0
back
 

diskuze k tématu: Koupit ojetinu s dieselovým nebo benzínovým motorem?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 14:41, RE: Nafta vs. benzín
mufik.martin posted by:
Ja jsem za tstejnou cenu 145 koupil mondeo 2004 (facelift) 2,0 benzin kombi. ano bylo to nahoda, ale da se to kdyz si clovek pocka...
Netvrdím, že jsem to koupil nejlevněji, ale krom tempomatu to má celkem slušnou výbavu a až na jeden motor nastavení výšky sedadla je všechno funkční. Jo a mezi 2,5 litry se zas až tak vybírat nedalo. Nejvíc bylo osmnáctistovek. A v Německu ty ceny lepší nebyly. Já ho chtěl, prodávající mi počkal, všechny dokumenty mi poslal, tak mi bylo blbé licitovat dodatečně o ceně, když to auto bylo slušné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 14:56, RE: Nafta vs. benzín
David V posted by:
No já to mám bohužel snížený, a i když k tomu je z němec nějakej certifikát, radost z toho nemám, takže Ti moc nepomůžu. Mě tam zase trápí jiná drobnost. Teplý (ne horký) motor se při startování dlouho točí, než naskočí (5 sec) studený motor při teplotách nad 20°C taky. Horký motor za tepla (do 15 minut) a studený při teplotách pod 20°C chytá opravdu výborně do vteřiny nebo dvou. Jakmile naskočí, tak s během nebo volnoběžnými otákčami není problém. Nekolísají, motor nechvěje.
Zkusil bych vyměnit svíčky (ale za origo Motorcraft). Měly by vydržet 120000Km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 15:07, RE: Nafta vs. benzín
David V posted by:
No já to mám bohužel snížený, a i když k tomu je z němec nějakej certifikát, radost z toho nemám, takže Ti moc nepomůžu. Mě tam zase trápí jiná drobnost. Teplý (ne horký) motor se při startování dlouho točí, než naskočí (5 sec) studený motor při teplotách nad 20°C taky. Horký motor za tepla (do 15 minut) a studený při teplotách pod 20°C chytá opravdu výborně do vteřiny nebo dvou. Jakmile naskočí, tak s během nebo volnoběžnými otákčami není problém. Nekolísají, motor nechvěje.
Díky za info, taky mi nedělá dobře snížený předek, ale pravděpodobně je to spíše "únavou materiálu" (zadek je OK) i když mi technik ve fordu říkal že je možné že V6 z DE mají odlišné nastavení oproti TDCI, takže pravděpodobně půjdu cestou nové tlumiče + pružiny. Pokud se týká startů tak moje V6 naprosto v poho chytá okamžitě a to ve všech tebou popsaných režimech a teplotách.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 15:07, RE: diesel nebo spalovací :-D
Ráďa posted by:
Svět se zbláznil, při 5 tkm ropu? To už všem ty rachotící smrdící common-raily v horším případě pumpe dyze zadehtovali mozek? Kdo to má furt poslouchat, jít jako chodec po městě už je nemožné, ze všech stran pořád "chrocht chrocht fííí " nejlíp na studeno + dávat tomu co proto. Ty moderní diesely mají tak nepříjemný zvuk brr. Při 5 tkm / rok budou stejně pomalu největší náklady pojistka a garáž. Na 5 tkm kupte nějaký malý prckolet do 2000ccm na benzín made in Japan a bude. A motor dejte "...
Souhlasím. Taky jsem konzervativní a auto s jiným než spalovacím motorem bych si asi nekoupil .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 15:12, RE: Nafta vs. benzín
David S posted by:
Díky za info, taky mi nedělá dobře snížený předek, ale pravděpodobně je to spíše "únavou materiálu" (zadek je OK) i když mi technik ve fordu říkal že je možné že V6 z DE mají odlišné nastavení oproti TDCI, takže pravděpodobně půjdu cestou nové tlumiče + pružiny. Pokud se týká startů tak moje V6 naprosto v poho chytá okamžitě a to ve všech tebou popsaných režimech a teplotách.
To rád slyším, alespoň vím, že je tam něco "nestandardně", jestli nějaký čidlo teploty nebo tak něco.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 15:15, RE: Nafta vs. benzín
Michy007 posted by:
No já jsem měl prasklé obě přední pružiny tak sem je nedávno měnil (dával jsem Monroe) a teď po vašem dotazu jsem to šel měřit a na pravé straně to je cca 4cm a na levé 5cm (ten rozdíl mě trochu znepokojil ale auto nikam netáhne, nic neklepe a geometrie taky v poho tak to asi nebudu řešit). Mám origo sport packet (podobné ST220) a nárazníkem občas někde šmechtnu.Vy máte na obou stranách stejnou mezeru? Možná by to chtělo řešit třeba přes mail nebo ICQ, Když tak michalek.hynek@seznam.cz nebo 263814252.
Díky za info, jak jsem psal nemám srovnání s jinou V6 ale laicky měřeno a viděno pouze okem bych řekl že je to cca. tak jak popsujete (4 a 5 cm) ale taky auto nikam netáhne, geometrie OK, jen taky občas "drhnu spodek" a pokud člověk často přesedá z jiného vozu tak se na to musím opakovaně soustředit a to mě štve.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 15:26, RE: Nafta vs. benzín
David S posted by:
Díky za info, taky mi nedělá dobře snížený předek, ale pravděpodobně je to spíše "únavou materiálu" (zadek je OK) i když mi technik ve fordu říkal že je možné že V6 z DE mají odlišné nastavení oproti TDCI, takže pravděpodobně půjdu cestou nové tlumiče + pružiny. Pokud se týká startů tak moje V6 naprosto v poho chytá okamžitě a to ve všech tebou popsaných režimech a teplotách.
Já mám V6 původem z ČR... U TDCi to bude asi jinak protože myslím že bude těžší (moje doměnka) než V6. Zadek (mám combi) je výše ale tam to beru protože je tam kufr a až 3 cestující takže nějaká zátěž to stlačí, ten předek je zatížený relativně pořád stejně (váha řidiče a spolujezdce se rozloží mezi přední a zadní nápravu a na tu přední to tím pádem až tak neprojeví). Pokud má někdo V6 v combi na kolech 205/55 R16 cca 50% vzorku před faceliftem (rok 2000-2003) mohl by prosím změřit kolik je od hrany lemu blatníku po střed kolaa pak napsat tady nebo na výše uvedený mail/ICQ? Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 15:35, RE: Nafta vs. benzín
Michy007 posted by:
Zkusil bych vyměnit svíčky (ale za origo Motorcraft). Měly by vydržet 120000Km.
Svíčky mám nový a věřím, že mi Ford sevis Motorcrafty dal, mám nové všechny filtry (krom kabinového), olej (správný) a baterku. Dělalo to i před tím a dělá to stále. Buď je to MAF senzor, nebo nějaký čidlo teploty nebo LFR ventil. Hodil jsem dotaz i na člověka, který má právě servis Ford, jestli se s něčím takovým nesetkali. Kamarádovi to začalo takto zlobit na Escortu a pomáhá si při startování plynem, do čehož mně se moc nechce, takže hledám, čím to je, respektive zkušenosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 16:14, RE: Nafta vs. benzín
David V posted by:
Můj názor na věc je následovný:
Protože najezdím cca 10-12 tisíc ročně spíše delší trasy, kupuji auta ojetá. Mají cca 8 let a platím za ně do 150-ti tisíc. Zajímá mě původ, historie a hlavně stav. Protože najedu tak málo, tak jsem si před měsícem koupil Mondeo MkIII s 2,5 V6 a o necelé 2 litry vyšší spotřeba oproti předhozí 1.8 mě nijak netrápí, stejně jako o 1800 vyšší povinné ručení. Za ten výkon k dispozici mi za to zatím stojí. A cena, až budu auto třeba za x let prodávat, mě nezajímá - rozh...
S tou brzdovkou bych si nezahraval, ta starne i kdyz auto nejezdi. A zimni gumy v lete... no nevim, to uz spis celorocni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 16:26, RE: Nafta vs. benzín
mikes posted by:
S tou brzdovkou bych si nezahraval, ta starne i kdyz auto nejezdi. A zimni gumy v lete... no nevim, to uz spis celorocni.
Ale jo, beru, brzdovka stojí 150 Kč litr, klidně ob rok. U aut, která jsem zatím měl si myslím, že já byl jediný, kdo brzdovku měnil. Tak černou kapalinu a zarezlý šrouby (na předchozím jsem je ukroutil) - to se za 2 roky nemůže stát.
Zimní gumy v létě jsou možná lepší než letní v zimě s ohledem na možnost pokuty, že jedu bez povinné zimní výbavy. A za těch cca 3000 km v létě zas tolik zabrat nedostanou. Při parných dnech pojedu pomaleji, aby se mi v zatáčkách nenamázly na asfalt. Celoroční jsou alternativa pro cestování v nížinách, ale do hor to nebude úplně ono. I když o tomhle nemám co kecat, protože celoroční nepoužívám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 16:37, RE: Nafta vs. benzín
Michy007 posted by:
Já mám V6 původem z ČR... U TDCi to bude asi jinak protože myslím že bude těžší (moje doměnka) než V6. Zadek (mám combi) je výše ale tam to beru protože je tam kufr a až 3 cestující takže nějaká zátěž to stlačí, ten předek je zatížený relativně pořád stejně (váha řidiče a spolujezdce se rozloží mezi přední a zadní nápravu a na tu přední to tím pádem až tak neprojeví). Pokud má někdo V6 v combi na kolech 205/55 R16 cca 50% vzorku před faceliftem (rok 2000-2003) mohl by prosím změřit kolik je od ...
Ok mám taky combi a argumetny ohledně zatížení beru, váha V6 X TDCI dle katalogu TDCI +50kg dle výbavy, mám obuty R17 s pneu 205/50. Ještě mě napadá kolik vám baští V6 oleje? Mě cca 1l na 5000km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 16:43, RE: Nafta vs. benzín
David S posted by:
Ok mám taky combi a argumetny ohledně zatížení beru, váha V6 X TDCI dle katalogu TDCI +50kg dle výbavy, mám obuty R17 s pneu 205/50. Ještě mě napadá kolik vám baští V6 oleje? Mě cca 1l na 5000km.
Takže máte na obou stranách STEJNĚ cca 5cm? Na mém je cca 1cm rozdíl levá/pravá..... Žere litr na 5000Km?!?! Od výměny mám najeto cca 6000Km a ubylo možná 0,1-0,2l.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 20:06, RE: Nafta vs. benzín
Michy007 posted by:
Takže máte na obou stranách STEJNĚ cca 5cm? Na mém je cca 1cm rozdíl levá/pravá..... Žere litr na 5000Km?!?! Od výměny mám najeto cca 6000Km a ubylo možná 0,1-0,2l.
Asi jsem to nenapsal přesně , ale zdá se mi že je to taky na jedné straně 4 a druhé straně 5 cm (možná mám špatné oko, možná křivou podlahu v garáži) na jízdní projev to však nemá vliv. Spotřeba oleje 0,2/6000km je super!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 20:16, RE: Nafta vs. benzín
David S posted by:
Asi jsem to nenapsal přesně , ale zdá se mi že je to taky na jedné straně 4 a druhé straně 5 cm (možná mám špatné oko, možná křivou podlahu v garáži) na jízdní projev to však nemá vliv. Spotřeba oleje 0,2/6000km je super!!!
Tak pokud to máte taky na jedné(pravé) straně cca 4cm a na druhé(levé) cca 5cm tak by se mi trochu ulevilo že nejsem sám a možná že to je bežná situace. Únava materiálu (pružin) by se konat ještě nemusela vzhledem k tomu že jsou tam ty pružiny 2 měsíce
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 21:27, Jste vubec normalni?
Porad to same, nafta vs. benal. To uz je Dg. obvzlast v CSFR.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 21:51, Milý Rudlíku!
Muroň posted by:
Souhlasím. Taky jsem konzervativní a auto s jiným než spalovacím motorem bych si asi nekoupil .
Tak to já ANO (a už aby to BYLO .-)
PS: NEvím jak dopadne "výsek" mého článečku o Brumlovi, tady je připravený (NE zcela "doladěný") koncept (umístěný na stránkách mého "hackera")

http://www.danielbrezina.com/data/pred-devatero-zimami.pdf

Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 21:54, RE: Recenze na 5000Km
dagoš posted by:
Jesli můžu přispět trochou do mlýna,prodávám jetiny už řádnou dobu let,ale když je nějaký problém tak 75 ku 25 je to vždy problém s dieselem.Jednak je to tím,že poslední roky jsou nafty o hodně komplikovanější a i tím že mají vyšší km průběh.Jen najivní jedici žíjí v tom že 10letá nafta má 120.tis KM!!!problémy z čerpadly vstřiky a váhami vzduchu pořád něco,nechci od nafty nikoho odrazovat,ale je potřeba opravdu kupovat s někým kdo tomu opravdu rozumí,né se jen tak tváří!!!
Souhlas. Navíc kupovat diesel s tím, že jsem někde slyšel, že to míň žere a tak ušetřím je blbost. Výběr motorizace je potřeba promyslet trochu více. Stejná hloupost je ona zde zmiňovaná hranice 30 000 km. Výběr motoru nelze takto obecně určit a je třeba se rozhodovat auto od auta a také podle zamýšleného využití auta. No a protože pan tazatel nám nic o zamýšleném voze a způsobu jeho využití nesdělil tak je to zde celý trochu oničem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 22:08, RE: Nafta vs. benzín
Michy007 posted by:
Tak pokud to máte taky na jedné(pravé) straně cca 4cm a na druhé(levé) cca 5cm tak by se mi trochu ulevilo že nejsem sám a možná že to je bežná situace. Únava materiálu (pružin) by se konat ještě nemusela vzhledem k tomu že jsou tam ty pružiny 2 měsíce
To je tak když člověk dělá deset věcí najednou... přehlédl jsem ve Vašem příspěvku že máte čerstvě měněné pružiny, já se je chystám měnit - a výsledkem má být právě ono "zvýšení" předku, ještě jednou si v klidu přečtu diskuzi a zítra se ozvu na mail. díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.07.2009 07:51, RE: Milý Rudlíku!
Kylie posted by:
Tak to já ANO (a už aby to BYLO .-)
PS: NEvím jak dopadne "výsek" mého článečku o Brumlovi, tady je připravený (NE zcela "doladěný") koncept (umístěný na stránkách mého "hackera")

http://www.danielbrezina.com/data/pred-devatero-zimami.pdf

Pěkný den ,-)
Dejte to prosím přepsat někomu, kdo umí psát a vyjádřit svoji myšlenku tak aby ji i druhý pochopil. Alespoň pro mne je váš článek naprosto nečitelný a nedostal jsem se za třetí odstavec. Už jsem neměl sílu to dešifrovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.07.2009 11:55, RE: Pan redaktor bude asi odbornik
algabone posted by:
Hned v uvodu je videt, ze pan redaktor nema tuseni o cem vlastne mluvi a timpadem je zbytecne cist clanek dal. Tato veta mluvi za vse: "se snižují rozdíly v kupní ceně mezi dieselem a spalovacím motorem". Pod spalovaci motory patri jak diesel, tak benzin...
nevím, co ti na té větě vadí. U 3letého auta je celkem jedno jestli jde o TDI, nebo MPI cena je + - 10tis. stejná !!
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.