0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 1.8 TDCI a zkušenosti majitele po dvou letech provozu

category of topic classification: německá vozidla
Duval
number of posts30
date of registration15.05.2013
Sunday 06.10.2013 09:56, RE: olej
Napž. www.weboil.cz - už je ale dražší - 645 za 5 L. . Stejně je to ale lepší než Audíííí Long life smrt za 900 kč litr.

Koloss posted by:
Kde kupujete ten olej? Originál u Fordu stojí kolem 1200 za 5 litrů, pokud zrovna nemají akci.


respond
Duval
number of posts30
date of registration15.05.2013
Sunday 06.10.2013 10:19, Pro A4
1. Tím že umím zaparkovat sám, to nepovažuji za nějaké umění . Samoparkovací asistent považuji za nesmysl a jen vábničku, jak vytáhnout z kavek další desetitisíce. Více mi bere spolehlivost a prostornost auta a to, že nejsem nekřesťansky obírán, tak jako to umí jeden koncern.
2. Auto nemám nejlepší , je obyčejné, neprémiové - jen jsem popsal přednosti a priority. Nehoním vlny čtyřmi kroužky a nechovám se v provozu agresivně k okolí, jako většina vlastníků 4 kroužků. Aby bylo jasno.
3. Nejlevnější díly? nevím - ale vím, že k dané velikosti a třídě auta jsou rozhodně dostupné a myslím si, že rozhodně minimálně stejně cenově dostupné, např. jako díly na pidi auta okřídleného šípu.
4. Ano koncernu se fakt směju - lepší dirka ve výfuku, než díra v motoru, díra v turbu......padlý FaP, padlá hlava motoru atd.

No a za 5. - pochopeno možná tak, že se chlubím?? Omyl - fakt jsem jen popsal zkušenost obyčejného drivera, obyčejného ježdění s obyčejným autem za obyčejným účelem, tj. z práce, do práce, na výlet, na dovolenou. Žádné honění nějaké parády a utužování si sebevědomí čtyřmi kroužky drženými při životě s obdovskými náklady. A to F.M. bezezbytku svou obrovskou prostorností a nenáročností splňuje. Jinak je mi zcela jedno, s čím který soudruh jezdí. Já si prostě neuměl představit, že budu do auta cpát desetitisíce za opravy a za DPF dám pak 30 000 a výše. Proto jsem zvolil obyčejné, hlučnější, méně honosné, ale veliké přesunovadlo za rozumné pořizovací náklady.

A4 posted by:
Ale jo, recenze dobrá, shrnul bych ji asi takto: 1) jsem dobrej řidič 2) mám jedno z nejlepších aut 3) jsou na něj nejlevnější díly 4) koncernu se směju U "lidového koncernu" se možná zase smějou tomu, jak může mít čtyřletý náfťák děravej výfuk ...


respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 06.10.2013 19:25, RE: mondeo x alfa 159
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
On je to v podstatě nerovný boj a i tak se většina naftových aut vyplácí až po překročení 100 tisíc km.
To není pravda, hodně aut je k dostání za stejnou cenu v naftě i benzínu (sice v rámci různých prodejních akcí, ale reálně je), nebo se rozdíl v ceně smaže po ujetí nějakých 50 tisíc km. To se týká nových aut, u ojetin je situace pro diesel ještě vhodnější - dieselů je v nabídce často násobně víc než benzínových verzí (takže je z čeho vybírat) a často jsou levnější než benzinové varianty (případ tvého oblíbeného mondea). Uvedené se samozřejmě týká aut nižší střední třídy a větších, tedy aut "normální velikosti".
No vidíš, další ukázka nerovnosti boje. Nafta se mnohdy ještě podbízí. Ale proč? Jaký je k tomu důvod? Co se týká rozdílu cen, tak pokud jsem v nedávné minulosti hledal rozdíly cen, tak začínal obvykle na 50 tisících Kč, což je rozptyl cca 140 tkm - 70 tkm podle rozdílu spotřeb (1-2 litry pro malá auta a nižší střední třídu). Velkou roli hraje, zda se porovnává s atmo benzínem, neboť tam jsou cenové rozdíly větší, nezřídka i 100 tisíc Kč (tedy ještě nedávno, teď tesně před psaním příspěvku jsem to, pravda, nekontroloval). A tam už je to pro mnoho provozovatelů na pováženou, a to i s přihlédnutím k tomu, že se nakonec může naftová motorizace prodávat v důsledku přetlaku za stejnou cenu nebo dokonce levněji než benzínová. U ojetin je sice v naftě velký výběr, ale také větší riziko nemilé investice a troufám si i tvrdit, že díky tomu větší sklony si některý parametr nadlepšit. Konkrétně zmíněné Mondeo v naftě se vlastně nakonec ani nevyplatilo. V té době bylo o 100 tisíc dražší a cena spadla pod úroveň benzínového. Rozíl spotřeb 1,5 litru pro stejně výkonné 2-litry nám dělá 140 tisíc km do srovnání nákladů a nad 200 tisíc km ho skoro nikdo anonymně nekoupí, takže se musí prodávat někde kolem 150-160 tkm nebo lhát nebo jít hodně dolů z cenou, což zase zvyšuje ten rentabilní nájezd.


Rozdíl spotřeby mezi stejně výkonným benzínem a dieselem je minimálně 2 litry, přičemž benzínový motor bude mít nižší průměrnou rychlost. Navíc diesel není zdaleka tak citlivý na jízdní styl (rozuměj těžkou nohu) řidiče a zvyšující se rychlost. Jako příklad uvedu, že u megana jsem se s benzínovou variantou (1,6 80kw) nedostal pod 8 litrů, s dieselovou (1,5 78kw) jezdím za 5 litrů v kombinaci. A rozhodně se nedá říci, že bych neuměl používat benzínový motor, konečně dvě malá přibližovadla mám v benzínu a u obou se spotřeba velni blíží údajům výrobce, ačkoli jezdí krátké přískoky. Holt megane jezdí hodně po dálnici a tam benzín ztrácí "body" velmi rychle.
respond
martin.svambergFB
number of posts5
date of registration28.06.2013
Sunday 06.10.2013 21:05, Ford Mondeo 1,8 TDCI kombi 12/2010 Ghia
Mam tento motor v Mondeu z posledniho mesice, kdy se vyrabelo s timto motorem a bez filtru PC, uz po faceliftu a v limitovane serii Ghia (12/2010), ktera koncila. Recenzi bych napsal podobne jako autor. Vuz jsem kupoval "novy" s par stokilometry z nemeckeho Ford autosalonu. Prvni vymenu oleje vuz absolvoval po roce a 900km(dlouho stal na sklade), druhou po dvou letech v 8tis km. Treti vymenu budu realizovat v 18tis km. Asi to znit jako neuveritelne, ale mam dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km, jezdime bezne ve 2+novorozenec, rychlosti dle maxim 50/90/130. Nekolikrat jsem vyuzil i origininalni tazne a s vlekem Agados a nakladem cca 100kg jsem mel spotrebu 4,9/100km.Tento vikend jsem byl na Morave na vinobrani, 70% po dalnici 130km/hod, dost proti vetru, po 300km jsem mel spotrebu 5,2l. DO 1000otacek se motor moc neprojevuje,ale mezi 1700-2700 je to nezmar. Co se tyce nafty, autu dopravam Vervu od Benziny. Predchozi vuz jsme meli Octavii 2009 1,9 TDI, Octavie i Mondeo ma svoje vyhody/nevyhody,nyni jsem max. spokojen, ale na Oktavku vzpominam rad, i pres jeji chyby (spotreba oleje, drahy servis,zajem zlodeju....).
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Sunday 06.10.2013 22:28, RE: Ford Mondeo 1,8 TDCI kombi 12/2010 Ghia
martin.svambergFB posted by:
Mam tento motor v Mondeu z posledniho mesice, kdy se vyrabelo s timto motorem a bez filtru PC, uz po faceliftu a v limitovane serii Ghia (12/2010), ktera koncila. Recenzi bych napsal podobne jako autor. Vuz jsem kupoval "novy" s par stokilometry z nemeckeho Ford autosalonu. Prvni vymenu oleje vuz absolvoval po roce a 900km(dlouho stal na sklade), druhou po dvou letech v 8tis km. Treti vymenu budu realizovat v 18tis km. Asi to znit jako neuveritelne, ale mam dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km, jezdime bezne ve 2+novorozenec, rychlosti dle maxim 50/90/130. Nekolikrat jsem vyuzil i origininalni tazne a s vlekem Agados a nakladem cca 100kg jsem mel spotrebu 4,9/100km.Tento vikend jsem byl na Morave na vinobrani, 70% po dalnici 130km/hod, dost proti vetru, po 300km jsem mel spotrebu 5,2l. DO 1000otacek se motor moc neprojevuje,ale mezi 1700-2700 je to nezmar. Co se tyce nafty, autu dopravam Vervu od Benziny. Predchozi vuz jsme meli Octavii 2009 1,9 TDI, Octavie i Mondeo ma svoje vyhody/nevyhody,nyni jsem max. spokojen, ale na Oktavku vzpominam rad, i pres jeji chyby (spotreba oleje, drahy servis,zajem zlodeju....).


A to jsou měřené údaje ručně nebo opsané z PP? Já mám třeba údaje z PP pesimističtější, než je realita.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Sunday 06.10.2013 22:42, RE: mondeo x alfa 159
Pavlik posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
On je to v podstatě nerovný boj a i tak se většina naftových aut vyplácí až po překročení 100 tisíc km.
To není pravda, hodně aut je k dostání za stejnou cenu v naftě i benzínu (sice v rámci různých prodejních akcí, ale reálně je), nebo se rozdíl v ceně smaže po ujetí nějakých 50 tisíc km. To se týká nových aut, u ojetin je situace pro diesel ještě vhodnější - dieselů je v nabídce často násobně víc než benzínových verzí (takže je z čeho vybírat) a často jsou levnější než benzinové varianty (případ tvého oblíbeného mondea). Uvedené se samozřejmě týká aut nižší střední třídy a větších, tedy aut "normální velikosti".
No vidíš, další ukázka nerovnosti boje. Nafta se mnohdy ještě podbízí. Ale proč? Jaký je k tomu důvod? Co se týká rozdílu cen, tak pokud jsem v nedávné minulosti hledal rozdíly cen, tak začínal obvykle na 50 tisících Kč, což je rozptyl cca 140 tkm - 70 tkm podle rozdílu spotřeb (1-2 litry pro malá auta a nižší střední třídu). Velkou roli hraje, zda se porovnává s atmo benzínem, neboť tam jsou cenové rozdíly větší, nezřídka i 100 tisíc Kč (tedy ještě nedávno, teď tesně před psaním příspěvku jsem to, pravda, nekontroloval). A tam už je to pro mnoho provozovatelů na pováženou, a to i s přihlédnutím k tomu, že se nakonec může naftová motorizace prodávat v důsledku přetlaku za stejnou cenu nebo dokonce levněji než benzínová. U ojetin je sice v naftě velký výběr, ale také větší riziko nemilé investice a troufám si i tvrdit, že díky tomu větší sklony si některý parametr nadlepšit. Konkrétně zmíněné Mondeo v naftě se vlastně nakonec ani nevyplatilo. V té době bylo o 100 tisíc dražší a cena spadla pod úroveň benzínového. Rozíl spotřeb 1,5 litru pro stejně výkonné 2-litry nám dělá 140 tisíc km do srovnání nákladů a nad 200 tisíc km ho skoro nikdo anonymně nekoupí, takže se musí prodávat někde kolem 150-160 tkm nebo lhát nebo jít hodně dolů z cenou, což zase zvyšuje ten rentabilní nájezd.
Rozdíl spotřeby mezi stejně výkonným benzínem a dieselem je minimálně 2 litry, přičemž benzínový motor bude mít nižší průměrnou rychlost. Navíc diesel není zdaleka tak citlivý na jízdní styl (rozuměj těžkou nohu) řidiče a zvyšující se rychlost. Jako příklad uvedu, že u megana jsem se s benzínovou variantou (1,6 80kw) nedostal pod 8 litrů, s dieselovou (1,5 78kw) jezdím za 5 litrů v kombinaci. A rozhodně se nedá říci, že bych neuměl používat benzínový motor, konečně dvě malá přibližovadla mám v benzínu a u obou se spotřeba velni blíží údajům výrobce, ačkoli jezdí krátké přískoky. Holt megane jezdí hodně po dálnici a tam benzín ztrácí "body" velmi rychle.


Na toto uvedu, že kamarád má Octavii s 1.2 TSi (jsem mu tady na ni dělal recenzi po 50-ti tisících) a má průměrnou 6 litrů. Dost silně pochybuji, že by s 1.6 TDi jezdil za 4. Nebo já s benzínovou 2,5-kou mám po necelých 50-ti tisících průměr 8,8 litrů (a brzda tedy nejsem) a teprve u těchto výkonů a obsahů se dá připustit, že by šestiválcová nafta stejného výkonu se vešla do 7-mi litrů. Třeba zrovna zde je uvedená spotřeba 6,5 litru a Koloss ve svým benzínovým 2-litru mluví o průměru 8 litrů, což je zase jen 1,5 litru rozdíl. Myslím, že ten rozdíl spotřeb a tudíš návratnost obecně trochu přeceňuješ. Nicméně pokud je to u Meganu jak píšeš a kupuješ je nové a jezdíš hodně, pak je nafta asi citelněji ekonomičtější, protože uznávám, že 3 litry na takový tenisák je dost.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 07.10.2013 08:21, RE: mondeo x alfa 159
David V posted by:
Na toto uvedu, že kamarád má Octavii s 1.2 TSi (jsem mu tady na ni dělal recenzi po 50-ti tisících) a má průměrnou 6 litrů. Dost silně pochybuji, že by s 1.6 TDi jezdil za 4. Nebo já s benzínovou 2,5-kou mám po necelých 50-ti tisících průměr 8,8 litrů (a brzda tedy nejsem) a teprve u těchto výkonů a obsahů se dá připustit, že by šestiválcová nafta stejného výkonu se vešla do 7-mi litrů. Třeba zrovna zde je uvedená spotřeba 6,5 litru a Koloss ve svým benzínovým 2-litru mluví o průměru 8 litrů, což je zase jen 1,5 litru rozdíl. Myslím, že ten rozdíl spotřeb a tudíš návratnost obecně trochu přeceňuješ. Nicméně pokud je to u Meganu jak píšeš a kupuješ je nové a jezdíš hodně, pak je nafta asi citelněji ekonomičtější, protože uznávám, že 3 litry na takový tenisák je dost.


On megane grandtour zase takový tenisák není, váží cca 1400 kg (pohotovostní hmotnost), ale uznávám, že rozdíl spotřeby u mě dělá hlavně způsob používání. Motor 1,6 80kw je totiž jen 5 kvalt a to je na dálnici nebo celkově při rychlejší jízdě hodně poznat. Verze s 81-83kw kde je k dispozici 6° jsou na tom o něco lépe, když na 6° točí při stejné rychlosti o cca 300 RPM méně.
Návrat k Mondeu. Pokud se podíváš na spritmotor, tak rozdíl spotřeby 2,0 motorů TDCi (103kw) a benzínu (107kw) je zprůměrován na 2,2 litru. To je poměrně dost, zvlášť když se mondeo dalo také koupit s dieselem za stejnou cenu jako s benzínem.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 07.10.2013 09:15, RE: mondeo x alfa 159
Pavlik posted by:
David V posted by:
Na toto uvedu, že kamarád má Octavii s 1.2 TSi (jsem mu tady na ni dělal recenzi po 50-ti tisících) a má průměrnou 6 litrů. Dost silně pochybuji, že by s 1.6 TDi jezdil za 4. Nebo já s benzínovou 2,5-kou mám po necelých 50-ti tisících průměr 8,8 litrů (a brzda tedy nejsem) a teprve u těchto výkonů a obsahů se dá připustit, že by šestiválcová nafta stejného výkonu se vešla do 7-mi litrů. Třeba zrovna zde je uvedená spotřeba 6,5 litru a Koloss ve svým benzínovým 2-litru mluví o průměru 8 litrů, což je zase jen 1,5 litru rozdíl. Myslím, že ten rozdíl spotřeb a tudíš návratnost obecně trochu přeceňuješ. Nicméně pokud je to u Meganu jak píšeš a kupuješ je nové a jezdíš hodně, pak je nafta asi citelněji ekonomičtější, protože uznávám, že 3 litry na takový tenisák je dost.
On megane grandtour zase takový tenisák není, váží cca 1400 kg (pohotovostní hmotnost), ale uznávám, že rozdíl spotřeby u mě dělá hlavně způsob používání. Motor 1,6 80kw je totiž jen 5 kvalt a to je na dálnici nebo celkově při rychlejší jízdě hodně poznat. Verze s 81-83kw kde je k dispozici 6° jsou na tom o něco lépe, když na 6° točí při stejné rychlosti o cca 300 RPM méně. Návrat k Mondeu. Pokud se podíváš na spritmotor, tak rozdíl spotřeby 2,0 motorů TDCi (103kw) a benzínu (107kw) je zprůměrován na 2,2 litru. To je poměrně dost, zvlášť když se mondeo dalo také koupit s dieselem za stejnou cenu jako s benzínem.


Při té hmotnosti a karosářském provedení beru ten tenisák z5. A u toho Mondea máš pravdu. Současná generace má opravdu více než 2-litrový rozdíl. Já si myslím, že by to chtělo silnější benzín, že ten 2-litr s tím autem má už hodně práce a je nutné jít do otáček. Vždyť jen o něco málo horší spotřebu vykazuje předchozí generace s 2,5-kou, kde si přidáním 2 válců můžeš ke spotřebě přihodit zhruba litr.
Jestli se dalo koupit naftové za stejné peníze jako benzín mi přijde zajímavé, protože zrovna u Mondea ten rozdíl byl i 100 tisíc. Kouknu teď.
respond
stanikk
number of posts61
date of registration06.05.2013
Monday 07.10.2013 09:35, Dotaz.
Je tu někdo, kdo má dané Mondeo a odstranil filtr pevných částic? Jak se to projevilo na spotřebě? Jak to auto (subjektivně) jede? Jaké jsou zkušenosti vůbec. Předem moc děkuji.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 07.10.2013 10:40, RE: mondeo x alfa 159
David V posted by:
Při té hmotnosti a karosářském provedení beru ten tenisák z5. A u toho Mondea máš pravdu. Současná generace má opravdu více než 2-litrový rozdíl. Já si myslím, že by to chtělo silnější benzín, že ten 2-litr s tím autem má už hodně práce a je nutné jít do otáček. Vždyť jen o něco málo horší spotřebu vykazuje předchozí generace s 2,5-kou, kde si přidáním 2 válců můžeš ke spotřebě přihodit zhruba litr. Jestli se dalo koupit naftové za stejné peníze jako benzín mi přijde zajímavé, protože zrovna u Mondea ten rozdíl byl i 100 tisíc. Kouknu teď.


Já si nemyslím, že by ten benzínový 2,0 byl až tak slabý. Podle mě je spíš problém v "jen" 5°převodovce, kdy 6°by dokázal snížit otáčky a tak redukoval spotřebu. Pravda, neznám průběh jeho výkonu, protože od forda jsem jel s kdečím s výjimkou právě té obligátní 2,0. Osobně se mi v mondeu uživatelsky nejvíc zamlouval 2,0 TDCi 103kw u současné generace a 1,8 SCi u minulé generace.
U té reálné prodejní ceny se nesmíš moc dívat na ceníky, ale spíš sledovat akce a skladová auta.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 07.10.2013 13:15, RE: mondeo x alfa 159
Pavlik posted by:
David V posted by:
Při té hmotnosti a karosářském provedení beru ten tenisák z5. A u toho Mondea máš pravdu. Současná generace má opravdu více než 2-litrový rozdíl. Já si myslím, že by to chtělo silnější benzín, že ten 2-litr s tím autem má už hodně práce a je nutné jít do otáček. Vždyť jen o něco málo horší spotřebu vykazuje předchozí generace s 2,5-kou, kde si přidáním 2 válců můžeš ke spotřebě přihodit zhruba litr. Jestli se dalo koupit naftové za stejné peníze jako benzín mi přijde zajímavé, protože zrovna u Mondea ten rozdíl byl i 100 tisíc. Kouknu teď.
Já si nemyslím, že by ten benzínový 2,0 byl až tak slabý. Podle mě je spíš problém v "jen" 5°převodovce, kdy 6°by dokázal snížit otáčky a tak redukoval spotřebu. Pravda, neznám průběh jeho výkonu, protože od forda jsem jel s kdečím s výjimkou právě té obligátní 2,0. Osobně se mi v mondeu uživatelsky nejvíc zamlouval 2,0 TDCi 103kw u současné generace a 1,8 SCi u minulé generace. U té reálné prodejní ceny se nesmíš moc dívat na ceníky, ale spíš sledovat akce a skladová auta.


Problém toho dvoulitru v poslední generaci Mondea je v tom, že to Mondeo je o 100 kg těžší než Mk3 a ještě to prý trochu přidusili kvůli ekologiii. V Mk3 je ten motor OK, ale plné zatížení je už poznat. No a poslední Mondeo má to plné zatížení vlastně integrované v sobě. Šestikvalt by se na dálnici uplatnil, ale myslím si, že jen v Mk3, v tom novějším by už byl použitelný jen velmi omezeně.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 07.10.2013 14:04, RE: mondeo x alfa 159
Koloss posted by:
Problém toho dvoulitru v poslední generaci Mondea je v tom, že to Mondeo je o 100 kg těžší než Mk3 a ještě to prý trochu přidusili kvůli ekologiii. V Mk3 je ten motor OK, ale plné zatížení je už poznat. No a poslední Mondeo má to plné zatížení vlastně integrované v sobě. Šestikvalt by se na dálnici uplatnil, ale myslím si, že jen v Mk3, v tom novějším by už byl použitelný jen velmi omezeně.


Nemyslím si, že by rozdíl 100kg byl nějak zásadní. V minulé generaci (tedy pokud vím Mk2) se mi jako výborná motorizace jevila benzínová přímovstřiková 1,8 (SCi 92kw) spojená se 6° převodovkou, tedy motor s výkonovým hendikepem cca 15kw proti dvoulitru. Ten 6 kvalt umožňoval dobře využít potenciál motoru a přitom na dálnici bylo auto až překvapivě úsporné. Bohužel nebyl motor SCi moc povedený stran trvanlivosti.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Monday 07.10.2013 14:30, RE: mondeo x alfa 159
Pavlik posted by:
Koloss posted by:
Problém toho dvoulitru v poslední generaci Mondea je v tom, že to Mondeo je o 100 kg těžší než Mk3 a ještě to prý trochu přidusili kvůli ekologiii. V Mk3 je ten motor OK, ale plné zatížení je už poznat. No a poslední Mondeo má to plné zatížení vlastně integrované v sobě. Šestikvalt by se na dálnici uplatnil, ale myslím si, že jen v Mk3, v tom novějším by už byl použitelný jen velmi omezeně.
Nemyslím si, že by rozdíl 100kg byl nějak zásadní. V minulé generaci (tedy pokud vím Mk2) se mi jako výborná motorizace jevila benzínová přímovstřiková 1,8 (SCi 92kw) spojená se 6° převodovkou, tedy motor s výkonovým hendikepem cca 15kw proti dvoulitru. Ten 6 kvalt umožňoval dobře využít potenciál motoru a přitom na dálnici bylo auto až překvapivě úsporné. Bohužel nebyl motor SCi moc povedený stran trvanlivosti.


Tak já nevím, jakou zkušenost máte, je možné, že ten 1.8 SCi měl díky přímému vstřiku trochu lepší charakteristiku, čímž se mohl srovnat rozdíl v obejmu, alespoň co se týče nižších otáček. Já ale s tím dvoulitrem jezdím denně. Když jsem v autě sám, tak je to velmi dobrá kombinace, na okreskách se s tím dá jízda krásně užít. Ale jakmile roste zatížení, tak je potřeba motor víc točit a tlačit na plyn a je to poznat. A představa, že těch 100 kg mám v autě pořád, tak to si myslím radost z jízdy dokáže utlumit. Tedy, pořád to není lemra líná, ale už to není zábava, ale dřina. To že ke dvoulitru nedávali šestikvalt, považuju za velkou chybu, ale pak by asi ten SCi postrádal smysl.
respond
martin.svambergFB
number of posts5
date of registration28.06.2013
Monday 07.10.2013 19:27, RE: Ford Mondeo 1,8 TDCI kombi 12/2010 Ghia
David V posted by:
martin.svambergFB posted by:
Mam tento motor v Mondeu z posledniho mesice, kdy se vyrabelo s timto motorem a bez filtru PC, uz po faceliftu a v limitovane serii Ghia (12/2010), ktera koncila. Recenzi bych napsal podobne jako autor. Vuz jsem kupoval "novy" s par stokilometry z nemeckeho Ford autosalonu. Prvni vymenu oleje vuz absolvoval po roce a 900km(dlouho stal na sklade), druhou po dvou letech v 8tis km. Treti vymenu budu realizovat v 18tis km. Asi to znit jako neuveritelne, ale mam dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km, jezdime bezne ve 2+novorozenec, rychlosti dle maxim 50/90/130. Nekolikrat jsem vyuzil i origininalni tazne a s vlekem Agados a nakladem cca 100kg jsem mel spotrebu 4,9/100km.Tento vikend jsem byl na Morave na vinobrani, 70% po dalnici 130km/hod, dost proti vetru, po 300km jsem mel spotrebu 5,2l. DO 1000otacek se motor moc neprojevuje,ale mezi 1700-2700 je to nezmar. Co se tyce nafty, autu dopravam Vervu od Benziny. Predchozi vuz jsme meli Octavii 2009 1,9 TDI, Octavie i Mondeo ma svoje vyhody/nevyhody,nyni jsem max. spokojen, ale na Oktavku vzpominam rad, i pres jeji chyby (spotreba oleje, drahy servis,zajem zlodeju....).
A to jsou měřené údaje ručně nebo opsané z PP? Já mám třeba údaje z PP pesimističtější, než je realita.


Merim palubnim pocitacem a pro overeni spravnoti obcas i tankovanim do plne nadrze. ODchylku u palubniho pocitace mam tak +-1-2dcl/100km. Jak jsem napsal, se spotrebou jsem nadmiru spokojen a na spritmonitor.de je vice majitelu 1,8TDCI v Mondeu 2007- se spotrebou pod 5l/100km, takze nejsem urcite sam.

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 07.10.2013 21:09, RE: mondeo x alfa 159
David V posted by:
Petr S posted by:
David V posted by:
posted by:
Paul posted by:
pospov posted by:
quote]...Bohužel u některých aut (zvlášť korejci a japonci) je vykuchání DPF jediná ekonomicky nesebevražedná možnost. Sorry, ale auto se zbytkovou cenou 90 000 a DPF co stojí stejně, tak kvůli tomu budu kupovat nové auto? Myslím, že ekologičtější je dojezdit stávající s vykuchaným DPF, než ho nechat kvůli tomu sešrotovat. Pak jsou také motory, např. TDI PD, které si s DPF obecně nerozumí a i když se s nimi jezdí hodně mimo město, DPF zlobí. Novější TDI s CR už s DPF nemívají problémy ani při vysokém nájezdu, protože se s nimi počítalo od začátku.
JJ plně souhlasím, 2,0 TDI PD a koneckonců ani 1,9 (2,4)JTDm nebyly při svém vzniku na nějaké DPF připraveni, nic méně 2,0 tdi to skutečně časem odrovná celé, ty jtdm se časem akorát trápí s tím špuntem....Jako vystudovaný i zarytý ekolog mám na to svůj názor, který byl vždy umocněn při vidině něčeho strašného za autem při vypalování....
Dost by mně tedy zajímal názor odborníka na DPF, ano či ne, klidně i subjektivní, nejde mi o to tu vyvolávat ,,flame´´. Neřešme teď dopady na spolehlivost a nákladovost naftového motoru. Ale já jako ekologický a zdravovědní laik využívající diesely s i bez DPF jsem si všimnul tohoto: můj diesel bez DPF si čoudne jen chvilkově při plném plynu, na STK kouřivost hluboko pod max. povolenou hodnotou i po statisících km. Při stání auto nesmrdí (myslím tím zápach) a hlavně z něj nekašlu když je např. zafoukáním větru vdechnu. U auta s DPF, které sice nečoudí, zato výfukové plyny divně smrdí a když se filtr vypaluje, tak smrdí extra. A když to vdechnu, kašlu jak tuberák. Takže co je lepší?
S tím smradem bohužel nemohu souhlasit. Včera jsem šel kousek kolem rušné silnice (Brno Dornych) a kolem mě samej chrochták a musím říc, že to byl smrad naprosto neskutečný. Čas od času jsem jezdíval na služebky do Asie, ale tam ve městě na 5-ti proudé komunikaci ani v jejím okolí nebyl tak strašný smrad, co je třeba na tom pitomým Dornychu. Třeba zastávka u semafru na Konečného Náměstí je taky docela nářez. Tam když padne zelená, je to tam na zalknutí. Nepamatuju si, že by mi utkvělo naftové auto, o kterém bych řekl, tohle nesmrdí. Dříve se nadávalo na 2-takty, ale dnešní rozmach dieselů jim dýchá na záda. Jet za nějakým klenotem TDi je většinou o nechání hodně velké vzdálenosti, předjetí nebo přepnutí na vnitřní cirkulaci, a to nepřeháním. Škoda jen, že tohle neotravuje majitele samotného, ale ty ostatní jedoucí za ním.
EGR ventil co by pouštěl řidiči 0,1% vlastních spalin zpět do kabiny by možná lidi motivoval k ježdění v autech co nesmrdí. Ale to je samozřejmě utopie Přijde mi rozumné to co zavedli Němci, že vjezd do měst povolují podle skutečné škodlivosti spalin a ne podle množství CO2.
Nejsem pro restrikce, jsem pro jiné řešení. Například nafta má v litru více hořlaviny než benzín, proto bych jim upravil cenu tak, aby odrážela skutečný obsah hořlaviny v litru. V tomto případě tedy o zlevnění benzínu o cca 10%. Pak bych srovnal spotřební daně a podobné úlitby naftě. On je to v podstatě nerovný boj a i tak se většina naftových aut vyplácí až po překročení 100 tisíc km.


Mě spíš trápí, že když jdu (nebo běžím) po chodníku vedle ulice kde auta jedou do kopce tak se tam nedá dýchat. A to jde na vrub jednoznačně dieslům. Možná taky hodně starým benzínům, kde majitel navíc vykuchal katalyzátor. Když jsem šel v Chicagu vedle 6 proudé silnice plné aut, vše silné benzíny se spotřebou minimálně 12 litrů, tak tam žádný smrad nebyl. Proto si myslím že diesl patří do města až bude na stejné úrovni škodlivin jako benzínový motor.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 08.10.2013 10:50, RE: Ford Mondeo 1,8 TDCI kombi 12/2010 Ghia
martin.svambergFB posted by:
David V posted by:
martin.svambergFB posted by:
Mam tento motor v Mondeu z posledniho mesice, kdy se vyrabelo s timto motorem a bez filtru PC, uz po faceliftu a v limitovane serii Ghia (12/2010), ktera koncila. Recenzi bych napsal podobne jako autor. Vuz jsem kupoval "novy" s par stokilometry z nemeckeho Ford autosalonu. Prvni vymenu oleje vuz absolvoval po roce a 900km(dlouho stal na sklade), druhou po dvou letech v 8tis km. Treti vymenu budu realizovat v 18tis km. Asi to znit jako neuveritelne, ale mam dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km, jezdime bezne ve 2+novorozenec, rychlosti dle maxim 50/90/130. Nekolikrat jsem vyuzil i origininalni tazne a s vlekem Agados a nakladem cca 100kg jsem mel spotrebu 4,9/100km.Tento vikend jsem byl na Morave na vinobrani, 70% po dalnici 130km/hod, dost proti vetru, po 300km jsem mel spotrebu 5,2l. DO 1000otacek se motor moc neprojevuje,ale mezi 1700-2700 je to nezmar. Co se tyce nafty, autu dopravam Vervu od Benziny. Predchozi vuz jsme meli Octavii 2009 1,9 TDI, Octavie i Mondeo ma svoje vyhody/nevyhody,nyni jsem max. spokojen, ale na Oktavku vzpominam rad, i pres jeji chyby (spotreba oleje, drahy servis,zajem zlodeju....).
A to jsou měřené údaje ručně nebo opsané z PP? Já mám třeba údaje z PP pesimističtější, než je realita.
Merim palubnim pocitacem a pro overeni spravnoti obcas i tankovanim do plne nadrze. ODchylku u palubniho pocitace mam tak +-1-2dcl/100km. Jak jsem napsal, se spotrebou jsem nadmiru spokojen a na spritmonitor.de je vice majitelu 1,8TDCI v Mondeu 2007- se spotrebou pod 5l/100km, takze nejsem urcite sam.


V této souvislosti jsem si vzpomněl na jeden příspěvek na fóru, který popisoval důsledky extrémně ekonomické jízdy:

"Buďte všichni pozdraveni! Mám pro vás zajímavý příběh, který zdá se, ještě nikdo nezmínil. Takže: pracuji jako hasič a díky příteli Kalouskovi jsem přišel od nového roku o podstatnou část platu. Snažím se tedy (více než kdy jindy) jezdit úsporně. Hodně úsporně. Takže Příbram - Praha zvládnu za 4,2 a Praha - Příbram za 4,7. Není na tom žádný kumšt - motor vytáčím jen lehounce svou pavoučí nožkou, přičemž po vyjetí na dálnici zařadím šestku a tacho držím "vteřinku" pod 100 km/h. Čili žádná divočina - prostorem proplouvám lehkostí leopardího pšouku. Původně jsem s obavami sledoval otáčkoměr, který se držel na nějakých 1600 a na mou otázku "a fakt se nemůže nic posrat?" mě přítel hasič-mechanik uklidnil, že "to tyhle motory v pohodě zvládnou". Po cca šesti měsících takovéhoto ježdění jsem však jiného přesvědčení - rizika tu jsou, a jaká! Jsem tedy zavázán vám své empirické poznatky předat, neboť kromě toho že se s dvoulitrem ploužíte po dálnici jako trotl, vás mohou potkat tato podivná ukrutenství:
Závada 1: motor začal cukat, netáhl a po "tempomatí" šestce vypnuté spojkou téměř vždy chcípl. Vyřešeno ve Fordu - mechanik Richard sedl za volant, šlápl prudce na plyn a já s hrůzou zjistil, že jsem měl celou dobu ve výfuku ukrytou černou dýmovnici. Naštěstí v zadu nikdo nestál, asi by mu zmrzl úsměv ve fungl novém kominickém hábitu. Poučení - tím jak motor nevytáčíte, usazují se splodiny, které pak ucpávají výfukový systém. Jednou za čas tedy "šlápnu na podlahu" (nejčastěji ve městě , rychl. stupeň 2) a se zármutkem sleduji ve zpětném zrcátku vyděšené tváře řidičů mizících v oblaku hustého černého dýmu.

Závada 2: motor přestal táhnout a turbo vyhlásilo stávku. Vyřešeno ve Fordu. Tím jak jsem turbo nepoužíval (nebo používal minimálně) se stalo něco s lopatkami turba. Prý se nějak vzpříčily. (mechanik je opět rozpohyboval) Jednou za nádrž dám tedy turbu přijít k pořádné práci. Řidiči jedoucí na dálnici Praha - Příbram pak mohou čas od času sledovat podivně se chovající vůz ploužící se stovkou, který znenadání, z nepochopitelných příčin, a často i s kouřovou clonou, mizí za obzorem rychlostí 180 Km/h.

Závada 3: Snad géniové zodiakální, snad osumapadesátá vyšší inteligence, spikly se proti ubohému hasiči, neboť můj KIT mi dal poznat barvu své oranžové motorové kontrolky a přestal opět táhnout. Do 2 100 ot. akceleroval dobře, ale pak svůj výkon již nezvyšoval. Ve Fordu mi řekli že ty rozkalibrované vstřiky mám z toho, že s tim jezdim jako ... ehm.. ano - nevypočitatelně je to pravé slovo. Nová kalibráž - 460 Kč.

Když to vyprávím někomu kdo se cítí být mechanikem, tento vážně pokyvuje hlavou a konstatuje že "to je přece jasný". Sranda ovšem je, že před tím mě na to nikdo nebyl schopen upozornit. Takže otázka: dokázal by někdo tato rizika ekonomické jízdy předvídat? Potažmo čekají mě ještě nějaká? Dík za odpovědi. Jirka"
respond
stanikk
number of posts61
date of registration06.05.2013
Tuesday 08.10.2013 17:06, RE: Ford Mondeo 1,8 TDCI kombi 12/2010 Ghia
David V posted by:
martin.svambergFB posted by:
David V posted by:
martin.svambergFB posted by:
Mam tento motor v Mondeu z posledniho mesice, kdy se vyrabelo s timto motorem a bez filtru PC, uz po faceliftu a v limitovane serii Ghia (12/2010), ktera koncila. Recenzi bych napsal podobne jako autor. Vuz jsem kupoval "novy" s par stokilometry z nemeckeho Ford autosalonu. Prvni vymenu oleje vuz absolvoval po roce a 900km(dlouho stal na sklade), druhou po dvou letech v 8tis km. Treti vymenu budu realizovat v 18tis km. Asi to znit jako neuveritelne, ale mam dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km, jezdime bezne ve 2+novorozenec, rychlosti dle maxim 50/90/130. Nekolikrat jsem vyuzil i origininalni tazne a s vlekem Agados a nakladem cca 100kg jsem mel spotrebu 4,9/100km.Tento vikend jsem byl na Morave na vinobrani, 70% po dalnici 130km/hod, dost proti vetru, po 300km jsem mel spotrebu 5,2l. DO 1000otacek se motor moc neprojevuje,ale mezi 1700-2700 je to nezmar. Co se tyce nafty, autu dopravam Vervu od Benziny. Predchozi vuz jsme meli Octavii 2009 1,9 TDI, Octavie i Mondeo ma svoje vyhody/nevyhody,nyni jsem max. spokojen, ale na Oktavku vzpominam rad, i pres jeji chyby (spotreba oleje, drahy servis,zajem zlodeju....).
A to jsou měřené údaje ručně nebo opsané z PP? Já mám třeba údaje z PP pesimističtější, než je realita.
Merim palubnim pocitacem a pro overeni spravnoti obcas i tankovanim do plne nadrze. ODchylku u palubniho pocitace mam tak +-1-2dcl/100km. Jak jsem napsal, se spotrebou jsem nadmiru spokojen a na spritmonitor.de je vice majitelu 1,8TDCI v Mondeu 2007- se spotrebou pod 5l/100km, takze nejsem urcite sam.
V této souvislosti jsem si vzpomněl na jeden příspěvek na fóru, který popisoval důsledky extrémně ekonomické jízdy: "Buďte všichni pozdraveni! Mám pro vás zajímavý příběh, který zdá se, ještě nikdo nezmínil. Takže: pracuji jako hasič a díky příteli Kalouskovi jsem přišel od nového roku o podstatnou část platu. Snažím se tedy (více než kdy jindy) jezdit úsporně. Hodně úsporně. Takže Příbram - Praha zvládnu za 4,2 a Praha - Příbram za 4,7. Není na tom žádný kumšt - motor vytáčím jen lehounce svou pavoučí nožkou, přičemž po vyjetí na dálnici zařadím šestku a tacho držím "vteřinku" pod 100 km/h. Čili žádná divočina - prostorem proplouvám lehkostí leopardího pšouku. Původně jsem s obavami sledoval otáčkoměr, který se držel na nějakých 1600 a na mou otázku "a fakt se nemůže nic posrat?" mě přítel hasič-mechanik uklidnil, že "to tyhle motory v pohodě zvládnou". Po cca šesti měsících takovéhoto ježdění jsem však jiného přesvědčení - rizika tu jsou, a jaká! Jsem tedy zavázán vám své empirické poznatky předat, neboť kromě toho že se s dvoulitrem ploužíte po dálnici jako trotl, vás mohou potkat tato podivná ukrutenství: Závada 1: motor začal cukat, netáhl a po "tempomatí" šestce vypnuté spojkou téměř vždy chcípl. Vyřešeno ve Fordu - mechanik Richard sedl za volant, šlápl prudce na plyn a já s hrůzou zjistil, že jsem měl celou dobu ve výfuku ukrytou černou dýmovnici. Naštěstí v zadu nikdo nestál, asi by mu zmrzl úsměv ve fungl novém kominickém hábitu. Poučení - tím jak motor nevytáčíte, usazují se splodiny, které pak ucpávají výfukový systém. Jednou za čas tedy "šlápnu na podlahu" (nejčastěji ve městě , rychl. stupeň 2) a se zármutkem sleduji ve zpětném zrcátku vyděšené tváře řidičů mizících v oblaku hustého černého dýmu. Závada 2: motor přestal táhnout a turbo vyhlásilo stávku. Vyřešeno ve Fordu. Tím jak jsem turbo nepoužíval (nebo používal minimálně) se stalo něco s lopatkami turba. Prý se nějak vzpříčily. (mechanik je opět rozpohyboval) Jednou za nádrž dám tedy turbu přijít k pořádné práci. Řidiči jedoucí na dálnici Praha - Příbram pak mohou čas od času sledovat podivně se chovající vůz ploužící se stovkou, který znenadání, z nepochopitelných příčin, a často i s kouřovou clonou, mizí za obzorem rychlostí 180 Km/h. Závada 3: Snad géniové zodiakální, snad osumapadesátá vyšší inteligence, spikly se proti ubohému hasiči, neboť můj KIT mi dal poznat barvu své oranžové motorové kontrolky a přestal opět táhnout. Do 2 100 ot. akceleroval dobře, ale pak svůj výkon již nezvyšoval. Ve Fordu mi řekli že ty rozkalibrované vstřiky mám z toho, že s tim jezdim jako ... ehm.. ano - nevypočitatelně je to pravé slovo. Nová kalibráž - 460 Kč. Když to vyprávím někomu kdo se cítí být mechanikem, tento vážně pokyvuje hlavou a konstatuje že "to je přece jasný". Sranda ovšem je, že před tím mě na to nikdo nebyl schopen upozornit. Takže otázka: dokázal by někdo tato rizika ekonomické jízdy předvídat? Potažmo čekají mě ještě nějaká? Dík za odpovědi. Jirka"


Nic si z toho nedělejte. Něco takového mě taky potkalo. Chce to prostě jednou za čas vyhnat pavouky. Po pořádném zahřátí tomu dát do těla. Aspoň jednou za měsíc.
respond
kuky969
number of posts1
date of registration08.10.2013
Tuesday 08.10.2013 18:53, nove mondeo
ahoj
planujem kupit nove alebo najazdenych max 50000 km mondeo alebo octaviu. Pokial som spravne pochopil, presne motor z modelu mondea z recenzie sa uz dnes v novom mondeu neda kupit. Myslite ze je dnes nove mondeo ktore by kvalitou, nakladmi na servis atd zodpovedalo kvalite a parametrom recenzovaneho ??
peter
respond
martin.svambergFB
number of posts5
date of registration28.06.2013
Tuesday 08.10.2013 19:57, RE: Ford Mondeo 1,8 TDCI kombi 12/2010 Ghia
David V posted by:
martin.svambergFB posted by:
David V posted by:
martin.svambergFB posted by:
Mam tento motor v Mondeu z posledniho mesice, kdy se vyrabelo s timto motorem a bez filtru PC, uz po faceliftu a v limitovane serii Ghia (12/2010), ktera koncila. Recenzi bych napsal podobne jako autor. Vuz jsem kupoval "novy" s par stokilometry z nemeckeho Ford autosalonu. Prvni vymenu oleje vuz absolvoval po roce a 900km(dlouho stal na sklade), druhou po dvou letech v 8tis km. Treti vymenu budu realizovat v 18tis km. Asi to znit jako neuveritelne, ale mam dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km, jezdime bezne ve 2+novorozenec, rychlosti dle maxim 50/90/130. Nekolikrat jsem vyuzil i origininalni tazne a s vlekem Agados a nakladem cca 100kg jsem mel spotrebu 4,9/100km.Tento vikend jsem byl na Morave na vinobrani, 70% po dalnici 130km/hod, dost proti vetru, po 300km jsem mel spotrebu 5,2l. DO 1000otacek se motor moc neprojevuje,ale mezi 1700-2700 je to nezmar. Co se tyce nafty, autu dopravam Vervu od Benziny. Predchozi vuz jsme meli Octavii 2009 1,9 TDI, Octavie i Mondeo ma svoje vyhody/nevyhody,nyni jsem max. spokojen, ale na Oktavku vzpominam rad, i pres jeji chyby (spotreba oleje, drahy servis,zajem zlodeju....).
A to jsou měřené údaje ručně nebo opsané z PP? Já mám třeba údaje z PP pesimističtější, než je realita.
Merim palubnim pocitacem a pro overeni spravnoti obcas i tankovanim do plne nadrze. ODchylku u palubniho pocitace mam tak +-1-2dcl/100km. Jak jsem napsal, se spotrebou jsem nadmiru spokojen a na spritmonitor.de je vice majitelu 1,8TDCI v Mondeu 2007- se spotrebou pod 5l/100km, takze nejsem urcite sam.
V této souvislosti jsem si vzpomněl na jeden příspěvek na fóru, který popisoval důsledky extrémně ekonomické jízdy: "Buďte všichni pozdraveni! Mám pro vás zajímavý příběh, který zdá se, ještě nikdo nezmínil. Takže: pracuji jako hasič a díky příteli Kalouskovi jsem přišel od nového roku o podstatnou část platu. Snažím se tedy (více než kdy jindy) jezdit úsporně. Hodně úsporně. Takže Příbram - Praha zvládnu za 4,2 a Praha - Příbram za 4,7. Není na tom žádný kumšt - motor vytáčím jen lehounce svou pavoučí nožkou, přičemž po vyjetí na dálnici zařadím šestku a tacho držím "vteřinku" pod 100 km/h. Čili žádná divočina - prostorem proplouvám lehkostí leopardího pšouku. Původně jsem s obavami sledoval otáčkoměr, který se držel na nějakých 1600 a na mou otázku "a fakt se nemůže nic posrat?" mě přítel hasič-mechanik uklidnil, že "to tyhle motory v pohodě zvládnou". Po cca šesti měsících takovéhoto ježdění jsem však jiného přesvědčení - rizika tu jsou, a jaká! Jsem tedy zavázán vám své empirické poznatky předat, neboť kromě toho že se s dvoulitrem ploužíte po dálnici jako trotl, vás mohou potkat tato podivná ukrutenství: Závada 1: motor začal cukat, netáhl a po "tempomatí" šestce vypnuté spojkou téměř vždy chcípl. Vyřešeno ve Fordu - mechanik Richard sedl za volant, šlápl prudce na plyn a já s hrůzou zjistil, že jsem měl celou dobu ve výfuku ukrytou černou dýmovnici. Naštěstí v zadu nikdo nestál, asi by mu zmrzl úsměv ve fungl novém kominickém hábitu. Poučení - tím jak motor nevytáčíte, usazují se splodiny, které pak ucpávají výfukový systém. Jednou za čas tedy "šlápnu na podlahu" (nejčastěji ve městě , rychl. stupeň 2) a se zármutkem sleduji ve zpětném zrcátku vyděšené tváře řidičů mizících v oblaku hustého černého dýmu. Závada 2: motor přestal táhnout a turbo vyhlásilo stávku. Vyřešeno ve Fordu. Tím jak jsem turbo nepoužíval (nebo používal minimálně) se stalo něco s lopatkami turba. Prý se nějak vzpříčily. (mechanik je opět rozpohyboval) Jednou za nádrž dám tedy turbu přijít k pořádné práci. Řidiči jedoucí na dálnici Praha - Příbram pak mohou čas od času sledovat podivně se chovající vůz ploužící se stovkou, který znenadání, z nepochopitelných příčin, a často i s kouřovou clonou, mizí za obzorem rychlostí 180 Km/h. Závada 3: Snad géniové zodiakální, snad osumapadesátá vyšší inteligence, spikly se proti ubohému hasiči, neboť můj KIT mi dal poznat barvu své oranžové motorové kontrolky a přestal opět táhnout. Do 2 100 ot. akceleroval dobře, ale pak svůj výkon již nezvyšoval. Ve Fordu mi řekli že ty rozkalibrované vstřiky mám z toho, že s tim jezdim jako ... ehm.. ano - nevypočitatelně je to pravé slovo. Nová kalibráž - 460 Kč. Když to vyprávím někomu kdo se cítí být mechanikem, tento vážně pokyvuje hlavou a konstatuje že "to je přece jasný". Sranda ovšem je, že před tím mě na to nikdo nebyl schopen upozornit. Takže otázka: dokázal by někdo tato rizika ekonomické jízdy předvídat? Potažmo čekají mě ještě nějaká? Dík za odpovědi. Jirka"


Nikde jsem neuvedl, ze jezdim ekonomicky, jen dodrzuji rychlostni limity a casto prymslim, nez slapnu bezrozmyslu na plyn. 1,8TDCI znam roky a vim o tom motoru temer vse, takze ne jednou za mesic, ale temer kazdou delsi cestu dam motoru po radnem ohrati radne do tela na 3 nebo 4, at se taky obcas vytoci na 3500otacek....... Nikdy motor nenecham podtocit pod 1600 otacek a na tempomat jezdim az od 1900otacek. Na kruhaku podrazuju az na dvojku, protoze trojka vychazi na 1000otacek a to je pro ten motor taky malo. I s timto pristupem mam prumernou dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km a verim, ze s dalsimi kilometry muzu jit jeste nize, vuz jeste nemam po 13tis ani zajety.

Jinak pro pripadne kupujici upozornim na nekolik moznych zavad tohoto motoru:
- dvouhmotny setrvacnik casto po vypnuti motoru da o sobe vedet (casto uz pred 100tis km, je to z casti normalni)
- spojka ma jen 18cm, takze pokud vuz tahal tezsi privesy, budete ji menit brzy uz i kolem 150tis km
- motor zbytecne nepodtacejte a obcas ho poradne teply protahnete - dulezite pro praci lopatek turba
- unik oleje kolem vence turba je do jiste miry normalni
- Transit connect ma jiz od konce roku 2010 u tohoto motoru filtr pevnych castic, nicmene i presto bych do nej sel
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 08.10.2013 22:09, RE: Ford Mondeo 1,8 TDCI kombi 12/2010 Ghia
martin.svambergFB posted by:
David V posted by:
martin.svambergFB posted by:
David V posted by:
martin.svambergFB posted by:
Mam tento motor v Mondeu z posledniho mesice, kdy se vyrabelo s timto motorem a bez filtru PC, uz po faceliftu a v limitovane serii Ghia (12/2010), ktera koncila. Recenzi bych napsal podobne jako autor. Vuz jsem kupoval "novy" s par stokilometry z nemeckeho Ford autosalonu. Prvni vymenu oleje vuz absolvoval po roce a 900km(dlouho stal na sklade), druhou po dvou letech v 8tis km. Treti vymenu budu realizovat v 18tis km. Asi to znit jako neuveritelne, ale mam dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km, jezdime bezne ve 2+novorozenec, rychlosti dle maxim 50/90/130. Nekolikrat jsem vyuzil i origininalni tazne a s vlekem Agados a nakladem cca 100kg jsem mel spotrebu 4,9/100km.Tento vikend jsem byl na Morave na vinobrani, 70% po dalnici 130km/hod, dost proti vetru, po 300km jsem mel spotrebu 5,2l. DO 1000otacek se motor moc neprojevuje,ale mezi 1700-2700 je to nezmar. Co se tyce nafty, autu dopravam Vervu od Benziny. Predchozi vuz jsme meli Octavii 2009 1,9 TDI, Octavie i Mondeo ma svoje vyhody/nevyhody,nyni jsem max. spokojen, ale na Oktavku vzpominam rad, i pres jeji chyby (spotreba oleje, drahy servis,zajem zlodeju....).
A to jsou měřené údaje ručně nebo opsané z PP? Já mám třeba údaje z PP pesimističtější, než je realita.
Merim palubnim pocitacem a pro overeni spravnoti obcas i tankovanim do plne nadrze. ODchylku u palubniho pocitace mam tak +-1-2dcl/100km. Jak jsem napsal, se spotrebou jsem nadmiru spokojen a na spritmonitor.de je vice majitelu 1,8TDCI v Mondeu 2007- se spotrebou pod 5l/100km, takze nejsem urcite sam.
V této souvislosti jsem si vzpomněl na jeden příspěvek na fóru, který popisoval důsledky extrémně ekonomické jízdy: "Buďte všichni pozdraveni! Mám pro vás zajímavý příběh, který zdá se, ještě nikdo nezmínil. Takže: pracuji jako hasič a díky příteli Kalouskovi jsem přišel od nového roku o podstatnou část platu. Snažím se tedy (více než kdy jindy) jezdit úsporně. Hodně úsporně. Takže Příbram - Praha zvládnu za 4,2 a Praha - Příbram za 4,7. Není na tom žádný kumšt - motor vytáčím jen lehounce svou pavoučí nožkou, přičemž po vyjetí na dálnici zařadím šestku a tacho držím "vteřinku" pod 100 km/h. Čili žádná divočina - prostorem proplouvám lehkostí leopardího pšouku. Původně jsem s obavami sledoval otáčkoměr, který se držel na nějakých 1600 a na mou otázku "a fakt se nemůže nic posrat?" mě přítel hasič-mechanik uklidnil, že "to tyhle motory v pohodě zvládnou". Po cca šesti měsících takovéhoto ježdění jsem však jiného přesvědčení - rizika tu jsou, a jaká! Jsem tedy zavázán vám své empirické poznatky předat, neboť kromě toho že se s dvoulitrem ploužíte po dálnici jako trotl, vás mohou potkat tato podivná ukrutenství: Závada 1: motor začal cukat, netáhl a po "tempomatí" šestce vypnuté spojkou téměř vždy chcípl. Vyřešeno ve Fordu - mechanik Richard sedl za volant, šlápl prudce na plyn a já s hrůzou zjistil, že jsem měl celou dobu ve výfuku ukrytou černou dýmovnici. Naštěstí v zadu nikdo nestál, asi by mu zmrzl úsměv ve fungl novém kominickém hábitu. Poučení - tím jak motor nevytáčíte, usazují se splodiny, které pak ucpávají výfukový systém. Jednou za čas tedy "šlápnu na podlahu" (nejčastěji ve městě , rychl. stupeň 2) a se zármutkem sleduji ve zpětném zrcátku vyděšené tváře řidičů mizících v oblaku hustého černého dýmu. Závada 2: motor přestal táhnout a turbo vyhlásilo stávku. Vyřešeno ve Fordu. Tím jak jsem turbo nepoužíval (nebo používal minimálně) se stalo něco s lopatkami turba. Prý se nějak vzpříčily. (mechanik je opět rozpohyboval) Jednou za nádrž dám tedy turbu přijít k pořádné práci. Řidiči jedoucí na dálnici Praha - Příbram pak mohou čas od času sledovat podivně se chovající vůz ploužící se stovkou, který znenadání, z nepochopitelných příčin, a často i s kouřovou clonou, mizí za obzorem rychlostí 180 Km/h. Závada 3: Snad géniové zodiakální, snad osumapadesátá vyšší inteligence, spikly se proti ubohému hasiči, neboť můj KIT mi dal poznat barvu své oranžové motorové kontrolky a přestal opět táhnout. Do 2 100 ot. akceleroval dobře, ale pak svůj výkon již nezvyšoval. Ve Fordu mi řekli že ty rozkalibrované vstřiky mám z toho, že s tim jezdim jako ... ehm.. ano - nevypočitatelně je to pravé slovo. Nová kalibráž - 460 Kč. Když to vyprávím někomu kdo se cítí být mechanikem, tento vážně pokyvuje hlavou a konstatuje že "to je přece jasný". Sranda ovšem je, že před tím mě na to nikdo nebyl schopen upozornit. Takže otázka: dokázal by někdo tato rizika ekonomické jízdy předvídat? Potažmo čekají mě ještě nějaká? Dík za odpovědi. Jirka"
Nikde jsem neuvedl, ze jezdim ekonomicky, jen dodrzuji rychlostni limity a casto prymslim, nez slapnu bezrozmyslu na plyn. 1,8TDCI znam roky a vim o tom motoru temer vse, takze ne jednou za mesic, ale temer kazdou delsi cestu dam motoru po radnem ohrati radne do tela na 3 nebo 4, at se taky obcas vytoci na 3500otacek....... Nikdy motor nenecham podtocit pod 1600 otacek a na tempomat jezdim az od 1900otacek. Na kruhaku podrazuju az na dvojku, protoze trojka vychazi na 1000otacek a to je pro ten motor taky malo. I s timto pristupem mam prumernou dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km a verim, ze s dalsimi kilometry muzu jit jeste nize, vuz jeste nemam po 13tis ani zajety.Jinak pro pripadne kupujici upozornim na nekolik moznych zavad tohoto motoru:- dvouhmotny setrvacnik casto po vypnuti motoru da o sobe vedet (casto uz pred 100tis km, je to z casti normalni)- spojka ma jen 18cm, takze pokud vuz tahal tezsi privesy, budete ji menit brzy uz i kolem 150tis km- motor zbytecne nepodtacejte a obcas ho poradne teply protahnete - dulezite pro praci lopatek turba- unik oleje kolem vence turba je do jiste miry normalni- Transit connect ma jiz od konce roku 2010 u tohoto motoru filtr pevnych castic, nicmene i presto bych do nej sel


Benzínové motory klidně podtáčím pokud se to tak dá říct. Klidne ve městě ustálenou rychlostí po rovině točím 1500-2000 ot. při rychlosti 40-50 km/h. To vše při muší noze. Na tempomat bych takto nejel, protože tempomat nemá muší nohu. Nemyslím si, že to motoru škodí (možná se pletu). Auto nemá dvojhmotu, nezasírá se sazema, nemá turbo, tak mu nezatuhnou lopatky. Jel jsem s Aurisem co má nápovědu kdy řadit a překvapilo mě, že bez zátěže to radilo podřadit při 2000 na 1500, samozřemě při ustálené jízdě kdy se pedál jen lechtá. S chrochtem to možná tak bezproblémové nebude.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.