0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 1.8 TD

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.07.2006 22:43,
Nemelte nesmysly!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.07.2006 23:00, Než rozděláte půl auta!
Figo posted by:
Také mám historku " z natáčení". Po prohlídce v autorizovaném servisu Emil Frey Praha Stodůlky mi na můj dotaz na stav brzd bylo pány techniky řečeno že je vše v pořádku a destičky se budou měnit až příště neboť vepředu mají ještě 6mm a vzadu ještě 4mm, Na tom by nebylo nic divnýho kdyby zde neexistoval jeden háček - vzadu mám bubny! Už tam v životě nepáchnu!
Prosím Vás vy všichni co tady tak diagnostikujete tu závadu.
Mluvíte trošku chybně.
V případě že se ztrácí chladící kapalina v důsledku těsnění pod hlavou tak jde tato buďto do oleje nebo odchází výfukem, tzn nebývá kaluž pod autem.
Na víčku od oleje je prvním případě zespodu většinou něco jako pěna, opakuji většinou a to v závislosti na množství vody v oleji. Ve druhém případě kdy kapalina odchází s výfukovými plyny je to detekovatelné jejím úbytkem a větší kouřivostí.
Autor uvedl, že mívá pod automobilem kaluž vody a to může být klidně obyčejná závada například na tzv. podtlakovém ventilu v chladícím okruhu. Tento se většinou dodává jen originál a např. na diesel Vectru přijde asi na 1500,-
Takže než rozděláte polovinu auta doporučuji zkontrolovat nejdříve tento ventil. A celou těsnost okruhu.
Jinak špatné těsnění pod hlavou se může projevovat také horším topením vozu kdy se topení zavzdušňuje a není stejně účinné.
Pokud byste už těsnění pod hlavou měníl doporučuji provést jemný zbrus do hladka kdy se zlepší stav dosedacích ploch a lépe si sednou.
Toto se provádí velice často hlavně u starších japonských diesl. motorů kde měla hlava tendenci se velice často zkroutit a někdy vlivem teploty došlo ke zkroucení i celého bloku motoru.
Osobně ovšem doporučuji jemné zbroušení vždy - preventivně, samozřejmě ale jen u diesel. motorů. U zážehových je to v podstatě většinou zbytečné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.07.2006 23:04, To petr
Petr posted by:
S velkou pravdepodobnosti to bude hlava, je to casta zavada tohoto motoru.. Ford Mondeo je dobre auto, ve svoji dobe castecne zatupovalo nepovedene Scorpio, ale fordove 1.8D/TD je lepsi se velkym obloukem vyhnout. Jinak velmi vecna recenze, ale divim se, ze jste psal o zatahu kolem 1800.. rekl bych, ze tento motor nijak vyrazne odspodu netahne. Zkuste 1.9 TDI, tam je tah kolem 1900 - 2000 pomerne vyrazny v porovnani s 1.8 TD je to ohromny rozdil.
Hodnotit scorpio jako nepovedené je dosti troufalé. Jeho nadčasový design samozřejmě mnoho lidí nezaujal. Ovšem ještě dnes, když potkáte naleštěnou poslední generaci je těžké uvěřit že vyjela již koncem roku 1994.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.07.2006 23:05, 2 a 3 prevodovy stupen
ten prechod mezi 2jkou a 3jkou je vadny synchron . u mojeho dieslu se to projevilo az pri 180 tk km. Bacha
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 13.07.2006 23:27, RE: ojetina
Ivoss posted by:
Já znám jednoho dovozce co je dokonce schopnej ti rozvoďák sám vyměnit, naúčtovat za to peníze a po měsíci ti řekne že vlastně nic neměnil, protože se mu řemen zdál ok, že prý ještě vydrží...
o tom že ti doveze totální mrdku za peníze za jaké koupíš lepší auto tady, o tom ani nemluvím. Dovozcům spřerážet pracky všem.
ale to je třeba uvést jméno a adresu takového dobráka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.07.2006 01:10, RE: Než rozděláte půl auta!
Aleš posted by:
Prosím Vás vy všichni co tady tak diagnostikujete tu závadu.
Mluvíte trošku chybně.
V případě že se ztrácí chladící kapalina v důsledku těsnění pod hlavou tak jde tato buďto do oleje nebo odchází výfukem, tzn nebývá kaluž pod autem.
Na víčku od oleje je prvním případě zespodu většinou něco jako pěna, opakuji většinou a to v závislosti na množství vody v oleji. Ve druhém případě kdy kapalina odchází s výfukovými plyny je to detekovatelné jejím úbytkem a větší kouřivostí.
Autor uvedl, že mívá po...
No může se taky stát,že těsnění praskne tak,že tlak z válce jde do chladícího okruhu a voda pod vysokym tlakem prostě někde začne tect....to by asi ale v tom servisu poznali a taky se daleko nedojede...stačí sundat víčko a voda stříká jako z hydrantu..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.07.2006 01:14, RE: servisy
Riccardo posted by:
Já si spíš myslím, že v těch neznačkových servisech jsou fakt fandové té které značky. A to má na znalosti a šikovnost mnohem větší vliv než zázemí značky a všechny technické manuály a špičkové vybavení. Neznačkové servisy často dokážou opravit i vadný díl, kdežto značkový servis se tím nezabývá a jen mění za nový.
..je to jako s každejma řemeslníkama a živnostma vůbec...někdo je solidní a poctivej a někdo holt lempl,nebo gauner.....ty první se -zvlášť u autoopravářů-poznaj podle toho,že sou docela chudý..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.07.2006 10:27, RE: aktuální info
Michal - autor posted by:
No vidíte, já bych si zase nikdy nekoupil Škodovku nebo vůbec VW group.
Problémy začaly až přetrženým rozvodovým řemenem, který nebyl včas vyměněn a byl daleko za zenitem životnosti. To znamená, že za to to auto nemohlo. Rozděláním motoru se spustil problém s chlazením, kdy tam prostě něco "hapruje". Možné je třeba to, že po vypuštění vody se uvolnila nějaká usazenina, která ucpává nějakou hadičku. Těch příčin může být více. Jednou už to bylo v pořádku a po prasknutí hadice je to ještě horší, m...
Ono nakonec i to moderní auto plné elektroniky je stejně ze železa, takže mechanické opravy jsou na něm totožné, jako na 20-ti letém téměř veteránu. Chápu, že kdo nemá o autech ponětí (jak vlastně fungují systémy v autě a konstrukce jednotlivých zařízení), tak si raději koupí nové auto, ale většina si nekoupí auto, které by chtěla, ale jen to, na které má. Já koupil před 3-mi roky 8-mi leté auto a k dnešnímu dni mě stálo cca 250 tisíc včetně pořizovací ceny a ujel jsem přes 30 tisíc. Navíc jsem si koupil auto, které jsem chtěl, slušně vybavené. Neříkám, že bych si rád nekoupil nové auto, ale měl bych o ně strach, když vidím, jak jidí na parkovištích třískají dveřma do sousedních aut. Navíc, až na svoje vysněné auto (a není to žádný extra drahý model, ale běžné auto střední třídy) našetřím z platu za rok, pak je klidně budu každé 4 roky obměňovat, jako jinde ve vyspělejším světě. Ale při jakékoliv ekonomické rozvaze nemůže nové auto nikdy vyhrát nad ojetým, pokud kupující není ignorant a trochu si tu ojetinu prohlídne. Navíc ojeté auto je už alespoň trochu prověřené, člověk ví, co tam často odchází, ale u nového dělá ten průzkum na vlastní kůži. A když koupím špatně ojetý auto, tak ho prodám z menší ztrátou, než když koupím pondělní novotu. Stačí si udělat kilometrovou cenu a každý hned ví na čem je. a) všechny roční náklady / počet najetých km b) (veškeré náklady - aktuální cena vozu) / počet najetých km
Já to počítám kumulativně od koupě a hodnotu a) mám necelé 4 Kč/km a hodnotu b) 5,70 Kč/km a neustále to klesá. A to jsem ještě takovej grand ke svýmu autu, že mu klidně dopřeju autorizovaný servis, když šlo třeba o výměnu rozvoďáku nebo tlumičů, tohle oni umí, protože to často dělávají.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.07.2006 11:55, Reakce
Nemám sílu reagovat na každý příspěvek, proto je shrnu, co mne zaujalo.
Aleš - díky za radu, voda neteče přes přepad nádržky, jak jsem se mylně domníval, po sundání všech možných krytů nicméně zatím není přesně poznat, odkud to teče, proud je docele masivní. V podezření je vodní pumpa i když ta byla měněna zároveň s rozvody. Zároveň jsem objevil malou trhlinku v jedné menší hadičce, která nese stopy úniku kapaliny. V úterý se uvidí.

Najeto 3x tolik, apod. - Myslím, že 92000 km u čtyřletého auta je odpovídající hodnota, navíc 2 servisy nezávisle na sobě zaujaly stanovisko, že tato hodnota stavu auta zhruba odpovídá. Opotřebení interiéru a ovládacích prvků bylo opravdu minimální, takže i kdyby byl tachometr stočený, tak by muselo být auto používáno pouze na dálkové trasy, což je jedině plus. Za těch 40000 km, které jsem s tím najel, jsem tomu interiéru dal pohulit mnohem víc a to zase nejsem takový ras. Navíc 200.000 km už je přece jen na válcích motoru poznat.

Relativní poruchovost - ještě jednou: rozvodový řemen praskl díky zanedbané údržbě a rozdělání motoru spustilo problém s chlazením. Pokud by řemen nepraskl, tak první vážná závada by se objevila po cca 40000 km po koupi (prasklá hadice).

Můžete si myslet co chcete, ale já, ani majitel auta jsme zatím nedošli do stádia, kdy bychom auto chtěli hodit ze skály. Když přihlédnu k tomu, že při koupi vedle stojící Passat TDI 66kW o 2 roky mladší přes 200.000 km na tachometru a docela dorasovaným interiérem stál o 50000,- Kč víc, tak se není o čem bavit.

Zátah od 1800 otáček je pravdivý, řídil jsem pouze Passata TDI 96kW, který opravdu zhruba od 1500 otáček daleko více tlačil do sedaček. Ale 96 a 66kW je rozdíl. V 66kW TDI jsem nejel a abych řekl pravdu, ani bych to nechtěl. Výkon motoru tohoto Mondea mi plně dostačuje, mám rád svižnou jízdu, ale nemusím předjíždět za každou cenu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 14.07.2006 18:22, RE: aktuální info
Michal - autor posted by:
No vidíte, já bych si zase nikdy nekoupil Škodovku nebo vůbec VW group.
Problémy začaly až přetrženým rozvodovým řemenem, který nebyl včas vyměněn a byl daleko za zenitem životnosti. To znamená, že za to to auto nemohlo. Rozděláním motoru se spustil problém s chlazením, kdy tam prostě něco "hapruje". Možné je třeba to, že po vypuštění vody se uvolnila nějaká usazenina, která ucpává nějakou hadičku. Těch příčin může být více. Jednou už to bylo v pořádku a po prasknutí hadice je to ještě horší, m...
Přesně jak píšeš! Jak jednou fungující celek ( motor) rozhodíš,nastartuješ nepochopitelné problémy. Platilo,platí a platit bude. VW nebrat. Zdar
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.07.2006 12:46, RE: Reakce
Michal - autor posted by:
Nemám sílu reagovat na každý příspěvek, proto je shrnu, co mne zaujalo.
Aleš - díky za radu, voda neteče přes přepad nádržky, jak jsem se mylně domníval, po sundání všech možných krytů nicméně zatím není přesně poznat, odkud to teče, proud je docele masivní. V podezření je vodní pumpa i když ta byla měněna zároveň s rozvody. Zároveň jsem objevil malou trhlinku v jedné menší hadičce, která nese stopy úniku kapaliny. V úterý se uvidí.

Najeto 3x tolik, apod. - Myslím, že 92000 km u čtyřletého auta...
S těmi kilometry je individuální. Já například najedu na svým autě tak 10 tis. km za rok, manželka tak 5 tis. Můj kolega má Octávii TDI, kupoval ji novou a po třech letech ma á najeto 40 tis.Tak proč by auto po deseti letech nemohlo mít 100 tis. ? Já si myslím, že to reálný je, ale pravděpodobnější je asi to, že kdo si u nás koupí Octávii TDI za půl mega, tak s ní asi nebude jezdit málo, když už to stálo tolik peněz. a nebude ji prodávat pokud je auto v poho, má málo najeto a je bez investic. Ale v zahraničí to určitě tak nemožný není, tam jsou auta pro lidi určitě dostupnější a nejen ten kdo najede 50 tis. za rok si koupí auto lepší. Zrovna dneska jsem procházel bazary na Argentinský v Pze, tam je mraky aut a nic bych si asi nevybral. Když je auto pěkný a nezničený stojí moc a to co je levný to sou vraky. Chlapi z bazaru dobře vědí co má jakou cenu. Až se musel smát těm vošmirglovanejm volantům a řadícím pákám, kde nejdou přečíst čísla jak je vošmakaná a na tachecu 120 tis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.07.2006 17:12, RE: Reakce
Michal - autor posted by:
Nemám sílu reagovat na každý příspěvek, proto je shrnu, co mne zaujalo.
Aleš - díky za radu, voda neteče přes přepad nádržky, jak jsem se mylně domníval, po sundání všech možných krytů nicméně zatím není přesně poznat, odkud to teče, proud je docele masivní. V podezření je vodní pumpa i když ta byla měněna zároveň s rozvody. Zároveň jsem objevil malou trhlinku v jedné menší hadičce, která nese stopy úniku kapaliny. V úterý se uvidí.

Najeto 3x tolik, apod. - Myslím, že 92000 km u čtyřletého auta...
Samozrejme, ze mezi 96 a 66 kW je rozdil, ale u obou motoru v otackach 1500 az 2000 velky rozdil ve vykonu nebude. Ale je to mozne, ridil jsem Escorta 1.8 TD a tam jsem byl prekvapen, ze motor nijak netahne..mozna ze u Mondea je naladen lepe (ale Escort je o neco lehci). Jinak nevidim problem proc by nemely sedet kilometry, zavady se mohou objevovat i pri mensim prubehu na kazdem aute - navic problemy u tohoto motoru nejsou nicim neznamym.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.07.2006 17:25, RE: To Petr, Aleš
Aleš posted by:
Hodnotit scorpio jako nepovedené je dosti troufalé. Jeho nadčasový design samozřejmě mnoho lidí nezaujal. Ovšem ještě dnes, když potkáte naleštěnou poslední generaci je těžké uvěřit že vyjela již koncem roku 1994.
Nepovedene designove, sedan jeste ujde..verze combi vypada prinejmensim podivne..a prodejni uspech se nedostavil. Take Ford na Scorpio uz pozdeji nenavazal, mozna az ted se zacne vyrabet dalsi generace. Ale je to pohodlny vuz a ani vykon 151 kW z motoru V6 2.9 nebyl na svoji dobu spatny, bohuzel ho krotil dodavany automat..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 16.07.2006 19:59, RE: Reakce
Petr posted by:
Samozrejme, ze mezi 96 a 66 kW je rozdil, ale u obou motoru v otackach 1500 az 2000 velky rozdil ve vykonu nebude. Ale je to mozne, ridil jsem Escorta 1.8 TD a tam jsem byl prekvapen, ze motor nijak netahne..mozna ze u Mondea je naladen lepe (ale Escort je o neco lehci). Jinak nevidim problem proc by nemely sedet kilometry, zavady se mohou objevovat i pri mensim prubehu na kazdem aute - navic problemy u tohoto motoru nejsou nicim neznamym.
Mondeo má proti escortu intercoler, proto asi ten lepší zátah. K předchozím příspěvkům: mám mondeo rv. 6/98 1.8TD kombi, koupeno v lednu a od koupě najeto 13000km, celkove 180000km. Vše plně funkční, bez investic. Tyto TD mají sice špatnou pověst, mám však 2kamarady kteří měli (a jeden ještě má) stejný typ a oba najeto přes 300000km, a taky naprostá spokojenost. U jednoho jen oprava čerpadla = šptná nafta (dle servisu). Z toho plyne: jak se kdo k autu chová, tak se mu vrátí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 18.07.2006 16:18, RE: Reakce
anonym posted by:
Mondeo má proti escortu intercoler, proto asi ten lepší zátah. K předchozím příspěvkům: mám mondeo rv. 6/98 1.8TD kombi, koupeno v lednu a od koupě najeto 13000km, celkove 180000km. Vše plně funkční, bez investic. Tyto TD mají sice špatnou pověst, mám však 2kamarady kteří měli (a jeden ještě má) stejný typ a oba najeto přes 300000km, a taky naprostá spokojenost. U jednoho jen oprava čerpadla = šptná nafta (dle servisu). Z toho plyne: jak se kdo k autu chová, tak se mu vrátí.
Escort se dělal krom obyčejnýho dieselu s oběma turbodiesely,jak s mezichladičem,jakej je v mondeu(66kW),tak bez a ten má myslim 55kW..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 19.07.2006 14:02, závada odhalena
Tak únik chladící kapaliny způsobovala špatná vodní pumpa - byla dávána nová při výměně rozvodů, takže to zřejmě půjde na reklamaci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.09.2006 17:14,
To ti vydrží určitě. Akorát mě zarážejí tvé závady.proč poloosy??????
Ty mívají vůly po 300 000km
Vrže sedačka? - min. 200 000km
Myslím že máš najeto víc a ani otom nevíš
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.09.2006 17:19, RE: aktuální info
Michal - autor posted by:
Vzhledem k tomu, že od odeslání recenze do zveřejnění uběhl měsíc, mám nějaké nové postřehy a bohužel taky závady.
Opět se objevil problém s chlazením. Minulý týden při svižnější jízdě po dálnici praskla jedna hadička od chladící kapaliny. Prý to vypadalo, jako by se za autem prášilo - nebyl jsem u toho. Takže domů auto dojelo na laně. Provizorní oprava zabrala pár hodin, hlavně kvůli špatnému přístupu a demontáže některých částí. Hadička zřejmě nesnesla ten mastný film, který na sobě měla. P...
Udělal sis to sám těma rozvodama!!!!
Máš prasklou hlavu. Těsnění musíš mít nové po výměně ventilů atd.
Maximálně mrkni na termostat nebo ho uplně vyhod.
většinou když ho jednou uvaříš tak odejde a hadice taky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.09.2006 17:21, RE: Koupil jsem to same
AJ posted by:
Tak jsem si letos rovnez dovezl (osobne) tento typ Mondea kombi z Nemecka 1.8 benzin, ABS, ASR, klima, serviska, tady jsem udelal vymenu rozvodu a spojkove lamely, zatim jsem najeto cca 6000 a naprosta spokojenost. Interier, podvozek, misto i vybava lepsi nez Octavce (TDi 66kW), kterou sem jezdil predtim, motoricky je slabsi v nizsich otackach, ale jak se dostane nad 3000 potazmo 4000 otacek, tak to neni tak zly. Jinak proti tomu co jsem videl v bazarech, doporucuji jednoznacne si auto privezt (...
souhlasím
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.09.2006 17:24, RE: aktuální info
Petr posted by:
S velkou pravdepodobnosti to bude hlava, je to casta zavada tohoto motoru.. Ford Mondeo je dobre auto, ve svoji dobe castecne zatupovalo nepovedene Scorpio, ale fordove 1.8D/TD je lepsi se velkym obloukem vyhnout. Jinak velmi vecna recenze, ale divim se, ze jste psal o zatahu kolem 1800.. rekl bych, ze tento motor nijak vyrazne odspodu netahne. Zkuste 1.9 TDI, tam je tah kolem 1900 - 2000 pomerne vyrazny v porovnani s 1.8 TD je to ohromny rozdil.
Záleží na seřízení čerpadla. TD může jet téměř stejně jako TDI.
Jen za jinou spotřebu není to 4-8 ale 6,5 - 11
respond
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.