0
back
 

diskuze k tématu: Je Ford Mondeo 2.0 TDCi dobrou ojetinou?

category of topic classification: německá vozidla
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 22.11.2012 13:33, RE: To Mufik atd
tomaskrtek posted by:
Pavlik posted by:
S těmi zimními starty máš pravdu, problém jsem měl jen jednou v minulosti, když mi u 6 letého HDI klekla baterka (originál z výroby). Počítám, že letos mě to asi potká s meganem DCi, baterka je také stále origo (7 let). A náběh topení u dieselu nemusí být tragický, ta xantia má nejspíše elektrický článek topení - mělo to HDI, má to také DCi.
já to mám z první-loni i předloni mi kolegovo Mondeo 2.0 TDCi okupovalo garáž s teplovzdušným fukarem pod autem. transportera nechal rozmrznout na ulici, ten se mi tam nevejde na délku. předloni měl ještě 97´ escorta 1.8 D bez turba, ten nastartoval sice neochotně, ale vždy. loni jezdil benzínovou microu přítulkyně. jsem zvědavej na letošek


Letos zima nebude, nejsou na ní peníze.
Ne, vážně. Má-li naftový auto el. předehřev, tak nafta nezparafínuje ve filtru, ale "ohřátá" se přepadem vrací do nádrže. Takže zpravidla ten, kdo nastartuje, má vyhráno. Což se nestávalo např. u starých Tranzitů, tam se ucpal naftovej filtr klidně během cesty.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Friday 23.11.2012 13:56, RE: To Mufik....
tomaskrtek posted by:
Pavlik posted by:
S těmi zimními starty máš pravdu, problém jsem měl jen jednou v minulosti, když mi u 6 letého HDI klekla baterka (originál z výroby). Počítám, že letos mě to asi potká s meganem DCi, baterka je také stále origo (7 let). A náběh topení u dieselu nemusí být tragický, ta xantia má nejspíše elektrický článek topení - mělo to HDI, má to také DCi.
já to mám z první-loni i předloni mi kolegovo Mondeo 2.0 TDCi okupovalo garáž s teplovzdušným fukarem pod autem. transportera nechal rozmrznout na ulici, ten se mi tam nevejde na délku. předloni měl ještě 97´ escorta 1.8 D bez turba, ten nastartoval sice neochotně, ale vždy. loni jezdil benzínovou microu přítulkyně. jsem zvědavej na letošek


Jezdím se služebními nafťáky už přes deset let, nyní dokonce v horách, kolikrát bylo přes noc -25, auto tam stojí před barákem, ráno se ztuha motor protočí, ale vždy chytne. Ještě dodám, že často popojedu v mrazech dva tři kilometry a jsem v cíli. Nikdy nafta nezmrzla, nikdy se auto nerozsypalo. Dokonce jsem si taky už vyzkoušel, že jsem nenatankoval arktickou naftu, protože měli pouze normální, potom přijel do hor a trnul přes noc strachy .... a nic. Takže nestrašte.
respond
pale
number of posts16
date of registration10.11.2011
Friday 23.11.2012 17:40, Ford Mondeo ojetina
Není už lepší vsadit na jistotu a koupit něco nového,neojetého nebouraného s nestočeným tachometrem se zárukou?Doteď jse, kupoval ojetiny až jsem nakonec objednal funglovku Hyundai i30 kombi, sice v benzínu, ale po různých slevách jsem na ceně ojetého mondea. Nebo nová i40 1,7 diesel se dá koupi za cca 404 tisíc se slušnou výbavou.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 26.11.2012 15:41, RE: To Mufik....
rojack posted by:
tomaskrtek posted by:
Pavlik posted by:
S těmi zimními starty máš pravdu, problém jsem měl jen jednou v minulosti, když mi u 6 letého HDI klekla baterka (originál z výroby). Počítám, že letos mě to asi potká s meganem DCi, baterka je také stále origo (7 let). A náběh topení u dieselu nemusí být tragický, ta xantia má nejspíše elektrický článek topení - mělo to HDI, má to také DCi.
já to mám z první-loni i předloni mi kolegovo Mondeo 2.0 TDCi okupovalo garáž s teplovzdušným fukarem pod autem. transportera nechal rozmrznout na ulici, ten se mi tam nevejde na délku. předloni měl ještě 97´ escorta 1.8 D bez turba, ten nastartoval sice neochotně, ale vždy. loni jezdil benzínovou microu přítulkyně. jsem zvědavej na letošek
Jezdím se služebními nafťáky už přes deset let, nyní dokonce v horách, kolikrát bylo přes noc -25, auto tam stojí před barákem, ráno se ztuha motor protočí, ale vždy chytne. Ještě dodám, že často popojedu v mrazech dva tři kilometry a jsem v cíli. Nikdy nafta nezmrzla, nikdy se auto nerozsypalo. Dokonce jsem si taky už vyzkoušel, že jsem nenatankoval arktickou naftu, protože měli pouze normální, potom přijel do hor a trnul přes noc strachy .... a nic. Takže nestrašte.


Služební nafťák je vozidlo koupeno nové na většinou předem vymezený časový úsek, kdy je velký předpoklad, že po tuto dobu s ním nebudou problémy ani při hrubším zacházení. Jenže hrubé zacházení se na každém voze podepíše, "odčerpává" mu životnost, aniž navenek je během prvotního provozování něco patrné. Neduhy se začnou projevovat až později, tedy v době, kdy se běžnému čechovi zrodí v hlavě myšlenka, že si koupí "nové" auto, ale při pohledu na rozpočet zjistí, že bude muset slovo "nové" nahradit slovem "jiné", aby se sen mohl stát skutečností. Za nejběžnější pořizovací cenu +/- 100 tisíc (stačí prozkoumat poradnu na Tipcars) začne hledat vhodný stroj, a pokud usiluje o střední třídu, tak nejmladší exempláře mají třeba 8 let a o stavu km taktně pomlčím, ale obvykle se už začínají projevovat neduhy z minula. Např. longlife olej zalepí hydrostavy, které cvakají. Děje se tak krátkými projížďkami nebo přetahováním výměny (i nepředepsaný olej nebo viskózní třída má svůj podíl). Vůbec ten studený provoz v zimě je pro motor velká zátěž, pokud se nestihne prohřát. Klasika je obohacená nedostatečně spálená směs, kdy s nasávanou nebo na stěnách kondenzující vlhkostí (ze spalin) vznikají z dusičnanů (ze vzduchu) a síranů (z paliva) kyseliny, které napadají stěny válce. Ani kondenzující vlhkost v olejovém systému nepůsobí blahodárně. V podstatě studený běh jen na pár km v zimě je pro motor největší zátěž, ale člověk to pozná až časem. Na motoru není vidět, že vnitřní stěny válce napadá povrchová koroze, a že počínající emulze nedokáže dobře mazat některá nejexponovanější místa. To jak se kdo k autu chová, se vrátí, i když často někomu jinému. To je právě rozdíl mezi tím, že jednomu vydrží auto 1/2 mio km a druhý už po 100 tisících má vážné problémy. A naftový motor, který je masívnější a účinnější, tedy mu déle trvá prohřev, má s dnešním cost cutingem k tomu blíže. Zde se sice popisuje skoro zánovní exemplář, ale tam by už se novému majiteli mohly projevit závady, odrážející nevhodný provoz, když už auto má něco za sebou.
Vím, že tohle většinu motoristů netrápí a upřímně jim tuhle bezstarostnost závidím.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 27.11.2012 10:53, souhlas s Davidem
Davide to je hodně hezky a pravdivě napsané, ale obávám se že tohle nechce skoro slyšet, resp. ten kdo to chce slyšet už to tak nějak ví a tak nějak s tím počítá. a ti ostatní nad tím jen mávnou rukou že jsi jen další co maluje čerty na zeď.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.