0
back
 

diskuze k tématu: Je Ford Mondeo 2.0 TDCi dobrou ojetinou?

category of topic classification: německá vozidla
JARDA3
number of posts89
date of registration15.01.2010
Tuesday 20.11.2012 09:52, no
osobně bych si nechal toho pasata
respond
wimmer_day
number of posts43
date of registration29.01.2009
Tuesday 20.11.2012 10:36, Automat
Zajímalo by mne, jak je to s automatem v Mondeu, především z pohledu spolehlivosti a servisu. Z toho, co jsem našel, by do faceliftu měly být v autě klasické automatické převodovky s názvem Durashift, po faceliftu dvouspojky Powershift, je to tak? Pokud ano, která z nich je lepší volbou, děkuji.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 20.11.2012 11:54, Fo Mo IV
Chrochty v nových Mondeích jsou od PSA, takže nemají s původními Duratorquy nic moc společného. Co se týká věty, že pro tento charakter automobilu se spíše hodí naftový motor, tak s tím tedy nesouhlasím. Problémem dnes je poměrně značná váha aut v kombinaci se 4-ventilovou technikou, a tedy velmi často vysoko posazeným točivým momentem. Prázdný auto má přes 1600 kg a 2-litr atmo se s ním zapotí, pokud se trochu nebude držet pod krkem, ale existuje varianta s 5-ti válci a turbínou, která s vozidlem zásadní problém nemá. Ano, začnete operovat spotřebou. Na to já odvětím, že 2-leté auto je celkem zánovní, ale propad ceny je po 2-letech poměrně drastický, takže si pak můžu dopřát zaplatit o malinko více za palivo, zejména, pokud najezdím 10-15 tisíc za rok.
Pro charakter vozu střední třídy je vhodný tiše běžící benzínový agregát s výkonem alespoň 1hp/10kg. Chrochta tenhle deficit nadhání tím, že na 60% otáček má 90% výkonu.
respond
pipni
number of posts1
date of registration26.01.2008
Tuesday 20.11.2012 12:04, mazda
Kup si Mazdu 6 a budes spokojenej, nemci na japonce nemaj ani v premiovejch znackach.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 20.11.2012 12:34, RE: mazda
pipni posted by:
Kup si Mazdu 6 a budes spokojenej, nemci na japonce nemaj ani v premiovejch znackach.


Tchán měl Mazdu 6, koupenu jako předváděcí. Řešil rezavé lemy, stávkující alternátor a zasekávající se ruční brzdu (zatuhlé třmeny). Nevidím nějakou vyšší kvalitu než u ostatní konkurence.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 20.11.2012 12:58, RE: no
JARDA3 posted by:
osobně bych si nechal toho pasata


A to jako proč? Už v dotazu je napsané, že se ho rád zbaví. Sice mohl specifikovat proč, ale asi důvody má a je docela možné, že v Mondeu se s nimi nepotká.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 20.11.2012 13:04, RE: Fo Mo IV
David V posted by:
Problémem dnes je poměrně značná váha aut v kombinaci se 4-ventilovou technikou, a tedy velmi často vysoko posazeným točivým momentem. Prázdný auto má přes 1600 kg a 2-litr atmo se s ním zapotí, pokud se trochu nebude držet pod krkem, ale existuje varianta s 5-ti válci a turbínou, která s vozidlem zásadní problém nemá. Ano, začnete operovat spotřebou.


Jo, na tu váhu Mk4 i ten benzínový dvoulitr není co býval v Mk3. Jenže je otázkou, co znamená si "trochu připlatit na benál" při použití 2.5T (původem od Volva). Při pohledu na spritmonitor.de je docela jasné, že to nebude litr nahoru, ale dva, tři, možná i více. Promýšlím různé varianty svého příštího auta a tohle je na mě už poměrně dost velká spotřeba. Asi spíš počkám, jak klesnou ceny nových 1.6 SCTi, těch 160 koní se slušným průběhem krouťáku se mi zamlouvá a spotřeba vypadá víc než dobře.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 20.11.2012 13:20, RE: Fo Mo IV
Koloss posted by:
David V posted by:
Problémem dnes je poměrně značná váha aut v kombinaci se 4-ventilovou technikou, a tedy velmi často vysoko posazeným točivým momentem. Prázdný auto má přes 1600 kg a 2-litr atmo se s ním zapotí, pokud se trochu nebude držet pod krkem, ale existuje varianta s 5-ti válci a turbínou, která s vozidlem zásadní problém nemá. Ano, začnete operovat spotřebou.
Jo, na tu váhu Mk4 i ten benzínový dvoulitr není co býval v Mk3. Jenže je otázkou, co znamená si "trochu připlatit na benál" při použití 2.5T (původem od Volva). Při pohledu na spritmonitor.de je docela jasné, že to nebude litr nahoru, ale dva, tři, možná i více. Promýšlím různé varianty svého příštího auta a tohle je na mě už poměrně dost velká spotřeba. Asi spíš počkám, jak klesnou ceny nových 1.6 SCTi, těch 160 koní se slušným průběhem krouťáku se mi zamlouvá a spotřeba vypadá víc než dobře.


Spritmonitor má jistě přínos v nástinu informací o spotřebě. ALE střední hodnota spotřeby pro Mondeo v rozsahu 120-130 kW při 40 tkm nájezdu (zhruba odpovídá mému stavu) je na hodnotě 9,8 ltr/100, avšak já naměřil na svém autě 8,9 ltr/100. Pokud zvednu rozptyl požadovaných výkonů na rozmezí 150-180 kW, kam spadnou jak ST-čka tak nový 2,5 T, dostávám střední hodnotu 10,6 ltr/100, z čehož prostou extrapolací mohu dovodit, že bych se teoreticky mohl pod 10 vejít. A 10 není taková darda, abych těch 220 koní během 10tkm/rok na spotřebě nepřežil
A pokud TDCi-čka s 104 kW jezdí za 7, tak 160 kW benzín za 10 je prostě paráda. Jo, není to na hopsání po městě, ale na to není žádný Mondeo, ani s tím chrochtem.
Trochu si připlatit by v mém pojetí znamenalo 10%, a to není moc. V celkových nákladech to bude prakticky zanedbatelný nárůst. Tím zanedbatelnější, čím bude pořizovací cena auta vyšší. Třeba u auta za 300 tisíc bych litr spotřeby neřešil vůbec (4000/rok navíc vs. propad ceny min 30000).
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 20.11.2012 13:53, RE: Fo Mo IV
David V posted by:


Davide, jako poměrně často se na věci díváš jen svým pohledem. Třeba pro mě je navíc litr ve spotřebě už docela poznat (o dvou a více bych ani neuvažoval), ale mám proti tobě cca 3 násobný nájezd. Již ten rozdíl jednoho litru mi "zaplatí", při mém proběhu, kompletní pojistku. O hlučnosti dieselu by se dalo polemizovat, svezl jsem se ve faceliftovaném Galaxy a musím přiznat, že odhlučnění bylo na velmi dobré úrovni (benzín bych z tohoto důvodu určitě nepotřeboval). To co píšeš platí tak v nějvyšší třídě, kde se hraje na luxus a s ním související pocity, ale střední třída je pořád "běžné spotřební" zboží.
PS: porovnání výkonu je moc pěkné na papíře. Problém je, že diesel se 103kw jede pocitově stejně jako benzín se 150kw, protože ten výkon se z něj nemusí "dolovat" otáčkami. A když benzín vytočím aby měl výkon a jel lépe než diesel, zaplatím za to vírem nádrži.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 20.11.2012 14:37, RE: Fo Mo IV
Pavlik posted by:
David V posted by:
Davide, jako poměrně často se na věci díváš jen svým pohledem. Třeba pro mě je navíc litr ve spotřebě už docela poznat (o dvou a více bych ani neuvažoval), ale mám proti tobě cca 3 násobný nájezd. Již ten rozdíl jednoho litru mi "zaplatí", při mém proběhu, kompletní pojistku. O hlučnosti dieselu by se dalo polemizovat, svezl jsem se ve faceliftovaném Galaxy a musím přiznat, že odhlučnění bylo na velmi dobré úrovni (benzín bych z tohoto důvodu určitě nepotřeboval). To co píšeš platí tak v nějvyšší třídě, kde se hraje na luxus a s ním související pocity, ale střední třída je pořád "běžné spotřební" zboží. PS: porovnání výkonu je moc pěkné na papíře. Problém je, že diesel se 103kw jede pocitově stejně jako benzín se 150kw, protože ten výkon se z něj nemusí "dolovat" otáčkami. A když benzín vytočím aby měl výkon a jel lépe než diesel, zaplatím za to vírem nádrži.



Všude poukazuji na to, že se bavíme o relativně malých nájezdech a vždy nejvíc hulákají ti, co najezdí ročně nejvíce. ANO, tam to má smysl, a to zejména, pokud kupuješ nová auta. Takže prosím, pokud tazatel zvažuje motorizaci pro roční nájezd 30 tisíc, nechť si koupí ojetou naftu a zde se mu pravděpodobně může vyplatit. Pokud najede polovinu nebo 1/3, tak prostě nemá smysl lpět na každém ušetřeném litru paliva, protože i když je zde chrocht zatím chválen, neznamená to, že ho nepotká minimálně dvouhmoťák nebo EGR.
Ano v těch nízkých otáčkách to skutečně pojede stejně, ale v době, kdy s chrochtem musíš řadit, bude turbobenzín ještě dlooouhé vteřiny vydatně táhnout. A vír v nádrži? Krátkodobě prosím, ale posuzujeme v kalkulacích dlouhodobé spotřeby. On ten černý dým z výfuku nafťáků asi znamená, že se se sešlápnutím plynu omezila dodávka. Možná ano, ale spíše dodávka vzduchu.
A chceš mi říct, že pokud by jsi se nemusel starat o náklady, tak raději sáhneš po naftě než po benzínu, tedy raději zvolíš 2,0 TDCi než 2,5 T?
Na závěr ještě podotýkám, že se domnívám, že zastupuji poměrně početnou skupinu motoristů, kteří kupují ojeté auto, se kterým najezdí 10-15 tkm/rok a nafta tedy víceméně pozbývá smysl, tedy kvůli zásadní úspoře na palivu.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 20.11.2012 14:47, RE: Fo Mo IV
Všude poukazuji na to, že se bavíme o relativně malých nájezdech a vždy nejvíc hulákají ti, co najezdí ročně nejvíce. ANO, tam to má smysl, a to zejména, pokud kupuješ nová auta. Takže prosím, pokud tazatel zvažuje motorizaci pro roční nájezd 30 tisíc, nechť si koupí ojetou naftu a zde se mu pravděpodobně může vyplatit. Pokud najede polovinu nebo 1/3, tak prostě nemá smysl lpět na každém ušetřeném litru paliva, protože i když je zde chrocht zatím chválen, neznamená to, že ho nepotká minimálně dvouhmoťák nebo EGR. Ano v těch nízkých otáčkách to skutečně pojede stejně, ale v době, kdy s chrochtem musíš řadit, bude turbobenzín ještě dlooouhé vteřiny vydatně táhnout. A vír v nádrži? Krátkodobě prosím, ale posuzujeme v kalkulacích dlouhodobé spotřeby. On ten černý dým z výfuku nafťáků asi znamená, že se se sešlápnutím plynu omezila dodávka. Možná ano, ale spíše dodávka vzduchu. A chceš mi říct, že pokud by jsi se nemusel starat o náklady, tak raději sáhneš po naftě než po benzínu, tedy raději zvolíš 2,0 TDCi než 2,5 T?

Když se nebudu muset starat o náklady (což mne asi bohužel nikdy nepotká ), klidně si koupím benzín, ale určitě ne maloobjemové turbo . Ale vážně - sám nevím, mám zkušenost s benzínem i naftou a pro můj typ provozu (tedy cca 1/2 dálnice, 1/4 první třída a 1/4 město) se mi jeví diesel jako vhodnější.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 20.11.2012 15:08, RE: Fo Mo IV
Pavlik posted by:
Když se nebudu muset starat o náklady (což mne asi bohužel nikdy nepotká ), klidně si koupím benzín, ale určitě ne maloobjemové turbo . Ale vážně - sám nevím, mám zkušenost s benzínem i naftou a pro můj typ provozu (tedy cca 1/2 dálnice, 1/4 první třída a 1/4 město) se mi jeví diesel jako vhodnější.



Já maloobjemové turbo nikomu nedoporučuji.
Složení tras není tak významné, jako nájezd. Pokud budeš jezdit 75% přes město a motor pořád poběží, tak se dá i s chrochtem (akorát mu dnes musíš umožnit vypálit filtr částic). Mám obdobné složení jen mám dálnici prohozenou s 1. třídou, a protože kupuji ojetinu a málo najezdím, jeví se mi benzín jako vhodnější. A že má větší obsah, než je obvyklé je dáno trochu fandovstvím a trochu pohodlností nemuset plánovat předjetí kamionu nebo autobusu.
Naše volby jsou dány jinými potřebami a tazatel nekupuje nové a ojetá nafta pro mě představuje větší riziko. Švagr koupil letos tohle Mondeo s chtochtem, tak jsem zvědav na jeho zimní provoz. Jde o 3 roky staré auto se 150 tkm, takže bylo docela vytížené. Teď má tradiční víkendový nájezd jako já. Uvidíme, co MĚŘO, DPF a palivový filtr až udeří mrazy. Je to první nafta v rodině, takže je vlastně takový pionýr.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Tuesday 20.11.2012 15:56, RE: Fo Mo IV
David V posted by:
. ALE střední hodnota spotřeby pro Mondeo v rozsahu 120-130 kW při 40 tkm nájezdu (zhruba odpovídá mému stavu) je na hodnotě 9,8 ltr/100, avšak já naměřil na svém autě 8,9 ltr/100. Pokud zvednu rozptyl požadovaných výkonů na rozmezí 150-180 kW, kam spadnou jak ST-čka tak nový 2,5 T, dostávám střední hodnotu 10,6 ltr/100, z čehož prostou extrapolací mohu dovodit, že bych se teoreticky mohl pod 10 vejít.


Pokud se bavím o konkrétním motoru 2.5T, mně to vybralo 26 aut se spotřebou min 9,07, max 12,94 a průměr je 10,28. Největší zastoupení je mezi 9,4 a 12. Nicméně když vezmu tvůj 2.5 V6 , tak průměr je velmi podobný - 10,15, rozpětí je mnohem větší - od 7,88 do 14,44 a nejvíc jich je mezi 9,2 a 11,5, takže to není významný rozdíl. Teoreticky bys s tímhle autem mohl jezdit s podobnou spotřebou jako máš teď.

Pro mě je je jasný favorit ten 1.6 SCTi - průměr 8,21 rozpětí mezi 7,06 a 9,26 a největší výskyt mezi 7,9 a 8,4. Tyhle čísla se mi líbí. Dvoulitrový Ecoboost vychází hůř než ten 2.5T - průměr 10,9, ale je tam málo vozů.

A 1.6 SCTi nelze považovat za malý turbomotor, na ustálenou jízdu ta 1.6 stačí i bez turba a turbo se uplatní při akceleraci, nemusí běžet pořád, jako třeba u 1.2 TSI v Oktávce.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 20.11.2012 16:14, RE: Fo Mo IV
David V posted by:
Pavlik posted by:
Když se nebudu muset starat o náklady (což mne asi bohužel nikdy nepotká ), klidně si koupím benzín, ale určitě ne maloobjemové turbo . Ale vážně - sám nevím, mám zkušenost s benzínem i naftou a pro můj typ provozu (tedy cca 1/2 dálnice, 1/4 první třída a 1/4 město) se mi jeví diesel jako vhodnější.
Já maloobjemové turbo nikomu nedoporučuji. Složení tras není tak významné, jako nájezd. Pokud budeš jezdit 75% přes město a motor pořád poběží, tak se dá i s chrochtem (akorát mu dnes musíš umožnit vypálit filtr částic). Mám obdobné složení jen mám dálnici prohozenou s 1. třídou, a protože kupuji ojetinu a málo najezdím, jeví se mi benzín jako vhodnější. A že má větší obsah, než je obvyklé je dáno trochu fandovstvím a trochu pohodlností nemuset plánovat předjetí kamionu nebo autobusu. Naše volby jsou dány jinými potřebami a tazatel nekupuje nové a ojetá nafta pro mě představuje větší riziko. Švagr koupil letos tohle Mondeo s chtochtem, tak jsem zvědav na jeho zimní provoz. Jde o 3 roky staré auto se 150 tkm, takže bylo docela vytížené. Teď má tradiční víkendový nájezd jako já. Uvidíme, co MĚŘO, DPF a palivový filtr až udeří mrazy. Je to první nafta v rodině, takže je vlastně takový pionýr.


MĚŘO není problém, tedy pokud pokud vyjezdí nádrž alespoň jednou za 2 max 3 měsíce, navíc podle testů nejlépe maže a tak chrání vstřiky před zadřením. DPF také není problematický, s výjimkou čistě městského využití nebo krátkých tras. A palivový filtr je spotřebák, musí se dodržet interval výměny a potom také není problém. Jediná dražší položka je dvouhmota a ta při nájezdu 50 tisíc za rok bude ještě v pořádku - dálniční provoz jí neškodí.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 20.11.2012 16:40, RE: Fo Mo IV
Pavlik posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
Když se nebudu muset starat o náklady (což mne asi bohužel nikdy nepotká ), klidně si koupím benzín, ale určitě ne maloobjemové turbo . Ale vážně - sám nevím, mám zkušenost s benzínem i naftou a pro můj typ provozu (tedy cca 1/2 dálnice, 1/4 první třída a 1/4 město) se mi jeví diesel jako vhodnější.
Já maloobjemové turbo nikomu nedoporučuji. Složení tras není tak významné, jako nájezd. Pokud budeš jezdit 75% přes město a motor pořád poběží, tak se dá i s chrochtem (akorát mu dnes musíš umožnit vypálit filtr částic). Mám obdobné složení jen mám dálnici prohozenou s 1. třídou, a protože kupuji ojetinu a málo najezdím, jeví se mi benzín jako vhodnější. A že má větší obsah, než je obvyklé je dáno trochu fandovstvím a trochu pohodlností nemuset plánovat předjetí kamionu nebo autobusu. Naše volby jsou dány jinými potřebami a tazatel nekupuje nové a ojetá nafta pro mě představuje větší riziko. Švagr koupil letos tohle Mondeo s chtochtem, tak jsem zvědav na jeho zimní provoz. Jde o 3 roky staré auto se 150 tkm, takže bylo docela vytížené. Teď má tradiční víkendový nájezd jako já. Uvidíme, co MĚŘO, DPF a palivový filtr až udeří mrazy. Je to první nafta v rodině, takže je vlastně takový pionýr.
MĚŘO není problém, tedy pokud pokud vyjezdí nádrž alespoň jednou za 2 max 3 měsíce, navíc podle testů nejlépe maže a tak chrání vstřiky před zadřením. DPF také není problematický, s výjimkou čistě městského využití nebo krátkých tras. A palivový filtr je spotřebák, musí se dodržet interval výměny a potom také není problém. Jediná dražší položka je dvouhmota a ta při nájezdu 50 tisíc za rok bude ještě v pořádku - dálniční provoz jí neškodí.


Čtu poprvé, že by MĚŘO nebylo problém nebo naopak, že by na palivovou soustavu mělo blahodárný vliv. Jinak DPF jsem nemyslel, jako úplný problém, ale jako omezení, že se musí řidič zabývat tím, že tam je, a že si vzpomene, že potřebuje regenrovat. Filtr je spotřebák, na kterém se občas za mrazů zachytí vyloučený parafín a auto nenastartuje- takhle jsem to myslel. Navíc se doporučuje konkrétně u starších Mondeí (zde nevím) jej měnit častěji, než je plánovaný interval. Ony ty intervaly jsou dělány na jinou než českou naftu.
Ale ne, nechci se o tomto bavit. Touhu po naftě chápu, jako řešení snížení přepravních nákladů za cenu drobných ústrků v provozu. A u ojetiny na víkendový provoz v tom nevidím smysl.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 20.11.2012 20:22, RE: Fo Mo IV
Čtu poprvé, že by MĚŘO nebylo problém nebo naopak, že by na palivovou soustavu mělo blahodárný vliv. Jinak DPF jsem nemyslel, jako úplný problém, ale jako omezení, že se musí řidič zabývat tím, že tam je, a že si vzpomene, že potřebuje regenrovat. Filtr je spotřebák, na kterém se občas za mrazů zachytí vyloučený parafín a auto nenastartuje- takhle jsem to myslel. Navíc se doporučuje konkrétně u starších Mondeí (zde nevím) jej měnit častěji, než je plánovaný interval. Ony ty intervaly jsou dělány na jinou než českou naftu. Ale ne, nechci se o tomto bavit. Touhu po naftě chápu, jako řešení snížení přepravních nákladů za cenu drobných ústrků v provozu. A u ojetiny na víkendový provoz v tom nevidím smysl.

MĚŘO má jediné pozitivum, a to je právě vysoká mazací schopnost která chrání vstřiky i čerpadlo před opotřebením. Je dokonce podstatně lepší než aditiva na zvýšení mazivosti nafty. Jinak samozřejmě dělá problémy při delším skladování - proto se nevyhýbám čerpačkám u supermarketů, naftu mají stejnou jako ostatní, ale jako "bonus" u nich nafta díky velkému prodeji dlouho neleží. O DPF vůbec nevíš, pokud nejezdíš pouze město nebo pouze krátké trasy. Hlášení palubního PC o potřebě regenerace filtru jsem si přečetl v uživatelském manuálu, ale reálně jsem ho za těch 200 tisíc km neviděl a při provozu jsem nic nezaznamenal. Filtr paliva někdo doporučuje měnit častěji, sám nevím - česká nafta je horší kvůli ruské ropě (ze které se vyrábí) s vysokým obsahem síry, ale to nemá na filtrovatelnost žádný vliv, bordel to dělá až při hoření. Ze zvědavosti jsem první dva vyhozené filtry z megana rozřízl a žádný velký bordel jsem v nich nenašel (filtrovatelnost 4 mikrony, interval výměny 40 tisíc km), ale pravda netankuji u podezřelých no name and JZD čerpaček.
Jinak s tebou souhlasím, že diesel na víkendové ježdění nemá valný smysl. U toho mondea snad - diesel je levnější při nákupu ojetiny a je mnohem větší výběr aut, ale ekonomický smysl to při malém nájezdu nemá.
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Wednesday 21.11.2012 17:48, Nafta a zima
Chlapi nevim kde porad berete vety tupu: naftak, at pocka do zimy a bude litovat....ja nevim, mame v rodine jak benzinove auta tak i naftove a v zivote jsme nemeli jediny problem. Meli jsme toledo TDI 1. generace, Citroen Xantia 1.9 TD, Mondeo 1.8 TD, mondeo 2.0 TDCI a ted mondeo 2.2 TDCI, filtry menim vzdy dle servisniho intervalu (to ale musite i u benzinaku. Nebo byste alespon meli) Nikdy se mi nestalo ze bych nenastartoval. Pred 3 lety kdyz i u nas v Praze uhodili minus 20 a jezdil jsem v 5 rano do prace tak mi mondeo 1.8TD nastartovalo. Ano, hned po startu chciplo a na podruhe uz nastartovalo a udrzelo neutral, ale byt to archaicky motor, mel najeto 340 tis km a starsi 15 let. Ani nahorach kdyz bylo kolem minus 15 - 20 tak jsem nemel problem nastartovat rano. Nafta byla v aute vzdy klasicka, zadna arkticka. A to tam nebyla ani premiova 60cetanova nafta, ale klasika od Shell nebo OMW nebo klidne i Ono. Obycejna zimni nafta bez aditiv. Jedine co je spatne u nafty je nabeh topeni. Ale treba Xantia 1.9 TD nevim jak to dela ale topi mnohem drive nez benzinova auta ktera mame v rodine.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 21.11.2012 18:26, RE: Nafta a zima
mufik.martin posted by:
Chlapi nevim kde porad berete vety tupu: naftak, at pocka do zimy a bude litovat....ja nevim, mame v rodine jak benzinove auta tak i naftove a v zivote jsme nemeli jediny problem. Meli jsme toledo TDI 1. generace, Citroen Xantia 1.9 TD, Mondeo 1.8 TD, mondeo 2.0 TDCI a ted mondeo 2.2 TDCI, filtry menim vzdy dle servisniho intervalu (to ale musite i u benzinaku. Nebo byste alespon meli) Nikdy se mi nestalo ze bych nenastartoval. Pred 3 lety kdyz i u nas v Praze uhodili minus 20 a jezdil jsem v 5 rano do prace tak mi mondeo 1.8TD nastartovalo. Ano, hned po startu chciplo a na podruhe uz nastartovalo a udrzelo neutral, ale byt to archaicky motor, mel najeto 340 tis km a starsi 15 let. Ani nahorach kdyz bylo kolem minus 15 - 20 tak jsem nemel problem nastartovat rano. Nafta byla v aute vzdy klasicka, zadna arkticka. A to tam nebyla ani premiova 60cetanova nafta, ale klasika od Shell nebo OMW nebo klidne i Ono. Obycejna zimni nafta bez aditiv. Jedine co je spatne u nafty je nabeh topeni. Ale treba Xantia 1.9 TD nevim jak to dela ale topi mnohem drive nez benzinova auta ktera mame v rodine.


To máš těžký, nám v rodině zase nikomu neukradli auto a nic to neznamená do budoucna.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 21.11.2012 19:44, To Mufik
S těmi zimními starty máš pravdu, problém jsem měl jen jednou v minulosti, když mi u 6 letého HDI klekla baterka (originál z výroby). Počítám, že letos mě to asi potká s meganem DCi, baterka je také stále origo (7 let). A náběh topení u dieselu nemusí být tragický, ta xantia má nejspíše elektrický článek topení - mělo to HDI, má to také DCi.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 21.11.2012 19:52, RE: To Mufik....
Pavlik posted by:
S těmi zimními starty máš pravdu, problém jsem měl jen jednou v minulosti, když mi u 6 letého HDI klekla baterka (originál z výroby). Počítám, že letos mě to asi potká s meganem DCi, baterka je také stále origo (7 let). A náběh topení u dieselu nemusí být tragický, ta xantia má nejspíše elektrický článek topení - mělo to HDI, má to také DCi.


já to mám z první-loni i předloni mi kolegovo Mondeo 2.0 TDCi okupovalo garáž s teplovzdušným fukarem pod autem. transportera nechal rozmrznout na ulici, ten se mi tam nevejde na délku. předloni měl ještě 97´ escorta 1.8 D bez turba, ten nastartoval sice neochotně, ale vždy. loni jezdil benzínovou microu přítulkyně. jsem zvědavej na letošek
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.