0
back
 

diskuze k tématu: Hyundai ix35: jak dosáhnout nižší spotřeby motoru 1.6 GDI?

category of topic classification: poradna, vše o spotřebě, technické dotazy, korejská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 11:59, E85
Zamyslel bych se nad přestavbou na E85. Jaký na to máte názor? Já osobní zkušenost nemám (mám nafťáka).
Vyčteno mám: přestavba cca 6tis., cena za 1 litr cca 25Kč a do podzemních garáží to může ( na rozdíl od lacinějších LPGček nebo CNGček).
počty: (8l/100km x 38/kč = 304 Kč) méně (8 x 25 = 200) rovná se 104Kč rozdíl na 100km a tedy jako o 2,7 litru benzínu na 100 méně ( 5,3 na 100)
:))))
Čekám na názory!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:05, RE: Adekvátní
free78 posted by:
A co mazda CX5 ? Je v ní zcela nový atmosférický benzín, ovšem oproti konkurenci s unikátním kompresním poměrem 1:14 (technologie SkyActive). Díky tomu se zvýšila účinnost motoru a klesla spotřeba. Během testu reálná spotřeba kolísala mezi 7 a 8 litry benzínu na 100km. A to se prosím jedná o SUV s automatem a na 19 palcových kolech.
Článek např. zde: http://www.auto.cz/test-mazda-cx-5-2-0-g-at-nebesky-aktivista-66552
Ta je v hledáčku taky (viz výše), na rozdíl od ASX (a "sourozenců" od PSA) má vlastní interiér, kterej není tak strohej. Dvoulitr by byl tak to maximum, co jsem ochotnej akceptovat, přeci jen se prům rychlost pohybuje pod 30km/h. U nafty sice dobrá spotřeba, ale je mi jasnej náročnej servis při takovém profilu cest. Nehledě na devastující účinky na motor jako takovej... Proti Mazdě mluví můj nedobrý pocit z místního zastoupení (při komunikaci a předváděčce CX-7)...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:08, RE: Adekvátní
David V posted by:
Ne, že nehraje roli, ale že nehraje většinou zásadní roli (1/3) a rozdíl spotřeb může být pak nákladově zanedbatelný. To je podstata mých odpovědí shrnutá do jedné věty.
Hm, to je fakt těžká volba. Do města na 10 tkm/rok není vhodný ani 2,TDCi ani 2,0T. Jestli to nebude tím, že Kuga vlastně není navržená, jako auto do města, ale použít tam samozřejmě lze. Moje rada je, zvážit diametrálně odlišnou kategorii vozů pro provoz po městě na 10 tkm/rok.
Ostatní věci v příspěvku nebudu komentovat.
Hmm, kam je teda navržená? Do terénu? Na dálnici? Mně naopak tahla třída (benzín, 2WD, vyšší posaz, kompaktní rozměry) přijde lepší než ta halda Q7 co se dostane mimo město max 2x do roka do Špindlu (aby se neřeklo).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:13, RE: Adekvátní
subarák posted by:
Nejsem sice David, ale mohu posloužit letitou zkušeností se Subaru Forester, první jsem měl od roku 2000 a někde tady je i recenze, v současnosti má manželka nový typ (2009) s atmos. benz. 2,0 a není to vůbec špatný. Já měl půjčený úplně nový na 3týdny , když mi nabořili Outbacka, taky 2,0benz, a po 3 týdnech zimního provozu (kratší pojíždění) to ukazovalo 8,8l, což na nezajetý motor v zimě je hodně slušný. Cena od 570 do 650 tis s daní se dá koupit, je potřeba trochu hledat a nebát se přitlačit...
Jo, 2,5T, překlep. Sorry. 200k mi přijde úplně zbytečný, stačilo by těch 2,0 atmo. A radši než Yeti bych viděl toho Tig. VW vůbec nemusím, ale tohle se mi pro ženskou zdá akorát. Koneckonců já se v tom svezu ve středu a na podzim... Ten Forester mi přijde takovej hrubej, sám bych s ním ale neměl problém. V naftě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:18, RE: Adekvátní
rojack posted by:
Hmmm, cena benzínové verze v dobré výbavě se šplhá na třičtvrtě milionu. U tak "malého" auta je to za pusu. SkyActive. Na stránkách Mazdy jsem se dozvěděl, že je to revoluční technologie, nejlepší, atd.... ale konkrétního nic. Je to jen marketing.
Jen marketing? Který jiný, jakkoliv drahý automobil SUV na této planetě dokáže reálně v provozu jezdit za 7 až 8 litrů benzínu na 100km?
(Připomínám - v automatu s hydrodynamickým měničem, 4x4, kola 19", motor 2 litr 118 kW)
Fakt marketing? V čem? A cena začíná na 499 tisících (jasně za 2wd - ale to by jako pro manželku do města nestačilo?). V ceníku. Třeba by šlo jít i níže...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:19, RE: spotřeba u 2.0 crdi
David V posted by:
Přijde mi divnej. Jak píšu, když je výrobce magor (malý motor do velkého auta) a zákazník taky (protože to tak koupí).
Tak v principu se shodnem... Ale dát takovej motor do tý Kugy, tak mám vystaráno. Proč to maj tak nastavený - od pangejtu k pangejtu, a nic mezi?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:19, RE: Adekvátní
rojack posted by:
Hmmm, cena benzínové verze v dobré výbavě se šplhá na třičtvrtě milionu. U tak "malého" auta je to za pusu. SkyActive. Na stránkách Mazdy jsem se dozvěděl, že je to revoluční technologie, nejlepší, atd.... ale konkrétního nic. Je to jen marketing.
ještě dodatek k "tak malému autu" - CX5 je vevnitř větší než CX7. Stejně tak kufr je větší u CX5. Kdo nevěří, nechť veme metr a přeměří.... :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:23, RE: Budu sice jen opakovat příspěvky výše, ale nemůžu jinak.......
rojack posted by:
A co byste pane chtěl? Já takové krabice (pseudoSUV) nemiluji, protože si vždy položím otázku: a k čemu by mi to bylo? Jaké to má výhody? .... ale respektuji, že někdo to chce a prostě to musí mít, když to má Seal i Claudie . No jo, ale potom si tam pane 1. pořiďte normální motor a za 2. nezoufejte, že to žere.
Doufám, že většina vašich jízd alespoň není po dálnici.
Seal a Heidi. A moc dobře ví proč maj 2, páč jedno když se rozdělí, tak nejezdí nikdo...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:24, RE: Adekvátní
free78 posted by:
ještě dodatek k "tak malému autu" - CX5 je vevnitř větší než CX7. Stejně tak kufr je větší u CX5. Kdo nevěří, nechť veme metr a přeměří.... :)
Ale jo. Taky se mi na fotkách líbí. Přesto trvám na tom, že SKY ACTIVE je marketing. Nebo by to přitáhlo lidi, kdyby se to jmenovalo "úsporné auto" ?
No a ta spotřeba při dvoulitru s takovým výkonem je slušná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:24, RE: E85
janremes posted by:
Zamyslel bych se nad přestavbou na E85. Jaký na to máte názor? Já osobní zkušenost nemám (mám nafťáka).
Vyčteno mám: přestavba cca 6tis., cena za 1 litr cca 25Kč a do podzemních garáží to může ( na rozdíl od lacinějších LPGček nebo CNGček).
počty: (8l/100km x 38/kč = 304 Kč) méně (8 x 25 = 200) rovná se 104Kč rozdíl na 100km a tedy jako o 2,7 litru benzínu na 100 méně ( 5,3 na 100)
:))))
Čekám na názory!
Údajně to má o dost vyšší spotřebu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:26, RE: E85
janremes posted by:
Zamyslel bych se nad přestavbou na E85. Jaký na to máte názor? Já osobní zkušenost nemám (mám nafťáka).
Vyčteno mám: přestavba cca 6tis., cena za 1 litr cca 25Kč a do podzemních garáží to může ( na rozdíl od lacinějších LPGček nebo CNGček).
počty: (8l/100km x 38/kč = 304 Kč) méně (8 x 25 = 200) rovná se 104Kč rozdíl na 100km a tedy jako o 2,7 litru benzínu na 100 méně ( 5,3 na 100)
:))))
Čekám na názory!
přestože nemám osobní zkušenost s E85, zdá se mi, že ve výpočtu nákladů chybí zvýšená spotřeba při provozu na E85. Ethanol nemá tolik uhlíku jako benzín a tak je nutné ho vstřikovat více... Ta úspora bude asi poloviční.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:26, RE: Adekvátní
Pepe posted by:
Hmm, kam je teda navržená? Do terénu? Na dálnici? Mně naopak tahla třída (benzín, 2WD, vyšší posaz, kompaktní rozměry) přijde lepší než ta halda Q7 co se dostane mimo město max 2x do roka do Špindlu (aby se neřeklo).
Po pravdě nevím, kam dneční módu zbytečných SUV vozidel zařadit. Na silnici jsou většinou neohrabané a v terénu choulostivé. Neuvezou toho víc než kombík. Je z nich lépe vidět a lépe se do nich nalézá. Díky tomu jsou bezpečnější, ale pozor pouze při střetu s jiným pohybujícím se vozidlem (nejlépe klasickým).
Odvrácené stránky:
- vyšší spotřeba
- horší trakce
- problémy se střešním boxem (světlá výška nad 2,10)
Nicméně je to módní záležitost. Jediné SUV, které mi dává smysl je asi Subaru Forestr. Ten drží na silnici a umí i v terénu, ale kufr má menší než Focus. Vloni ho koupil švagr a pro jeho účely (cesty na hory za lyžováním) je to dobrá volba za rozumný peníze. No uvidíme jestli FHI taky cutovalo costy. Po roce zatím OK (ale kdo by čekal něco jiného).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:29, RE: Adekvátní
rojack posted by:
Ale jo. Taky se mi na fotkách líbí. Přesto trvám na tom, že SKY ACTIVE je marketing. Nebo by to přitáhlo lidi, kdyby se to jmenovalo "úsporné auto" ?
No a ta spotřeba při dvoulitru s takovým výkonem je slušná.
tak to potom ano. Já jsem původně pochopil "je to jen marketing" ve významu "je to jen leštěný prd", což se mi nezdálo, díky reálným výsledkům snížené spotřeby.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:36, RE: E85
free78 posted by:
přestože nemám osobní zkušenost s E85, zdá se mi, že ve výpočtu nákladů chybí zvýšená spotřeba při provozu na E85. Ethanol nemá tolik uhlíku jako benzín a tak je nutné ho vstřikovat více... Ta úspora bude asi poloviční.
Ethanol (C2H5OH) si s sebou ještě nese kyslík (místo toho vodíku a uhlíku), za který při nasávání z atmosféry neplatím. Pokud bych vzal atomové hmotnosti prvků pro jednu molekulu, tak toho kyslíku zas není tak málo - kolem 50%, takže za hořlavinu vlastně platíš dvojnásobek. To je jen taková rychlá úvaha.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:40, RE: Adekvátní
David V posted by:
Po pravdě nevím, kam dneční módu zbytečných SUV vozidel zařadit. Na silnici jsou většinou neohrabané a v terénu choulostivé. Neuvezou toho víc než kombík. Je z nich lépe vidět a lépe se do nich nalézá. Díky tomu jsou bezpečnější, ale pozor pouze při střetu s jiným pohybujícím se vozidlem (nejlépe klasickým).
Odvrácené stránky:
- vyšší spotřeba
- horší trakce
- problémy se střešním boxem (světlá výška nad 2,10)
Nicméně je to módní záležitost. Jediné SUV, které mi dává smysl je asi Subaru For...
Forester je vedle ostatních vyloženě offroad
Spotřebu neřeším (ta 307Bk si vezme 10, jak jsem psal, takže horší to snad být ani nemůže), do boxu nepolezem, trakci na (většinou) udržovaných silnicích to bude mít dostačující... Rozumově mi vychází ten Tig 1,4 TSI 90kW. Ach jo. Jak to přežiju? VW doma, přitom těch keců předtím...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:40, RE: Adekvátní
Pepe posted by:
Jo, 2,5T, překlep. Sorry. 200k mi přijde úplně zbytečný, stačilo by těch 2,0 atmo. A radši než Yeti bych viděl toho Tig. VW vůbec nemusím, ale tohle se mi pro ženskou zdá akorát. Koneckonců já se v tom svezu ve středu a na podzim... Ten Forester mi přijde takovej hrubej, sám bych s ním ale neměl problém. V naftě...
A co Kvašák od Nissanu???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:42, RE: spotřeba u 2.0 crdi
Pepe posted by:
Tak v principu se shodnem... Ale dát takovej motor do tý Kugy, tak mám vystaráno. Proč to maj tak nastavený - od pangejtu k pangejtu, a nic mezi?
Kuga je vevnitř neskutečně mrňavá, skoro jako Juke. pokud je velká sympatie k Fordu doporučuji prubnout model Edge. Beze srandy. Nádherný auto, za super peníze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:49, RE: Adekvátní
Pepe posted by:
Forester je vedle ostatních vyloženě offroad
Spotřebu neřeším (ta 307Bk si vezme 10, jak jsem psal, takže horší to snad být ani nemůže), do boxu nepolezem, trakci na (většinou) udržovaných silnicích to bude mít dostačující... Rozumově mi vychází ten Tig 1,4 TSI 90kW. Ach jo. Jak to přežiju? VW doma, přitom těch keců předtím...
Prostě si řekneš, že většinu komponent stejně vyrobili v Číně a hned se ti uleví...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:55, RE: E85
Pepe posted by:
Údajně to má o dost vyšší spotřebu...
zkusil jsem, bez přestavbové sady. půl na půl s 95kou. spotřeba +50%, pocitově o hodně živější, lepší reakce na plyn, lepší akcelerace. podotýkám že mám třiapůlku v automatu, 280k, se zrychlením na sto lehce nad sedm. spotřeba atakovala 20litrů, ale šlo mi primárně o vyzkoušení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 12:58, RE: Adekvátní
tomaskrtek posted by:
A co Kvašák od Nissanu???
Ten mě taky napadl, přeci jen "městu odolný" Ale psychicky mi to nějak nejde pod fousy, přeci jen to má asi blíž k Renaultu, než k Infi. Ale je čas na "zpracování", takže to nevylučuju... Ale popravdě jsem to zkoumal jen z rychlíku...
respond
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.