0
back
 

diskuze k tématu: Mazda 6 - jak slouží diesel po 186 tis. km?

category of topic classification: japonská vozidla
bulawaio
number of posts62
date of registration18.06.2013
Monday 23.06.2014 10:51, RE: Konec nafty, začátek CNG
tomaskrtek posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Nj. než "tamagotchi" co mi pár km před destinací řekne, že se mám ještě 15-30 km projet abych vyčistil DPF, tak to raději snad auto na plyn. Když nezvládnu po 400 km natankovat plyn tak jedu na benzín a nic závažného se neděje. Zrovna včera mě vezl taxikář a říkal že přešel z Fabie TDi na Kia Venga 1,6 96 kw na LPG.
Včera jsem dal 550km tam, 550 km z5. Tankovat (plnit plyn) každých 400 km by mě pěkně sr.alo (i kdyby bylo kde). A pokud nemám najet v úsporném režimu alespoň 90% celkového nájezdu, pak to ztrácí smysl, nebo ne? Když bude kapacita nádrže na plyn na dojezd 1000km + rezerva cca 10l na benzín, pak to beru. Předpokládá to ale hustší síť plniček...
1100 km za den je už extrém, to je 400 tkm ročně, kdo jezdí tyto nájezdy běžně, pro toho plyn se současnou kapacitou nádrže nebude vhodný. Kdo jezdí 30 tisíc ročně by tankoval plyn cca každých 5 dnů. Do hypermarketu jezdím 1-2x týdně, nabrat cestou palivo mi nepřijde moc omezující pokud mám cestou plničku. V hypermarketu strávím 1h a u pumpy 5 minut.
Ono je to tak, že to auto klidně den, dva stojí, další den najede 200, pak třeba 500, pak 50, pak zase 2 dny stojí (po městě poskakuju něčím jiným...). Mám to cca 500m na nájezd na dálnici, takže to auto používám výhradně na mimoměsto. Při nepotřebě místa v kufru a častých jízdách kolem komína si LPG/CNG dokážu dobře představit. 1000km denně by mě asi brzo zabilo
Pokud jedu (občas) 1000 km za den tak stejně udělám apoň 2 přestávky max. po 4 hodinách, dám si něco k jídlu a dojdu na záchod. Během této doby můžu i doplnit palivo. Naštěstí se mě tyhle druhy jízd téměř netýkají a uvažuju o tom je teoreticky
Jenže ono jde výhradně o cesty do zahraničí, a já si nechci život (a hlavně účetnictví) komplikovat cizími daňovými doklady. Navíc cena PHM je v zahr poněkud jiná, u dálnic je jiná ještě víc . Prostě jsou auta vč. druhu pohonu na takový režim vhodná, tak nevidím důvod si nevybrat mezi nimi. Proč budu dělat něco, co mě nebaví, když nemusím?
pokud bych musel jezdit takové vzdálenosti a nepřepravoval při tom náklad tak jdu jednoznačně do něčeho jako stará 740i e38 kolem roku 2000 do které se vleze do kufru válcová nádrž na 100+ litrů LPG. a pokud jde o účetnictví a tankování v cizině tak je nejjednodušší platit kartou, ne? nebo mít auto na sebe a vykazovat kilometry, na to je kombinace benzín/LPG bezkonkurenčně nejvýhodnější...


CNG bude vesměs dobré na pravidelné trasy - např. každý den do práce třeba 50 Km a zpět. Víte kde je pumpa a kdy bude ptřeba brát.

LPG by nevadilo pro cesťáky, když se jezdí pokaždé jinam, neboť těch čerpaček je mnohem více než na CNG.

V rodině máme jednoho služebního fiata na CNG a jezdí dosti prdele jižní a západní čechy a někdy je dost problém natankovat bez zajížděk. Pak už ta ekonomická rentabilita klesá, když musíte najet více km kvůli tankování.

respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 23.06.2014 11:46, RE: Konec nafty, začátek CNG
tomaskrtek posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Nj. než "tamagotchi" co mi pár km před destinací řekne, že se mám ještě 15-30 km projet abych vyčistil DPF, tak to raději snad auto na plyn. Když nezvládnu po 400 km natankovat plyn tak jedu na benzín a nic závažného se neděje. Zrovna včera mě vezl taxikář a říkal že přešel z Fabie TDi na Kia Venga 1,6 96 kw na LPG.
Včera jsem dal 550km tam, 550 km z5. Tankovat (plnit plyn) každých 400 km by mě pěkně sr.alo (i kdyby bylo kde). A pokud nemám najet v úsporném režimu alespoň 90% celkového nájezdu, pak to ztrácí smysl, nebo ne? Když bude kapacita nádrže na plyn na dojezd 1000km + rezerva cca 10l na benzín, pak to beru. Předpokládá to ale hustší síť plniček...
1100 km za den je už extrém, to je 400 tkm ročně, kdo jezdí tyto nájezdy běžně, pro toho plyn se současnou kapacitou nádrže nebude vhodný. Kdo jezdí 30 tisíc ročně by tankoval plyn cca každých 5 dnů. Do hypermarketu jezdím 1-2x týdně, nabrat cestou palivo mi nepřijde moc omezující pokud mám cestou plničku. V hypermarketu strávím 1h a u pumpy 5 minut.
Ono je to tak, že to auto klidně den, dva stojí, další den najede 200, pak třeba 500, pak 50, pak zase 2 dny stojí (po městě poskakuju něčím jiným...). Mám to cca 500m na nájezd na dálnici, takže to auto používám výhradně na mimoměsto. Při nepotřebě místa v kufru a častých jízdách kolem komína si LPG/CNG dokážu dobře představit. 1000km denně by mě asi brzo zabilo
Pokud jedu (občas) 1000 km za den tak stejně udělám apoň 2 přestávky max. po 4 hodinách, dám si něco k jídlu a dojdu na záchod. Během této doby můžu i doplnit palivo. Naštěstí se mě tyhle druhy jízd téměř netýkají a uvažuju o tom je teoreticky
Jenže ono jde výhradně o cesty do zahraničí, a já si nechci život (a hlavně účetnictví) komplikovat cizími daňovými doklady. Navíc cena PHM je v zahr poněkud jiná, u dálnic je jiná ještě víc . Prostě jsou auta vč. druhu pohonu na takový režim vhodná, tak nevidím důvod si nevybrat mezi nimi. Proč budu dělat něco, co mě nebaví, když nemusím?
pokud bych musel jezdit takové vzdálenosti a nepřepravoval při tom náklad tak jdu jednoznačně do něčeho jako stará 740i e38 kolem roku 2000 do které se vleze do kufru válcová nádrž na 100+ litrů LPG. a pokud jde o účetnictví a tankování v cizině tak je nejjednodušší platit kartou, ne? nebo mít auto na sebe a vykazovat kilometry, na to je kombinace benzín/LPG bezkonkurenčně nejvýhodnější...


Jo, bez nákladu by to byla sranda... Jenže ten prostor fakt potřebuju (nejenom na tenhle béčkovej byznys). S tím účetnictvím a kartou je to pravda, ale jak je výše napsáno, nejde o tu primární záležitost - víc to nebudu rozebírat...
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Tuesday 24.06.2014 11:30, A co koroze?
A jak na tom je tato modelová řada Mazdy s korozí? Uvažuji o ní, ale v benzínové verzi, jen mám (oprávněnou) obavu z koroze. Současná verze se mi tak moc nelíbí, jako tato zde uvedená předchozí.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 24.06.2014 14:46, Nafta/LPG
2 roky jsem provozoval Focuse 1,8 na plyn. Roční nájezd okolo 25000km. Převážně ráno 50km tam, odpoledne 50 km zpátky. Na takový typ cestování se LPG hodilo, jednou týdně jsem se zastavil u benzinky a natankoval LPG. Trvá to sice trochu dýl než tankování benzinu a minimálně 2x jsem stratil víčko, ale nic s čím by se nedalo žít. Na delší dálniční přesuny je určitě výhodnější nafta. Velkou nevýhodou LPG je nutnost prohřátí motoru (pokud jej nechcete moc ničit). V létě se přepíná rychle, ve vedrech prakticky ihned, v zimě to trvá déle. Extrém byl, když jsem se v zimě táhnul asi 15km v koloně za kamionem rychlostí asi 70km/h a systém se stále nechtěl přepnout... Když jsem náhodou jel nějakou delší trasu, natankoval jsem plyn doma a když mi došel plyn, čekal jsem až na nějakou plničku narazím a mezitím jel na benzín...
respond
sedvo
number of posts5
date of registration13.10.2011
Saturday 28.06.2014 21:46, RE: A co koroze?
Zdeny60 posted by:
A jak na tom je tato modelová řada Mazdy s korozí? Uvažuji o ní, ale v benzínové verzi, jen mám (oprávněnou) obavu z koroze. Současná verze se mi tak moc nelíbí, jako tato zde uvedená předchozí.


Koroze karoserie - žádná. Samozřejmě po 6 letech provozu na podvozku (ramena atd.) mají povrchovou korozi, jinak vše je OK. Měl jsem předchozí model a s korozí jsem neměl problém - lemy jsem měl 2x ošetřeny v servise a i teď auto je má v pořádku.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.