0
back
 

diskuze k tématu: Jak vybrat nejlepší motor?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 07:13, rada
Elektromotor
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 07:22, rada
Za sebe můžu říct třeba 2,0 iVTEC od Hondy - benzín, nepřímý vstřik, rozvodový řetěz. To samé samo platí pro většího brášku 2,4
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 08:46, rada
Tak zrovna motory Honda bych nedoporučil - jsou sice výborné, ale jsou nevhodné na LPG (které tazatel zřejmě chce). Totéž platí o všech benzínech Ford. Od koncernu VW splňuje představu jediný motor a to 1,6 MPi - stará škola, "nesmrtelná" konstrukce která LPG zvládá skvěle, ale musíte se smířit s omezenou dymanikou. Osobně bych zvolil motor Toyota 1,8 VVTi - relativně jednoduchý, spolehlivý, bez přímovstřiku a vhodný jako jediný od Toyoty pro přestavbu na LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 09:27, rada
Japonské motory nejsou všeobecně nejvhodnější na přestavbu na LPG,kvůli materiálu ventilů a ventilových sedel.Ideální je motor Octavia 1,6 MPI,ale zase se moc nesvezete.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 09:34, rada
Honda 2,4 je na LPG naopak výborná. Přesto, že se tvrdilo, že kolem roku 01-02 se změnil materiál sedel ventilů, tak zplynovaných 2,4 je poměrně hodně a nezaklepávají se. Vlastní 3 letá zkušenost. Má spolehlivý řetěz, je to 4 válec, takže spotřeba umí být zajímavá i proto, že nad 2000ot už má 190-200Nm. Je to hodně příjemný motor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 09:39, rada
Zkusil bych Subaru 2.5, který se už originálně dělá v LPG a tak tento motor by na to měl být stavěný
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 09:41, rada
to Tomi: Mám informace o nevhodnosti motorů Honda na LPG, pokud motor 2,4 inovovali a má odolnou hlavu (ventily) tak proč ne - tento motor má ale ještě jeden háček. Prostě se nedá koupit za rozumné peníze - je jich málo a cena je velmi vysoká.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 12:03, rada
Jednoznačně bych doporučil čtyřválec od Volva - tzv. REDBLOCK. Ideální je klasický atmosférický osmiventil o objemu 2,3. Tyto motory vynikají obrovskou životností a spolehlivostí. Kamarád měl tento motor ve Volvu 940 a mělo najeto přes 600 tisíc kilometrů bez jakýchkoliv problémů. Další důležitou výhodou je to, že se vám tento motor nepotká!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 12:12, rada
Ještě bych k tomu motoru rád dodal, že nejčastěji se setkáte s typem motoru B230F nebo B230FB. Oba typy mají vícebodové vstřikování paliva, takže je to ideální pro zástavbu LPG - systém sekvenčního vstřikování.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 14:32, rada
Samozřejmě atmosférický, čtyřválec. Jestli je nejlepší to říct nemůžu (preferuju plus 2-8 válců navíc ale konstrukčně nejjednodušší určitě. Míň než 4 válce už je to sebemrskačství.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 15:33, rada
Přemýšlím od zveřejnění dotazu nad jeho smyslem. Myslím, že se na něj nedá rozumně odpovědět. Většina motorů by byl spolehlivá , ale problém tkví v tom, co je na motoru namontováno. Honba za ekologickým provozem a co nejnižší spotřebou dělá příslušenství složité a tam jsou právě ty možnosti poruchy. Elektronika se všemi snímači a sondami, řídící jednotkou , zapalovacími moduly, rozvody, plastová sací potrubí, turba, kompresory a jiné finesy. No nevím, ale diesel je na tom stejně, možná i líp. Takže který motor či motory jsou ty nejlepší ? Ty staré, bez elektroniky, bez katalyzátoru a vstřikování. Jeden z možných držáků je i motor z Favorita.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 15:41, rada
SUbaru je s otazníkem. Pkud nemá přímo z výroby od FHI jiný sedla, než mají standardní motory, pak je LPG problemtické s ohledem na celkem značné zaklepávání ventilů. nepomáháí ani Flashlube, resp. problém neodstraní. Vysoká teplota hoření hlavně chudé směsi dělá svoje. A kdo by dobrovolně platil za palivo víc, než musí? proto je většina spalované směsi chudá. Jinka so ohledem na servis ventilů je nejlepší volba 2xSOHC 2,5i, co se dává např. do Outbacku od roku tuším 2003 do roku asi 2008. Tam ho není třeba vytahovat z auta ven, jak se to musí dělat u motorů 2,0R a 3,0R (tedy 2xDOHC).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 18:30, rada
Tak na ten dotaz se mi nechce ani odpovídat, protože odpověď je jasná a bez diskuze. Nejlepší motor na světě je chrochták 1,9 TDi 66/81 kW, případně 2,5 TDi 103kW pětihrnek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 19:31, rada
Pridam aj 1.9D a 1.9TD od citroenu/peugeotu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 19:38, rada
Motor ze Š 100, ten držel donekonečna.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 19:48, rada
Tak nesmrtelny treba 1,9 SDI, co najede bez problemu milion...1.4 HDI umi taky milion atd. by se dalo pokracovat...I treba 1.8 16V v Xanthii nabeha 800 tisic... A pro masochisty treba i 1.2 HTP, co najede 500 tisic...Staci si vybrat ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 14.05.2012 20:43, rada
Obecně je nejlepší asi benzínový čtyřválec, tady jsou tipy na ojetá auta.
Koncern VW: 1.4 16V (u novějších aut označován MPI) 59-63 kW, 1.6 MPI 75 kW, 1.6 16V 77 kW, 2.0 MPI 85 kW, 1.8 20V Turbo (různé výkony) ...pozor však na auta s prodlouženými servisními intervaly.
Japonci + Korejci + Ford: vesměs dobré motory, ale málokdy mají hydraulické vymezování ventilové vůle a dostatečně tvrdá sedla ventilů, takže přestavba na LPG může být riziková. U některých novějších aut se už ale vyskytuje přímé vstřikování.
Fiat: 1.4 Fire, 1.4 16V, 1.6 16V
Opel: 1.8 16V, 1.6 16V atd
Peugeot+Citroen: 1.4, 1.4 16V, 1.6 16V (ne však novější VTi)
Renault: většina atmosferických motorů
Prémiové značky: Benzíňáky jsou spíše rarita a neustále přicházejí nové verze motorů. takže s nima asi není moc zkušeností.
Co se týče nových aut, je výběr jednoduchých a spolehlivých motorů mizerný.
Co se týče dieselů, jednoduché a spolehlivé jsou 1.9 TDI (bez PD) od koncernu VW nebo 1.9 TD od Peugeotu/Citroenu, takové ojetiny mají už přes 10 let a těžko je seženete ve slušném stavu. Nepřeplňovaný 1.9 SDI nebo 2.0 SDI od koncernu VW je málokdy k sehnání. Všechny nové diesely jsou dost složité, je to sázka do loterie.


respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2012 08:55, rada
Už jsem zde zmínil atmosférický čtyřválec od VOLVA, tzv. REDBLOCK. Každopádně si myslím, že za zmínku stojí také motor, který se jen s malými úpravami vyrábí už od 50. let a vyrobilo se ho více než 5 milionů kusů. Jedná se o motor V8 - Small block od General Motors. Líbí se mi, že zde platí pravidlo: Proč měnit něco, co funguje a je spolehlivé. Proto tento motor používají jak v osobních či terénních vozidlech, tak v dodávkách, limuzínách atd. Výhodou je také obrovská dostupnost a nízká cena náhradních dílů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2012 10:00, rada
to Jan Hnilička: Sice chápu vaše fandovství pro značku volvo, ale vámi doporučený motor se téměř 20 let nevyrábí. Nabídka 20 let starého auta (ve většině případů spíš polovraku) pro běžné každodenní použití je vhodná jedině pro šílence, neboť jediná dobrá věc na takovém autě bude pravděpodobně ten motor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.05.2012 16:13, rada
Nissan řada VQ. je jedno jestli se jedná o VQ30 v Maximě-tam je dlouhodobá prověřenost i s LPG, nebo VQ35 v pozdějších modelech Nissanu či Infiniti. nesmrtelný motor.
respond
1 2 3 4


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.