0
back
 

diskuze k tématu: Koupit ojetinu s dieselovým nebo benzínovým motorem?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 07:05, Pan redaktor bude asi odbornik
Hned v uvodu je videt, ze pan redaktor nema tuseni o cem vlastne mluvi a timpadem je zbytecne cist clanek dal. Tato veta mluvi za vse: "se snižují rozdíly v kupní ceně mezi dieselem a spalovacím motorem". Pod spalovaci motory patri jak diesel, tak benzin...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 07:09, RE: Pan redaktor bude asi odbornik
algabone posted by:
Hned v uvodu je videt, ze pan redaktor nema tuseni o cem vlastne mluvi a timpadem je zbytecne cist clanek dal. Tato veta mluvi za vse: "se snižují rozdíly v kupní ceně mezi dieselem a spalovacím motorem". Pod spalovaci motory patri jak diesel, tak benzin...
Omlouvam se, nevsiml jsem si ze jde o dotaz a domnival jsem se, ze je to uvod k clanku. Proto me takovy nesmysl ihned donutil k prispevku..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 08:41, Recenze na 5000Km
algabone posted by:
Omlouvam se, nevsiml jsem si ze jde o dotaz a domnival jsem se, ze je to uvod k clanku. Proto me takovy nesmysl ihned donutil k prispevku..
Recenze na 5000Km, je to co tady opravdu hledám(e). Tento příspěvěk zaslouží titul nejlepšího článku roku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 09:24, RE: Recenze na 5000Km
Robin BMW posted by:
Recenze na 5000Km, je to co tady opravdu hledám(e). Tento příspěvěk zaslouží titul nejlepšího článku roku.
Jesli můžu přispět trochou do mlýna,prodávám jetiny už řádnou dobu let,ale když je nějaký problém tak 75 ku 25 je to vždy problém s dieselem.Jednak je to tím,že poslední roky jsou nafty o hodně komplikovanější a i tím že mají vyšší km průběh.Jen najivní jedici žíjí v tom že 10letá nafta má 120.tis KM!!!problémy z čerpadly vstřiky a váhami vzduchu pořád něco,nechci od nafty nikoho odrazovat,ale je potřeba opravdu kupovat s někým kdo tomu opravdu rozumí,né se jen tak tváří!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 10:19, Záleží na situaci a příležitosti
Onehdá jsem tuším ve Světu motorů četl porovnání nejzastoupěnějších (resp. v bazarech nejžádanějších) aut u nás v naftě i benzínu a podle jejich složité metodiky se u drtivě většiny nafta překvapivě brzy vyplatila - nebrali však v potaz ceny možných oprav atd.
Koupil jsem naftu jen proto, že jsem auto i majitele znal, věděl jsem že je nestočené a udržované a motorizace je považována za jeden z nejspolehlivějších přeplňovaných dieselů. Když si dám POV podle výkonu a vyhnou se mi problémy s motorem, vyplatí se mi prakticky při jakémkoli nájezdu a vim, když natankuju 30l, ujedu minimálně 600km. Kdybych si kupoval ojetinu v bazaru nebo nové auto, asi bych volil benzín - u ojetiny je to menší riziko, u nového levnější a pro mé užití (spíš město a kratší trasy) se hodí víc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 10:32, .
Najedu rocne cca 11 - 14k km. Mam take diesel - 66kW v O1. Auto jsem si koupil od brachy, ovsem jen kvuli jasnemu puvodu. Kdybych tohle auto videl v bazaru, obloukem se mu vyhnu. 5 let stary diesel, najeto 83k km a registrovany na firmu s autodopravou. Totalne neverohodne.
A ted srovnani s benzinem - olej leju ten nejlevnejsi, remen, kladky, pumpu davam presne podle intervalu, na celem aute se mi po dalsich 7 letech nerozbilo nic, co by stalo za opravu, ruceni platim 2900Kc/rok(Wustenrot), na nadrz (50l) najedu tak 1050 az 1200km. Jelikoz resim jen servisni ukony, nebudou naklady proti benzinu o moc vyssi, ruceni by bylo tak na stejno a spotreba je vyrazne ve prospech nafty.
Muj zaver...stary dobry naftak se vyplati i pri nizsim rocnim najezdu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 11:17, Nafta vs. benzín
Můj názor na věc je následovný:
Protože najezdím cca 10-12 tisíc ročně spíše delší trasy, kupuji auta ojetá. Mají cca 8 let a platím za ně do 150-ti tisíc. Zajímá mě původ, historie a hlavně stav. Protože najedu tak málo, tak jsem si před měsícem koupil Mondeo MkIII s 2,5 V6 a o necelé 2 litry vyšší spotřeba oproti předhozí 1.8 mě nijak netrápí, stejně jako o 1800 vyšší povinné ručení. Za ten výkon k dispozici mi za to zatím stojí. A cena, až budu auto třeba za x let prodávat, mě nezajímá - rozhodně to bude nižší propad, než za 3 roky u nového Mondea.
Pokud někdo najede 5 tisíc za rok a chce opravdu ušetřit zásadní peníze, může dle mého názoru vybírat mezi vozidly cca 10-12 let starými. Vždy ovšem benzínové agregáty, které už většinou mají EURO II ne-li dokonce EURO III. Občas se stane, že něco doslouží, ale při tomto věku se to dá většinou pořídit za hubičku i v novotě. U starých aut ovšem dvojnásob platí vybírat, protože těch dosloužilých jezdí mnoho.
Co se týká servisních výměn, tak doporučím 1x ročně vyměnit olej i při 5 tisíc km, ale to zase klidně koupit ten nejlevnější, který splní specifikaci výrobce. Olejový filtr, bych si tady troufl měnit až po dvou výměnách oleje a vzduchový klidně až po 3. letech. Svíčky raději hned a pak už prakticky nikdy. Rozvody podle informací - ověřené informace, podle doporučení a neověřené informace raději hned. Palivový filtr hned a pak už taky prakticky nikdy a brzdovku bych tady s tímto nájezdem klidně měnil po třech letech. S tím nikdy to myslím tak, že předepsané intervaly na svíšky a palivový filtr bývají přes 50 tisíc, což nastane za 10 let, a to už bude mít auto asi někdo jiný. Pneumatiky bych koupil je zimní, pokud je auto provozováno i v zimě nebo jen letní, je-li v zimě odstaveno - 2 sady pro tento nájezd nemají význam - zimní gumy zestárnou dříve, než se stačí opotřebovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 11:47, RE: .
cloudstain posted by:
Najedu rocne cca 11 - 14k km. Mam take diesel - 66kW v O1. Auto jsem si koupil od brachy, ovsem jen kvuli jasnemu puvodu. Kdybych tohle auto videl v bazaru, obloukem se mu vyhnu. 5 let stary diesel, najeto 83k km a registrovany na firmu s autodopravou. Totalne neverohodne.
A ted srovnani s benzinem - olej leju ten nejlevnejsi, remen, kladky, pumpu davam presne podle intervalu, na celem aute se mi po dalsich 7 letech nerozbilo nic, co by stalo za opravu, ruceni platim 2900Kc/rok(Wustenrot), na na...
Řešil jsem moderní diesely ne Tdi 66KW s rotačkou,ty jezdily pořád,jenže čas pokročil,již není rok 1994-5,takže všechny diesely mají CR, tudíš mají jiné potíže,stará W123 Mercedes taky sežrala všechno!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 11:53, RE: Nafta vs. benzín
David V posted by:
Můj názor na věc je následovný:
Protože najezdím cca 10-12 tisíc ročně spíše delší trasy, kupuji auta ojetá. Mají cca 8 let a platím za ně do 150-ti tisíc. Zajímá mě původ, historie a hlavně stav. Protože najedu tak málo, tak jsem si před měsícem koupil Mondeo MkIII s 2,5 V6 a o necelé 2 litry vyšší spotřeba oproti předhozí 1.8 mě nijak netrápí, stejně jako o 1800 vyšší povinné ručení. Za ten výkon k dispozici mi za to zatím stojí. A cena, až budu auto třeba za x let prodávat, mě nezajímá - rozh...
Můžu se zeptat jaký rok výroby toho mondea máte a jaká byla cena?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 11:57, RE: Nafta vs. benzín
Michy007 posted by:
Můžu se zeptat jaký rok výroby toho mondea máte a jaká byla cena?
2001 145 t.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 12:26, Ojetina
Já se na to pokusím podívat trochu komplexněji.Rozhodující je pro většinu čechů kilometrový nájezd a to je právě ten problém,češi si přejí být klamáni.Znám člověka co dováží auta z německa,nedávno dovezl Audi TT,prodával ho za 280 tisíc,mělo to najeto skoro 300 tisíc,ovšem auto bylo garážované po prvním majiteli,pravidelně servisované a kromě německé dálnice snad nevidělo jinou silnici (doložitelné,serviska),stejně ho neprodal,až když stočil tacho na 150 tisíc.U ojetiny je důležité jak se s ní zacházelo,jak poctivý byl předchozí majitel nebo majitelé,jestli se do ní necpali jen levné díly z druhovýroby nebo dokonce z vrakoviště,jak byla používána,jestli ji někdo používal na jízdu po městě nebo po dálnici,u dieselu je také důležité co bylo tankováno.U nových motorů s nájezdem kolem 500 tisíc km,je nájezd věc kterou není moc nutné řešit,je důležité zjistit jak je na tom auto hlavně pod kapotou, i opticky zachovalá ojetina provozovaná na českých okreskách a bez řádného servisu bude totálně zničená.Je pravda,že diesel je náročnější na servis a je také prvda,že CR diesel je daleko náročnější na kvalitu paliva.Pokud kupuji auto,nejdřív se dívám na jeho stav,potom až na to jaký je to motor a úplně nakonec na kilometry
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 12:27, RE: Nafta vs. benzín
David V posted by:
Můj názor na věc je následovný:
Protože najezdím cca 10-12 tisíc ročně spíše delší trasy, kupuji auta ojetá. Mají cca 8 let a platím za ně do 150-ti tisíc. Zajímá mě původ, historie a hlavně stav. Protože najedu tak málo, tak jsem si před měsícem koupil Mondeo MkIII s 2,5 V6 a o necelé 2 litry vyšší spotřeba oproti předhozí 1.8 mě nijak netrápí, stejně jako o 1800 vyšší povinné ručení. Za ten výkon k dispozici mi za to zatím stojí. A cena, až budu auto třeba za x let prodávat, mě nezajímá - rozh...
Souhlasím s David V pokud se týká koupě ojetiny v benzinu (sám mám tentýž vůz, super pořizovací cena, cca shodný roční nájezd a zvuk V6 pořád je zážitek ) většinou jednodušší motor na servis méně náročnější a často se povede sehnat vůz z nižším nájezdem km. Současně s mondeem však jezdím i O1 tdi 66kw - najeto 200tis a opět potvrzuji předchozí příspěvek výše, pokud má auto pravidelný servis je to nenáročný držák. Ovšem pokud bych musel volit v bazaru z aut u nichž neznám předchozí historii určitě bych volil benzin.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 13:23, RE: Nafta vs. benzín
David S posted by:
Souhlasím s David V pokud se týká koupě ojetiny v benzinu (sám mám tentýž vůz, super pořizovací cena, cca shodný roční nájezd a zvuk V6 pořád je zážitek ) většinou jednodušší motor na servis méně náročnější a často se povede sehnat vůz z nižším nájezdem km. Současně s mondeem však jezdím i O1 tdi 66kw - najeto 200tis a opět potvrzuji předchozí příspěvek výše, pokud má auto pravidelný servis je to nenáročný držák. Ovšem pokud bych musel volit v bazaru z aut u nichž neznám předchozí historii ur...
Tak jsme se tady sešli 3 co mají monďase ve 2,5 V6
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 13:23, RE: Nafta vs. benzín
David S posted by:
Souhlasím s David V pokud se týká koupě ojetiny v benzinu (sám mám tentýž vůz, super pořizovací cena, cca shodný roční nájezd a zvuk V6 pořád je zážitek ) většinou jednodušší motor na servis méně náročnější a často se povede sehnat vůz z nižším nájezdem km. Současně s mondeem však jezdím i O1 tdi 66kw - najeto 200tis a opět potvrzuji předchozí příspěvek výše, pokud má auto pravidelný servis je to nenáročný držák. Ovšem pokud bych musel volit v bazaru z aut u nichž neznám předchozí historii ur...
Tak jsme se tady sešli 3 co mají monďase ve 2,5 V6
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 13:40, diesel nebo spalovací :-D
Svět se zbláznil, při 5 tkm ropu? To už všem ty rachotící smrdící common-raily v horším případě pumpe dyze zadehtovali mozek? Kdo to má furt poslouchat, jít jako chodec po městě už je nemožné, ze všech stran pořád "chrocht chrocht fííí " nejlíp na studeno + dávat tomu co proto. Ty moderní diesely mají tak nepříjemný zvuk brr. Při 5 tkm / rok budou stejně pomalu největší náklady pojistka a garáž. Na 5 tkm kupte nějaký malý prckolet do 2000ccm na benzín made in Japan a bude. A motor dejte "ten spalovací" ano ano.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 13:40, RE: Nafta vs. benzín
Michy007 posted by:
Tak jsme se tady sešli 3 co mají monďase ve 2,5 V6
Prosím o názor kolegy V6 : Jak vysoko máte lem blatníku od předních pneu? Já cca 5cm a zadní je viditelně výš. Je to dost nebo málo? Ostatní mondea MKIII mají většinou výš (vyjma ST220), ale ptám se vás protože nemám srovnání s jinou V6. V případě že je oněch cca 5cm málo máte nápad jak to řešit? Díky za radu a zárověň omluva ostatním za příspěvek mimo tuto diskuzi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 13:48, RE: Ojetina
Rover623 posted by:
Já se na to pokusím podívat trochu komplexněji.Rozhodující je pro většinu čechů kilometrový nájezd a to je právě ten problém,češi si přejí být klamáni.Znám člověka co dováží auta z německa,nedávno dovezl Audi TT,prodával ho za 280 tisíc,mělo to najeto skoro 300 tisíc,ovšem auto bylo garážované po prvním majiteli,pravidelně servisované a kromě německé dálnice snad nevidělo jinou silnici (doložitelné,serviska),stejně ho neprodal,až když stočil tacho na 150 tisíc.U ojetiny je důležité jak se s ní z...
Ano, kilometrový nájezd je takovým strašákem, to je pravda, ale s ojetinami není situace tak jednoduchá. Jak to bylo napsáno v článku, když je auto dobré, tak jde na dračku rychle, takže na různé průzkumy není moc času. Povšechný stav napoví nejvíce, například dělený výfuk už o kilometrech taky něco prozradí. Motor musí být pomalu před smrtí, když člověk, co si jde kupovat auto, které ještě neměl, pozná, že mu něco je. Například měření tlaků řekne něco o kondici spalovacího prostoru, ale to taky není vše a zase chce to čas a ochotu prodávajícího trajdat po servisech a hlavně čekat, až se dotyčný vymáčkne, stejně jako diagnostika odhalí nějaký čidlo za pár korun - toť vše. Moje starý auto už má tlaky snížený - schválně jsem je před prodejem nechal změřit, ale na startování a běhu motoru to prostě není poznat. Ten motor se celých těch 60 tisíc chová prakticky stejně. Jenže je to zase loterie, může to být jen těsnění nebo sedla ventilů, pístní kroužky, cokoliv. Jo a to, že tuto informaci od jinýho nedostaneš, neznamená, že jeho motor je v pořádku. Je prostě potřeba počítat s tím, že se tu a tam něco přinatrefí a je potřeba volit mezi automobily s dobrou pověstí, pokud není možné sehnat auto od známého, který jej prodává, neboť dostal služební.
A zničený podvozek od silnic - to není fatální záležitost, silentbloky, tlumiče ani ramena (pokud nejsou hliníková) nebývají finančně tak náročné, aby se nedaly nechat vyměnit a auto má opět svoje jízdní vlastnosti.
Na závěr několik slov k dílům: je dobré a často finančně dostupné kupovat kvalitní ND nejlépe schválené výrobcem do prvovýrobní montáže, ale není nutné je kupovat v krabičkách s kogem automobilu. Nemá smysl šetřit třeba na kotoučích nebo destičkách, ale nemá smysl kupovat díl Bosch v autorizovaném servise, když stejný díl Bosch se dá koupit za 2/3 cenu v solidní prodejně autodílů. A co se týká vrakovišt, tak tam jsou většinou výhradně originální náhradní díly, takž zrovna tam, po přezkoumání stavu dílu, bych se kvality až tak nebál (samozřejmě s rozumem, nebudu brat kotouče nebo destičky z vraku).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 13:56, RE: Nafta vs. benzín
David V posted by:
2001 145 t.
Ja jsem za tstejnou cenu 145 koupil mondeo 2004 (facelift) 2,0 benzin kombi. ano bylo to nahoda, ale da se to kdyz si clovek pocka...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 14:16, RE: Nafta vs. benzín
David S posted by:
Prosím o názor kolegy V6 : Jak vysoko máte lem blatníku od předních pneu? Já cca 5cm a zadní je viditelně výš. Je to dost nebo málo? Ostatní mondea MKIII mají většinou výš (vyjma ST220), ale ptám se vás protože nemám srovnání s jinou V6. V případě že je oněch cca 5cm málo máte nápad jak to řešit? Díky za radu a zárověň omluva ostatním za příspěvek mimo tuto diskuzi.
No já to mám bohužel snížený, a i když k tomu je z němec nějakej certifikát, radost z toho nemám, takže Ti moc nepomůžu. Mě tam zase trápí jiná drobnost. Teplý (ne horký) motor se při startování dlouho točí, než naskočí (5 sec) studený motor při teplotách nad 20°C taky. Horký motor za tepla (do 15 minut) a studený při teplotách pod 20°C chytá opravdu výborně do vteřiny nebo dvou. Jakmile naskočí, tak s během nebo volnoběžnými otákčami není problém. Nekolísají, motor nechvěje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 01.07.2009 14:41, RE: Nafta vs. benzín
David S posted by:
Prosím o názor kolegy V6 : Jak vysoko máte lem blatníku od předních pneu? Já cca 5cm a zadní je viditelně výš. Je to dost nebo málo? Ostatní mondea MKIII mají většinou výš (vyjma ST220), ale ptám se vás protože nemám srovnání s jinou V6. V případě že je oněch cca 5cm málo máte nápad jak to řešit? Díky za radu a zárověň omluva ostatním za příspěvek mimo tuto diskuzi.
No já jsem měl prasklé obě přední pružiny tak sem je nedávno měnil (dával jsem Monroe) a teď po vašem dotazu jsem to šel měřit a na pravé straně to je cca 4cm a na levé 5cm (ten rozdíl mě trochu znepokojil ale auto nikam netáhne, nic neklepe a geometrie taky v poho tak to asi nebudu řešit). Mám origo sport packet (podobné ST220) a nárazníkem občas někde šmechtnu.Vy máte na obou stranách stejnou mezeru? Možná by to chtělo řešit třeba přes mail nebo ICQ, Když tak michalek.hynek@seznam.cz nebo 263814252.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.