0
back
 

diskuze k tématu: Mazda 323 F

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.11.2007 22:20, RE: Líbí se mi nadšenci
anonym posted by:
Ale v mrkačce jsi asi nikdy neseděl že?...
já jsem jel i lepšíma, ale tohle auto mě nadchlo nejenom tím, jak se chová...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.11.2007 22:50, RE: OK
David V posted by:
Tak je to cca 400 W, čili rozdíl celkově 500W. Potřebný hnací výkon při rychlosti 100 km/h je nějakých cca 8 kW (záleží na vhodně zvolené čelní ploše a součiniteli cx). Když si to hodím do závislostí, takže 500 W z 8 kW je nějakých 6,25% a teď to promítnu do spotřeby - při lineární závislosti budu mít o 6,25% nižší spotřebu. Výsledná spotřeba mi potom vychází 7*0,9375=6,56 l/100 km při rychlosti 100 km/h. Takže v relacích to sice nakonec je, ale pořád se to spíš blíží té poloviční hodnotě, než kterou udává autor.
Těžko se tomu věří, ale ta spotřeba se neudělá tím, že svítí světla, ale tím, že auto se s vymrknutýma světlama víc "trápí". Rozdíl jsem poznal na volnoběh z kopce, snaži jsem se docílit podobných podmínek, proto jsem si kopec sjel jeden den víckrát a když byly světla vymrknuté, tak když jsem při 90 vyřadil, tak rychlost zůstávala téměř konstantní, možná spíš klesala, ale když se světla zhasly a předek měl čistý tvar klínu, auto se rozjelo ke 110km/h. Je mě jasné, že se najde zase nevěřící Tomášové, ale kdo chodil do školy tak ví, že aerodynamický odpor od rychlosti cca 80km/h není zanedbatelný....Kdo nevěří ať se sveze mrkačkou a tohle si zkusí!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.11.2007 23:21, RE: OK
David V posted by:
Vidíš, ten výklop, na ten jsem zapomněl, ale i tak je to hodnota, která odpovídá několika kolům na střeše a ne vyklopeným světlům s o 100W vyšší spotřebou. Čili tak dramaticky bych to zase neviděl. Můžeme spočítat kolik Wattů to dělá třeba při 100 km/h rychlosti.
No to bych pochyboval, to vypočítat nelze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.11.2007 23:55, RE: OK
David V posted by:
Celkem ucházející, jen mě zaráží výrazný pokles spotřeby po výměně světel. 8 deci se mi zdá nějak moc, to už by Bursík dávno řval jak tur. Je to nějakých 130W vůči tak cca 30W, to nemůže udělat 3/4 litru.
Zdravím, pri úvahách o zvýšení spotreby u svietiaceho auta ste trošku pozabudli na účinnosť zariadenia na výrobu elektrickej energie v aute.
Ak má niekto náladu, môže si pozrieť trošku iný názor na celoročné svietenie na adrese: http://www.mot.sk/articles.php?art_type=4
siedmy článok od vrchu, (úplný link je neuveriteľne dlhý).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 00:04, RE: OK
David V posted by:
Celkem ucházející, jen mě zaráží výrazný pokles spotřeby po výměně světel. 8 deci se mi zdá nějak moc, to už by Bursík dávno řval jak tur. Je to nějakých 130W vůči tak cca 30W, to nemůže udělat 3/4 litru.
Dokáže mi niekto registrovaný polopate napísať, ako sa mám prihlásiť, aby som nebol anonym? (Registrovaný som aj s prezývkou). Dolfi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 09:18, Reakce na recenze Mazdy 323F
Jóó, "efko", jak mu říkám asi nejen já, to byl brus! Já měl červenou 1,8i GT, stáří 5 let, hýčkal jsem si jí přes 7 let a velmi nerad se s ní loučil. Najel jsem na ní 70 000 km a během provozu se chovala ryze japonsky, tudíž spolehlivě. Nějaký neduh se ale i tak našel, já jsem ovšem objevil pouze dva. Tím prvním byl zmiňovaný homokinetický kloub, který jsem byl nucen měnit pár týdnů po zakoupení a při prodeji se již znovu ozýval. Druhou a poslední výtku bych měl k brzdám. Nevím, jak ostatní, ale já bych u takového živého auťáku očekával větší účinnost, možná by neuškodilo standardně tyto modely vybavit kotouči i na zadních kolech, což bylo ovšem ve výbavě modelu GTE. Přestože jsem auto prodával na 143 000 km, dodnes mě zaráží, že nevyžadovalo výměnu např. tlumičů, zadního brzdového obložení, vše zůstalo originální!! Také mě zarazilo, že akumulátor jsem měnil po 9 letech!!! Pravdou je, že jsem byl teprve 2. majitel, z toho 1. majitel v ČR, takže i to se muselo nějak v opotřebovanosti auta projevit. Jakpak se "mému efku" asi daří teď? Prý jezdí někde na Šumpersku, tak majiteli, koukej s ním jezdit "mravně" jako já!! Všechny fandy zdraví a vzpomíná Peterson.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 09:18, RE: OK
anonym posted by:
No to bych pochyboval, to vypočítat nelze.
Dneska lze vypočítat skoro vše a takovéto banality s prstem v nose. Nejdůležitější jsou vždycky okrajové podmínky. Když si je člověk vhodně zvolí, tak se velmi přiblíží realitě.
Čísla, která uvádím jsou podložená výpočtem. Základní rovnice jsou:
P=F*v (W) výkon
F=p*S*cx (m2) síla (plocha redukovaná součinitelem odporu)
p=1/2*ro*v2 (Pa) aerodynamický tlak
To, že něco neumím spočítat sám neznamená, že to nejde.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 09:28, RE: OK
Kotas posted by:
Těžko se tomu věří, ale ta spotřeba se neudělá tím, že svítí světla, ale tím, že auto se s vymrknutýma světlama víc "trápí". Rozdíl jsem poznal na volnoběh z kopce, snaži jsem se docílit podobných podmínek, proto jsem si kopec sjel jeden den víckrát a když byly světla vymrknuté, tak když jsem při 90 vyřadil, tak rychlost zůstávala téměř konstantní, možná spíš klesala, ale když se světla zhasly a předek měl čistý tvar klínu, auto se rozjelo ke 110km/h. Je mě jasné, že se najde zase nevěřící Tomáš...
Na základě výše uvedeného výpočtu tomu věřím. Z kopce na neutrál se to projeví. To si může každý vyzkoušet třeba na kole, když se sbalí nebo rozbalí, a to mluvím o rychlostech polovičních. Ona ta závislost mezi márůstem rychlosti a nárůstem odporu je kvadratická a výkonu dokonce kubická. Čili dvojnásobná rychlost = čtyřnásobná odporová síla = osminásobný potřebný výkon.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 09:50, RE: OK
David V posted by:
Na základě výše uvedeného výpočtu tomu věřím. Z kopce na neutrál se to projeví. To si může každý vyzkoušet třeba na kole, když se sbalí nebo rozbalí, a to mluvím o rychlostech polovičních. Ona ta závislost mezi márůstem rychlosti a nárůstem odporu je kvadratická a výkonu dokonce kubická. Čili dvojnásobná rychlost = čtyřnásobná odporová síla = osminásobný potřebný výkon.
Takže ve finále se sečte zvýšený příkon spotřebiče (světel a mechanismu vyklápění) a zvýšení příkonu auta nutného k eliminaci rozdílu odporu, že jo. Prostě spotřebu zvyšuje i fakt, jestli je auto umyté, nebo celé od bláta. Sice to nikdo nezměří, ale je to tak (třeba ve vodě by byl už rozdíl znatelnější díky vyšší hustotě okolního media.) Hmm, začíná to tady být zajímavé, včera účtařina, dneska fyzika, nedávno čeština....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 09:58, RE: OK
anonym posted by:
Dokáže mi niekto registrovaný polopate napísať, ako sa mám prihlásiť, aby som nebol anonym? (Registrovaný som aj s prezývkou). Dolfi
Kdyz das vlozit novy prispevek nebo klepnes na tlacitko Reagovat, objevi se okno, ve kterem pak pises svuj prispevek. A v jeho pravem hornim rohu je odkaz "Prihlasit/Zaregistrovat".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 10:29, Hezké auto
Neparkuješ s tou Mazdou náhodou v Brně-Králově Poli na Purkyních? Dneska ráno jsem šel okolo a parkuje tady podobná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 10:31, RE: OK
Pepe posted by:
Takže ve finále se sečte zvýšený příkon spotřebiče (světel a mechanismu vyklápění) a zvýšení příkonu auta nutného k eliminaci rozdílu odporu, že jo. Prostě spotřebu zvyšuje i fakt, jestli je auto umyté, nebo celé od bláta. Sice to nikdo nezměří, ale je to tak (třeba ve vodě by byl už rozdíl znatelnější díky vyšší hustotě okolního media.) Hmm, začíná to tady být zajímavé, včera účtařina, dneska fyzika, nedávno čeština....
Ano, tak to je. I s tím blátem na kapotě. Podívej se na plavce, jsou všichni jak holátka a mají i plavky dokonale hladké. Ona totiž voda je asi 750x hustší než vzduch za normálních podmínek. Klasické pokusy na ověření vlivu hustoty prostředí jsou běh ve vodě a ve vzduchu a vliv plochy na zvětšení odporové síly - jízda na kole sbalen a rozbalen, bez ohledu na hmotnost. Ten odpor prostředí je ze všech odporů (valení, tření) nejvýznamnější a při vysokých rychlostech je rozhodující.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 12:55, David V.
Největší odpor jsem já.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 12:57, David V.
Rád jezdím na kole rozbalenej. je to úžasně sexy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 13:40, RE: Hezké auto
anonym posted by:
Neparkuješ s tou Mazdou náhodou v Brně-Králově Poli na Purkyních? Dneska ráno jsem šel okolo a parkuje tady podobná.
ta není podobná
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 20:22, RE: OK
David V posted by:
Celkem ucházející, jen mě zaráží výrazný pokles spotřeby po výměně světel. 8 deci se mi zdá nějak moc, to už by Bursík dávno řval jak tur. Je to nějakých 130W vůči tak cca 30W, to nemůže udělat 3/4 litru.
není to 130W proti 30W, ale cca 150W proti 12W což je 1/12 výkonu.
Běžné svícení jsou 2x55W+2x16W+podsvícení přístrojů=150W
Denní svícení je 2x6W
Další docela důležitý ukazatel je učinnost alternátoru, ta se pohybuje cca 25-30%. Takže pro vyrobení:
150W je třeba 500-600W z motoru
12W jen 40-45W z motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 20:29, RE: OK
anonym posted by:
není to 130W proti 30W, ale cca 150W proti 12W což je 1/12 výkonu.
Běžné svícení jsou 2x55W+2x16W+podsvícení přístrojů=150W
Denní svícení je 2x6W
Další docela důležitý ukazatel je učinnost alternátoru, ta se pohybuje cca 25-30%. Takže pro vyrobení:
150W je třeba 500-600W z motoru
12W jen 40-45W z motoru.
Na rovinu Ti řeknu, že účinnosti 30% u alternátoru, nebo kteréhokoliv jiného elektrického stroje nevěřím. Očekávám, že alternátor v autě nebude mí účinnost jako 50 MW generátor tedy 98,4%, ale 75%- 80% u automobilového alternátoru považuji za věrohodnější.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 21:27, RE: OK
David V posted by:
Na rovinu Ti řeknu, že účinnosti 30% u alternátoru, nebo kteréhokoliv jiného elektrického stroje nevěřím. Očekávám, že alternátor v autě nebude mí účinnost jako 50 MW generátor tedy 98,4%, ale 75%- 80% u automobilového alternátoru považuji za věrohodnější.
Účinnosť samotného alternátora je určite ďaleko vyššia ako 30%, no účinnosť náhonu (klinový remeň, napínacia kladka) asi ťažko niekto dokáže presne odhadnúť. A teraz neviem, výsledná účinnosť je súčin účinností?
Nie je to podstatné. Len je trošku na zamyslenie fakt, že konštruktéri vymýšľajú čerta-diabla, aby znížili spotrebu o pár percent a tým plnili i emisné normy (aj CO2) a stačí blahosklonné rozhodnutie zákonodarcov, (alebo nenafúkaná pneumatika, ťažká noha, ...) a spotreba je v háji.
Ja mám niekedy dojem, že parlament a nie len parlament, robí všetko proti občanom a v prospech monopolov, (sem patrí aj štát!).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.11.2007 21:28, RE: OK
anonym posted by:
Kdyz das vlozit novy prispevek nebo klepnes na tlacitko Reagovat, objevi se okno, ve kterem pak pises svuj prispevek. A v jeho pravem hornim rohu je odkaz "Prihlasit/Zaregistrovat".
Vďaka, funguje to!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.12.2007 13:46, RE: Reakce na recenze Mazdy 323F
anonym posted by:
Jóó, "efko", jak mu říkám asi nejen já, to byl brus! Já měl červenou 1,8i GT, stáří 5 let, hýčkal jsem si jí přes 7 let a velmi nerad se s ní loučil. Najel jsem na ní 70 000 km a během provozu se chovala ryze japonsky, tudíž spolehlivě. Nějaký neduh se ale i tak našel, já jsem ovšem objevil pouze dva. Tím prvním byl zmiňovaný homokinetický kloub, který jsem byl nucen měnit pár týdnů po zakoupení a při prodeji se již znovu ozýval. Druhou a poslední výtku bych měl k brzdám. Nevím, jak ostatní, ale...
Mrkačka byla moje první auto, nic jinýho jsem nechtěl.
Měl jsem ji 3 roky a na to jakej ode mě dostávala nášup byla naprosto v pohodě. bez poruchy. A jen jezdila a jezdila - a to už jsem byl pátej majitel, ti přede mnou se o ni zrovna dvakrát nejlíp nestarali podle stavu, a přesto mě nikdy to auto nezklamalo (a klapající hydroštosy vem čert, tim trpěly všechny Mazdinky - každý vůz má něco). Na správnejch gumách to auto sedí dobře (ne na základních 175/70 R13 !!! ). Ve svojí době mělo skutečně dobrej podvozek.
Rád na tahle auta vzpomínám, bylo mi těžko když jsem ji prodával. Kluk co ji kupoval po mě s ní najezdil cca 4000 km během dvou měsíců a ok. Dál už nevim jak se jí daří.
Zůstal jsem však věrný značce a v garáži už nic jinýho než Mazdu nechci. Jsem autoelektrikář ne žádnej chvástal co nemá o autech ani páru a jen v anonymitě dělá chytrýho.
Všem co nemají na nový auto a zkrátka potřebují jezdit v něčem, co za to alespoň stojí a ne ve Favoritu či Golfu atd. tohle auto doporučuji. Má totiž svojí duši a kus originality.
Děkuji
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.