0
back
 

diskuze k tématu: Nejlepší benzínový čtyřválec?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 21:24, RE: Nejlepší 4válec na benzín je beze sporu
anonym posted by:
B 235L od SAABu! 2.3l, turbo, mpi, 184 kW, 380 Nm při 1800 rpm, dynamika na úrovni nejednoho závodního speciálu a při rozumném stylu jízdy spotřeba do 9 l/100 km. Mám slabší verzi tohoto motorku (B235E) 125 kW/280 Nm a i ta stojí za hřích.
Olej se mění po 10 tis a pokud necháte vychladit přežhavené turbo po dlouhé jízdě na plný plyn, z nějakém zadírání nemusíte mít strach.
Nikoli. On se kroutí a následně zadírá za chodu, nikoli po odstavení. To že ho necháš vychladit pomůže sice samotnému turbu, ale na zmíněné kroucení a zadírání to nemá žádný vliv.
Navíc fabrika SAAB doporučuje max interval výměny oleje 7500. Tak pozor.

Jinak já jsem s tím několik set km najel. A nic moc. Spíš mě to příjde "traktorovitý", s jak nízkými otáčkami je to schopno jet. Ale po vytočení... jede to. Ale nic pozoruhodného. Ten motor je dobrý na udržování vysoké dálniční rychlosti. Ale mluvit o závodním speciálu je... no, neznalost, nesoudnost.
Jinak spotřeba byla dle palubního počítače průměr 10,3 od výroby. A mimochodem, majitel se všude vychloubal, že jezdí do 8 l....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 21:46, RE: Fordův Zetec-SE 1.6 16V
anonym posted by:
Omyl.

Zetecy SE 1.6 a 1 .4 byly uplne odlisne motory nez 1.8 a 2.0. Dokonce je v aute i naopak namontovan, ma sani vpredu a vyfuk v zadu.
Male Zetecy SE vyvinula pro Froda na zakazku Yamaha a jedna se o setrakra lepsi motory nez stare rumpaly 1.8 a 2.0.
Ten samy motor nyni Ford prodava ve Focusu2 jako Duratec 1.6, Ford zkratka preclive udrzuje chaos.
Presne tak..je mnohem lehci, driv se zahreje = min žere

Japonci sou borci
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 21:52, RE: Fordův Zetec-SE 1.6 16V
anonym posted by:
Omyl.

Zetecy SE 1.6 a 1 .4 byly uplne odlisne motory nez 1.8 a 2.0. Dokonce je v aute i naopak namontovan, ma sani vpredu a vyfuk v zadu.
Male Zetecy SE vyvinula pro Froda na zakazku Yamaha a jedna se o setrakra lepsi motory nez stare rumpaly 1.8 a 2.0.
Ten samy motor nyni Ford prodava ve Focusu2 jako Duratec 1.6, Ford zkratka preclive udrzuje chaos.
Změníš název a motor se prodává dodnes. "Obal prodává"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 21:54, RE: Fordův Zetec-SE 1.6 16V
anonym posted by:
Moje řeč. bavoráci nejsou špatný, ale jejich pověstný výkon je dán všeobecně většími/silnějšími motory, kde je zase pochopitelně vyšší spotřeba. Takze srovnavat jabka s jabkama a hrušky s hruškama. Ale jinak souhlasim ze priznivci značky BMW jseu často zaujatí, predevším u mladých
souhlas!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 22:04, RE: Bmw 1.6i ?
anonym posted by:
A co BMW 1.6i 90 kw,122 konik. Dle meho nazoru to je nejlepsi nepreplnovana 1.6 na trhu - docela jede a moc nezere...nekdo tu pise u BMW o spotrebe 15 l na 100, moje zkusenost je, ze to zere mezi 6,5-8,0 v kombinaci, podle toho, kde a jak s nim jezdim...ma nekdo jinou zkusenost z touhle 1.6?

Jinak me jeste oslovuje 1.8 T a 1.8 TSI v oktavkach, to je take moc pekne svezeni s prijemnou spotrebou....
15l ? mozna tak 7micka nebo nakej starej tuning-vrak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 22:22, RE: Engine of the year
anonym posted by:
Letos v kategorii do 2l vyhrál VW-2,0 TFSI.
Takže bych to bral skoro jako jasný.
Víte někdo,který motory tam v této kategorii vyhráli za posledních deset let? Pokud ano,zkuste to sem vypsat. Mezi nimi by se měl pak každý najít svého favorita ne?
Není špatný, ale nejlepším čtyřválcem současnosti je v reálném světě (na jízdu a spotřebu) 123d od BMW (od podzimu se zřejmě začne dávat i do trojkové řady). Už základní 120d docela bere dech, 123d je bez přehánění famózní. Zřejmě nejlepší čtyřválec na světě. Kylie
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 22:40, RE: nejlepší 4 vál
anonym posted by:
protože jsem psal nejlepší motor v KTEREM JSEM JEL a v ostatnich jsem bohužel nejel :(
To snad ne. Ještě aby se tu všichni puberťáci, tak jako ty, začli chlubit, co jim tatínek nejlepšího půjčil. Ach jo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 22:40, RE: nejlepší 4 vál
anonym posted by:
protože jsem psal nejlepší motor v KTEREM JSEM JEL a v ostatnich jsem bohužel nejel :(
To snad ne. Ještě aby se tu všichni puberťáci, tak jako ty, začli chlubit, co jim tatínek nejlepšího půjčil. Ach jo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 22:40, RE: nejlepší 4 vál
anonym posted by:
protože jsem psal nejlepší motor v KTEREM JSEM JEL a v ostatnich jsem bohužel nejel :(
To snad ne. Ještě aby se tu všichni puberťáci, tak jako ty, začli chlubit, co jim tatínek nejlepšího půjčil. Ach jo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 22:40, RE: nejlepší 4 vál
anonym posted by:
protože jsem psal nejlepší motor v KTEREM JSEM JEL a v ostatnich jsem bohužel nejel :(
To snad ne. Ještě aby se tu všichni puberťáci, tak jako ty, začli chlubit, co jim tatínek nejlepšího půjčil. Ach jo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 22:45, Shanghai
honda VTI 1.6---118 kW !
mala pojistka,velky vykon,při slušne jizdě 7 litru spotřeba
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 22:46, RE: Nejlepší 4válec na benzín je beze sporu
anonym posted by:
Nikoli. On se kroutí a následně zadírá za chodu, nikoli po odstavení. To že ho necháš vychladit pomůže sice samotnému turbu, ale na zmíněné kroucení a zadírání to nemá žádný vliv.
Navíc fabrika SAAB doporučuje max interval výměny oleje 7500. Tak pozor.

Jinak já jsem s tím několik set km najel. A nic moc. Spíš mě to příjde "traktorovitý", s jak nízkými otáčkami je to schopno jet. Ale po vytočení... jede to. Ale nic pozoruhodného. Ten motor je dobrý na udržování vysoké dálniční rychlosti. Ale mlu...
možná o saabu něco víš,ale těch pár set km,jsi asi opravdu jel v traktoru a ne v saabu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 23:26, RE: Pavel
anonym posted by:
Zároveň by ale bylo vhodné napsat, že tohe bylo. Dnešní 2,0 a 2,3 od SAABu jsou hodně jiné. Kroucení bloku, zadírání hlavních ložisek, velmi krátké intervaly výměny oleje a jako perlička: na spasování bloku motoru použité plastové kolíčky (po roce už zas kovové). Bohužel.
Dnes už se u SAABu platí za bývalou, dnes už neodpovídající, pověst...
no, on vždycky SAAB měl kratší intervaly výměny oleje, tak max. 10 000 km, aby netrpěla turbína, a chtělo to raději 'plnou syntetiku'. Stejně ty 'prodloužené intervaly výměny oleje' považuji za marketingový tah automobilek, když člověk po těch 30.000 km spočítá, co ho auto stálo, tak jestli se měnil olej 3x nebo jen 1x se v tom celkem ztratí.
No, a od té doby, co SAABa koupil GM úplně, tak už bych skoro nemluvil o SAAB motorech, bo GM domrvilo, na co šáhlo a co SAAB dlouhá léta pracně budoval...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.07.2008 00:55, RE: Marek
anonym posted by:
přeplňovaná V6 ;)
Taky ne tak docela.
Turba jsou dve, male a velke, a je to R6 - 6-valcu v rade za sebou.


r
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.07.2008 01:12, RE: Fordův Zetec-SE 1.6 16V
anonym posted by:
Moje řeč. bavoráci nejsou špatný, ale jejich pověstný výkon je dán všeobecně většími/silnějšími motory, kde je zase pochopitelně vyšší spotřeba. Takze srovnavat jabka s jabkama a hrušky s hruškama. Ale jinak souhlasim ze priznivci značky BMW jseu často zaujatí, predevším u mladých
No ono BMW umi i "male" motory. Sice to neni uplny leader downsizingu ale takovy 123d (1.9l diesel - 150kW!!) nebo 120i (125kW) spis dokuazuji ze BMW proste umi z objemu vyzdimat vykon, aniz by to omezovalo komfort - ve vetsine pripadu k tomu ani nepotrebuji turbo.
Holt asi to bude tim ze stavbu motoru maji primo ve svem nazvu ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.07.2008 01:22, RE: eTeflon
anonym posted by:
čus, no je hodně těžké říct, který motor je nejlepší.... já sem měl Celicu 2.0i GT 1988, bylo mi tehdy 19 a kamošum cca 18 a měnili jsme spojku, samozřejmě jsem neměl prachy tak auto stálo rozdělané 3/4, nikdo si nepamatoval kam co přijde, tak sme to složili. Auto taročilo do 4000ot./min. a pak neuvěřitelně vystřelilo. Po asi 2hodinách zkoumáni a dolití 20 litrů vody do chladiče, jsme zjistili že jsme omylem nějakou hadici od chlazeni připojili do sání (kdyby to byl fridex, možná by to motor...
hochu tak dobre jsem se uz dlouho nenasmal DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD diky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.07.2008 06:38, RE: Engine of the year
anonym posted by:
Není špatný, ale nejlepším čtyřválcem současnosti je v reálném světě (na jízdu a spotřebu) 123d od BMW (od podzimu se zřejmě začne dávat i do trojkové řady). Už základní 120d docela bere dech, 123d je bez přehánění famózní. Zřejmě nejlepší čtyřválec na světě. Kylie
To máš bez pochyby pravdu a taky ten 123 d považuji za nejlepší čtyřválcový motor. Jenže tady je mimo -otázka zněla na zážehový motor.
A zná tady teda někdo vítěze v zážehových čtyřválcích od roku 1999 kdy ta soutěž začala?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.07.2008 09:04, RE: Nejlepší 4válec na benzín je beze sporu
anonym posted by:
Nikoli. On se kroutí a následně zadírá za chodu, nikoli po odstavení. To že ho necháš vychladit pomůže sice samotnému turbu, ale na zmíněné kroucení a zadírání to nemá žádný vliv.
Navíc fabrika SAAB doporučuje max interval výměny oleje 7500. Tak pozor.

Jinak já jsem s tím několik set km najel. A nic moc. Spíš mě to příjde "traktorovitý", s jak nízkými otáčkami je to schopno jet. Ale po vytočení... jede to. Ale nic pozoruhodného. Ten motor je dobrý na udržování vysoké dálniční rychlosti. Ale mlu...
SAAB doporučuje výměnu dokonce po 20 tis km, což je bohužel příliš, proto je mnoho ojetin dotažených z Německa s načatými motory. těch 10 je rozumné optimum dodržované majiteli samými.
Maximální krouťák v dieselovských otáčkách je naopak velké plus, které ti jen tak nějaký benzíňák nenabídne. A za plynem jde přímo ukázkově
Ano, SAABy jsou především dálniční expresy. A dostat se na průměr okolo 9 není velký problém. Jde to i při obezřetné a rozvážné jízdě po městě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.07.2008 09:25, RE: Marek
anonym posted by:
Taky ne tak docela.
Turba jsou dve, male a velke, a je to R6 - 6-valcu v rade za sebou.


r
zase spatne
35i ma dve mala (stejna) turba. Tusim, ze kazde z nich pracuje se tremi valci.
35d ma male + velke turbo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 24.07.2008 10:17, RE: Shanghai
anonym posted by:
honda VTI 1.6---118 kW !
mala pojistka,velky vykon,při slušne jizdě 7 litru spotřeba
Jo a taky nezapomente na Suzuki Swift 1.3 GTI nema konkurenci ve sve
tride
respond
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.