Rovněž vlastním Mondeo 1.8 tdci turnier, 11/2010, 92kW, facelift, bohužel jedno z posledních pořádných aut. Od roku 2011 byl motor 1.8 tdci bez filtru nahrazen 1.6 tdci s filtrem.
Vozidlo jsme zakoupili jako tříleté po 1. majiteli z Belgie, jasná minulost, servis, ježděné na dálky, v době koupě najeto cca 172.000 km. Jezdím s tímto autem rovněž z 99% pouze dálky, nyní najeto skoro 320.000 km. Pohodlnost auta, spolehlivost a servisní náklady, jak uvádí autor recenze, mohu jen potvrdit. Osobně studený motor šetřím, na jedno nastartování jedu přes 150 km a vždy dochlazuji turbo. K mondeu se chovám jako člověk, jezdím pouze na naftu od Benziny a přilévám VIF (dosud žádný problém se vstřiky či čerpadlem). Olej + 3x filtry měním každých cca 20.000 km, naftový ob výměnu, a jinak co je třeba. V Cardu 5 l oleje Ford Formula 5W30 stojí 652,-Kč, filtry beru tamtéž vesměs jen od Mannu a také jsou v řádu stokorun. Co se týče většího servisu bych poopravil, že ve 200.000 km předepisuje Ford tzv. velký servis, což znamená: horní rozvody, spodní rozvody (stojí cca 4.800,-Kč pouze ve Fordu a mění se!), vodní pumpu, asi 4 gufera (stojí kolem 3.000,-Kč, k dostání také pouze v originálu). Preventivně jsem v této době nechal udělat ještě komplet spojku se setrvákem, i když to nebylo třeba, a výměnu oleje v převodovce. Investice větší, ale zase je klid na dalších 200.000 km. Jinak komplet brzdy (4 kotouče + destičky) od Bremba vyšly asi na 7.000,-Kč. Každých půl roku odejde žárovka H7 v předním světle, výměnu už mám nacvičenou, je to chvilka, 2 žárovky z Lidlu vyjdou na 149,-Kč. Jediný trochu problém - v cca 280.000 km auto občas malinko poškublo. U pánů, kteří u nás dělají Fordy, zjištěno, že odchází egr ventil. Mechanicky jsme jej zaslepili a je klid. Poté se sice rozsvítila kontrolka egru, ale s tím nemám problém. Navíc auto o trochu lépe táhne, spotřeba spadla asi o 2 deci. Párkrát do roka se díky tomu stane, že motor padne do nouzáku, ale je to pouze tím, že řídící jednotka si vyhodnotí nějaké aktuální hodnoty ohledně egru, které se jí nezdají. Vypnu motor, nastartuji a auto jede opět normálně. Auto je velké, pohodlné, podvozek bezvadný, do auta se vejde vše, co potřebuje běžná rodina převážet. Dlouhodobou reálnou spotřebu mám kolem 5,3 l nafty, palubní pc ukazuje 4,9 l, takže trošku lže.
Rozhodně se necourám, ale snažím se plynule jezdit do běžných rychlostních limitů. Spotřeba oleje je cca 0,5 - 0,6 l na 20.000 km - pohoda. I když jsem s autem nadmíru spokojený a podle recenzí je motor 1.8 tdci schopen při správné péči najet milión km, začínám se rozhlížet po následovníkovi, který už bohužel nebude takový, jako auta z této generace. Až budu toto auto prodávat, snad bude nový majitel vědět, že si kupuje držák.