0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Ford Mondeo - jaký zvolit benzínový motor?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.10.2012 08:24, RE: dvoulitr
Koloss posted by:
Tohle srovnání kulhá. U Das auto je drahé všechno a je s podivem, kolik lidí za značku která ve skutečnosti neznamená nic moc navíc připlatí.

A ta Mazda? Možné je to, že je méně žádaná mezi lidmi, kteří mají na nové auto a naopak je více žádaná mezi lidmi, kteří kupují ojetiny. Taková situace snadno zvedne cenu. To může být způsobené těmi "tunungovými" světly vzadu, které konzervativnější movité kupce spíš odradí, ale přitáhnou spíše mladé, kteří na nové nemají.

A fakt se u Mazdy ta koroze vyřešila? Kdy?
Koroze se zcela vyřešila až v srpnu 2007, tedy úplně ke konci výroby.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.10.2012 08:48, RE: dvoulitr
Koloss posted by:
To je prosté - zaprvé je Mondea na trhu výrazně větší množství. Zadruhé - uškodila mu pověst prvních motorů TDCI. Zatřetí - ona mu uškodila i ta koroze dveří, což vedlo k tomu, že lidé, kteří o tom vědí prdlajs, tvrdí že rezne celé. První bod je jen výhoda pro kupujícího, druhý bod nezajímá někoho, kdo kupuje benzínové Mondeo nebo novější a třetí bod je řešitelný vhodným ošetřením a novější ročníky jsou na tom lépe.
Ještě bych dodal, že M6 má obvykle lepší výbavu, a to má taky určitý vliv na cenu. Kromě základního benzínového motoru 1.8 je její výbava obvykle zhruba na úrovni Ghia/Titanium u Mondea, a její nejvyšší výbava ve standardu je ve ještě vyšší než standard Ghia/Titanium. Takže kdo chce mít bohatě vybavené auto, tak je výrazně vyšší šance ji dostat u M6.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.10.2012 10:40, 1.8 SCI praktické zkušenosti
Zdravím, jsem majitelem mondea combi s motorem SCI asi 0,5roku. Tahle motorizace byla pro mne jasná volba už od počátku, i když kvuli malé nabídce jsem chvílemi koketoval i s 2l a dokonce i 2,5l... jedny z nejsilnějších motivů byla 6st převodovka a nižší spotřeba než ty druhé 1,8... najezdil jsem s ním zatím kolem 7000km a jsem spokojen. První 4stupně převodovnky jsou posazeny níž, a tak v nizších rychlostech má dynamiku víc než dostatečnou pro běžné ježdění, 5 a 6 st jsou zase delší, a využijí se na dálnici, ale pochopitelně i na bežné silnici. Na 6st se dá jezdit od 80km/h i do mírného kopce. Tento zvyk jsem ale již opustil, protože mám pocit, že spotřeba v takovém případě dolů nejde a motor se trápí... když jedu po rovině nebo z mírného kopce (případně vyšší rychlostí) je 6st v pohodě a spotřeba je minimální. Kombinovanou spotřebu mám odhadem mezi 8-8,5l/100km jezdím buď sám krátké trasy cca 25km nebo s rodinou a s nacpaným kufrem přes 100km po dálnici. Dá se jezdit i s cca o litr nižší spotřebou - delší trasa, ne po dálnici a sám v autě při prědjíždění na dálnici je třeba řadit... dá se předjet i na 6st když je vhodná situace ale ne do kopce (ani do mírného) většinou řadím 5 někdy i 4st. Jak už tu někdo psal... když chci, můžu jet v klidu s nízkou spotřebou, když je třeba rychle předjet, nižší kvalt a vyšší otáčky mají dost výkonu i pro naložené auto. ... a krátkodobě to se spotřebou nic drastického neudělá. Jinak je to auto krásně tiché a pohodlné. Jen to chce auto a tempomatem - při dlouhé cestě po dálnici bolí noha... plyn se musí držet zlehka téměř nahoře... není to příjemné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.10.2012 12:39, RE: dvoulitr
Petr S posted by:
Prý v roce 2005 po faceliftu. Možná máš lepší informace, že se to nevyřešilo nikdy. Nicméně vím, že další moje auto bude nejspíš ta současná M6 model 2012. A vím že ty si určitě koupíš to Mondeo a-la Aston Martin
Co se týče mého příštího automobilu, tak možná víš víc než já. Nicméně musím říct, že jsem víceméně spokojen s tím, že to Mondeo se stane globálním modelem a že se v Americe bude prodávat technicky totéž, jen s jinými motory. Američani by totiž asi nepřijali evropské modely s jejich řízenou životností. Také se mi jeví velmi zajímavá možnost nechat si dovézt americký model s nějakým zajímavějším motorem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.10.2012 12:46, RE: 1.8 SCI praktické zkušenosti
bob96 posted by:
Zdravím, jsem majitelem mondea combi s motorem SCI asi 0,5roku. Tahle motorizace byla pro mne jasná volba už od počátku, i když kvuli malé nabídce jsem chvílemi koketoval i s 2l a dokonce i 2,5l... jedny z nejsilnějších motivů byla 6st převodovka a nižší spotřeba než ty druhé 1,8... najezdil jsem s ním zatím kolem 7000km a jsem spokojen. První 4stupně převodovnky jsou posazeny níž, a tak v nizších rychlostech má dynamiku víc než dostatečnou pro běžné ježdění, 5 a 6 st jsou zase delší, a využijí ...
Existují sady na dodatečnou montáž tempomatu do nevybaveného auta a nejsou moc drahé. Samozřejmě nebudou ovládané z volantu, ale nějaká ta tyčka za volantem je taky použitelná.

Díky za info o SCi, moc se toho neobjevuje. Možná by neškodilo později přihodit recenzi zaměřenou na informace o motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.10.2012 12:50, RE: dvoulitr
Koloss posted by:
Co se týče mého příštího automobilu, tak možná víš víc než já. Nicméně musím říct, že jsem víceméně spokojen s tím, že to Mondeo se stane globálním modelem a že se v Americe bude prodávat technicky totéž, jen s jinými motory. Američani by totiž asi nepřijali evropské modely s jejich řízenou životností. Také se mi jeví velmi zajímavá možnost nechat si dovézt americký model s nějakým zajímavějším motorem.
Tak koukám, že jsem to s tím tvým příštím autem celkem trefil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.10.2012 14:26, RE: dvoulitr
Petr S posted by:
Tak koukám, že jsem to s tím tvým příštím autem celkem trefil
To je otázka, současné Mondeo slouží a je dost velký předpoklad, že mu to ještě nějakou dobu vydrží. Přechodem na novější vůz bych dnes moc nezískal, bezpečnost se sice zlepšuje, ale od roku 2001 ne zase tak drasticky, už můj model se snažil dosáhnout na 5 hvězdiček a nadvakrát mu unikly těsně (kdyby to vyšlo, byl by první před Lagunou). Takže změnu urychlí jen velká nehoda nebo vážná závada. Za tu dobu se mé preference mohou změnit, nové Mondeo zatím předvedlo jen svůj vzhled, ještě to musí potvrdit praxí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.10.2012 22:08, Šestiválec
Osobně bych doporučil něco víceválcového. Shání se sice docela špatně, ale pokud se podaří, je potom v Mondeu teprve to pravé svezení a přitom za srandovní pořizovací peníze.

Spotřeba je samozřejmě vyšší, u 2,5 V6 v kombi s automatem ji mám okolo deseti. Za spolehlivost, kultivovanost a výkon mi to bohatě stojí.
respond
Martin281
number of posts1
date of registration07.08.2014
Thursday 07.08.2014 22:47, Benzínové mondeo - zkušenosti
Jsem majitelem benzínového mondea 1,8 92kW r.v. 2005. Osobně jsem při koupi preferoval 2l motor, ale nebyl k sehnání. Hodně lidí dnes shání turbo diesely a benziny. Tyto agregáty jsou OK, pokud člověk plánuje pravidelnou obměnu vozu po 200t km. Potom jde turbo do pánu a oprava je tak drahá, že se nehodí provádět. Atmosférický motor je skvělý v tom, že je nesmrtelný, pokud člověk dodržuje intervaly a lije správný olej (plánovaná výdrž 400t km by měla být bez problémů). Proto osobně do žádných turb nejdu.
Co se týká živosti motoru...není to žádná sláva, bohužel k dostání nebyl žádný model, který by byl lepší volbou (2l téměr k nesehnání, SCi model atyp, 6 válcové modely jsou fajn, pokud máte doloženo, že je motor v pořádku, protože proti selskému rozumu tato mondea měla menší olejovou vanu než 1,8l modely. Pokud někdo zapomněl kontrolovat olej, tak nebyl problém motor přidřít).
K té živosti..není to žádný ďábel..do 2000 ot/min je to mrtvola, začíná ožívat okolo 2500 ot/min. Na 5. stupeň se dá jet od 60 km/h, při 90km/h točí okolo 2700, při 130km/h točí okolo 3700, takže 6. stupeň by se docela hodil. Spotřeba při 80-90km/h je okolo 6l... při 130km/h 6,8-7l.
Co se týká problémů..v zimě občas stávkuje centrál, občas také otevírání zadních dveří. Jinak vše v pořádku.

respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.