Thursday 20.09.2012 10:18,
Podobná zkušenost, jen bez toho rachtání:
http://www.tipcar.cz/ford-focus-c-max-a-spotreba-oleje-4664.html
Jen pro doplnění. Asi ještě rok jsem s vozem jezdil a dolíval a dolíval a dolíval olej, naštěstí ten předepsaný 5w-30 je celkem levný, až jednou v zimě se nepodařilo nastartovat, motor pekelně kuckal, vibroval a kouřil, přivolaný odtah s cigárem v držce suverénně pravil: "Jo, to je váha vzduchu, ale na ty TDCi nejsou drahý." Myslel, chudák, že jde o diesel. V servisu okolo toho chodili a tvářili se jako degustátoři projímadel, až na moje naléhání změřili kompresní tlaky, jeden válec skoro na nule, mě nabídnutá autorizovaná oprava by byla za skoro 100kKč. Přes známého sehnaný servisák od Forda nakonec opravu dělal v garáži, na tom jednom válci zlomený kroužek(nebo víc, nevím kolik jich tam je), takže výměna všech kroužků na všech válcích - výbrusu prý nebylo třeba, zabroušení ventilů a výměna gumiček, smontování s další nutnou bižuterií(napínák řetězu, těsnění, dál už nevím) celkem za 35kKč.
Motor se zázračně zlepšil, výborně táhl, tichounký...idylka, zvětšila se mi ale spotřeba, jak jsem začal víc využívat té krásy.
No, po čase začala jevit zn. opotřebení spojka, byl hlučnější kompresor klimatizace, neustále se s.ala elektronika, takže jsem nevydržel s nervama, auto dal s citelnou ztrátou do bazaru a maje něco našetřeno, pořídil jsem jiný vůz, tentokrát koncernový, ta největší hrůza pro spoustu zdejších přispěvatelů - 1,9TDi, PD, 77kW, dokonce s DFP. Zaplať pámbu, zatím dobrý...
Takže co závěrem? Duratec HE 1,8 nebrat, podloženo nejen mojí zkušeností, další problémy by se daly svést na výběr špatného kusu - před prodejem určitě utočeno spoustu kilometrů, ale v tom motoru je prostě něco špatně.
S přáním šťastné ruky při výběru J. Z.
respond