0
back
 

diskuze k tématu: Jak vybrat nejlepší motor?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2012 16:19, rada
já se taky přidám, a doporučím motor 3.0 i z BMW 530 i e39. Je to perfektní motor který jezdí a jezdí a má velice příjemný charakter a umí jezdit i sportovně. Jeho problémy jsou však nízká dostupnost, a cena náhradních dílů. a nevím jak s přestavbou na lpg.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2012 16:20, rada
1,9 TDI VW ale pokud opravdu lahudku tak tri turbo 3 litr nafta od BMW
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2012 20:54, rada
NEJLEPŠÍ MOTOR JE 3 LITROVÝ Z BMW TO JE DRŽÁK , VŠECH DRŽÁKŮ .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2012 07:56, rada
Taky bych se přikláněl k alternativě velkého silného 6ti i více válce. Motory Nissan VQ jsou výborné motory.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2012 12:47, rada
Stále se tady melou evropské a asijské zančky a až na jednu výjimku nikdo nezmiňuje americké...
Co takhle Chrysler (resp. Dodge a Jeep, je to jedna skupina) a jejich motory v modelu 300C - tedy 3,5l V6 nebo 5,7l HEMI V8?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.05.2012 22:33, rada
nejjednodušší a nejspolehlivější je naftový dvoutakt.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.05.2012 07:28, rada
K Tomáš a HEMI: ve Světě Motoru právě pitvají 300C a Hemi při řádné údržbě funguje. Řádná znamená olej každých 7.000km a těch několik svíček se mění také docela často. A to nemluvím o pro evropu atipický olej cca 0w20 pro nás neznémého výrobce. Po přečtení článku mě přešla na 300C chuť.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.05.2012 09:22, rada
To Milan: olej 0W20 dělá mimo jiné Mobil 1, takže ho dělají i známí výrobci a japonci ho také doporučují do svých motorů. Avšak 0W20 je pouze viskozita, pro každý motor je předepsaná nějaké specifikace, kterou splňují i jiné viskozity.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.05.2012 15:02, rada
To Milan: Četl jsem, četl. Olej OW-20 tam být nemusí, jak psal kuba. A každých 7tis km výměna je taky blbost. Právě když tam je 5W-30 tak stačí každých 10-15tis, ideálně tedy po 12tis km. Pokud má člověk možnost si vyměnit sám, tak jdou náklady na provoz rapidně dolů.
Otázka však je, co tady člověk nadělá s 250kW výkonu... Přemýšlím i o 3,5l s 183kW. Ale rozdíl mezi těmito dvěma motorizacemi z hlediska spotřeby je minimální (reálně 1,5-2,5 litru na sto), což by stejně pořešilo LPG. Naopak 3,5l má jako jediný rozvody řemenem, takže se musí myslet na jeho výměnu, která taky něco stojí. Proto sice u HEMI je výkon nadbytečný, ale upřímně, kdo z nás (nepíšu z vás, jelikož tam taky patřím) by nechtěl krotit 8 válců a pouslouchat ten zvuk. Troufnu si tvrdit, že většina, kdo tohle čte...
A díky LPG je spotřeba někde jinde, i když si člověk párkrát šlápne na plyn...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.05.2012 19:26, rada
zde existuje snad jediná možnost na doporučení a to je motor 1.8 VVT-i od Toyoty(od.r.v 2005),mechanicky nezničitelnej,pružnej,s velice nízkou spotřebou,rozvody na řetěz(řetěz zde je na rozdíl od TSI téměř celoživotní)Je to asi poslední kousek z dob,kdy výrobce opravdu na ničem nešetřil, dnes už se takovej motor asi jen tak neuvidí,dnes je trvanlivost a spolehlivost na vedlejší koleji,rozhodující jsou emise a výrobní náklady.Za dobu co pracuji v servisu u Toyoty (8let),jsem u tohoto motoru nerešil nikdy žádný problém,řeší se zde pouze standardní problémy po větších nájezdech (alternátor,startér..).Motor je velmi jednoduchý,ke všemu je snadný přístup,nemá ani EGR ventil (má vnitřní EGR= bezproblémový).Problém je ale takový motor sehnat,kdo ho má, raději ho ani neprodává, opačně je tomu ale u dieselů od Toyoty,to abych jen nechválil,ty se vůbec nepovedly. :(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2012 00:52, Ano
"Alfou omegou je správná konstrukce a odpovídající dimenze a kvalita použitých materiálů"
To bych tesal do kamene!

Skoro každý druhý článek na mě dělá bububu nekupuj motor s turbem.
Jenže já mám najeto 340 000 t. s původním turbem a nevypadá že se bude brzo loučit.
A má dost výhod. Normální jízda spotřeba 8,4 l. , když potřebuju předjet, je tam 226 koní. Při dodržování limitů na českých silnicích je spotřeba 7,6 l. Je to benzin 2,3 l. Saab 9000, skoro veterán. To přece nemá chybu.
Jenže to je proto, protože byl vyroben L.P. 1996.

Ale svět jde kam? Jde do prdele takže dnes jezdíme s 1,2 turbem se spotřebou o půl litru nižší, s mizerným výkonem a vylehčenou konstrukcí tak že sotva natočí 200 000 t. Tohle nedává logiku, nebo jo?

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2012 07:10, RE: Ano
Dolly posted by:
"Alfou omegou je správná konstrukce a odpovídající dimenze a kvalita použitých materiálů"
To bych tesal do kamene!

Skoro každý druhý článek na mě dělá bububu nekupuj motor s turbem.
Jenže já mám najeto 340 000 t. s původním turbem a nevypadá že se bude brzo loučit.
A má dost výhod. Normální jízda spotřeba 8,4 l. , když potřebuju předjet, je tam 226 koní. Při dodržování limitů na českých silnicích je spotřeba 7,6 l. Je to benzin 2,3 l. Saab 9000, skoro veterán. To přece nemá chybu.
J...
Turbo v Saabu 9000 mělo výrobcem počítanou životnost 500tis., celý motor měl potom životnost (bez generálky) 1 milion kilometrů. Staré ameriky mají životnost počítanou dokonce na 3 miliony kilometrů. Dneska jsou na tom asi nejlépe japonci a Volvo (vyjma Nissanu, část techniky totiž pochází z Renaultu), jejich auta mají životnost motorů počítanou na 500tis. při dodržení běžné údržby. Ostatní výrobci auto dimenzují na nájezd kolem 100tis., spíše v rozmezí 100-200tis. Zkuste někdy někoho požádat o nahlédnutí do servisního manuálu pro techniky u vozů Hyundai (jeden z mála výrobců co má záruku bez omezení kilometrů) a po odjetí 100tis. je tam toho docela dost co vám na záruku nevymění s odkazem na běžné opotřebení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2012 09:01,
Děkuji za odborný názor s mnoha technickými vstupy (pro mě určitě, jsem pouze nadšenec a ne technik...). Dle přečteného se utvrzuji v tom, že větší atmosférický obsah s 6-8 válci bude pro mne ideální. Připadá mi, že v ČR stále panuje jakási skrytá averze vůči LPG - plno lidí nad přestavbou ani neuvažuje a když se o tom člověk baví, tak hledají všelijaké důvody proč ne a že je to nebezpečné atd, přitom většina jsou mýty.
Zmínka o staré americe ideálně zapadá do jednoho z mých vyhlédnutých vozů, a sice Chrysleru 300C (a to buď 3,5l V6 nebo 5,7l HEMI V8). Jedná se o opravdu konstrukčně staré motory z 90. let, kdy se vychází z předpokladu, když to funguje, proč to měnit??? Rozdíl ve spotřebě u obou vozů je téměř minimální (cca do 2litrů na sto km), avšak V6ka má rozvody řemenem, tedy balík peněz navíc pří výměně. Problém je dostupnost ojetin. Jinak je auto festovní kus, takže by něco mohlo vydržet a výkon je předimenzovaný, takže člověk při normální jízdě spíš motor jen tak lechtá (nehoní ho jako firemní Fabie 1,2 HTP - alias Hovno To Pojede - ppo dálnicích i mimo). Spotřební věci odejdou všude (brzdové obložení, filtry atd.) a překvapivě američan je stejně drahý jako evropské či japonské vozy vyšší střední třídy (mám Avensise v naftě r.v.2007, takže mohu srovnávat).
Hlavně koupit dobrý kus, aby nebylo v háji něco velkého, ale i to se dá před koupí ošetřit kontrolou v autorizovaném servisu...
No a pak šup tam plyn a jezdím jako s naftou, ale s 3x větším výkonem a bez všech těch hejblátek. To jsem ale asi všechno neměl psát, protože teď bude těch zájemců o 300Céčka asi víc...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2012 09:54, Plyn
Moje dalsie auto sa tiez malo drzat tychto rad. Uz dlhsie totiz pozeram po 3.0i citroene C5, popripade 2.0i. Je tam sice remen, ale aj hydraulika. Takze ten remen tam prezijem. Hned som to chcel dat na LPG, ale asi si to nakoniec rozmyslim..
V nasom meste sa totiz podla poslednej mody stavaju uz len podzemne garaze, a na kazdej je zakaz vstupu s autom na plyn. (Keby niekoho zaujimalo, je to Zilina). To zial asi nakoniec vyhra. Alebo k tej C5 este tu fabiu HTP..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2012 10:28, RE:
Tomáš Reitmeier posted by:
Děkuji za odborný názor s mnoha technickými vstupy (pro mě určitě, jsem pouze nadšenec a ne technik...). Dle přečteného se utvrzuji v tom, že větší atmosférický obsah s 6-8 válci bude pro mne ideální. Připadá mi, že v ČR stále panuje jakási skrytá averze vůči LPG - plno lidí nad přestavbou ani neuvažuje a když se o tom člověk baví, tak hledají všelijaké důvody proč ne a že je to nebezpečné atd, přitom většina jsou mýty.
Zmínka o staré americe ideálně zapadá do jednoho z mých vyhlédnutých vozů, ...
V8 Hemi není konstrukčně starý motor z devadesátých let. je to konstrukčně ještě starší motor jehož kořeny sahají někam do padesátých či šedesátých let. ovšem ve spojení se současnými výdobytky techniky-viz. odpojování jedné řady válců při nižším výkonu-z něj, obávám se, dělá potenciální problém, se kterým si tady moc lidí neporadí a když tak výměnným způsobem rozhodně ale zůstává mezi těmi doporučeníhodnými.
něco málo je k přečtení např. zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hemi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2012 10:34, RE:
tomaskrtek posted by:
V8 Hemi není konstrukčně starý motor z devadesátých let. je to konstrukčně ještě starší motor jehož kořeny sahají někam do padesátých či šedesátých let. ovšem ve spojení se současnými výdobytky techniky-viz. odpojování jedné řady válců při nižším výkonu-z něj, obávám se, dělá potenciální problém, se kterým si tady moc lidí neporadí a když tak výměnným způsobem rozhodně ale zůstává mezi těmi doporučeníhodnými.
něco málo je k přečtení např. zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hemi
Když už mluvíme o konkrétních motorech, tak za velmi zajímavý považuji i tento článek:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010030707
Neříkám, že je informačně bohatý, ale mně utkvěl v paměti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2012 10:58, RE:
Tomáš Reitmeier posted by:
Děkuji za odborný názor s mnoha technickými vstupy (pro mě určitě, jsem pouze nadšenec a ne technik...). Dle přečteného se utvrzuji v tom, že větší atmosférický obsah s 6-8 válci bude pro mne ideální. Připadá mi, že v ČR stále panuje jakási skrytá averze vůči LPG - plno lidí nad přestavbou ani neuvažuje a když se o tom člověk baví, tak hledají všelijaké důvody proč ne a že je to nebezpečné atd, přitom většina jsou mýty.
Zmínka o staré americe ideálně zapadá do jednoho z mých vyhlédnutých vozů, ...
Nevýhoda je,že čím víc válců,tím dražší přestavba na LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2012 11:37, RE:
Fanda posted by:
Nevýhoda je,že čím víc válců,tím dražší přestavba na LPG.
Jakš to? Nechal jsem přestavět dvě auta a 4 válec vyšel dokonce o 2 tisíce dráž oproti šestiválci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2012 11:54, RE:
ivan2 posted by:
Jakš to? Nechal jsem přestavět dvě auta a 4 válec vyšel dokonce o 2 tisíce dráž oproti šestiválci.
pravda je,že záleží na druhu motoru a zařízení,jaké použijete.Obecně ,ale platí,že počet válců Vám přestavbu prodraží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.05.2012 11:59, RE:
Tomáš Reitmeier posted by:
Děkuji za odborný názor s mnoha technickými vstupy (pro mě určitě, jsem pouze nadšenec a ne technik...). Dle přečteného se utvrzuji v tom, že větší atmosférický obsah s 6-8 válci bude pro mne ideální. Připadá mi, že v ČR stále panuje jakási skrytá averze vůči LPG - plno lidí nad přestavbou ani neuvažuje a když se o tom člověk baví, tak hledají všelijaké důvody proč ne a že je to nebezpečné atd, přitom většina jsou mýty.
Zmínka o staré americe ideálně zapadá do jednoho z mých vyhlédnutých vozů, ...
Měl jsem v 90tých letech amerického forda Aerostar 3,0 V6 benzin a bylo to na spolehlivost nejhorší auto co jsem měl (3x Škoda, 1x Ford, 1x Fiat, 3x Subaru, 2x Toyota).Moje noční můra.Jediné pozitivum bylo, že to auto bylo nesmírně pohodlné.Nakonec jsem jej odstavil do stodoly a chodil si tam vždy když mne bolela záda tak na hoďku sednou.Bral jsem si sebou flašku, pustil si muziku a vyšel jsem jako "nový" člověk. Přesto, už bych si "Ameriku" nikdy nepořídil.Třeba jsem ale měl jen smůlu na špatný kus.Nevím.
respond
1 2 3 4


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.