0
back
 

diskuze k tématu: Proč se nebát automatu?

category of topic classification: německá vozidla, italská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 09:51, přívěs
proč není 2spojka vhodná na tahání přívěsu?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 12:56, tak proč se teda nebát automatu?
Nějak jsem tu odpověď v článku nenašel. Škoda, tahle problematika mě docela zajímá, jako vozíčkář vybírám auta jen s automatem a jinak bych o něm asi nikdy neuvažoval. Teď mám fordí atmosférický benzín 2.5 125kW s klasickým hydroměničem a musím říct, že chci-li bezpečně předjet kamion, nebo jet na dálnici s mým kombi nějakopu svižnější cestovní rychlostí, už výkon nějak nestačí. A teď babo raď co dál, prý volvo má dobrý motor 2.5T ale zase bídný automaty, VW s DSG by nemuselo být špatný, ale zase jaký motor? Možná skončim u nějaké německé prémiovky a budu se modlit aby mi ten automat vydržel aspoň do těch 300tis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 13:44, RE: tak proč se teda nebát automatu?
ivan2 posted by:
Nějak jsem tu odpověď v článku nenašel. Škoda, tahle problematika mě docela zajímá, jako vozíčkář vybírám auta jen s automatem a jinak bych o něm asi nikdy neuvažoval. Teď mám fordí atmosférický benzín 2.5 125kW s klasickým hydroměničem a musím říct, že chci-li bezpečně předjet kamion, nebo jet na dálnici s mým kombi nějakopu svižnější cestovní rychlostí, už výkon nějak nestačí. A teď babo raď co dál, prý volvo má dobrý motor 2.5T ale zase bídný automaty, VW s DSG by nemuselo být špatný, ale zas...
Tak jak to teda je s tím 2,5 od Fordu? Někdo ho tu vychvaluje a cokoliv slabšího hned tlačí kamion před sebou a najednou se dozvídáme že nejede?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 14:44, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Alda posted by:
Tak jak to teda je s tím 2,5 od Fordu? Někdo ho tu vychvaluje a cokoliv slabšího hned tlačí kamion před sebou a najednou se dozvídáme že nejede?
nauč se číst šmudlo-v automatu to nejede. manuál je jiná liga. klasická AT s hydroměničem ti klidně sebere 30% výkonu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 14:46, RE: tak proč se teda nebát automatu?
ivan2 posted by:
Nějak jsem tu odpověď v článku nenašel. Škoda, tahle problematika mě docela zajímá, jako vozíčkář vybírám auta jen s automatem a jinak bych o něm asi nikdy neuvažoval. Teď mám fordí atmosférický benzín 2.5 125kW s klasickým hydroměničem a musím říct, že chci-li bezpečně předjet kamion, nebo jet na dálnici s mým kombi nějakopu svižnější cestovní rychlostí, už výkon nějak nestačí. A teď babo raď co dál, prý volvo má dobrý motor 2.5T ale zase bídný automaty, VW s DSG by nemuselo být špatný, ale zas...
Osobne si myslim, ze automat je vyborna vec. Ale kupil by som si ho len v novom aute. Vacsina ludi ani nevie, ze sa tam ma menit olej, nie to este menit nejaky filter. Automobilky so svojimi servisnymi planmi nastavenymi tak, aby sa to po par km rozsypalo, tiez nepomahaju. U ojazdeneho auta by to musel byt fakt dobry kus, aby som ho vzal. A hlavne najst nejaky servis, co to vie aj opravit, nie len vymenit. A u noveho auta znizit interval vymeny oleja v automate, ale to aj pri motorovom oleji...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 14:48, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Alda posted by:
Tak jak to teda je s tím 2,5 od Fordu? Někdo ho tu vychvaluje a cokoliv slabšího hned tlačí kamion před sebou a najednou se dozvídáme že nejede?
Motor je to povedený a pro Mondeo je to slušná pohonná jednotka, ovšem se spojení s manuálem. Automat mu tady bere dost koní. Při zrychlení na 100 to dělá 2 sec, což skutečně není málo.
Já jsem s jeho jízdním projevem u manuálu spokojen, ale četl jsem mnoho nářků u automatu, že tam ty koně jaksi nejsou cítit. Tož tak.
Apropos cokoliv slabšího plně loženého se prostě po státní plouží 75-80 km/h a když mě ve 100 km/h na státní předjížděl Fusion, trvalo to celou věčnost a ještě jsem mu musel zvolnit, aby mě pak zdržoval při rozjezdu do kopce za obcí a táhl se za ním, protože na rovince to sice rozjet uměl, ale v kopcích jsem jej udržováním konstantní rychlosti dojel a zase zdržoval. Pak se mi naštěsí podařilo předjet ho i s kamionem, který byl na dohledovou vzdálenost pro něj asi moc dlouhý a pak už jsem ho neviděl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 14:58, RE: tak proč se teda nebát automatu?
tomaskrtek posted by:
nauč se číst šmudlo-v automatu to nejede. manuál je jiná liga. klasická AT s hydroměničem ti klidně sebere 30% výkonu.
Číst umím, ale ještě jsem se nikde nedočetl, že by automat bral výkon. Vyšší spotřebu, horší hodnoty akcelerace... to beru, ale výkon!? To že automobilky uvádí stejný výkon ať v MT nebo AT je tedy mýtus? Třeba jako jimi uváděná spotřeba...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 15:07, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Alda posted by:
Číst umím, ale ještě jsem se nikde nedočetl, že by automat bral výkon. Vyšší spotřebu, horší hodnoty akcelerace... to beru, ale výkon!? To že automobilky uvádí stejný výkon ať v MT nebo AT je tedy mýtus? Třeba jako jimi uváděná spotřeba...
Čímpak bude asi vyšší spotřeba? Nebude to ztrátami? A jakými ztrátami? Nebudou to výkonové ztráty? Čemu jsou poplatné hodnoty akcelerace? Nebude to výkon? A který je to výkon, ten, co jde z motoru nebo ten, co se dostane až na kola?
A čeho uvádí automobilky výkon? Není to jen výkon motoru?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 15:12, RE: tak proč se teda nebát automatu?
David V posted by:
Motor je to povedený a pro Mondeo je to slušná pohonná jednotka, ovšem se spojení s manuálem. Automat mu tady bere dost koní. Při zrychlení na 100 to dělá 2 sec, což skutečně není málo.
Já jsem s jeho jízdním projevem u manuálu spokojen, ale četl jsem mnoho nářků u automatu, že tam ty koně jaksi nejsou cítit. Tož tak.
Apropos cokoliv slabšího plně loženého se prostě po státní plouží 75-80 km/h a když mě ve 100 km/h na státní předjížděl Fusion, trvalo to celou věčnost a ještě jsem mu musel zvol...
Kdysi dávno jsem jezdil krátce s Hondou Shuttle 2,3 s AT a rozhodně se mi nezdálo že by nejela...
To, že některá auta na silnici prostě "nejedou" je dáno spíše řidiči, ne nedostatkem výkonu. Tipl bych si, že v Kadettu nebo Vectře si měl podobné pocity (a měl si poloviční výkon). Spoustě lidí je to prostě jedno, co se děje za nimi. Např. moje žena, jede si svým tempem (přesně jak píšeš 75-80) a je jí úplně a naprosto jedno, že se za ní táhne kolona aut. (Na její obranu musím napsat, že 15 let neřídila a její auto má jen 44kW - ale i kdyby měla násobně víc tak rychleji nepojede...).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 15:29, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Alda posted by:
Kdysi dávno jsem jezdil krátce s Hondou Shuttle 2,3 s AT a rozhodně se mi nezdálo že by nejela...
To, že některá auta na silnici prostě "nejedou" je dáno spíše řidiči, ne nedostatkem výkonu. Tipl bych si, že v Kadettu nebo Vectře si měl podobné pocity (a měl si poloviční výkon). Spoustě lidí je to prostě jedno, co se děje za nimi. Např. moje žena, jede si svým tempem (přesně jak píšeš 75-80) a je jí úplně a naprosto jedno, že se za ní táhne kolona aut. (Na její obranu musím napsat, že 15 let ne...
Měl i neměl. Měl proto, že ploužiči byli také, ale tedhy to bylo horší bo jsem je nemohl efektivně předjet - nebyli koně. A neměl, protože na výjezdu z vesnice do kopce s plně naloženým klimatizovaným autem jsem cítil deficit koní a sání rychlejších na záda...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 15:50, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Citroenak posted by:
Osobne si myslim, ze automat je vyborna vec. Ale kupil by som si ho len v novom aute. Vacsina ludi ani nevie, ze sa tam ma menit olej, nie to este menit nejaky filter. Automobilky so svojimi servisnymi planmi nastavenymi tak, aby sa to po par km rozsypalo, tiez nepomahaju. U ojazdeneho auta by to musel byt fakt dobry kus, aby som ho vzal. A hlavne najst nejaky servis, co to vie aj opravit, nie len vymenit. A u noveho auta znizit interval vymeny oleja v automate, ale to aj pri motorovom oleji...
Typicky je filtr uvnitř převodovky a měnit olej bez filtru nemá smysl. Soudný člověk kvůli tomu nenechá rozebírat půl auta za šílené peníze s rizikem, že v servise něco zkurví. Pokud převodovka funguje správně, stačí kontrolovat hladinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 16:35, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Alda posted by:
Tak jak to teda je s tím 2,5 od Fordu? Někdo ho tu vychvaluje a cokoliv slabšího hned tlačí kamion před sebou a najednou se dozvídáme že nejede?
Motor samotnej je podle mě dobrej, vlastně mě nenapadá vůbec co bych mu vytknul. Řekl bych že do mondea s manuálem fakt supr, a když to není kombík tak ideální. Ale já ho holt mám s AT a ještě v kombíku, takže přidáme-li ještě nějakou posádku s báglama, už motor moc nestačí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 16:38, RE: přívěs
Tomi posted by:
proč není 2spojka vhodná na tahání přívěsu?
Možná hlavně kvůli rozjezdům, ale je to jen můj názor, možná někdo bude vědět
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 16:48, RE: tak proč se teda nebát automatu?
David V posted by:
Měl i neměl. Měl proto, že ploužiči byli také, ale tedhy to bylo horší bo jsem je nemohl efektivně předjet - nebyli koně. A neměl, protože na výjezdu z vesnice do kopce s plně naloženým klimatizovaným autem jsem cítil deficit koní a sání rychlejších na záda...
Kdysi nebyli kone, dnes neni misto v protismeru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 18:12, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Citroenak posted by:
Osobne si myslim, ze automat je vyborna vec. Ale kupil by som si ho len v novom aute. Vacsina ludi ani nevie, ze sa tam ma menit olej, nie to este menit nejaky filter. Automobilky so svojimi servisnymi planmi nastavenymi tak, aby sa to po par km rozsypalo, tiez nepomahaju. U ojazdeneho auta by to musel byt fakt dobry kus, aby som ho vzal. A hlavne najst nejaky servis, co to vie aj opravit, nie len vymenit. A u noveho auta znizit interval vymeny oleja v automate, ale to aj pri motorovom oleji...
Docela bych tě chtěl v reálu vidět. Kupuji si nová auta a pokud tam není nějaká "jasná hloupost" jako interval výměny oleje 30 tisíc nebo long life, s klidem servisní plán dodržuji. Konkrétně dva vozy mají servis předepsán po 20 tisících nebo jednom roce, což dodržuji. Modus má předepsáno 30 tisíc nebo jeden rok, ten ale najede 10 max. 15 tisíc ročně, takže kilometry neřeším a za ukazatel beru čas. V převodovce si po 120 tisících dávám měnit olej (zároveň s rozvody), ale to je u manuálu položka za "pár korun" v porovnání s výměnou oleje a filtru v automatu oceňovanou servisem na 10-20 tisíc Kč (podle typu vozu a převodovky).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 18:33, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Citroenak posted by:
Osobne si myslim, ze automat je vyborna vec. Ale kupil by som si ho len v novom aute. Vacsina ludi ani nevie, ze sa tam ma menit olej, nie to este menit nejaky filter. Automobilky so svojimi servisnymi planmi nastavenymi tak, aby sa to po par km rozsypalo, tiez nepomahaju. U ojazdeneho auta by to musel byt fakt dobry kus, aby som ho vzal. A hlavne najst nejaky servis, co to vie aj opravit, nie len vymenit. A u noveho auta znizit interval vymeny oleja v automate, ale to aj pri motorovom oleji...
Existují servisy specializované na automatické převodovky. Z více stran už zaznělo doporučení měnit olej u nich. Na rozdíl od autorizovaných servisů se v tom vyznají ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 18:36, RE: tak proč se teda nebát automatu?
Pavlik posted by:
Docela bych tě chtěl v reálu vidět. Kupuji si nová auta a pokud tam není nějaká "jasná hloupost" jako interval výměny oleje 30 tisíc nebo long life, s klidem servisní plán dodržuji. Konkrétně dva vozy mají servis předepsán po 20 tisících nebo jednom roce, což dodržuji. Modus má předepsáno 30 tisíc nebo jeden rok, ten ale najede 10 max. 15 tisíc ročně, takže kilometry neřeším a za ukazatel beru čas. V převodovce si po 120 tisících dávám měnit olej (zároveň s rozvody), ale to je u manuálu položka ...
Jo jo, dobře vyměnit olej v AT neni zdaleka taková sranda jako motorovej, jednak je drahej a chce to dodržet správnej potup. Dával jsem to do autoriz. servisu a tvářili se na mě že jsem první kdo něco takovýho chce, ale potom maník říkal zhruba jak se to má dělat a že prošli školenim, tak to mě trochu uklidnilo. Stálo to nějak 7tis.kč
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 20:34, RE: tak proč se teda nebát automatu?
David V posted by:
Motor je to povedený a pro Mondeo je to slušná pohonná jednotka, ovšem se spojení s manuálem. Automat mu tady bere dost koní. Při zrychlení na 100 to dělá 2 sec, což skutečně není málo.
Já jsem s jeho jízdním projevem u manuálu spokojen, ale četl jsem mnoho nářků u automatu, že tam ty koně jaksi nejsou cítit. Tož tak.
Apropos cokoliv slabšího plně loženého se prostě po státní plouží 75-80 km/h a když mě ve 100 km/h na státní předjížděl Fusion, trvalo to celou věčnost a ještě jsem mu musel zvol...
uz aby sis poridil jiny auto, nebo tu porad budes otravovat s takovou srackou jakou mondeo je.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 23.08.2012 21:02, Olej
V automatu se olej mění, to že se to nedělá je hloupost. Jsou ovšem 2 druhy skříní s hydrem. Buď je filtr vyměnitelný (Francouzi, Octavia I) nebo je vsazený do převodovky, pak je nutné takovou skříň kvůli výměně filtru rozdělit, u těchto převodovek se mění pouze olej (interval asi 60tis.) při životnosti filtru až 300tis. kilometrů. Zde už by se dalo relativně mluvit u bezúdržbové převodovce. Rozebírat totiž takový automat jen kvůli tomu abych vyměnil filtr je pitomost. Hydrodynamický měnič je nasazen přímo na motor a je nutné ho velmi opatrně stáhnout dolů, aby se spojovací hřídel neohnula. Navíc je nerozebíratelný, takže s ním nesmíte (a vlastně s celou převodovkou) nikde praštit (jinak máte vyděláno), při hmotnosti té skříně od 12 kil nahoru (bez měniče) je to docela práce. Filtr u takové skříně se mění až když převodovka začne řadit divně (to by měl každý kdo automaty opravuje po krátké jízdě se zahřátým autem poznat).
Ještě k dvojspojkovým automatům, tyhle skříně nemají stator, který funguje jako setrvák a při řazení tam není nic co by pohlcovalo točivý moment. Stator se roztočí vždy během řazení a pohlcuje tak točivý moment motoru, čímž se vlastně síla dodávaná motorem odvádí pryč. Dvouspojka tohle nepotřebuje (navíc by to bylo těžké), bohužel právě díky absenci statoru špatně zvládá rázy, proto je velmi nevhodné je kombinovat se silným motorem nebo s ní tahat přívěs. Celý systém totiž funguje tak, že si ho lze představit jako 2 převodovky mezi nimiž se přepíná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.08.2012 07:56, RE: tak proč se teda nebát automatu?
ostraVAC posted by:
uz aby sis poridil jiny auto, nebo tu porad budes otravovat s takovou srackou jakou mondeo je.
To máš buřt, pak budu otravovat s jinou sračkou.
Jiný komentáře než tohoto typu neumíš? Co napsat někdy něco k věci?
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.