen níž, jak správně předpokládá mufik
Asi si popletl slova, misto prestoze napsal protoze..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 15:02, RE: BMW
David V posted by:
A nemáš někde ty křivky těch motorů po ruce? Ty oběhy naftového a benzínového motoru se přecejen liší a dle toho je udělaná regulace. Naftovej motor můžeš přeplnit, co se do něj vejde a nic se neděje, ale pokud stlačíš směs s palivem, tak se nekontrolovaně rozhoří.
Sepnutí turba = nesmysl, turbo se roztáčí postupně pomocí výfukových plynů = záleží na otáčkách motoru. Průběh křivky kroutícího momentu je závislý na velikosti turba, tzn. že u běžných turbo motorů, kde je nárůst výkonu oproti atmosférické verzi mezi 30-40%, je turbo relativně malé a roztáčí se rychle. Pak je výsledek takový jak říká Mufik u octavie. Při použití velkého turba, kde je nárůst třeba i o 100 a někdy i více procent, se turbo roztáčí nejdříve kolem 3000ot. i později. Pak je nepříjemný turboefekt, kdy auto do uvedených otáček prakticky nezrychluje a pak vystřelí. U octávie porovnáme stejný objem, kdy se s nárůstem hodnot s turbem jaksi počítá, ale pro lepší představu: nová M3 má při 2000ot. 85% maxima = 340Nm. Saab 9-5 Aero má z 2,3 turbo motoru 350Nm. při 1800ot. Z toho vyplývá, že průběh je u turbo motorů(při použití běžného=malého turba) podstatně lepší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 17:10, RE: BMW
Bobo posted by:
Sepnutí turba = nesmysl, turbo se roztáčí postupně pomocí výfukových plynů = záleží na otáčkách motoru. Průběh křivky kroutícího momentu je závislý na velikosti turba, tzn. že u běžných turbo motorů, kde je nárůst výkonu oproti atmosférické verzi mezi 30-40%, je turbo relativně malé a roztáčí se rychle. Pak je výsledek takový jak říká Mufik u octavie. Při použití velkého turba, kde je nárůst třeba i o 100 a někdy i více procent, se turbo roztáčí nejdříve kolem 3000ot. i později. Pak je nepříjemn...
prave som chcel reagovat - presne tak...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 17:12, RE: BMW
spinanie turba je kravina posted by:
prave som chcel reagovat - presne tak...
turbo sa toci stale, od nastartovania motoru. Zalezi len od tlaku vyfukovych plynov, ci sa toci rychlejsie a dodava tlak alebo sa toci pomalsie... ale toci sa furt....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 17:12, RE: BMW
spinanie turba je kravina posted by:
turbo sa toci stale, od nastartovania motoru. Zalezi len od tlaku vyfukovych plynov, ci sa toci rychlejsie a dodava tlak alebo sa toci pomalsie... ale toci sa furt....
no, a na picu som sa podpisal..... takze sorry
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 17:13, RE: BMW
Bobo posted by:
Sepnutí turba = nesmysl, turbo se roztáčí postupně pomocí výfukových plynů = záleží na otáčkách motoru. Průběh křivky kroutícího momentu je závislý na velikosti turba, tzn. že u běžných turbo motorů, kde je nárůst výkonu oproti atmosférické verzi mezi 30-40%, je turbo relativně malé a roztáčí se rychle. Pak je výsledek takový jak říká Mufik u octavie. Při použití velkého turba, kde je nárůst třeba i o 100 a někdy i více procent, se turbo roztáčí nejdříve kolem 3000ot. i později. Pak je nepříjemn...
Bobo ma absolunti pravdu, ze zalezi jeste na veliksoti turba. Jestli nekdo pamatuje na Ford Escord Cosworth nebo jak se to pise, tak ten ma turbo opravdu velke, motor je orpavdu na dany objem brutalne vykony a je to presne jak psal bobo, do 3 tis otacek mate pocit, ze mate 1.2 a pak to temer nekontrolovatelne vystreli opravdu brutalni razanci. Byla tady jedna recenze na tohoto escorta s timto mtoorem, autor tam primo psal, ze kdyz chce predjizdet, potrebuji i nekolik vterin nez se turbo roztoci, ale pak ze to stoji za to. Akroat, ze si to chce zvyknout na to, kolik casu presne turbo potrebuje k roztoceni. Jak je to napriklad kdyz jedete ustalenou rychlosti s beznym malym turbem? Funguje nebo je vypnute? jedete na klasicky atmosfericky motor nebo i na turbo?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 18:40, RE: BMW
mufik.martin posted by:
Bobo ma absolunti pravdu, ze zalezi jeste na veliksoti turba. Jestli nekdo pamatuje na Ford Escord Cosworth nebo jak se to pise, tak ten ma turbo opravdu velke, motor je orpavdu na dany objem brutalne vykony a je to presne jak psal bobo, do 3 tis otacek mate pocit, ze mate 1.2 a pak to temer nekontrolovatelne vystreli opravdu brutalni razanci. Byla tady jedna recenze na tohoto escorta s timto mtoorem, autor tam primo psal, ze kdyz chce predjizdet, potrebuji i nekolik vterin nez se turbo roztoci,...
Pokud vím, tak turbo sepne až od určitých otáček. Proto měly některé výkonné vozy turba dvě, která sepla postupně (sekvenčně) např. Mazda RX - 7. Z důvodu obecně malého točivého momentu kterým Wankel disponuje. Přičemž malé turbo točilo prakticky od volnoběhu a ve vyšších otáčkách se přidalo větší. Tím byl eliminován i tzv. turbo efekt. V zásadě platí, že čím "menší" turbo, tím dřív sepne (od nižších otáček). Proto některé tuningové vozy u kterých jde především o obrovský výkon mají jedno veliké turbo, které dovolí vysoký výkon v úzkém rozsahu otáček a trpí adekvátním turboefektem. Pamatuji se, když Stig Blomquist vzpomínal na Audi Quattro pro skupinu B (600 PS+), že "do cca 3 tis. ot./min zrychlovalo jako dieslový taxík a nad touto hranicí to bylo jako když do vás narazil vlak."
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 18:52, Slabá M3??????????????????
Já osobně jsem zvědavý jak asi vypadá takový oslnivý výkon. Třeba 600 koní by stačilo? Viděl jsem taky video z Japonska s Toyotou Supra Turbo o výkonu 1265 koní. Taky málo? Pak mě napadá, že jistý velice bohatý Japonec staví Lamborghini Diablo o výkonu 1400 koní. Pořád to není dost oslnivé? Tak by snad mohl stačit dragster kategorie Top Fuel o výkonu cca 8000 koní.
Já s žádnou M3 nikdy nejel, ale pokud vím tak na nedostatek výkonu si nikdo nestěžoval. A 400 koní, že není oslnivá hodnota? Podle mě je to hodnota na hranici využitelnosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 19:25, Vykon
Pro osmivalcovy motor je preplnovani z duvodu zlepseni prubehu tociveho momentu zbytecne, protoze velkoobjemove motory maji vzdycky posazeny max tocivy moment niz nez nizkoobjemove motory, takze ja si myslim, ze pridanim turba by se v otackach okolo 2000 nestalo nic prevratneho.
Diky, ze jste srovnavali Octavie 1,8 a 1,8T.To je spravna cesta.Jen tak dal.Mozna si je nekdy koupite
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 21:38, RE: Vykon
Skoda rulez,,simply clever posted by:
Pro osmivalcovy motor je preplnovani z duvodu zlepseni prubehu tociveho momentu zbytecne, protoze velkoobjemove motory maji vzdycky posazeny max tocivy moment niz nez nizkoobjemove motory, takze ja si myslim, ze pridanim turba by se v otackach okolo 2000 nestalo nic prevratneho.
Diky, ze jste srovnavali Octavie 1,8 a 1,8T.To je spravna cesta.Jen tak dal.Mozna si je nekdy koupite
Ale tady neslo vubec o octavii, nebo o to ze ji chceme nebo vlastnime, bylo to prvni co menapadlo kde de da srovnat motor stejny s turbem i bez. Prodost nektere automobilky nenabizeji stejny motor s turbem a bez, proto me to napadlo. Jinak jen pro informaci Skodovku v rodine nemame, a budeme kupovat mondeo, takze to neni ani skoda, ani VW. Byl bych rad, kdyby jste si nechali vase prihlouple narazky ohledne toho: mozna si je nekdy koupite :) hodne lidi ma jina auta stejne ceny, ja napriklad za cenu octavie take kupuji mondeo, ale i kdybych kpoval octavii tak je to vec nasi rodiny do cehu investuji penize. Vas taky nikdo nebuzerujete jake auto mate
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 22:07, RE: BMW
i posted by:
Pokud vím, tak turbo sepne až od určitých otáček. Proto měly některé výkonné vozy turba dvě, která sepla postupně (sekvenčně) např. Mazda RX - 7. Z důvodu obecně malého točivého momentu kterým Wankel disponuje. Přičemž malé turbo točilo prakticky od volnoběhu a ve vyšších otáčkách se přidalo větší. Tím byl eliminován i tzv. turbo efekt. V zásadě platí, že čím "menší" turbo, tím dřív sepne (od nižších otáček). Proto některé tuningové vozy u kterých jde především o obrovský výkon mají jedno veliké...
Takze este raz. Turbo nespina. Turboduchadlo sa zacne tocit ihned po nastartovani a dotoci sa az ked zhasnete motor. Nezalezi kolko kusov dmychadel je v motorovom priestore. Male turbo ducha uz od malych otacok, lebo je lahke atd. ale ma obmedzeny vykon. To mate jak z vrtulou na vrtulovom lietadle. Od istych otacok vrtule sa zacne jej vykon znizovat. Ked male turbo dosiahne svoj vykonnostny strop, tak sa zrejme sanie prepne na velke turbo, ktore sa akurat dostava do optimalnych otacok. Obidve turbinky sa vsak tocia furt, je nezmysel aby sa jedna roztocila a potom sa nejakym sposobom ubrzdila a roztocila sa ta druha alebo tak.... jo som mudrlant, no a co teraz?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 29.03.2007 23:13, hech!
Na mého Barkase B1000 se nechytá nějaká m3.
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.