0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Ford Mondeo - jaký zvolit benzínový motor?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 09:54, dvoulitr
Se základním motorem do střední třídy bych nešel pod atmosféru dvoulitr, pokud by nešlo o turbodiesel nebo třeba 1,8 turbobenzín. Spotřeba je pak v praxi stejná i nižší než u 1,8 protože na 2,0 není třeba tak šlapat. Tazateli Jirkovi bych doporučil podívat se po stejně staré Mazdě 6, jestli zde není nabídka 2,0 vyšší. Problémy s korozí bude řešit u obou aut. Mazda je nejen designově zajímavější s pěknějším interiérem, ale podle mně i lépe udělaná. Mondeo mi ve srovnání s Mazdou připadá jako absolutní spotřebák - ojeť a sešrotuj.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 13:28, RE: dvoulitr
Paul posted by:
Se základním motorem do střední třídy bych nešel pod atmosféru dvoulitr, pokud by nešlo o turbodiesel nebo třeba 1,8 turbobenzín. Spotřeba je pak v praxi stejná i nižší než u 1,8 protože na 2,0 není třeba tak šlapat. Tazateli Jirkovi bych doporučil podívat se po stejně staré Mazdě 6, jestli zde není nabídka 2,0 vyšší. Problémy s korozí bude řešit u obou aut. Mazda je nejen designově zajímavější s pěknějším interiérem, ale podle mně i lépe udělaná. Mondeo mi ve srovnání s Mazdou připadá jako abso...
Mazda 6 bude o 20% drazsi, coz nekteri potencialni kupci nezkousnou... Holt za kvalitu se plati. Mondeo bohuzel zklouzlo do spotrebky...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 14:26, RE: dvoulitr
zeneva posted by:
Mazda 6 bude o 20% drazsi, coz nekteri potencialni kupci nezkousnou... Holt za kvalitu se plati. Mondeo bohuzel zklouzlo do spotrebky...
S tímto příspěvkem se neztotožňuji, nemyslím, že je M6 kvalitativně výrazně lepší než FoMo. Konkrétně u naší M6, co byla v rodině musela být opravena celkem značná koroze zadních lemů, vyměněny zadní brzdiče a opraven alternátor. Vysokou hlučnost dvoulitru nepočítaje. To vše do 120 tkm, kdy utrpěla totální havárii. Mám o téměř 2 roky starší Mondeo z druhé ruky (Mazda zakoupena jako předváďěčka) a po korozi na karoserii zatím naštěstí pátrám marně, motor mám tišší a bzdy bez problémů při stavu tacho 160 tisíc. Ano, Mondeo je spotřebka, ale Mazda na tom v těchto ohledech rozhodně není lépe.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 15:04, RE: dvoulitr
David V posted by:
S tímto příspěvkem se neztotožňuji, nemyslím, že je M6 kvalitativně výrazně lepší než FoMo. Konkrétně u naší M6, co byla v rodině musela být opravena celkem značná koroze zadních lemů, vyměněny zadní brzdiče a opraven alternátor. Vysokou hlučnost dvoulitru nepočítaje. To vše do 120 tkm, kdy utrpěla totální havárii. Mám o téměř 2 roky starší Mondeo z druhé ruky (Mazda zakoupena jako předváďěčka) a po korozi na karoserii zatím naštěstí pátrám marně, motor mám tišší a bzdy bez problémů při stavu ta...
Naprostý souhlas - výměnou M6 za Mondeo nelze téměř nic získat. Interiér Mazdy není lepší, je jiný a ne každému se líbí. Mazda je stísněnější. Co do kvality - měl jsem možnost kouknout trochu i pod středový panel a je to uděláno stejně "spotřebně" jako v Mondeu, možná že Mondeo má interiér festovnější.

A koroze - nevím jak rezne Mazda ale podle diskuzí asi poměrně dost. Mondeo má problém ve spodních hranách dveří, což by v ročníku 2004 mělo být vyřešeno nebo alespoň zlepšeno. Zbytek kastle nerezne, dokonce mám i tu zkušenost, že už při koupi mého vozu byl poničený lem zadního blatníku tak, že je prasklý lak a je vidět podklad pod lakem. Je to jen malá kosmetická vada, tak jsem ji neřešil a ani po pěti letech neprojevuje toto místo nejmenší stopy koroze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 15:48, Pár poznámek
zase jsem se jednou něco dozvěděl. Článek jednozačně musím pochválit.

Jen nesouhlasím s myšlenkou, že střední by měla mít zrychledí 0-100 do 10 s. To je prostě vidina z říše snů.
Nedávný základ a nepsaný standard střední třídy - tedy 2.0 diesel, má zrychlení obvykle právě okolo 10 s, obyčejně lehce nad! A to nehovořím o tom, že vozy dnes začínají s 1.6 či 1.7 diesely...
Možná se autor přepsal a myslel že nad 11 s je to na zvážení, s tím bych se vcelku ztotožnil. Ale rovnou i souhlasil s tím, že pro uvedený provoz je 1.8 zcela dostatečná.

Jen k autorovi dotazu - nechápu, proč na takovýto režim kupovat střední třídu... Zbytečně se protraží provoz a Focus by nebyl o nic míň praktický... A ty kila váhy navrch se na spotřebě poznají, hlavně v městském provozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 16:14, RE: Pár poznámek
rohYpnol posted by:
zase jsem se jednou něco dozvěděl. Článek jednozačně musím pochválit.

Jen nesouhlasím s myšlenkou, že střední by měla mít zrychledí 0-100 do 10 s. To je prostě vidina z říše snů.
Nedávný základ a nepsaný standard střední třídy - tedy 2.0 diesel, má zrychlení obvykle právě okolo 10 s, obyčejně lehce nad! A to nehovořím o tom, že vozy dnes začínají s 1.6 či 1.7 diesely...
Možná se autor přepsal a myslel že nad 11 s je to na zvážení, s tím bych se vcelku ztotožnil. Ale rovnou i souhlasil s tí...
Dík za ohlas.
K dotazu: Tazatel si Mondeo vybral sám a za sebe mohu říci, že se ve větším autě lépe jezdí. Navíc v tomto případě nebude prodražení natolik drastické. Servisní náročnost je obdobná a litr spotřeba navíc odpovídá několika tisícikorunám dle konkrétní ujeté vzdálenosti, rovněž nic drastického.
Ad. zrychlení: Trochu podsouvám takovou zkušenost, že na 10 kg hmotnosti by měla být k dispozici 1 k instalovaného výkonu. Každý to může cítit jinak, ale výše napsané zaručí pohodlné cestování i se zatíženým autem nebo zapnutou klimatizací, kdy se projeví dýchavičnost základního agregátu a je docela nepříjemné, když auto střední třídy má reálný problém předjet autobus v mírném stoupání jedoucí 80 km/h.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 18:48, RE: Pár poznámek
David V posted by:
Dík za ohlas.
K dotazu: Tazatel si Mondeo vybral sám a za sebe mohu říci, že se ve větším autě lépe jezdí. Navíc v tomto případě nebude prodražení natolik drastické. Servisní náročnost je obdobná a litr spotřeba navíc odpovídá několika tisícikorunám dle konkrétní ujeté vzdálenosti, rovněž nic drastického.
Ad. zrychlení: Trochu podsouvám takovou zkušenost, že na 10 kg hmotnosti by měla být k dispozici 1 k instalovaného výkonu. Každý to může cítit jinak, ale výše napsané zaručí pohodlné cestová...
Lépe jezdí, hůře parkuje.
1 osel na 10 kg je určitě fajn. Jenže co je běžný vůz střední třídy? Passat 2.0 TDI, Superb 2.0 TDI...

Přitom Passat B6 2.0 TDI - 103 kW na 1454 kg pohotovostní hmotnosti. A to nehovořím o provozní hmotnosti. Zrychlení lehce pod 10 s. Není třeba chodit daleko, Passaty začínaly s 1.9 TDI, B5 často s rotačkou 66 kW...

Jistě, dotaz byl daný, ale Mondeo nepoažuji za příliš rozumnou volbu do města. Provozní náklady samozřejmě budou vyšší - obvykle větší olejová náplň, větší rozměr kol, vyšší spotřeba, pojištění, bývají obvykle dražší ND... Ale je to volba někoho jiného ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 19:31, RE: Pár poznámek
rohYpnol posted by:
Lépe jezdí, hůře parkuje.
1 osel na 10 kg je určitě fajn. Jenže co je běžný vůz střední třídy? Passat 2.0 TDI, Superb 2.0 TDI...

Přitom Passat B6 2.0 TDI - 103 kW na 1454 kg pohotovostní hmotnosti. A to nehovořím o provozní hmotnosti. Zrychlení lehce pod 10 s. Není třeba chodit daleko, Passaty začínaly s 1.9 TDI, B5 často s rotačkou 66 kW...

Jistě, dotaz byl daný, ale Mondeo nepoažuji za příliš rozumnou volbu do města. Provozní náklady samozřejmě budou vyšší - obvykle větší olejová náplň,...
Každému vyhovuje něco jiného, proto mají všechny třídy své kupce. Nemám nic proti Focusovi pro tyto účely, avšak couračky 10-20 km nemusejí nutně znamenat jízdu přes město. Může to být po státní nebo po okresce a tam vyšší komfort cestování nikdy není na škodu.
A kam se vejde Focus, většinou se vejde i to Mondeo, jen vzadu trochu víc trčí. Tazatel chtěl Mondeo, a protože mám dobrou zkušenost, nebudu mu to rozmlouvat. V rodině máme i Focuse kombi a vybírat znovu, zase sáhnu po Mondeu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 19:37, RE: Pár poznámek
rohYpnol posted by:
Lépe jezdí, hůře parkuje.
1 osel na 10 kg je určitě fajn. Jenže co je běžný vůz střední třídy? Passat 2.0 TDI, Superb 2.0 TDI...

Přitom Passat B6 2.0 TDI - 103 kW na 1454 kg pohotovostní hmotnosti. A to nehovořím o provozní hmotnosti. Zrychlení lehce pod 10 s. Není třeba chodit daleko, Passaty začínaly s 1.9 TDI, B5 často s rotačkou 66 kW...

Jistě, dotaz byl daný, ale Mondeo nepoažuji za příliš rozumnou volbu do města. Provozní náklady samozřejmě budou vyšší - obvykle větší olejová náplň,...
No já se taky přidám - abych obhajoval Davida. Srovnávat benzín s dieslem takto podle výkonu nejde. Benzín se obvykle ve většině případů provozuje mimo oblast maximálního výkonu, kdežto diesel se svým charakterem je na tom jinak - většinu času stráví v otáčkách, které jsou z jedné strany omezené maximálním kroutícím momentem a z druhé maximálním výkonem. Takže B5 se 66 kW bude při běžném ježdění mezi 2000-3500 podobně příjemný tahoun jako dvoulitrový benzín v Mondeu. Problém bude v krizové situaci, kdy TDI už nebude mít kam sáhnout, kdežto ten benzín může pokračovat do citelně vyšších otáček, kde teprve dojde k vyššímu výkonu. Takže B5 klidně se 66 kW, ale jen pro kochání při klidné jízdě (přeháním, ale ne moc).

Co se týče dílů mezi Focusem a Mondeem, v těch opravdu spotřebních moc velký rozdíl nebude, spíš bude dražší čelní sklo a podobné věci. Čepy, silentbloky, destičky, moc ne. Ale v čem je rozdíl, je v tom, jak je střední třída dělaná - jsou to auta řádově 2x dražší než nižší střední a moc velký rozdíl ve váze není. Na výrobě se tak nemuselo šetřit, takže zastávám názor, že střední třída je udělaná kvalitněji než menší auta a má potenciál víc vydržet. Dřív, když jsem hledal předchozí auto, tak jsem vyzkoušel několik Escortů a nakonec koupil Mondeo. Stejně stará auta z těchto kategorií budou ve stejném věku vyžadovat víceméně stejný spotřební materiál, ale u střední třídy bude stále poměrně zachovalý základ, na který se ty díly dají montovat, kdežto nižší střední bude pomalu odcházet.

A z dotazu jsem až tak úplně nevyrozumněl, že je to Mondeo myšleno do města. Dojíždění do práec 10 km. Ano - v Brně je 10 km dojíždění pořád po městě, ale jinde to tak být nemusí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 20:40, RE: Pár poznámek
Koloss posted by:
No já se taky přidám - abych obhajoval Davida. Srovnávat benzín s dieslem takto podle výkonu nejde. Benzín se obvykle ve většině případů provozuje mimo oblast maximálního výkonu, kdežto diesel se svým charakterem je na tom jinak - většinu času stráví v otáčkách, které jsou z jedné strany omezené maximálním kroutícím momentem a z druhé maximálním výkonem. Takže B5 se 66 kW bude při běžném ježdění mezi 2000-3500 podobně příjemný tahoun jako dvoulitrový benzín v Mondeu. Problém bude v krizové situa...
ale tady ani moc nejde o to, jestli těch 10 km bude po městě nebo ne. Vem si, jakou dobu strávíš v autě při jízdě 10 km. Když to nebude 10 km po D1, kterou pojedeš půl hodiny, tak to bude do 10 minut. To si opravdu někdo myslí, že na to je třeba nějaké pohodlí? Já vím, že dnešní člověk je dost zhýčkaný... ale i tak ;)

K tomu rozdílu benzin x diesel. Sice souhlas, ale pak nemá smysl tvrdit 1 osel na 10 kg, protože bysme museli začít rozlišovat značkového osla diesel a obyčejného benzin osla.

Prostě principielně a pokud to jde, tak je to dobré vodítko, ale reálně zrychlení 0-100 okolo 11 s není žádná tragedie. Koneckonců v našich podmínkách je to stále to výkonnější, co lze na silnici potkat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 22:33, RE: Pár poznámek
rohYpnol posted by:
ale tady ani moc nejde o to, jestli těch 10 km bude po městě nebo ne. Vem si, jakou dobu strávíš v autě při jízdě 10 km. Když to nebude 10 km po D1, kterou pojedeš půl hodiny, tak to bude do 10 minut. To si opravdu někdo myslí, že na to je třeba nějaké pohodlí? Já vím, že dnešní člověk je dost zhýčkaný... ale i tak ;)

K tomu rozdílu benzin x diesel. Sice souhlas, ale pak nemá smysl tvrdit 1 osel na 10 kg, protože bysme museli začít rozlišovat značkového osla diesel a obyčejného benzin osla.
...
Kůň je kůň a je jedno, jestli se doluje z benzínu nebo z nafty. Jediný rozdíl je jiná charakteristika motoru, čili jak píše Koloss, pokud to šmrdláš v nízkém výkonu, máš s nafťákem pocit, že máš dělo, protože v nízkých výkonech tomu tak je. Obvyklé hodnoty točivých momentů jsou tak 175 Nm pro benzín a 300 Nm pro naftu (obdobných obsahů/max. výkonů) v cca 2000 rpm, což značí, že tu naftový motor je schopen servírovat podstatně vyšší výkon. V podstatě naftový motor dosáhne 90% výkonu na 60% otáček a zbývajících 40% otáček je v podstatě bezcenných. Podřazením, aby se benzín dostal do otáček cca 3500 dojde k tomu, že se servírované výkony srovnají, ale zatímco točivý moment benzínu bude stále růst, tak nafty dávno nezadržitelně klesá.
Ten opojný pocit zatlačení do sedačky je totiž zrádný u nafty v tom, že netrvá celý otáčkový rozsah, jak je tomu u atmo benzínu. Tam není zátah tak razantní, ale rovnoměrný v celém otáčkovém rozsahu, a to často ještě s gradací, což je pro bezpečný manévr užitečnější než náhlý propad výkonu spojený s nutností řadit.
A otázku pohodlí si musí každý vyřešit sám i na 30 minut denně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.10.2012 23:10, RE: Pár poznámek
David V posted by:
Kůň je kůň a je jedno, jestli se doluje z benzínu nebo z nafty. Jediný rozdíl je jiná charakteristika motoru, čili jak píše Koloss, pokud to šmrdláš v nízkém výkonu, máš s nafťákem pocit, že máš dělo, protože v nízkých výkonech tomu tak je. Obvyklé hodnoty točivých momentů jsou tak 175 Nm pro benzín a 300 Nm pro naftu (obdobných obsahů/max. výkonů) v cca 2000 rpm, což značí, že tu naftový motor je schopen servírovat podstatně vyšší výkon. V podstatě naftový motor dosáhne 90% výkonu na 60% otáček...
To, že benziny mají okolo 175 Nm a diesely okolo 300 Nm je ale, jak jistě moc dobře víš, velmi zavádějící a často naprosto nepochopený údaj. Ono totiž je uveden točivý moment "na motoru", protože se udává parametr motoru. Jenže podstatné je to, co se dostane nakonec na kola...
Sám sis více méně napsal, že 1 osel na 10 kg je velmi povrchní, protože záleží na mnoho jiných aspektech. Jednou stačí i 66 kW, jindy je i 103 kW málo. Ale tohle jsem nechtěl řešit.
Mě šlo spíš o to, že dynamika okolo 11 s na 100 km/h je naprosto dostatečná i ve střední třídě. Koneckonců dnes začínají s 1.6 diesely a Ford nabídne litrový ecoboost v Mondeu...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.10.2012 00:13, RE: Pár poznámek
rohYpnol posted by:
To, že benziny mají okolo 175 Nm a diesely okolo 300 Nm je ale, jak jistě moc dobře víš, velmi zavádějící a často naprosto nepochopený údaj. Ono totiž je uveden točivý moment "na motoru", protože se udává parametr motoru. Jenže podstatné je to, co se dostane nakonec na kola...
Sám sis více méně napsal, že 1 osel na 10 kg je velmi povrchní, protože záleží na mnoho jiných aspektech. Jednou stačí i 66 kW, jindy je i 103 kW málo. Ale tohle jsem nechtěl řešit.
Mě šlo spíš o to, že dynamika okolo 11...
Ano Nm mohou být zavádějící údaj, ale pokud jim přiřadíš otáčky, což jsem udělal, máš hned aktuální výkon a tento výkon ochuzen o přenosové ztráty putuje až na kola. Zákon zachování energie ošidit nelze. Celé kouzlo tkví právě v tom, že téměř celý výkon u nafťáku používáš na první polovině otáčkového spektra. To dává pocit "vetší síly" u nafťáku, i když má relativně malý maximální výkon (zmiňované 66kW TDi), ale jak jsem psal, to výkonové "opojení" trvá krátkou dobu a u sprintu 0-100 km/h se koňový deficit projeví.
Jo downsizing se tu děje už od 30-tých let a je potřeba se s ním smířit. Taky se mi to nelíbí, ale to je tak asi vše, co proti tomu dělat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.10.2012 14:52, RE: Pár poznámek
David V posted by:
Dík za ohlas.
K dotazu: Tazatel si Mondeo vybral sám a za sebe mohu říci, že se ve větším autě lépe jezdí. Navíc v tomto případě nebude prodražení natolik drastické. Servisní náročnost je obdobná a litr spotřeba navíc odpovídá několika tisícikorunám dle konkrétní ujeté vzdálenosti, rovněž nic drastického.
Ad. zrychlení: Trochu podsouvám takovou zkušenost, že na 10 kg hmotnosti by měla být k dispozici 1 k instalovaného výkonu. Každý to může cítit jinak, ale výše napsané zaručí pohodlné cestová...
Petr-Tipcars: Tady se s Davidem zásadně shoduji. 10kg na 1koně je opravdu jakási hranice nekomplikované existence na současné silnici. Pokud nechci, o motoru prakticky nevím, pokud chci nebo potřebuji, plní to, proč v autě je a přispívá k bezpečnému provozu. Přidávám, že u nového vozu je nutno za výkon připlácet, u ojetin již příplatek není buďto žádný anebo není prakticky znát, takže o důvod více, proč si nekomplikovat život...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.10.2012 14:59, RE: Pár poznámek
David V posted by:
Ano Nm mohou být zavádějící údaj, ale pokud jim přiřadíš otáčky, což jsem udělal, máš hned aktuální výkon a tento výkon ochuzen o přenosové ztráty putuje až na kola. Zákon zachování energie ošidit nelze. Celé kouzlo tkví právě v tom, že téměř celý výkon u nafťáku používáš na první polovině otáčkového spektra. To dává pocit "vetší síly" u nafťáku, i když má relativně malý maximální výkon (zmiňované 66kW TDi), ale jak jsem psal, to výkonové "opojení" trvá krátkou dobu a u sprintu 0-100 km/h se koň...
Petr-Tipcars: Hm, představa, že za 2-4roky budu potřebovat další/jiné vozidlo se mi vůbec nezamlouvá. A downsizing mi do té představy navíc vůbec nepasuje. Karoserie kombi také ne. Takže to vidím na čtyři dveře, pravděpodobně sedan, benzínový šestiválec a rozhodující při koupi nebude primárně věk a počet km, ale stav (motoru), protože další auto si plánuji nechat ještě déle, než na kolik mám rozmyšlené to stávající (slouží 3 a bude sloužit ještě minimálně 2)...A downsizing mezitím bude bujit a páchat dál. Ale beze mne...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.10.2012 15:20, motor
nejlepší benzinový motor pro ford mondeo je naftový třílitr biturbo v Audi A6 :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.10.2012 16:19, RE: motor
SupermanXXX posted by:
nejlepší benzinový motor pro ford mondeo je naftový třílitr biturbo v Audi A6 :)
Už se těším na bi-turba v ojetinách. Benzíny přidaly turbo, tak nafty nezůstaly pozadu. Jak úsměvné
Mně by se spíše líbilo, kdyby se dělaly malé oturbené šestiválce, když už to turbo tam musí být. Taková 1.5 I6 (V6) Turbo, kde základem by byl válec z litrového 4-válce nebo 1.8 V6 Turb.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.10.2012 17:33, RE: dvoulitr
Koloss posted by:
Naprostý souhlas - výměnou M6 za Mondeo nelze téměř nic získat. Interiér Mazdy není lepší, je jiný a ne každému se líbí. Mazda je stísněnější. Co do kvality - měl jsem možnost kouknout trochu i pod středový panel a je to uděláno stejně "spotřebně" jako v Mondeu, možná že Mondeo má interiér festovnější.

A koroze - nevím jak rezne Mazda ale podle diskuzí asi poměrně dost. Mondeo má problém ve spodních hranách dveří, což by v ročníku 2004 mělo být vyřešeno nebo alespoň zlepšeno. Zbytek kastle ne...
To mi ale řekni proč je pak Mondeo na trhu tak levné oproti ostatním autům střední třídy a proč je Mazda 6 celkem jako ojetina drahá? <br>
Zřejmě se evangelium o tom, že Mondeo je stejně dobré, ne li spíš lepší než Mazda 6 nedozvěděli všichni Pěkný víkend.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.10.2012 18:45, RE: dvoulitr
Petr S posted by:
To mi ale řekni proč je pak Mondeo na trhu tak levné oproti ostatním autům střední třídy a proč je Mazda 6 celkem jako ojetina drahá? <br>
Zřejmě se evangelium o tom, že Mondeo je stejně dobré, ne li spíš lepší než Mazda 6 nedozvěděli všichni Pěkný víkend.
Jestli je nějaké auto dražší nebo levnější je dáno z velké části pověstí značky na daném trhu, nikoli reálnou kvalitou. Krásným příkladem je octavia (nebo kterákoli škodovka), která určitě není o 1/3 lepší než ostatní konkurence a přesto je za takto přemrštěnou cenu prodejná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 05.10.2012 20:39, RE: motor
David V posted by:
Už se těším na bi-turba v ojetinách. Benzíny přidaly turbo, tak nafty nezůstaly pozadu. Jak úsměvné
Mně by se spíše líbilo, kdyby se dělaly malé oturbené šestiválce, když už to turbo tam musí být. Taková 1.5 I6 (V6) Turbo, kde základem by byl válec z litrového 4-válce nebo 1.8 V6 Turb.
Hm, zajímvej nápad, nakonec tyhle přeplňované jednapětky jezdily kdysi F1 jestli se nepletu, ale nevim kolik měly válců . Davide a neni to tak, že dvě turba jsou namáhaný míň než jedno turbo? Když jsou každý pro jiný otáčky motoru.. třeba potom vydrží víc
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.