0
back
 

diskuze k tématu: Má smysl tankovat vysokooktanové benzíny do Mazdy 2?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.06.2011 20:17, RE: Placebo
Giorgio posted by:
Nevidíš do hlavy všem - já ten benzin netankuju kvůli vyššímu výkonu, ale kvůli ryze subjektivnímu pocitu a naději, že snad déle vydrží. A za to těch pár korun navíc klidně dám.
jsem na to úplně stejně, mám dojem, že motor víc vydrží, resp. není tolik namáhanej, zatim to vychází a při pravidelný prohlídce už mi 4 roky tvrdí, že motor je v hodně dobrým stavu a to nejezdim zrovna čistě - plyn brzda apod.
nebo aspoň skrytě doufám, že to vychází jinak je ten motor čarovnej
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.06.2011 07:03, RE: Placebo
Tomi posted by:
Je nutné si připomenout proč je nabízen 100 oktan. Vyzdvihuje se zejména jedna věc - vyšší výkon motoru. ano, motor se líp sebere z nízkých otáček a řidič má dojem, že najednou motor líp jede v celém spektru ...Nejede, cca 2kW nepoznáš. Výkon naroste nepatrně a celý marketingový tah je jen o tom navodit, že výkon motoru vzroste. A o tom se rád přesvědčíš, když vysázíš na pokladně o pár stovek víc. Nikdo si nejede pro 100oktan,aby mohl jezdit s motorem v nižších otáčkách.
Úplně bych netvrdil, že si nikdo nejede pro víceoktanový benzín, aby jezdil v nízkých otáčkách. Já si naopak u benzínu s vyšším OČ užíval právě výrazně lepší pružnost motoru díky větší ochotě dole. Ono 2 kW navíc ve spektru nízkých otáček poznáš.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.06.2011 10:29, RE: Placebo
David V posted by:
Úplně bych netvrdil, že si nikdo nejede pro víceoktanový benzín, aby jezdil v nízkých otáčkách. Já si naopak u benzínu s vyšším OČ užíval právě výrazně lepší pružnost motoru díky větší ochotě dole. Ono 2 kW navíc ve spektru nízkých otáček poznáš.
výrazně lepší pružnost...2kW nepoznáš, jako běžný uživatel ne, ale to je na dlouhou diskuzi a každý to vnímá jinak. Jsem rád, že recenze BMW 3 nad naším témetem obsahuje zmínku o zkoušení paliv s různým OČ a autor píše, že žádný rozdíl nezaznamenal. Ano, s Carrerou 100(oč 98) měl nižší spotřebu, ale očividně ji netankoval kvůli spotřebě. Sorry,ale když mi tak nahrál, nemohl jsem to nezmínit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.06.2011 10:54, RE: Placebo
Tomi posted by:
výrazně lepší pružnost...2kW nepoznáš, jako běžný uživatel ne, ale to je na dlouhou diskuzi a každý to vnímá jinak. Jsem rád, že recenze BMW 3 nad naším témetem obsahuje zmínku o zkoušení paliv s různým OČ a autor píše, že žádný rozdíl nezaznamenal. Ano, s Carrerou 100(oč 98) měl nižší spotřebu, ale očividně ji netankoval kvůli spotřebě. Sorry,ale když mi tak nahrál, nemohl jsem to nezmínit.
Toho bych zrovna jako argumentační střelivo v potaz nebral, ten toho zjevně nepoznal více... Jeho slovo má pro mě stejnou váhu, jako momentálně články o okurkové hysterii.
Nicméně 2 kW navíc na plným knedlíku u 6000 rpm nepoznáš, ale 2 kW navíc na plným knedlíku na 1500 rpm poznáš, zejména u motoru , který má Pmax 55 kW. Ale existují i lidé, kteří tvrdí, že nepoznají zapnutou klimu, která klidně činí i 5 kW, když na to přijde. Ano, ti pak nepoznají nic a nemá smysl, aby s palivy ani experimentovali.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.06.2011 11:25, RE: Placebo
David V posted by:
Toho bych zrovna jako argumentační střelivo v potaz nebral, ten toho zjevně nepoznal více... Jeho slovo má pro mě stejnou váhu, jako momentálně články o okurkové hysterii.
Nicméně 2 kW navíc na plným knedlíku u 6000 rpm nepoznáš, ale 2 kW navíc na plným knedlíku na 1500 rpm poznáš, zejména u motoru , který má Pmax 55 kW. Ale existují i lidé, kteří tvrdí, že nepoznají zapnutou klimu, která klidně činí i 5 kW, když na to přijde. Ano, ti pak nepoznají nic a nemá smysl, aby s palivy ani experimentovali.
já bych se s Vámi klidně vsadil, že u mého focuse zapnutou klimu nepoznáte
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.06.2011 11:48, RE: Placebo
ivan2 posted by:
já bych se s Vámi klidně vsadil, že u mého focuse zapnutou klimu nepoznáte
Možná, pokud je naftový, tam se to pozná podle toho, že mu trochu dřív dojde dech.
Jinak mám 170 koní a zaplou klimu poznám. A když jsem auto měl měsíc, tak jsem to taky nepoznal, takže je to pravda, při první projížďce to nepoznám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.06.2011 12:17, RE: Placebo
gottak posted by:
Zrovna u 1.2 HTP bych byl opatrny, horsi benzin se brzo podepise na sedlech ventilu, a generalka hlavy je tady )
Zrovna nedávno mi kolega říkal, že po záruce po 5 letech řešil propálené ventily. V cca 70 tkm! Aspoň že mu z toho Škoda půlku zaplatila. A rozhodně nezávodí a nebere N91. Jo jinak v 50 tkm měnil kotouče. Prý že málo brzdí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.06.2011 12:22, RE: Placebo
David V posted by:
Toho bych zrovna jako argumentační střelivo v potaz nebral, ten toho zjevně nepoznal více... Jeho slovo má pro mě stejnou váhu, jako momentálně články o okurkové hysterii.
Nicméně 2 kW navíc na plným knedlíku u 6000 rpm nepoznáš, ale 2 kW navíc na plným knedlíku na 1500 rpm poznáš, zejména u motoru , který má Pmax 55 kW. Ale existují i lidé, kteří tvrdí, že nepoznají zapnutou klimu, která klidně činí i 5 kW, když na to přijde. Ano, ti pak nepoznají nic a nemá smysl, aby s palivy ani experimentovali.
Plný knedlík při 1500 otáčkách? Neškodí to motoru, tvorba sazí apod.? Když už jedu na nízké otáčky kolem 1800, tak se snažím plyn jen lechtat (benz. motor).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.06.2011 12:24, RE: Placebo
ivan2 posted by:
já bych se s Vámi klidně vsadil, že u mého focuse zapnutou klimu nepoznáte
Davide, jenže o tom je, většina lidí co čerpají ty paliva nejsou odborníci nebo fanoušci automobilismu, takže pro ně zisk 0-2kW znamená obrovský placebo a jsou šťastní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.06.2011 12:58, RE: Placebo
Petr S posted by:
Plný knedlík při 1500 otáčkách? Neškodí to motoru, tvorba sazí apod.? Když už jedu na nízké otáčky kolem 1800, tak se snažím plyn jen lechtat (benz. motor).
To bylo myšleno jako příměr, aby bylo zřejmé, že při 1500 rpm je výkon třeba 15 kW a 2 kW navíc činí přes 10%, zatímco na plném výkonu je to nepostřehnutelné. Třeba když se měří vnější charakteristika motoru na brzdě, tak je klapka otevřená naplno a odbržďuje se točivý moment i v nízkých otáčkách.
Motoru to škodí jen pokud dochází k detonačnímu spalování, jinak nevím jakým jiným mechanismem by to škodilo. Tomu se dá právě předejít palivem s vyšším OČ, ne tedy předejít, ale tu hranici posunout. Na svojí V6-ce jsem N98 natankoval pouze jednou u Globusu (pak to změnili na N95 ultra). Bohužel to byla krátká doba na testování. Jediné, čeho jsem si všimnul, že se některá místa (která mám mnohokrát najetá) dala projet na vyšší qvalt, aniž bych měl pocit, že se motor trápí. Konkrétně jsem na 4-ku vyjel ty serpentinky z Obřan směr Bílovice n Svitavou (kdo to tam znáte, tak tam můžete zkusit jet pohodovou jízdu na 4-ku, což znamená jet tak 50-60) a potom v Knínicích u Boskovic stoupání směr Šebetov též na 4-ku 50. Na N95 musím jezdit k 60-ce. Jinak při 50 km/h mi otáčkoměr ukazuje 1500 rpm.
Prostě z vlastní zkušenosti mohu říci, že mezi benzíny cítím rozdíly, bez ohledu na výzkumy. A to i mezi benzíny stejných OČ nabraných u různých čerpadel, ale to je spíše historie s předchozími auty, protože teď tankuji prakticky výlučně u Globusu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.11.2011 00:27, RE: Pane Ivane,
Michal posted by:
moc nerozumím tomu, proč při dnešních cenách paliv někdo chce tankovat 100-oktanové palivo. Já tak činím, protože mi to technický průkaz doporučuje, a většinou skončím u té stovky, protože předepsanou 98-ku skoro nikde nemají.
Na druhou stranu, ačkoliv mám motor s přímým vstřikováním a v technickém průkaze je napsáno jako doporučené palivo 98-ka, na nádrži je uvedeno, že můžu tankovat cokoliv od 91 do 102 oktanů. Což mi docela dává smysl, protože se auto vozí také do USA a tam prý je 91oktanové palivo zcela běžné.
Dlouhodobě (tisíce kilometrů) tankuji Vervu 100 do Mercedesu E 55 AMG.Jedná se o motor V8 5.5l s kompresorem, se zvýšeným výkonem na 506HP a 840Nm. Spotřeba je stejná, ale auto jede ZNATELNĚ lépe.Nejvíce je to cítit ve vysokých otáčkách (nad 4.500rpm). Někdo možná bude mít pocit, že u takto silného auta je o spíše o sugesci, ale to si nemyslím...znám ho velmi dobře.Po vyjetí nádrže a natankování N95 (opakovaně porovnáváno) je to hned poznat.
Už nic jiného netankuji. Zkoušel jsem Shell,OMV...jsou akorát dražší a ve výsledku to není skoro poznat.Je to asi hlavně o tom, jestli to konkrétní vůz umí využít.Kompresní poměr si žádný motor sám nezmění (zatím, takže zbytek je na elektronice, jak se to pokusí přizpůsobit.AMG má navíc 16 svíček, tedy 2/válec a zapaluje si každou z nich jak zrovna potřebuje...možná i díky tomu umí to palivo lépe využít než jiné vozy. Myslím si, že u slabých motorů je to každopádně vyhazování peněz.


respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.