0
back
 

diskuze k tématu: Nejlepší benzínový čtyřválec?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 12:52, Engine of the year
Letos v kategorii do 2l vyhrál VW-2,0 TFSI.
Takže bych to bral skoro jako jasný.
Víte někdo,který motory tam v této kategorii vyhráli za posledních deset let? Pokud ano,zkuste to sem vypsat. Mezi nimi by se měl pak každý najít svého favorita ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 13:04, RE: Pavel
anonym posted by:
nejlepší benzínový čtyřválec byl (a v mnohých letadlech dosud je) B202 od jedné švédské automobilky. velmi dobrý ve všech parametrech, ideální na přeplňování a jediná možnost, jak ho zničit, je vypustit olejovou náplň a nasypat do něj písek...
Zároveň by ale bylo vhodné napsat, že tohe bylo. Dnešní 2,0 a 2,3 od SAABu jsou hodně jiné. Kroucení bloku, zadírání hlavních ložisek, velmi krátké intervaly výměny oleje a jako perlička: na spasování bloku motoru použité plastové kolíčky (po roce už zas kovové). Bohužel.
Dnes už se u SAABu platí za bývalou, dnes už neodpovídající, pověst...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 13:17,
1,5 od Hondy se dával do 5. a 6. generace Civicu, nikoli do 7., jak je uvedeno v článku.
http://magazin.auto.cz/historie/honda-civic-osm-pokoleni-obcanu.html
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 13:41,
presne tak, nejlepsi 4valec je SAAB Turbo!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 14:18, RE: Krasny clanek
anonym posted by:
Povedenej motor je v primeře dvoulitr SR20DE se 103kw.spotřebu má jak 1,8L (7,5L)akorát má pořádnej výkon až přes 3000ot./min.ale odspodu zase zatahuje točákem(výhoda pro manželku-ta moc neřadí a motor si toho nechá dost líbit).jinak absolutně bezproblému(řetezový rozvod).Je citlivý na množství oleje(ideální tichost motoru je hladina na horní rysce).Toť moje malé zkušenosti(80tis.km)
taky jsem s nim spokojenej, i kdyz uz trosku zere olejicek, ale na to ma uz vcelku narok (necelych 190 tis km) ... do 2.5 tis otacek se toho moc nedeje (pro mesto to ale v pohode staci) ... mezi 3-4 tis je poklidna faze, skoro bych rekl, ze se nedeje vubec nic, pak ale od 4-4.5 tis tahne jako blazen az do omezovace pod 7 tis... v tomto rozpeti ho mam nejradeji :) ... jezdim s nim dlouhodobe okolo 8, dlouhy a klidny jizdy se daj i pod 7.5, ale pod 7.3 to uz nejde, holt objem to uz nakej ma.
Jirka
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 14:59, 1,4 MZR
Já mám 1,4 (1649ccm) benzín v Mazdě 3 a jsem moc spokojenej. Na ježdění na našich silnicích mi bohatě stačí (nejsem pošuk, kterej předjíždí v kopci a přes plnou čáru). Hlavně, že je spolehlivej.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 15:01, RE: 1,4 MZR
klobrch posted by:
Já mám 1,4 (1649ccm) benzín v Mazdě 3 a jsem moc spokojenej. Na ježdění na našich silnicích mi bohatě stačí (nejsem pošuk, kterej předjíždí v kopci a přes plnou čáru). Hlavně, že je spolehlivej.
opravuji - obsah 1349 ccm
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 15:05, RE: Marek
anonym posted by:
No neblbni - ja kupuju auta co 4 roky. Vzdy 4 lete a prodavam do 8 let stari (zatim 3 auta). Povazuju to idealni stav penize/kvalita(hodnota).
A i to BMW335 neni nedosazitelne. Napr. ted jsem se koukal a BMW 320i stoji kolem 22000 EUR,tj nejakych 460 tic CZK. To si muze uz dneska dovolit prece jen dost lidi. Na 335 musis pockat, zacala se vyrabet tusim na prelomu 2005/2006.
Jinak samozrejme nekdo za ty penize ma radeji jistotu noveho auta..proti gustu zadny disputat. Ja nemuset setrit detickam n...
Možná se pletu, opravte mě, ale 335i je osmiválec, že?? To už je 2x čtyřválec.... I u blbostí musíš přemýšlet a ne jen tak něco plácnout do vzduchu...Ale jinak pokus dobrej týpku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 15:10, RE: Marek
anonym posted by:
Možná se pletu, opravte mě, ale 335i je osmiválec, že?? To už je 2x čtyřválec.... I u blbostí musíš přemýšlet a ne jen tak něco plácnout do vzduchu...Ale jinak pokus dobrej týpku
přeplňovaná V6 ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 15:13, Toyota
A co Toyota 2.0 VVTI, ten je jaký?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 15:28, Opel??To snad ne...
anonym posted by:
A co Toyota 2.0 VVTI, ten je jaký?
To byl černej humor s tím,že Opel dělal kvalitní 4válce?Starý osmiventily snad,ale jen v uvozovkách,zahnilý vodní pumpy do bloku,přeskákaný rozvodáky,zapečený píst.kroužky,vím,že mnozí to budou svádět na špatnou ůdržbu,ale tyhle zkušenosti s těmito vozy mám a vůbec bych nemíchal Opel,mezi kvalitní motory,to snad byl překlep???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 16:29, RE: Fordův Zetec-SE 1.6 16V
anonym posted by:
Celohlinikový, solidní dynamika ve vyšších otáčkách, nízká spotřeba, tichý, spolehlivý. Je znát, že se na něm podílely Japonci. Tuším že je nejvíc rozšířen u Focusů. Snad jen ještě lepší Duratec 1.6 VTTi s proměnlivým časováním ventilů.
Nebudu se hádat, ale Zetec měl litinový blok a hliníkovou hlavu. Měl jsem 1.8 v Mondeu, myslím si, že 1.6 měla akorát jiné vrtání nebo tak nějak. Motor to nebyl špatnej na svou dobu, ale že bych ho vybral jako to nejlepší, to asi ne. Nadprůměr ano, špička byla v té době možná 1.8T 20V od koncernu anebo ty VTEC od Hondy.

Teď mám ten zmiňovaný Duratec HE 2.0, to je dost dobrej motor. Ten už je celohliníkovej, úspornej, dobrej tah, tichej. Ke špičce má blízko, asi by se našlo něco o chlup lepší, ale ne o moc. Třeba 2.4 VTEC od Hondy, ale s ním jsem tu čest neměl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 16:35, RE: jednoznacne japoncici
autofanda posted by:
mozna to je trochu mimo,ale osobne povazuju za nejlepsi ctyrvalce japonsky motocyklovy litry.pri obsahu 1 litr,vykon cca 180ps,motory ktery by se vesli do tesco igelitky,otacky 12 tis a spolehlivost?znam x jap.motocyklu ktery jezdi temer bez oleje a vody dodnes nekde po vesnici a nedaji se dorazit.a a ni neznam motor ktrerymu by praskla hlava nebo rozvody atd.myslim ze kdyby nejaky napr.opel vyrobil 180 ps litr tak se ten motor rozsype za tri dny.
a taky vam reknu ze cca 80 procent nejaponskych ...
Neblázni, motorky jsou něco jiného, v autě bys asi nechtěl jezdit s otáčkama nad 10000. Jinak se k tomu výkonu nedohrabeš krouťák pod 100 Nm je pro auto nanic. Že bys při rozjezdu dával 5-6000 aby ti to nezdechlo?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 16:50, Nejlepší 4válec na benzín je beze sporu
B 235L od SAABu! 2.3l, turbo, mpi, 184 kW, 380 Nm při 1800 rpm, dynamika na úrovni nejednoho závodního speciálu a při rozumném stylu jízdy spotřeba do 9 l/100 km. Mám slabší verzi tohoto motorku (B235E) 125 kW/280 Nm a i ta stojí za hřích.
Olej se mění po 10 tis a pokud necháte vychladit přežhavené turbo po dlouhé jízdě na plný plyn, z nějakém zadírání nemusíte mít strach.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 18:33, RE: Fordův Zetec-SE 1.6 16V
Kolodмj posted by:
Nebudu se hádat, ale Zetec měl litinový blok a hliníkovou hlavu. Měl jsem 1.8 v Mondeu, myslím si, že 1.6 měla akorát jiné vrtání nebo tak nějak. Motor to nebyl špatnej na svou dobu, ale že bych ho vybral jako to nejlepší, to asi ne. Nadprůměr ano, špička byla v té době možná 1.8T 20V od koncernu anebo ty VTEC od Hondy.

Teď mám ten zmiňovaný Duratec HE 2.0, to je dost dobrej motor. Ten už je celohliníkovej, úspornej, dobrej tah, tichej. Ke špičce má blízko, asi by se našlo něco o chlup lepší, a...
Omyl.

Zetecy SE 1.6 a 1 .4 byly uplne odlisne motory nez 1.8 a 2.0. Dokonce je v aute i naopak namontovan, ma sani vpredu a vyfuk v zadu.
Male Zetecy SE vyvinula pro Froda na zakazku Yamaha a jedna se o setrakra lepsi motory nez stare rumpaly 1.8 a 2.0.
Ten samy motor nyni Ford prodava ve Focusu2 jako Duratec 1.6, Ford zkratka preclive udrzuje chaos.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 18:48, RE: Fordův Zetec-SE 1.6 16V
Kolodмj posted by:
Nebudu se hádat, ale Zetec měl litinový blok a hliníkovou hlavu. Měl jsem 1.8 v Mondeu, myslím si, že 1.6 měla akorát jiné vrtání nebo tak nějak. Motor to nebyl špatnej na svou dobu, ale že bych ho vybral jako to nejlepší, to asi ne. Nadprůměr ano, špička byla v té době možná 1.8T 20V od koncernu anebo ty VTEC od Hondy.

Teď mám ten zmiňovaný Duratec HE 2.0, to je dost dobrej motor. Ten už je celohliníkovej, úspornej, dobrej tah, tichej. Ke špičce má blízko, asi by se našlo něco o chlup lepší, a...
Motor 1,6 16v zetec-se má blok i hlavu válcu z hlíníkové slitiny. Začal se montovat do prvních focusu v roce 98. Mám pocit že je konstrukčně shodný s motory 1,25l a 1,4l které se dávaly do fiest a pum. Vlastně ještě motor 1,7l s proměnným časováním ventilů ale ten se montoval jen do pum.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 19:47, nejlepší 4 vál
nejlepší čtyřvál benzin v kterym jsem jel je 1.8T od Škody 110kw maximum krouťáku od dvou do pěti tisíc a pruměrná 8l. to je krása.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 19:50, RE: nejlepší 4 vál
anonym posted by:
nejlepší čtyřvál benzin v kterym jsem jel je 1.8T od Škody 110kw maximum krouťáku od dvou do pěti tisíc a pruměrná 8l. to je krása.
Akorát,že to neni motor od Škody,ale od audi. A dělal se i se 132 a 165 kW. Tak proč myslíš,že nejlepší je ten 110 kW?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 20:18, jeden z nejlepsich
1,4 VTI v peugeotu, ve spolupraci s BMW
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 23.07.2008 21:12, RE: nejlepší 4 vál
anonym posted by:
Akorát,že to neni motor od Škody,ale od audi. A dělal se i se 132 a 165 kW. Tak proč myslíš,že nejlepší je ten 110 kW?
protože jsem psal nejlepší motor v KTEREM JSEM JEL a v ostatnich jsem bohužel nejel :(
respond
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.