0
back
 

diskuze k tématu: Kia Picanto 1.0 a hodnocení majitele

category of topic classification: korejská vozidla
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 18.02.2014 12:51, Úsměvné.
Tahle recenze mohla počkat až na apríla.
Nejlepší je pasáž o úsporách. Škoda, že tu není vidět, za kolik byl prodán Focus a pořízeno Picanto, aby se vidělo, kolik ta cesta UL-Poprad vlastně stála. Vzhledem k celkovým najetým km k ní asi tak často nedojde.
A ještě si neodpustím maličký odhad:
UL-Poprad odhaduji na cca 750 km, takže 2 cesty 1500 km s nárůstem 2000 Kč pro Ford Focus. Z toho při ceně benzínu 35,50 Kč/l plyne rozdíl spotřeb cca 3,75 ltr/100 km.
To by znamenalo, že jste s Focusem jezdil skoro za 9,5 litru...
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 18.02.2014 14:36, RE: Úsměvné.
David V posted by:
Tahle recenze mohla počkat až na apríla. Nejlepší je pasáž o úsporách. Škoda, že tu není vidět, za kolik byl prodán Focus a pořízeno Picanto, aby se vidělo, kolik ta cesta UL-Poprad vlastně stála. Vzhledem k celkovým najetým km k ní asi tak často nedojde. A ještě si neodpustím maličký odhad: UL-Poprad odhaduji na cca 750 km, takže 2 cesty 1500 km s nárůstem 2000 Kč pro Ford Focus. Z toho při ceně benzínu 35,50 Kč/l plyne rozdíl spotřeb cca 3,75 ltr/100 km. To by znamenalo, že jste s Focusem jezdil skoro za 9,5 litru...


UL-Poprad je mezi 590 až 640, když beru průměr 615 jedna cesta/1230 zpáteční tak mi to vychází ještě hůř-skoro 11. ale za deset+ snad s Focusem lze jezdit takovou dálku jen s cihlou na plynu nebo Picanto levituje za 4 litry. ale jak praví klasik-auto který žere pod pět je nemocný
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 18.02.2014 14:38, tachometr
Tak by mě zajímalo, kolik mu ten tachometr kecá, protože relativně vyšší auto a motorem 1.0 podle mě dá 170 km/h leda tak s kopce s větrem v zádech. No a s tím může souviset i kecání s ujetou vzdáleností, takže za těch 6 litrů benálu nemusel najet 100 km, ale klidně jen 90. A při rychlosti 110-130 tenhle kozidech určitě nepojede za 5,6 litru.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 18.02.2014 14:39, obrázek
Proč redakce přidala do hlavičky článku obrázek, který nedodal autor a ještě k tomu je to starší model?
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Tuesday 18.02.2014 14:57, 170
s tím bych se bál na dálnici vůbec vyjet. A při přejíždění z pruhu do pruhu na té dálnici, když foukne z boku, tak se nepřejíždí, ale už přelítává
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Tuesday 18.02.2014 16:48, jinak
Proč ty kecy? Jakkoliv je recenze usměvná, letmým pohledem je měrný výkon litrového picanta podobný jako u focusu 1.6 nebo modea 1.8 a vyšší než u fabie 1.2/1.4 mpi (a dálniční rychlosti taky nějak zvládnou). Podle redakčního testu (první nalezený googlem) má tříválec malé kie při rychlosti 130 km/h spotřebu 6.4 litru, otáčky 3800 - což jsou otáčky běžné i u větších aut.

A jelikož jsem měl tu čest projet D1 v saxu 1.1, vím, že malé lehké auto zvládne ve dvou lidech dálniční tempo s překvapivou jistotou a rozumnou spotřebou.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 18.02.2014 17:37, RE: jinak
capslock posted by:
Proč ty kecy? Jakkoliv je recenze usměvná, letmým pohledem je měrný výkon litrového picanta podobný jako u focusu 1.6 nebo modea 1.8 a vyšší než u fabie 1.2/1.4 mpi (a dálniční rychlosti taky nějak zvládnou). Podle redakčního testu (první nalezený googlem) má tříválec malé kie při rychlosti 130 km/h spotřebu 6.4 litru, otáčky 3800 - což jsou otáčky běžné i u větších aut. A jelikož jsem měl tu čest projet D1 v saxu 1.1, vím, že malé lehké auto zvládne ve dvou lidech dálniční tempo s překvapivou jistotou a rozumnou spotřebou.


Stačí kouknout na spritmonitor.de. Tam je možné zobrazit i na detailnější informace, jak bylo natankované palivo použito. Jakmile dojde na použití dálnice, tak spotřeba této Kie stoupá často až k osmi litrům. Jasně, mnohé úseky německých dálnic nemají omezenou rychlost, ale toho bych se v případě tohoto vozu nebál. Spíše je potřeba připomenout, že na tu dálnici nějak musí dojet a výsledná spotřeba je takovou kombinací, takže čistě dálniční provoz se bude k těm osmi litrům reálně blížit.

A ohledně těch otáček - je velký rozdíl, jestli nějakou rychlost udržuju lehce přišlápnutým plynem, nebo pedálem na podlaze, i když u obou motorů budou otáčky nakonec stejné.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Tuesday 18.02.2014 18:42, RE: jinak
Koloss posted by:
Stačí kouknout na spritmonitor.de .... je velký rozdíl, jestli nějakou rychlost udržuju lehce přišlápnutým plynem, nebo pedálem na podlaze....


Hmm a máš zkušenost nebo jen teoretizuješ? Zkoušel jsem težší rio i ceed s 1.4 - na dálnici bez problémů do sedmi, menší a lehčí pixla se stejným zpřevodováním těžko bude brát osm. Na spritm. je průměr 6 (a toto lze vidět i v komb. město + dálnice). Není důvod nevěřit.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 18.02.2014 19:22, RE: jinak
capslock posted by:
Koloss posted by:
Stačí kouknout na spritmonitor.de .... je velký rozdíl, jestli nějakou rychlost udržuju lehce přišlápnutým plynem, nebo pedálem na podlaze....
Hmm a máš zkušenost nebo jen teoretizuješ? Zkoušel jsem težší rio i ceed s 1.4 - na dálnici bez problémů do sedmi, menší a lehčí pixla se stejným zpřevodováním těžko bude brát osm. Na spritm. je průměr 6 (a toto lze vidět i v komb. město + dálnice). Není důvod nevěřit.


Na dálnici už hraje roli aerodynamický odpor prostředí, který je dán součinem čelní plochy, koeficientem odporu a rychlostí pohybu, takže na zvýšení výkonu o 25% je potřeba téměř dvojnásobný výkon. Pak už hmotnost a valivé odpory z ní plynoucí nejsou významnou složkou, kterou motor překonává.
Na tuhle otázku by se dalo odpovědět teoretickým potřebným výkonem pro rychlost pohybu 170 km/h.
Zde je rovnice a kdo chcete, dosaďte si hodnoty pro Picanto, které se mi hledat nechce:
P=1/2*ro*v^3*S*cx
ro=1,29 kg/m3
v=47,22 m/s
S=1,7*1,5=2,55 m2 (odhad)
cx=0,32 (odhad)
P=0,5*1,29*47,2^3*2,55*0,32=51,885 kW
a pozor to je jen na aerodynamický odpor prostředí, valivý odpor, odběr spotřebičů je zanedbán, protože je o řád nižší, ale pořád jsou to jednotlivé kilowaty.
Čili potřebný výkon pro tuto rychlost se může pohybovat od 55 do 60 kW pro skutečnou rychlost 170 km/h.
Kdo chce, může tyhle rychlé výpočty zpřesnit.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 18.02.2014 19:56, RE: jinak
capslock posted by:
Hmm a máš zkušenost nebo jen teoretizuješ? Zkoušel jsem težší rio i ceed s 1.4 - na dálnici bez problémů do sedmi, menší a lehčí pixla se stejným zpřevodováním těžko bude brát osm. Na spritm. je průměr 6 (a toto lze vidět i v komb. město + dálnice). Není důvod nevěřit.


Proto jsem upozorňoval na pohled na detaily využití jednotlivých nádrží. Dokud jsou to okresky a město, tak klidně těch 6 i méně, tady se vůbec nepřu. Ale jakmile je tam dálnice, tak to roste na 7-8. V celkové statistice se to moc neprojeví, protože tyhle auta si nekupuje nikdo rozumný na ježdění po dálnici. A vlastní zkušenosti - při jízdě po dálnici není moc rozdíl ve spotřebě mezi dvoulitrovým Mondeem a Matizem.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 18.02.2014 20:20, RE: jinak
capslock posted by:
Koloss posted by:
Stačí kouknout na spritmonitor.de .... je velký rozdíl, jestli nějakou rychlost udržuju lehce přišlápnutým plynem, nebo pedálem na podlaze....
Hmm a máš zkušenost nebo jen teoretizuješ? Zkoušel jsem težší rio i ceed s 1.4 - na dálnici bez problémů do sedmi, menší a lehčí pixla se stejným zpřevodováním těžko bude brát osm. Na spritm. je průměr 6 (a toto lze vidět i v komb. město + dálnice). Není důvod nevěřit.


reálná zkušenost Nissan Micra K11 1.3 55kW dálnice 7+ město 6+ okresky 5+. když jsem jel 170 tacho tak byl vír v nádrži, nehledě na to že jsem měl strach že se vlivem bočního větru změním v tenisák mezi svodidly. nesmysl, tahle auta jsou na dálnici v roli lovné zvěře a řidič to může odnést ztrátou nejen duševního zdraví. okresky-to je jiná, díky váze cca 800kg se dá s trochou fantazie i blbnout. dal jsem i 500 v jednom tahu a díky okreskám to byl docela fajn výlet se spotřebou 5 litrů na sto. naopak mám dlouhodobou zkušenost se šestiválci, a třeba Maxima ve třílitru se dala na dálnici při dodržování limitů udržet kolem sedmi na sto taky, jen ta jízda byla podstatně příjemnější a hlavně bezpečnější.
respond
skylad
number of posts1
date of registration18.02.2014
Tuesday 18.02.2014 21:43, RE: jinak
tomaskrtek posted by:
capslock posted by:
Koloss posted by:
Stačí kouknout na spritmonitor.de .... je velký rozdíl, jestli nějakou rychlost udržuju lehce přišlápnutým plynem, nebo pedálem na podlaze....
Hmm a máš zkušenost nebo jen teoretizuješ? Zkoušel jsem težší rio i ceed s 1.4 - na dálnici bez problémů do sedmi, menší a lehčí pixla se stejným zpřevodováním těžko bude brát osm. Na spritm. je průměr 6 (a toto lze vidět i v komb. město + dálnice). Není důvod nevěřit.
reálná zkušenost Nissan Micra K11 1.3 55kW dálnice 7+ město 6+ okresky 5+. když jsem jel 170 tacho tak byl vír v nádrži, nehledě na to že jsem měl strach že se vlivem bočního větru změním v tenisák mezi svodidly. nesmysl, tahle auta jsou na dálnici v roli lovné zvěře a řidič to může odnést ztrátou nejen duševního zdraví. okresky-to je jiná, díky váze cca 800kg se dá s trochou fantazie i blbnout. dal jsem i 500 v jednom tahu a díky okreskám to byl docela fajn výlet se spotřebou 5 litrů na sto. naopak mám dlouhodobou zkušenost se šestiválci, a třeba Maxima ve třílitru se dala na dálnici při dodržování limitů udržet kolem sedmi na sto taky, jen ta jízda byla podstatně příjemnější a hlavně bezpečnější.


Omlouvám se všem, co mi naletěli, ale nebylo to Ústí n.L. - Poprad, ale až do Ľubovňianských Kúpelov za Starou Ľubovňou což je podstatě dál. A pokud chce někdo radit nebo poučovat, tak se vtom autíčku svezte a budete čumět! Možná, že je nili jak na Primě v Autosalonu s těmito auty závodili. A měl jsem i velká auta,ale toto je na spotřebu Ok (je to mé 10-té auto a jen jedno bylo z bazaru, ostatní vždy nová, takže vím, co které auto umí Kdo nevěří, toho svezu
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 18.02.2014 22:08, RE: jinak
skylad posted by:
Kdo nevěří, toho svezu


Není třeba nám dělat taxikáře, stačí si vzít k ruce GPS, nastavit ji, aby ukazovala rychlost. Pak zjistit, kolik ukazuje tachometr, když GPS ukazuje 100 a 130. Pak ještě rozjet na tachometrových 170 a zjistit, kolik ukáže GPS. No a na závěr zjistit, kolik ukáže ujetou vzdálenost počítadlo tachometru a opět porovnat s GPS. To jsou údaje, které by mnohé vysvětlily. Spoléhat se na přesnost ciferníků v autě a obzvláště na spotřebu udávanou palubním počítačem, to není úplně nejlepší.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Tuesday 18.02.2014 22:13, RE: jinak
tomaskrtek posted by:
reálná zkušenost Nissan Micra K11....


Konstrukčně téměř čtvrt století stará micra je možná na dálnici lovná zvěř, nicméně popisované picanto je ročník 2012, tudíž chováním někde úplně jinde.
Spotřeba té micry je přesto pěkná - tuplem o nějakých osmi litrech u picanta nemůže být řeč.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 18.02.2014 22:19, RE: jinak
skylad posted by:
tomaskrtek posted by:
capslock posted by:
Koloss posted by:
Stačí kouknout na spritmonitor.de .... je velký rozdíl, jestli nějakou rychlost udržuju lehce přišlápnutým plynem, nebo pedálem na podlaze....
Hmm a máš zkušenost nebo jen teoretizuješ? Zkoušel jsem težší rio i ceed s 1.4 - na dálnici bez problémů do sedmi, menší a lehčí pixla se stejným zpřevodováním těžko bude brát osm. Na spritm. je průměr 6 (a toto lze vidět i v komb. město + dálnice). Není důvod nevěřit.
reálná zkušenost Nissan Micra K11 1.3 55kW dálnice 7+ město 6+ okresky 5+. když jsem jel 170 tacho tak byl vír v nádrži, nehledě na to že jsem měl strach že se vlivem bočního větru změním v tenisák mezi svodidly. nesmysl, tahle auta jsou na dálnici v roli lovné zvěře a řidič to může odnést ztrátou nejen duševního zdraví. okresky-to je jiná, díky váze cca 800kg se dá s trochou fantazie i blbnout. dal jsem i 500 v jednom tahu a díky okreskám to byl docela fajn výlet se spotřebou 5 litrů na sto. naopak mám dlouhodobou zkušenost se šestiválci, a třeba Maxima ve třílitru se dala na dálnici při dodržování limitů udržet kolem sedmi na sto taky, jen ta jízda byla podstatně příjemnější a hlavně bezpečnější.
Omlouvám se všem, co mi naletěli, ale nebylo to Ústí n.L. - Poprad, ale až do Ľubovňianských Kúpelov za Starou Ľubovňou což je podstatě dál. A pokud chce někdo radit nebo poučovat, tak se vtom autíčku svezte a budete čumět! Možná, že je nili jak na Primě v Autosalonu s těmito auty závodili. A měl jsem i velká auta,ale toto je na spotřebu Ok (je to mé 10-té auto a jen jedno bylo z bazaru, ostatní vždy nová, takže vím, co které auto umí Kdo nevěří, toho svezu


Tak napřed máme hokej v tom, kam jsme to vlastně dojeli, teď už se ani nemůžem dopočítat, kolik aut jsme to měli. V "článku" je to 11.auto, v příspěvku 10. Někdo kdysi řekl, že základní podmínkou dobrého lháře je dobrá paměť . Já věřím, že je to výborné a úsporné (+skladné) auto na objíždění akcí v hypermarketech, jezdit s tím 170 po dálnici může (i kdyby to jelo za 4l) jen naprostej šílenec. Jako jezdit Lotusem s přívěsem po poli.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Tuesday 18.02.2014 23:48, RE: jinak
Pepe posted by:
Tak napřed máme hokej v tom...


Reálných 160 zvládne na dálnici jednorázově každý novější krám (by mě zajímalo, kdo někdy nezkusil, kolik z auta vytlačí)
Jinak jsem, Pepe, zvědavý, jakou recenzi nám tady v jednasedmdesáti napíšeš ty (jestli se vůbec nějaké dočkáme).

Pánovi fandím a přeji, ať si auto užije.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 19.02.2014 08:44, RE: jinak
skylad posted by:
tomaskrtek posted by:
capslock posted by:
Koloss posted by:
Stačí kouknout na spritmonitor.de .... je velký rozdíl, jestli nějakou rychlost udržuju lehce přišlápnutým plynem, nebo pedálem na podlaze....
Hmm a máš zkušenost nebo jen teoretizuješ? Zkoušel jsem težší rio i ceed s 1.4 - na dálnici bez problémů do sedmi, menší a lehčí pixla se stejným zpřevodováním těžko bude brát osm. Na spritm. je průměr 6 (a toto lze vidět i v komb. město + dálnice). Není důvod nevěřit.
reálná zkušenost Nissan Micra K11 1.3 55kW dálnice 7+ město 6+ okresky 5+. když jsem jel 170 tacho tak byl vír v nádrži, nehledě na to že jsem měl strach že se vlivem bočního větru změním v tenisák mezi svodidly. nesmysl, tahle auta jsou na dálnici v roli lovné zvěře a řidič to může odnést ztrátou nejen duševního zdraví. okresky-to je jiná, díky váze cca 800kg se dá s trochou fantazie i blbnout. dal jsem i 500 v jednom tahu a díky okreskám to byl docela fajn výlet se spotřebou 5 litrů na sto. naopak mám dlouhodobou zkušenost se šestiválci, a třeba Maxima ve třílitru se dala na dálnici při dodržování limitů udržet kolem sedmi na sto taky, jen ta jízda byla podstatně příjemnější a hlavně bezpečnější.
Omlouvám se všem, co mi naletěli, ale nebylo to Ústí n.L. - Poprad, ale až do Ľubovňianských Kúpelov za Starou Ľubovňou což je podstatě dál. A pokud chce někdo radit nebo poučovat, tak se vtom autíčku svezte a budete čumět! Možná, že je nili jak na Primě v Autosalonu s těmito auty závodili. A měl jsem i velká auta,ale toto je na spotřebu Ok (je to mé 10-té auto a jen jedno bylo z bazaru, ostatní vždy nová, takže vím, co které auto umí Kdo nevěří, toho svezu


Mně postačí jen znát průměrnou spotřebu toho předchozího Focusu, jeho prodejní cenu a pořizovací cenu Picanta...
Taky by mě zajímal Váš celkový kilometrový náklad u Picanta, když se tady tak oháníte super nízkou spotřebou...
Ano a otevřeně přiznávám, že jsem trochu na pochybách, jestli prodej Focusu a nákup Picanta přinesl nějaký významný finanční benefit.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 19.02.2014 08:48, RE: jinak
capslock posted by:
Pepe posted by:
Tak napřed máme hokej v tom...
Reálných 160 zvládne na dálnici jednorázově každý novější krám (by mě zajímalo, kdo někdy nezkusil, kolik z auta vytlačí)Jinak jsem, Pepe, zvědavý, jakou recenzi nám tady v jednasedmdesáti napíšeš ty (jestli se vůbec nějaké dočkáme).Pánovi fandím a přeji, ať si auto užije.


Já se hlásím k tomu, že jsem u žádného ze svých aut nezkusil, kolik se z toho dá dostat. Se svými auty jsem víc než 170 nejel, a to vždy jen když jsem se potřeboval někam uklidit před nějakým střelcem blížícím se zezadu.
Prostě věřím tomu, že když mám v TP napsáno 227 km/h, tak to aspoň 200 pojede.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 19.02.2014 09:39, RE: jinak
capslock posted by:
tomaskrtek posted by:
reálná zkušenost Nissan Micra K11....
Konstrukčně téměř čtvrt století stará micra je možná na dálnici lovná zvěř, nicméně popisované picanto je ročník 2012, tudíž chováním někde úplně jinde. Spotřeba té micry je přesto pěkná - tuplem o nějakých osmi litrech u picanta nemůže být řeč.


nemůže být jinde. princip je shodný-malá úzká kola, vysoká boční plocha, nízká váha. každé auto tohoto typu na tom bude stejně. samozřejmě vyjma hot hatchů, nebo těch co si na ně hrají, teoreticky i ta Micra kdyby se snížila a dala se na ní širší kola tak se na dálnici udrží, ale otáčky budou nepřirozeně vysoko, a spotřeba nesmyslně poroste, to je nepopiratelný fakt. prostě tenisáky patří do města a na okresky, dálnici jen v nevyhnutelných případech a při zdi. a kdybych si měl vybrat tak 100x raději jednu z posledních K11ek než o deset let novější Picanto. spolehlivost a kvalita provedení je u Nissanu podstatně lepší.
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Wednesday 19.02.2014 10:13, spotřeba
Já nevím, pán stále píše o nízké spotřebě a v průměru to je 5,8 a ještě dodává, že se s tím musí naučit ekonomicky jezdit, aby se na tuto spotřebu dostal. To se mi teda jako ekonomické auto nejeví, na to, že je to takový prcek. Já měl před lety služební hondu civic 1.8 sport a to auto jezdilo všechny možné trasy, jak dlouhé, tak krátké a průměr byl do 7litrů a s autem se jezdilo normálně nikoliv na spotřebu. Tím chci říct, že na to jak je to malé(picanto), tak je to žravé oproti větším a silnějším autům, ve kterých se člověk cítí bezpečně a má i nějakou výkonovou rezervu a nemusí jezdit na doraz výkonu motoru. Kia picanto patří do města na nákup a ne na ježdění po dálnici, to bych měl fakt strach, navíc byc se v tom bál asi i ve městě, že budu mít někoho na zádech v případě havárie ze zadu. Ale proti gustu, žádný dišputát
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.