0
back
 

diskuze k tématu: Jsou současné motory a motory budoucnosti stejně spolehlivé a provozně náročné jako motory z konce tisíciletí

category of topic classification: poradna, technické dotazy, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 12.05.2013 16:26, Jsou současné motory a motory budoucnosti stejně spolehlivé a provozně náročné jako motory z konce tisíciletí
Dobrý den,
v mnoha \"hospodských diskuzích\" se řeší téma, zda se vyplatí si koupit zachovalý vůz s motorem z přelomu tisíciletí (bez turba, citlivých vstřiků, dvouhmot.setr. a filtrů pev. částic) nebo koupit ojetý 3-5let starý vůz s moderní technikou.
Určitě platí, že kultivovanost a výkon moderních motorů je lepší než u starších, stejně tak novější vozy jsou hezčí, bezpečnější a většinou komfortnější. Dá se však předpokládat, že při dlouhodobém provozu (např.10 let) budou celkové náklady na provoz moderního vozu srovnatelné se starším (např. s WV Passat 1,9TDI / 1,8T)? Je třeba se více bát plánované životnosti některých součásti (nevýhodnosti oprav vozu po určité době/nájezdu km), které způsobí naprostou nerentabilnost provozu staršího vozu?
Děkuji.
Přeji hezký zbytek dne.
Pavel
respond
eLzyx
number of posts11
date of registration03.11.2008
Friday 31.05.2013 01:57, nejednoznačné
řekl bych, že záleží na tom jestli se na trh automobilů díváte komplexně, nebo VWgrupe=etalon automobilů.
Pokud berete VWgrupe jako etalon, tak ano - ty spolehlivé, nízkonákladové motory už tu byly a nové kvalitní u VW grupe nejsou a asi nebudou (potřebují prodávat).
Pokud se na to podíváte komplexně, tak to tak jednoznačné není. Stále se vyrábí kvalitní benzinové šestiválce (BMW, Mercedes, Volvo ...) či třeba osmiválce, které mnohdy předčí svoje předchůdce. I když se podíváte do oblasti mainstreamu, tak všemožná HDI, dCi atp. udělaly kvalitativní skok. Lepší a odolnější vstřikovače, odolnější čerpadla (vzpomeňte na Bosch VP44, které odcházelo na Opelech, BMW, Saabech ...). V případě Renaultích dCi vývoj snad konečně dospěl i k odolným ojničním ložiskům - staré typy to měly spočítané klidně do 150t km.

respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 31.05.2013 13:27, Starý vs. starší
Podívejme se na modelový příklad. Passat 2003 Var. 1,9 TDI 96 kW 250 000km vs. Passat 2010Var. 2,0 TDI 103 kW 150 000 km. Technický stav předpokládejme stejný (vše funguje, ale je původní, kromě spotřebáku).

Za 1,9 TDI dám 120 000 Kč a po 10 letech (+ 150 - 200 000 km) ho prodám za nějakých 20 000 Kč. Ztráta hodnoty = 100 000 Kč (tj. 10 000/rok).

Za 2,0 TDI dám 300 000 Kč a po 10 letech ho prodám za 70 000 Kč. Ztráta hodnoty = 230 000 (tj. 23 000 rok). To už je docela rozdíl.

Očekávatelné servisní náklady: u A4/ A6/Passat/Sup 1,9 TDI mám zkušenost, že turbo, spojka s dvouhmotou apod. vydrží +- 300 000. Vstřiky i o hodně víc, samozřejmě záleží kde se tankuje.

Podle zkušenosti od známých mechaniků se spojka s dvouhmotou a vstřiky u common railů řeší mezi 150 000 - 200 000 km, turbo 250 000- 300 000. DPF je individuální dle provozu. Navíc u 2,0 TDI 16V je pastí trochu víc. + víc elektroniky (často zlobí el. park. brzda)

Servisní náklady se dají předpokládat vyšší u novějšího auta. Havarijní pojištění také.

Nefinanční oblast: bezpečnost - novější vede, komfort - tady bych si dovolil tvrdit, že je u obou stejná, kultivovanost - tady je to jasné, spotřeba - reálná stejná, dynamika - stejná, image - novější, design - subjektivní, nehodnotím.

Odpovědi: Jsou současné motory (a auta celkově) spolehlivější? Dovolím si tvrdit, že nejpovedenější auta se vyráběla v rozmezí 95 - 2005 (beru v potaz i protikorozní ochranu a celkovou výdrž). Zmiňované moderní benzíny od BMW a MB bych až tak nechválil. MB řešilo problémy s rozvody šesti i osmiválců, BMW u čtyřválců a také se začíná mluvit o jejich přímovstřikových motorech. VW v tomto smyslu není samo.

Vyplatí se provozovat starší ojetinu (cca 10 let)? Záleží na stavu v jakém ji koupím. Nestočený a nezanedbaný kus může klidně sloužit dalších 10 let bez větších investic. Vážná závada, např. destrukce motoru a převodovky může potkat i auto těsně po záruce.

Kdo může za pokles kvality? 1. spotřebitel sám - chce stále víc muziky za méně peněz - víc elektroniky, složitější konstrukce kvůli hlučnosti a kultivovanosti..., 2. výrobce - chce pochopitelně co nejvíc vydělat, potom spolu s bodem 1. ,,katuje kosty´´ o 106, 3. EU a spol. tlak na nižší emise - vyšší výrobní náklady a náklady na vývoj + tlak na cenu
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 31.05.2013 16:36, Nie
Co sa tyka novych naftovych motorov, uz z principu nie su take spolahlive, pretoze su omnoho zlozitejsie. Lenze ked si kupite taketo stare auto so spolahlivym motorom, tak tym vela nemusite usetrit. Pretoze sice motor bude v poriadku, ale zvlast u vybehanych naftovych aut na tom ten zvysok uz tak dobre nebude. Takze co usetrite na motore, date do poloosi, vyfuku, opravu hrdzavych casti (uz niekde nieco urcite chytene bude), napravy, vrzganie palubky, nejaka ta elektronika (zostarnute a popraskane buzirky na kabloch) atd. Takze treba naozaj dobre vyberat, aby sa to vyplatilo. Co sa ale tyka benzinov, tie sa este daju najst. Drviva vacsina z nich je ale umelo nicena, aby tolko nevydrzali predlzenym intervalom vymeny oleja. Takze tiez treba davat pozor, pretoze benzinove pracuju vo vyssich otackach, a tak im to aj viac skodi.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Saturday 01.06.2013 09:55, Deset let staré auto?????
Všichni výrobci uvádí, že u auta starého přes 10 let je nutné vyměnit bezpečnostní systémy jako jsou třeba airbagy a s tím související nárazové spínače, pyrotechnické napínače pásů a podobně. Jinak výrobce nepovažuje auto za bezpečné Už se vůbec někdo seznámil s tím, kolik tato výměna stojí? Jsou auta už z r. 2002, která jsou těmito prvky docela slušně vybavena. To je docela slušné téma pro zdejší odborníky. Vmete třeba Peugeot 307 se 6 airbagy a jděte se na to zeptat. Zjistíte, že to auto ani nemá takovou cenu co za to zaplatíte. A to tady jezdí i luxusní auta vybavená těmito prvky, která si šlapou na 20 let stáří a majitelé se chlubí tím, jak bezpečné auto mají.
respond
deleted user
number of posts20
date of registration24.04.2011
Saturday 01.06.2013 15:58, RE: Deset let staré auto?????
Abík posted by:
Všichni výrobci uvádí, že u auta starého přes 10 let je nutné vyměnit bezpečnostní systémy jako jsou třeba airbagy a s tím související nárazové spínače, pyrotechnické napínače pásů a podobně. Jinak výrobce nepovažuje auto za bezpečné Už se vůbec někdo seznámil s tím, kolik tato výměna stojí? Jsou auta už z r. 2002, která jsou těmito prvky docela slušně vybavena. To je docela slušné téma pro zdejší odborníky. Vmete třeba Peugeot 307 se 6 airbagy a jděte se na to zeptat. Zjistíte, že to auto ani nemá takovou cenu co za to zaplatíte. A to tady jezdí i luxusní auta vybavená těmito prvky, která si šlapou na 20 let stáří a majitelé se chlubí tím, jak bezpečné auto mají.


Mám staré, ale dokonale spolehlivé Audi A6 TDi s pětiválcem 1997. Platnost airbagů byla 2007 a výrobce mi v Německu bez problémů přelepil samolepku s airbagy na "B" sloupku +10let s tím, že se nemusím obávat dalšího postupu

respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 01.06.2013 17:41, RE: Deset let staré auto?????
Abík posted by:
Všichni výrobci uvádí, že u auta starého přes 10 let je nutné vyměnit bezpečnostní systémy jako jsou třeba airbagy a s tím související nárazové spínače, pyrotechnické napínače pásů a podobně. Jinak výrobce nepovažuje auto za bezpečné Už se vůbec někdo seznámil s tím, kolik tato výměna stojí? Jsou auta už z r. 2002, která jsou těmito prvky docela slušně vybavena. To je docela slušné téma pro zdejší odborníky. Vmete třeba Peugeot 307 se 6 airbagy a jděte se na to zeptat. Zjistíte, že to auto ani nemá takovou cenu co za to zaplatíte. A to tady jezdí i luxusní auta vybavená těmito prvky, která si šlapou na 20 let stáří a majitelé se chlubí tím, jak bezpečné auto mají.


Plácáš hlouposti.
1) spousta běžných aut měla airbagy ve výbavě již okolo roku 1995,
2) výrobci nepředepisují výměnu ale pouze kontrolu funkčnosti uvedených prvků (bezpečnostní) výbavy,
3) bezpečnost auta se snižuje jeho dynamickým namáháním (karoserie prostě pracuje) i časovou degradací materiálů, takže 10 let staré auto nikdy nebude tak bezpečné jako v den kdy jej vyrobili,
4) z hlediska bezpečnosti bych raději měl 10let staré velké auto než novou fabii nebo rapida, neboť ke skokovému zlepšení konstrukce v oblasti bezpečnost došlo po roce 2001 - příchod 5* laguny II, která odstartovala "boj o hvězdičky"
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Sunday 02.06.2013 19:00, RE: Deset let staré auto?????
Pavlik posted by:
Abík posted by:
Všichni výrobci uvádí, že u auta starého přes 10 let je nutné vyměnit bezpečnostní systémy jako jsou třeba airbagy a s tím související nárazové spínače, pyrotechnické napínače pásů a podobně. Jinak výrobce nepovažuje auto za bezpečné Už se vůbec někdo seznámil s tím, kolik tato výměna stojí? Jsou auta už z r. 2002, která jsou těmito prvky docela slušně vybavena. To je docela slušné téma pro zdejší odborníky. Vmete třeba Peugeot 307 se 6 airbagy a jděte se na to zeptat. Zjistíte, že to auto ani nemá takovou cenu co za to zaplatíte. A to tady jezdí i luxusní auta vybavená těmito prvky, která si šlapou na 20 let stáří a majitelé se chlubí tím, jak bezpečné auto mají.
Plácáš hlouposti. 1) spousta běžných aut měla airbagy ve výbavě již okolo roku 1995, 2) výrobci nepředepisují výměnu ale pouze kontrolu funkčnosti uvedených prvků (bezpečnostní) výbavy, 3) bezpečnost auta se snižuje jeho dynamickým namáháním (karoserie prostě pracuje) i časovou degradací materiálů, takže 10 let staré auto nikdy nebude tak bezpečné jako v den kdy jej vyrobili, 4) z hlediska bezpečnosti bych raději měl 10let staré velké auto než novou fabii nebo rapida, neboť ke skokovému zlepšení konstrukce v oblasti bezpečnost došlo po roce 2001 - příchod 5* laguny II, která odstartovala "boj o hvězdičky"


Nevím, proč bych měl plácat hlouposti. Jak vám v servisu zajistí, že ten složený (doslova stlačený) pytel do malého prostoru, který se v tom autě peče v létě na slunci v teplotách převyšujících 60, mnohdy u střechy v tmavých autech 80st. C, totéž i za mrazu po dlouhé roky bude bezpečně funkční? O kolísání relativní vlhkosti raději pomlčet. Myslím tím, že se roztrhá na cáry. Vysvětlete mi jak vám to zajistí? To, že vám proměří okruhy a funkčnost? Já vám váš ideál pochopitelně brát nechci ani nebudu, ale až budete mít možnost tak se s tím materiálem, ze kterého je to všechno vyrobeno seznamte.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 02.06.2013 20:22, RE: Deset let staré auto?????
Abík posted by:
Pavlik posted by:
Abík posted by:
Všichni výrobci uvádí, že u auta starého přes 10 let je nutné vyměnit bezpečnostní systémy jako jsou třeba airbagy a s tím související nárazové spínače, pyrotechnické napínače pásů a podobně. Jinak výrobce nepovažuje auto za bezpečné Už se vůbec někdo seznámil s tím, kolik tato výměna stojí? Jsou auta už z r. 2002, která jsou těmito prvky docela slušně vybavena. To je docela slušné téma pro zdejší odborníky. Vmete třeba Peugeot 307 se 6 airbagy a jděte se na to zeptat. Zjistíte, že to auto ani nemá takovou cenu co za to zaplatíte. A to tady jezdí i luxusní auta vybavená těmito prvky, která si šlapou na 20 let stáří a majitelé se chlubí tím, jak bezpečné auto mají.
Plácáš hlouposti. 1) spousta běžných aut měla airbagy ve výbavě již okolo roku 1995, 2) výrobci nepředepisují výměnu ale pouze kontrolu funkčnosti uvedených prvků (bezpečnostní) výbavy, 3) bezpečnost auta se snižuje jeho dynamickým namáháním (karoserie prostě pracuje) i časovou degradací materiálů, takže 10 let staré auto nikdy nebude tak bezpečné jako v den kdy jej vyrobili, 4) z hlediska bezpečnosti bych raději měl 10let staré velké auto než novou fabii nebo rapida, neboť ke skokovému zlepšení konstrukce v oblasti bezpečnost došlo po roce 2001 - příchod 5* laguny II, která odstartovala "boj o hvězdičky"
Nevím, proč bych měl plácat hlouposti. Jak vám v servisu zajistí, že ten složený (doslova stlačený) pytel do malého prostoru, který se v tom autě peče v létě na slunci v teplotách převyšujících 60, mnohdy u střechy v tmavých autech 80st. C, totéž i za mrazu po dlouhé roky bude bezpečně funkční? O kolísání relativní vlhkosti raději pomlčet. Myslím tím, že se roztrhá na cáry. Vysvětlete mi jak vám to zajistí? To, že vám proměří okruhy a funkčnost? Já vám váš ideál pochopitelně brát nechci ani nebudu, ale až budete mít možnost tak se s tím materiálem, ze kterého je to všechno vyrobeno seznamte.


S materiálem airbagu už jsem se v minulosti bohužel seznámil "na živo". Je to syntetický materiál a je z docela silných vláken. Je pravda poskládaný a stlačený do malého prostoru, ale také je bohatě "prosypán" jakýmsi pudrem proti slepení - po vystřelení bagu není z auta téměř vidět, kabina je plná pudru a částečně kouře z pyropatrony. Nevěřím že by se tomu materiálu něco stalo za méně než několik set let. O pyropatrony také nemám obavy, munice z druhé světové je také stále funkční . Jediný zádrhel tak vidím právě v ovládací elektrice a elektronice - ta se dá jen proměřit a zkontrolovat, ale 100% funkčnost nikdo nikdy nezaručí, protože hodně záleží na tom, jak elektronika případný náraz vyhodnotí....Mě například tehdy vystřelili oba přední airbagy, ale předpínač pásu "střelil" pouze u spolujezdce kde nikdo neseděl. Nicméně náraz byl na stranu spolujezdce, takže elektronika to asi vyhodnotila správně.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 02.06.2013 21:48, RE: Deset let staré auto?????
Pavlik posted by:
Abík posted by:
Pavlik posted by:
Abík posted by:
Všichni výrobci uvádí, že u auta starého přes 10 let je nutné vyměnit bezpečnostní systémy jako jsou třeba airbagy a s tím související nárazové spínače, pyrotechnické napínače pásů a podobně. Jinak výrobce nepovažuje auto za bezpečné Už se vůbec někdo seznámil s tím, kolik tato výměna stojí? Jsou auta už z r. 2002, která jsou těmito prvky docela slušně vybavena. To je docela slušné téma pro zdejší odborníky. Vmete třeba Peugeot 307 se 6 airbagy a jděte se na to zeptat. Zjistíte, že to auto ani nemá takovou cenu co za to zaplatíte. A to tady jezdí i luxusní auta vybavená těmito prvky, která si šlapou na 20 let stáří a majitelé se chlubí tím, jak bezpečné auto mají.
Plácáš hlouposti. 1) spousta běžných aut měla airbagy ve výbavě již okolo roku 1995, 2) výrobci nepředepisují výměnu ale pouze kontrolu funkčnosti uvedených prvků (bezpečnostní) výbavy, 3) bezpečnost auta se snižuje jeho dynamickým namáháním (karoserie prostě pracuje) i časovou degradací materiálů, takže 10 let staré auto nikdy nebude tak bezpečné jako v den kdy jej vyrobili, 4) z hlediska bezpečnosti bych raději měl 10let staré velké auto než novou fabii nebo rapida, neboť ke skokovému zlepšení konstrukce v oblasti bezpečnost došlo po roce 2001 - příchod 5* laguny II, která odstartovala "boj o hvězdičky"
Nevím, proč bych měl plácat hlouposti. Jak vám v servisu zajistí, že ten složený (doslova stlačený) pytel do malého prostoru, který se v tom autě peče v létě na slunci v teplotách převyšujících 60, mnohdy u střechy v tmavých autech 80st. C, totéž i za mrazu po dlouhé roky bude bezpečně funkční? O kolísání relativní vlhkosti raději pomlčet. Myslím tím, že se roztrhá na cáry. Vysvětlete mi jak vám to zajistí? To, že vám proměří okruhy a funkčnost? Já vám váš ideál pochopitelně brát nechci ani nebudu, ale až budete mít možnost tak se s tím materiálem, ze kterého je to všechno vyrobeno seznamte.
S materiálem airbagu už jsem se v minulosti bohužel seznámil "na živo". Je to syntetický materiál a je z docela silných vláken. Je pravda poskládaný a stlačený do malého prostoru, ale také je bohatě "prosypán" jakýmsi pudrem proti slepení - po vystřelení bagu není z auta téměř vidět, kabina je plná pudru a částečně kouře z pyropatrony. Nevěřím že by se tomu materiálu něco stalo za méně než několik set let. O pyropatrony také nemám obavy, munice z druhé světové je také stále funkční . Jediný zádrhel tak vidím právě v ovládací elektrice a elektronice - ta se dá jen proměřit a zkontrolovat, ale 100% funkčnost nikdo nikdy nezaručí, protože hodně záleží na tom, jak elektronika případný náraz vyhodnotí....Mě například tehdy vystřelili oba přední airbagy, ale předpínač pásu "střelil" pouze u spolujezdce kde nikdo neseděl. Nicméně náraz byl na stranu spolujezdce, takže elektronika to asi vyhodnotila správně.


Souhlas. Moderní auta samozřejmně budou bezpečnější, ale kolikrát se musím smát, co všechno vede k (ne)udělení patřičného počtu hvězd. Pomalu o tom rozhoduje výše akustického hluku vydávaného bonzákem nezapnutého pásu...
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 03.06.2013 07:29, RE: Deset let staré auto?????
Pepe posted by:
Pavlik posted by:
Abík posted by:
Pavlik posted by:
Abík posted by:
Všichni výrobci uvádí, že u auta starého přes 10 let je nutné vyměnit bezpečnostní systémy jako jsou třeba airbagy a s tím související nárazové spínače, pyrotechnické napínače pásů a podobně. Jinak výrobce nepovažuje auto za bezpečné Už se vůbec někdo seznámil s tím, kolik tato výměna stojí? Jsou auta už z r. 2002, která jsou těmito prvky docela slušně vybavena. To je docela slušné téma pro zdejší odborníky. Vmete třeba Peugeot 307 se 6 airbagy a jděte se na to zeptat. Zjistíte, že to auto ani nemá takovou cenu co za to zaplatíte. A to tady jezdí i luxusní auta vybavená těmito prvky, která si šlapou na 20 let stáří a majitelé se chlubí tím, jak bezpečné auto mají.
Plácáš hlouposti. 1) spousta běžných aut měla airbagy ve výbavě již okolo roku 1995, 2) výrobci nepředepisují výměnu ale pouze kontrolu funkčnosti uvedených prvků (bezpečnostní) výbavy, 3) bezpečnost auta se snižuje jeho dynamickým namáháním (karoserie prostě pracuje) i časovou degradací materiálů, takže 10 let staré auto nikdy nebude tak bezpečné jako v den kdy jej vyrobili, 4) z hlediska bezpečnosti bych raději měl 10let staré velké auto než novou fabii nebo rapida, neboť ke skokovému zlepšení konstrukce v oblasti bezpečnost došlo po roce 2001 - příchod 5* laguny II, která odstartovala "boj o hvězdičky"
Nevím, proč bych měl plácat hlouposti. Jak vám v servisu zajistí, že ten složený (doslova stlačený) pytel do malého prostoru, který se v tom autě peče v létě na slunci v teplotách převyšujících 60, mnohdy u střechy v tmavých autech 80st. C, totéž i za mrazu po dlouhé roky bude bezpečně funkční? O kolísání relativní vlhkosti raději pomlčet. Myslím tím, že se roztrhá na cáry. Vysvětlete mi jak vám to zajistí? To, že vám proměří okruhy a funkčnost? Já vám váš ideál pochopitelně brát nechci ani nebudu, ale až budete mít možnost tak se s tím materiálem, ze kterého je to všechno vyrobeno seznamte.
S materiálem airbagu už jsem se v minulosti bohužel seznámil "na živo". Je to syntetický materiál a je z docela silných vláken. Je pravda poskládaný a stlačený do malého prostoru, ale také je bohatě "prosypán" jakýmsi pudrem proti slepení - po vystřelení bagu není z auta téměř vidět, kabina je plná pudru a částečně kouře z pyropatrony. Nevěřím že by se tomu materiálu něco stalo za méně než několik set let. O pyropatrony také nemám obavy, munice z druhé světové je také stále funkční . Jediný zádrhel tak vidím právě v ovládací elektrice a elektronice - ta se dá jen proměřit a zkontrolovat, ale 100% funkčnost nikdo nikdy nezaručí, protože hodně záleží na tom, jak elektronika případný náraz vyhodnotí....Mě například tehdy vystřelili oba přední airbagy, ale předpínač pásu "střelil" pouze u spolujezdce kde nikdo neseděl. Nicméně náraz byl na stranu spolujezdce, takže elektronika to asi vyhodnotila správně.
Souhlas. Moderní auta samozřejmně budou bezpečnější, ale kolikrát se musím smát, co všechno vede k (ne)udělení patřičného počtu hvězd. Pomalu o tom rozhoduje výše akustického hluku vydávaného bonzákem nezapnutého pásu...


Bohužel máš pravdu. Prvotním účelem EURO NCAP bylo testování bezpečnosti, ale v poslední době mám dojem, že se do této organizace přesunula část úředníků z EU. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit posun od testování reálným "rozbíjením aut" k zjišťování "bezpečnosti" počítáním kontrolkek pásů nebo jakou popiskou (nejlépe formátu A4) je označen každý kotevní bod Isofix.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Tuesday 04.06.2013 16:38, RE: Deset let staré auto?????
Pavlik posted by:
Pepe posted by:
Pavlik posted by:
Abík posted by:
Pavlik posted by:
Abík posted by:
Všichni výrobci uvádí, že u auta starého přes 10 let je nutné vyměnit bezpečnostní systémy jako jsou třeba airbagy a s tím související nárazové spínače, pyrotechnické napínače pásů a podobně. Jinak výrobce nepovažuje auto za bezpečné Už se vůbec někdo seznámil s tím, kolik tato výměna stojí? Jsou auta už z r. 2002, která jsou těmito prvky docela slušně vybavena. To je docela slušné téma pro zdejší odborníky. Vmete třeba Peugeot 307 se 6 airbagy a jděte se na to zeptat. Zjistíte, že to auto ani nemá takovou cenu co za to zaplatíte. A to tady jezdí i luxusní auta vybavená těmito prvky, která si šlapou na 20 let stáří a majitelé se chlubí tím, jak bezpečné auto mají.
Plácáš hlouposti. 1) spousta běžných aut měla airbagy ve výbavě již okolo roku 1995, 2) výrobci nepředepisují výměnu ale pouze kontrolu funkčnosti uvedených prvků (bezpečnostní) výbavy, 3) bezpečnost auta se snižuje jeho dynamickým namáháním (karoserie prostě pracuje) i časovou degradací materiálů, takže 10 let staré auto nikdy nebude tak bezpečné jako v den kdy jej vyrobili, 4) z hlediska bezpečnosti bych raději měl 10let staré velké auto než novou fabii nebo rapida, neboť ke skokovému zlepšení konstrukce v oblasti bezpečnost došlo po roce 2001 - příchod 5* laguny II, která odstartovala "boj o hvězdičky"
Nevím, proč bych měl plácat hlouposti. Jak vám v servisu zajistí, že ten složený (doslova stlačený) pytel do malého prostoru, který se v tom autě peče v létě na slunci v teplotách převyšujících 60, mnohdy u střechy v tmavých autech 80st. C, totéž i za mrazu po dlouhé roky bude bezpečně funkční? O kolísání relativní vlhkosti raději pomlčet. Myslím tím, že se roztrhá na cáry. Vysvětlete mi jak vám to zajistí? To, že vám proměří okruhy a funkčnost? Já vám váš ideál pochopitelně brát nechci ani nebudu, ale až budete mít možnost tak se s tím materiálem, ze kterého je to všechno vyrobeno seznamte.
S materiálem airbagu už jsem se v minulosti bohužel seznámil "na živo". Je to syntetický materiál a je z docela silných vláken. Je pravda poskládaný a stlačený do malého prostoru, ale také je bohatě "prosypán" jakýmsi pudrem proti slepení - po vystřelení bagu není z auta téměř vidět, kabina je plná pudru a částečně kouře z pyropatrony. Nevěřím že by se tomu materiálu něco stalo za méně než několik set let. O pyropatrony také nemám obavy, munice z druhé světové je také stále funkční . Jediný zádrhel tak vidím právě v ovládací elektrice a elektronice - ta se dá jen proměřit a zkontrolovat, ale 100% funkčnost nikdo nikdy nezaručí, protože hodně záleží na tom, jak elektronika případný náraz vyhodnotí....Mě například tehdy vystřelili oba přední airbagy, ale předpínač pásu "střelil" pouze u spolujezdce kde nikdo neseděl. Nicméně náraz byl na stranu spolujezdce, takže elektronika to asi vyhodnotila správně.
Souhlas. Moderní auta samozřejmně budou bezpečnější, ale kolikrát se musím smát, co všechno vede k (ne)udělení patřičného počtu hvězd. Pomalu o tom rozhoduje výše akustického hluku vydávaného bonzákem nezapnutého pásu...
Bohužel máš pravdu. Prvotním účelem EURO NCAP bylo testování bezpečnosti, ale v poslední době mám dojem, že se do této organizace přesunula část úředníků z EU. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit posun od testování reálným "rozbíjením aut" k zjišťování "bezpečnosti" počítáním kontrolkek pásů nebo jakou popiskou (nejlépe formátu A4) je označen každý kotevní bod Isofix.



Stojí za to na tom pouvažovat. Myslím tím tu větu raději staré velké auto, atp. Řidič silně zbouchané Fabie žije.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 04.06.2013 17:23, RE: Deset let staré auto?????
Abík posted by:
Pavlik posted by:
Stojí za to na tom pouvažovat. Myslím tím tu větu raději staré velké auto, atp. Řidič silně zbouchané Fabie žije.


Tohle může být demagogické. BMW je bouchlé na dveře spolujezdce, ale řidička dopadla špatně. Byla připoutaná bezpečnostním pásem a bylo auto originál z výroby, nebo to bylo auto hala-bala opravené po nehodě nebo svařenec? Podstatný je právě ten znalecký posudek, který rozkryje, zda byla na vině degradace materiálu, zastaralá konstrukce nebo jiné vlivy.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 04.06.2013 20:42, RE: Deset let staré auto?????
Abík posted by:
Pavlik posted by:
Pepe posted by:
Pavlik posted by:
Abík posted by:
Pavlik posted by:
Abík posted by:
Všichni výrobci uvádí, že u auta starého přes 10 let je nutné vyměnit bezpečnostní systémy jako jsou třeba airbagy a s tím související nárazové spínače, pyrotechnické napínače pásů a podobně. Jinak výrobce nepovažuje auto za bezpečné Už se vůbec někdo seznámil s tím, kolik tato výměna stojí? Jsou auta už z r. 2002, která jsou těmito prvky docela slušně vybavena. To je docela slušné téma pro zdejší odborníky. Vmete třeba Peugeot 307 se 6 airbagy a jděte se na to zeptat. Zjistíte, že to auto ani nemá takovou cenu co za to zaplatíte. A to tady jezdí i luxusní auta vybavená těmito prvky, která si šlapou na 20 let stáří a majitelé se chlubí tím, jak bezpečné auto mají.
Plácáš hlouposti. 1) spousta běžných aut měla airbagy ve výbavě již okolo roku 1995, 2) výrobci nepředepisují výměnu ale pouze kontrolu funkčnosti uvedených prvků (bezpečnostní) výbavy, 3) bezpečnost auta se snižuje jeho dynamickým namáháním (karoserie prostě pracuje) i časovou degradací materiálů, takže 10 let staré auto nikdy nebude tak bezpečné jako v den kdy jej vyrobili, 4) z hlediska bezpečnosti bych raději měl 10let staré velké auto než novou fabii nebo rapida, neboť ke skokovému zlepšení konstrukce v oblasti bezpečnost došlo po roce 2001 - příchod 5* laguny II, která odstartovala "boj o hvězdičky"
Nevím, proč bych měl plácat hlouposti. Jak vám v servisu zajistí, že ten složený (doslova stlačený) pytel do malého prostoru, který se v tom autě peče v létě na slunci v teplotách převyšujících 60, mnohdy u střechy v tmavých autech 80st. C, totéž i za mrazu po dlouhé roky bude bezpečně funkční? O kolísání relativní vlhkosti raději pomlčet. Myslím tím, že se roztrhá na cáry. Vysvětlete mi jak vám to zajistí? To, že vám proměří okruhy a funkčnost? Já vám váš ideál pochopitelně brát nechci ani nebudu, ale až budete mít možnost tak se s tím materiálem, ze kterého je to všechno vyrobeno seznamte.
S materiálem airbagu už jsem se v minulosti bohužel seznámil "na živo". Je to syntetický materiál a je z docela silných vláken. Je pravda poskládaný a stlačený do malého prostoru, ale také je bohatě "prosypán" jakýmsi pudrem proti slepení - po vystřelení bagu není z auta téměř vidět, kabina je plná pudru a částečně kouře z pyropatrony. Nevěřím že by se tomu materiálu něco stalo za méně než několik set let. O pyropatrony také nemám obavy, munice z druhé světové je také stále funkční . Jediný zádrhel tak vidím právě v ovládací elektrice a elektronice - ta se dá jen proměřit a zkontrolovat, ale 100% funkčnost nikdo nikdy nezaručí, protože hodně záleží na tom, jak elektronika případný náraz vyhodnotí....Mě například tehdy vystřelili oba přední airbagy, ale předpínač pásu "střelil" pouze u spolujezdce kde nikdo neseděl. Nicméně náraz byl na stranu spolujezdce, takže elektronika to asi vyhodnotila správně.
Souhlas. Moderní auta samozřejmně budou bezpečnější, ale kolikrát se musím smát, co všechno vede k (ne)udělení patřičného počtu hvězd. Pomalu o tom rozhoduje výše akustického hluku vydávaného bonzákem nezapnutého pásu...
Bohužel máš pravdu. Prvotním účelem EURO NCAP bylo testování bezpečnosti, ale v poslední době mám dojem, že se do této organizace přesunula část úředníků z EU. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit posun od testování reálným "rozbíjením aut" k zjišťování "bezpečnosti" počítáním kontrolkek pásů nebo jakou popiskou (nejlépe formátu A4) je označen každý kotevní bod Isofix.
Stojí za to na tom pouvažovat. Myslím tím tu větu raději staré velké auto, atp. Řidič silně zbouchané Fabie žije.


1) to BMW řady 5 má konstrukční stáří hodně přes mnou zmíněných 10 let - psal jsem o autech po generačním skoku, tedy o autech která jsou konstrukčně stará cca 10 let. Auta konstruovaná před "hvězdičkovou" horečkou opravdu nejsou z bezpečnostního hlediska nic moc.
2) pro to BMW to byl druhý nejhorší možný střet s malou plochou nárazu (horší už je jen čistý boční náraz), kdežto fabia narazila plnou plochou předku (tedy ideálně pro deformační zóny)
3) jak psal David - je otázkou stav toho konkrétního auta i řidičky. Před několika lety kamarádka nepřežila v 5* citroenu C5 relativně malý boční náraz do stromu. Byla připoutaná, airbagy fungovaly, auto ji fyzicky ochránilo.....bohužel její krční páteř ani tak nevydržela.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Wednesday 05.06.2013 08:16, EURO NCAP
Taky mně mrzí odklon Euro NCAP od zjišťování pasivní bezpečnosti k plus bodům za pípáky a asistenty. Osobně bych zachoval původní myšlenku crash testů, ale neřešil třídy mezi auty, aby šlo jasně vidět rozdíl mezi dnes 5ti zvěhzdičkovým malým autem a střední třídou. Stejně v praxi je rozhodující faktor štěstí a odolnosti konkrétní bourající osoby, jak už tady bylo řečeno.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 05.06.2013 12:11, RE: EURO NCAP
Paul posted by:
Taky mně mrzí odklon Euro NCAP od zjišťování pasivní bezpečnosti k plus bodům za pípáky a asistenty. Osobně bych zachoval původní myšlenku crash testů, ale neřešil třídy mezi auty, aby šlo jasně vidět rozdíl mezi dnes 5ti zvěhzdičkovým malým autem a střední třídou. Stejně v praxi je rozhodující faktor štěstí a odolnosti konkrétní bourající osoby, jak už tady bylo řečeno.


Jenomže tu třídu řešit musíš právě kvůli objektivitě testu. Jde totiž o náraz do "pevné" (byť deformovatelné) překážky a z toho plyne, že auto se vypořádává "jen" s vlastní kinetickou energií. Proto třeba SUV nemají v testu až tak super výsledky, ale v reálné situaci bývají výtečná.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 05.06.2013 12:42, RE: EURO NCAP
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Taky mně mrzí odklon Euro NCAP od zjišťování pasivní bezpečnosti k plus bodům za pípáky a asistenty. Osobně bych zachoval původní myšlenku crash testů, ale neřešil třídy mezi auty, aby šlo jasně vidět rozdíl mezi dnes 5ti zvěhzdičkovým malým autem a střední třídou. Stejně v praxi je rozhodující faktor štěstí a odolnosti konkrétní bourající osoby, jak už tady bylo řečeno.
Jenomže tu třídu řešit musíš právě kvůli objektivitě testu. Jde totiž o náraz do "pevné" (byť deformovatelné) překážky a z toho plyne, že auto se vypořádává "jen" s vlastní kinetickou energií. Proto třeba SUV nemají v testu až tak super výsledky, ale v reálné situaci bývají výtečná.


Podle toho vlastně platí, že do čeho se chystám bourat, tomu přizpůsobím výbět třídy vozu
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 05.06.2013 14:54, RE: EURO NCAP
Pepe posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Taky mně mrzí odklon Euro NCAP od zjišťování pasivní bezpečnosti k plus bodům za pípáky a asistenty. Osobně bych zachoval původní myšlenku crash testů, ale neřešil třídy mezi auty, aby šlo jasně vidět rozdíl mezi dnes 5ti zvěhzdičkovým malým autem a střední třídou. Stejně v praxi je rozhodující faktor štěstí a odolnosti konkrétní bourající osoby, jak už tady bylo řečeno.
Jenomže tu třídu řešit musíš právě kvůli objektivitě testu. Jde totiž o náraz do "pevné" (byť deformovatelné) překážky a z toho plyne, že auto se vypořádává "jen" s vlastní kinetickou energií. Proto třeba SUV nemají v testu až tak super výsledky, ale v reálné situaci bývají výtečná.
Podle toho vlastně platí, že do čeho se chystám bourat, tomu přizpůsobím výbět třídy vozu


Ano, tady plátí, že na velikosti záleží
respond
shaney
number of posts1
date of registration12.06.2013
Wednesday 12.06.2013 14:15, RE: Starý vs. starší
Paul posted by:
Podívejme se na modelový příklad. Passat 2003 Var. 1,9 TDI 96 kW 250 000km vs. Passat 2010Var. 2,0 TDI 103 kW 150 000 km. Technický stav předpokládejme stejný (vše funguje, ale je původní, kromě spotřebáku). Za 1,9 TDI dám 120 000 Kč a po 10 letech (+ 150 - 200 000 km) ho prodám za nějakých 20 000 Kč. Ztráta hodnoty = 100 000 Kč (tj. 10 000/rok). Za 2,0 TDI dám 300 000 Kč a po 10 letech ho prodám za 70 000 Kč. Ztráta hodnoty = 230 000 (tj. 23 000 rok). To už je docela rozdíl. Očekávatelné servisní náklady: u A4/ A6/Passat/Sup 1,9 TDI mám zkušenost, že turbo, spojka s dvouhmotou apod. vydrží +- 300 000. Vstřiky i o hodně víc, samozřejmě záleží kde se tankuje. Podle zkušenosti od známých mechaniků se spojka s dvouhmotou a vstřiky u common railů řeší mezi 150 000 - 200 000 km, turbo 250 000- 300 000. DPF je individuální dle provozu. Navíc u 2,0 TDI 16V je pastí trochu víc. + víc elektroniky (často zlobí el. park. brzda) Servisní náklady se dají předpokládat vyšší u novějšího auta. Havarijní pojištění také. Nefinanční oblast: bezpečnost - novější vede, komfort - tady bych si dovolil tvrdit, že je u obou stejná, kultivovanost - tady je to jasné, spotřeba - reálná stejná, dynamika - stejná, image - novější, design - subjektivní, nehodnotím. Odpovědi: Jsou současné motory (a auta celkově) spolehlivější? Dovolím si tvrdit, že nejpovedenější auta se vyráběla v rozmezí 95 - 2005 (beru v potaz i protikorozní ochranu a celkovou výdrž). Zmiňované moderní benzíny od BMW a MB bych až tak nechválil. MB řešilo problémy s rozvody šesti i osmiválců, BMW u čtyřválců a také se začíná mluvit o jejich přímovstřikových motorech. VW v tomto smyslu není samo. Vyplatí se provozovat starší ojetinu (cca 10 let)? Záleží na stavu v jakém ji koupím. Nestočený a nezanedbaný kus může klidně sloužit dalších 10 let bez větších investic. Vážná závada, např. destrukce motoru a převodovky může potkat i auto těsně po záruce. Kdo může za pokles kvality? 1. spotřebitel sám - chce stále víc muziky za méně peněz - víc elektroniky, složitější konstrukce kvůli hlučnosti a kultivovanosti..., 2. výrobce - chce pochopitelně co nejvíc vydělat, potom spolu s bodem 1. ,,katuje kosty´´ o 106, 3. EU a spol. tlak na nižší emise - vyšší výrobní náklady a náklady na vývoj + tlak na cenu


Tuhle větu myslíte vážně?

cituji: Podle zkušenosti od známých mechaniků se spojka s dvouhmotou a vstřiky u common railů řeší mezi 150 000 - 200 000 km, turbo 250 000- 300 000. DPF je individuální dle provozu. Navíc u 2,0 TDI 16V je pastí trochu víc. + víc elektroniky (často zlobí el. park. brzda)

To bych chtěl vidět, kolik takových aut v ČR to dnes vydrží, opravdu minimum. Turbo u VW aby se vůbec dožilo 250 tkm.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Wednesday 12.06.2013 16:57, RE: Starý vs. starší
shaney posted by:
Paul posted by:
Podívejme se na modelový příklad. Passat 2003 Var. 1,9 TDI 96 kW 250 000km vs. Passat 2010Var. 2,0 TDI 103 kW 150 000 km. Technický stav předpokládejme stejný (vše funguje, ale je původní, kromě spotřebáku). Za 1,9 TDI dám 120 000 Kč a po 10 letech (+ 150 - 200 000 km) ho prodám za nějakých 20 000 Kč. Ztráta hodnoty = 100 000 Kč (tj. 10 000/rok). Za 2,0 TDI dám 300 000 Kč a po 10 letech ho prodám za 70 000 Kč. Ztráta hodnoty = 230 000 (tj. 23 000 rok). To už je docela rozdíl. Očekávatelné servisní náklady: u A4/ A6/Passat/Sup 1,9 TDI mám zkušenost, že turbo, spojka s dvouhmotou apod. vydrží +- 300 000. Vstřiky i o hodně víc, samozřejmě záleží kde se tankuje. Podle zkušenosti od známých mechaniků se spojka s dvouhmotou a vstřiky u common railů řeší mezi 150 000 - 200 000 km, turbo 250 000- 300 000. DPF je individuální dle provozu. Navíc u 2,0 TDI 16V je pastí trochu víc. + víc elektroniky (často zlobí el. park. brzda) Servisní náklady se dají předpokládat vyšší u novějšího auta. Havarijní pojištění také. Nefinanční oblast: bezpečnost - novější vede, komfort - tady bych si dovolil tvrdit, že je u obou stejná, kultivovanost - tady je to jasné, spotřeba - reálná stejná, dynamika - stejná, image - novější, design - subjektivní, nehodnotím. Odpovědi: Jsou současné motory (a auta celkově) spolehlivější? Dovolím si tvrdit, že nejpovedenější auta se vyráběla v rozmezí 95 - 2005 (beru v potaz i protikorozní ochranu a celkovou výdrž). Zmiňované moderní benzíny od BMW a MB bych až tak nechválil. MB řešilo problémy s rozvody šesti i osmiválců, BMW u čtyřválců a také se začíná mluvit o jejich přímovstřikových motorech. VW v tomto smyslu není samo. Vyplatí se provozovat starší ojetinu (cca 10 let)? Záleží na stavu v jakém ji koupím. Nestočený a nezanedbaný kus může klidně sloužit dalších 10 let bez větších investic. Vážná závada, např. destrukce motoru a převodovky může potkat i auto těsně po záruce. Kdo může za pokles kvality? 1. spotřebitel sám - chce stále víc muziky za méně peněz - víc elektroniky, složitější konstrukce kvůli hlučnosti a kultivovanosti..., 2. výrobce - chce pochopitelně co nejvíc vydělat, potom spolu s bodem 1. ,,katuje kosty´´ o 106, 3. EU a spol. tlak na nižší emise - vyšší výrobní náklady a náklady na vývoj + tlak na cenu
Tuhle větu myslíte vážně?cituji: Podle zkušenosti od známých mechaniků se spojka s dvouhmotou a vstřiky u common railů řeší mezi 150 000 - 200 000 km, turbo 250 000- 300 000. DPF je individuální dle provozu. Navíc u 2,0 TDI 16V je pastí trochu víc. + víc elektroniky (často zlobí el. park. brzda)To bych chtěl vidět, kolik takových aut v ČR to dnes vydrží, opravdu minimum. Turbo u VW aby se vůbec dožilo 250 tkm.


A proč bych to jinak psal? Vyplývá to z vlastní zkušenosti i zkušenosti přátel, známých atd. Pokud se mění olej tak jak má, nejlépe co 15 000 km, auto se za studena nehoní a dochlazuje se, tak proč by to nevydrželo. Mně i spousta jiným vydrželo. A jak s tím souvisí značka vozu, nějak nechápu? Jasně, spoustě lidí co s tím neumí zacházet odešlo už po 100 000 a nadávají na nekvalitu, i když si za to můžou v 99% případů sami.
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.