0
back
 

diskuze k tématu: Jak je to s bezpečností u velkých aut

category of topic classification: poradna, technické dotazy, ostatní, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.12.2008 19:18, RE: Bezpečnost
Osel II posted by:
Já nevím, původně jsem si myslel, že nejbezpečnější je přece stříbrná octávka na hlínách, v TDi s křídlem, protože má v testu 7 hvězd. Je to teda tak, že čím větší, tím při srážce lepší? Potom bych navrhoval Abrams 1A2 a lepší, bo má přes 62 tun a jeví se mi lepší volbou než T-72 s nějakejma 42,5 tunama. Co na to redakce? Děkuji za radu.

Hýky, hýk

PS: Oba dva pravé a nefalšované of roady jsou dostupné i v eco verzi, protože umí spalovat E85! A vo tom toje! Spotřebu 300/100 na silnici taky nev...
http://www.youtube.com/watch?v=lJC1unnuwds&feature=related

Tady máš názorný test. Asi bych volil Abramse...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.12.2008 19:20, Já říkal že...
...105/120ky jsou nebezpečné...

http://www.youtube.com/watch?v=Vqu-TqOFBzY&feature=related
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.12.2008 19:32, RE: Falešný pocit dezpečí
Reno posted by:
Pán se ptá po bezpečném autě pro manželku, protože ví, jak jezdí. Z toho tak nějak podvědomě chápu, že jezdí mizerně. V mastodontu typu Q7 bude opravdu v bezpečí, ale ve velkém nebezpečí budou všichni kolem. Až rozmasakruje nějaké důchodce ve stařičké škodovce, bude jí nějaký pátek nosit pomeranče do lapáku, a pak ho napadne, jestli nebylo lepší ji zaplatit nějaké ty hodiny v autoškole anebo si bude mnout ruce, jak je pěkný a veselý mládenecký život...
Lepší chodit za manželkou do lapáku než na kerchov. Aspoň je vidět, že ji má asi rád.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.12.2008 20:03, RE: Falešný pocit dezpečí
rohYpnol posted by:
Lepší chodit za manželkou do lapáku než na kerchov. Aspoň je vidět, že ji má asi rád.
to jsou pindy a paranoia.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 00:17, hvězdy jsou KOEFICIENT bezpečnosti
Tak ty hvězdičky ncap jsou fajn, ale jsou jen jakýmsi prvním resp informačním stupněm. Tedy nejde o klasickou bezpečnost, ale jakýsi KOEFICIENT v bezpečnosti !!! Auta zde totiž deformují pouze svou vlastní hmotnost a hvězdičky vlastně jen říkají, jak ji umí poskládat. Nic však o bezpečnosti celkové. Aby to vyniklo, vezmeme si extrémní případ - tramvaj. Deformační zóny 0, styl konstrukce nevhodný, nikdo není připoutaný atd. Teoreticky učebnicová vražda. Ovšem do tramvaje nabourá nákupní taška s 5* a všemi možnými machrovinkami. Kdo vyhraje? Samozřejmě že lidé v tramvajce ani neví že se něco stalo. S tím je to podobné. Třeba video jak Hummer H2 bourá do mostního pilíře jsou tristní, ale přiznejme si, kdo z nás osobáků by ho porazil? Při bouračce se prostě musí zmařit kinetická energie. Je jen otázkou jak se to udělá, resp kdo to odnese. Proto je třeba zmuchlovat co nejvíc auta, které má mít měkčí dlouhé deformační zóny + extrémně tuhý skelet. Druhá věc je, že dnešní auta by šly udělat s výrazně větší bezpečností pro svou posádku, ale zas by byly vraždou pro okolí. Což dneska se prožívá kdejaký chodec. Takže jde o tu míru to nakombinovat kdo z koho, jedná se o jakousi kompatibilitu účastníků. Zajímavý případ je Smart, deformační zóny 0, avšak skelet velice pevný (co zbývá že). Nabourá se Smartem do nové S-klasse w221 a měkkoučká první 1/2 kapoty tě pohltí jak polšář a žijou všichni. Nyní stejný Smart nabourá do druhého Smarta, což si řekneš S-klassu jsem přežil, tak prcek už bude easy. Ale není to tak. Narazí na sebe rovnou dva tvrdé skelety bez zón. A přesto že auta jsou na první pohled celá, tak přetížení bylo tak velké, že se těžké vnitřní orgány, které letí ve směru pohybu rozbijí o dutinu břišní = jsou všichni mrtví. S SUV je to malinečko podobné. Pokud je to styl boračky kde uplatní hmotnostní výhodu pak jasně. Pokud ale bourá do zdi/stromu tak je i mnohdy lepší cestovní auto. Takže když vezmeme stejné auta, tak větší šanci mají lidé v N1 vs N1 než G1 vs G1. Proto jsou SUV v některých případech trochu přeceňovány. Nemyslím Q7 vs Fabia tam je to jasné, ale třeba X3 vs Passat. Zas silniční stavba má taky něco do sebe. Defakto celkovým ideálem by možná mohl být Rolls Phantom. Sice v reálu není tak velký jak jsem si myslel, ale předek má celkem dlouhý Druhá cesta od které se upustilo byla zneškodnit protivníka a pokračovat nerušeně ve svém směru ještě pár metrů.
Na druhou stanu hvězdy význam mají. Třeba nějaká střední třída Xantia co má ** vs moderní nižší střední Focus II co má ****** a hmotnostně xantiu dohnal. Tak raději budu sedět v tom druhém. Pokud z článku Oktávka vs Patrol, tak rozhodně Patrooool ! Škoda že je na fotce španěl, mi by se líbil Y61 wagon s klasickým 2.8 a ne moderním 3.0 co se tak se*e. Pravdou je že hodnověrné výpočty typu starší A6 *** vs O II **** pořád chybí Co mě však zaráží u mnohých aut je naprostá tenkost a měkkost předních "A" sloupků.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 00:34, RE: hvězdy jsou KOEFICIENT bezpečnosti
Ráďa posted by:
Tak ty hvězdičky ncap jsou fajn, ale jsou jen jakýmsi prvním resp informačním stupněm. Tedy nejde o klasickou bezpečnost, ale jakýsi KOEFICIENT v bezpečnosti !!! Auta zde totiž deformují pouze svou vlastní hmotnost a hvězdičky vlastně jen říkají, jak ji umí poskládat. Nic však o bezpečnosti celkové. Aby to vyniklo, vezmeme si extrémní případ - tramvaj. Deformační zóny 0, styl konstrukce nevhodný, nikdo není připoutaný atd. Teoreticky učebnicová vražda. Ovšem do tramvaje nabourá nákupní tašk...
Lépe bych to asi nenapsal ;) Jak jsem psal, také bych volil při střetu raději offroad. Takže kdybychom se potkali, tak by nám to asi moc nepomohlo :)))

Jinak podle mě je tuhost A sloupků v současné době definovány tak, aby vyržely NCAP a nic víc. Stačí se podívat na Lagunu při zvýšené nárazové rychlosti (provedl myslím ADAC) - docela dostalo kartáč... Ale většina 5* aut by nejspíš dopadla ještě hůře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 00:38, RE: Falešný pocit dezpečí
Reno posted by:
to jsou pindy a paranoia.
a "...Až rozmasakruje nějaké důchodce ve stařičké škodovce, bude jí nějaký pátek nosit pomeranče do lapáku..." to není paranoia? Já jen reagoval na vaše pindy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 09:40, RE: Bezpečnost
free78 posted by:
jaký je dojezd? mám takový dojem, že když cestovní kancelář Wehrmacht pořádala ve 40-tých letech zájezd ke Stalingradu, tak byl problém s logistikou paliva pro "offroudy" Panter.
Dojezd obdobny beznym dnesnim automobilum 500-750 km po ceste. Akorat teda ta nadrz na palivo nema 50 litru ale tak 10x tolik.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.12.2008 11:28, Pajero
Nissan P. je drsný chlapík, pro ženu spíše "jemnější" (ale to jemnější opravdu patří do uvozovek) Mitsubishi Pajero. Osobně najezdím ročně poměrně dost km po našich šílených silnicích a nenapadá mne, nevzpomínám, kdy bych potkal nějakého nezdvořilého offroada. Co se týká čistokrevných teréňáků typu Patrol či Pajero, tak to stejně očividně nejsou auta do sprintu, takže určitě nestojí v zájmu silničních pirátů. Jiná kategorie jsou rozmáhající se SUV, ale pokud na to máte a líbí se Vám, tak proč ne...jsou to krásná auta a k rozohněnému příspěvku ze začátku diskuze se rozhodně nepřikláním...
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.