0
back
 

diskuze k tématu: Mazda 6 - jak slouží diesel po 186 tis. km?

category of topic classification: japonská vozidla
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 19.06.2014 01:04, Regenerace
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
respond
lunaris
number of posts21
date of registration21.10.2013
Thursday 19.06.2014 08:59, RE: Regenerace
^^Tak logicky si naftu jako nové auto koupí jen člověk (jako tady majitel uvedené mazdy), který auto provozuje jako dálniční stíhačku. Při nájezdu pár km okolo baráku nedává nafta smysl a sám vidíte, že v praxi je v zásadě nepoužitelná.

respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 19.06.2014 10:10, RE: Regenerace
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?


CNG určitě výhodnější bude. Co mě třeba ale spolehlivě odradilo od LPG? Potřebuju kombíka kvůli nákladu, tzn jediná cesta je toroid místo rezervy. Dojezd? 400 km? Tankovat pomalu obden? Někdy i 2x za den? Jinak nevím jak Mazda, ale ta regenerace u mě probíhá tak 1x za 500-1000km, jinak byta spotřeba byla strašná...
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Thursday 19.06.2014 11:04, RE: Regenerace
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
CNG určitě výhodnější bude. Co mě třeba ale spolehlivě odradilo od LPG? Potřebuju kombíka kvůli nákladu, tzn jediná cesta je toroid místo rezervy. Dojezd? 400 km? Tankovat pomalu obden? Někdy i 2x za den? Jinak nevím jak Mazda, ale ta regenerace u mě probíhá tak 1x za 500-1000km, jinak byta spotřeba byla strašná...


No regenerácia každých 200km značí, že DPF je na výmenu a ohlási sa každú chvílu. Pri LPG by mi tankovanie každých cca 400 km až tak nevadila, aj napriek tomu, že teraz robím bežne 1300 km na jednu nádrž a tankujem 2-3x do mesiaca plnú.
respond
sedvo
number of posts5
date of registration13.10.2011
Thursday 19.06.2014 14:38, RE: Regenerace
Evidentně nevíš o čem mluvíš, regenerace probíhá každých cca 200 km (v zimě cca 250 - 280 km) od začátku co to auto mám a to je od nova!!! Každá automobilka to má vyřešeno jinak, u mazdy je to nastaveno dosti ,,bezpečně", tzn. že regenerace probíhá každých cca 200 km, pokud nemůže být automatická regenerace dokončena, tak se rozsvítí kontrolka DPF, čímž říká uživateli, že je potřeba provést manuální regeneraci na to má cca dalších 200 km - 250 km (dálnice, tempomat, otáčky nad 2000 rpm a jet rychleji jak 40 km/h), pokud i toto majitel bude přehlížet, tak má cca dalších 150 km - 200 km a pak začne DPF blikat, tzn. statická regenerace v servise a na to je interval cca 200 - 250 km, tedy pokud člověk bude počítat, tak DPF a jeho celá kapacita je na cca 1000 km.

Na základě čeho jsi schopen říct, že DPF odešlo? Podle regenerací, když už tak probíhají 190000 km? To asi těžko.

respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Thursday 19.06.2014 15:45, RE: Regenerace
sedvo posted by:
Evidentně nevíš o čem mluvíš, regenerace probíhá každých cca 200 km (v zimě cca 250 - 280 km) od začátku co to auto mám a to je od nova!!! Každá automobilka to má vyřešeno jinak, u mazdy je to nastaveno dosti ,,bezpečně", tzn. že regenerace probíhá každých cca 200 km, pokud nemůže být automatická regenerace dokončena, tak se rozsvítí kontrolka DPF, čímž říká uživateli, že je potřeba provést manuální regeneraci na to má cca dalších 200 km - 250 km (dálnice, tempomat, otáčky nad 2000 rpm a jet rychleji jak 40 km/h), pokud i toto majitel bude přehlížet, tak má cca dalších 150 km - 200 km a pak začne DPF blikat, tzn. statická regenerace v servise a na to je interval cca 200 - 250 km, tedy pokud člověk bude počítat, tak DPF a jeho celá kapacita je na cca 1000 km. Na základě čeho jsi schopen říct, že DPF odešlo? Podle regenerací, když už tak probíhají 190000 km? To asi těžko.


Ja mám P407 s 2.0HDi, nikde netvrdím, že všetky automobilky to majú rovnako, ale mne zo začiatku auto regenerovalo každých 800-1500 km a postupom času to šlo dole až na cca 300-400 km. Zlom bol asi v 120.000km. Pri 140.000 som bol v servise na diagnostike (auto ešte nič nesignalizovalo) a už mi vraveli, že DPF je pri konci, lebo často regeneruje. Čo som za tú dobu odpozoroval a v servise mi aj potvrdili, že pri krítky trasách, v zime auto regenerovalo častejšie ako v lete, lebo keď je motor studený má vyššiu dymivosť ako keď je teplý a preto mu vyslovene vadia krátke jazdy po meste (v zime duplom), lebo sa rýchlejšie zaplní DPF a ešte horšie ak sa mu nedá priestor na regeneráciu. Pri 143.000km som filter menil za repas za cca 450€. Pri 2.0 HDi sa prebiehajúca regenerácia dá dosť ťažko sledovať, lebo motor nedá nič na sebe poznať, jedine stúpne spotreba a okolo 2000ot je trochu "gumový" na plynový pedál, aj to musí byť vodič vnímavý. Za celú dobu mi nič ohladom emisii / DPF na palubovke nezasietilo, žiadny núdzový režim.
respond
sedvo
number of posts5
date of registration13.10.2011
Thursday 19.06.2014 16:29, RE: Regenerace
Ma007 posted by:
sedvo posted by:
Evidentně nevíš o čem mluvíš, regenerace probíhá každých cca 200 km (v zimě cca 250 - 280 km) od začátku co to auto mám a to je od nova!!! Každá automobilka to má vyřešeno jinak, u mazdy je to nastaveno dosti ,,bezpečně", tzn. že regenerace probíhá každých cca 200 km, pokud nemůže být automatická regenerace dokončena, tak se rozsvítí kontrolka DPF, čímž říká uživateli, že je potřeba provést manuální regeneraci na to má cca dalších 200 km - 250 km (dálnice, tempomat, otáčky nad 2000 rpm a jet rychleji jak 40 km/h), pokud i toto majitel bude přehlížet, tak má cca dalších 150 km - 200 km a pak začne DPF blikat, tzn. statická regenerace v servise a na to je interval cca 200 - 250 km, tedy pokud člověk bude počítat, tak DPF a jeho celá kapacita je na cca 1000 km. Na základě čeho jsi schopen říct, že DPF odešlo? Podle regenerací, když už tak probíhají 190000 km? To asi těžko.
Ja mám P407 s 2.0HDi, nikde netvrdím, že všetky automobilky to majú rovnako, ale mne zo začiatku auto regenerovalo každých 800-1500 km a postupom času to šlo dole až na cca 300-400 km. Zlom bol asi v 120.000km. Pri 140.000 som bol v servise na diagnostike (auto ešte nič nesignalizovalo) a už mi vraveli, že DPF je pri konci, lebo často regeneruje. Čo som za tú dobu odpozoroval a v servise mi aj potvrdili, že pri krítky trasách, v zime auto regenerovalo častejšie ako v lete, lebo keď je motor studený má vyššiu dymivosť ako keď je teplý a preto mu vyslovene vadia krátke jazdy po meste (v zime duplom), lebo sa rýchlejšie zaplní DPF a ešte horšie ak sa mu nedá priestor na regeneráciu. Pri 143.000km som filter menil za repas za cca 450€. Pri 2.0 HDi sa prebiehajúca regenerácia dá dosť ťažko sledovať, lebo motor nedá nič na sebe poznať, jedine stúpne spotreba a okolo 2000ot je trochu "gumový" na plynový pedál, aj to musí byť vodič vnímavý. Za celú dobu mi nič ohladom emisii / DPF na palubovke nezasietilo, žiadny núdzový režim.


Ano u PSA to tak bohužel je, jelikož používají Eolys, který se při tankování vstřikuje do nafty, aby regenerace probíhala při 450 °C a tyto aditiva FAP/DPF zanáší. U bezúdržbového DPF, což mají všechny ostatní automobilky, tak s tímto problém nemají a regenerace probíhají při teplotě 650°C. Regenerace mi probíhají pořád stejně a to jezdím pořád stejné trasy, takže DPF funguje jak má.

respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 19.06.2014 16:41, RE: Regenerace
Ma007 posted by:
sedvo posted by:
Evidentně nevíš o čem mluvíš, regenerace probíhá každých cca 200 km (v zimě cca 250 - 280 km) od začátku co to auto mám a to je od nova!!! Každá automobilka to má vyřešeno jinak, u mazdy je to nastaveno dosti ,,bezpečně", tzn. že regenerace probíhá každých cca 200 km, pokud nemůže být automatická regenerace dokončena, tak se rozsvítí kontrolka DPF, čímž říká uživateli, že je potřeba provést manuální regeneraci na to má cca dalších 200 km - 250 km (dálnice, tempomat, otáčky nad 2000 rpm a jet rychleji jak 40 km/h), pokud i toto majitel bude přehlížet, tak má cca dalších 150 km - 200 km a pak začne DPF blikat, tzn. statická regenerace v servise a na to je interval cca 200 - 250 km, tedy pokud člověk bude počítat, tak DPF a jeho celá kapacita je na cca 1000 km. Na základě čeho jsi schopen říct, že DPF odešlo? Podle regenerací, když už tak probíhají 190000 km? To asi těžko.
Ja mám P407 s 2.0HDi, nikde netvrdím, že všetky automobilky to majú rovnako, ale mne zo začiatku auto regenerovalo každých 800-1500 km a postupom času to šlo dole až na cca 300-400 km. Zlom bol asi v 120.000km. Pri 140.000 som bol v servise na diagnostike (auto ešte nič nesignalizovalo) a už mi vraveli, že DPF je pri konci, lebo často regeneruje. Čo som za tú dobu odpozoroval a v servise mi aj potvrdili, že pri krítky trasách, v zime auto regenerovalo častejšie ako v lete, lebo keď je motor studený má vyššiu dymivosť ako keď je teplý a preto mu vyslovene vadia krátke jazdy po meste (v zime duplom), lebo sa rýchlejšie zaplní DPF a ešte horšie ak sa mu nedá priestor na regeneráciu. Pri 143.000km som filter menil za repas za cca 450€. Pri 2.0 HDi sa prebiehajúca regenerácia dá dosť ťažko sledovať, lebo motor nedá nič na sebe poznať, jedine stúpne spotreba a okolo 2000ot je trochu "gumový" na plynový pedál, aj to musí byť vodič vnímavý. Za celú dobu mi nič ohladom emisii / DPF na palubovke nezasietilo, žiadny núdzový režim.


Pravdu máte svým způsobem oba. Častější regenerace signalizuje vyšší stupeň zanesení filtru, ten ale není třeba repasovat za 450 éček, ale stačí proplach. Už se do toho pouští i autorizované servisy, funguje to...stojí to cca 5tKč včetně dolití aditiva. A na dalších cca 150tkm je od FAPu klid. Mám najeto cca 320tkm, za tu dobu 2x proplach, 2x dolití. Uvidím, jestli se auto dožije další periody
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 19.06.2014 19:22, Konec nafty, začátek CNG
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?


Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.

I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 20.06.2014 00:13, RE: Konec nafty, začátek CNG
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.


No, já koukal na golfa variant 1,4 TSI/CNG - cenová politika celkem příznivá, plnička cca 6km od baráku... Ale nacpali mě do nové 308 SW (ani nemuseli použít moc násilí ), 1,6 HDi 115k by mi jakž takž mohla vyhovovat... Cena předváděčky, auto ovšem zavřené 3 měsíce ve skladu... Ještěže ta 406 slouží, nemám tolik "relevantních" důvodů...
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 20.06.2014 01:12, RE: Konec nafty, začátek CNG
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.


Nj. než "tamagotchi" co mi pár km před destinací řekne, že se mám ještě 15-30 km projet abych vyčistil DPF, tak to raději snad auto na plyn. Když nezvládnu po 400 km natankovat plyn tak jedu na benzín a nic závažného se neděje.

Zrovna včera mě vezl taxikář a říkal že přešel z Fabie TDi na Kia Venga 1,6 96 kw na LPG.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 20.06.2014 14:48, RE: Konec nafty, začátek CNG
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem. I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.


Kolik je reálný dojezd té oktávky na CNG?

respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 20.06.2014 16:36, RE: Konec nafty, začátek CNG
Reno posted by:
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem. I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Kolik je reálný dojezd té oktávky na CNG?


1.4ka má nádrže na 15kg CNG a 50 litrů benalu. cca by na těch 15kg měla najet reálně +/- 400km. celkový dojezd uvádějí přes 1300km ale kdo by chtěl jezdit na benzín když má plyn, ne?
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Saturday 21.06.2014 08:38, RE: Konec nafty, začátek CNG
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem. I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Kolik je reálný dojezd té oktávky na CNG?
1.4ka má nádrže na 15kg CNG a 50 litrů benalu. cca by na těch 15kg měla najet reálně +/- 400km. celkový dojezd uvádějí přes 1300km ale kdo by chtěl jezdit na benzín když má plyn, ne?


Asi tak, viděl jsem test a překvapivě reálná spotřeba odpovídala údajům výrobce ( u "zeleného" plynu asi nemusí lhát a podvádět na EU měření, jen aby prošli a měli co nejmenší papírové emise), navíc s trochou rozumu lze jezdit i pod 1 Kč/km. Jsem rád, že nechali plnohodnotnou nádrž na benzín, takže kdybych s tím jel na benzín, nebudu se stresovat kvůli pár stovkám, natankuju obě plné a pak až u známého v Chorvatsku ;)
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 21.06.2014 12:54, RE: Konec nafty, začátek CNG
Petr S posted by:
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Nj. než "tamagotchi" co mi pár km před destinací řekne, že se mám ještě 15-30 km projet abych vyčistil DPF, tak to raději snad auto na plyn. Když nezvládnu po 400 km natankovat plyn tak jedu na benzín a nic závažného se neděje. Zrovna včera mě vezl taxikář a říkal že přešel z Fabie TDi na Kia Venga 1,6 96 kw na LPG.


Včera jsem dal 550km tam, 550 km z5. Tankovat (plnit plyn) každých 400 km by mě pěkně sr.alo (i kdyby bylo kde). A pokud nemám najet v úsporném režimu alespoň 90% celkového nájezdu, pak to ztrácí smysl, nebo ne? Když bude kapacita nádrže na plyn na dojezd 1000km + rezerva cca 10l na benzín, pak to beru. Předpokládá to ale hustší síť plniček...
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 22.06.2014 01:18, RE: Konec nafty, začátek CNG
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Nj. než "tamagotchi" co mi pár km před destinací řekne, že se mám ještě 15-30 km projet abych vyčistil DPF, tak to raději snad auto na plyn. Když nezvládnu po 400 km natankovat plyn tak jedu na benzín a nic závažného se neděje. Zrovna včera mě vezl taxikář a říkal že přešel z Fabie TDi na Kia Venga 1,6 96 kw na LPG.
Včera jsem dal 550km tam, 550 km z5. Tankovat (plnit plyn) každých 400 km by mě pěkně sr.alo (i kdyby bylo kde). A pokud nemám najet v úsporném režimu alespoň 90% celkového nájezdu, pak to ztrácí smysl, nebo ne? Když bude kapacita nádrže na plyn na dojezd 1000km + rezerva cca 10l na benzín, pak to beru. Předpokládá to ale hustší síť plniček...


1100 km za den je už extrém, to je 400 tkm ročně, kdo jezdí tyto nájezdy běžně, pro toho plyn se současnou kapacitou nádrže nebude vhodný. Kdo jezdí 30 tisíc ročně by tankoval plyn cca každých 5 dnů. Do hypermarketu jezdím 1-2x týdně, nabrat cestou palivo mi nepřijde moc omezující pokud mám cestou plničku. V hypermarketu strávím 1h a u pumpy 5 minut.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 22.06.2014 13:57, RE: Konec nafty, začátek CNG
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Nj. než "tamagotchi" co mi pár km před destinací řekne, že se mám ještě 15-30 km projet abych vyčistil DPF, tak to raději snad auto na plyn. Když nezvládnu po 400 km natankovat plyn tak jedu na benzín a nic závažného se neděje. Zrovna včera mě vezl taxikář a říkal že přešel z Fabie TDi na Kia Venga 1,6 96 kw na LPG.
Včera jsem dal 550km tam, 550 km z5. Tankovat (plnit plyn) každých 400 km by mě pěkně sr.alo (i kdyby bylo kde). A pokud nemám najet v úsporném režimu alespoň 90% celkového nájezdu, pak to ztrácí smysl, nebo ne? Když bude kapacita nádrže na plyn na dojezd 1000km + rezerva cca 10l na benzín, pak to beru. Předpokládá to ale hustší síť plniček...
1100 km za den je už extrém, to je 400 tkm ročně, kdo jezdí tyto nájezdy běžně, pro toho plyn se současnou kapacitou nádrže nebude vhodný. Kdo jezdí 30 tisíc ročně by tankoval plyn cca každých 5 dnů. Do hypermarketu jezdím 1-2x týdně, nabrat cestou palivo mi nepřijde moc omezující pokud mám cestou plničku. V hypermarketu strávím 1h a u pumpy 5 minut.


Ono je to tak, že to auto klidně den, dva stojí, další den najede 200, pak třeba 500, pak 50, pak zase 2 dny stojí (po městě poskakuju něčím jiným...). Mám to cca 500m na nájezd na dálnici, takže to auto používám výhradně na mimoměsto. Při nepotřebě místa v kufru a častých jízdách kolem komína si LPG/CNG dokážu dobře představit. 1000km denně by mě asi brzo zabilo
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 23.06.2014 01:00, RE: Konec nafty, začátek CNG
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Nj. než "tamagotchi" co mi pár km před destinací řekne, že se mám ještě 15-30 km projet abych vyčistil DPF, tak to raději snad auto na plyn. Když nezvládnu po 400 km natankovat plyn tak jedu na benzín a nic závažného se neděje. Zrovna včera mě vezl taxikář a říkal že přešel z Fabie TDi na Kia Venga 1,6 96 kw na LPG.
Včera jsem dal 550km tam, 550 km z5. Tankovat (plnit plyn) každých 400 km by mě pěkně sr.alo (i kdyby bylo kde). A pokud nemám najet v úsporném režimu alespoň 90% celkového nájezdu, pak to ztrácí smysl, nebo ne? Když bude kapacita nádrže na plyn na dojezd 1000km + rezerva cca 10l na benzín, pak to beru. Předpokládá to ale hustší síť plniček...
1100 km za den je už extrém, to je 400 tkm ročně, kdo jezdí tyto nájezdy běžně, pro toho plyn se současnou kapacitou nádrže nebude vhodný. Kdo jezdí 30 tisíc ročně by tankoval plyn cca každých 5 dnů. Do hypermarketu jezdím 1-2x týdně, nabrat cestou palivo mi nepřijde moc omezující pokud mám cestou plničku. V hypermarketu strávím 1h a u pumpy 5 minut.
Ono je to tak, že to auto klidně den, dva stojí, další den najede 200, pak třeba 500, pak 50, pak zase 2 dny stojí (po městě poskakuju něčím jiným...). Mám to cca 500m na nájezd na dálnici, takže to auto používám výhradně na mimoměsto. Při nepotřebě místa v kufru a častých jízdách kolem komína si LPG/CNG dokážu dobře představit. 1000km denně by mě asi brzo zabilo


Pokud jedu (občas) 1000 km za den tak stejně udělám apoň 2 přestávky max. po 4 hodinách, dám si něco k jídlu a dojdu na záchod. Během této doby můžu i doplnit palivo. Naštěstí se mě tyhle druhy jízd téměř netýkají a uvažuju o tom je teoreticky
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 23.06.2014 07:46, RE: Konec nafty, začátek CNG
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Nj. než "tamagotchi" co mi pár km před destinací řekne, že se mám ještě 15-30 km projet abych vyčistil DPF, tak to raději snad auto na plyn. Když nezvládnu po 400 km natankovat plyn tak jedu na benzín a nic závažného se neděje. Zrovna včera mě vezl taxikář a říkal že přešel z Fabie TDi na Kia Venga 1,6 96 kw na LPG.
Včera jsem dal 550km tam, 550 km z5. Tankovat (plnit plyn) každých 400 km by mě pěkně sr.alo (i kdyby bylo kde). A pokud nemám najet v úsporném režimu alespoň 90% celkového nájezdu, pak to ztrácí smysl, nebo ne? Když bude kapacita nádrže na plyn na dojezd 1000km + rezerva cca 10l na benzín, pak to beru. Předpokládá to ale hustší síť plniček...
1100 km za den je už extrém, to je 400 tkm ročně, kdo jezdí tyto nájezdy běžně, pro toho plyn se současnou kapacitou nádrže nebude vhodný. Kdo jezdí 30 tisíc ročně by tankoval plyn cca každých 5 dnů. Do hypermarketu jezdím 1-2x týdně, nabrat cestou palivo mi nepřijde moc omezující pokud mám cestou plničku. V hypermarketu strávím 1h a u pumpy 5 minut.
Ono je to tak, že to auto klidně den, dva stojí, další den najede 200, pak třeba 500, pak 50, pak zase 2 dny stojí (po městě poskakuju něčím jiným...). Mám to cca 500m na nájezd na dálnici, takže to auto používám výhradně na mimoměsto. Při nepotřebě místa v kufru a častých jízdách kolem komína si LPG/CNG dokážu dobře představit. 1000km denně by mě asi brzo zabilo
Pokud jedu (občas) 1000 km za den tak stejně udělám apoň 2 přestávky max. po 4 hodinách, dám si něco k jídlu a dojdu na záchod. Během této doby můžu i doplnit palivo. Naštěstí se mě tyhle druhy jízd téměř netýkají a uvažuju o tom je teoreticky

Jenže ono jde výhradně o cesty do zahraničí, a já si nechci život (a hlavně účetnictví) komplikovat cizími daňovými doklady. Navíc cena PHM je v zahr poněkud jiná, u dálnic je jiná ještě víc . Prostě jsou auta vč. druhu pohonu na takový režim vhodná, tak nevidím důvod si nevybrat mezi nimi. Proč budu dělat něco, co mě nebaví, když nemusím?
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 23.06.2014 08:55, RE: Konec nafty, začátek CNG
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Pepe posted by:
Petr S posted by:
Paul posted by:
Petr S posted by:
Regenerace DPF zabere cca 8-15% ujete vzdalenosti? Da se diesl s DPF rozumne provozovat pokud denne jezdim 15km trasy a regenerace trva 30 km? Neni dnes celkove vyhodnejsi CNG nebo LPG pokud chci setrit na palivu?
Takhle se daly provozovat staré 1,9 TDI, které to bez problému zvládaly. DPF diesely, ani ty nejnovější, to z principielních důvodů nezvládnou. Proto se čím dál víc prosazuje CNG. Škoda mě po dlouhé době něčím potěšila - oktávkou na CNG. Až doslouží stará 1,9 (alias děvče pro všechno), tak to bude její nástupce. Už se těším až bude u našeho dealera a svezu se. Sice 81 kW není extra zázrak, ale s 200 n.m. se už dá pracovat. Navíc jsem slyšel, že je výkon seškrcený kvůli dańovým normám v různých zemích a chtějí se s tím prosadit jako s flotilovým wágenem, takže se čipne a bude CNG čerpačku mám kousek a rezerva se dá dojezdovka do vaku, takže no problem.I jako nová dává daleko větší smysl než 1,6 TDI - stojí +- stejně a jízda bude příjemnější díky motoru, 6st. převodovce a víceprvku vzadu.
Nj. než "tamagotchi" co mi pár km před destinací řekne, že se mám ještě 15-30 km projet abych vyčistil DPF, tak to raději snad auto na plyn. Když nezvládnu po 400 km natankovat plyn tak jedu na benzín a nic závažného se neděje. Zrovna včera mě vezl taxikář a říkal že přešel z Fabie TDi na Kia Venga 1,6 96 kw na LPG.
Včera jsem dal 550km tam, 550 km z5. Tankovat (plnit plyn) každých 400 km by mě pěkně sr.alo (i kdyby bylo kde). A pokud nemám najet v úsporném režimu alespoň 90% celkového nájezdu, pak to ztrácí smysl, nebo ne? Když bude kapacita nádrže na plyn na dojezd 1000km + rezerva cca 10l na benzín, pak to beru. Předpokládá to ale hustší síť plniček...
1100 km za den je už extrém, to je 400 tkm ročně, kdo jezdí tyto nájezdy běžně, pro toho plyn se současnou kapacitou nádrže nebude vhodný. Kdo jezdí 30 tisíc ročně by tankoval plyn cca každých 5 dnů. Do hypermarketu jezdím 1-2x týdně, nabrat cestou palivo mi nepřijde moc omezující pokud mám cestou plničku. V hypermarketu strávím 1h a u pumpy 5 minut.
Ono je to tak, že to auto klidně den, dva stojí, další den najede 200, pak třeba 500, pak 50, pak zase 2 dny stojí (po městě poskakuju něčím jiným...). Mám to cca 500m na nájezd na dálnici, takže to auto používám výhradně na mimoměsto. Při nepotřebě místa v kufru a častých jízdách kolem komína si LPG/CNG dokážu dobře představit. 1000km denně by mě asi brzo zabilo
Pokud jedu (občas) 1000 km za den tak stejně udělám apoň 2 přestávky max. po 4 hodinách, dám si něco k jídlu a dojdu na záchod. Během této doby můžu i doplnit palivo. Naštěstí se mě tyhle druhy jízd téměř netýkají a uvažuju o tom je teoreticky
Jenže ono jde výhradně o cesty do zahraničí, a já si nechci život (a hlavně účetnictví) komplikovat cizími daňovými doklady. Navíc cena PHM je v zahr poněkud jiná, u dálnic je jiná ještě víc . Prostě jsou auta vč. druhu pohonu na takový režim vhodná, tak nevidím důvod si nevybrat mezi nimi. Proč budu dělat něco, co mě nebaví, když nemusím?

pokud bych musel jezdit takové vzdálenosti a nepřepravoval při tom náklad tak jdu jednoznačně do něčeho jako stará 740i e38 kolem roku 2000 do které se vleze do kufru válcová nádrž na 100+ litrů LPG. a pokud jde o účetnictví a tankování v cizině tak je nejjednodušší platit kartou, ne? nebo mít auto na sebe a vykazovat kilometry, na to je kombinace benzín/LPG bezkonkurenčně nejvýhodnější...
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.