0
back
 

diskuze k tématu: Ford S-MAX 2.0 TDCi a zkušenosti majitele při 100 000 km

category of topic classification: německá vozidla
0007
number of posts29
date of registration31.07.2012
Tuesday 19.02.2013 07:48, prase
Vyndam filtr pevnych castic, nacipuju a ted to trha asfalt a jezdi za 4,5 / 100.
Sice se z toho line cerny kour, otravuju ridice, motocyklisty, cyklisty a chodce, ale to je jedno, protoze jsem sobec..
Co na to rict? Snad jen: na kazdy prase se vari voda..
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 19.02.2013 08:48, RE: prase
0007 posted by:
Vyndam filtr pevnych castic, nacipuju a ted to trha asfalt a jezdi za 4,5 / 100. Sice se z toho line cerny kour, otravuju ridice, motocyklisty, cyklisty a chodce, ale to je jedno, protoze jsem sobec..Co na to rict? Snad jen: na kazdy prase se vari voda..


A já se autora naopak proti arogantnímu všeználkovi zastanu. FAP je naprostá zbytečnost (sám jej bohužel také mám), je neekologický i neekonomický. Na jednu stranu sice zachytí saze (alespoň ty viditelné), ale potom je "vypálí" přičemž vznikají mnohem nebezpečnější nanočástice (těch se tělo na rozdíl od sází obyčejných rozměrů neumí zbavit). Navíc je tato hračka neekologická, protože nejen zvyšuje spotřebu paliva, ale je také plná drahých kovů a keramiky - čož se musí někde vytěžit, jinde zpracovat atd. a díky tomu FAP před namontováním "vidí lán světa" což ekologii rozhodně nepřispěje. Je to jen úlitba ekoteroristům jako greenpeace či děti země, kteří si na podobných nesmyslných a kontraproduktivních zvěrstvech založili výnosný bussines.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 19.02.2013 10:26, RE: prase
Pavlik posted by:
0007 posted by:
Vyndam filtr pevnych castic, nacipuju a ted to trha asfalt a jezdi za 4,5 / 100. Sice se z toho line cerny kour, otravuju ridice, motocyklisty, cyklisty a chodce, ale to je jedno, protoze jsem sobec..Co na to rict? Snad jen: na kazdy prase se vari voda..
A já se autora naopak proti arogantnímu všeználkovi zastanu. FAP je naprostá zbytečnost (sám jej bohužel také mám), je neekologický i neekonomický. Na jednu stranu sice zachytí saze (alespoň ty viditelné), ale potom je "vypálí" přičemž vznikají mnohem nebezpečnější nanočástice (těch se tělo na rozdíl od sází obyčejných rozměrů neumí zbavit). Navíc je tato hračka neekologická, protože nejen zvyšuje spotřebu paliva, ale je také plná drahých kovů a keramiky - čož se musí někde vytěžit, jinde zpracovat atd. a díky tomu FAP před namontováním "vidí lán světa" což ekologii rozhodně nepřispěje. Je to jen úlitba ekoteroristům jako greenpeace či děti země, kteří si na podobných nesmyslných a kontraproduktivních zvěrstvech založili výnosný bussines.


Brilantní. Je to asi jako když odsouzenému dají vybrat, jestli ho do týla střelí klasickou olověnou kulkou nebo stříbrnou (antiseptickou).
Jen jednu poznámku k nanočásticím. Ony jsou tam i před filtrem, takže ten argument, že jen ty filtr propouští a jsou horší dost pokulhává. Je to ryzí ukázka demagogie a manipulace. Pokud si budu moci vybrat mezi karcinogenními nanočásticemi + prachem větších rozměrů nebo jen nanočásticemi bez prachu, sáhnu po tom druhém.
Víč co to pro ekologii chce? Zbavit se těch naftových motorů v osobních autech jednou pro vždy, jak to mají v civilizovaném světě ne v kolenovrtské Evropě.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 19.02.2013 11:02, RE: prase
David V posted by:
Brilantní. Je to asi jako když odsouzenému dají vybrat, jestli ho do týla střelí klasickou olověnou kulkou nebo stříbrnou (antiseptickou). Jen jednu poznámku k nanočásticím. Ony jsou tam i před filtrem, takže ten argument, že jen ty filtr propouští a jsou horší dost pokulhává. Je to ryzí ukázka demagogie a manipulace. Pokud si budu moci vybrat mezi karcinogenními nanočásticemi + prachem větších rozměrů nebo jen nanočásticemi bez prachu, sáhnu po tom druhém. Víč co to pro ekologii chce? Zbavit se těch naftových motorů v osobních autech jednou pro vždy, jak to mají v civilizovaném světě ne v kolenovrtské Evropě.


Máš pravdu, že nanočástice tam jsou už před filtrem, ale "ekologický" FAP jich vyrobí ještě další (mnohem větší) porci z "normálních" sazí během fáze vypalování. Manipulace to není, je to přiznání a konstatování pravdy - manipulací a demagogií jsou často tvoje výpočty o nerentabilitě dieselových motorů v osobních autech . Ale obecně s tebou souhlasím, diesel není ekologická ale pouze ekonomická volba - až nebudu platit státu přes 20 kč z litru paliva a úměrně tomu se sníží cena, jak je to běžné v civilizovaném světě mimo socialistickou evropu, klidně se k benzínovému pohonu vrátím. Na druhou stranu nejnovější přímovsřikové benzíny na tom nejsou o mnoho lépe, protože vytvářejí saze také "ve velkém" a jejich spotřeba je na hony vzdálená proklamacím výrobců.
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Tuesday 19.02.2013 11:10, celkem souhlas s Davidem V
Já to chápu tak, že regenerace filtru probíhá při zvýšené zátěži, takže ve většině případů mimo město někde na dálnici nebo na hlavním tahu. Na jednom webu jsem četl že nafťák bez filtru produkuje 100x víc prachových částic než benzín, to myslim o něčem svědčí.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 19.02.2013 12:14, RE: prase
Pavlik posted by:
David V posted by:
Brilantní. Je to asi jako když odsouzenému dají vybrat, jestli ho do týla střelí klasickou olověnou kulkou nebo stříbrnou (antiseptickou). Jen jednu poznámku k nanočásticím. Ony jsou tam i před filtrem, takže ten argument, že jen ty filtr propouští a jsou horší dost pokulhává. Je to ryzí ukázka demagogie a manipulace. Pokud si budu moci vybrat mezi karcinogenními nanočásticemi + prachem větších rozměrů nebo jen nanočásticemi bez prachu, sáhnu po tom druhém. Víč co to pro ekologii chce? Zbavit se těch naftových motorů v osobních autech jednou pro vždy, jak to mají v civilizovaném světě ne v kolenovrtské Evropě.
Máš pravdu, že nanočástice tam jsou už před filtrem, ale "ekologický" FAP jich vyrobí ještě další (mnohem větší) porci z "normálních" sazí během fáze vypalování. Manipulace to není, je to přiznání a konstatování pravdy - manipulací a demagogií jsou často tvoje výpočty o nerentabilitě dieselových motorů v osobních autech . Ale obecně s tebou souhlasím, diesel není ekologická ale pouze ekonomická volba - až nebudu platit státu přes 20 kč z litru paliva a úměrně tomu se sníží cena, jak je to běžné v civilizovaném světě mimo socialistickou evropu, klidně se k benzínovému pohonu vrátím. Na druhou stranu nejnovější přímovsřikové benzíny na tom nejsou o mnoho lépe, protože vytvářejí saze také "ve velkém" a jejich spotřeba je na hony vzdálená proklamacím výrobců.


Moje výpočty se vztahují na provoz výhradně soukromých vozidel s nevelkým nájezdem a odrážejí mou dlouhodobě monitorovanou praxi. Řečí čísel z poslední doby:
Suma výdajů za vozidlo za necelé 4 roky 360 tisíc Kč
Zbytková hodnota cca 70-80 tisíc
Najeté km > 40 tisíc
Dlouhodobá spotřeba < 8,9 ltr/100 km (žádné krajinářské jízdy, např Brno-Pec p. Sn. 3h)
Hypotetická úspora v případě stejně objemné/výknné/válcové nafty 26 tisíc Kč (7% z celku)
Závady na motoru - prozatím žádné
Chystané servisní zásahy na motoru - krom oleje atd. prozatím dlouhodobě žádné
Ostatní závady - nevýznamné
respond
jaykay
number of posts18
date of registration13.11.2009
Tuesday 19.02.2013 12:36, RE: celkem souhlas s Davidem V
ivan2 posted by:
Já to chápu tak, že regenerace filtru probíhá při zvýšené zátěži, takže ve většině případů mimo město někde na dálnici nebo na hlavním tahu. Na jednom webu jsem četl že nafťák bez filtru produkuje 100x víc prachových částic než benzín, to myslim o něčem svědčí.


Ale kulovy, regenerace se spusti kdykoli je potreba a teplota chladici kapaliny je min cca 70st celsia a muzes klidne jet po meste, pak kdyz chces zastavit a jit na obed, smula, jen zazcnes z ust vypoustet nepublikovatelna slova, slapnes na plyn a snazis se co nejvice zatizit motor, vyjet z mesta a poradne tomu slapat na krk po nekolik km a stavas se otrokem sveho auta - vynikajici eko kravovina.
respond
nicco
number of posts49
date of registration15.12.2010
Tuesday 19.02.2013 15:44, brilantni nazory na DPF
O DPF se uz napsalo tolik, ze by uz melo byt kazdemu jasne, jak funguje a co resi.
Nema nic spolecne s ekologii, ve skutecnosti je neekologicky - spotreba, vyroba, drahe kovy, tezke kovy v mokrem DPF,...
Je to zdravotni pomucka, hlavne pri jizdu ve meste, kde par gramu CO2 skodici klimatu bylo objetovano pro lepsi zdravi obyvatel.
Nafta ma 2 problemy - pevne castice (cerny dym) a NOx (zapach po chloru). Pevne castice resi DPF Euro5 a NOx SCR filtr v Euro6.
Princip DPF je zachytit pevne casice pri jizde ve meste a vypalit je za mestem na dalnici - pevne casice vznikaji nedokonalym horenim nafty pri nizkem zatizeni, nebo pri spatnem michani se vzduchem. Problem vznikl hlavne u novych CR motoru ktere maji i 7 tryskove vstrikovace, kde vysledni castice je tak mala, ze ji plice nezachyti a putuje rovnou do krve, kde spusobuje rakovinu krve - leukemii.
Jen dodam, ze nafta je vyrazne skodliva a v seznamech WHO je zarazena vedle napriklad kyanidu. V Japonsku maji stejne predpisy pro benzinove a naftove auta a nafta pres ty predpisy neprojde. Podobna situace je v USA.
Ano, moderni benzinove primovstriky produkuji pevne castice vic, nez atmosfericke motory, ale mene, nez nafta, ktere produkuje jeste i NOx.
Bohuzel nase STK neni schopna zjistit odstraneny DPF.
Je mi lito, ze par neznalych nebo ignorantskych lidi nici nase zdravi, jen aby usetrili par korun a politici tomu jeste prispivani nizsim danovym zatizenim nafty a nepripravenosti legislativy pro odstranovani DPF a SCR. Atmosfericky benzin je asi to nejlepsi co je dnes mozne provozovat a ma prakticky vyresene emise, bohuzel ma vysoke CO2 a vlada zdrazila benzin natolik, ze lide hledaji alternativu.
respond
Michal 22
number of posts51
date of registration09.10.2008
Tuesday 19.02.2013 15:45, Filtr
Já jsem ohledně filtru nasbíral tahle moudra:

Starý diesel bez filtru produkuje velké částice, ty nano-částice se váží právě na ty velké. Při dýchání se tyto velké částice nedostanou až do plic, ale zachytí se na sliznici. S příchodem vysokotlakého vstřikování se ale podíl malých částic výrazně zvýšil. Pokud se při kontrukci motoru počítá s filtrem pevných částic, pak výrobce tlak vstřikování ještě zvýší. Pokud nějaký Lojza vyhodí filtr a dá místo něj lešeňovou trubku, je to pro okolí větší zátěž, než starý diesel. Takový diesel totiž produkuje pouze nanočástice, které se neusadí na sliznici, ani v plících, ale projdou až do krevního řečiště.

Od mechanika jsem zjistil, že zanesený filtr není až takový problém vyčistit. Jsou na to nějaké špeciální prostředky, přes diagnostiku se ručně zadá "vyčistit filtr" a jede se to prohnat po nějakých opuštěných silničkách. Opuštěných proto, že když vás někdo dojede, tak by měl mastné i přední okno

Používat S-MAX na rozvážení do školky přes 9 světelných křižovatek a pak si stěžovat na filtr je chyba nikoliv filtru, ale výběru nevhodného vozidla. Bez filtru byla motorizace 1.8 TDCI, 2.0TDCI jej má občas, 2,2TDCI vždy.

Přeplňovaný přímovstřikový benzín produkuje saze také, od EURO VI budeme vozit filtr i tam.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 20.02.2013 23:38, RE: celkem souhlas s Davidem V
jaykay posted by:
ivan2 posted by:
Já to chápu tak, že regenerace filtru probíhá při zvýšené zátěži, takže ve většině případů mimo město někde na dálnici nebo na hlavním tahu. Na jednom webu jsem četl že nafťák bez filtru produkuje 100x víc prachových částic než benzín, to myslim o něčem svědčí.
Ale kulovy, regenerace se spusti kdykoli je potreba a teplota chladici kapaliny je min cca 70st celsia a muzes klidne jet po meste, pak kdyz chces zastavit a jit na obed, smula, jen zazcnes z ust vypoustet nepublikovatelna slova, slapnes na plyn a snazis se co nejvice zatizit motor, vyjet z mesta a poradne tomu slapat na krk po nekolik km a stavas se otrokem sveho auta - vynikajici eko kravovina.


Takže jsem pochopil, že ty saze taky nakonec vypustíš mimo město. A o to pře jde ne? To je jako by sme si stěžovali, že musíme stavět drahou kanalizaci, když ve středověku stačilo vylít nočník z okna na chodník
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 21.02.2013 08:59, regenerace filtru pevných částic
Při regeneraci filtru pevných částic nedochází k žádnému vypouštění sazí,jak se zde většina mylně domnívá,ale k jejich spálení uvnitř filtru za vysokých teplot .Neznamená,že pokud se filtr regeneruje,že z výfuku létají saze ,jak z komína.Naopak vozidlo s funkčním filtrem má koncovku výfuku zevnitř čistou i po několika regeneracích.Pokud se již životnost filtru blíží ke konci a je natolik zanesen sazemi,že již se nezvládají vypálit,začne se i kocovka špinit sazemi.Kdo fitr nechá vykuchat by si měl uvědomit že zbytečně zaneřáďuje své okolí látkami které způsobují dýchací problémy a problémy krevního oběhu.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 21.02.2013 10:47, RE: regenerace filtru pevných částic
Fanda posted by:
Při regeneraci filtru pevných částic nedochází k žádnému vypouštění sazí,jak se zde většina mylně domnívá,ale k jejich spálení uvnitř filtru za vysokých teplot .Neznamená,že pokud se filtr regeneruje,že z výfuku létají saze ,jak z komína.Naopak vozidlo s funkčním filtrem má koncovku výfuku zevnitř čistou i po několika regeneracích.Pokud se již životnost filtru blíží ke konci a je natolik zanesen sazemi,že již se nezvládají vypálit,začne se i kocovka špinit sazemi.Kdo fitr nechá vykuchat by si měl uvědomit že zbytečně zaneřáďuje své okolí látkami které způsobují dýchací problémy a problémy krevního oběhu.


A já se tě jen zeptám - co se stane s těmi spálenými sazemi? Odpověď zní, změní se na nanočástice, které způsobují mnohem horší problémy než "viditelné" saze.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.02.2013 10:50, RE: regenerace filtru pevných částic
Fanda posted by:
Při regeneraci filtru pevných částic nedochází k žádnému vypouštění sazí,jak se zde většina mylně domnívá,ale k jejich spálení uvnitř filtru za vysokých teplot .Neznamená,že pokud se filtr regeneruje,že z výfuku létají saze ,jak z komína.Naopak vozidlo s funkčním filtrem má koncovku výfuku zevnitř čistou i po několika regeneracích.Pokud se již životnost filtru blíží ke konci a je natolik zanesen sazemi,že již se nezvládají vypálit,začne se i kocovka špinit sazemi.Kdo fitr nechá vykuchat by si měl uvědomit že zbytečně zaneřáďuje své okolí látkami které způsobují dýchací problémy a problémy krevního oběhu.


To je klasika společná pro všechny uživatele nafťáků. Vyřadím z činnosti nějaký systém čistící spaliny a zdůvodním si, že to byl vlastně ekologický počin. Vyřadím EGR, takže mi klesne spotřeba = méně CO2 -> ekologický počin. Co na tom, že mi z toho lítají toxické NOxy.
Analogicky pro FAP se najde několik demagogických závěrů, které podpoří myšlenku dát jej pryč.
Ještě bych se vrátil ke přímovstřikovým benzínům. Zatím jsem nečetl žádné studie na téma prach, ale z principu činnosti by mělo být lhostejné, zda se jedná o přímovstřikový benzín nebo o vstřik do sacího potrubí, jako byl převážně používaný doposud. Podstané je, že benzín nevzplane nastříknutím do válce po uzavření ventilů, ale odpařuje se po celou dobu zdvihu pístu, a protože je relativně dost času, nemusí být ani pracovní tlaky VT čerpadla vysoké, protože se palivo stihne do zážehu odpařit. V okamžiku zážehu je už de-facto připravená plynná homogenní směs, ze které je minimum prachu, tak jako v případě nepřímého vstřiku. Nelze říci, že by tam nebyl prach žádný, protože realita je jiná, a tak jako se vyskytují lokální chudá a bohatá místa, mohou se u nechladnějších částí vyskytnout nehomogentity ve skupenství. Ovšem v porovnání s naftovým motorem, kde se vstřikuje rozprášená kapalina (čím vyšší tlak tím jemnější kapičky)do vzduchu o vysokém tlaku a teplotě, která vzplane někdy během fáze částečného odpaření, jde o řádově nižší hodnoty. Nevím, zda se i benzíny budou vybavovat FAPy nebo postačí jen zvýšit tlak čerpadla a usnandnit odpaření. Navíc přímovstřikový benzín dokáže pracovat i s chudou směsí, která přehřívá spalovací prostor, což opět podpořuje rychlejší odpar. Vyloučené to není, ale jemnost filtrace používaná pro nafťáky by možná neměla smysl.
respond
jaykay
number of posts18
date of registration13.11.2009
Thursday 21.02.2013 10:56, DPF benzin
Mam pocit, ze Opel jiz do svych turbo primovstrikovych benzinaku montuje DPF.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.02.2013 11:00, RE: regenerace filtru pevných částic
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Při regeneraci filtru pevných částic nedochází k žádnému vypouštění sazí,jak se zde většina mylně domnívá,ale k jejich spálení uvnitř filtru za vysokých teplot .Neznamená,že pokud se filtr regeneruje,že z výfuku létají saze ,jak z komína.Naopak vozidlo s funkčním filtrem má koncovku výfuku zevnitř čistou i po několika regeneracích.Pokud se již životnost filtru blíží ke konci a je natolik zanesen sazemi,že již se nezvládají vypálit,začne se i kocovka špinit sazemi.Kdo fitr nechá vykuchat by si měl uvědomit že zbytečně zaneřáďuje své okolí látkami které způsobují dýchací problémy a problémy krevního oběhu.
A já se tě jen zeptám - co se stane s těmi spálenými sazemi? Odpověď zní, změní se na nanočástice, které způsobují mnohem horší problémy než "viditelné" saze.


Pořád dokola. Naftový motor bez FAPu obsahuju nanočástice růrných velikostí (obsah x)+ saze větších rozměrů (saze jsou uhlovodíkové řetězce těžších frakcí pevného skupenství) (obsah y).
Naftový motor s FAP během provozu produkuje nano částice pouze do rozměru oka filtru (obsah <x) a saze zachytává ve filtru, který se občas regeneruje (z obsahu y se ven dostane y/10 nebo třeba y/100 v podobě dalších nanočástic po dobu regenerace), přičemž x<<y
Suma je pak pro bez FAPu x+y
Suma s FAPem <x+y/10^z (z >1)
Co se Ti zdá výhodnější?
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.02.2013 11:35, RE: DPF benzin
jaykay posted by:
Mam pocit, ze Opel jiz do svych turbo primovstrikovych benzinaku montuje DPF.


Zkoušel jsem v rychlosti najít, ale nenašel. Zato jsem našel Euro 6, které ve shodě s Eurem 5 předepisují pro pevné částice limit 0,005 pro přímovstřikové benzíny.
Dotaz zní, proč by si někdo prodražoval pohon, pokud nemusí dosáhnout přísnějšího limitu než v předchozím případě?
Pokud přímovstřiky v EURU 5 plnily 0,005 (bez filtru), proč by pro stejný limit u EURA 6 měly potřebovat filtr?
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 21.02.2013 11:46, RE: regenerace filtru pevných částic
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Při regeneraci filtru pevných částic nedochází k žádnému vypouštění sazí,jak se zde většina mylně domnívá,ale k jejich spálení uvnitř filtru za vysokých teplot .Neznamená,že pokud se filtr regeneruje,že z výfuku létají saze ,jak z komína.Naopak vozidlo s funkčním filtrem má koncovku výfuku zevnitř čistou i po několika regeneracích.Pokud se již životnost filtru blíží ke konci a je natolik zanesen sazemi,že již se nezvládají vypálit,začne se i kocovka špinit sazemi.Kdo fitr nechá vykuchat by si měl uvědomit že zbytečně zaneřáďuje své okolí látkami které způsobují dýchací problémy a problémy krevního oběhu.
A já se tě jen zeptám - co se stane s těmi spálenými sazemi? Odpověď zní, změní se na nanočástice, které způsobují mnohem horší problémy než "viditelné" saze.


Nevím,jaký vliv na životní prostředí má regenerace filtru pevných částic.Od toho jsou jiní zabývající se danou problematikou,ale předpokládám,že filtry pevných částic nejsou na autech zbytečně,i když i já bych byl raději pokud by tam nebyly.Bohužel pokud je auto jednou tímto vybaveno,tak by se filtr neměl vyřezávat ven.Spíš mě zaráží rozdíly v cenác filtrů jednotlivýc značek.Proč třeba na Citroen C 5 2.2 HDI/96 kw stojí 10 700 kč a na problémový motor který si s filtrem nerozumí.Octavia TDI-PD 125 kw 36 500 kč a třeba Honda CR-2.2 i-DTEC/110 kw 109 000kč.
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Thursday 21.02.2013 12:30, re: Fanda
Možná proto, že honda dieselových motorů a tudíž i filtrů prodá doslova pár, jelikož to koupí jen zákazníci v evropě což je prd. Takže ten drahej vývoj potřebujou někde z těch pár prodaných kusů zaplatit. Aspoň tak zdůvodňovali u subaru to, proč má o dost dražší nafťák oproti benzínu, řekl bych že to je podobný.
respond
TOM
number of posts58
date of registration10.12.2007
Thursday 21.02.2013 12:46, RE: prase
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Brilantní. Je to asi jako když odsouzenému dají vybrat, jestli ho do týla střelí klasickou olověnou kulkou nebo stříbrnou (antiseptickou). Jen jednu poznámku k nanočásticím. Ony jsou tam i před filtrem, takže ten argument, že jen ty filtr propouští a jsou horší dost pokulhává. Je to ryzí ukázka demagogie a manipulace. Pokud si budu moci vybrat mezi karcinogenními nanočásticemi + prachem větších rozměrů nebo jen nanočásticemi bez prachu, sáhnu po tom druhém. Víč co to pro ekologii chce? Zbavit se těch naftových motorů v osobních autech jednou pro vždy, jak to mají v civilizovaném světě ne v kolenovrtské Evropě.
Máš pravdu, že nanočástice tam jsou už před filtrem, ale "ekologický" FAP jich vyrobí ještě další (mnohem větší) porci z "normálních" sazí během fáze vypalování. Manipulace to není, je to přiznání a konstatování pravdy - manipulací a demagogií jsou často tvoje výpočty o nerentabilitě dieselových motorů v osobních autech . Ale obecně s tebou souhlasím, diesel není ekologická ale pouze ekonomická volba - až nebudu platit státu přes 20 kč z litru paliva a úměrně tomu se sníží cena, jak je to běžné v civilizovaném světě mimo socialistickou evropu, klidně se k benzínovému pohonu vrátím. Na druhou stranu nejnovější přímovsřikové benzíny na tom nejsou o mnoho lépe, protože vytvářejí saze také "ve velkém" a jejich spotřeba je na hony vzdálená proklamacím výrobců.
Moje výpočty se vztahují na provoz výhradně soukromých vozidel s nevelkým nájezdem a odrážejí mou dlouhodobě monitorovanou praxi. Řečí čísel z poslední doby:Suma výdajů za vozidlo za necelé 4 roky 360 tisíc KčZbytková hodnota cca 70-80 tisíc Najeté km > 40 tisíc Dlouhodobá spotřeba < 8,9 ltr/100 km (žádné krajinářské jízdy, např Brno-Pec p. Sn. 3h)Hypotetická úspora v případě stejně objemné/výknné/válcové nafty 26 tisíc Kč (7% z celku)Závady na motoru - prozatím žádnéChystané servisní zásahy na motoru - krom oleje atd. prozatím dlouhodobě žádnéOstatní závady - nevýznamné


Suma výdajů po 40tis km je 360 tis Kč? To jako 9kč/km? Z toho je cca 3,20 kč/km palivo, takže servis a údržba ti vychází na 5,80 kč/km? Trochu moc ne?
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.02.2013 12:57, RE: prase
TOM posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Brilantní. Je to asi jako když odsouzenému dají vybrat, jestli ho do týla střelí klasickou olověnou kulkou nebo stříbrnou (antiseptickou). Jen jednu poznámku k nanočásticím. Ony jsou tam i před filtrem, takže ten argument, že jen ty filtr propouští a jsou horší dost pokulhává. Je to ryzí ukázka demagogie a manipulace. Pokud si budu moci vybrat mezi karcinogenními nanočásticemi + prachem větších rozměrů nebo jen nanočásticemi bez prachu, sáhnu po tom druhém. Víč co to pro ekologii chce? Zbavit se těch naftových motorů v osobních autech jednou pro vždy, jak to mají v civilizovaném světě ne v kolenovrtské Evropě.
Máš pravdu, že nanočástice tam jsou už před filtrem, ale "ekologický" FAP jich vyrobí ještě další (mnohem větší) porci z "normálních" sazí během fáze vypalování. Manipulace to není, je to přiznání a konstatování pravdy - manipulací a demagogií jsou často tvoje výpočty o nerentabilitě dieselových motorů v osobních autech . Ale obecně s tebou souhlasím, diesel není ekologická ale pouze ekonomická volba - až nebudu platit státu přes 20 kč z litru paliva a úměrně tomu se sníží cena, jak je to běžné v civilizovaném světě mimo socialistickou evropu, klidně se k benzínovému pohonu vrátím. Na druhou stranu nejnovější přímovsřikové benzíny na tom nejsou o mnoho lépe, protože vytvářejí saze také "ve velkém" a jejich spotřeba je na hony vzdálená proklamacím výrobců.
Moje výpočty se vztahují na provoz výhradně soukromých vozidel s nevelkým nájezdem a odrážejí mou dlouhodobě monitorovanou praxi. Řečí čísel z poslední doby:Suma výdajů za vozidlo za necelé 4 roky 360 tisíc KčZbytková hodnota cca 70-80 tisíc Najeté km > 40 tisíc Dlouhodobá spotřeba < 8,9 ltr/100 km (žádné krajinářské jízdy, např Brno-Pec p. Sn. 3h)Hypotetická úspora v případě stejně objemné/výknné/válcové nafty 26 tisíc Kč (7% z celku)Závady na motoru - prozatím žádnéChystané servisní zásahy na motoru - krom oleje atd. prozatím dlouhodobě žádnéOstatní závady - nevýznamné
Suma výdajů po 40tis km je 360 tis Kč? To jako 9kč/km? Z toho je cca 3,20 kč/km palivo, takže servis a údržba ti vychází na 5,80 kč/km? Trochu moc ne?


Včetně pořizovací ceny...
Takže 360-80=280-40*3,2=152/40=3,8 na ručení, údržbu, pneumatiky, poruchy, ztrátu hodnoty a spol.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.