0
back
 

diskuze k tématu: Které palivo se více vyplatí?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.10.2008 15:15, rada
Pokud by mně stačil malý vůz, jenž má spotřebu kol 4-5 l benzínu/100 km, tak jsou náklady na palivo do 1,50 Kč /km a to není špatné. U většího vozu se vyplatí diesel.
Já od roku 1996 jezdím na LPG (Škoda Rapid 136), byl jsem s ním i dětmi v Belgii u sestry (1999), na Pelješaci (2000) a 3x u Zadaru a nemůžu si stěžovat. Nyní mám již auto novější (Mitsubishi space star) s již zabudovaným LPG a přímým vstřikem. LPG stojí u nás kol 15 Kč/l, v Chorvatsku do 11 Kč/l, spotřeba je kol 7,5 l/100 km. Cca 200 Kč stojí revize, 200 Kč navíc emise a 1x za 10 let se musí měnit nádrž na LPG za 5-7 tis. Kč. Auto jezdí tiše a bez problémů, na výkonu to není znát.
Je příjemné platit za nádrž cca 500 Kč, s níž najedu kol 400 km. takže doporučuji.
S pozdravem, J.P.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.10.2008 19:00, rada
Mám Renault Espace 2,0 spotřeba 11 plyn 10 benzín ujeto 5.000 km
Dále jsem měl: Renault Scénic 1,6 spotřeba 9,5 plyn 8,5 benzín ujeto 15.000 km
Škoda Felicia 1,6 spotřeba 8,5 plyn 7,5 benzín ujeto 120.000 km
Renault 25 2,0 spotřeba 11,5 plyn 10,5 benzín ujeto 90.000 km
Vše byly obyčejné motory 8V.
Náklad na přestavbu kolem 20.000,- Kč.
Kvalita jízdy se nezhoršila, výkon motoru šel vždy trochu dolů cca 5%.
Spolehlivost vozidla OK.
Výměna oleje 10.000 - 15.000 km vypuštěný vždy čistější než při jízdě na benzín.
Scénica jsem vyměnil, protože jsem potřeboval větší vůz.
ZÁVĚR: Jsem plynař
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.10.2008 21:52, rada
Jsem zastánce benzinových motorů v osobních automobilech. V uplynulých 10-ti letech se mi velmi osvědčilo použití benzinů s vyšším oktanovým číslem než základních 95. Chod motoru je kultivovanější a zdá se, že je benzin i šetrnější k motoru (srovnáním s podobně jetými automobily).
V podmínkách CZ trhu však nezáleží na značce PHM, v zahraničí doporučuji Agip BA120.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.10.2008 22:10, rada
Souhlasím s víceoktanovým benzínem. Motor je opravdu "tižší" "klidnější" má "samozřejmější" chod a navíc o něco nižší spotřebu.
Nejlépe bych ohodnotila nový Aral Ultimate 100, po trošičku rozpačitém rozjezdu než si motor "přebral" co to dostal do bříška, zabírá s ním naprosto neuvěřitelně i po jemňoulinkém "polechtání" plynového pedálu.
Prostě dokud to lze, benzín je opravdu asi nejlepší (a určitě nejrozšířenější) palivo v osobních vozech (a asi to tak ještě chvíli bude)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 00:07, rada
Jsem jednoznačně zastánce LPG, alespoň v současné situaci. Felicia Combi 1,3MPi, věčně naložená, 7,3-7,5 l benzin, skoro 8,5-10 l LPG, podle nákladu, trasy a spěchu. I tak ušetřím 0,70 Kč na 100 km. Při 4-6tis.km měsíčně je to znát. Navíc je to ekologičtější.
K vodíku - rozhodně nej řešení, ale dnes jsou ještě vysoké pořizovací náklady a není kde tankovat, v budoucnu určitě. Ale nelámal bych si tolik hlavu s čudícími elektrárnami nebo vysokou energií na získání H2, často je to vedlejší produkt v průmyslovém zpracování a ne vždy je využit. Často jen tak proletí komínem. Optimalizace - efektivita - dostatek levného H2.
Zatím kdo na to má hybridy, jinak jednoznačně LPG
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 00:10, rada
Vsem, kdo tu blouzni o biopalivech, bych doporucil aby si neco precetli o vyteznosti a celkove energeticke bilanci takoveho pestovani biopaliv. Potom se snad proberou a dojde jim, ze to je jen tunel na dotace bez praktickeho vyznamu. Co se tyce vodiku jeho vyroba by byla mozna jen za radoveho zvyseni vykonu jadernych elektraren, ale stale je nedoresene jeho efektivni a bezpecne skladovani a tankovani. Problem elektrickych aut je jednak v nedostatecne kapacite stavajicich akumulatoru a opet v potrebe radoveho zvyseni mnozstvi vyrabene elektriny, coz se zejmena pri nesmyslnem odporu proti jaderne energetice nepodari ze dne na den. Krome toho se o vyvoj lehkeho a vykonneho elektrickeho akumulatoru pokousi lidstvo uz asi 100 let bez vyraznejsiho uspechu. Takze mokry rucnik na hlavu a prestat blouznit o nesmyslech, stary dobry spalovaci motor na benzin ci naftu zustane jeste dlouho hlavni pohonnou jednotkou. A mimochodem pohon na LPG je mozny pouze protoze se vyrabi nafta a benzin. Z krakovaci kolony vylezaji totiz vsechny slozky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 01:11, rada
Chevrolet 3,4l, po městě 12,6l mimo město 10l a jede jak drak, tak co s těma motorkama do stěračů 1,2l co jedou ve městě za 9l a mimo za 8l a nic do nich nenaložím ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 08:53, rada
Používám Octavii II Combi 2,0 TDI 103 kW s automatickou převodovkou DSG. Jezdím především delší cesty, částečně ovšem přes Prahu. Reálná průměrná spotřeba se pohybuje mezi 5,5-6 litry (počítač ukazuje méně, ale vymýšlí si). Za této situace vidím naději jednak v dalším vývoji dieselových motorů a nových materiálů (lehčí vůz by spotřeboval méně), jednak pro 2. auto v rodině nebo služební auta, která jezdí na kratší trasy, elektromobily - Pininfarina B0 je docela dobrá vlaštovka. Na druhou stranu biopaliva nevidím dobře - mimo jiné se díky nim zrychlilo kácení deštných pralesů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 09:22, rada
Jezdil jsem na benzin s oktávkou 1.6 sto koní za 10l na 100km. Teď mám E46 320D 150koní a jezdím za 7-7,5 litru. Takže já jsem jedině pro naftu... Jak vidíte ze spotřeby auto rozhodně nešetřím a ročně naženu tak 30-40tis km. Říkám nafta...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 11:02, rada
Mám Subaru Legacy 2,0 SDN 110kW na LPG (Viale systém). Spotřeba mimo město 10l, ve městě 12,5 l při normální jízdě, jinak lze jezdit i za 8,5l /11,5 l ( tak jezdí moje žena). Věřte tomu, nebo ne. Spotřebu z počítače je nutno vynásobit koeficientem 1,15, to je spotřeba reálná, zjištěno dlouhodobou kontrolou spotřeby dle tankování. Auto jede stejně na LPG jako na N95, o něco lépe táhnou hi-tec benzíny. Oproti dieselu je zde však výrazný nárůst spotřeby v extrému, ve 140 km/h s čtyřmi koly na střeše bralo auto na dálnici 14,5l plynu. Samozřejmě turbodieselový zátah chybí. Mám však roční nájezd jen do 20tkm a auto je v některých obdobích hodně exponováno městskému provozu s pojížděním a častým startováním, což turba zrovna nemilují. Pro dlouhé , hlavně dálniční cesty bych zvolil spíše turbodiesel, LPG je dobrou volbou pro moje potřeby.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 11:05, rada
Na jaře jsem uvažoval o autě na LPG nebo na CNG (Opel zafira, zástavba provedená od výrobce), jednak abych uspořil a jedna abych měl nižší CO2. Při dotazu na pojišťovně, jesli jsou zvýhodněný auta na CNG tak byla odpověď záporná, a ni se stím nepočítají. Takže jsem koupil Opel vectra s 2,2 DTI, jezdím za 6,5 litru nafty a jsem spokojenej. Dokud nebudou úlevy na daních pro CNG a alternativní paliva tak jedině nafta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 11:13, rada
Jezdim s Daewoo Tacuma na kombinovane LPG/benzin ,casto to prepinam.Na dalnici na benzin,ve meste a kdyz je stauf prepnu si na LPG. Plzen-Pariz (Periferique) bez dotankovani za 9 hodin.Kolem baraku,do Prahy apod.jen na LPG. Urcite se to vyplati,ten papirovy filtrik mam s sebou.Jen ta rezerva me zabira misto v kufru,nikdy jsem nepichl, ale netroufnu si..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 11:24, rada
Nevite nekdo,kdy skonci ta danova vyjimka na LPG ?Pry v r. 2002 a navali na to stejnou dan jako na benzin?Diky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 11:34, rada
re: Josef, to nikdo neví. Nynější vyjímka platí někdy do roku 2010 nebo 2011, co bude potom když je v státním rozpočtu díra 100 miliard., ti něikdo neřekne. Vím jenom to že na CNG je vyjímka do roku 2020.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 11:34, rada
Vyjímka je jen na CNG, na LPG nic. Jde o nulovou spotřební daň a neplatí se ani silniční daň. Myslím, že jsme se (ČR) k tomu zavázali do r.2012.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 11:35, rada
Díky Tome, za přesnější informace.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 13:53, rada
Pánové, mám dva vozy o obsahu 2,5 litru a oba na LPG, na benzín skoro nejezdím ani v zimě nestartuju na benzin. Výkon skoro stejný , motor klidnější chod. Dřív jsem měl LPG i ve Škodě 100, ale výkon žádný a furt řadit.
Mým snem je Subaru Forester na PLG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 15:58, rada
benzin...dá se ředit čímkoliv, až se koruna paroubkovou nenasytností a chamtivostí propadne docela, lze napíchnout ropovod a destilovat doma
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 15:59, rada
daňové úniky jako u paroubkovského podnikání jsou ideální, MOŽNÁ LEPŠÍ ROVNOU KRÁST V BANCE
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.10.2008 16:51, rada
Koupil jsem si infinity fx35, nechal jsem ji přestavět na LPG a nemohu si stěžovat. Z 280koní toho moc neubylo a jede to krásně i 230 v hodině. Myslim, že naftě už odzvonilo. Když jezdím normálně, tak neni problém jezdit za 2,40 na km, což mi nepřijde na třiapůllitr vůbec špatný. Nádr mi tam nacpali na 70 litrů místo rezervy, takže nemusím jezdit od pumpy k pumpě. LPG vřele doporučuju, jen to chce tankovat u osvědčené pumpy.
respond
  1 ... 3 4 5 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.