0
back
 

diskuze k tématu: Které palivo se více vyplatí?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.10.2008 19:12, rada
jednoznačně naftu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.10.2008 19:45, rada
S60 je prostě kára...C5 je proste citroen....proc si tak nedrzi cenu, proc nejvetsi frajeri a mafiani jezdej v merglech, bavorech či audinách ? :) s citroenem holt v čechach diru do sveta neudelas....:) jinak ja osobne benzina, pak naftu a potom LPG...kazdej sme rozdilenej...ta diskuse je ale pekna...vsem hodne km bez nehod ahoj
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.10.2008 20:19, rada
Které palivo pro nový vůz bych si vybral já? Ještě před pár lety to pro mě bylo jasné - jedině nafta. A nejen proto že nafta byla levnější a spotřeba oproti podobně výkonnému benzínu výrazně nižší, ale i proto, že staré dobré 1.9 TDI byly (při odpovídajícím zacházení) velmi spolehlivé motory. Já osobně jsem měl 1.9 TDI dvě (jedno pořád mám) a krom výměny oleje a rozvodů jsem nemusel u nich nic řešit (ani slavnou váhu vzduchu - asi štěstí). Dnes se situace obrátila. Diesly pořád žerou míň než benzíny, ale rozdíl už není takový jako kdysi a hlavně je třeba se podívat na věc komplexně. Zkrátka provoz auta není jen o tom kolik spotřebuje paliva, ale i o tom kolik mě budou stát případné závady a tady u mě "moderní" diesly prohrávají na celé čáře (a to nemluvím o stále příliš vysokém rozdílu v pořizovací ceně). Slavné vysokotlaké vstřikovače common rail, poddimenzované dvouhmotové setrvačníky, drolící se vačky, praskající hlavy a "vynález století" - filtr pevných částic (věc která dokáže přivést do blázince i duševně zdravého člověka) dokázaly pohřbít renomé naftových motorů i takových značek jako třeba Mercedes nebo Audi. A kvůli čemu se tak stalo? Kvůli zmlsaným zákazníkům jimž po ránu vadil hrubší chod motoru a kvůli pseudoeklogickým lobistům přesvědčujícím nás o tom, že DPF spací deštné pralesy (i když by stačilo je přestat kácet) a vyčistí městské ovzduší, jejich peněženky (i peněženky servisů) spasil určitě. Takže které palivo bych zvolil já? Moc mi toho nezbývá , E85 se u nás neprodává, přestavovat prémiové auto na LPG by mi přišlo trapné, CNG bych ani nevěděl kde natankovat takže mi zůstal starý dobrý benzín, a staré dobré Audiny v 1.9 tédéííí na hlínách a s klímou se rozhodně zbavovat nebudu. Určitě mi udělá lepší službu než zbrusu nová s 2.0 TDI CR DPF!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.10.2008 20:51, rada
Milý seky! Tenhle znám také.. To je právě ono! Neptám se na "pocit". Já oběma vozy jezdila a PROTO mne zajímá, CO vede k onomu označení "kára" ,-)
Měla jsem na mysli FAKTA, brzdná dráha, motory, bezpečnost, spolehlivost atd.
Tam se představy o "káře" trošičku "hroutí". Tím nechci říci, že je S60 problém či tak něco, ale .. že v některých parametrech (a docela zřetelně) prohraje .. toť vše
PS: Milý Paule! Máte v textu překlep, "starý špatný 1.9 TDi" jste zřejmě napsat chtěl (mimo jiné doporučuji aktuální číslo Auto Tip - právě na stánku - a přečíst podrobný dlouhodobý test VW Passat TDi na 100.000 km)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.10.2008 20:55, rada
Filtr pevných částic nemusí být až takový problém (jako jeho provedení konkrétním výrobcem). Měla jsem ho v minulém voze (od roku 2001) a 150 tisíc km bez problémů sloužil (v 80 ti. jakýsi servisní - plánovaný - zákrok byl - dalších přes 70 t. než jsem vůz prodala, bez problémů sloužil).
PS: Ale vím, že VW, které se svou verzí filtrů o pár let později přišlo - s nimi docela BIG problémy mělo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.10.2008 20:58, rada
Ano nový motor 2.0 TDi CR určitě radost udělá .. opravdu doporučuji to nové číslo Auto Tip!!!
K pohonům, ještě dost dloooooouho tu bude sloužit benzín a až dojde ropa (posledních 30 let čtu že do 30ti let dojde) třeba vodík tu čekat bude. Mimochodem CNG se docela úspěšně šíří (v česku ještě ne, ale co není může být) a "viděla" bych to pro nejbližší období docela "rozumně"
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.10.2008 21:45, rada
S tím filtrem jsi měla štěstí, ale lidi v mém okolí co mají auto s DPF (ať už Audi, Toyotu nebo Peugeot) na něj nadávají a často je vidím jezdit s kouřícími auty. Každopádně DPF prokazatelně zvyšeje spotřebu (což je logické to samé dělá i katalyzátor - je to jako houba ve výfuku - zvyšuje odpor) a je to další věc o kterou se musíš starat, ať už plánovaně nebo neplánovaně a ke všemu ještě k ničemu dobrému neslouží. Ty opravdu karcinogenní částice stejně nezachytí (to jsem si nevymyslel). Je to akorát ždímání peněz z lidí. Kdysi aspoň byl za příplatek nebo na přání. Dnes ho cpou všude a akorát navýší pořizovací cenu vozu. Ten nový Autotip jsem četl a výsledek Passatu mě vůbec nepřekvapil, popravdě jsem ho čekal ještě horší. Prý že prasklinky na hlavě se samy zatáhnou - takovou blbost jsem už dlouho neslyšel a ještě k tomu od techniků VW. Malé prasklinky znamenají jediné - počátek větších prasklin a pak pápá hlavo. Jo akorát s tebou nemůžu souhlasit v případě vodíku. Jeho výroba je velmi energeticky náročná, stejně tak jeho uchovávání. Technologie to určitě není špatná ale osobně ji považuji za slepou cestu. Budoucnost vidím v biopalivech druhé generace. I vzhledem k recyklaci biologického odpadu je to logický počin. Už dlouho nechápu proč musí moje posekaná tráva nebo šlupky od brambor končit někde na kompostu nebo na skládce. Nehledě na to že přizpůsobení současných motorů je jednodušší na biopaliva než na vodík.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.10.2008 22:28, rada
S těmi "bioodpady" naprosto souhlasím! To je "geniální", ale i tak bych vodík (v budoucnu) nezatracovala (není ten pravý příklad, ale napadlo vás před pár lety kdy mobilní kufr stál 100.000 kč ...stejné to bude s výrobou vodíku, jen to bude trochu delší etapa.-)
Já jsem "horší" výsledek u passat nečekala (ono to ani o moc "hůře" nešlo, že).
Citroën C5 2.2 HDi byl jeden z prvních modelů který ten filtr měl a (jak to tak bývá) výrobky zpočátku "čehokoliv" (první videorekordéry z počátku 80tých let, takový Grundig 380 - to číslo už si nejsem jistá - také vydržely NÁSOBNĚ více, než modely "jen" o necelých deset let "modernější") jsou vždy lépe precizněji kvalitněji vyrobené (ostatně - to také není "ideální" příklad, "Rudlíka Muroně" TDi 66 kW vydrží déle a bude méně poruchové, než poslední generace 1.9 či nové 2.0 TDi).
Pěkný den a já zatím hlasuji pro benzín - myslím že je v reálu nejlepší, pak přechodné období biopaliv bioodpadů apod., budoucnost ČISTOTA a vodík
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.10.2008 22:55, rada
Už byl vyroben kdysi dávno pohon na vodík, vodu, vzduch atd... Ale proč to nefunguje? Protože je na světě stále ropa. Ropa = hodně, hodně, ale opravdu hodně peněz. A když budu trochu realista, tak si dovolím říci, že je to jen a jen o penězích. Vždycky bylo a bude. Lpg či Cng je jen taková další zástěrka, aby se lidi necukali, že není jiné východisko z drahé nafty. Atd, atd, atd.........
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 20.10.2008 22:59, rada
Ale ta ropa jednou OPRAVDU dojde (sice asi ne za "oblíbených" 30 let, ale jednou určitě) a např. ten vodík prima bude - zatím benzín, spořivý a výkonný šestiválec do větších vozů, naturbovaný 4válec do menších ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.10.2008 08:19, rada
Lidi nad čím tápete? Jasně, že je teď nej benzín. Když někdo jezdí víc tak LPG. Do budoucna doufám, že se prosadí plně elektrická vozítka - páč co tam není to se neporouchá a za to se neplatí a ani se to nemusí servisovat. Byl by konec oprav převodovky, spojky, diferenciálu, výměny olejů, filtrů, chladící kapaliny, když se to vezme trochu do extrému tak jsou zbytečný i klasický brzdy,.... Má to jen tři problémy: ten největší je chtít, pak kde nabíjet a pak dojezd. Až se bude chtít tak to půjde už rychle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.10.2008 08:58, rada
Jezdím na LPG a jsem spokojený, nechci to nikomu vnucovat ale podle mně je to nejlevnější a nejekologičtější provoz. Ještě k té elektrice, taky jsem si myslel že je to levné a ekologické ale kamarád mi vysvětlil že výroba elektriky není ani levná ani ekologická. Tak nevim nakonec asi budem všichni šlapat na kole ale to zase hrozí oteplování planety!!!!!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.10.2008 10:58, rada
Vím, že v česku je rozšířenější LPG, ale na jiho-severo-západ od česka je (výrazně!) používanější/rozšířenější CNG - což ale asi také víte..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.10.2008 13:32, rada
Asi je to o tom co se srovnava?!Kazde ma sve plusy a minusy. Ale urcite se musi srovnavat stejne auta to nejde srovnavat treba Twingo s spotrebou kolem 5 litru naturalu co ma moje zena a treba BMW s 2,5 TDS s spotrebou 7 litru nafty?!
Zase je to hodne o tom kolik kdo najezdi, a taky o tom bohuzel kde se da neco ukrast?!Je to postaveno i na tom, ze kdyz si nekdo nosi z prace naftu tak si koupi naftaka a jezdi zadarmo a pod.
Ja jsem jezdil s naftou asi rok a velmi rad jsem se vratil k benzinu.Nafta pro me totiz vysla draz nez benzin. Za prve bylo drahsi pov. ruceni ,protoze jsem byl v rozmezi 1850 do 2500 a dale pak vse stalo vice.
Koupe auta pocinaje, pres servis kde se menilo kdo co ,protoze auto bylo ojete a konce pres problemy ,ktere u benzinu nejsou.
Jm. vymena rozvodu, vstriku,zhavicky a pod. Jinak kdo se pta na spotrebu tak jsem jezdil s 1,9 TD a jelo to od 6 do 7,5litru na 100 km. Vetsinou ve meste pri cene nafty , protoze jsem ji musel kupovat a stala misty i 32 kc to vyslo celkem nic moc.A proto jsem presel zpet do benzinu jezdim za 7 a 8 litru na 100 km a pohoda.
Usetrim na povinem ruceni a taky na servise.Nehlede na to ,ze teda auto je mladci, bylo levnejsi , je v lepsi vybave a ma mene najeto!
Takze u starsiho auta pro bezneho motoristu co najede normalni pocet km bych doporucoval benzin s rozumnym obsahem. A urcite toho nebude litovat.
Jinak u koupe noveho bych zvazil pocet najetych km, rozdil v kupni cene a spocital bych to.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.10.2008 19:30, rada
Máme Lagunu 1.8 16v předělanou na plyn (s přímým vstřikem). Spotřeba benzinu cca 7,5l, jíž odpovídá spotřeba LPG 10l. Takže kilometrové náklady 1,70kč vs 2,25kč. Při provozu na plyn spoříme zhruba 20-25%. Zařízení stálo cca 36000kč. Vyplácet se nám začalo tudíž cca po 70000km, tedy po dvou a půl letech ježdění. Jinak spolehlivost bez připomínek, kultura chodu velmi dobrá, pokles výkonu sotva pozorovatelný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.10.2008 08:54, rada
To není dobrá spotřeba na 1.8 zkuste to dát seřídit někam, kdo tomu rozumí, Já mám 2.0 v techničáku uvedeno 9 l/100. Do této hodnoty jsem se s benzinem vešel po přestavbě na LPG sekvenční vstřikování mám průměrnou spotřebu 9.5 l. Přes 10 jsem se nedostal. Komu se to zdá hodně tak auto má pohotovostní hmotnost 1,55.t a jen 130 k. Úmyslně neuvádím značku..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.10.2008 08:54, rada
Jak už tady někdo napsal záleží jaké auto porovnánáte. Už jsem psal že jezdím v A6 2,8i quattro tiptronic, montáž LPG stála 37tkč (což byl v době pořízení vozidla rozdíl mezi B a N). Známý v té době prodával 2.5Tdi, auto jsem si půjčil na zkušební jízdu a docela mně překvapila spotřeba 9l/100km (to jsem jel sám). Později jsem se dozvěděl že naložený a s vlekem není problém 11-12l/100km a to mně odradilo. Při porovnávání tohoto vozidla se dostaneme k tomu že pořízení vozu, stejná cena. Výměna olejů, brzd, rozvodů, výfuku apod. srovnatelná cena. Povinné ručení stejná cena. Takže rozdíl je hlavně v tom co se může porouchat navíc ( benzin , čerpadlo vstřiky? s tím nebývá problém) (nafta , turbo čerpadlo vstřiky to už je větší šance na opravu a větší investici do oprav)
A nakonec spotřeba , (vzhledem k tomu že jsem se za 20 let ježdění nenaučil jezdit na spotřebu) Nafta 10l/100km=300kč plyn 13l/100km=200kč
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.10.2008 14:00, rada
Ale už si neuvědomují, že vodík je nutné vyrobit a k tomu JE POTŘEBA ENERGIE!!! Pokud bude použit řetězec: Tepelná elektrárna - elektrolyzér - kompresorová stanice - automobil, tak to auto bude sice čisté, ale čoudit bude ta tepelná elektrárna. S atomovou elektrárnou - to by bylo něco jiného.
Osobně vidím budoucnost motorizmu / topení v domácnostech ve vodíku. A u automobilů napřed spalovací motor, později palivové články - akumulátory - elektromotory v discích kol. Ale to jsem se dost vzdálil od původní otázky LPG versus CNG
Přeji hezký den.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.10.2008 14:27, rada
Kdyby se podařilo předělat diesel na LPG nebo CNG, tak by to bylo asi nejvýhodnější - diesel má nižší spotřebu než benzíny a LPG nebo CNG je levnější. Jenže by to asi kvůli rozdílným fyzikálním vlastnostem těchto pohonných hmot nefungovalo. Už se prý připravují auta na šlapací pohon (když to fungovalo v dětství, proč ne v dospělosti?), takže jsem si radši koupil nové kolo, abych měl do nového ekologického vozidla (až bude na trhu) něco natrénováno. A až budou po dálnicích jezdit šlapací náklaďáky a kamióny, to se určitě ušetří ještě více. Navíc by se tím zvýšila i bezpečnost provozu - člověk při šlapání jen tak neusne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 22.10.2008 14:58, rada
Mám naježděno za cca50 let kolem 2 000 000 km s benzinovými motory a v posledních 3 letech jsem přešel na diesely. Důvody: Mnohem větší životnost motoru, nesrovnatelně větší kroutící moment (přes 500Nm) a akcelerace, plochý průběh krouticího momentu a výkonu, takže daleko vhodnější k tahání např. lodi o váze 2 tuny. Jedinou nevýhodou je citlivost výkonného motoru na kvalitu paliva, takže pokud se nepodaří natankovat u Shellu, doplňuji aditivum. Při provozu auta s pořizovací cenou 2,5 milionu Kč spotřebu až tak moc neřeším. V mém věku už mi těch radostí moc nezbývá, takže se mi vyplatí jezdit v autě, které mi dělá radost. O penězích to není.
respond
  1 2 3 4 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.