0
back
 

diskuze k tématu: Proč se nebát automatu?

category of topic classification: německá vozidla, italská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.08.2012 09:39, RE: tak proč se teda nebát automatu?
ivan2 posted by:
Jo jo, dobře vyměnit olej v AT neni zdaleka taková sranda jako motorovej, jednak je drahej a chce to dodržet správnej potup. Dával jsem to do autoriz. servisu a tvářili se na mě že jsem první kdo něco takovýho chce, ale potom maník říkal zhruba jak se to má dělat a že prošli školenim, tak to mě trochu uklidnilo. Stálo to nějak 7tis.kč
zrovna včera jsem byl měnit olej a s šéfem servisu jsme se shodli jaká je blbost dodržovat longlife interval. Nissan Pathfinder 2.5dci po dvou letech a 70k na záruku výměna polomotoru-přidřenej. dodržoval 30tis. km intervaly. sedm let starej Pathfinder se stejným motorem najeto 330k, olej po 15ti tkm, v pohodě. osobně měním olej nejpozději jednou za rok, max. po nějakých 12ti tkm, a nemám problém. olej v automatu jsem ještě neměnil, mám najeto nějakých 65k, dle kontroly je v pořádku takže příští rok to udělám. ale taky se bojím aby to nezmrvili.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.08.2012 10:07, RE: tak proč se teda nebát automatu?
ivan2 posted by:
Jo jo, dobře vyměnit olej v AT neni zdaleka taková sranda jako motorovej, jednak je drahej a chce to dodržet správnej potup. Dával jsem to do autoriz. servisu a tvářili se na mě že jsem první kdo něco takovýho chce, ale potom maník říkal zhruba jak se to má dělat a že prošli školenim, tak to mě trochu uklidnilo. Stálo to nějak 7tis.kč
Presne o tom vravim, ze menit olej v automate nie je ako ten motorovy. Vacsinou na to treba aj diagnostiku. A vacsina servisov si myslim bude len tupo pozerat, co od nich chces. Zaklad je najst si na to servis, co nieco vie. Potom nie je problem. A dalej som vravel o tom, ze automobilky maju servisne intervaly nastavene tak, aby si menil auto kazde 2-3 roky. To ze ty najazdis s modusom par kilometrov rocne a menis olej po 10t, neznamena, ze to robi kazdy. (reakcia na predchadzajuci prispevok). Ked da renault auto, ako je modus, co cely zivot chodi okolo komina, interval vymeny oleja na 30t, tak myslim, ze to hovori samo za seba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.08.2012 19:03, RE: tak proč se teda nebát automatu?
tomaskrtek posted by:
zrovna včera jsem byl měnit olej a s šéfem servisu jsme se shodli jaká je blbost dodržovat longlife interval. Nissan Pathfinder 2.5dci po dvou letech a 70k na záruku výměna polomotoru-přidřenej. dodržoval 30tis. km intervaly. sedm let starej Pathfinder se stejným motorem najeto 330k, olej po 15ti tkm, v pohodě. osobně měním olej nejpozději jednou za rok, max. po nějakých 12ti tkm, a nemám problém. olej v automatu jsem ještě neměnil, mám najeto nějakých 65k, dle kontroly je v pořádku takže příští...
Doufej, že se do tý doby něco naučí. Ale jak přibývá těhle aut, přibývá i zkušeností. Tak ať se to hlavně neučí na tobě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.08.2012 23:40, RE: přívěs
Tomi posted by:
proč není 2spojka vhodná na tahání přívěsu?
Tomi: dvouspojka je jak mixér, má v podstatě dvě polohy, zapnuto/vypnuto. Je to dáno konstrukcí, rychle to řadí, ale při parkování s tím auto cuká a je to celkově brrr. Navíc u toho vzniká hodně třecího tepla. Jako pro klasický sporťák proč ne, na normální ježdění je to pikačovina.

Nevím co proti automatu všichni máte. Druhý nejlepší vynález poté co Bůh stvořil ženu. My jezdci od S-klassy po její 3 generace na klasický automat s měničem nedáme dopustit !!! Není nic lepšího. Rozjezdy víc než sametové, řazení v 90% ani nepoznáš. Podvozek a kastli to vždycky přežilo. Hlavně tomu za jízdy "nepomáhat", od toho je to automat že si to poradí samo. Náplň se v automatu samozřejmě mění !!! Interval kterým se nic nezkazí je nahrubo 5let / 50tkm. Nic na tom není. Sám jsem to dělal x-krát a to mám obě ruce levé Princip je jak motorový. Akorát se dole navíc sundá vana, pod ní je plochý filtr. A specifikaci náplně je třeba PŘESNĚ dodržet. (motorové oleje snesou větší rozptyly). Řeči proti automatům vedou ti, co mají nějaký mini motor a SW blbý jak vrata v pseudoautě, nebo ti co berou 2 nohy = 2 pedály Neee automat je fakt super, většina lidí pokud s tím jezdí nějakou dobu už se toho vzdát nechce. V USA či Japonsku si auto bez toho ani neumějí představit, tak zahoďte předsudky. P-R-N-D forever.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 25.08.2012 23:58, RE: tak proč se teda nebát automatu?
ivan2 posted by:
Nějak jsem tu odpověď v článku nenašel. Škoda, tahle problematika mě docela zajímá, jako vozíčkář vybírám auta jen s automatem a jinak bych o něm asi nikdy neuvažoval. Teď mám fordí atmosférický benzín 2.5 125kW s klasickým hydroměničem a musím říct, že chci-li bezpečně předjet kamion, nebo jet na dálnici s mým kombi nějakopu svižnější cestovní rychlostí, už výkon nějak nestačí. A teď babo raď co dál, prý volvo má dobrý motor 2.5T ale zase bídný automaty, VW s DSG by nemuselo být špatný, ale zas...
Ono automat až tolik výkonu nebere. Spíš jde o to že nemá oči a nevidí dopředu. Automat řadí i líp jak ty, ale řeší pouze momentální situaci. Takže se stává, že mnohdy jdeš do předjížděcí akce na rychlé okresce třeba s 1400 ot. Což samozřejmě akceleraci moc neudělá. Automat neví, že chceš předjíždět. Tak buď mu to musíš říct, že těsně před začátkem predjížděcího manévru na vteřinku PRUDCE prošlápneš plyn na doraz. On pozná - ha něco se děje- a podřadí ti a normálně si předjezdeš třeba s 3000 ot. Nebo si alespoň na náhlé předjíždění přecvakni tlačítkem z ekonomic na sport. Automat neřadí jen na základě rozmezí otáček ale na tom jak rychle šlapeš na plyn atd atd. Náhlé předjetí mu musíš dát najevo. Jak naopak plyn nadlehčíš, tak pozná ha, výkon netřeba a zařadí ti nejvyšší stupeň atd. Mondeo nějakou úžasnou řadící almaru mít asi nebude, ale musíš se s tím víc zžít.... Jo klasický automat 300tkm musí udělat, pokud ne tak bylo někde něco moc špatně
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.08.2012 06:56, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Alda posted by:
Číst umím, ale ještě jsem se nikde nedočetl, že by automat bral výkon. Vyšší spotřebu, horší hodnoty akcelerace... to beru, ale výkon!? To že automobilky uvádí stejný výkon ať v MT nebo AT je tedy mýtus? Třeba jako jimi uváděná spotřeba...
AT potřebuje pro svou činnost tlakový pohon. Ten mu dodává zpravidla hydraulické čerpadlo. Tyto čerpadla potřebují pro svůj pohon ca 3 - 5 kW z výkonu motoru. Dále je třeba počítat s většími ztrátami setrvačnosti rotujících dílů převodovky. Prokluzy měniče a pod.. Průhledových řezů AT převodovek najdete dost, včetně popisu. Jinak automat je na klidnou ustálenou jízdu a né na akcelerační souboje a silniční bláznění. Ve městě prostě paráda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.08.2012 08:30, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Citroenak posted by:
Presne o tom vravim, ze menit olej v automate nie je ako ten motorovy. Vacsinou na to treba aj diagnostiku. A vacsina servisov si myslim bude len tupo pozerat, co od nich chces. Zaklad je najst si na to servis, co nieco vie. Potom nie je problem. A dalej som vravel o tom, ze automobilky maju servisne intervaly nastavene tak, aby si menil auto kazde 2-3 roky. To ze ty najazdis s modusom par kilometrov rocne a menis olej po 10t, neznamena, ze to robi kazdy. (reakcia na predchadzajuci prispevok). K...
Ale proto je tam nastavený nejen kilometrový interval (oněch 30 000) ale i časový interval 1 rok - auto si hlídá obojí a na končící interval tě upozorňuje. Při reálném zamyšlení je to logické, ve městě 30tisíc za rok najedeš opravdu těžko a delší jízdy s prohřátým motorem nejsou na opotřebení oleje tak náročné atak by to těch 30 tisíc vydrželo (byť já bych měnil po max 20).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.08.2012 13:01, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Pepe posted by:
Doufej, že se do tý doby něco naučí. Ale jak přibývá těhle aut, přibývá i zkušeností. Tak ať se to hlavně neučí na tobě...
snad ne, je to autorizák, jezdím tam nějakejch deset let, tak už to snad dělali ale budu chtít ať mi to udělá šéf, ne nějakej Lojza po škole jako prvotinu na zaučení. přinejhorším je teď k mání jedno stejný FXko přes střechu za pakatel, uvažuju že bych ho vzal na díly a dětem na hraní
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.08.2012 13:18, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Fénix56 posted by:
Ono automat až tolik výkonu nebere. Spíš jde o to že nemá oči a nevidí dopředu. Automat řadí i líp jak ty, ale řeší pouze momentální situaci. Takže se stává, že mnohdy jdeš do předjížděcí akce na rychlé okresce třeba s 1400 ot. Což samozřejmě akceleraci moc neudělá. Automat neví, že chceš předjíždět. Tak buď mu to musíš říct, že těsně před začátkem predjížděcího manévru na vteřinku PRUDCE prošlápneš plyn na doraz. On pozná - ha něco se děje- a podřadí ti a normálně si předjezdeš třeba s 3000 ot...
Jj, S klasse bude trochu jiný kafe . V tom mojim mondeu mi přijde že 5°automat má zbytečně dlouhou čtyřku s pětkou a trochu tim degraduje dynamiku auta, sice mě může těšit trochu nižší spotřeba, ale jen 3000ot. ve 150km/h je prostě málo a motor to sotva utáhne. SW je podivný, radši řadím tlačítkem na volantu, ale to mi celkem i vyhovuje. K těm mercedesům, nevím jestli to není zbytečná panika, ale nedávno jsem se zajímal o předchozí éčko jako ojetinu a na MB klubech několikrát psali že automat většinou nedá ani těch 300tis. a je třeba udělat drahou repasi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 26.08.2012 23:22, Chybí zmínka o e-CVT
elektrický CVT (e-CVT), který má třeba Toyota v hybridech je něco zcela jiného než variátor. A ztráty má minimální oproti mechanické převodovce, díky elektromagnetickému principu vyrovnání otáček.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.08.2012 10:33, RE: tak proč se teda nebát automatu?
ivan2 posted by:
Nějak jsem tu odpověď v článku nenašel. Škoda, tahle problematika mě docela zajímá, jako vozíčkář vybírám auta jen s automatem a jinak bych o něm asi nikdy neuvažoval. Teď mám fordí atmosférický benzín 2.5 125kW s klasickým hydroměničem a musím říct, že chci-li bezpečně předjet kamion, nebo jet na dálnici s mým kombi nějakopu svižnější cestovní rychlostí, už výkon nějak nestačí. A teď babo raď co dál, prý volvo má dobrý motor 2.5T ale zase bídný automaty, VW s DSG by nemuselo být špatný, ale zas...
To chce nejakou vostrou kriplcaru! Tri sta z mista, vzuuuum.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 27.08.2012 19:05, RE: tak proč se teda nebát automatu?
tomaskrtek posted by:
snad ne, je to autorizák, jezdím tam nějakejch deset let, tak už to snad dělali ale budu chtít ať mi to udělá šéf, ne nějakej Lojza po škole jako prvotinu na zaučení. přinejhorším je teď k mání jedno stejný FXko přes střechu za pakatel, uvažuju že bych ho vzal na díly a dětem na hraní
To asi není od věci... Mám taky vyzkoušeno, že pokud je autorizák v poho, a člověk si vytvoří nějakou "historii", má potom problém přejít jinam. Příjem na servis, samotný průběh servisu, přístup při prodeji, cenotvorba... Navíc jsem v klidu, nekoukám nikomu pod ruce. Když má někdo šikovnej přístup, vytvoří si poměrně věrnýho zákazníka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 28.08.2012 23:53, RE: tak proč se teda nebát automatu?
ivan2 posted by:
Jj, S klasse bude trochu jiný kafe . V tom mojim mondeu mi přijde že 5°automat má zbytečně dlouhou čtyřku s pětkou a trochu tim degraduje dynamiku auta, sice mě může těšit trochu nižší spotřeba, ale jen 3000ot. ve 150km/h je prostě málo a motor to sotva utáhne. SW je podivný, radši řadím tlačítkem na volantu, ale to mi celkem i vyhovuje. K těm mercedesům, nevím jestli to není zbytečná panika, ale nedávno jsem se zajímal o předchozí éčko jako ojetinu a na MB klubech několikrát psali že automat...
ivan2: dlouhá čtyřka a pětka, buď rád, plno miniaut točí třeba při 130 na 4000ot Automat je na klidnější jízdu, takže obecně řadí níž než řidiči. Já jel taky jednou do táhlého kopce asi 90 na 1200ot. Tak si říkám kuwa, nějak se to nastavení rozeštelovalo a trápí se. Tak jsem mu uměle podřadil a vyletěla akorát okamžitá spotřeba, ale auto víc nejelo. Tak jsem to vrátil a raději v těch 1200ot lehce přišlápl a on se v tom kopci začal agilně zvedat. Pochopil jsem, že je to tak postaveno, prostě amerika. Možná jsi masírovaný tím, že mnoho aut u 150 už dodýchává tak musí tůrovat, ty jsi ještě v rozletu tak buď rád. Cestovní rychlost 130-150 = střední otáčky, to by tak mohlo být. Co by za to ostatní holedbající se na svoji šestku dali. Já po dálnici (něco nad limit) jezdím i na 2000 a zrychluje to dobře. Takové ty 2L TDI vždycky obláček a pak musí napravo. Přitom to šlapu tak do půlky. Takže já jsem rád a auto jezdící na 3000 a výš by mě zbytečně stresovalo. Taky to je dáno tím, že neřadíš = nic neděláš = nudíš se, tak se ti zdá ta akcelerace pomalejší.

... předchozím éčkem myslíš masařku = w210 , nebo baroko = w211? Ta 211ka je náhodou dobré auto! Na mě trochu kulaté, přesto sám jsem si to x-krát chtěl pořídit jako na denní ježdění + do soli. Pak vždycky 2 auta = 2 starosti, tak zatím nic. Hmm, tak automaty odcházejí jasně, ale M-B má lepší automaty než manuály a těch se nebojí nikdo, zajímavé. Spíš dědictví po předchozím majiteli, dokud se tomu za jízdy nepomáhá (nooo sekvenční řazení žee pane) tak to drží. Vždycky se odlepí z místa na dvojku, zbytek většinou nepostřehneš a tahá to na nejvyšší stupeň. Při akceleracích na druhý nejvyšší. Jednou za 5 let vyměnit náplň a dobré. Znám x-lidí co s 211 tahají podvaly s bouračkama na překup, mají dost nad půl mega a normálně to sviští. Spíš do toho není radno nadmíru hrabat. Hodně těch 211 jezdí a jezdí, takže důvěryhodných 280tkm není reálné tacho Co jsem se koukal na sauto, tak 3/4 jsou dost mrdky. V tom bych viděl problém. To už spíš trysky od CDI, při 200-250tkm pak ten podvozek, čepy tyčky a tak. Strojní brzda jak kdo. Rez je postrachem všech, 211 kupodivu aj vzdoruje. Nevím, zrovna automatu bych se nebál. To už spíš ta elektrika nebo tak. Já bych tvůj výrok změnil "zřídka to nedá 300tkm" než "většinou nedá 300tkm". Opravdu 300tkm je nic a kdyby to tak bylo, tak větší půlka medvědů nejezdí. Pravdu máš v tom, že jak je s tím problém, tak je to pálka, většinou se řeší novou převodovkou. Repase jdou, ale málokdo to umí (např ve značkovém M-B jako snad tradičně vůbec).
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.