Michal - autor posted by:
No vidíte, já bych si zase nikdy nekoupil Škodovku nebo vůbec VW group.
Problémy začaly až přetrženým rozvodovým řemenem, který nebyl včas vyměněn a byl daleko za zenitem životnosti. To znamená, že za to to auto nemohlo. Rozděláním motoru se spustil problém s chlazením, kdy tam prostě něco "hapruje". Možné je třeba to, že po vypuštění vody se uvolnila nějaká usazenina, která ucpává nějakou hadičku. Těch příčin může být více. Jednou už to bylo v pořádku a po prasknutí hadice je to ještě horší, m...
Ono nakonec i to moderní auto plné elektroniky je stejně ze železa, takže mechanické opravy jsou na něm totožné, jako na 20-ti letém téměř veteránu. Chápu, že kdo nemá o autech ponětí (jak vlastně fungují systémy v autě a konstrukce jednotlivých zařízení), tak si raději koupí nové auto, ale většina si nekoupí auto, které by chtěla, ale jen to, na které má. Já koupil před 3-mi roky 8-mi leté auto a k dnešnímu dni mě stálo cca 250 tisíc včetně pořizovací ceny a ujel jsem přes 30 tisíc. Navíc jsem si koupil auto, které jsem chtěl, slušně vybavené. Neříkám, že bych si rád nekoupil nové auto, ale měl bych o ně strach, když vidím, jak jidí na parkovištích třískají dveřma do sousedních aut. Navíc, až na svoje vysněné auto (a není to žádný extra drahý model, ale běžné auto střední třídy) našetřím z platu za rok, pak je klidně budu každé 4 roky obměňovat, jako jinde ve vyspělejším světě. Ale při jakékoliv ekonomické rozvaze nemůže nové auto nikdy vyhrát nad ojetým, pokud kupující není ignorant a trochu si tu ojetinu prohlídne. Navíc ojeté auto je už alespoň trochu prověřené, člověk ví, co tam často odchází, ale u nového dělá ten průzkum na vlastní kůži. A když koupím špatně ojetý auto, tak ho prodám z menší ztrátou, než když koupím pondělní novotu. Stačí si udělat kilometrovou cenu a každý hned ví na čem je. a) všechny roční náklady / počet najetých km b) (veškeré náklady - aktuální cena vozu) / počet najetých km
Já to počítám kumulativně od koupě a hodnotu a) mám necelé 4 Kč/km a hodnotu b) 5,70 Kč/km a neustále to klesá. A to jsem ještě takovej grand ke svýmu autu, že mu klidně dopřeju autorizovaný servis, když šlo třeba o výměnu rozvoďáku nebo tlumičů, tohle oni umí, protože to často dělávají.