0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo ST220 a první dojmy majitele

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 08:15, lozisko za babku
pokus se bude jednat o vymenu zadniho loziska, tak je opravdu za babku - je komplet s nabojem za cca 6.500,- + prace (-:
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 09:05, Olej
O oleji se píše všude, takže hlídat, hlídat, hlídat. Pokud je motor v pořádku, tak jiné problémy s ním údajně nebývají.
Jinak ta spotřeba se mi zdá reálná. Mám v autě menšího bratra (2.5 V6) a ty spotřeby mám řekněme úměrně nižší. Na uštěpačné dotazy o spotřebě ji udávám v hodnotách na koně a 100 km nebo na válec a 100 km. Pak se málokdo s běžným 4-válcem může pochlubit lepšími hodnotami
Tak přeji hodně štěstí a schvaluji volbu výkonného motoru ke karosářské variantě kombi, a to zejména u poměrně těžkého a celkem dlouze zpřevodovaného Mondea.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 11:32, RE: lozisko za babku
jaykay posted by:
pokus se bude jednat o vymenu zadniho loziska, tak je opravdu za babku - je komplet s nabojem za cca 6.500,- + prace (-:
přesně tak, výměna 4 ložisek na autech tohoto typu je naprosto běžně 20tis kč i s prací a to nemám na mysli v autorizáku.
Na zadku se to myslím ani zvlášť měnit nedá,ale jen komplet s nábojem, předek jde zvlášť, tam je to za lidových cca 2500-3000kč. No skoro za babku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 11:35, RE: Olej
David V posted by:
O oleji se píše všude, takže hlídat, hlídat, hlídat. Pokud je motor v pořádku, tak jiné problémy s ním údajně nebývají.
Jinak ta spotřeba se mi zdá reálná. Mám v autě menšího bratra (2.5 V6) a ty spotřeby mám řekněme úměrně nižší. Na uštěpačné dotazy o spotřebě ji udávám v hodnotách na koně a 100 km nebo na válec a 100 km. Pak se málokdo s běžným 4-válcem může pochlubit lepšími hodnotami
Tak přeji hodně štěstí a schvaluji volbu výkonného motoru ke karosářské variantě kombi, a to zejména u p...
kolega má typicky modré ST kombi a olej opravdu hlídá jak oko v hlavě, aby taky ne,žere mu to 2litry na 10tkm a výměna 20tkm je fakt dlouhá, 15tis ideál, 10tis pro milovníky aut :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 12:40, RE: lozisko za babku
Tomi posted by:
přesně tak, výměna 4 ložisek na autech tohoto typu je naprosto běžně 20tis kč i s prací a to nemám na mysli v autorizáku.
Na zadku se to myslím ani zvlášť měnit nedá,ale jen komplet s nábojem, předek jde zvlášť, tam je to za lidových cca 2500-3000kč. No skoro za babku.
No nechci vám kazit vaše super ceny super prodejců, ale cena předního ložiska na toto auto se pohybuje od cca 700Kč za no name a např. 1100Kč za FAG, 1600Kč za SKF a zadní náboj no name 1800Kč, FAG 2600Kč, SKF 2900Kč. Já jsem teď měnil přední na combi 2001 2,5 V6, dával jsem FAG za 1012Kč, výměna řešena svépomocí + flaška myslivce za přelisování.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 13:15, RE: lozisko za babku
Michy007 posted by:
No nechci vám kazit vaše super ceny super prodejců, ale cena předního ložiska na toto auto se pohybuje od cca 700Kč za no name a např. 1100Kč za FAG, 1600Kč za SKF a zadní náboj no name 1800Kč, FAG 2600Kč, SKF 2900Kč. Já jsem teď měnil přední na combi 2001 2,5 V6, dával jsem FAG za 1012Kč, výměna řešena svépomocí + flaška myslivce za přelisování.
Přesně tak, už jsem se chěl ozvat. To zadní je celé s nábojem, takže je dražší, ale cena je podle výrobce 3000 - 3500, 6500 za originál u Forda, který má stejné ložisko SKF jako ten neoriginál. Jenže díky tomu, že je ten náboj s ložiskem komplet, je zase snadno vyměnitelné, zvládne to i amatér. Přední ložiska se dají vyměnit samostatně, ale je to za tepla lisované do těhlice, takže jestli je někdo lempl nebo jen líný, tak to mění celé a pak se to prodraží. Samostatné ložisko stojí opravdu 700-1000, výměna je poměrně pracnější, ale zvládne to každý šikovný garážník. Největší práce je dostat ven to staré ložisko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 13:20, RE: lozisko za babku
Michy007 posted by:
No nechci vám kazit vaše super ceny super prodejců, ale cena předního ložiska na toto auto se pohybuje od cca 700Kč za no name a např. 1100Kč za FAG, 1600Kč za SKF a zadní náboj no name 1800Kč, FAG 2600Kč, SKF 2900Kč. Já jsem teď měnil přední na combi 2001 2,5 V6, dával jsem FAG za 1012Kč, výměna řešena svépomocí + flaška myslivce za přelisování.
ten předek je fakt levnější, teď jsem na to mrkl, zadek jsem tak levně už nenašel, michy007 napiš mi prosím na tsmart@seznam.cz
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 13:23, RE: lozisko za babku
Koloss posted by:
Přesně tak, už jsem se chěl ozvat. To zadní je celé s nábojem, takže je dražší, ale cena je podle výrobce 3000 - 3500, 6500 za originál u Forda, který má stejné ložisko SKF jako ten neoriginál. Jenže díky tomu, že je ten náboj s ložiskem komplet, je zase snadno vyměnitelné, zvládne to i amatér. Přední ložiska se dají vyměnit samostatně, ale je to za tepla lisované do těhlice, takže jestli je někdo lempl nebo jen líný, tak to mění celé a pak se to prodraží. Samostatné ložisko stojí opravdu 700-10...
Vždycky je lepší si počkat na tu správnou reakci od správných lidí, kteří auto mají a problematiku znají
Podstatné je vědět, kteří to jsou.
Tímto Vás oba zdravím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 13:25, RE: Olej
David V posted by:
O oleji se píše všude, takže hlídat, hlídat, hlídat. Pokud je motor v pořádku, tak jiné problémy s ním údajně nebývají.
Jinak ta spotřeba se mi zdá reálná. Mám v autě menšího bratra (2.5 V6) a ty spotřeby mám řekněme úměrně nižší. Na uštěpačné dotazy o spotřebě ji udávám v hodnotách na koně a 100 km nebo na válec a 100 km. Pak se málokdo s běžným 4-válcem může pochlubit lepšími hodnotami
Tak přeji hodně štěstí a schvaluji volbu výkonného motoru ke karosářské variantě kombi, a to zejména u p...
A co spotřeba oleje u 2.5 V6? Je na tom lépe než ST 220? Jinak mě překvapuje, že výrobce udává u ST220 menší spotřebu ve městě než u 2.5 V6 i 3.0 V6 200 koní (14,6 proti 15,1 a 15,3). ST220 má zase vyšší udávanou spotřebu mimo město (8,2 proti 7,7). Jsou to ale už všechno verze se šestikvaltem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 13:29, Koroze
Protože se jedná o verzi před faceliftem, jsou pořád ohroženy ty spodní hrany dveří. Ford tam použil špatné zatmelení a protose tam drží voda, která se dovnitř dveří dostane podél skla. Jestli jsou zatím dveře OK, rozhodně doporučuju jejich vystříkání něčím, co vodu odpuzuje, aby ještě dlouho vydržely.

Jinak je to auto mé krevní skupiny, uvažuju, že až doslouží dvoulitr, tak si koupím tohle se šestikvaltem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 13:35, RE: lozisko za babku
Tomi posted by:
ten předek je fakt levnější, teď jsem na to mrkl, zadek jsem tak levně už nenašel, michy007 napiš mi prosím na tsmart@seznam.cz
Ten zadek podle Michyho mi přišel taky moc levný, mně sehnal můj servisák SKF za ty 3500, což byla cena pro servis a ne pro normálního člověka. A nespolehlivé dodavatele raději nebrat, protože člověk neví, jak se s ložiskem zacházelo. Servisák mi říkal, že na jednom balení ložisek bylo napsané, že pokud vám ložisko spadne na zem, tak ho do auta už nemontujte. Je to trochu přeháňka, ale přece jen na tom něco bude. Je to podobná poučka, jako bylo na balení rozvodů - nevyměníte-li kladky, nevyměňujte ani rozvody.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 13:42, Brzdy
A ještě musím připsat, co už jsem zmiňoval vícekrát. Brzdy jsou na Mondeu dvoustupňové. Tedy při normálním brždění brzdí tak normálně, aby se to dalo dobře dávkovat. Ale jak přijde na nouzové brždění, kdy člověk na pedál dupne, tak se zahryznou dost dobře a nepřipoutaný člověk by si mohl rozbít hubu o palubku. Čerstvý majitel toto ještě patrně neokusil, doporučuji vyzkoušet na volné cestě po upozornění osádky. Jinak i ST220 má standardní brzdy, jaké má i nejslabší 1.8.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 13:56, RE: Olej
Koloss posted by:
A co spotřeba oleje u 2.5 V6? Je na tom lépe než ST 220? Jinak mě překvapuje, že výrobce udává u ST220 menší spotřebu ve městě než u 2.5 V6 i 3.0 V6 200 koní (14,6 proti 15,1 a 15,3). ST220 má zase vyšší udávanou spotřebu mimo město (8,2 proti 7,7). Jsou to ale už všechno verze se šestikvaltem.
No, že bych chrochtal blahem, to říct nemůžu, do staré Vectry jsem nedoléval, ale tady musím. Je to tak 1,5 ltr/10000 km (dolitého oleje tak, aby hladina na měrce byla na stejném místě).
Rozsah rysek je jen cca 1/2 litru, takže se musí častěji do motoru. Trošku ho omlouvá 6 válců a 24 ventilů, kde je přece jen o 50% více "děr" než u běžných 4-válců. Ale nesu to těžce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 14:02, RE: Brzdy
Koloss posted by:
A ještě musím připsat, co už jsem zmiňoval vícekrát. Brzdy jsou na Mondeu dvoustupňové. Tedy při normálním brždění brzdí tak normálně, aby se to dalo dobře dávkovat. Ale jak přijde na nouzové brždění, kdy člověk na pedál dupne, tak se zahryznou dost dobře a nepřipoutaný člověk by si mohl rozbít hubu o palubku. Čerstvý majitel toto ještě patrně neokusil, doporučuji vyzkoušet na volné cestě po upozornění osádky. Jinak i ST220 má standardní brzdy, jaké má i nejslabší 1.8.
To jsem taky zjišťoval. To co popisuješ je brzdový asistent (BAS), který vyhodnocuje podle rychlosti sešlápnutí brzdového pedálu nutnost nouzového brzdění a sám si "přitlačí". Nevím, jetli se tím Mondea vybavovala standardně. Já ho mám, ST220 určitě taky, ještě se zeptám otce, který má sociální 1.8. Nicméně, když BAS zareaguje, tak je to doopravdy hodně intenzivní zpomalení a většinou se spíše leknu té razance, se kterou to brzdí.
Jinak ze začátku se mi zdál taky pedál houbovitý, ale po výměně zadních brzd a neustálém používání ručky je pedál tvrdý akorát a bobře se s ním dávkuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 16:07, Zimní období
A ještě musím potvrdit jednu drobnou bolístku, kterou jsem našel, že existuje. V teplotách blízko bodu mrazu a zejména pod ním, mi stávkuje centrál. Odemknout auto šlo zatím na dálku vždycky, ale zamykání na dálku zlobí. Jednu chvíli už to bylo i tak, že jsem musel zamknout klíčem a ještě dálkou, aby se auto zamčelo. Našel jsem, že je to v podstatě znečištěním zámků, tak jsem je různě škvírama promazal (WD+olej ve spreji) a situace se hodně výrazně zlepšila. Stejně tak mě v chladu zlobila klapka směšování teplého a studeného vzduchu, kdy auto topilo jak blbý a nešlo teplotu srazit ani přepnutím na LO. Taky jsem je preventivně postříkal všechny a teď při teplotách nad nulou se chovají mravně. Za měsíc budu měnit olej, tak to všechno ještě promažu a zkontroluju.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 16:10, Každý máme své osobní zkušenosti
V úvodu autor článku vychvaluje v obecné rovině vozy ze Švýcarska. Ale já to vidím tak, že to není až tak "zaručené pravidlo", sám jsem synovi koupil (ze švýcar) 5 letou Corsu, málo jetou, po ženský, ale horší auťák, kde odchází kde co, jsme neměli. Dále, kousek ode mne bydlí bazarník, co vozí jenom auta ze Švýcar a mohu bohužel konstatovat, že to jsou vozy ne moc udržované, jeté asi "prasaty řidiči", podle toho, v jakém jsou ubohém stavu. Takže, na rozdíl od autora článu nemám důvod být z těch švýcarů až tak "vodvázanej". Všude jsou dobrý a špatný auťáky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 16:29, RE: Zimní období
David V posted by:
A ještě musím potvrdit jednu drobnou bolístku, kterou jsem našel, že existuje. V teplotách blízko bodu mrazu a zejména pod ním, mi stávkuje centrál. Odemknout auto šlo zatím na dálku vždycky, ale zamykání na dálku zlobí. Jednu chvíli už to bylo i tak, že jsem musel zamknout klíčem a ještě dálkou, aby se auto zamčelo. Našel jsem, že je to v podstatě znečištěním zámků, tak jsem je různě škvírama promazal (WD+olej ve spreji) a situace se hodně výrazně zlepšila. Stejně tak mě v chladu zlobila klapka...
Kde přesně je ta klapka a jak se k ní nejsnadněji dostanu?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 16:57, RE: Zimní období
Michy007 posted by:
Kde přesně je ta klapka a jak se k ní nejsnadněji dostanu?
Klapka je za přihrádkou spolujezdce, která se oddělá tak, že se dovnitř prohnou její boky, aby prošly zarážky a na pravé straně vzadu se odhákne tlumič směrem ke spolujezdcovým dveřím, pak se vyklopí až dolů a opatrně vytáhne z pantů dopředu k řidičovu sedadlu. Koukneš na přihrádku a pochopíš to. Pak jsou 3 klapky a ta nejzadnější nejspodnější je klapka regulace teploty, vím to od Kolosse pár dní. Tu zkus na zašátek jen postříkat WD čkem. Kdyžtak myslím, že drží na dvou torxech, ale já ji ještě nevytahoval.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 17:25, RE: Zimní období
David V posted by:
Klapka je za přihrádkou spolujezdce, která se oddělá tak, že se dovnitř prohnou její boky, aby prošly zarážky a na pravé straně vzadu se odhákne tlumič směrem ke spolujezdcovým dveřím, pak se vyklopí až dolů a opatrně vytáhne z pantů dopředu k řidičovu sedadlu. Koukneš na přihrádku a pochopíš to. Pak jsou 3 klapky a ta nejzadnější nejspodnější je klapka regulace teploty, vím to od Kolosse pár dní. Tu zkus na zašátek jen postříkat WD čkem. Kdyžtak myslím, že drží na dvou torxech, ale já ji ještě nevytahoval.
Jak se vytahuje schránku vím, takže pohoda. Dík zkusím na to mrknout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 22.04.2010 20:21, Poděkování autora
Zdravím všechny. Děkuji za slušnou diskuzi pod mojím článkem, poněvadž, upřímně jsem čekal spousty hnidopichů(zejména z řad zakomplexovaných škodovkářů, kteří nedokážou přenést přes srdce že má někdo auto s vyšším výkonem a předjede je), kteří mi budou mojí volbu hanit(Spotřeba, spolehlivost atd.). S těmi dveřmi díky za radu, zatím se zdají být v pohodě, ale pro jistotu je zkusím nějak ošetřit. Jinak co se týče náhradních dílů, tak z toho co jsem zjistil je většina spotřebních dílů jako na klasické Mondeo a tam nejsou ceny nijak drastické. Jinak co se dovozu týče je jasné že všude se najdou dobrá i špatná auta, ale Švýcarsko a Švýcary znám hodně dobře(mám tam půlku rodiny) a vím že tamní mentalita je opravdu někde jinde, stačí se podivat jak vypadají jejich města a vesničky(tam snad nenajdete kus odpadku na zemi). Jinak přeji všem hodně zdaru a přeji ať zdejší diskuzní kultura nespadne opět do dob pravěku :)
Michal
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.