0
back
 

diskuze k tématu: Kupujete nové pneumatiky? Čtěte dále.

category of topic classification:
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Sunday 15.03.2015 00:58, Už jsem to taky někde četl....
.....a nesouhlasím s tím, protože když "budou poskytovat lepší přilnavost za mokra a efektivněji odvádět vodu", je lepší je mít na přední nápravě, kterou řídím a ze 70% brzdím. A u předokolek ještě přenáším výkon motoru.
U zadokolek je to otázka, tedy u zimních je to otázka, jestli se chci vyhrabat nebo řídit....
Ale u předokolek mi přijde daleko logičtější novou gumu dát na přední nápravu, kterou poháním, brzdím a řídím a často v kombinaci, kde nejhorší je brzdit a řídit.
Jsem zvědav na zkušenosti ostatních. Já mám letos nové zimní pouze na přední nápravě a s jejich výkonem jsem spokojen v porovnání s loňskem, kdy jsem se už nemohl nikde na sněhu vyhrabat, byť měly staré vzorek 7mm. Ano, připouštím, že na mokru (ne na sněhu ani suchu ani čisté vodě) v kombinaci s blátíčkem mi 2x lehce klouzl zadek, z čehož ESP zareagovalo 1x a ani jednou to nebylo úplně překvapení. Takže toť má zkušenost.
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Sunday 15.03.2015 01:13, 4xnové
Přidám také svoji zkušenost. Mám již druhou sezónu zimní Nokian WR A3 225/45 R17 XL, kupoval jsem je nové a auto mám 4x4 s váhou téměř 50:50. Pneu se u 4x4 sjíždí stejně. Po dvou zimách a nájezdu cca 25tkm mají pneu ještě 6-6,5mm vzorku a DOT 2513, takže ještě jednu zimu zvládnou v pohodě. A k problému zakoupení pouze 2 nových pneu: když jsem měl předokolku, tak jsem nové vždy dával na přední nápravu a nestalo se mi, že by byl problém. Co jsem měl zadokolky nebo 4x4, ak jsem kupoval buďto 4 nové, nebo 4 jeté(ale se stejným vzorkem).
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 15.03.2015 09:43, nesmysl
Ten článek je zas hromada polopravd... Když už kupuju pneu, koupím sadu všech 4. ale v půlce zimy jsem koupil jen 2 dopředu (5mm - 4), protože prostě vzadu bylo ještě 6,5 - 7 mm.
Byl by nesmysl kupovat všechny 4 pneu. Tyhle argumenty obsažené v článku jsou, autor promine, jak od někoho ze základní školy. To snad nemyslíte vážně..

Pro přední náhon, jak zmínil david, připadá 100% přenášeného momentu od motoru a zhruba 70% již zmíněné brzdné síly. Čili když už se bavíme v teoretické rovině, kde je lepší mít hlubší vzorek, u předokolky je to předek. K čemu je to dobré mít na zadku nový gumy, když předek ustřeluje, kdy se mu zachce???
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Sunday 15.03.2015 17:06, proč dozadu
Nevim, ale napadá mě jedna věc. Možná je to lepší z hlediska ztráty adheze na vodě a předejití přetáčivého smyku, kterej je obecně mnohem nebezpečnější než nedotáčivej a vychází od zadních kol.
Zase ale přední kola už odvádí velkou část vody těm zadním, které jedou ve stejné stopě.. takže těžko říct.
respond
Alkantpan
number of posts19
date of registration08.12.2008
Sunday 15.03.2015 23:58, RE: Už jsem to taky někde četl....
David V posted by:
.....a nesouhlasím s tím, protože když "budou poskytovat lepší přilnavost za mokra a efektivněji odvádět vodu", je lepší je mít na přední nápravě, kterou řídím a ze 70% brzdím. A u předokolek ještě přenáším výkon motoru. U zadokolek je to otázka, tedy u zimních je to otázka, jestli se chci vyhrabat nebo řídit....Ale u předokolek mi přijde daleko logičtější novou gumu dát na přední nápravu, kterou poháním, brzdím a řídím a často v kombinaci, kde nejhorší je brzdit a řídit.Jsem zvědav na zkušenosti ostatních. Já mám letos nové zimní pouze na přední nápravě a s jejich výkonem jsem spokojen v porovnání s loňskem, kdy jsem se už nemohl nikde na sněhu vyhrabat, byť měly staré vzorek 7mm. Ano, připouštím, že na mokru (ne na sněhu ani suchu ani čisté vodě) v kombinaci s blátíčkem mi 2x lehce klouzl zadek, z čehož ESP zareagovalo 1x a ani jednou to nebylo úplně překvapení. Takže toť má zkušenost.


Taky mi nové pneu dozadu v servise doporučovali - lepší vzorek na zadní nápravu, horší na přední. No nedal jsem se a nové šly automaticky na předek Přemýšlel jsem nad tím a řekl bych ale, že myšlenka tohoto je v tom, že mám-li na přední nápravě méně vzorku, než na zadní nápravě, tak akvaplaning předních kol nastane při nižší rychlosti než kol zadních. Kdežto v opačném případě - vzorek předních kol větší než vzorek zadních kol - tak akvaplanink zadních kol může nastat ve chvíli, kdy přední kola ještě "drží" na cestě. A troufám si trvdit, že skoro nikdo z nás akvaplaning pouze zadních kol při jízdě přímým směrem nedokáže rozpoznat (předpokládám přední náhon tak jak jej má 95 procent aut). Když pak ale potřebuji zabočit, hrozí nebezpečí smyku zadních kol ikdyž přední ještě drží. Takhle si já vysvětluji, proč nám servisy nové pneu doporučují dozadu. Prostě ojetá kola vepředu člověku ani nedovolí vyvinout vyšší rychlost pro něj nebezpečnou. Ojetá kola na zadní nápravě ano a na vodě se aquaplanink zadních kol projeví až budete potřebovat zabočit a pak už může být na brzdění i pozdě.

Davide kdybys ty zimní kola měl opačně než popisuješ, na konci příspěvku, zadek ti nikdy neustřelí, protože díky sjetým předním pneu bys jel vědomně celkově pomalejí/opatrněji. A to je ten důvod.

Je třeba brát v potaz i to, že jsou řidiči a řidiči. Tipuji, že všichni co tu chodíme a čteme, tak se s takovou situací dokážeme vypořádat a víme co se a hlavně proč s autem děje. No a pak je tu druhá skupina řidíčů typu " jsem rád že jedu a dojedu" kteří by při smyku nebo uklouznutí kol byli vcelku v háji. Pro ty tato servisní doporučení jsou vhodná a věřím, že z opatrnosti je i akceptují.
Petr
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 16.03.2015 00:10, RE: 4xnové
eTeflon posted by:
Přidám také svoji zkušenost. Mám již druhou sezónu zimní Nokian WR A3 225/45 R17 XL, kupoval jsem je nové a auto mám 4x4 s váhou téměř 50:50. Pneu se u 4x4 sjíždí stejně. Po dvou zimách a nájezdu cca 25tkm mají pneu ještě 6-6,5mm vzorku a DOT 2513, takže ještě jednu zimu zvládnou v pohodě. A k problému zakoupení pouze 2 nových pneu: když jsem měl předokolku, tak jsem nové vždy dával na přední nápravu a nestalo se mi, že by byl problém. Co jsem měl zadokolky nebo 4x4, ak jsem kupoval buďto 4 nové, nebo 4 jeté(ale se stejným vzorkem).


Opravdu se na permanentní 4x4 pneu sjíždí stejně? Čekal bych, že se na předku sjíždí rychleji, především kvůli brždění. I když je zatížení kol 50:50, tak při brždění se váha přenese na přední kola.

Jinak dávám vždy pneu s menším vzorkem dozadu, takhle mají všechny 4 pneu celou dobu zhruba stejně sjetý vzorek a pneu pak měním všechny 4 naráz.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 16.03.2015 07:51, RE: Už jsem to taky někde četl....
Alkantpan posted by:
David V posted by:
.....a nesouhlasím s tím, protože když "budou poskytovat lepší přilnavost za mokra a efektivněji odvádět vodu", je lepší je mít na přední nápravě, kterou řídím a ze 70% brzdím. A u předokolek ještě přenáším výkon motoru. U zadokolek je to otázka, tedy u zimních je to otázka, jestli se chci vyhrabat nebo řídit....Ale u předokolek mi přijde daleko logičtější novou gumu dát na přední nápravu, kterou poháním, brzdím a řídím a často v kombinaci, kde nejhorší je brzdit a řídit.Jsem zvědav na zkušenosti ostatních. Já mám letos nové zimní pouze na přední nápravě a s jejich výkonem jsem spokojen v porovnání s loňskem, kdy jsem se už nemohl nikde na sněhu vyhrabat, byť měly staré vzorek 7mm. Ano, připouštím, že na mokru (ne na sněhu ani suchu ani čisté vodě) v kombinaci s blátíčkem mi 2x lehce klouzl zadek, z čehož ESP zareagovalo 1x a ani jednou to nebylo úplně překvapení. Takže toť má zkušenost.
Taky mi nové pneu dozadu v servise doporučovali - lepší vzorek na zadní nápravu, horší na přední. No nedal jsem se a nové šly automaticky na předek Přemýšlel jsem nad tím a řekl bych ale, že myšlenka tohoto je v tom, že mám-li na přední nápravě méně vzorku, než na zadní nápravě, tak akvaplaning předních kol nastane při nižší rychlosti než kol zadních. Kdežto v opačném případě - vzorek předních kol větší než vzorek zadních kol - tak akvaplanink zadních kol může nastat ve chvíli, kdy přední kola ještě "drží" na cestě. A troufám si trvdit, že skoro nikdo z nás akvaplaning pouze zadních kol při jízdě přímým směrem nedokáže rozpoznat (předpokládám přední náhon tak jak jej má 95 procent aut). Když pak ale potřebuji zabočit, hrozí nebezpečí smyku zadních kol ikdyž přední ještě drží. Takhle si já vysvětluji, proč nám servisy nové pneu doporučují dozadu. Prostě ojetá kola vepředu člověku ani nedovolí vyvinout vyšší rychlost pro něj nebezpečnou. Ojetá kola na zadní nápravě ano a na vodě se aquaplanink zadních kol projeví až budete potřebovat zabočit a pak už může být na brzdění i pozdě. Davide kdybys ty zimní kola měl opačně než popisuješ, na konci příspěvku, zadek ti nikdy neustřelí, protože díky sjetým předním pneu bys jel vědomně celkově pomalejí/opatrněji. A to je ten důvod.Je třeba brát v potaz i to, že jsou řidiči a řidiči. Tipuji, že všichni co tu chodíme a čteme, tak se s takovou situací dokážeme vypořádat a víme co se a hlavně proč s autem děje. No a pak je tu druhá skupina řidíčů typu " jsem rád že jedu a dojedu" kteří by při smyku nebo uklouznutí kol byli vcelku v háji. Pro ty tato servisní doporučení jsou vhodná a věřím, že z opatrnosti je i akceptují. Petr


Tak oni v servisech ví, proč to tak doporučují... Obecná poučka říká, že přední kola auto řídí, zadní vedou. Jelikož je zpravidla přední náprava více zatížená, dojde k proříznutí vodního filmu lépe, než u lehčí zadní nápravy. Já teda prohazuju kola tak, abych měl vzorek +- stejný, a koupil potom všechna 4 najednou, tím pádem takový dilemata neřeším. A protože se na přední nápravě (u předokolky) sjíždí rychleji, jdou tam vždycky ty o fous lepší...
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Monday 16.03.2015 08:16, RE: Už jsem to taky někde četl....
Pepe posted by:
Alkantpan posted by:
David V posted by:
.....a nesouhlasím s tím, protože když "budou poskytovat lepší přilnavost za mokra a efektivněji odvádět vodu", je lepší je mít na přední nápravě, kterou řídím a ze 70% brzdím. A u předokolek ještě přenáším výkon motoru. U zadokolek je to otázka, tedy u zimních je to otázka, jestli se chci vyhrabat nebo řídit....Ale u předokolek mi přijde daleko logičtější novou gumu dát na přední nápravu, kterou poháním, brzdím a řídím a často v kombinaci, kde nejhorší je brzdit a řídit.Jsem zvědav na zkušenosti ostatních. Já mám letos nové zimní pouze na přední nápravě a s jejich výkonem jsem spokojen v porovnání s loňskem, kdy jsem se už nemohl nikde na sněhu vyhrabat, byť měly staré vzorek 7mm. Ano, připouštím, že na mokru (ne na sněhu ani suchu ani čisté vodě) v kombinaci s blátíčkem mi 2x lehce klouzl zadek, z čehož ESP zareagovalo 1x a ani jednou to nebylo úplně překvapení. Takže toť má zkušenost.
Taky mi nové pneu dozadu v servise doporučovali - lepší vzorek na zadní nápravu, horší na přední. No nedal jsem se a nové šly automaticky na předek Přemýšlel jsem nad tím a řekl bych ale, že myšlenka tohoto je v tom, že mám-li na přední nápravě méně vzorku, než na zadní nápravě, tak akvaplaning předních kol nastane při nižší rychlosti než kol zadních. Kdežto v opačném případě - vzorek předních kol větší než vzorek zadních kol - tak akvaplanink zadních kol může nastat ve chvíli, kdy přední kola ještě "drží" na cestě. A troufám si trvdit, že skoro nikdo z nás akvaplaning pouze zadních kol při jízdě přímým směrem nedokáže rozpoznat (předpokládám přední náhon tak jak jej má 95 procent aut). Když pak ale potřebuji zabočit, hrozí nebezpečí smyku zadních kol ikdyž přední ještě drží. Takhle si já vysvětluji, proč nám servisy nové pneu doporučují dozadu. Prostě ojetá kola vepředu člověku ani nedovolí vyvinout vyšší rychlost pro něj nebezpečnou. Ojetá kola na zadní nápravě ano a na vodě se aquaplanink zadních kol projeví až budete potřebovat zabočit a pak už může být na brzdění i pozdě. Davide kdybys ty zimní kola měl opačně než popisuješ, na konci příspěvku, zadek ti nikdy neustřelí, protože díky sjetým předním pneu bys jel vědomně celkově pomalejí/opatrněji. A to je ten důvod.Je třeba brát v potaz i to, že jsou řidiči a řidiči. Tipuji, že všichni co tu chodíme a čteme, tak se s takovou situací dokážeme vypořádat a víme co se a hlavně proč s autem děje. No a pak je tu druhá skupina řidíčů typu " jsem rád že jedu a dojedu" kteří by při smyku nebo uklouznutí kol byli vcelku v háji. Pro ty tato servisní doporučení jsou vhodná a věřím, že z opatrnosti je i akceptují. Petr
Tak oni v servisech ví, proč to tak doporučují... Obecná poučka říká, že přední kola auto řídí, zadní vedou. Jelikož je zpravidla přední náprava více zatížená, dojde k proříznutí vodního filmu lépe, než u lehčí zadní nápravy. Já teda prohazuju kola tak, abych měl vzorek +- stejný, a koupil potom všechna 4 najednou, tím pádem takový dilemata neřeším. A protože se na přední nápravě (u předokolky) sjíždí rychleji, jdou tam vždycky ty o fous lepší...


Presne ako píše Pepe, zadné kolesá majú veľký vplyv na smerovú stabilitu a je ďaleko horšie rozpoznateľná strata adhézie na zadku ako na predku (v prípade predokoliek, zadokolky stačí prešlapnúť a človek vie na čom je) Inak aj ja kupujem všetky 4 nové a prehadzujem tak aby mali zhruba rovnakú vzorku.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 16.03.2015 08:49, Aquaplaning
To co píšete sice dává smysl, ale za těch pár let, co jezdím, se mi daleko častěji stalo, že jsem potřeboval něco ubrzdit nebo se něčemu vyhnout, než že by mi v plné rychlosti na vodě na dálnici ustřelil zadek. Čili čistě z pravděpodobnostního hlediska volím lepší kola na předku.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 16.03.2015 10:44, tires rotation
já mám přímo v manuálu napsané že max. po 12.000km se mají kola prohodit, a to tak že zadky na předek a předky křížem na zadek. proto je výhodnější používání asymetrického vzorku, u směrového musím přezouvat. vzhledem k nájezdu je to jednoduché, po sezóně zaměním, a když už dávám nové tak všechny 4 protože jsou sjeté rovnoměrně. ale zážitek se sjetými vzadu a novými vepředu mám, boule na bočnici, sada už nic moc, stejně jsem chtěl koupit nové ale skladem jen dva kusy, šly na předek. než dorazily i zbylé dva tak jsem jezdil jako posranej, zadek si dělal co chce. ale je fakt že se jednalo o 4x4 s připojitelným předkem a gumy byly univerzální+lehce nasněžilo. bohužel v té době daný rozměr v zimním provedení neexistoval.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 16.03.2015 11:29, RE: Aquaplaning
David V posted by:
To co píšete sice dává smysl, ale za těch pár let, co jezdím, se mi daleko častěji stalo, že jsem potřeboval něco ubrzdit nebo se něčemu vyhnout, než že by mi v plné rychlosti na vodě na dálnici ustřelil zadek. Čili čistě z pravděpodobnostního hlediska volím lepší kola na předku.


Ppst je přesná hra s nepřesnými čísly. Když budu hrát tvojí hru, tak řeknu, že při tvým nájezdu jseš statisticky naprosto nevýznamnej vzorek . Co je platný, že se vyhnu, když potom pokračuju nekontrolovaně do prde.e? Ony ty stopy po haváriích dost často vypovídají o tom, že prvotní problém se podařilo zvládnout, ale rozhozením auta následovaly akty méně kontrolované - tzv od pangejtu k pangejtu.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 16.03.2015 11:56, RE: Aquaplaning
Pepe posted by:
David V posted by:
To co píšete sice dává smysl, ale za těch pár let, co jezdím, se mi daleko častěji stalo, že jsem potřeboval něco ubrzdit nebo se něčemu vyhnout, než že by mi v plné rychlosti na vodě na dálnici ustřelil zadek. Čili čistě z pravděpodobnostního hlediska volím lepší kola na předku.
Ppst je přesná hra s nepřesnými čísly. Když budu hrát tvojí hru, tak řeknu, že při tvým nájezdu jseš statisticky naprosto nevýznamnej vzorek . Co je platný, že se vyhnu, když potom pokračuju nekontrolovaně do prde.e? Ony ty stopy po haváriích dost často vypovídají o tom, že prvotní problém se podařilo zvládnout, ale rozhozením auta následovaly akty méně kontrolované - tzv od pangejtu k pangejtu.


Neřek bych, že s nájezdem 10-15 tkm/rok jsem statisticky nevýznamný vzorek. Další věc je, že nejezdím na limitech auta ani na limitech pneumatik a do třetice je, že si nové věci, jako jsou gumy, "osahám" na místech kde to znám. Takže jejich chování mě úplně nezaskočí. Je běžné na mokru i na sněhu zkusit, co auto snese po každém vyjetí.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 16.03.2015 16:43, RE: Aquaplaning
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
To co píšete sice dává smysl, ale za těch pár let, co jezdím, se mi daleko častěji stalo, že jsem potřeboval něco ubrzdit nebo se něčemu vyhnout, než že by mi v plné rychlosti na vodě na dálnici ustřelil zadek. Čili čistě z pravděpodobnostního hlediska volím lepší kola na předku.
Ppst je přesná hra s nepřesnými čísly. Když budu hrát tvojí hru, tak řeknu, že při tvým nájezdu jseš statisticky naprosto nevýznamnej vzorek . Co je platný, že se vyhnu, když potom pokračuju nekontrolovaně do prde.e? Ony ty stopy po haváriích dost často vypovídají o tom, že prvotní problém se podařilo zvládnout, ale rozhozením auta následovaly akty méně kontrolované - tzv od pangejtu k pangejtu.
Neřek bych, že s nájezdem 10-15 tkm/rok jsem statisticky nevýznamný vzorek. Další věc je, že nejezdím na limitech auta ani na limitech pneumatik a do třetice je, že si nové věci, jako jsou gumy, "osahám" na místech kde to znám. Takže jejich chování mě úplně nezaskočí. Je běžné na mokru i na sněhu zkusit, co auto snese po každém vyjetí.


Ok, tak když těch 10 někdo najede za 2 měsíce, navíc ne jako víkendový řidič (rozuměj v jiném režimu a v jiné hustotě provozu), tak ten názor má asi trochu jinou váhu, ne? Taky nejezdím na limitu, ale možná jen kvůli tomu, že ten limit dokážu posunout tam, kde už dávno nastupuje pud sebezáchovy.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Monday 16.03.2015 17:41, důvod
Ono proč ty servisy ty pneu dozadu doporučují je dost na snadě.

O peníze jde totiž vždycky až na prvním místě. Klidně nám budou věšet nesmyslný bulíky na nos a vyprávět pekný pohádky, hlavně když se trouba chytí.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 16.03.2015 18:36, předek
Tady souhlasím s Davidem, taky dávám lepší gumy na předek. Nejen nové, ale i když přehazuju letní/zimní, tak vždy podle vzorku lepší na předek. A k diskuzi přidám jeden důvod - sjetější pneu jsou většinou ty starší a už něco zažily, kdyby nastal problém, tak raději vzadu než na řízené nápravě.

A především - to už taky napsal David - když očekávám problémy, tak nejedu na limitu.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 16.03.2015 19:30, RE: důvod
Zvirak posted by:
Ono proč ty servisy ty pneu dozadu doporučují je dost na snadě.O peníze jde totiž vždycky až na prvním místě. Klidně nám budou věšet nesmyslný bulíky na nos a vyprávět pekný pohádky, hlavně když se trouba chytí.


Tak zrovna u nás, kde se vesele ve velkém dojíždějí gumy z D, jim teda úplně pšenka nekvete, + internet. Ale proč ne, 1,2 mm je ve vyhlášce, tak co, že jo. Super hlášky typu "na ježdění po městě to stačí". Ale nic. Jak často kupujete gumy? 1 x za 4-5 sezón? Vzhledem k nájezdu/ceny za palivo/ztráta hodnoty - by byla sada na rok až 2 zanedbatelná, ne?
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 16.03.2015 19:35, RE: důvod
Pepe posted by:
Ale proč ne, 1,2 mm je ve vyhlášce, tak co, že jo.


Já myslel že je tam 1.6, ale hledat se mi to nechce.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 16.03.2015 21:37, RE: důvod
Koloss posted by:
Pepe posted by:
Ale proč ne, 1,2 mm je ve vyhlášce, tak co, že jo.
Já myslel že je tam 1.6, ale hledat se mi to nechce.


To už mi opravdu přijde jako detail... . Ten anti aquaplaning efekt tam bude prakticky stejný, totiž žádný . Ale kdo chce kam... Kdysi (snad) tady byla tabulka, jak si vedou gumy na vodě při stejné rychlosti ale různé hloubce dezénu. Docela poučný. Když vidím, co vozí překupníci kámošovi do pneuservisu, a ono se to prodá , tak se mi ježí chlupy na těle. Ale pokud bude poptávka a limit defacto nijaký, tak to pokvete...
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 16.03.2015 21:58, RE: důvod
Pepe posted by:
Když vidím, co vozí překupníci kámošovi do pneuservisu, a ono se to prodá , tak se mi ježí chlupy na těle. Ale pokud bude poptávka a limit defacto nijaký, tak to pokvete...


Doufám, že kámoš má někde napsaný, že takové gumy jsou jen pro dekoraci a ne pro ježdění na silnici, aby byl krytej. Protože až se někdo vymele a policajti to odhadnou, že to je kvůli mizerným gumám a člověk se bude bránit že mu to tenhle prodal. tak bude veselo.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Tuesday 17.03.2015 09:44, zadek vs předek
Je to asi 2 roky co mě vyškolila bratrova a6 4x4x v zimě v docela nepříjemném místě. Bylo to lehce pod sněhem, jel jsem přes malý horizont do pravé a cca po 15 metrech byla levá. Za normálních okolností to tam dávám poslepu rychle, tenkrát jsem jel docela pomalu a s respektem s tím, že jsem věděl, že gumy jsou už na hraně,cca 4,5 mm v předu a vzadu tak 3. Auto se mi spakovalo v zatáčce za horizontem - ustřelil mi zadek z ničeho nic bez varování, tak jsem to honil po cestě naštěstí nic nejelo a do druhé zatáčky jsem jel úplně opačně, no nakonec jsem to ustál se štěstím bez škrábance, měl jsem ruky do pletýnky ale dobré. No a právě v tu dobu jsem přemýšlel nad tím proč mi kamarád v servisu říkal - lepší gumy do zadu, tak už jsem to asi pochopil - ty zadky to prostě nepobraly a auto se utrhlo, ale stejně dávám lepší do předu :)
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.