0
back
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 1.8 16V - jak řešit malou kopresi?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 15.09.2012 06:56, Příčina je vždy jednodušší, než se zdá.
Podpálený či netěsný ventil, zpravidla výfukový, musí poznat každý mechanik za chodu motoru u výfuku. To diagnostikuji poslechem u aut, když stojím na přechodu a auta se rozjíždí. Já bych vypustil olej z motoru, do válce nalil petrolej, a počkal do rána. Když bude petrolej vytékat z olejové vany, je příčina jasná. Jinak petrolej je stará osvědčená metoda pro uvolnění zakarbonovaných pístních kroužků. Když to nepomůže mohou být pístní kroužky popraskané.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 20.09.2012 10:18, Podobná zkušenost, jen bez toho rachtání:
http://www.tipcar.cz/ford-focus-c-max-a-spotreba-oleje-4664.html
Jen pro doplnění. Asi ještě rok jsem s vozem jezdil a dolíval a dolíval a dolíval olej, naštěstí ten předepsaný 5w-30 je celkem levný, až jednou v zimě se nepodařilo nastartovat, motor pekelně kuckal, vibroval a kouřil, přivolaný odtah s cigárem v držce suverénně pravil: "Jo, to je váha vzduchu, ale na ty TDCi nejsou drahý." Myslel, chudák, že jde o diesel. V servisu okolo toho chodili a tvářili se jako degustátoři projímadel, až na moje naléhání změřili kompresní tlaky, jeden válec skoro na nule, mě nabídnutá autorizovaná oprava by byla za skoro 100kKč. Přes známého sehnaný servisák od Forda nakonec opravu dělal v garáži, na tom jednom válci zlomený kroužek(nebo víc, nevím kolik jich tam je), takže výměna všech kroužků na všech válcích - výbrusu prý nebylo třeba, zabroušení ventilů a výměna gumiček, smontování s další nutnou bižuterií(napínák řetězu, těsnění, dál už nevím) celkem za 35kKč.
Motor se zázračně zlepšil, výborně táhl, tichounký...idylka, zvětšila se mi ale spotřeba, jak jsem začal víc využívat té krásy.
No, po čase začala jevit zn. opotřebení spojka, byl hlučnější kompresor klimatizace, neustále se s.ala elektronika, takže jsem nevydržel s nervama, auto dal s citelnou ztrátou do bazaru a maje něco našetřeno, pořídil jsem jiný vůz, tentokrát koncernový, ta největší hrůza pro spoustu zdejších přispěvatelů - 1,9TDi, PD, 77kW, dokonce s DFP. Zaplať pámbu, zatím dobrý...
Takže co závěrem? Duratec HE 1,8 nebrat, podloženo nejen mojí zkušeností, další problémy by se daly svést na výběr špatného kusu - před prodejem určitě utočeno spoustu kilometrů, ale v tom motoru je prostě něco špatně.
S přáním šťastné ruky při výběru J. Z.
respond
Frankie89
number of posts1
date of registration10.08.2020
Monday 10.08.2020 21:48, Duratec 1.8 vůle ventilů
Zdravím, poradí někdo s mondeem? Mám na servise 1.8 duratec 81kw po repasi hlavy (byly podpálené ventily) hlava se namontovala a motor na volnoběh pořádně hapruje a je hlučnej hlavně seshora od vaček - kdosi se zmínil o problematice vůlí ventilů, tenhle motor nemá hydroštely ani vahadla, jen komínky, na který přímo doléhá vačka. V otáčkách bez problémů a bez výraznýho hluku... zapalování a vstřiky prověřeny...
respond
bruno1
number of posts2
date of registration14.12.2022
Wednesday 14.12.2022 14:56, RE: Příčina je vždy jednodušší, než se zdá.
citation:
reakce na: -, 15.09.2012 06:56 (Podpálený či netěsný ventil, z ...)


Zdravím, mám tady Focus II 2006 s 1.8 Duratec HE 92kW, najeto 170.000. Je zcela bez komprese na 3.válci, neměřeno, ale po sundání víka ventilů (na vačkách pohledově vše OK) jsem zkoušel s motorem lehce otáčet se zařazenou trojkou při vyšroubovaných svíčkách, které jsem jen vložil do závitu. Na ostatních válcích komprese silně vtahovala svíčky dovnitř, doprovázeno syčením a na 3. válci ani ťuk. Zkusil jsem udělat doporučený "petrolejový test". Zkusil jsem při horní úvrati 2. a 3. válce do těchto nalít petrolej až po závit svíčky (odhadem se tam vešel tak "velký panák". Petrolej určitě přímo neprotekl. za cca 2hod ho tam byla tak polovina (na 3.válci možná malinko méně), ale do rána sucho v obou. Přitom druhý válec zdá se normálně funguje, kompresi má (a odpojení zapalování či vstřiku má velký vliv na chod motoru - kulhá pak jen na 2), kdežto odpojení třetího nezpůsobí téměř nic. Na ty 3 válce se tím celkem jet dá - 100 to dá bez problémů. Nejhorší je volnoběh (hlavně po zahřátí) a „dým a smrad“ z výfuku. Po vypnutí zahřátého motoru ještě občas udělá 1-2 samozápaly. Dedukuji z těchto testů správně že nejpravděpodobnější jsou podpálené ventily na 3.válci a že píst jako takový by mohl být OK? Repase hlavy by se možná ještě vyplatila (nebo výměna za zdravou z vrakáče). Řešení "spodku motoru" myslím již ne...díky za názory.
respond
Kenapuc
number of posts2
date of registration30.05.2023
Wednesday 21.06.2023 08:47, RE: RE: Příčina je vždy jednodušší, než se zdá.
citation:
reakce na: bruno1, 14.12.2022 14:56 (Zdravím, mám tady Focus II 200 ...)


To je ten modrý na inzerci? :)

Pokud se s ním "na 3 válce" nějakou dobu jezdilo, pravděpodobně bude už vydřený i válec. Nespálený benzín odmašťuje stěny válce a píst ho pak může ošoupat...
respond
bruno1
number of posts2
date of registration14.12.2022
Wednesday 21.06.2023 10:21, RE: RE: RE: Příčina je vždy jednodušší, než se zdá.
citation:
reakce na: Kenapuc, 21.06.2023 08:47 (To je ten modrý na inzerci? :) ...)


najelo to podle všeho max. 600km..to by nemuselo být snad tak kritické...mezitím ještě proběhlo měření komprese..zbylé válce 14, tady 0..úplně...podle všeho ty mytory trpí na ventily, ale z toho že je úplně 0 by to asi ukazovalo spíše na píst? no, je domluvený člověk s kamerou, která by měla případné poškození pístu odhalit...
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Wednesday 21.06.2023 15:54, RE: RE: RE: RE: Příčina je vždy jednodušší, než se zdá.
citation:
reakce na: bruno1, 21.06.2023 10:21 (najelo to podle všeho max. 600 ...)


Podobnej projev, ale teda na jiným autě - benzín, atmo, přímý vstřik. Jednalo se o chybějící kus ventilu. Pokud se s tím jezdí, tak nejen že trpí stěny válce, ale dost to schytává i katalyzátor.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.