0
back
 

diskuze k tématu: Doporučíme zánovní Mondeo, nebo starší BMW 5?

category of topic classification: jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, americká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 11:42, RE: Honda a mazda
Citroenak posted by:
Tazatel chce auto s vybornymi jazdnymi vlastnostami a silnym benzinovym motorom. Nikde nepisal, ze to musi byt auto z europy. Takze mi celkom nie je jasne, preco tu nie je ani zmienka o honde accord 2.4i. Vyborny motor s dobrym zatahom a slusnou spotrebou. Jazdne vlastnosti accordu hadam netreba nikde obhajovat. Alebo mazda 6. Auto podvozkom porovnavali s BMW aj nemecke media. Ja by som isiel urcite touto cestou. Tu na tipcars je test spotreby hondy 2.4i. Myslim, ze vela ludi prekvapi. A nebude ...
Honda je v současné generaci příšerně nepraktické auto - malý a ještě těžko využitelný kufr. Nejsem sice škodovkář "chalupář", ale aby se do kombi střední třídy nevešel složený kočárek + pár věcí pro dítě ....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 11:46, RE: Přídavné topení
Pepe posted by:
Vážený pane, jste úplně vedle. Autor měl na mysli přídavné topení "do vody", kdy topení ohřívá chladící kapalinu, kterou přes vlastní čerpadlo popohání směrem přes výměník. Taktéž je programovaný ventilátor (nezávisle na vent. vozidla). Doporučuju si věci alespoň letmo prostudovat, než hned odsoudit. Přesně takhle vznikají fámy. Mám Eberspacher ve dvou autech, a nádhera.
Jen doplnění: lze naprogramovat, nebo používat dálkový ovladač - vstanu, odpípnu topení, dám snídani, hygienu, obleču se a jd...
Dobrý den, s tou nádherou bych byl byl opatrný. Mám to přídavné topení také na dvou autech - Wabco na MB a Eberspacher na Volvu. Primárně to má za úkol rychlejší ohřev motoru při nižších teplotách, ten ohřev interiéru je pak doplňková funkce navíc (a za příplatek). Funguje to vážně dobře, pokud to zrovna funguje. U MB si to spíná, kdy chce (zvukové projevy čerpadla se nedají komentovat, to se musí slyšet - než jsem se dozvěděl, o co jde, tak jsem se docela vylekal). U Volva to zase rádo kouří, hlavně, když je hodně sněhu, břečky. Ještě jsem to neřešil, protože přišla včas obleva, ale asi se ten sajrajt nějak dostává do výfuku, který je tradičně v PP podběhu. Když to začne kouřit, je to vážně síla - ventilace to nasaje do kabiny a párkrát se mi stalo, že vyhřáté auto s předehřátým motorem mě přívítalo bílou mlhou v kabině (pokud jste někdy jel starou Karosou ŠM 11, tak je to něco na ten způsob).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 11:54, RE: benzín
Pavlik posted by:
Souhlas, jen bych byl opatrný k doporučení malého turbo benzínu - ještě jsem se nesetkal s takovým, který by mě přesvědčil poměrem cena / dynamika / spotřeba / spolehlivost. Ony si totiž tyto motory složitostí konstrukce nijak nezadají s moderním dieselem a ještě navíc mají dvojnásobnou spotřebu.
A dovolil bych si vyvrátit fámu - při předjíždění jsem nikdy řadit nemusel. Jen nesmíte začít předjíždět podle "benzínového" zvyku v nejméně 3000 RPM (16V), ale již při "dieselových" 2000RPM.
Moj nazor na tie oturbene male motory je rovnaky. Zlozitost je podobna, cize spolahlivost ani v teoretickej rovine nebude ako na 2.0i, a to bola jej najsilnejsia zbran. Takze ak si mam kupit kazovejsie turbo 1.6 so spotrebou 6 (ak som velky optimista), skor 7 litrov, to uz radsej ten diesel, kde tych 6-7 je maximum bez nejakeho premahania sa a ekojazdy. Diesel uz ma navyse len filter pevnych casti (myslim, ze 1.6 ecoboost ma dvojhmotu, aspon teda 1.8 a 2.0 ju maju). Vidim to znova na navrat slavy dieselov, zial tentokrat nuteny..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 12:10, RE: Rada majitele
Pavlik posted by:
hezká sbírka blábolů:
1) v čr není "prémiová" nafta - všichni berou z jediné rafinérie a aditivace to rozhodně nezachrání
2) dodatečná aditiva jsou podle všech testů jen tahání peněz z reklamou zblbnutých naivů
3) při jízdě rozhodně nepoznáte rozdíl 30kg mezi motory, mnohem víc jízdu ovlivní kvalitní pneu
4) úzké využitelné spektrum otáček - k čemu je mi využitelný rozsah 4000 RPM, když diesel dokáže totéž v rozsahu 2000 RPM
5) v případě ojetiny (a mondea konkrétně) je diesel podstatně le...
amen
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 12:11, RE: Rada majitele
Pavlik posted by:
hezká sbírka blábolů:
1) v čr není "prémiová" nafta - všichni berou z jediné rafinérie a aditivace to rozhodně nezachrání
2) dodatečná aditiva jsou podle všech testů jen tahání peněz z reklamou zblbnutých naivů
3) při jízdě rozhodně nepoznáte rozdíl 30kg mezi motory, mnohem víc jízdu ovlivní kvalitní pneu
4) úzké využitelné spektrum otáček - k čemu je mi využitelný rozsah 4000 RPM, když diesel dokáže totéž v rozsahu 2000 RPM
5) v případě ojetiny (a mondea konkrétně) je diesel podstatně le...
1) vím že OMW a Slovan vozí naftu z Vídně
2) asi jsem naivní, ale tomu testu docela věřím http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf není špatné si ho přečíst
3) podívej se na např. na test Octavii RS(naftová a benzínová), možná tě přesvědčí http://www.autotube.cz/autotest/64-skoda-octavia-rs-tfsi-vs-tdi-video.html a možná změníš názor. Na přední nápravě 30kg, jde sakra poznat to mi věř.
4) no v mém případě točiví moment (320nm) vrcholí od 2000 a končí 5000 ot/min, ale
připouštím, že ten pověstný zátah (protože pak před a po se nic neděje) od spoda je příjemnější.
5) to je pravda hledal jsem mondeo ve slušném benzínu, je fakt obtížné, ale má to i světlou stránku, jistou výjimečnost
6) na provozní náklady se dostaneš a je to o něco i níž, je pravda že člověk musí do auta zainventovat.

PS: docela vím o čem mluvím měl jsem diesel v předchozích dvou autech Peugeot Partner 2.0HDI 66kw, a mondeo 2.0TDCi 96kw. Dle mého názoru vytěží diesel jen ve spotřebě (která může být vykoupena vyššími servisními náklady)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 12:22, LPG-revize
Pavlik posted by:
hezká sbírka blábolů:
1) v čr není "prémiová" nafta - všichni berou z jediné rafinérie a aditivace to rozhodně nezachrání
2) dodatečná aditiva jsou podle všech testů jen tahání peněz z reklamou zblbnutých naivů
3) při jízdě rozhodně nepoznáte rozdíl 30kg mezi motory, mnohem víc jízdu ovlivní kvalitní pneu
4) úzké využitelné spektrum otáček - k čemu je mi využitelný rozsah 4000 RPM, když diesel dokáže totéž v rozsahu 2000 RPM
5) v případě ojetiny (a mondea konkrétně) je diesel podstatně le...
Ty zákonem stanovené revize se musí dělat jednou ročně (jinak by se pak neudělala technická), pokud někdo nechce tak nemusí a může až jedno za dva roky, stojí to cca od 300kč. A také by se mělo dělat jednou za cca 10 000 km výměna filtrů, plynné fáze a kapalné fáze. Cena cca od 1000kč. Což si myslím, že se nejedná o nějako tragédii v nákladech ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 12:34, RE: Honda a mazda
Pavlik posted by:
Honda je v současné generaci příšerně nepraktické auto - malý a ještě těžko využitelný kufr. Nejsem sice škodovkář "chalupář", ale aby se do kombi střední třídy nevešel složený kočárek + pár věcí pro dítě ....
Lenze hlavna poziadavka bola na podvozok a motor, a to honda splnuje. A ma urcite vacsi kufor ako alfa 159.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 12:36, RE: LPG-revize
pavel26 posted by:
Ty zákonem stanovené revize se musí dělat jednou ročně (jinak by se pak neudělala technická), pokud někdo nechce tak nemusí a může až jedno za dva roky, stojí to cca od 300kč. A také by se mělo dělat jednou za cca 10 000 km výměna filtrů, plynné fáze a kapalné fáze. Cena cca od 1000kč. Což si myslím, že se nejedná o nějako tragédii v nákladech ?
Tak tak, jen ty revize - pokud vím je to jen na Vás jestli tam jednou za ten rok pro to razítko přijedete, u STK po mě vůbec nic ohledně LPG nechtěli. Ten filtr jednou za rok/dva vyměnit neni špatný, cena ale jestli se dobře pamatuju kolem 600kč. Těch 30kg mezi předníma kolama samozřejmě znát je a dost, proč by se jinak výrobci snažili ušetřit každé kilo na motoru? Napsal bych dejme tomu: 30kg na čumáku přidá na těžkopádnosti auta, ale na normální ježdění to zase tak moc nevadí, u ostřejšího svezení jo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 12:44, RE: Přídavné topení-ventilátor
pavel26 posted by:
Nevím jestli jsem byl s mým příspěvkem nějak vedle a jestli jsem někoho neodrazoval?
Přídavné topení "do vody" neohřívá blok motoru, ale přes vlastní výměník chladící kapalinu. Ohřátí motoru je tak vlastně až sekundární efekt, primární je ohřev vzduchu v kabině. Jak přesně funguje (Eberspacher, Webasto) jen na vzduch nevím, nezajímal jsem se, nemám. Ale určitě nesmrdí v autě jak píšete - pokud se nejedná o Tatru 805 nebo Pragu V3S.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 12:47, RE: Přídavné topení
jiriez posted by:
Dobrý den, s tou nádherou bych byl byl opatrný. Mám to přídavné topení také na dvou autech - Wabco na MB a Eberspacher na Volvu. Primárně to má za úkol rychlejší ohřev motoru při nižších teplotách, ten ohřev interiéru je pak doplňková funkce navíc (a za příplatek). Funguje to vážně dobře, pokud to zrovna funguje. U MB si to spíná, kdy chce (zvukové projevy čerpadla se nedají komentovat, to se musí slyšet - než jsem se dozvěděl, o co jde, tak jsem se docela vylekal). U Volva to zase rádo kouří, h...
Takže se to liší podle typu auta - umístění výfuku spalin. Je to logický, já takovej problém nezaznamenal. Svou roli v tomhle případě může hrát i směr větru...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 12:52, RE: benzín
Pavlik posted by:
Souhlas, jen bych byl opatrný k doporučení malého turbo benzínu - ještě jsem se nesetkal s takovým, který by mě přesvědčil poměrem cena / dynamika / spotřeba / spolehlivost. Ony si totiž tyto motory složitostí konstrukce nijak nezadají s moderním dieselem a ještě navíc mají dvojnásobnou spotřebu.
A dovolil bych si vyvrátit fámu - při předjíždění jsem nikdy řadit nemusel. Jen nesmíte začít předjíždět podle "benzínového" zvyku v nejméně 3000 RPM (16V), ale již při "dieselových" 2000RPM.
Souhlas. Já mám použitelnej rozsah otáček víc jak 2000, takže pokud nepotřebuju předjet víc jak 3 auta najednou, tak to většinou stačí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 12:54, RE: Rada majitele
pavel26 posted by:
Jak člověk něco zapomene, tak se hned toho někdo chytne , ale dobře mi tak, ale asi každý tušil, kam s tím mířím, že budu asi porovnávat ve vozech stejné váhové kategorie a výkonů, což asi není 96kw vs. 162kw asi stejné , docela by mě zajímalo, kolik jakou by pak měl spotřebu nafty, kdyby měl těch 162kw? No taky bych mohl jezdit za 10litrů plynu, ale to bych se fakt už Vážně mohl moc snažit. LPG se vyplatí protože na ní je jen cca 3 korunová spotřební daň vůči myslím 12 korunové na naftu, jinak ne.
relativně nedávno jsem po 3 letech přešel z auta s LPG 140kW na TDi 77kW. Nejen, že jsem měl nižší náklady s LPG autem, ale hlavně to víc jelo. Benzín nebyl slyšet a mohl jsem jet pohodu kolem 2000 ot a nebo taky se vyřádit k 7000 ot. Nafta je pro mě peklo, hluk a vibrace a když na to chci šlápnout, musím být v určitých otáčkách před i po řazení. Takže se naprosto stotožňuju s Pavlem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:04, RE: LPG-revize
ivan2 posted by:
Tak tak, jen ty revize - pokud vím je to jen na Vás jestli tam jednou za ten rok pro to razítko přijedete, u STK po mě vůbec nic ohledně LPG nechtěli. Ten filtr jednou za rok/dva vyměnit neni špatný, cena ale jestli se dobře pamatuju kolem 600kč. Těch 30kg mezi předníma kolama samozřejmě znát je a dost, proč by se jinak výrobci snažili ušetřit každé kilo na motoru? Napsal bych dejme tomu: 30kg na čumáku přidá na těžkopádnosti auta, ale na normální ježdění to zase tak moc nevadí, u ostřejšího svezení jo
k bodu 4. Ono je problém najít diesel, který má reálný tah 2000 rpm. Sice papírově všechny nafty mají od 1500-2000rpm "plný krouťák", ale první citelný kopanec přijde až tak na 2200+ ot a skončí o 1000rpm , ti lepší o 1500rpm později...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:04, RE: Rada majitele
Koloss posted by:
Celá diskuze je o autech střední třídy, každý normální člověk to bere jako výchozí bod. Pokud by se v každém příspěvku uváděly všchny výchozí postuláty, tak by takové litanie nikdo nečetl.
Celá diskuze jo, ale nadpis ne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:06, RE: Rada majitele
Tomi posted by:
relativně nedávno jsem po 3 letech přešel z auta s LPG 140kW na TDi 77kW. Nejen, že jsem měl nižší náklady s LPG autem, ale hlavně to víc jelo. Benzín nebyl slyšet a mohl jsem jet pohodu kolem 2000 ot a nebo taky se vyřádit k 7000 ot. Nafta je pro mě peklo, hluk a vibrace a když na to chci šlápnout, musím být v určitých otáčkách před i po řazení. Takže se naprosto stotožňuju s Pavlem.
Měl jsi koupit moderní diesel a ne TDI PD, to je vhodné maximálně jako stacionární generátor a ne jako motor do auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:07, RE: benzín
Citroenak posted by:
Moj nazor na tie oturbene male motory je rovnaky. Zlozitost je podobna, cize spolahlivost ani v teoretickej rovine nebude ako na 2.0i, a to bola jej najsilnejsia zbran. Takze ak si mam kupit kazovejsie turbo 1.6 so spotrebou 6 (ak som velky optimista), skor 7 litrov, to uz radsej ten diesel, kde tych 6-7 je maximum bez nejakeho premahania sa a ekojazdy. Diesel uz ma navyse len filter pevnych casti (myslim, ze 1.6 ecoboost ma dvojhmotu, aspon teda 1.8 a 2.0 ju maju). Vidim to znova na navrat slav...
Ta splehlivost se ještě neměla šanci projevit, ale obecně je to namáhání součástí u benzínového motoru menší. Dvouhmotu mám ve svém 2.0 najeto 220 tisíc a nemám problém. Podobné je to s přímým vstřikem, který netlačí proti takovému přetlaku a i to turbo nebude tak zatížené. Filtr pevných částic odpadá úplně. Ano, spotřeba bude vyšší, ale komfort určitě taky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:08, RE: Rada majitele
pavel26 posted by:
Jak člověk něco zapomene, tak se hned toho někdo chytne , ale dobře mi tak, ale asi každý tušil, kam s tím mířím, že budu asi porovnávat ve vozech stejné váhové kategorie a výkonů, což asi není 96kw vs. 162kw asi stejné , docela by mě zajímalo, kolik jakou by pak měl spotřebu nafty, kdyby měl těch 162kw? No taky bych mohl jezdit za 10litrů plynu, ale to bych se fakt už Vážně mohl moc snažit. LPG se vyplatí protože na ní je jen cca 3 korunová spotřební daň vůči myslím 12 korunové na naftu, jinak ne.
Samozřejmě pokud budeš porovnávat stejné třídy se stejnými výkony, tak logicky bude levnější jízda na LPG než na naftu nebo nedejbože benzín
Samotná přestavba šestiválce ale už se pohybuje na hranici 30-40t kč za kvalitní systémy a to už je docela pálka. Navíc čím novější motor, tím je "ojebanější" a LPG s ním bude spolupracovat míň a míň...Tím myslím i dieselové motory, které se taky ojebávaj, jen aby automobilky mohly žít z ND.

Myslím že tuto diskuzi můžem ukončit, nalil jsem naftu do ohně s tím maoobjemovým dieselem a hned se to rozjelo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:10, RE: Rada majitele
zigi posted by:
Celá diskuze jo, ale nadpis ne
Tomu nerozumím - Mondeo je střední třída a BMW 5 taky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:11, RE: LPG-revize
pavel26 posted by:
Ty zákonem stanovené revize se musí dělat jednou ročně (jinak by se pak neudělala technická), pokud někdo nechce tak nemusí a může až jedno za dva roky, stojí to cca od 300kč. A také by se mělo dělat jednou za cca 10 000 km výměna filtrů, plynné fáze a kapalné fáze. Cena cca od 1000kč. Což si myslím, že se nejedná o nějako tragédii v nákladech ?
mám LPG již cca 8 let a na revizi jsem s tím ještě nikdy nebyl a nikdy ani nepojedu. Na STK to nepožadují a na požadavek státu se.u.
Revize probíhá následovně:
a) když je štěstí - revizní technik zapne měřák (čichačku) a objede s tím nad motorem (celkem asi 15 vteřin). Nic nenaměří. Požádá o 300,- Kč
b) když není štěstí. Nic se neměří. Požádá o 300,- Kč
Závadu na LPG jsem již měl a věřte mi, že vlastním nosem to poznáte okamžitě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 13:13, RE: LPG-revize
Tomi posted by:
k bodu 4. Ono je problém najít diesel, který má reálný tah 2000 rpm. Sice papírově všechny nafty mají od 1500-2000rpm "plný krouťák", ale první citelný kopanec přijde až tak na 2200+ ot a skončí o 1000rpm , ti lepší o 1500rpm později...
Netuším čím jezdíš, já osobně neznám moderní commonrail diesel který při 2000RPM nedává plný výkon na kterýkoli rychlostní stupeň. Přitom na 2 a 3° dobře jede i na těch zmíněných 1500RPM.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.