0
back
 

diskuze k tématu: Doporučíme zánovní Mondeo, nebo starší BMW 5?

category of topic classification: jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, americká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:16, RE: LPG-revize
Tomi posted by:
k bodu 4. Ono je problém najít diesel, který má reálný tah 2000 rpm. Sice papírově všechny nafty mají od 1500-2000rpm "plný krouťák", ale první citelný kopanec přijde až tak na 2200+ ot a skončí o 1000rpm , ti lepší o 1500rpm později...
Asi jsme se ale nepochopili - já jsem v bodě 4 psal o rozsahu použitelných otáček.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:25, RE: LPG-revize
free78 posted by:
mám LPG již cca 8 let a na revizi jsem s tím ještě nikdy nebyl a nikdy ani nepojedu. Na STK to nepožadují a na požadavek státu se.u.
Revize probíhá následovně:
a) když je štěstí - revizní technik zapne měřák (čichačku) a objede s tím nad motorem (celkem asi 15 vteřin). Nic nenaměří. Požádá o 300,- Kč
b) když není štěstí. Nic se neměří. Požádá o 300,- Kč
Závadu na LPG jsem již měl a věřte mi, že vlastním nosem to poznáte okamžitě.
Pánové, vaše názory jsou podnětné, ale legislativa hovoří jasně:
- revize LPG každý rok nebo každých 10 000 najetých kilometrů.
Zda to dodržujete je vaše věc, ale pokud například po nehodě vaše vozidlo shoří, pojišťovna vám nedá ani pětník. U zaviněné nehody vám také velmi pravděpodobně pošle účet za způsobené škody, tedy lépe řečeno bude po vás zpětně vymáhat vyplacené plnění z vašeho povinného ručení ( v případě požáru vozidla / vozidel).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:45, RE: benzín
Koloss posted by:
Ta splehlivost se ještě neměla šanci projevit, ale obecně je to namáhání součástí u benzínového motoru menší. Dvouhmotu mám ve svém 2.0 najeto 220 tisíc a nemám problém. Podobné je to s přímým vstřikem, který netlačí proti takovému přetlaku a i to turbo nebude tak zatížené. Filtr pevných částic odpadá úplně. Ano, spotřeba bude vyšší, ale komfort určitě taky.
Spolehlivost / nespolehlivost se ještě neprojevila, to je pravda. Zatížení malého motoru ve velkém autě bude rozhodně větší u benzínu než u nafty (poměr točivého momentu a otáček) pro stejnou dynamiku. O dvouhmotě atd. nemá cenu diskutovat, pokud řídí blb, zničí dvouhmotu nebo turbo u dieselu stejně rychle jako u benzínu - střídám auta po cca 250 tisících km a nikdy jsem neměnil turbo, vstřiky ani dvouhmotu. Naftu beru u tesco, aditiva nedávám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:45, RE: Doplnění
Mareg posted by:
Děkuji za odpověď a doplnil bych, že do práce jezdím ve stejný čas, ale auto parkuji venku. Píšete, že je to důležitá věc, ale osobně mi není úplně jasné jestli je to dobře nebo špatně. Spíš to vypadá, že špatně, ale není mi jasné proč. Ten bufík je elektrický, nebo na palivo? Tím by se to vysvětlilo.
Vyhřívané pření sklo i sedačky mám a o tom bufíku už jsem také přemýšlel. Osobně bych bral raději vyhřívaný volant než sedadlo .

ad nechápu) : To o čem píšete Vy je úplně ale úplně o něčem jin...
Díky za diskuzi <br>
Teď už jen, proč je důležité jestli parkuji venku, nebo v garáži?<br>
Pokud to chápu dobře, tak je ten ohřev na palivo, tudíž by to mělo stát venku, abych se pak v garáži neotrávil?<br>
Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:51, Srovnání diesel vs. benzin
Proč každý zastánce dieselu, porovnává neporovnatelné a to, že porovnává vesměs turbo diesel s atmosférickým benzínovým motorem (pak má argumenty, že to lépe jede v nižší otáčkách) jak by ne, když objem tu nahrazuje turbo.
Buďto srovnávejme klasický at. diesel (např. 1.9 SDI, ten už se ani nevyrábí) vůči stejně objemnému at. benzínu, nebo turbodiesel (např. 2.0 TDI) vůči turbobenzínu (např. 2.0 TFSI) , pak bude srovnání objektivní!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 14:09, RE: Srovnání diesel vs. benzin
pavel26 posted by:
Proč každý zastánce dieselu, porovnává neporovnatelné a to, že porovnává vesměs turbo diesel s atmosférickým benzínovým motorem (pak má argumenty, že to lépe jede v nižší otáčkách) jak by ne, když objem tu nahrazuje turbo.
Buďto srovnávejme klasický at. diesel (např. 1.9 SDI, ten už se ani nevyrábí) vůči stejně objemnému at. benzínu, nebo turbodiesel (např. 2.0 TDI) vůči turbobenzínu (např. 2.0 TFSI) , pak bude srovnání objektivní!
Porovnava sa to preto, lebo hlavnou nevyhodou turbodiesela je spolahlivost, a to je zasa hlavna vyhoda vacsiny atmo benzinov. A preto sa da donekonecna hadat, kto kolko usetril na palive a kto na servise. Ano, keby sa este vyrabali atmo naftaky, to by bola ina debata. Tam by bol ale problem z vykonom. Benzinove turbo motory su bud velmi kratko na trhu, aby sa o nich dalo nieco napisat, alebo su nespolahlive, alebo tych par, co funguje, sa neda zohnat ako ojazdene auto skoro vobec. Najviac ojazdenych aut ma turbo diesel alebo atmo benzin (zatial) a to je druhy dovod, preco sa to riesi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 14:19, RE: Srovnání diesel vs. benzin
Citroenak posted by:
Porovnava sa to preto, lebo hlavnou nevyhodou turbodiesela je spolahlivost, a to je zasa hlavna vyhoda vacsiny atmo benzinov. A preto sa da donekonecna hadat, kto kolko usetril na palive a kto na servise. Ano, keby sa este vyrabali atmo naftaky, to by bola ina debata. Tam by bol ale problem z vykonom. Benzinove turbo motory su bud velmi kratko na trhu, aby sa o nich dalo nieco napisat, alebo su nespolahlive, alebo tych par, co funguje, sa neda zohnat ako ojazdene auto skoro vobec. Najviac ojazde...
Souhlas ale myslím, že by bylo objektivnější porovnávat turbo s turbem, Čim dál víc se dieselový motor svým charaktere m, přibližuje benzínu, ale je to zase vykoupeno vyššími servisními náklady za provoz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 14:53, RE: benzín
Pavlik posted by:
Spolehlivost / nespolehlivost se ještě neprojevila, to je pravda. Zatížení malého motoru ve velkém autě bude rozhodně větší u benzínu než u nafty (poměr točivého momentu a otáček) pro stejnou dynamiku. O dvouhmotě atd. nemá cenu diskutovat, pokud řídí blb, zničí dvouhmotu nebo turbo u dieselu stejně rychle jako u benzínu - střídám auta po cca 250 tisících km a nikdy jsem neměnil turbo, vstřiky ani dvouhmotu. Naftu beru u tesco, aditiva nedávám.
To zatížení benzínu nebo dieslu se přece jen liší, i když nakonec můžou jezdit ve stejných otáčkách 2000-3000 po většinu času. Diesel pracuje s vyššími tlaky, takže rázy, které setrvačník zatěžují jsou také vyšší. Pokud bude požadavek na vyšší výkon, tak bude rozdíl v rázech ještě větší - otáčky dieslu stoupnou minimálně, kdežto benzín půjde s otáčkama výrazně výš a chod bude hladší. Proto musí dvouhmota zákonitě trpět u dieslu víc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 16:01, RE: Srovnání diesel vs. benzin
pavel26 posted by:
Souhlas ale myslím, že by bylo objektivnější porovnávat turbo s turbem, Čim dál víc se dieselový motor svým charaktere m, přibližuje benzínu, ale je to zase vykoupeno vyššími servisními náklady za provoz.
Ani turbo s turbom sa uz celkom porovnavat nebude dat, vid VW 1.4 TSI s kompresorom+turbom, popripade 2.2HDI s dvoma turbami, a to nevravim o BMW s troma turbami. O chvilu tu bude jeden valec a 10 vrtuliek :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 20:01, RE: benzín
Koloss posted by:
To zatížení benzínu nebo dieslu se přece jen liší, i když nakonec můžou jezdit ve stejných otáčkách 2000-3000 po většinu času. Diesel pracuje s vyššími tlaky, takže rázy, které setrvačník zatěžují jsou také vyšší. Pokud bude požadavek na vyšší výkon, tak bude rozdíl v rázech ještě větší - otáčky dieslu stoupnou minimálně, kdežto benzín půjde s otáčkama výrazně výš a chod bude hladší. Proto musí dvouhmota zákonitě trpět u dieslu víc.
S větším zatížením dvouhmoty u dieselu máš pravdu, byť to platí hlavně pro nízké otáčky kdy je motor podtočený (proto také nejrychleji odejde šetřílkům). Jinou otázkou je, zda je dvouhmota u benzínu shodná s dieselovou, nebo je její dimenzování nastavené pro nižší namáhání - potom se opotřebují zhruba stejně rychle. Podle mého je dvouhmota jen strašák (jako byla dříve váha vzduchu), nevydrží věčně, ale při běžném provozu těch min. 250 tisíc km v pohodě vydrží, stejně jako spojka.
S pracovními otáčkami malých benzínů ti budu oponovat. Jel jsem s insignií 1,6 turbo, passatem 1,4TSI a peugeot 308 1,6THP - ani jeden z nich moc nejede, aby jeli musí se točit (proto asi mají dost krátké zpřevodování), ale spotřebu měli všichni shodně jako "3,0 turbo". Možná se s těmi krámy dá jezdit úsporně, avšak to bych se asi ukousal nudou a nepřekročil přitom 80km/h.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 20:44, RE: Rada majitele
Pavlik posted by:
hezká sbírka blábolů:
1) v čr není "prémiová" nafta - všichni berou z jediné rafinérie a aditivace to rozhodně nezachrání
2) dodatečná aditiva jsou podle všech testů jen tahání peněz z reklamou zblbnutých naivů
3) při jízdě rozhodně nepoznáte rozdíl 30kg mezi motory, mnohem víc jízdu ovlivní kvalitní pneu
4) úzké využitelné spektrum otáček - k čemu je mi využitelný rozsah 4000 RPM, když diesel dokáže totéž v rozsahu 2000 RPM
5) v případě ojetiny (a mondea konkrétně) je diesel podstatně le...
Roční revize u LPG stojí do 300 Kč a trvá cca 15 minut. Tak nevím o jakém vyrovnání nákladů mluvíte.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 20:44, RE: Srovnání diesel vs. benzin
pavel26 posted by:
Souhlas ale myslím, že by bylo objektivnější porovnávat turbo s turbem, Čim dál víc se dieselový motor svým charaktere m, přibližuje benzínu, ale je to zase vykoupeno vyššími servisními náklady za provoz.
Jestliže budu porovnávat moderní současný turbo diesel a turbo benzín, diesel s výjimkou čistě městského provozu vyhraje. Servis moderních turbo benzínů je stejně nákladný jako u moderního turbodieselu a to včetně cen případných hypotetických oprav. Spotřeba paliva je u benzínu zhruba dvojnásobná. Výkon u benzínu je v "běžných" otáčkách také zhruba stejný a vyšší výkon ve vysokých otáčkách je vykoupen enormním nárůstem spotřeby. Náročnost na zacházení je také srovnatelná - motor se musí zahřát a dochladit, výkon je závislý na roztočení turba, atd.. Odhlučnění je také srovnatelné. Proč tedy kupovat turbo benzín, když diesel stojí stejně a jezdí za polovinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 21:15, RE: Srovnání diesel vs. benzin
Pavlik posted by:
Jestliže budu porovnávat moderní současný turbo diesel a turbo benzín, diesel s výjimkou čistě městského provozu vyhraje. Servis moderních turbo benzínů je stejně nákladný jako u moderního turbodieselu a to včetně cen případných hypotetických oprav. Spotřeba paliva je u benzínu zhruba dvojnásobná. Výkon u benzínu je v "běžných" otáčkách také zhruba stejný a vyšší výkon ve vysokých otáčkách je vykoupen enormním nárůstem spotřeby. Náročnost na zacházení je také srovnatelná - motor se musí zahřát a...
Ti lidi jsou ale hloupí, když si kupují turbo benzín. Nebo ne..?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 09.08.2012 01:30, RE: Srovnání diesel vs. benzin
Pavlik posted by:
Jestliže budu porovnávat moderní současný turbo diesel a turbo benzín, diesel s výjimkou čistě městského provozu vyhraje. Servis moderních turbo benzínů je stejně nákladný jako u moderního turbodieselu a to včetně cen případných hypotetických oprav. Spotřeba paliva je u benzínu zhruba dvojnásobná. Výkon u benzínu je v "běžných" otáčkách také zhruba stejný a vyšší výkon ve vysokých otáčkách je vykoupen enormním nárůstem spotřeby. Náročnost na zacházení je také srovnatelná - motor se musí zahřát a...
co jsi to tu vypotil za blabol ty klaune??!!

jel jsi vubec nekdy s TSI motorem, nebo jsi jen o vikendu pocetl smes mouder v nejake diskuzi?

1. spotreba neni ani nahodou dvojnasobna, je potreba s nim ale jezdit s rozumem.
2. odhlucneni je srovnatelne? odhlucneni zavisi zejmenena na typu vozu, nicmene tsi motor bude v soucasne dobe vzdy kultivovanejsi nez diesel.
3. moderni CR diesel je konstrukcne slozitejsi nez jednoduchy turbo benzin (nemluvim o twinchargerech apod) o dalsi features jako napr. dpf nemluve.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 09.08.2012 01:43, RE: nechápu
žemla posted by:
Nějak nechápu tu snahu mít extrapodvozek a superzátah když obojí limitují 2 věci: fyzika a pravidla provozu. Kolem silnic je dost pomníčků připomínající ty, kteří podvozek a zátah využívali nad 100%. Občas vzpomínám na cestu na hory před 2 lety: na 5km 4 auta v příkopech, protože prý nevyjely sypače a někomu se nechtělo sundat nohu z plynu a jet aspoň trochu plynule, přece mám ESP, tak na mě náledí nemůže.... , to já se svým zadohrabem bez abs i esp a podobných vyfikundancí v pohodě vyjel až na ...
Mít a nemít ESP je jako mít moderní lyže versus jet na lyžích kde boty drží na kožených šňůrkách. Ano jezdíš taky bezpečne, ale poloviční rychlostí a i tak toho máš plné brýle a jedeš na hraně pádu.

Doba pokročila a rozhodně bych se ESP nebránil, ba naopak. Auto bez ESP bych už nekoupil. A bez ABS už tuplem ne. Byl jsem na škole smyku s autem bez ABS a opravdu není o co stát, kolegové s ABS na tom byli mnohem lépe a ty co měli ESP se bez nadsázky neměli moc co naučit. Pro lidi jako moje manželka a mě je ESP rozhodně přínos. Já zas nechápu na co by mi byl dobrý zadohrab bez ABS.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 09.08.2012 07:11, RE: Rada majitele
Pavel Vetlý posted by:
Roční revize u LPG stojí do 300 Kč a trvá cca 15 minut. Tak nevím o jakém vyrovnání nákladů mluvíte.
Třeba o tom, že já bych tam musel nejméně 3x za rok (každých 10 000 ujetých km). A přitom mi nejde ani tak o těch celkem 1000,-kč + cesta do servisu, ale o celkovou ztrátu času, tedy vlastní servisní úkon + cesta do servisu. Jedna revize tak vychází (pro mne) na cca 500,- a minimálně 3 hodiny zbytečně ztraceného času.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 09.08.2012 07:27, RE: Srovnání diesel vs. benzin
anndre posted by:
co jsi to tu vypotil za blabol ty klaune??!!

jel jsi vubec nekdy s TSI motorem, nebo jsi jen o vikendu pocetl smes mouder v nejake diskuzi?

1. spotreba neni ani nahodou dvojnasobna, je potreba s nim ale jezdit s rozumem.
2. odhlucneni je srovnatelne? odhlucneni zavisi zejmenena na typu vozu, nicmene tsi motor bude v soucasne dobe vzdy kultivovanejsi nez diesel.
3. moderni CR diesel je konstrukcne slozitejsi nez jednoduchy turbo benzin (nemluvim o twinchargerech apod) o dalsi features jako napr. dpf nemluve.
Přestaň mě nevhodně oslovovat (také ti neříkám pitomče) a pokus se můj názor vyvrátit argumentací. S malým turbo benzínem jsem se nedostal pod 9 litrů/100km. Jízdně to byla ve všech případech bída, přitom nejhorší se mi jevila insignia a nejlépe se jevil passat 1,4 TSI. Benzín je sice kultivovanější, ale dieselové verze mají lepší odhlučnění a uvnitř vozu je rozdíl v hlučnosti minimální. O konstrukční jednoduchosti mám velké pochybnosti, a to právě proto, že se o konstrukci motorů zajímám (byť jsem amatér proti např. David V).
PS: DPF je nafouknutý strašák - dělá problémy pouze při výlučně městském použití vozu a já jsem jjasně psal, že diesel je do města nevhodný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 09.08.2012 07:51, RE: Rada majitele
Pavlik posted by:
Třeba o tom, že já bych tam musel nejméně 3x za rok (každých 10 000 ujetých km). A přitom mi nejde ani tak o těch celkem 1000,-kč + cesta do servisu, ale o celkovou ztrátu času, tedy vlastní servisní úkon + cesta do servisu. Jedna revize tak vychází (pro mne) na cca 500,- a minimálně 3 hodiny zbytečně ztraceného času.
Tady za Plzní je jeden servis (montáž + plnička), natankuješ, on ti mezitím "očuchá auto", napíše revizi, a jede se dál. Časová ztráta nula, peníze nevím. Nejsem příznivec LPG, jen píšu poznatky (který ti asi chybí).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 09.08.2012 07:56, Srovnání diesel vs. benzin
Pavlik posted by:
Přestaň mě nevhodně oslovovat (také ti neříkám pitomče) a pokus se můj názor vyvrátit argumentací. S malým turbo benzínem jsem se nedostal pod 9 litrů/100km. Jízdně to byla ve všech případech bída, přitom nejhorší se mi jevila insignia a nejlépe se jevil passat 1,4 TSI. Benzín je sice kultivovanější, ale dieselové verze mají lepší odhlučnění a uvnitř vozu je rozdíl v hlučnosti minimální. O konstrukční jednoduchosti mám velké pochybnosti, a to právě proto, že se o konstrukci motorů zajímám (byť j...
Nemyslím si, že je dvojnásobná spotřeba vůči dieselu, bývá řádově 2-3 litry, je ale fakt že diesel, není tak závislí na stylu jízdy a to je fakt. Já mám turbo benzín a dvojnásobnou spotřebu rozhodně nemám, tedy při normální jízdě, při extrémní asi bych ji měl, což si myslím, že dieselu tolik nehrozí. Ale taky je diesel postaven (vyvinut) spíše pro klidnější jízdu v nižších otáčkách na tahaní velkých nákladů (kamionová doprava, atd.) vyhovuje mu konstantní otáčky a stejné zatížení v tom exceluje.
Ale taky fakt je že pořád bude diesel (i když se hodně zlepšila kultivovanost) méně kultivovaný než benzín (je to dané konstrukční odlišností-vyšší kompresní poměr, vyšší tlaky, atd.)
Tedy pokud porovnám turbo-diesel (turbo, přímý vstřik-PD/CR) a turbo-benzín (turbo, přímý vstřik) tak pořád bude přímí vstřik u nafty méně spolehliví než u benzínu (mazání CR/PD čerpadla a jejich rotující součástek a vystřikovačů zajišťuje nafta).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 09.08.2012 08:02, RE: Srovnání diesel vs. benzin
Pavlik posted by:
Přestaň mě nevhodně oslovovat (také ti neříkám pitomče) a pokus se můj názor vyvrátit argumentací. S malým turbo benzínem jsem se nedostal pod 9 litrů/100km. Jízdně to byla ve všech případech bída, přitom nejhorší se mi jevila insignia a nejlépe se jevil passat 1,4 TSI. Benzín je sice kultivovanější, ale dieselové verze mají lepší odhlučnění a uvnitř vozu je rozdíl v hlučnosti minimální. O konstrukční jednoduchosti mám velké pochybnosti, a to právě proto, že se o konstrukci motorů zajímám (byť j...
Tak tady se shodnem...
DPF (FAP) je neargument.
A teď babo raď - cca 80% provoz město (krajské) , občas někam dál na výlet. Rozdíl proti naftě (se srovnatelným výkonem) 35tKč úspora. Nájezd cca 12 tkm/rok. Prostě jsem podepsal 5008 1,6THP s vědomím, že to bude jezdit za 10. Měl jsem půjčenou naftovou, jelo to krááásně, 6,9 spotřeba (nové auto), meziměsto - dálnice...
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.