0
back
 

diskuze k tématu: Kia Picanto 1.0 a hodnocení majitele

category of topic classification: korejská vozidla
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 19.02.2014 12:45, RE: jinak
tomaskrtek posted by:
nemůže být jinde... . otáčky budou nepřirozeně vysoko, a spotřeba nesmyslně poroste, to je nepopiratelný fakt. prostě tenisáky patří do města a na okresky, dálnici jen v nevyhnutelných případech a při zdi. a kdybych si měl vybrat tak 100x raději jednu z posledních K11ek než o deset let novější Picanto. spolehlivost a kvalita provedení je u Nissanu podstatně lepší.


Nissan je podstatně spolehlivější na základě čeho prosím? V TUV 6+ je picanto dokonce před microu. Co se týče nepopiratelných faktů, moderní malé auto jsi ale na dálnici nevyzkoušel, že?
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 19.02.2014 12:52, RE: jinak
David V posted by:
... když se tady tak oháníte super nízkou spotřebou... jestli prodej Focusu a nákup Picanta přinesl nějaký významný finanční benefit.


V článku ale pán nepíše, že by focuse nahrazoval, aby ušetřil.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 19.02.2014 12:53, RE: jinak
capslock posted by:
tomaskrtek posted by:
nemůže být jinde... . otáčky budou nepřirozeně vysoko, a spotřeba nesmyslně poroste, to je nepopiratelný fakt. prostě tenisáky patří do města a na okresky, dálnici jen v nevyhnutelných případech a při zdi. a kdybych si měl vybrat tak 100x raději jednu z posledních K11ek než o deset let novější Picanto. spolehlivost a kvalita provedení je u Nissanu podstatně lepší.
Nissan je podstatně spolehlivější na základě čeho prosím? V TUV 6+ je picanto dokonce před microu. Co se týče nepopiratelných faktů, moderní malé auto jsi ale na dálnici nevyzkoušel, že?


i když je to moderní , tak je to hlavně malé a lehké auto a primárně není určenou pro dálnice. A můžeš přesvědčovat jak chceš, vždy je na potíž u malého auta na dálnici jeho váha a může mít subelepší podvozek, i ten je však omezen rozchodem a rozvorem, který je malý a ovlivňuje tyto vlastnosti negativně při jízdě na dálnici. Při bočním větru, předjíždění kamionů je to vždy problém, je to dáno koncepcí auta, které je určeno do města, tudíž jezdit s ním po dálnici je vyloženě nouzová záležitost a pokud to dělá někdo s takovým autem pravidelně, tak je z mého pohledu hazardér.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 19.02.2014 13:16, RE: jinak
Je mi jedno, co si kdo myslí, jen jsem uvedl, že malým autem po dálnici to překvapivě takový problém není, což mám odzkoušeno. O pravidelném cestování tady nikdo nepsal, ani autor článku.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 19.02.2014 13:38, RE: jinak
capslock posted by:
tomaskrtek posted by:
nemůže být jinde... . otáčky budou nepřirozeně vysoko, a spotřeba nesmyslně poroste, to je nepopiratelný fakt. prostě tenisáky patří do města a na okresky, dálnici jen v nevyhnutelných případech a při zdi. a kdybych si měl vybrat tak 100x raději jednu z posledních K11ek než o deset let novější Picanto. spolehlivost a kvalita provedení je u Nissanu podstatně lepší.
Nissan je podstatně spolehlivější na základě čeho prosím? V TUV 6+ je picanto dokonce před microu. Co se týče nepopiratelných faktů, moderní malé auto jsi ale na dálnici nevyzkoušel, že?


Clio 2008. 1.2 55kW. díky, už nikdy více. a bavil jsem se o Mikře K11, ještě před fúzí s Renaultem.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 19.02.2014 13:40, RE: jinak
capslock posted by:
David V posted by:
... když se tady tak oháníte super nízkou spotřebou... jestli prodej Focusu a nákup Picanta přinesl nějaký významný finanční benefit.
V článku ale pán nepíše, že by focuse nahrazoval, aby ušetřil.


Ne, implicitně ne, ale tím srovnáním to k tomu trochu navádí.
Položme si otázku, v jaké chvíli (za jakých podmínek) by kdo z nás vyměnil ojetý Ford Focus 1.6 za novou Kia Picanto 1.0.
Docela by mě to zajímalo, protože sám tohle nevím, ale já to vnímám ze své pozice. Pro důchodce bude pohled jiný.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 19.02.2014 13:58, RE: jinak
David V posted by:
capslock posted by:
David V posted by:
... když se tady tak oháníte super nízkou spotřebou... jestli prodej Focusu a nákup Picanta přinesl nějaký významný finanční benefit.
V článku ale pán nepíše, že by focuse nahrazoval, aby ušetřil.
Ne, implicitně ne, ale tím srovnáním to k tomu trochu navádí. Položme si otázku, v jaké chvíli (za jakých podmínek) by kdo z nás vyměnil ojetý Ford Focus 1.6 za novou Kia Picanto 1.0. Docela by mě to zajímalo, protože sám tohle nevím, ale já to vnímám ze své pozice. Pro důchodce bude pohled jiný.


dokážu si to představit právě jen z pohledu důchodce. přestal jsem chodit do práce, už nedojíždím každý den x kilometrů. nepotřebuji auto každý den. mám našetřeno, chci si udělat radost resp. chci něco nového, se zárukou. sem tam na nákup, na hřbitov, pro vnoučata. prostě kolem komína. ale kruci přece na 700km+ cestu do lázní v sedmdesáti letech nepojedu Picantem, na to se mám-a i za 30let budu mít-rád.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 19.02.2014 14:33, RE: jinak
tomaskrtek posted by:
David V posted by:
capslock posted by:
David V posted by:
... když se tady tak oháníte super nízkou spotřebou... jestli prodej Focusu a nákup Picanta přinesl nějaký významný finanční benefit.
V článku ale pán nepíše, že by focuse nahrazoval, aby ušetřil.
Ne, implicitně ne, ale tím srovnáním to k tomu trochu navádí. Položme si otázku, v jaké chvíli (za jakých podmínek) by kdo z nás vyměnil ojetý Ford Focus 1.6 za novou Kia Picanto 1.0. Docela by mě to zajímalo, protože sám tohle nevím, ale já to vnímám ze své pozice. Pro důchodce bude pohled jiný.
dokážu si to představit právě jen z pohledu důchodce. přestal jsem chodit do práce, už nedojíždím každý den x kilometrů. nepotřebuji auto každý den. mám našetřeno, chci si udělat radost resp. chci něco nového, se zárukou. sem tam na nákup, na hřbitov, pro vnoučata. prostě kolem komína. ale kruci přece na 700km+ cestu do lázní v sedmdesáti letech nepojedu Picantem, na to se mám-a i za 30let budu mít-rád.


Můj otec je důchodce, ale relativně se zdravým myšlením :) a nikdy by nevyměnil velké auto za malé. Když jsi načal ty vnoučata, tak pokud by můj otec měl takové auto, tak bych je rozhodně v tomhle autě nenechal vozit z důvodu bezpečnosti. potažmo, když si člověk nakládá dvě děti do auta na třeba blbý výlet, tak ví kolik blbin a nesmyslů musí naložit a to do tohohle auta z mého pohledu nelze. Já jsem všeobecně zastáncem větších vozů z důvodu bezpečnosti. Nemluvím o nějakých SUV atd, stačí obyčejné větší kombi, ve kterém se už přecejen oproti takovým malým vozům budu cítit bezpečněji, větší auto, větší deformační zony. Nicméně taky bych tímhle autem rozhodně nechtěl absolvovat cestu 700km, to bych v těch 70ti nemusel přežít

respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 19.02.2014 15:30, RE: jinak
David V posted by:
...kdo z nás vyměnil ojetý Ford Focus 1.6 za novou Kia Picanto 1.0...


Bez problému - zaprvé měníš ojeté za nové (hezké, bez poruch a starostí). Zadruhé, jsi sám nebo jste dva (na co potřebuješ čtyřmístné auto?) A zatřetí, jezdíš hlavně po městě (člověk, který mohl kdysi jezdit Škodou 100 do Bulharska, proč by nezvládl jet autem dynamicky lepším než Fabia HTP jednou za rok přes republiku)? Navíc, ne každý musí mít metr devadesát.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 19.02.2014 15:47, RE: jinak
capslock posted by:
David V posted by:
...kdo z nás vyměnil ojetý Ford Focus 1.6 za novou Kia Picanto 1.0...
Bez problému - zaprvé měníš ojeté za nové (hezké, bez poruch a starostí). Zadruhé, jsi sám nebo jste dva (na co potřebuješ čtyřmístné auto?) A zatřetí, jezdíš hlavně po městě (člověk, který mohl kdysi jezdit Škodou 100 do Bulharska, proč by nezvládl jet autem dynamicky lepším než Fabia HTP jednou za rok přes republiku)?


Hezké?
Bez poruch a starostí? Možná jsi chtěl napsat bez nechtěných vícenákladů...
Když jsi sám nebo 2, tak auto nepotřebuješ vůbec, všude jede bus nebo vlak nebo se tam dostaneš pěšky.
A na závěr nové není synonymem pro lepší...
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 19.02.2014 16:06, RE: jinak
Co je to za otázku? Ty snad umíš posoudit, co se komu líbí? Neznám nikoho, kdo koupil nové auto, aniž by se mu líbilo. Porucha není nechtěný vícenáklad? A když jsem sám nebo ve dvou, tak auto nepotřebuju? WTF? To myslíš vážně?
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 19.02.2014 16:30, RE: jinak
capslock posted by:
Co je to za otázku? Ty snad umíš posoudit, co se komu líbí? Neznám nikoho, kdo koupil nové auto, aniž by se mu líbilo. Porucha není nechtěný vícenáklad? A když jsem sám nebo ve dvou, tak auto nepotřebuju? WTF? Tu otázku myslíš vážně?


Filozofickou rovinu jsi nastavil Ty, já jen přidal jiné aspekty.
Takže abych odpověděl:
Pokud bych si kupoval nové auto, tak se mi především musí líbit jeho parametry, to jak má ohnutý plechy, je pro mě fakt podružné, a proto bych svoje stosedmdesátikoňové Mondeo za pade za nové auto s citelně slabším (nebo snad dokonce čtyřválcovým) motorem vyměnil jen v případě, že bych jej směl obratem prodat a koupit něco jiného (třeba Legacy nebo Outbacka s H6,která nejsou krásná, ale nabízí jinou dimenzi přesunu nezávisle na kvalitě povrchu).
Porucha pro nové auto by neměl být vícenáklad, to jen pro ojeté, nicméně nelze paušálně říci, že nová auta jezdí bez poruch.
A k poslednímu bodu se vyjádřím takto. Líbí se mi nějaké auto, střední třídy s benzínovým 3-litrem se šesti válci se slušnou výbavou, ale pro své účely takové auto nepotřebuji. Bydlím ve městě, když na to přijde, nepotřebuji žádné auto, všude se dostanu mhd a na 2-3 dovo ročně si mohu auto půjčit nebo jednou i letět.
Teď to zkombinuji, chi auto, na které nemám, a které potřebuji jen pro své pohodlí. Je pro mě řešením malé slabé auto bez výbavy? Budu z něho mít radost, protože je nové a hezké? Nebudu, proto si taková auta nekupuji. Možná by mi stačily, ale radost bych z nich neměl, proto nechápu, že někdo vymění ojetého Focuse za tenisák. Když to vztáhnu do své roviny, tak bych svoje Mondeo za Ceeda nevyměnil (zejména, pokud bych měl za výměnu doplácet vlastními penězy).
Ale uznávám, že jako technik sleduji jiné parametry než design a sociální status.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 19.02.2014 16:33, RE: jinak
driver111 posted by:
tomaskrtek posted by:
David V posted by:
capslock posted by:
David V posted by:
... když se tady tak oháníte super nízkou spotřebou... jestli prodej Focusu a nákup Picanta přinesl nějaký významný finanční benefit.
V článku ale pán nepíše, že by focuse nahrazoval, aby ušetřil.
Ne, implicitně ne, ale tím srovnáním to k tomu trochu navádí. Položme si otázku, v jaké chvíli (za jakých podmínek) by kdo z nás vyměnil ojetý Ford Focus 1.6 za novou Kia Picanto 1.0. Docela by mě to zajímalo, protože sám tohle nevím, ale já to vnímám ze své pozice. Pro důchodce bude pohled jiný.
dokážu si to představit právě jen z pohledu důchodce. přestal jsem chodit do práce, už nedojíždím každý den x kilometrů. nepotřebuji auto každý den. mám našetřeno, chci si udělat radost resp. chci něco nového, se zárukou. sem tam na nákup, na hřbitov, pro vnoučata. prostě kolem komína. ale kruci přece na 700km+ cestu do lázní v sedmdesáti letech nepojedu Picantem, na to se mám-a i za 30let budu mít-rád.
Můj otec je důchodce, ale relativně se zdravým myšlením :) a nikdy by nevyměnil velké auto za malé. Když jsi načal ty vnoučata, tak pokud by můj otec měl takové auto, tak bych je rozhodně v tomhle autě nenechal vozit z důvodu bezpečnosti. potažmo, když si člověk nakládá dvě děti do auta na třeba blbý výlet, tak ví kolik blbin a nesmyslů musí naložit a to do tohohle auta z mého pohledu nelze. Já jsem všeobecně zastáncem větších vozů z důvodu bezpečnosti. Nemluvím o nějakých SUV atd, stačí obyčejné větší kombi, ve kterém se už přecejen oproti takovým malým vozům budu cítit bezpečněji, větší auto, větší deformační zony. Nicméně taky bych tímhle autem rozhodně nechtěl absolvovat cestu 700km, to bych v těch 70ti nemusel přežít

jedinou věc musím pánovi pochválit-když už ho za jízdy klepne tak Picantem neudělá tolik škody jako Focusem.a to je fakt.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 19.02.2014 17:14, t
Jenomže pán má priority zřejmě někde trochu jinde než Ty. Například oceňuje nové před ojetým už jen z principu (nové je prostě nové), může si to dovolit, má na to peníze a hypotéku asi neplatí. Že nové auto v záruce je v průměru bezstarostnější záležitost než ojetý klumpr se nebudeme přít. A o potřebě auta jako takového také ne (když na to přijde, stačí Ti jedna ruka, ale se dvěma je to lepší, že?). Nekoupil auto citelně slabší, nýbrž se stejným měrným výkonem, jen menší (pro hrubé přirovnání - místo starého žravého mondea kombi má nový úsporný focus, protože mu to prostě stačí).
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 19.02.2014 17:29, vzdálenost
Tak jsem se ještě přece jen kouknul - z Ústí nad Labem do Ľubovňianských Kúpelou je to přes Brno a Trenčín necelých 700 km (zdroj mapy.cz). Tedy pokud by Focus bral průměrně 8 litrů po 36 kč za litr, tak je to 4000 korun za zpáteční trasu. Ušetřit 2000 by znamenalo jet za polovinu, tedy 4 litry na 100. Obávám se, že to jde. Tedy pokud by člověk jel ekorallye a byl v tom fakt dobrej. Realita je samozřejmě jinde, při rozumné jízdě by ten Focus bral něco kolem 6,5, Pcianto možná 5,5, pak by 2000 korun ušetřil, kdyby tu štreku ujel 4x tam a zpět.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 19.02.2014 20:31, RE: t
capslock posted by:
Jenomže pán má priority zřejmě někde trochu jinde než Ty. Například oceňuje nové před ojetým už jen z principu (nové je prostě nové), může si to dovolit, má na to peníze a hypotéku asi neplatí. Že nové auto v záruce je v průměru bezstarostnější záležitost než ojetý klumpr se nebudeme přít. A o potřebě auta jako takového také ne (když na to přijde, stačí Ti jedna ruka, ale se dvěma je to lepší, že?). Nekoupil auto citelně slabší, nýbrž se stejným měrným výkonem, jen menší (pro hrubé přirovnání - místo starého žravého mondea kombi má nový úsporný focus, protože mu to prostě stačí).


Ano souhlasím, každý má jiné priority a jiné možnosti.
Jen měrný výkon je u auta tak trochu k ničemu, pokud se pohybuješ vysokou rychlostí kde hmotnost vozu není hlavním zdrojem ztrát.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Tuesday 25.02.2014 13:30, RE: vzdálenost
Koloss posted by:
Tak jsem se ještě přece jen kouknul - z Ústí nad Labem do Ľubovňianských Kúpelou je to přes Brno a Trenčín necelých 700 km (zdroj mapy.cz). Tedy pokud by Focus bral průměrně 8 litrů po 36 kč za litr, tak je to 4000 korun za zpáteční trasu. Ušetřit 2000 by znamenalo jet za polovinu, tedy 4 litry na 100. Obávám se, že to jde. Tedy pokud by člověk jel ekorallye a byl v tom fakt dobrej. Realita je samozřejmě jinde, při rozumné jízdě by ten Focus bral něco kolem 6,5, Pcianto možná 5,5, pak by 2000 korun ušetřil, kdyby tu štreku ujel 4x tam a zpět.


což, při nájezdu 14.527 km za dva roky, mohl mít pán na mysli

respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.